Nou ja, dat willen ze je graag laten denken, maar het zou me niks verbazen als ze die kip eerst insmeren met een of ander vet, en er vervolgens nog suikersaus overheen gooienquote:Op donderdag 6 september 2007 13:21 schreef Miss_S het volgende:
zo ben weer thuis van school en heb net gelunched met een broodje gegrilde kip, het broodje is dan weer minder gezond maar gegrilde kip kan niet veel kwaad dacht ik zo
niet als je het zelf grilledquote:Op donderdag 6 september 2007 13:40 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Nou ja, dat willen ze je graag laten denken, maar het zou me niks verbazen als ze die kip eerst insmeren met een of ander vet, en er vervolgens nog suikersaus overheen gooien![]()
Dan is die kans inderdaad iets minder grootquote:
Hoewel ik over mijn zelf gegrillde kip graag nog wat niet vette, maar o zo zoete Thaise chilisaus gooiquote:Op donderdag 6 september 2007 13:44 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Dan is die kans inderdaad iets minder groot![]()
Ik verdenk de aardappeltjes ervan voorgebakken te zijn ofzoquote:Op donderdag 6 september 2007 16:57 schreef Viking84 het volgende:
@ Chicolate:
aardappeltjes uit de oven zijn gezonder, want dan heb je immers geen boter / olie nodig.
Ik bedoelde ook helemaal niet nuquote:Op donderdag 6 september 2007 17:09 schreef DarkElf het volgende:
nu al veranderen in feestdagen? nee joh, tis nog niet eens herfst![]()
die dingen hebben ik eigenlijk nog niet gezien bij onsquote:Op donderdag 6 september 2007 17:27 schreef Viking84 het volgende:
Bij ons hebben ze allemaal lekkere kroketjes en kaassouffleetjes in de kantine. Ben ik even blij dat ik nauwelijks meer op de uni ben.
Toetjesquote:Op donderdag 6 september 2007 17:32 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
In het MC hebben ze zelfs gewoon boterhammen en broodjes en los beleg, meestal neem ik soep tussen de middag als ik wat neem, thuis brood smeren is toch goedkoper. Maaltijden zijn friet en bami en/of nasi geloof ik, maar die heb ik dus nooit op. Ook een grote keuze aan toetjesdie neem ik dus nooit
Ja, dat begrijp ik dus nooit, volgens mij worden die helemaal niet verkocht..quote:Op donderdag 6 september 2007 17:32 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Ook een grote keuze aan toetjesdie neem ik dus nooit
Ik vroeger wel hoor! In plaats van brood nam ik dan zo'n chocolademousseje.quote:Op donderdag 6 september 2007 17:36 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Ja, dat begrijp ik dus nooit, volgens mij worden die helemaal niet verkocht..
Ik ben toch echt wel eens tot een uur of 9 op de uni gebleven, met uitzicht op de kantine, maar ik heb niemand gezien die daar ging eten.. En overdag koopt al helemaal niemand een vla/room ding![]()
Soms, heel soms als de soep vies is neem ik een weinig vet & suiker bevattend yoghurt dingetje bij m'n broodquote:Op donderdag 6 september 2007 17:36 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Ja, dat begrijp ik dus nooit, volgens mij worden die helemaal niet verkocht..
Ik ben toch echt wel eens tot een uur of 9 op de uni gebleven, met uitzicht op de kantine, maar ik heb niemand gezien die daar ging eten.. En overdag koopt al helemaal niemand een vla/room ding![]()
Ik snap toetjes eigenlijk niet zo goed... Heb je net lekker gegeten, helemaal warm, en dan ga je koude vla of ijs oid naar binnen werken. Ik vind dat maar een rotgevoel.quote:Op donderdag 6 september 2007 17:45 schreef Viking84 het volgende:
Ik ben sowieso geen toetjeseter. Thuis at ik wel altijd yoghurt na de warme maaltijd, maar toen ik op mezelf ging wonen, ben ik daarmee gestopt en ik heb het geen moment gemist. Zinvolle toevoeging. Ik zit toch al vol. Dan neem ik liever wat yoghurt als ontbijt.
dat heb ik dus ookquote:Op donderdag 6 september 2007 17:45 schreef Viking84 het volgende:
Ik ben sowieso geen toetjeseter. Thuis at ik wel altijd yoghurt na de warme maaltijd, maar toen ik op mezelf ging wonen, ben ik daarmee gestopt en ik heb het geen moment gemist. Zinvolle toevoeging. Ik zit toch al vol. Dan neem ik liever wat yoghurt als ontbijt.
Zelfgemaakte bitterkoekjespuddingquote:Op donderdag 6 september 2007 17:34 schreef roooosje het volgende:
[..]
Toetjes.
Bitterkoekjespudding van Mona.
Lekker joh! Gefeliciteerdquote:Op donderdag 6 september 2007 18:25 schreef conleche het volgende:
O ja ff volslagen offtopic: maar ik heb vandaag een heel groot schilderij verkocht (én voor mijn doen een hele dure), dus ik ben heel blij![]()
![]()
In onze leefgroep wordt gewoon zelf gekooktquote:Op donderdag 6 september 2007 16:24 schreef Chicolate het volgende:
@Sylvana, in de meeste groepen/zorginstellingen eten ze een stuk minder gezond dan je zou denken. Veel komt kant en klaar uit de fabriek, en zit vol vet en suiker. Er gaan vaak halve tonnen boter over de groentes! Dus zelfs daar zou ik niet teveel van eten ... Misschien zorgen dat je vantevoren thuis, of achteraf nog wat eet en daar gewoon een kleine portie?
Ik zag in het Dieetclubtopic dat je maat 42 al dik vindtquote:
Nee, nee niet aánkoopquote:Op vrijdag 7 september 2007 07:14 schreef Viking84 het volgende:
Goedemorgen,
ik ben de eerste, zie ik.
Feli met de aankoop van je schilderij, Colette.
Hoi Mademoiselle.Moi en welkom!quote:Op vrijdag 7 september 2007 10:37 schreef Mademoiselle.Moi het volgende:
Hallo![]()
Ik wil me ook bij jullie voegen als dat kan.Ik woon sinds afgelopen dinsdag op mezelf en ben sindsien bezig met gezonder eten om wat kilootjes kwijt te raken. Ik ben niet véél te zwaar, maar ben slecht 1.63 m, dus dan valt elk vetje op.
![]()
Ik zal even vertellen wat ik gister heb gegeten, als voorbeeld.![]()
Ontbijt:
2 lichtgewicht crackers met Beemster Old Lite kaas
Optimeldrink
Tussendoor:
Plakje ontbijtkoek met halvarine
Lunch:
2 bruine pistoletjes, 1 met banaan, 1 met filet americain en een gekookt eitje
Tussendoor:
1 evergreen
Diner:
Spinazie, 2 gekookte aardappels, scholfilet
Tussendoor:
1 evergreeen
En ik hou me netjes aan de 1,5l water per dag (+nog wat koppen rooibosthee)
Ja, daar heb je gelijk in. Maar ik ging 's avond naar de bios en vond het al heel wat dat ik alleen een evergreentje had.quote:Op vrijdag 7 september 2007 10:45 schreef conleche het volgende:
[..]
Hoi Mademoiselle.Moi en welkom!
Je lijstje ziet er goed uit, ik zou misschien één evergreen vervangen door nog een stuk fruit en dan geen banaan. Hoeveel weeg je als ik vragen mag?
Ik ben net verhuisd, en zoek nu in mijn woonplaats een sportschool. Even kijken wat het voordeligst is. Al begin ik waarschijnlijk pas in oktober met sporten. Ik moet mijn eigen schoolgeld betalen en dat heeft er even flink ingehakt. Ben nu druk op zoek naar een baantje die ik kan combineren met school. Ik krijg gelukkig straks een (eenmalige) toelage van de IBG, en ik krijg nog een beetje salaris van mijn vakantiewerk.quote:Op vrijdag 7 september 2007 10:53 schreef Sylvana het volgende:
Welkom Mademoiselle.Moi. en zoals Colette al zei, je lijstje ziet er al goed uit, sport je daarnaast ook?
Ik zal blij zijn als ik ooit 38 haal, maar ik vrees dat ik dan geen vlees meer op m'n botten heb. Het slaat dus nergens op om te generaliseren dat iemand met maat 42 dik is. Ik ken dik ogende mensen met maat 38 en slank ogende mensen met maat 44.quote:Op vrijdag 7 september 2007 09:22 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Ik zag in het Dieetclubtopic dat je maat 42 al dik vindt![]()
Kom ik met mijn BMI van 22,5 inmiddels en maat 42![]()
(mijn punt is dus: het is nogal afhankelijk van je lengte..)
quote:Op vrijdag 7 september 2007 10:06 schreef conleche het volgende:
[..]
Nee, nee niet aánkoopmaar vérkoop!
als je 1,63 bent zit je met 64 kg nog onder de 25 (BMI), maar je moet al wel oppassen (reken uit: 1,63 x 1,63 = 2,6569; 64 : 2,6569 = 24,1). Je kunt er inderdaad beter iets onder gaan zitten. Ik ga proberen op de 22 te komen. Dan zit ik een beetje tussen de ondergrens en de bovengrens in en heb je niet meteen weer overgewicht als je een keertje minder gezond gegeten hebtquote:Op vrijdag 7 september 2007 11:08 schreef Mademoiselle.Moi het volgende:
[..]
Ja, daar heb je gelijk in. Maar ik ging 's avond naar de bios en vond het al heel wat dat ik alleen een evergreentje had.![]()
En veel fruit eten is geen straf voor mij.![]()
Ik heb hier geen weegschaal, maar de weegschaal in mijn ouderlijk huis gaf 64 kilo aan. Klinkt niet zo heel veel, maar voor mij is het gewoon echt te zwaar. Omdat ik geen weegschaal heb kan ik dus ook niet in kilo's bijhouden hoeveel ik afval, maar daar gaat het me eigenlijk ook niet om. Ik wil gewoon die irritante vetbobbels weghebben.![]()
Goedemorgen!quote:Op vrijdag 7 september 2007 11:15 schreef Viking84 het volgende:
[..]
als je 1,63 bent zit je met 64 kg nog onder de 25 (BMI), maar je moet al wel oppassen (reken uit: 1,63 x 1,63 = 2,6569; 64 : 2,6569 = 24,1). Je kunt er inderdaad beter iets onder gaan zitten. Ik ga proberen op de 22 te komen. Dan zit ik een beetje tussen de ondergrens en de bovengrens in en heb je niet meteen weer overgewicht als je een keertje minder gezond gegeten hebt.
En wat sporten betreft:
koop een paar goede hardloopschoenen en ga hardlopen met Evy of een schema van hardloopschema.nl. Relatief goedkoop, gemakkelijk want je hoeft nergens heen en je kunt sporten wanneer je maar wilt en leuk!
Ja, dat weet ik wel, maar ik voel me er toch klote onder als ik in 1 dag een kilo aan kom van teveel eten, ook al is die er 2 dagen later weer afquote:Op vrijdag 7 september 2007 11:20 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Goedemorgen!
Dat dikgedrukte heb je volgens mij sowieso niet van een keertje ongezond eten hoor![]()
Vanochtend hardgelopen, ging best goed, raakte alleen de weg een beetje kwijtdus best wel lang uitgelopen... gelukkig had ik wel enkele 'herkenningspunten' op een bepaald moment want ik liep in een soort bos.
Vanavond werken, dus dan ben ik eigenlijk ook wel de hele avond aan het lopen, scheelt weer.
En dan morgen wegen, oeioei!
Je moet geen BMI in je hoofd nemen (ook al doe ik het zelf ookquote:
Huh, das weinig, ga jequote:
Omdat ik geen weegschaal heb, kan ik niet echt bijhouden hoeveel ik afval en wat voor BMI ik dan krijg. Het maakt me ook eigenlijk helemaal niet uit hoevéél ik weeg, maar meer hoe het er uitziet.quote:Op vrijdag 7 september 2007 11:15 schreef Viking84 het volgende:
[..]
als je 1,63 bent zit je met 64 kg nog onder de 25 (BMI), maar je moet al wel oppassen (reken uit: 1,63 x 1,63 = 2,6569; 64 : 2,6569 = 24,1). Je kunt er inderdaad beter iets onder gaan zitten. Ik ga proberen op de 22 te komen. Dan zit ik een beetje tussen de ondergrens en de bovengrens in en heb je niet meteen weer overgewicht als je een keertje minder gezond gegeten hebt.
En wat sporten betreft:
koop een paar goede hardloopschoenen en ga hardlopen met Evy of een schema van hardloopschema.nl. Relatief goedkoop, gemakkelijk want je hoeft nergens heen en je kunt sporten wanneer je maar wilt en leuk!
Dat werkt dus niet bij mij, volgens de link van colette daarnet zou m'n gewicht zo'n beetje perfect zijn, maar k vind m'n buik nog best wel vadsig eigenlijk!! Dus ik hou het liever bij een bepaald minimum gewicht, wat dat is weet ik nog niet. Een BMI van 18 zou ik wel te laag vinden denk ik, zeker omdat dat niet meer in de gezond range valt en ik vind dat je daar niet naar moet streven. Ben je gezond en heb je dit zonder er moeite voor te doen (dus echt 1800+ kcal binnenkrijgen) dan is het niet erg, maar anders is het niet goed denk ik.quote:Op vrijdag 7 september 2007 11:27 schreef Viking84 het volgende:
Je moet geen BMI in je hoofd nemen (ook al doe ik het zelf ook), maar vooral in de gaten houden hoe je jezelf eruit vindt zien. Als je blij wordt van wat je in de spiegel ziet en je bent van je spekrolletjes af, dan moet je stoppen, ook al heb je het BMI dat je in je hoofd had zitten nog niet bereikt
. Ik denk zelf dat ik met 70 kilo al tevreden ben, want wat er nu nog af gaat, gaat vooral van m'n buik af en ik heb echt geen 8 kilo meer op m'n buik zitten, hoor
.
Maar als ik foto's van jou bekijk, dan zie ik echt wel een slank iemand. Het kan zijn dat je nog wat vet op je buik hebt, maar het is wel heel moeilijk om precies daar af te vallen waar je het wilt. Dus tegen de tijd dat je het perfecte buikje hebt dan zit je ook ineens met spillepootjes en geen kont! Ik denk dat je met veel trainen de vadsige look nog wel kan verminderen toch?quote:Op vrijdag 7 september 2007 11:33 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Dat werkt dus niet bij mij, volgens de link van colette daarnet zou m'n gewicht zo'n beetje perfect zijn, maar k vind m'n buik nog best wel vadsig eigenlijk!! Dus ik hou het liever bij een bepaald minimum gewicht, wat dat is weet ik nog niet. Een BMI van 18 zou ik wel te laag vinden denk ik, zeker omdat dat niet meer in de gezond range valt en ik vind dat je daar niet naar moet streven. Ben je gezond en heb je dit zonder er moeite voor te doen (dus echt 1800+ kcal binnenkrijgen) dan is het niet erg, maar anders is het niet goed denk ik.
Hmm iik pas mijn ideale bmi even aan. dan ga ik toch liever naar de 19. Ik wil 47 kilo wegen, ik ben maar 1 meter 57 he. Maar als ik dan mijn borstomvang erbij betrek, zit ik al op mijn ideale gewicht, maar de spiegel zegt iets andersquote:Op vrijdag 7 september 2007 11:27 schreef conleche het volgende:
[..]
Huh, das weinig, ga je! Nee ff serieus, hoeveel wil je wegen dan?
In een ander topic (over sixpacks) zag ik deze link Dan kan je op allerlei verschillende manieren uitrekenen wat je ideale gewicht is.
Ik ken een vrouw die ook maat 42 heeft, bij een lengte van 1.92 en gewicht 63. Van broeken past ze niet in kleinere maten omdat ze vrij brede heupbotten heeft. En nee, ze heeft geen eetstoornis, eerder een supersnelle stofwisseling. Kortom, iemand met maat 42 kan best graatmager zijn. Je moet verder kijken dan maten an BMI, dat zijn hele grove hulpmiddelen. Je moet ze niet gebruiken als norm.quote:Op vrijdag 7 september 2007 11:11 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik zal blij zijn als ik ooit 38 haal, maar ik vrees dat ik dan geen vlees meer op m'n botten heb. Het slaat dus nergens op om te generaliseren dat iemand met maat 42 dik is. Ik ken dik ogende mensen met maat 38 en slank ogende mensen met maat 44.
Ik denk dat ik een beetje hetzelfde heb. Ik ben 1.63 en heb ook maat 38. Ik zou liever maatje 36 hebben (of als het mooier staat 34/36), maar no way dat ik dat aan mensen vertel, want die verklaren me gelijk voor gek en schuiven een zak snoep onder m'n neus.quote:Op vrijdag 7 september 2007 12:08 schreef Plukie86 het volgende:
Ik heb maat 38 (nu weer helemaal, neigde eerst naar 40) en ik ben wel dik. Niet te dik, maar nog steeds is de spekribbel is er nog steeds. Ik vind mezelf niet slank terwijl ik maat 38 heb. Ik ben 1.65. Maar te dik, daar is natuurlijk geen sprake van he.
Zo blijkt maar weer, je kunt niet generaliseren op maat.
dat was ook wat ik zei......quote:Op vrijdag 7 september 2007 09:22 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Ik zag in het Dieetclubtopic dat je maat 42 al dik vindt![]()
Kom ik met mijn BMI van 22,5 inmiddels en maat 42![]()
(mijn punt is dus: het is nogal afhankelijk van je lengte..)
Ach, je zegt een hoop goed, en ik weet ook wel dat je dat niet zo bedoelde, maar vond het wel grappigquote:Op vrijdag 7 september 2007 14:24 schreef Miss_S het volgende:
dat was ook wat ik zei......
dat het er aan ligt en dan inderdaad vooral aan je lengte
maar goed ik kan toch niets goed zeggen
ok danquote:Op vrijdag 7 september 2007 14:36 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Ach, je zegt een hoop goed, en ik weet ook wel dat je dat niet zo bedoelde, maar vond het wel grappig![]()
Ik ben echt niet meteen beledigd hoor, ik vind mezelf namelijk totaal niet dik (meer)![]()
Klopt.quote:Op vrijdag 7 september 2007 14:43 schreef Miss_S het volgende:
ok dan
want er zit een groot verschil van een persoon die1,60 en maat 42 heeft en iemand die 1,80 is en maat 42 heeft
Dan is alles toch ook veel te lang? Of wordt de breedte onevenredig veel groter dan de lengte bij een grotere maat? (dan zou het weer minder goed passen op lange slanke mensen...) Heb ik me nooit erg in verdiept, maar is wel goed om te weten.quote:Op vrijdag 7 september 2007 14:59 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Klopt.
Ik heb een vriendin waarbij dat elke keer weer pijnlijk duidelijk wordt (zij is 1,60m lang en heeft maat 44)![]()
A. holle rug ziet er sexy uitquote:Op vrijdag 7 september 2007 14:03 schreef roooosje het volgende:
[afbeelding]
zij
[afbeelding]
voor
En mijn benen lijken wel heel huge in die broek, maar dat geeft niks, dat vind ik wel stoer..
En mijn broek is zo laag dat het lijk alsof mijn navel midden op mijn buik zit.
En ik heb een holle rug.
Thanksquote:Op vrijdag 7 september 2007 16:30 schreef conleche het volgende:
[..]
A. holle rug ziet er sexy uit
B. klein buikje, maar niks serieus
C. Je ziet dat het de broek is die wijd is en niet je heupen.
Ik zag laatst ergens een foto van je in een strak hemdje en ik vind dat je een heel mooi figuurtje hebt. Maar ja, ik weet ook wel dat als je ineens wat aankomt het er dan weer af wilt hebben, maar in jouw geval zou ik er niet meer teveel afdoen!
Jazeker, das altijd een goed idee, ook voor je rug trouwens. Je hebt kans dat je later last krijgt van je onderrug, omdat je zo'n holle rug hebt en met sterke buikspieren krijg je dat veel minder snel.quote:Op vrijdag 7 september 2007 16:35 schreef roooosje het volgende:
[..]
Thanks, maar precies dat laatste is echt vervelend. Het is ook vooral als ik zit hoor, maar daar ga ik geen foto's van plaatsen. Ik wil gewoon een strakke buik, dus misschien zijn buikspieroefeningen een idee?
sla is nou ook weer niet zó gezond hoor, er zit (bijna) geen vitamines in. Het is maagvulling, net als komkommerquote:Op vrijdag 7 september 2007 18:04 schreef Chicolate het volgende:
Vandaag overdag bijna niets gegeten (geen trek) en daarnet mn avondeten was toch net wat teveel: 200 gram sla en een broodje kipschnitzel kan ik eigenlijk niet meer aanVooral die enorme zak sla. Maar wel redelijk gezond
![]()
Ik was het topic kwijtquote:
Nee, ben heel benieuwd. Ik heb nog nooit een recept gelezen waarin iemand halvarine gebruikt om iets te bakken in de oven. Er zit veel water in en volgens mij gaat dat ontzettend spetteren in de oven. (om nog maar niet te spreken over de vieze smaak) en in welke zoetstof moet je het wentelen? In die poeder? Maar dat verliest bijna al z'n zoete smaak als je het verhit. Alleen vloeibare zoetstof kan je verhitten, maar als je daar iets doorheen wentelt wordt het extreem zoet. Als je het recept toch probeert, zou ik het met roomboter doen wat je van te voren zacht laat worden en er dan de vloeibare zoetstof al doorheen roert alvorens de appels ermee in te smeren. (wel iets meer cal. dan 96 danquote:Op zaterdag 8 september 2007 12:32 schreef Viking84 het volgende:
Ik ga dit weekend de 'feestelijke gebakken appelen' van Sonja Bakker (zie pagina 3 van receptenboek in OP) even uitproberen. Ben benieuwd. Heeft iemand dat al eens gehad?
Ik zal dan maar niets vragen, maar:quote:Op zaterdag 8 september 2007 17:52 schreef Miss_S het volgende:
net les 10 gelopen van evy
maar net voordat ik daarmee wou beginnen heb ik met mijn hoofd tussen de deur gezeten (dont ask)
maar gelukkig verder geen last van
quote:Op zondag 9 september 2007 15:13 schreef Chicolate het volgende:
Zo ik ben er ook weer. Weekend was waardeloos, was liever thuis gebleven. En inderdaad veel teveel gegeten: steeds mensen die aandringen dat je echt nog wel een koek of een hamburger mag. Eerste dag vergeten te ontbijten, vervolgens een pak stroopwafels op en dat soort geintjes. (per dag ongeveer 3a4000 gegeten vrees ik. En gewoon te moe om er iets van te denken)
Mn buik is bol, ik ben misselijk en voel me helemaal niet ok met al dat zand tussen mn tenen en overal. Ik ga lekker douchen, mn huiswerk maken en dan slapen. En komende week proberen de enorme schade eraf te krijgen.![]()
Dat het weekend waardeloos was lag gelukkig niet aan het eten, dat lag aan de mensen en de omstandigheden.quote:Op zondag 9 september 2007 16:54 schreef colette het volgende:
[..]
Chicolate, ik geloof dat het echt niet goed met je gaat! Misschien bemoei ik me er teveel mee, maar als ik jouw posts lees, dan lijkt het wel of je een beetje depressief bent. Het is namelijk echt niet het eind van de wereld als je een keer qua eten de mist ingaat. En er kan nooit een enorme schade zijn, na 1 weekendje los gaan. Het valt allemaal wel mee. Ik heb het gevoel dat er misschien meer achter zit? Je hebt ook heel vaak buikpijn (stress??) Misschien moet je er eens met iemand over praten. Dit is ook maar een forum en hoewel wij natuurlijk zullen proberen om zo goed mogelijk advies te geven en je hier ook altijd terecht kan, weet ik niet of wij dat wel kunnen, want we kennen je natuurlijk niet echt.
Nou dikke knuffel dan maar!quote:Op zondag 9 september 2007 18:09 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Dat het weekend waardeloos was lag gelukkig niet aan het eten, dat lag aan de mensen en de omstandigheden.Ik moest verplicht weg, werd tegen mn wil meegesleept, met een groep waarin ik me niet op mn plaats of geaccepteerd voel (zij zijn Christelijk, mijn ouders ook, en ik niet meer). En ik moest hiervoor een andere afspraak, naar Belgie met mn vriend, afzeggen. Daarom baal ik nogal van mn weekend. Dat eten boeit me eigenlijk niet eens meer, dat zie ik komende week wel.
![]()
Je hebt trouwens gelijk dat ik erg veel stress heb, en dat buikpijn en hoofdpijn daardoor komen. Mijn sporttrainer heeft me daarop gewezen, omdat die klachten altijd verdwijnen tijdens een training. Daarom ga ik vanaf nu altijd naar training, hoe moe of gestresst ik ook ben, daarna gaat het altijd beter. Ik maak me te snel druk om mensen, geef mezelf de schuld als anderen ongelukkig zijn en ben een perfectionist, waardoor ik op school de druk ook al snel laat oplopen. Daarbij loop ik nu al achter met mn schoolwerk, en dat had ik dit weekend graag bijgewerkt. Uhm ook in combi met wat persoonlijke problemen en dingen waarin ik gewoon niet zie wat ik ermee aanmoet, studiekeuze bijv. (nog even en ik eindig op dezelfde manier als mijn nichtje, die had op dr 21e een burn out)
Een beetje depressief, soms wel jaof laatste tijd, best vaak
(Bedankt voor je bezorgdheidDat doet me op een of andere manier toch wel goed. Zo dat was een heel verhaal, maar ik voel me nu ook al wel meteen weer beter
)
Ik ging er net even opstaan voor en na het douchen, het verscil: 1 kiloquote:Op maandag 10 september 2007 09:18 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb gemerkt dat het nog wel even kan helpen om wat vaker op de weegschaal te staan. Eerst werd ik helemaal droevig en toen ik er nog eens op ging staan, werd ik ineens wél blij. Ik heb eigenlijk maar een stomme weegschaal. Meestal slaap ik ook nog half als ik op de weegschaal sta, dus dan kijk ik ook nog eens verkeerd etc. Iig wel een redelijk weekend gehad. Gisteren burrito's gegeten en zaterdag een stokbrood met brie en verder niet afgevallen, maar ook niet aangekomen. Vanavond weer spinning, dus ik verwacht morgen wel weer lichter te zijn.
Ik ben meestal zwaarder na het douchen. Komt zeker omdat m'n lange haar dan nat isquote:Op maandag 10 september 2007 09:57 schreef mordradead het volgende:
[..]
Ik ging er net even opstaan voor en na het douchen, het verscil: 1 kilovoor had ik geen boxer aan en na wel maar die weegt niet een kilo gok ik.
Dacht ik ook al ja, alleen heb ik niet zo lang haarquote:Op maandag 10 september 2007 10:03 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik ben meestal zwaarder na het douchen. Komt zeker omdat m'n lange haar dan nat is.
Ik was dus een kilo zwaarder na het douchenquote:Op maandag 10 september 2007 10:25 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Goedemorgen!
Zo ben je van plan op tijd op te staan, maar dan doe je nog even rustig aan, boodschapjes enzo en dan is het alweer bijna half 11Vandaag eet ik niet warm, want ik blijf op de uni voor een info avond, misschien als ik thuis ben nog een paprikaatje ofzo maar het zal vast geen ramp zijn een dagje niet warm te eten.
Wat betreft lichter na douchen: heb ik dus ook (heel duidelijk na het hardlopen, maar dan is m'n lijf bezweet van te voren natuurlijk, maar anders ook wel wat), 'k douche niet heel erg heet en m'n haar is niet zo erg lang natuurlijk.
Heb nieuwe winterjas en hij is mooooooooihelemaal blij mee
Ligt sterk aan wat je leuke jassen of leuke winkels vindt hequote:Op maandag 10 september 2007 11:20 schreef omearos het volgende:
Nieuwe winterjas, goed punt, zal die van mij ook eens passen (die zat vorig jaar eigenlijk al ruim)
Nog tips voor leuke jassen en leuke winkels?
meteen beginnen te lopen noem ik geen warming upquote:Op maandag 10 september 2007 19:44 schreef Quinazoline het volgende:
Maar in die hardlooplessen van Evy zit al een cooling down en warming up he.
Ik ga zo ook de 11e les lopen.
als ik een warming up zou doen zou ik van te voren stretchen en dan na het lopen ook weerquote:Op maandag 10 september 2007 19:52 schreef Viking84 het volgende:
Hoe doen jullie een warming up of een cooling down? Ik doe het ook nog steeds niet. Gaan jullie halverwege het lopen even ergens staan rekken en strekken oid?
Maar je begint toch eerst met een minuutje of twee minuutjes? Daarna ga je pas langere stukken lopen. Ik weet niet zo goed wat ik anders zou kunnen doen als warming up.quote:Op maandag 10 september 2007 19:47 schreef Miss_S het volgende:
[..]
meteen beginnen te lopen noem ik geen warming up
volgens mij staat ook op de site dat je eerst een warming up moet doen
de cooling down zit er wel een beetje in
toch begin je meteen met hardlopen en dat is niet goedquote:Op maandag 10 september 2007 20:02 schreef Quinazoline het volgende:
[..]
Maar je begint toch eerst met een minuutje of twee minuutjes? Daarna ga je pas langere stukken lopen. Ik weet niet zo goed wat ik anders zou kunnen doen als warming up.
Strechen naderhand doe ik wel altijd.
dat opschrijven is wel een goed ideequote:Op maandag 10 september 2007 22:05 schreef Sylvana het volgende:
Ik ben ook weer terugEerst een kwartiertje op de crosstrainer, en toen fitness. 12 Apparaten gedaan en van alle apparaten opgeschreven hoeveel sets, herhalingen en met hoeveel gewicht ik trainde. Ik ga dat nu elke week opschrijven en dan zo mijn voortgang in de gaten houden
Daarna geen cardio meer gedaan omdat ik ontzettend last van mn buik had en naar huis ben gegaan. Van de week dus nog maar wat extra cardio doen
weet je hoeveel jij gelopen hebt met les 11?quote:Op maandag 10 september 2007 22:09 schreef Quinazoline het volgende:
Ik ben ook weer terug van het sporten. Net dus les 11 van Evy gelopen en ik vond hem pittig, maar dat kan ook liggen aan het feit dat ik gisterenavond nog een uur op de crosstrainer heb getraind en dat ook een best pittige training was.
Wat is iedereen goed bezig met sporten hier!![]()
Ja, normaal doe ik ook vooral cardio, dan doe ik een half uur fitness en 1 uur of 5 kwartier cardio, maar wilde nou gewoon ff overal van weten hoeveel gewicht ik het mee trainde, zodat ik het in excel kan zetten enzo. En als ik geen last van mn buik had gehad, had ik daarna dus nog wel gewoon cardio gedaanquote:Op maandag 10 september 2007 22:09 schreef Miss_S het volgende:
[..]
dat opschrijven is wel een goed idee
je moet het natuurlijk wel blijven opbouwen
maar doe je dit echt voor vet verbranden of gewoon om bezig te zijn?
want lijkt me als je wilt afvallen dat je toch voor meer cardio moet gaan
Geen idee want ik heb geen kilometerteller op mijn benenquote:Op maandag 10 september 2007 22:15 schreef Miss_S het volgende:
[..]
weet je hoeveel jij gelopen hebt met les 11?
ik had 3,25km gelopen maar ik loop ook niet erg hard
de meeste gebruiken mapmyrun daarom vroeg ik hetquote:Op maandag 10 september 2007 22:20 schreef Quinazoline het volgende:
Mijn vriend dacht trouwens dat het misschien goed was voor mij om, naast het drie keer in de week een half uurtje met Evy hardlopen, ook eens in de week naar de sportschool te gaan om een les steps mee te doen. Zou dat nog iets bijdragen, of kan ik beter bodyshape doen? Ik zit een beetje te twijfelen, want ik ben eigenlijk ook al verbaasd dat ik 3x in de week Evy volhoud. Dus misschien is het wel verstandig om niet het onmogelijke van mezelf te vragen.
[..]
Geen idee want ik heb geen kilometerteller op mijn benenen ik loop buiten (vandaag dus in de regen en harde wind, maar das niet erg want ik kan toch naderhand lekker warm douchen).
Ik heb in het tempo van de muziek gelopen en ik heb niet zo'n lange benen, dus ik denk ook niet zo heel ver. Ongeveer net zo ver als andere lessen, want mijn rondje kwam weer precies uit.
jij bent ook weer lekker bezigquote:Op dinsdag 11 september 2007 07:27 schreef Viking84 het volgende:
Zo, ik werd ook weer blij van m'n weegschaal: 75,7. Maar ik ben pas echt blij als ik onder de 73,4 zit, want dat is het laagste gewicht dat ik heb gehad. Ik heb geen spierpijn en als dat zo blijft, ga ik vanavond weer hardlopen.
Ja, de motivatie is weer helemaal terugquote:Op dinsdag 11 september 2007 07:31 schreef Miss_S het volgende:
[..]
jij bent ook weer lekker bezig
ik ga vanmiddag ab bootcamp doen en als ik dan nog zin heb iets van fitness
dat is minder inderdaadquote:Op dinsdag 11 september 2007 07:35 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja, de motivatie is weer helemaal terug. In de vakantie had ik meer slechte dagen dan goede dagen en nu is het andersom
.
Ik ga zometeen studeren en vanmiddag heb ik college. Vanavond staat er kip kerrie op het menu. Alleen heel kut dat gisteren het pakje slagroom opengebroken is in de tas... alles zat eronder.
Het kan het bier zijn. Of het weer. Of toeval. Of toch iets anders dat je eet.quote:Op dinsdag 11 september 2007 08:39 schreef Gewas het volgende:
Hoi, ik ben aan het afvallen maar de laatste per dagen val ik niet meer af terwijl ik nooit snoep en best veel beweeg.
Heeft iemand tips? Doe ik iets verkeerd?
Om eerlijk te zijn heb ik wel bier gedronken de afgelopen dagen.![]()
Je valt niet per se elke dag wat af, hoor. Wedden dat je aan het eind van de week ineens een halve of een hele kilo in 1 nacht kwijt bent? Zo gaat het bij mij vaak. Vorige week dinsdag was ik een kilo lichter dan maandag, de rest v.d. week bleef het hetzelfde. Gisteravond heb ik gesport en vanochtend was ik weer 0,6 kg lichter.quote:Op dinsdag 11 september 2007 08:39 schreef Gewas het volgende:
Hoi, ik ben aan het afvallen maar de laatste per dagen val ik niet meer af terwijl ik nooit snoep en best veel beweeg.
Heeft iemand tips? Doe ik iets verkeerd?
Om eerlijk te zijn heb ik wel bier gedronken de afgelopen dagen.![]()
Wat wel raar was. Vorige week na een avondje bier drinken was ik 0,6 kilo afgevallen en ik had nog een frikandel op ook. En op een andere dag fiets ik veel en eet ik weinig en dan ben ik de dag erna gewoon aangekomen.quote:Op dinsdag 11 september 2007 09:11 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Je valt niet per se elke dag wat af, hoor. Wedden dat je aan het eind van de week ineens een halve of een hele kilo in 1 nacht kwijt bent? Zo gaat het bij mij vaak. Vorige week dinsdag was ik een kilo lichter dan maandag, de rest v.d. week bleef het hetzelfde. Gisteravond heb ik gesport en vanochtend was ik weer 0,6 kg lichter.
dat is zeker leuk alleen koop ik nu veelste veel klerenquote:Op dinsdag 11 september 2007 08:14 schreef Quinazoline het volgende:
Ik ben vanmorgen weer vergeten te wegen.![]()
Mijn motivatie is ook weer terug.Zaterdag heb ik een heleboel leuke nieuwe kleding gekocht (dankzij een ontzettend aardige en behulpzame verkoopster) en het is toch wel erg leuk om geen maat 44 die net niet past meer te hoeven kopen, maar gewoon 40 en soms 38 te hebben.
daarom moet je op lange termijn kijken of je afvalt of aankomtquote:Op dinsdag 11 september 2007 12:16 schreef Gewas het volgende:
[..]
Wat wel raar was. Vorige week na een avondje bier drinken was ik 0,6 kilo afgevallen en ik had nog een frikandel op ook. En op een andere dag fiets ik veel en eet ik weinig en dan ben ik de dag erna gewoon aangekomen.![]()
Maar ik heb vandaag 4 boterhammen op en vanavond eet ik gewoon avondeten. Ik snoep niks tussendoor. Maar ik vraag me af of ik te weinig eet? Krijg ik zo wel genoeg voedingsstoffen binnen?
Daar heb ik nog niet aan gedacht. Ik eet eigenlijk nooit fruit. Ik lust ook niet zoveel fruit. Alleen mandarijnen en geperste sinaasappels. Moet ik dat tussendoor nemen?quote:Op dinsdag 11 september 2007 13:02 schreef Miss_S het volgende:
[..]
daarom moet je op lange termijn kijken of je afvalt of aankomt
en niet een uur nadat je iets gegeten hebt
4 boterhammen en avondeten is niet heel veel, waar is bijvoorbeeld het fruit?
niet lusten wat is dat?quote:Op dinsdag 11 september 2007 13:05 schreef Gewas het volgende:
[..]
Daar heb ik nog niet aan gedacht. Ik eet eigenlijk nooit fruit. Ik lust ook niet zoveel fruit. Alleen mandarijnen en geperste sinaasappels. Moet ik dat tussendoor nemen?
post anders even een lijstje met wat je zoal eet. Dan kunnen wij even kritiek gaan leverenquote:Op dinsdag 11 september 2007 12:16 schreef Gewas het volgende:
[..]
Wat wel raar was. Vorige week na een avondje bier drinken was ik 0,6 kilo afgevallen en ik had nog een frikandel op ook. En op een andere dag fiets ik veel en eet ik weinig en dan ben ik de dag erna gewoon aangekomen.![]()
Maar ik heb vandaag 4 boterhammen op en vanavond eet ik gewoon avondeten. Ik snoep niks tussendoor. Maar ik vraag me af of ik te weinig eet? Krijg ik zo wel genoeg voedingsstoffen binnen?
Dank je wel, ik werk het vanavond wel weer af in de volleybal. Ik ben eigenlijk blij dat ik zoveel training weer heb, ik heb het echt gemistquote:Op dinsdag 11 september 2007 16:25 schreef Chicolate het volgende:
voor Stefanie, het komt wel weer goed allemaal
Oke. Dit is wat ik op een doordeweekse dag eet en drink: Als ik wakker word 's ochtends 2 boterhammen. Meestal 's middags 1 of 2 boterhammen. Tegen 4 uur soms noedels. En als avondeten bijna altijd aardappelen en groente met een of twee stukken vlees. Na het avondeten eet ik niks meer maar soms neem ik wel een biertje. Per dag drink ik ongeveer 2 potten thee, anders koffie en drink ik ook veel water.quote:Op dinsdag 11 september 2007 16:29 schreef Viking84 het volgende:
[..]
post anders even een lijstje met wat je zoal eet. Dan kunnen wij even kritiek gaan leveren.
Zoals Saskia al zegt ontbreekt het fruit. Je kunt eventueel ook een glas vruchtensap nemen (van de AH, weet je wel) of desnoods Hero fruit today. Maar er zijn vast wel fruitsoorten die je beter weg krijgt, dus kijk eens wat je lekker vindt, zou ik zeggen.
Verder vraag ik me af wat je op brood hebt, waaruit je avondeten bestaat en of je ook nog zuivel neemt? (melk, Optimel, yoghurt, kwark oid).
Dan zal ik morgen een kiwi of sinaasappel tussendoor nemen.quote:Op dinsdag 11 september 2007 13:06 schreef Miss_S het volgende:
[..]
niet lusten wat is dat?
en mandarijnen of sinaasappels kan je goed tussendoor nemen ja
ook is variatie goed dus niet altijd boterhammen maar ook een yoghurt/melk met cruesli/muesli/cornflakes
of bijvoorbeeld een salade voor lunch
en wat doe je op die boterhammen en wat voor boterhammen zijn het?quote:Op dinsdag 11 september 2007 16:41 schreef Gewas het volgende:
[..]
Oke. Dit is wat ik op een doordeweekse dag eet en drink: Als ik wakker word 's ochtends 2 boterhammen. Meestal 's middags 1 of 2 boterhammen. Tegen 4 uur soms noedels. En als avondeten bijna altijd aardappelen en groente met een of twee stukken vlees. Na het avondeten eet ik niks meer maar soms neem ik wel een biertje. Per dag drink ik ongeveer 2 potten thee, anders koffie en drink ik ook veel water.
Over het weekend zal ik maar niet beginnen want dan eet en drink ik zoveel ik wil.![]()
Pindakaas. En het zijn bruine boterhammen.quote:Op dinsdag 11 september 2007 16:58 schreef Miss_S het volgende:
[..]
en wat doe je op die boterhammen en wat voor boterhammen zijn het?
ja dan denk ik dat voor jou het meest belangrijke is variatie in je eten dus niet elke dag 6 boterhammen met pindakaasquote:Op dinsdag 11 september 2007 17:06 schreef Gewas het volgende:
[..]
Pindakaas. En het zijn bruine boterhammen.
Je avondeten ziet er goed uit en wat je drinkt ookquote:Op dinsdag 11 september 2007 16:41 schreef Gewas het volgende:
[..]
Oke. Dit is wat ik op een doordeweekse dag eet en drink: Als ik wakker word 's ochtends 2 boterhammen. Meestal 's middags 1 of 2 boterhammen. Tegen 4 uur soms noedels. En als avondeten bijna altijd aardappelen en groente met een of twee stukken vlees. Na het avondeten eet ik niks meer maar soms neem ik wel een biertje. Per dag drink ik ongeveer 2 potten thee, anders koffie en drink ik ook veel water.
Over het weekend zal ik maar niet beginnen want dan eet en drink ik zoveel ik wil.![]()
Je lijkt wel op mij.... alleen in het weekend doe ik het laatste alleen 's avonds. Ik probeer de kipburgers en de broodjes doner wel te mijden maar dat gaat niet altijd goedquote:Op dinsdag 11 september 2007 16:41 schreef Gewas het volgende:
[..]
Hoezo? Wou je een kindjequote:Op dinsdag 11 september 2007 18:55 schreef Miss_S het volgende:
ik kan me er niet toe aan zetten om te gaan sporten
komt omdat ik ongesteld ben geworden en dat was niet de bedoeling
Heb jij maar 1 bil?quote:Op dinsdag 11 september 2007 19:37 schreef Principessa.Farfalla het volgende:wat dacht je van door de pil heen ongesteld worden of zo
Ik was er altijd van overtuigd dat m'n buik het dikste was van m'n lichaam, maar nu ik wat afgevallen ben en hij wel redelijk is (niet plat maar wel redelijk) is m'n bil opeens echt HUGE. Ik weet niet of het altijd zo is of dat ik me nu focus op andere lichaamsdelen
Het viel me opeens op.. Ik dacht echt.. huh.. wtf
quote:
Nou, dat dacht ik eerst dus ook, maar er komt zowaar van onder het vet een goeie kont te voorschijn!quote:Op dinsdag 11 september 2007 19:47 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb helemaal geen kont. Misschien ook maar een kontlift laten doen dan
.
Btw, dat wil ik zienquote:Op dinsdag 11 september 2007 20:34 schreef Miss_S het volgende:
ik heb trouwens twee broeken gekocht vandaag (altijd moeilijk voor mij)
zijn allebei van het merk Cars
zal binnekort wel eens foto's maken Miss_S een keer niet in een rokje
dat word jij zeker wel iedere maand gewoon ongesteld?quote:Op dinsdag 11 september 2007 20:44 schreef Chicolate het volgende:
String?ik ben daar gek zeg ... (buiten dat het afschuwelijk zal zitten als je hoog schopt, draad flink in je kont getrokken, moet ik al niets van die dingen hebben haha)
Nee gelukkig word ik nooit door de pil heen ongesteld, en als ik het wel ben, ben ik er wel goed op voorbereid hoor(iedere training controleren of ik toevallig niet ongesteld word
Lijkt me wat teveel werk)
Oh ja, ik heb het gewoon iedere maand. Altijd een week per maand chagarijnigquote:Op dinsdag 11 september 2007 20:53 schreef Miss_S het volgende:
[..]
dat word jij zeker wel iedere maand gewoon ongesteld?
ik slik altijd maanden door en dan krijg je wel eens de kans dat je toch ongesteld word
dan moet je ze misschien in je eigen maat kopen?quote:Op dinsdag 11 september 2007 20:44 schreef Chicolate het volgende:
String?ik ben daar gek zeg ... (buiten dat het afschuwelijk zal zitten als je hoog schopt, draad flink in je kont getrokken, moet ik al niets van die dingen hebben haha)
Nee gelukkig word ik nooit door de pil heen ongesteld, en als ik het wel ben, ben ik er wel goed op voorbereid hoor(iedere training controleren of ik toevallig niet ongesteld word
Lijkt me wat teveel werk)
Ach, waarom zou je aan de pil moeten?quote:Op dinsdag 11 september 2007 21:29 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb vaak ook geen honger vlak na het sporten (ook al had ik daarvóór wel honger).
En om ook even een bijdrage te leveren aan het feest vd maand-verhaal: ik slik momenteel geen pil, want ik ben bang dat dat het afvallen remt. Misschien dat ik, als ik voldoende afgevallen ben, wel weer ga experimenteren met pillen (goh, wat klinkt dat fout), maar nu even niet. Ik wil de factoren die van invloed zijn op m'n gewicht (eten, medicijnen, bewegen) zoveel mogelijk onder controle houden en met medicijnen gaat dat niet. Bovendien: ik werd toch elke maand ongesteld, ook al slikte ik de pil door. Dus ik zal toch wat zwaarders moeten hebben.
ik had er altijd veel last van daarom ben ik aan de pil gegaanquote:Op dinsdag 11 september 2007 21:37 schreef Viking84 het volgende:
Omdat ik 1 dag per maand ontzettende buikpijn heb en mét pil niet. Bovendien ben ik dan een stuk minder ernstig ongesteld, dus dat is wel fijn. Ik voel me altijd een dag of 2, 3 heel vies. Bleh.
Altijd handig als je ongesteld wordt op een dag dat je het niet kunt gebruiken. Ik zit dan echt in de lappenmand.
En alleen een hipster?quote:Op dinsdag 11 september 2007 22:35 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
ik zeg toch hipster + string
omdat 2 hipsters zo dik is
en alleen een string zo koud
Het is heel normaal dat je na 3 dagen vergeten niet 'ongesteld' wordt met de pil, maar je moet wel erg oppassen dan, w.b. babies krijgen, lijkt me eerder het euvelquote:Op dinsdag 11 september 2007 21:37 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
ik ben ook aan de pil..... ook al vergeet ik hem 3 dagen word ik nog niet ongesteld.. pas daarna
heb ook de aller-aller lichste..
had eerst een "normale" kwam ik in 2 maanden 10kg aan... huilbuien... puisten... buikpijn... rugpijnn... halp
nu heb ik nooit ergens last van.. nou ja dat bloed is niet echt fijn of zo
*ook meegedaan heeft*
Zie je wel veranderingen qua gespierdheid & centimeters dan? want je sport toch best goed geloof ik? (Het lijkt me wel frustrerend, en ik besef dat het mij ook vrij makkelijk afgaat eigenlijk...quote:Op woensdag 12 september 2007 13:39 schreef Sylvana het volgende:
Schommel nog steeds tussen de 57,5 en de 58 kg op het moment.
Nee, 2 weken geleden 3 keer gesport, vorige week hele week niet gesport omdat ik doodop was van stage steeds en deze week dus tot nu toe 1 keer.quote:Op woensdag 12 september 2007 13:44 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Zie je wel veranderingen qua gespierdheid & centimeters dan? want je sport toch best goed geloof ik? (Het lijkt me wel frustrerend, en ik besef dat het mij ook vrij makkelijk afgaat eigenlijk...)
W.b. buikpijn: altijd fijn om lekker warm in bed te liggen dan, maar wel genoeg blijven eten he!
t was zodat je niet zou doorlekken en t geeft mij een veiliger gevoel bij een mooie witte broek of wat dan ookquote:
uhm ik weet al die termen niet van boxer/hipster/heupbroekjequote:Op woensdag 12 september 2007 12:59 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Het is heel normaal dat je na 3 dagen vergeten niet 'ongesteld' wordt met de pil, maar je moet wel erg oppassen dan, w.b. babies krijgen, lijkt me eerder het euvelWat dat betreft is ie niet meer betrouwbaar dan (vnl. 1e en 3e week).
De nieuwe inzichten waren wel dat je hem 1 x mocht vergeten als je m wel zo snel mogelijk toch inneemt. Over de problemen met achterwerk: daar heb ik niet echt een trauma over, al issie zeker minder groot geworden. Strings zijn vaak stukken minder charmant (en waarom zou je sowieso 2 onderbroeken over elkaar aantrekken??), heupbroekjes (zeker niet al te grote) zijn dan veel mooier.
Oh en de docent van lichamelijk onderzoek had het erover van mij: 'dit [...] past bij een mooi slank persoon dus' , had toch eerder 'normaal postuur' verwacht![]()
Alleen als je de pil vergeet in de eerste week. Gewoon niet vergeten is het bestequote:Op woensdag 12 september 2007 17:31 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
p.s. als je de pil vergeten bent kun je ook nog zwanger worden als je die week ERVOOR seks hebt gehad!!!!
Tampons rulequote:Op woensdag 12 september 2007 17:26 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
t was zodat je niet zou doorlekken en t geeft mij een veiliger gevoel bij een mooie witte broek of wat dan ooken soms wil ik een boxer aan maar hebben ze er zo een raar kruisje in gedaan en doe ik er nog een string onder
Ik snap de eerste 'dus' niet zo goedquote:Op woensdag 12 september 2007 18:35 schreef Gewas het volgende:
Ik was vanochtend afgevallen.Dus nu zit ik aan het bier want er komt voetbal vanavond.
Trouwens ik woog 2/3 weken geleden 83 kilo en nu 78,8 dus het gaat de goede kant op. Ik wil eigenlijk 70 kilo wegen, is dat een beetje een goed gewicht denken jullie?
Ik ben 1,85 m.quote:Op woensdag 12 september 2007 18:40 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Ik snap de eerste 'dus' niet zo goed![]()
Wat een goed gewicht is hangt van je lengte af natuurlijk. Wanneer 25 > gewicht/lengte2 > 18,5, zit je goed![]()
quote:Op woensdag 12 september 2007 18:47 schreef Viking84 het volgende:
Hij zit aan het bier om te vieren dat 'ie afgevallen is.
doe jij dat niet elke ochtend dan als je ziet dat je afgevallen bentquote:Op woensdag 12 september 2007 18:47 schreef Viking84 het volgende:
Hij zit aan het bier om te vieren dat 'ie afgevallen is.
Nee, dan eet ik frietquote:Op woensdag 12 september 2007 18:54 schreef Miss_S het volgende:
[..]
doe jij dat niet elke ochtend dan als je ziet dat je afgevallen bent
Dan zit je bij 70 kg op de 20,5. Beetje aan de lage kant, zeker voor een man, maar het magquote:Op woensdag 12 september 2007 18:47 schreef Gewas het volgende:
Ik ben 1,85 m.
Oh... ik wil ook weer niet te mager worden. Misschien is 72 kilo beter?quote:Op woensdag 12 september 2007 19:23 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Dan zit je bij 70 kg op de 20,5. Beetje aan de lage kant, zeker voor een man, maar het mag![]()
quote:Op woensdag 12 september 2007 19:49 schreef conleche het volgende:
Ik vond gisteravond een oud dagboekje uit 1992. Heb er de hele avond in gelezen en ik zweer je: Bridget Jones avant la lettre.Feit is dat ik toen een veel spannender leven had dan nu. Maar goed, waar het om gaat en ik quote: "Ben trouwens hard bezig om ook nog dik te worden; ik weeg 56!"
![]()
![]()
Nou lekker dan. 15 jaar verder en m'n streef zit op 58.
Ik herinner me ineens weer dat ik ooit nog helemaal in tranen was omdat ik wel 45 kilo woog! Echt compleet in de stress, zoooo zwaar en al mijn vriendinnen wegen maar 30 kilo!quote:Op woensdag 12 september 2007 19:49 schreef conleche het volgende:
Ik vond gisteravond een oud dagboekje uit 1992. Heb er de hele avond in gelezen en ik zweer je: Bridget Jones avant la lettre.Feit is dat ik toen een veel spannender leven had dan nu. Maar goed, waar het om gaat en ik quote: "Ben trouwens hard bezig om ook nog dik te worden; ik weeg 56!"
![]()
![]()
Het zal ergens rond die leeftijd zijn geweest, ja. Het wilde toen nog niet tot me doordringen dat ik langer was, en dus meer woogquote:Op woensdag 12 september 2007 20:08 schreef Viking84 het volgende:
Ik woog in groep 8 van de basisschool 45 kilo. Toen was ik 1,65, denk ik. De meeste meisjes wogen rond de 38.
ik woog in groep 8 gewoon meer dan dat ik nu weegquote:Op woensdag 12 september 2007 20:08 schreef Viking84 het volgende:
Ik woog in groep 8 van de basisschool 45 kilo. Toen was ik 1,65, denk ik. De meeste meisjes wogen rond de 38.
Haha ooh geweldig ... ik kan me ook nog herinneren dat ik als kind gewoon onder de 40 wilde blijven, want dat vond ik een leuker getal (dat ik in de groei was had ik niet in de gaten en heb er nooit een boterham minder om gegeten) toen ik zwaarder was, kon dat me ook eigenlijk niets schelenquote:Op woensdag 12 september 2007 19:49 schreef conleche het volgende:
![]()
![]()
Ahum, ik zat in 1992 bepaald niet in groep 8, want ik was 22/23 (vandaar dat spannende leven).quote:Op woensdag 12 september 2007 20:06 schreef Viking84 het volgende:
[..].
Grappig. Hoe oud was je toen? (of mag ik dat niet vragen?).
Dat is het inderdaad, heel maf. Je denkt dat je alles weet en al helemaal volwassen bent, en zoiets simpels heb je niet door.quote:Op woensdag 12 september 2007 20:16 schreef Chicolate het volgende:
dat ik in de groei was had ik niet in de gaten
Gefeliciteerd!quote:
quote:Op donderdag 13 september 2007 07:59 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
o trouwens 65.0
Dat is op 40%
quote:
Zoiets dacht ik ook, normaal was ik alleen maar aan het 'groeien' en nu krimp ik weer!quote:Op donderdag 13 september 2007 12:26 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Het is echt raar om af te vallen
dat broeken opeens wijd zitten en zo
(is 1e x dat ik af ben gevallen ooit)
ik zit echt de hele tijd.. huh.. mn broek zit los... huh.. mn broek zakt afquote:Op donderdag 13 september 2007 12:40 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Zoiets dacht ik ook, normaal was ik alleen maar aan het 'groeien' en nu krimp ik weer!
Op m'n 12e woog ik al 50 kg. trouwens geloof ik, maar ik was ook al ongesteld en had toen al een B-cup, was ook niet veel langer geworden verder. Had natuurlijk wel dat ik me altijd de dikste voelde, en was iemand dikker dan kon diegene het veel beter hebben enzo (nu met lich. onderzoek dingen voel ik me ook nog best dik moet ik toegeven, maar met kleding valt het wel mee).
Maar te grote broeken moet ik eigenlijk niet meer aandoen want die zitten zo lelijk natuurlijk, maar anders heb ik er gewoon te weinig![]()
Jaaaa dat heb ik nu ook! Ze lijken direct een stuk groter, terwijl ze dat helemaal niet zijn. Gelukkig zijn ze ook niet kleiner geworden van het afvallen. De verhoudingen zijn nu veel beter.quote:Op donderdag 13 september 2007 13:28 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Wat 'andere' mijlpalen voor mij, sommigen zijn wel erg![]()
kweet niet meer op hoeveel kg. ik dat had)
- m'n tieten steken weer verder uit dan m'n buik!
- je ziet m'n navel niet meer door een shirtje heen!
- m'n broeken slijten niet meer door aan m'n bovenbenen!
- de bovenband van broek snijdt niet meer in m'n vlees --> prop er geen shirtjes meer in
hey stefanie. Waar volleybal je als ik het vragen mag? en welk team? welke klasse?quote:Op vrijdag 14 september 2007 09:08 schreef StefanieV het volgende:
Goeiemorgen
Gisteren weer volleybal gehad, het ging totaal niet, alles was in het net ofzo, dus was behoorlijk kwaad achteraf. Precies of alles blijft in een dip zitten.
Nuja, morgen wedstrijd, we zullen zien hoe het gaat.. Daarna bij mijn ma thuis eten en lening voor het huis tekenen. Ik hoop dat het niet te vettig zal zijn.. Maar het gewicht gaat goed denk k, mijn broek die ik nu aanheb is toch te groot, nochtans nog niet veel aangehad.
Hoiquote:Op vrijdag 14 september 2007 11:30 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
hey stefanie. Waar volleybal je als ik het vragen mag? en welk team? welke klasse?
ik speel zelf ook namelijk
Dit is 'm dus. Hij was natuurlijk eigenlijk niet zo bedoeld. Had hem in gedachten als juist een beetje ruim buitenvest. Maar eigenlijk vind ik dit wel goed staan zo, of zal ik hem toch maar ruilen?quote:Op donderdag 13 september 2007 23:12 schreef conleche het volgende:
Ik kreeg vandaag een soort vest binnen van Esprit dat ik online had besteld. Maar heel Freudiaans heb ik me vergist in de maat, dacht dat ik een M had besteld, maar er kwam dus een XS!! Heb het aangetrokken en het zit dus heel strak (ja duh) máár, ik vind het eigenlijk wel mooi staan. Ik zal morgen bij daglicht eens een foto posten.
Hij zit zo strak dat eventuele vetjes worden platgedruktquote:Op vrijdag 14 september 2007 18:14 schreef mordradead het volgende:
Ik vind hem prima staan, als hij ook goed zit als je je armen hebt hangen en je net hebt gegeten (met een wat boller buikje, tenminste bij mij dan) dan zou ik het gewoon zo laten
![]()
ziet er goed uit dus als ie ook nog goed zit zou ik hem houdenquote:Op vrijdag 14 september 2007 18:12 schreef conleche het volgende:
[..]
Dit is 'm dus. Hij was natuurlijk eigenlijk niet zo bedoeld. Had hem in gedachten als juist een beetje ruim buitenvest. Maar eigenlijk vind ik dit wel goed staan zo, of zal ik hem toch maar ruilen?
[afbeelding]
Je bent dan ook 13 kilo afgevallen!! Bedenk maar eens 13 pakken suiker die je her en der over je lichaam nog kwijt moetquote:Op vrijdag 14 september 2007 18:48 schreef Alcarin het volgende:
Hij staat goed hoor conleche!![]()
Ik kreeg net weer zo'n 'shock', dat ik me ineens besefte dat er toch wel wat gewicht af is..
Ik deed namelijk mijn jas dicht, voor het eerst in een half jaar oid. Ik heb een lange jas, echt zo'n getailleerd ding. Die jas is maat 40, dus hij zat best strak, volgde gewoon mijn lijf. En nu heb ik echt nog een hoop ruimte over...Hij slobbert! Nu moet ik een nieuwe, wat erg![]()
Ja maar in m'n tekstje had ik alleen "effe proberen" getypt, maar hij pakt dat conleche ook mee. (Vandaar ook dat ik iedereen in de derde persoon zie praten als ze in het rood staanquote:
Ja dat kan ik nog wel veranderen want de mouwboorden zijn dubbel, dus dat kan ik er uithalen. Als ik m'n armen rechthou zijn ze precies goed, maar ik vind het wel fijn als ze iets langer zijn.quote:Op vrijdag 14 september 2007 22:03 schreef Plukie86 het volgende:
@ Conleche: Mooi vest, past goed hoor. Alleen de mouwen zijn te kort, kun je die nog uitleggen? Zo ja dan zou ik dat doen. En je broek is te groot!
* conleche tikt StefanieV op de vingers; doe nu maar niet, neem een appeltje!quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |