abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 juli 2009 @ 23:05:39 #181
152525 Knuffelzacht
Pathologische leugenaar
pi_70763127
Sneakpreview: Lesbian Vampire Killers
http://www.imdb.com/title/tt1020885/

Een zeer foute doch ontzettende grappig film maar je moet wel van vaute films houden

IMDB 5.3
Ik 7 puur van wege de het feit dat het best goed in elkaar zit en messcherpe opmerkingen van fletcher. Hij is gewoon leuk als je van britse foute humor houdt
Ik ben tenminste niet bang voor broccoli!!
Arrogantie is een ander woord voor zelfkennis
Hoe langer ik Bi ben hoe lesbischer ik word
Life: Highly overrated but you still gotta play the game
  woensdag 8 juli 2009 @ 08:46:18 #182
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_70768675
Fast & Furious (2009)
Griebel wat een opnemingsscene. Lekker over de top.
Deze keer zijn de streetracers drugskoeriers vanuit mexico naar LA

Vin Dieseltje doet weer eens mee samen met Paul Walker

cijfer 6 / imdb 6.8

The Brøken (2008)
Een vrouw ontmoet haar even beeld en gaat haar achterna raakt betrokken bij een auto ongeluk en is gedeeltelijk haar geheugen kwijt. Zij denkt dat haar vriend niet haar vriend is. En praat met haar vader.
Na het breken van een spiegel gebeuren er vreemde zaken.

Sommige momenten is het wel spannend maar overal gezien toch niet bevredigend.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
cijfer 6 / imdb 5.8
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_70768976

The Children (2008)

Een leuke engelse horrorfilm, waarbij een familie de kerst gaat vieren in het afgelegen land. Al snel wordt een van de kinderen ziek en steekt snel de anderen aan. En denken ze nog maar een ding hun ouders vermoorden.
Met een paar erg leuke moorden en goede gore

9/10
  Moderator woensdag 8 juli 2009 @ 09:33:33 #184
9859 crew  Karina
Woman
pi_70769405
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 23:04 schreef ChickenMan het volgende:
[ afbeelding ]

In the Loop

Politieke satire. Je moet er even inkomen, maar na een kwartiertje zit je toch wel constant te gniffelen of hardop te lachen. Fijne acteurs en de dialogen zijn gewoon .

8
Die lijkt me ook leuk, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik hem alleen wil zien vanwege "Tony Soprano".
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_70770498
Knowing
Ik ben er nog niet helemaal over uit wat ik er van moet vinden. Op zich vond ik 'm wel grappig, maar het was zeker niet wat ik er van had verwacht.
Wat erg irritant was:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
IMDB Cijfer: 6.6/10
Mijn cijfer: 6/10

Beaches
't Wordt blijkbaar vaak gezien als de ultieme chickflick, en dat is ook wel te merken. Ik vond er dan ook weinig aan (terwijl mijn vriendin het de tofste film vindt).
IMDB Cijfer: 6.2/10
Mijn Cijfer: 5.5/10
  woensdag 8 juli 2009 @ 11:10:22 #186
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_70771822
Lijstje van afgelopen 1.5 week ( nadere uitleg volgt later),
Done
12 Angry men
Dr Strangelove or how I stopped worrying and learned to love the bomb
Ducksoup
King Kong (1933)
Notorious
On the Waterfront
The Good, The bad and the Ugly
Wizard of Oz

To Do:
A Fistfull of Dollars
For a few Dollars More
Leon
Once upon a time in the West
One flew over the cuckoo's nest
Seven Samurai
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
  woensdag 8 juli 2009 @ 11:13:19 #187
217702 Lonaa
Honger!
pi_70771889
Ik heb laatst dit topic doorgelezen en er werden goede flims gekeken!

Zelf ook maar een paar onthouden en gister The Hangover gekeken. Wel leuk, opzich.

En gisteravond laat Into the Wild. Van die film was ik echt ondersteboven, wat een topfilm!
Sterkheidsbaas van alles.
  woensdag 8 juli 2009 @ 12:22:39 #188
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_70774171
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 02:42 schreef Siniti het volgende:
Django
Erg toffe spaghettiwestern, lijkt ontzettend veel op Sergio Leone's westerns, maar aangezien deze eerder was ga ik er maar vanuit dat Sergio Leone eerder inspiratie heeft gehaald uit deze western. Zelfs de muziek klinkt op bepaalde momenten erg als die van Ennio Morricone en dan voornamelijk Chi Mai.
9/10
A Fistfull of Dollars is van 1964, dus 2 jaar eerder.
En het zijn allebei remakes van Yojimbo (1961).
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  woensdag 8 juli 2009 @ 13:04:54 #189
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_70775524
Little Big Man
Mooi geschoten film hoor, maar echt een topper was het ook weer niet. Hoffman wordt heen en weer geslingerd tussen de Indianen en de blanken, waardoor het plot een behoorlijk 'en-toen-en-toen'-karakter krijgt en nogal hak-op-de-tak is. Ik begreep bijvoorbeeld echt niet de drijfveer om zijn net getrouwde Zweedse op te zoeken en terug te halen. De film wordt aangeprezen als een komedie, maar zo heel komisch is het ook weer niet. Daar daar doelt deze film ook niet op vind ik. Het draait voornamelijk om Dustin Hoffman en mooi geschoten plaatjes van Indianentaferelen en de natuur. Veel te gemakkelijke en opzichtige referentie naar The Graduate btw. Cijfer: 6,5

Artificial Intelligence
Heej, best een leuke SF-film van de heer Spielberg. Prachtige rol voor Haley Joel Osment. Ik vond hem echt heel goed acteren en het verhaal over een robot die menselijk wil zijn, trok me ook erg aan. Echt een mooi uitgewerkte achtbaanrit is dit. Vooral New York half onder water zag er fantastisch mooi uit. Het Spielbergiaanse kleffe einde zie ik maar door de vingers. Cijfer: 8
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_70776196
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 12:22 schreef victorinox het volgende:

[..]

A Fistfull of Dollars is van 1964, dus 2 jaar eerder.
En het zijn allebei remakes van Yojimbo (1961).
Nu je het zegt is die inderdaad eerder. Ik wist wel dat A Fistful een remake van Yojimbo was, wat trouwens een geweldige film is maar ik zie de overeenkomsten tussen yojimbo en Django niet echt
  woensdag 8 juli 2009 @ 22:08:25 #191
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_70794919
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 11:10 schreef Tha_Bartman het volgende:
Lijstje van afgelopen 1.5 week ( nadere uitleg volgt later),
Done

12 Angry men
een van de beste films die ik ooit heb gezien, de benauwde sfeer van het kamertje slaat over op je eigen kamer, je voelt de druk en alle actieurs spelen op de toppen van hun kunnen...
een 9

Dr Strangelove or how I stopped worrying and learned to love the bomb
Vreemde zwarte komedie, er waren een aantal leuke momenten en het is vrij duidelijk waneer er wat geparodieerd wordt, maar over het algmeen is het niet een film die ik snel nog een keer op zou zetten..
een 7

Ducksoup
Hoge grapdichtheid, snelle slapstick comedy, absurde situaties een pareltje uit de jaren 30 comedy stal
een 8

King Kong (1933)
De special effects zijn gedateerd maar als je daar doorheen kijkt, blijft er een film met een hoog tempo over (stukken beter dan het tempo van de 2005 versie) waar je van het ene actiemoment in het andere valt en er prima geacteerd wordt...
een 8

Notorious
On the Waterfront
The Good, The bad and the Ugly
Wizard of Oz

Geen zin om de rest te beschrijven
Zo aangepast
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
pi_70795289
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 22:08 schreef Tha_Bartman het volgende:

[..]

Zo aangepast
je had ook gewoon eff je ouwe post kunnen editten.... (toch?)

ik heb net quaratune gezien op rtl8..
pfff echt een C film...
4,5/10
pi_70796787
Salvador
Best indrukwekkende film over een anarchist die in het regime van Franco tot dood veroordeeld word.
8/10
  donderdag 9 juli 2009 @ 01:00:43 #194
52357 Lambiekje
pi_70800747
Martyrs (2008)
Wat een zware, ongemakkelijke en geweldadige film. Maar is wel steengoed.

Een meisje Lucie wordt opgesloten en mishandeld ontsnapt. 15 jaar later komt ze terug en schiet die familie overhoop. Van de manier van filmen zit je met een brok in de keel. WTF. Uit paniek belt ze een vriendin Anna op. Anna probeert haar te kalmeren en ruimt de bloederige rotzooi wat op. S'avonds slaat Lucie door en verminkt en vermoord zichzelf. Anna ontdekt dan dat de familie toch wel een raar geheim heeft. Vanaf dat moment slaat de film om van een standaard horrorfilmpie in hoogstaand humans darkside.
SPOILER
Dit is geen film die je snel doet vergeten.

Hier lees de comments op IMDB

cijfer 7.5 / imdb 7
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  Moderator donderdag 9 juli 2009 @ 01:03:54 #195
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_70800824
Een steengoede film die toch maar een 7.5 krijgt?
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  donderdag 9 juli 2009 @ 09:34:28 #196
52357 Lambiekje
pi_70803964
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 01:03 schreef Mike het volgende:
Een steengoede film die toch maar een 7.5 krijgt?
Je blijftt toch met schokkende beelden in je hoofd. Het is iets wat je niet naast je neerlegt. Het grijpt aan.
Deze film is dus niet goed omdat het mooi is.
  donderdag 9 juli 2009 @ 09:37:45 #197
52357 Lambiekje
pi_70804037

Ik heb onlangs het boek Positive Psychology at the Movies gekocht.
Het is een zéér interessant boek.
quote:
Films That Can Inspire and Build Virtues and Character Strengths
This appendix consists only of Positive Psychology Movies. These ratings take the quality of
the film into consideration; however, we emphasize each film’s pedagogical value and its
ability to inspire viewers.
The positive psychology film meets one or more of the following criteria (Niemiec, 2007):
1) Balanced portrayal of a character strength
2) Realistic depiction of obstacles or setbacks for the character
3) Character uses his/her strength(s) to overcome or face the barriers and adversity
4) Uplifting or inspiring tone (including music, cinematography, or film mood)

Hier een appendix van films
Zo even vluchtig door de lijst te kijken heb ik nog wel wat te kijken
pi_70806222
The Haunting in Connecticut
Aardige film, niet echt bijzonder. Hij wordt nooit echt eng, maar er zitten wel wat leuke schrikmomenten in. Wat het wel wat leuker maakt (voor mij dan) is dat familie (of familie van vrienden, kan ook ) van mijn vriendin in het herbouwde huis wonen. Ze worden momenteel nogal lastig gevallen door fanboys van deze film.
IMDB cijfer: 5.8/10
Mijn cijfer: 6.5/10
pi_70817440
Van Wilder; Freshman year (2009)

In de hoop weer eens een geslaagde komedie te hebben gevonden, van wilder 1 was leuk met Ryan Reynolds, deel 2 was minder maar te doen met Kal Penn, deel 3 is ruk, slecht, niet leuk, niet grappig, irritant en waardeloos verhaal. In een soort van Police Academy meets American Pie verhaal
De enige reden om hem uit te zien was Kristin Cavallari, maar dan ook echt de enige reden.

2.5
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_70818034
Monsters Inc.

Leuke film, maar niet zo goed als bijvoorbeeld Wall-E of Finding Nemo.

7.5

Drag me to hell

Eindelijk weer eens een toffe horrorfilm gezien in de bioscoop!! Aanrader!

8
Because simple is bad!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')