abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70309975
Atame!: 9/10, wat een film .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  woensdag 24 juni 2009 @ 08:46:23 #42
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_70312975
Transformers: Revenge of the Fallen Oooh. Eeeeh. Big - Bigger - Biggest - Bay. Wat een spektakel! En Shia Labeouf is echt de wreedste actieheld allertijden ofzo. Samen met Star Trek en Gran Torino de beste film van het jaar, tot nu toe.
pi_70313089
Angels & Demons gekeken.

Mijn god wat een misbaksel van een film.
Misschien ken ik het boek te goed maar ik heb zo objectief mogelijk proberen te kijken. De karakters komen er niet goed uit, geen enkele diepgang of iets in de film waarom je gaat meeleven met 1 van de karakters. Veel te veel losse flarden en weinig verhaal.

IMDB een 6.9 ik kom niet veel verder dan een 4
  woensdag 24 juni 2009 @ 09:52:09 #44
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_70314448
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 08:52 schreef Godtje het volgende:
Angels & Demons gekeken.

Mijn god wat een misbaksel van een film.
Misschien ken ik het boek te goed maar ik heb zo objectief mogelijk proberen te kijken. De karakters komen er niet goed uit, geen enkele diepgang of iets in de film waarom je gaat meeleven met 1 van de karakters. Veel te veel losse flarden en weinig verhaal.

IMDB een 6.9 ik kom niet veel verder dan een 4
En DaVinci Code dan? Ik vond deze nog wel om aan te zien.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 24 juni 2009 @ 11:30:25 #45
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_70317680
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 00:11 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Hoezo tegenvallend?! Moet je eens over nadenken al die keren dat je vroeger jouw fotos liet ontwikkelen bij de HEMA?! Misschien heeft nu z'n zwemopa wel een verzameling plaatjes terwijl jij denkt dat je onschuldige familiekiekjes hebt op het strand met je 2 jarige die naakt rond huppelt!

Dat het nu niet geheel meer opgaat omdat alles digitaal is en men het eigenlijk niet eens meer uit print maakt het niet minder creepy.
Ik vond het concept leuk en interessant, net als jij blijkbaar. Creepy, nooit bij stilgestaan etc etc. Maar vervolgens viel de film zelf mij erg tegen omdat het eigenlijk bleef hangen bij het interessante startgegeven van de film.
Overal verstand van.
  woensdag 24 juni 2009 @ 19:35:23 #46
141024 Moron
.... Oh Crap
pi_70334475
Walk the line

Mooie film over het leven van Johnny Cash en June Carter. Reese Witherspoon heeft een oscar gewonnen voor haar rol als June Carter. Terecht als je het mij vraagt! Goeie acteurs, mooie muziek en een mooi verhaal!

8

Into the wild

Wat een prachtige film is dit! Beste film die ik dit jaar gezien heb. Gaat over een jongen die door Amerika reist om uiteindelijk uit te komen in Alaska om daar in de wildernis te gaan leven. De soundtrack met Eddie Vedder en Kaki King is ook echt geweldig!

9
I picture your face.. In the back of my eyes
pi_70334668
Catch me if you can (2002)

Film over een zeer jonge meesterlijke oplichter. Goed gespeeld door Leo en nog beter door z'n tegenstander Tom Hanks. Het verhaal is ietwat te zoetsappig en speelt soms met de realiteit, maar al met al zaten er toch nog wel ijzersterke momenten in. Heb onlangs wat meer verdiept in de geschiedenis van Abagnale, en achteraf gezien had de film nog beter kunnen zijn, maar al met al een leuk vermaak voor 2.5 uur.

8

Heb 12 angry men nog steeds niet gekeken, het nodigt niet uit een zwart wit film te zien die de hele tijd duurt over 1 gesprek. Hoop hem voor eind deze week toch gezien te hebben.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_70334864
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 19:35 schreef Moron het volgende:
Into the wild

[ afbeelding ]

Wat een prachtige film is dit! Beste film die ik dit jaar gezien heb. Gaat over een jongen die door Amerika reist om uiteindelijk uit te komen in Alaska om daar in de wildernis te gaan leven. De soundtrack met Eddie Vedder en Kaki King is ook echt geweldig!

9
into the wild vond ik zelf ook een indrukwekkende film alleen vond ik het einde, nu spoiler ik wel behoorlijk maar uitgaande van het feit dat de meeste hier hem wel gezien hebben, het mooie verhaal een behoorlijke deuk geven. Dat een relatief slim iemand z'n boekje met eetbare planten een beetje verkeerd leest .. sjaa
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  woensdag 24 juni 2009 @ 19:50:54 #49
52357 Lambiekje
pi_70335018
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 19:40 schreef sitting_elfling het volgende:

Heb 12 angry men nog steeds niet gekeken, het nodigt niet uit een zwart wit film te zien die de hele tijd duurt over 1 gesprek. Hoop hem voor eind deze week toch gezien te hebben.
1 gespreksonderwerp in 1 kamer met 12 man in zwart/wit en prijkt mooi wel op #9.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_70336092
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 19:45 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

into the wild vond ik zelf ook een indrukwekkende film alleen vond ik het einde, nu spoiler ik wel behoorlijk maar uitgaande van het feit dat de meeste hier hem wel gezien hebben, het mooie verhaal een behoorlijke deuk geven. Dat een relatief slim iemand z'n boekje met eetbare planten een beetje verkeerd leest .. sjaa
Inderdaad een prachtige film! Ik kan er wel inkomen dat hij de verkeerde plant koos om op te eten. Hij zat al zo lang in de wildernis en verging van de honger. Dan denk je op dat moment ook niet meer helemaal helder volgens mij.
Because simple is bad!
  woensdag 24 juni 2009 @ 21:04:48 #51
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_70337801
In the Land of Women (Jon Kasdan, 2007)

Best vermakelijk en volwassen romantisch drama. Adrian Brody, Meg Ryan en Kirsten Stewart zijn fijne hoofdpersonen en de gesprekken tussen hun boeiend genoeg om de aandacht vast te houden. Als je hem niet kijkt mis je er niet veel aan, maar je besteedt toch een fijne anderhalf uur als je hem wel op zet. ***½
  woensdag 24 juni 2009 @ 21:05:32 #52
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_70337830
Gisteren:

Transformers 2: Revenge Of The Fallen
Daft Punk maakte een aantal jaar geleden een track getiteld "Harder, Better, Faster, Stronger". Michael Bay heeft zich in dit tweede deel van Transformers daar wel heel letterlijk aan gehouden.

Alles is grootser en vetter in dit deel. De inleidende toon van het verhaal zoals we dat in deel 1 hadden is nu natuurlijk niet meer nodig en dus kan het volle kracht vooruit. Dat gebeurd dan ook 2,5 uur lang.
Het verhaal, ook al is het plotlijntje dun en nogal voorspelbaar, zit toch wel goed in elkaar (ondanks de plot gaten tegen het einde). Shia LeBoeuf is weer goed op dreef, Megan Fox laat op acteervlak nog steeds niet echt schokkende dingen zien maar damn, wat een pareltje om 2,5 uur lang tegen aan te kijken.
De effecten zijn niets minder dan briljant en het tempo ligt onvoorstelbaar hoog. De 155 minuten zijn dan ook om voordat je het weet.
Verder zit er meer dan genoeg humor in verwerkt. Dat is ook meteen één van de grootste minpunten. Af en toe zit er zelfs te veel humor in en gaat het een beetje op de zenuwen werken. De twins hadden er absoluut gelaten mogen worden.
De grande finale duurt ook wel iets te lang en het geheel had dus een minuut of 10 korter gekund en eigenlijk ook gemoeten.

Maar die paar kleine minpuntjes doen niets af aan het feit dat Bay ons opnieuw een ontzettend moddervette actiefilm heeft gegeven, die precies doet wat je van een film als deze kunt verwachten. Zo hoort een zomer blockbuster dus te zijn.
Heerlijk.

IMDB Cijfer: 7,5/10
Mijn Cijfer: 8,3/10

[ Bericht 0% gewijzigd door Timo20 op 24-06-2009 21:30:51 ]
  donderdag 25 juni 2009 @ 00:22:45 #53
52357 Lambiekje
pi_70345266
The Deep (1977)
David (Nick Nolte) is samen met Gail (Jacqueline Bisset) op duik-vakantie op Haiti. Ze vinden een paar leuke spulletjes en de plaatselijke 'kenner' Romer Treece (Robert Shaw) kan de spullen waarderen. Ze komen er achter dat er morfine verstopt zit in de wrak. Als de plaatselijk maffia onder leiding van Henri Cloche (
(Louis Gossett Jr.) er achter komt van de morfine worden ze gedwongen tot het opduiken ervan. Als ze daar mee bezig zijn ontdekken ze een heuze schat.

Zeer mooie onderwater beelden. Een mooie vrouw. Gewoon een degelijke film

cijfer 7.5 /imdb 5.8

[ Bericht 7% gewijzigd door Lambiekje op 25-06-2009 10:14:49 ]
pi_70350350
Elizabethtown

Wat een nietszeggende film, vind ik dan. Na een uur kijken had ik eigenlijk niet eens door dat er al een paar keer reclame was geweest. Normaal gesproken houd ik wel van romantische comedy's, maar deze deed het duidelijk niet voor mij.

[ Bericht 9% gewijzigd door Butterfly91 op 25-06-2009 20:39:16 ]
pi_70353048
Click

Verenigde Staten
Komedie / Drama
98 minuten

geregisseerd door Frank Coraci
met Adam Sandler, Kate Beckinsale en Christopher Walken

Het verhaal gaat over architect/workaholic Michael Newman, die een universele afstandsbediening krijgt waarmee hij bepaalde delen uit zijn leven vooruit kan spoelen en terugspoelen. Er ontstaan problemen wanneer de afstandsbediening niet meer doet wat Michael wil.

imdb: 6,7
ik: 8, vind de onderliggende gedachte heel goed geniet van je leven, ook al zijn er dingen die je even niet leuk vind... en kate beckinsale is gewoon nice
  donderdag 25 juni 2009 @ 19:31:28 #56
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_70368595
1492: Conquest of Paradise
Epische vertelling over de verre zee reizen van Columbus in 1492, wat er aan vooraf ging en er op volgde.
Gerard Depardieu doet goed z`n best maar z`n Franse accent is op veel momenten te aanwezig om echt te kunnen overtuigen. Het leidt nogal af, wat erg jammer is want z`n prestatie op zich is goed.
Het verhaal kabbelt op te veel momenten maar wat door, een klein beetje meer tempo had geen kwaad gekunt.
Een redelijke film van Scott dus. Zeker niet slecht (er valt genoeg te genieten) maar het is zeker geen klassieker.

IMDB Cijfer: 6,2/10
Mijn Cijfer: 7,0/10
  donderdag 25 juni 2009 @ 19:46:46 #57
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_70369081
The Notebook
Onderhoudende film met hier en daar een clicheetje, maar niet op een heel vervelende manier. Acteerwerk was oke, van Rachel McAdams zelfs bijzonder aangenaam. Tot slot nog even melden dat het mooie scenes met veel natuurschoon had. Cijfer: 7,5

Chugyeogja (The Chaser)
Hmm, niet echt boeiend, terwijl het verhaal me op voorhand nog wel okee leek: pooier stuurt meisje naar een klant, maar ze komt niet terug. Hij gaat op onderzoek uit! Het begin was ook nog wel ruim voldoende, maar gaandeweg kon ik maar moeilijk de aandacht erbij houden. Het deed me allemaal maar niks. Paar 'lekker' bloederige scenes en wat dramatiek maakten het allemaal nog een beetje goed. Cijfer: 5,5

Voksne Mennesker (Dark Horse)

Haha, wat een rare film over sufferdjes en een heel lief meisje! De humor in deze film is lekker melig en direct voor de raap, zoals Denen wel vaker kunnen zijn. Het eerste gedeelte van de film verloopt lekker vlot, het tweede gedeelte is wat rustiger, waarbij de chille soundtrack erg genietbaar is. Geen hoogvlieger, wel weer een prima film van Deense makelij . Cijfer: 7,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  donderdag 25 juni 2009 @ 20:36:09 #58
52357 Lambiekje
pi_70370686
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 11:31 schreef resque het volgende:
Click

[ afbeelding ]

Verenigde Staten
Komedie / Drama
98 minuten

geregisseerd door Frank Coraci
met Adam Sandler, Kate Beckinsale en Christopher Walken

Het verhaal gaat over architect/workaholic Michael Newman, die een universele afstandsbediening krijgt waarmee hij bepaalde delen uit zijn leven vooruit kan spoelen en terugspoelen. Er ontstaan problemen wanneer de afstandsbediening niet meer doet wat Michael wil.

imdb: 6,7
ik: 8, vind de onderliggende gedachte heel goed geniet van je leven, ook al zijn er dingen die je even niet leuk vind... en kate beckinsale is gewoon nice
Wat ik nog beter vind is wat voor implicaties het heeft als je conflicten/ruzies, schoonoudervisities doorspooelt of wegzapt. Het moraal zit er natuurlijk dik bovenop.
  donderdag 25 juni 2009 @ 20:37:55 #59
52357 Lambiekje
pi_70370734
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 19:46 schreef Falco het volgende:
The Notebook
Onderhoudende film met hier en daar een clicheetje, maar niet op een heel vervelende manier. Acteerwerk was oke, van Rachel McAdams zelfs bijzonder aangenaam. Tot slot nog even melden dat het mooie scenes met veel natuurschoon had. Cijfer: 7,5
Die ganzen (of waren het zwanen) in het meer was mooi.
  donderdag 25 juni 2009 @ 21:40:51 #60
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_70372821
Le Cercle Rouge (The Red Circle) (1970, Fr, Jean-Pierre Melville)

Deze film was echt übercool. De film is lekker rustig, maar nooit saai in de ruime 2 uur en kwartier dat die duurt. Neem bijvoorbeeld de inbraak, die heel langzaam en rustig zonder enig geluid wordt gefilmd, maar daardoor juist ubercool is. Je krijgt echt het idee naar vakmensen te kijken.
Alain Delon hoort bij dat kleine groepjes mensen, die het kunnen: een snor hebben en cool zijn.
cijfer: 9
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')