Vervolg van:
Slank de zomer in!
Slank de zomer in II
Aanvulling op dit topic:
"dieet' recepten
Fok! Dieetclub Meeting (gaan we dit nog doen, meiden (en heren)?)
Heb je je aangemeld, maar sta je hier niet bij? Er is een apart topic voor degenen die een ongezond BMI (Body Mass Index) hebben. Dit is het geval als het getalletje achter je lengte hoger is dan 25. Heb jij dat? Dan sta je in dit topic: Fok! Dieetclub deel XXI
Let op: ondergewicht is erg ongezond. Heb je dus een begingewicht of streefgewicht dat onder BMI 18,5 komt, dan kom je niet in de lijst. Wil je toch afvallen? Vraag aan je huisarts of dieetist hoe je dat aan kunt pakken. Of vraag een sportschool hoe je plaatselijk vet weg kunt werken.
Je BMI kunt je uitrekenen op www.overgewicht.nl
De dieeters die meedoen in dit topic:
DrFonk (1m87) (24,6) was 125 kg, is nu 86 kg en wil graag 80 wegen -39
Elanor (1m70) (22,5) was 70 kg, is nu 65 kg en wil graag 65 wegen -2
EvilFaith (1m73) (20,7) was 67 kg, is nu 62,1 kg en wil graag 60 kg wegen -4,8
Flying_Vee(1m73) (22,7) woog 82.5 kilo, is nu 68 kg en wil graag 65,5 kg wegen -17
heaven7 (1m73) (21) was 70 kg, is nu 63 kg en wil graag tussen de 58 en 60 wegen -7
Kebab (1m76) (24,2) was 78 kg, is nu 75 kg en wil graag 68 kg wegen-3
Kleintje (1m63) (24,7) was 68,8 kg, is nu 65,5 kg en wil graag 58 kg wegen -3,5
LuNaTiC (1m92) (23,8) was 102,6 kg is nu 87,6 kg en wil rond de 80 wegen -15
Lurky (1m64) (24,1) was 80 kg, nu 64,8 kg, wil graag 62 kg wegen -15,2
miss_cee (1m68) (22,9) was 67,2, is nu 64,5 en wil graag 56,5 wegen -2,7
PiperMaru(1m68) (21,4) was 62,5 kg, is nu 60,5 kg en wil graag 58 wegen -2
Schorriemorrie (1m78) (24,9) was 80 kg, is nu 79 kg en wil graag 72 wegen -1
Shantee (1m73) (22,2) (27,5) was 70 kg, is nu 66,5 kg en wil graag onder de 60 wegen-3,5
Tackleberry (1m83) (24,5) was 93 kg, is nu 82 kg en wil graag 80 kg wegen -11
U-lerZzZ (1m86) (24,6) was 85 kg, is nu 85 kg en wil graag 80 wegen
wendy-tje (1m60) (24,8) was 64 kg, is nu 63,5 kg en wil graag 58 wegen-0,5
XXEMMYXX (1m65) (24,2) was 68, is nu 66 kg en wil graag 55 wegen -2
Wil je ook in deze lijst? Post dan je gegevens in dit topic en zet er duidelijk bij dat je in de openigspost wilt. Na een paar dagen sta je erbij.
Overzichtje topics over lijnen en andere tips op Fok!:
Met succes gewicht verliezen
Mijn hongerdieet dagboek
TE DIK! Lijnen, maar hoe?
Bloedgroepen en verwante karaktertrekken/ dieten?
Afvallen
(On)gezonde levensstijl (qua eten), vòel jij dat?
Hoe de laatste kilotjes snel kwijt raken?
Hoe raak ik zo snel mogelijk mijn buikje kwijt!
Superhongerdieet! :)
Herbalife
Het grote dieet-topic!
Hoe lang ben je en hoeveel weeg je?
Vetvrij vet
ervaring met Appelslank?
De oefeningen van Lurky: Slank de zomer in!
Genoeg tips dus!
Links:
www.overgewicht.nl - bereken of je te zwaar bent en je kan er je voeding online voor elke dag invoeren!
Voedingsmiddelentabel van het voedingscentrum - wat heb je nou per dag eigenlijk nodig?
www.jojoclub-afslanken.com - erg leuke en volledige site!
www.opdieet.nl - zeer nuttige link over alles wat maar met lijnen te maken heeft
www.opdieet.nl/beweging.htm - alles over beweging/sport en lijnen
www.opdieet.nl/erfelijkheid.htm - gewicht en erfelijkheid
www.opdieet.nl/obesitas.htm - bereken hier of je te zwaar bent
www.sportjefit.nl/ - prima sporttips/sportplan voor wie wil afvallen en sporten
De voedingssite van gezondheidsplein.nl - uitgebreide site over alles wat met voeding te maken heeft
Diëtistensite - medisch advies van/over diëtisten
digitale-dietist - met online caloriëntabel, hoeveel verbruik je met sporten knop en voedingswijzer!
gezondgewicht redelijk informatieve site
smulweb - leuke site met veel recepten en dagmenu's voor 10 weken
Nederlandse Obesitas Vereniging - site van de Nederlandse Obesitas Vereniging
http://onlijnclub.com/ - online dieetclub, lijkt me gratis, maar zie het zo snel niet
Yahoo group over lijnen/ - uitwisselingsmogelijkheid voor info en recepten (net als dit, maar dan anders)
Recepten!! - heel veel slanke recepten! (kijk bij de subgroep slank)
Dieten informatie - uitstekende printbare uitleg (en hoe je het moet volgen) over veel verschillende bekende en onbekende diëten
Vochtafdrijvend voedsel - Site over voedingsmiddelen die vochtafdrijvend werken
Calorieëntabel
Engelse sites:
fitday - houd hier je eigen dieetdagboek bij (gratis)
.weight-loss-diet-i - heeeel erg veel dieet advies!
how-can-i-lose-weight - ook veel info en met allemaal online calorie rekenapparaatjes e.d.
realage - test hier hoe gezond je eigenlijk bezig bent en hoe je dat kan verbeteren!
ivillage.com - zeeeer overzichtelijke en volledige site
Recipefinder - heel veel recepten die je op een overzichtelijke manier kunt zoeken
3fatchicks - geweldig leuke site met een enorme hoeveelheid links naar (slanke) receptensites (en een enorm groot dieet-forum)
Dieetrecepten!!! - site met de meeste dieetrecepten wat ik tot nu toe heb gezien
caloriefreak - veel produkten met voedingswaarde
Commercieel:
thermocare - over Herbalife
slank-klup - de site van Slankklub Nederland
weightwatchers - weight watchers
afslanken - afslankclub online (duur!) en ik zag niets wat wij je ook niet kunnen bieden (gratis!)
weightcare - site van weightcare, met wat tips om af te vallen
eganederland site van E.G.A (afslankclubs die een stuk goedkoper zijn dan bijv. weight watchers)
slimfast - met veel light recepten
bodysolution - enkele Fok!kers doen aan bodysolution. Wat is dat nou precies?
En nogmaals: dit is een topic voor mensen die gewicht willen kwijtraken! Als je te licht bent en wat wilt aankomen zijn dit misschien topics voor je:
ik wil aankomen help me!
Hoe snel aankomen?
Niet afvallen, maar aankomen
Ik ben te licht....
Welke guys wegen te weinig?
Ik ben te licht....
Snel dikker worden?
Tips om aan te komen
Ik wil gewicht winnen!
Heb je ook nog een link die je regelmatig gebruikt? Laat het even weten!
Mensen die tegen afvallen zijn, of van dik houden of gewoon flauw, denigrerend of vervelend zijn mogen wegblijven. Je berichten kunnen worden verwijderd en bij herhaling volgt een waarschuwing.
Succes allemaal!
[Dit bericht is gewijzigd door YPPY op 09-07-2003 15:47]
Bananen zijn niet goed goed geloof ik miss_cee. Die mag je ook minder eten dan bijv. appels of kiwi. Misschien dat het aantal kcal staat op een site uit de openingspost. Dan kun je vergelijken met ander fruit.
Das ook niet leuk als de verhoudingen niet kloppen PiperMaru. En al helemaal niet als ze vragen of je zwanger bent. Binnenkort kan er vast niets meer van je kont af, dan moet het wel bij je buik weggaan.
Bekertjes water krijg ik echt niet weg, flesje gaan wel goed. Mn collegas gaan wel raar kijken als ze me zo vaak voorbij zien komen lopen.
Die goedbedoelende (schoon)moeder ken ik ook Lurky. Je bent maar één keer per jaar jarig. Je moet goed eten, want drinken is ook duur. Het lukt inmiddels om gewoon water te drinken als ik daar ben.
quote:Dat heb ik nooit gekund.
Op woensdag 25 juni 2003 11:04 schreef Lurky het volgende:Mijn oma zwiepte zichzelf zo in spagaat, legde haar handen plat op de vloer dus met leeftijd heeft het weig van doen. Je moet eens wat vaker de plinten afstoffen, de plafond-krullenrichels en onder bedden en kasten vegen met een handschuiertje.
quote:
Op woensdag 25 juni 2003 11:43 schreef YPPY het volgende:Die goedbedoelende (schoon)moeder ken ik ook Lurky. Je bent maar één keer per jaar jarig. Je moet goed eten, want drinken is ook duur. Het lukt inmiddels om gewoon water te drinken als ik daar ben.
- 's ochtends (half zeven) een flink glas drinkontbijt
- rond 9 uur een muesli reep
- om 10 uur 1 boterham
- om 11 uur 1 boterham
- om 12 uur 4 boterhammen
- om half 3 een muesli reep
- om 4 uur een appel
En 's avonds eten we minstens 4 a 5 keer in de week het aardappel/groenten/vlees gebeuren, en meestal in het weekend iets 'lekkers', wat vaak ook iets minder gezond is. Daarnaast ga ik nog wel eens aan de nootjes ofzo als we een film kijken.
Ik probeer minstens 2x per week te gaan fietsen 's avonds, rondjes van 15km die in dan in een half uurtje doe, flink doortrappen dus.
Ik wil dus gewoon graag aankomen, maar dat lukt me niet. Ik eet prima, sport eigenlijk niet, maar ik kom gewoon niet aan. Ik denk dat 75 kilo voor mijn lengte goed zou zijn, maar hoe kom ik daar
quote:Uit de openingspost:
Op woensdag 25 juni 2003 12:09 schreef apophis4u het volgende:
Waarom wil iedereen afvallen? Ik ben 1m87, 20 jaar een weeg 65 kiloIk wil dus gewoon graag aankomen, maar dat lukt me niet. Ik eet prima, sport eigenlijk niet, maar ik kom gewoon niet aan. Ik denk dat 75 kilo voor mijn lengte goed zou zijn, maar hoe kom ik daar
quote:
En nogmaals: dit is een topic voor mensen die gewicht willen kwijtraken! Als je te licht bent en wat wilt aankomen zijn dit misschien topics voor je:
ik wil aankomen help me!
Hoe snel aankomen?
Niet afvallen, maar aankomen
Ik ben te licht....
Welke guys wegen te weinig?
Ik ben te licht....
Snel dikker worden?
Tips om aan te komen
Ik wil gewicht winnen!Heb je ook nog een link die je regelmatig gebruikt? Laat het even weten!
Mensen die tegen afvallen zijn, of van dik houden of gewoon flauw, denigrerend of vervelend zijn mogen wegblijven. Je berichten kunnen worden verwijderd en bij herhaling volgt een waarschuwing.
quote:Eh ik bedoelde juist dat mn moeder het zo goed begrijpt: dat ze magere, calloriearmere gerechten maakt waar de hele familie dan deelgenoot van wordt en dat ik tussen de middag mn eigen boterham linera/slankie mag meenemen van thuis ipv dat ze allerlei lightlunch-artikelen moet inslaan.
Op woensdag 25 juni 2003 11:43 schreef YPPY het volgende:Die goedbedoelende (schoon)moeder ken ik ook Lurky. Je bent maar één keer per jaar jarig. Je moet goed eten, want drinken is ook duur. Het lukt inmiddels om gewoon water te drinken als ik daar ben.
Mijn schoonouders eh... die proberen manlief en ik nog te overtuigen dat zij onder de 100 kio terug moeten proberen te raken en niet bij elke gelegenheid gebak en bij iedere kop koffie of thee koek moeten nemen en geen snacks bij elk glas drinken. Hun behoefte om nu het kan het er vorstelijk van te nemen moeten ze nog afleren. Dat wij al die snoep/taart/snacks negeren begrijpen ze al. Dat is zo'n familie die permanent schaaltjes met vanalles op de salontafel heeft staan. Zolang alleen wij op visite zijn begrijpen ze al dat dat niet hoeft. En dat die overgebleven aardappel best in de compostbak kan... tja mn schoonvader teelt die piepers zelf dus hij blijft het zonde vinden maar erger zou het zijn als die trots op eigen voedsel hem de nek zou omdraaien wegens comorbiditeit.
quote:Ik ken het verschijnsel! Zo is het ook bij m'n vader thuis. De ene zak chips is nog niet aangebroken of er komen nootjes op tafel. Stroopwafeltje hier, gebakje daar. Echt moeilijk om weerstand te bieden tegen al dat lekkers. Maar ja, hij bedoelt het goed.
Op woensdag 25 juni 2003 12:16 schreef Lurky het volgende:[..]
Dat is zo'n familie die permanent schaaltjes met vanalles op de salontafel heeft staan.
quote:Waarom moeten?
Op woensdag 25 juni 2003 12:16 schreef Lurky het volgende:Hun behoefte om nu het kan het er vorstelijk van te nemen moeten ze nog afleren.
Ik heb het zelf gelukkig nog nooit gehad, maar een vriendin van me is het wel een keer overkomen en reken maar dat ze goed in de put zat. Sorry hoor maar dat soort dingen vraag je toch niet tenzij je het heel zeker weet van wel???
quote:Ik zat er ook elke keer weer flink van in de put
Op woensdag 25 juni 2003 12:24 schreef Elanor het volgende:
Mensen die vragen of je zwanger bent: wat bezielt ze???Ik heb het zelf gelukkig nog nooit gehad, maar een vriendin van me is het wel een keer overkomen en reken maar dat ze goed in de put zat. Sorry hoor maar dat soort dingen vraag je toch niet tenzij je het heel zeker weet van wel???
Nadat ik 2 jaar terug gedwongen moest stoppen met voetballen ben ik in korte tijd van 80 naar 96kilo gegroeid. Dit omdat ik door een blessure niet meer kon sporten, maar wel gewoon zo doorat als ik altijd al deed (niet altijd even gezond).
Inmiddels ben ik weer bezig met voetbal en probeer wat af te vallen, nu ben ik ongeveer 90 kilo en wil naar de 85 toe. Mn buikje weg is het belangrijkst
Ik zal de bovengenoemde topics ff volgen en de tips meenemen
Suc6 allemaal!
quote:Ook ik hoor hier niet maar zal toch reageren... Ook bij mij weet een groot deel van mijn omgeving niet dat ik aan het lijnen ben.
Op woensdag 25 juni 2003 07:54 schreef Elanor het volgende:
Vraagje: (om wat meer discussie te hebben dan daglijstjes) hoe reageert jullie omgeving erop?
Vinden ze het maar onzin en lastig? Zijn ze bang dat je doorslaat? Of steunen ze je juist heel erg?
quote:Dat hebben ze geloof ik bij de Slegte express gedaan om mij te pesten
Op woensdag 25 juni 2003 08:57 schreef YPPY het volgende:
Hadden ze geen gezond koken boekjes Pandorah? We gemeen dat ze zoiets dan weer naast elkaar zetten. Hier bij de Donner moet je ook langs de kookboeken om bij de sportafdeling te komen. Zou dat toeval zijn of doen ze dat express?![]()
quote:En ook hierbij zal ik even reageren
Op woensdag 25 juni 2003 09:36 schreef wendy-tje het volgende:
Hoe zit dat bij jullie? Altijd al de dikkere geweest, of is de situatie ineens omgeslagen zoals bij mij?
En gaan jullie showen in de zomerkleding (bikini?)?
quote:Ik eet dus wel gewoon die banaan op mijn werk. Ik heb de eerste week geprobeerd om deze te vervangen maar daar werd ik zo flauw van dat ik maar besloten heb om gewoon banaan te eten. Ik heb nou net geen suikerziekte maar ik kan op bepaalde momenten erg flauw raken. Om dat te voorkomen moet ik gewoon op tijd eten (bijv. vergaderingen rond het middaguur zijn voor mij funest) en door de banaan om 16.00 snoep ik gewoon minder (heb minder vervangend voedsel dus nodig om die flauwte te kunnen opvangen). Maar dit werkt voor iedereen natuurlijk anders
Op woensdag 25 juni 2003 11:43 schreef YPPY het volgende:
Bananen zijn niet goed geloof ik. Die mag je ook minder eten dan bijv. appels of kiwi. Misschien dat het aantal kcal staat op een site uit de openingspost. Dan kun je vergelijken met ander fruit.
quote:PiperMaru: van die idioten heb ik ook last van! Terwijl juist een dikke buik er heel anders uitziet dan een zwangere buik (die is wat mooier rond). Maar goed... kan misschien wel mijn leeftijd zijn waarom ze er zo mee bemoeien. Ik zeg altijd heel kwaad:"waar bemoei je je mee"...
Das ook niet leuk als de verhoudingen niet kloppen PiperMaru. En al helemaal niet als ze vragen of je zwanger bent. Binnenkort kan er vast niets meer van je kont af, dan moet het wel bij je buik weggaan.
quote:Hehe... ik kreeg ook laatst dus de opmerking van een externe dat ie nog nooit had meegemaakt dat iemand zoveel drinken ging halen
Bekertjes water krijg ik echt niet weg, flesje gaan wel goed. Mn collegas gaan wel raar kijken als ze me zo vaak voorbij zien komen lopen.
quote:[offtopic vermoedelijk]
Op woensdag 25 juni 2003 12:27 schreef PiperMaru het volgende:
Ik zat er ook elke keer weer flink van in de put. Maar ik zie zelf ook wel waarom mensen dat vragen, het valt gewoon op dat ik een buikje heb. Het waren grotendeels onbekenden die het vroegen, weet ook niet waarom... Ik zou het ook niet aan iemand vragen tenzij ik het zeker wist...
[/offtopic]
Waar ik me echt aan kan ergeren: m'n middelste zusje is gewoon korter dan ik (ok maar 2 cm maar toch) en regelmatig zwaarder dan ik (ok paar kilo maar toch) en toch ziet ze er altijd slanker uit, gewoon omdat ze een wespetaille heb en ik niet. *jaloers *
Om mijn eigen vraag te beantwoorden:
Mijn omgeving steunt me goed, ik doe dit dieet samen met mijn moeder dus dat is wel zo handig.
Ook mijn slavendrijver vriendje staat erop dat ik me er doorde weeks aan hou ("voor wie doe je het nou uiteindelijk? voor jezelf ja, dus nee we gaan nu niet romatisch uit eten" ) en dat terwijl hij me eigenlijk helemaal niet te dik vind, het is gewoon heel lief en motiverend.
Ook mn vader en jongste zusje hebben aan het dieet gedaan, maar daar werd ik eerlijk gezegd niet helemaal goed van want ze vielen echt ongeveer 10 keer zo hard af als ik en zij smokkelden ook nog, dat doe ik nog niet eens.
quote:Als je net een jaartje smoor bent gaan samenwonen en helemaal nog hand in hand loopt met je verse buik... eh als je niet meer ongi wordt maar wel dik en je 'raar' voelt... eh als je bekend stond als iemand die alles kon eten en een perfect figuur had... Als je raar gaat lopen achter je buik aan en dus wat waggelt... Vind het niet raar hoor. eerder belangstellend. Bovendien krijgt tegenwoordig iedereen kinderen dus waarom ik niet? Dat willen ze graag weten en verder vertellen, of iemand suggereerde het al in het roddelcircuit en ze vragen bevesting aan mij. Ik vind het eerder direct en zonder er verder omheen te zwammen en smiespelen. Het is een hele eerlijke vraag. Zolang het niet steeds dezelfde is die het vraagt en dus min of meer om je zwangerschap zit te zeuren kan het best.
Op woensdag 25 juni 2003 12:24 schreef Elanor het volgende:
Mensen die vragen of je zwanger bent: wat bezielt ze???
quote:Omdat boven de 100 kilo zo'n ernorme last wordt voor de nabestaanden veel te vroeg de kist op de schouders naar de groeve te moeten dragen.
Op woensdag 25 juni 2003 12:21 schreef Jarno het volgende:[..]
Waarom moeten?
En omdat ze nu ze nog fit zijn. Ik heb een jongere man dus zijn ouders zijn nog onder de 65 maar wel al met vervroegd pensioen. ze hebben bvb een zolder waar ze een leven lang troep op hebben gezet en die ze zelft zouden moeten kunnen leeghalen en vast te kijken wat de werkelijke erfstukken mogen gaan worden. Schoonma past verdorie niet meer door het trapgat van het zolderluik naar het oude kamertje van mn man waar ze alle troep jaren heeft opgeslagen. Schoonpa past er ook nog amper door... Laatst hadden ze een dochter erheen gestuurd en die kwam terug met lagereschooltroep van zichzelf haar zus en mn man! Dat had moeder jaren in de naaikamer bewaard en toen de kinderen uit huis waren op zolder gezet ipv weggegooid. Niks was verloren gegaan: voor de kleinkinderen; *proest* onze neefjes lachten zich suf om die duffe oude troep en vroegen waar de gameboy van oom was haha. Die kleintjes hadden die hele zolder al lang te vergeefs doorgespit op zoek naar niet duffe zaken. Mijn schoonouders zijn nog beslist niet dement en moet dus zelf op hun eigen zolder kunnen kijken wat er nu eindelijk wel eens weg kan en of daar nog sexblaadjes van Ome Lurkie liggen die de neefjes er steeds weer heen lokken :p
[Dit bericht is gewijzigd door Lurky op 25-06-2003 12:57]
't Is net als met roken, zolang mensen niet ZELF overtuigd zijn, zal het stoppen nooit lukken.
quote:Keer op keer? Wie heeft het daarover? Ik niet. Als ze die paar keer per jaar dat we elkaar spreken of zien vragen hoe het met mijn dieet gaat... tja dan gaan we gewicht vergelijken en komen de pijnlijke details vanzelf weer boven
Op woensdag 25 juni 2003 12:55 schreef Jarno het volgende:Okay, als het echt een gezondheidsrisico gaat worden kun je het best een keer aankaarten,[/b]Boven de 100 kilo is het automatisch een groot gezondheidsrisico.
[q]maar om nou keer op keer te gaan preken over overgewicht...
quote:Dat luik heeft ze denk ik wel overtuigd. Zo'n luik heeft nl niet zo veel moraal of beschaving: dat spreekt gewoon voor zich zelf.
zolang mensen niet ZELF overtuigd zijn, zal het stoppen nooit lukken.
quote:Voor zover ik me kan herinneren ben ik altijd dik of gezet ofzo geweest. Net als de rest van ons gezin. Mijn broertje sinds een paar jaar nog het minst, maar hij doet ook een opleiding waarbij hij halve dagen sport. Maar ook hij moet er erg opletten. Toch aten we niet extreem ongezond. Brood als ontbijt en lunch en s avonds aardappels, groente en vlees. Maximaal één boterham met zoet beleg, geen toetje, weinig fris. Misschien toch aanleg.
Op woensdag 25 juni 2003 09:36 schreef wendy-tje het volgende:Hoe zit dat bij jullie? Altijd al de dikkere geweest, of is de situatie ineens omgeslagen zoals bij mij?
En gaan jullie showen in de zomerkleding (bikini?)?
Hoezo komt die (schoon)moeder jou bekend voor Jarno?
Dan begreep ik je verkeerd Lurky. Jouw schoonouders zijn dan wel erg als ze niet meer op zolder kunnen komen! Je zou denken dat ze dan zelf ook wel door hebben dat het zo niet gezond en handig is.
Dat aankomen na het stoppen met sporten klinkt bekend Noca. Leuk dat je mee komt posten. Goed dat je al weer zes kilo kwijt bent.
quote:Aan de ene kant heb je gelijk. Als ze via het roddelcircuit vernemen dat ik zwanger ben mogen ze het me best vragen. Maar dat zullen over het algemeen vrienden zijn en die vrienden van mij weten hoe het zit bij ons en die vragen er gewoon niet naar. Bovendien lukte een vriendin van mij een tijdlang niet om zwanger te raken (inmiddels ben ik alweer een maand tante
Op woensdag 25 juni 2003 12:53 schreef Lurky het volgende:
Als je net een jaartje smoor bent gaan samenwonen en helemaal nog hand in hand loopt met je verse buik... eh als je niet meer ongi wordt maar wel dik en je 'raar' voelt... eh als je bekend stond als iemand die alles kon eten en een perfect figuur had... Als je raar gaat lopen achter je buik aan en dus wat waggelt... Vind het niet raar hoor. eerder belangstellend. Bovendien krijgt tegenwoordig iedereen kinderen dus waarom ik niet? Dat willen ze graag weten en verder vertellen, of iemand suggereerde het al in het roddelcircuit en ze vragen bevesting aan mij. Ik vind het eerder direct en zonder er verder omheen te zwammen en smiespelen. Het is een hele eerlijke vraag. Zolang het niet steeds dezelfde is die het vraagt en dus min of meer om je zwangerschap zit te zeuren kan het best.
Voor de nietzwangere is het bovendien een perfecte hint wat te gaan dieeten. Mocht je echt zwanger raken dan is dat ook handig wat minder dik te zijn tegen eventuele complicaties.
Maar het is inderdaad een goede stimulans om af te vallen jah (ben je gelijk evt afgevallen voor je huwelijk)
Mbt het snoep van de (schoon)ouders. Mijn ouders (vooral mijn moeder dan) zijn echte snoeperds! Maar snoep op de tafel heb ik nog nooit meegemaakt (dat moet ik maar uit de kast halen en dat doe ik nou gewoon net niet ). Probleem is wel dat mijn moeder graag taartjes in huis haalt of meeneemt. En mijn schoonouders heb ik eigenlijk nooit zien snoepen en daar heb ik nog nooit iets lekkers op tafel gezien...
[Dit bericht is gewijzigd door Pandorah op 25-06-2003 14:25]
YPPY je zei dat het jojoen van je moeder je tegenhield, maar dat je nu weet dat het wel kan. Mag ik vragen hoe? Ik bedoel, hoe kun je weten dat je niet weer terugjojod? Dit klinkt misschien als heel negatief, maar eerlijk gezegd vind ik dit het moeilijkste deel van het lijnen.
quote:Tuurlijk mag je dat vragen. Een verschil tussen mijn moeder en mij was dat zij echt dieette. Dus anders eten dan normaal. Ik heb nu een andere levensstijl. (Zo noem ik het tenminste.) Dit gaat nu ruim een half jaar zonder problemen goed. Ik heb ook steeds minder behoefte aan slechte dingen. Zij stopte steeds met het dieet en dan kwam ze meer aan. Ik ga nooit stoppen, daarom vind (eigenlijk hoop) ik dat het mij wel gaat lukken op gewicht te blijven.
Op woensdag 25 juni 2003 14:16 schreef Elanor het volgende:YPPY je zei dat het jojoen van je moeder je tegenhield, maar dat je nu weet dat het wel kan. Mag ik vragen hoe? Ik bedoel, hoe kun je weten dat je niet weer terugjojod? Dit klinkt misschien als heel negatief, maar eerlijk gezegd vind ik dit het moeilijkste deel van het lijnen.
quote:Dat heb ik nou ook. Chocola doet mij persoonlijk niet zoveel (euhm.. behalve als ik IJS met chocola zie dan wordt het gevaarlijk). Drop maakt mij ook niet zoveel meer uit. Alleen in de buurt van ongesteldheid kan ik moeilijker van drop afblijven. Pizza? Mja ... mij te vet en ik krijg maar de helft op. Maar daarentegen... fruit! Jammie ...kersen, besjes, aardbeien, peren, meloenen daar smul ik nu heerlijk van
Op woensdag 25 juni 2003 14:21 schreef YPPY het volgende:
Ik heb ook steeds minder behoefte aan slechte dingen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |