SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer 6 / imdb 5.8Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
Die lijkt me ook leuk, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik hem alleen wil zien vanwege "Tony Soprano".quote:Op dinsdag 7 juli 2009 23:04 schreef ChickenMan het volgende:
[ afbeelding ]
In the Loop
Politieke satire. Je moet er even inkomen, maar na een kwartiertje zit je toch wel constant te gniffelen of hardop te lachen. Fijne acteurs en de dialogen zijn gewoon.
8
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.IMDB Cijfer: 6.6/10
Mijn cijfer: 6/10
Beaches
't Wordt blijkbaar vaak gezien als de ultieme chickflick, en dat is ook wel te merken. Ik vond er dan ook weinig aan (terwijl mijn vriendin het de tofste film vindt).
IMDB Cijfer: 6.2/10
Mijn Cijfer: 5.5/10
A Fistfull of Dollars is van 1964, dus 2 jaar eerder.quote:Op woensdag 1 juli 2009 02:42 schreef Siniti het volgende:
Django
Erg toffe spaghettiwestern, lijkt ontzettend veel op Sergio Leone's westerns, maar aangezien deze eerder was ga ik er maar vanuit dat Sergio Leone eerder inspiratie heeft gehaald uit deze western. Zelfs de muziek klinkt op bepaalde momenten erg als die van Ennio Morricone en dan voornamelijk Chi Mai.
9/10
Nu je het zegt is die inderdaad eerder. Ik wist wel dat A Fistful een remake van Yojimbo was, wat trouwens een geweldige film is maar ik zie de overeenkomsten tussen yojimbo en Django niet echtquote:Op woensdag 8 juli 2009 12:22 schreef victorinox het volgende:
[..]
A Fistfull of Dollars is van 1964, dus 2 jaar eerder.
En het zijn allebei remakes van Yojimbo (1961).
Zo aangepastquote:Op woensdag 8 juli 2009 11:10 schreef Tha_Bartman het volgende:
Lijstje van afgelopen 1.5 week ( nadere uitleg volgt later),
Done
12 Angry men
een van de beste films die ik ooit heb gezien, de benauwde sfeer van het kamertje slaat over op je eigen kamer, je voelt de druk en alle actieurs spelen op de toppen van hun kunnen...
een 9
Dr Strangelove or how I stopped worrying and learned to love the bomb
Vreemde zwarte komedie, er waren een aantal leuke momenten en het is vrij duidelijk waneer er wat geparodieerd wordt, maar over het algmeen is het niet een film die ik snel nog een keer op zou zetten..
een 7
Ducksoup
Hoge grapdichtheid, snelle slapstick comedy, absurde situaties een pareltje uit de jaren 30 comedy stal![]()
een 8
King Kong (1933)
De special effects zijn gedateerd maar als je daar doorheen kijkt, blijft er een film met een hoog tempo over (stukken beter dan het tempo van de 2005 versie) waar je van het ene actiemoment in het andere valt en er prima geacteerd wordt...
een 8
Notorious
On the Waterfront
The Good, The bad and the Ugly
Wizard of Oz
Geen zin om de rest te beschrijven
je had ook gewoon eff je ouwe post kunnen editten.... (toch?)quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit is geen film die je snel doet vergeten.
Hier lees de comments op IMDB
cijfer 7.5 / imdb 7Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
Je blijftt toch met schokkende beelden in je hoofd. Het is iets wat je niet naast je neerlegt. Het grijpt aan.quote:Op donderdag 9 juli 2009 01:03 schreef Mike het volgende:
Een steengoede film die toch maar een 7.5 krijgt?
Zo even vluchtig door de lijst te kijken heb ik nog wel wat te kijkenquote:Films That Can Inspire and Build Virtues and Character Strengths
This appendix consists only of Positive Psychology Movies. These ratings take the quality of
the film into consideration; however, we emphasize each film’s pedagogical value and its
ability to inspire viewers.
The positive psychology film meets one or more of the following criteria (Niemiec, 2007):
1) Balanced portrayal of a character strength
2) Realistic depiction of obstacles or setbacks for the character
3) Character uses his/her strength(s) to overcome or face the barriers and adversity
4) Uplifting or inspiring tone (including music, cinematography, or film mood)
Hier een appendix van films
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |