Vervolg van:
Slank de zomer in!
Slank de zomer in II
Slank de zomer in III
Slank de zomer in IV
Slank de zomer in V
Slank voor de feestdagen VI
Aanvulling op dit topic:
"dieet' recepten
Fok! Dieetclub Meeting meld je nu aan!
Heb je je aangemeld, maar sta je hier niet bij? Er is een apart topic voor degenen die een ongezond BMI (Body Mass Index) hebben. Dit is het geval als het getalletje achter je lengte hoger is dan 25. Heb jij dat? Dan sta je in dit topic: Fok! Dieetclub deel XXVII
Let op: ondergewicht is erg ongezond. Heb je dus een begingewicht of streefgewicht dat onder BMI 18,5 komt, dan kom je niet in de lijst. Wil je toch afvallen? Vraag aan je huisarts of dieetist hoe je dat aan kunt pakken.
Je BMI kunt je uitrekenen op www.overgewicht.nl
De dieeters die meedoen in dit topic:
Babbelzz (1m78) (24,3) was 89 kg, is nu 77 kg en wil graag 69-70 wegen -12
Confidential (1m64) (24,5) was 67 kg, is nu 65,1 kg en wil graag 59 wegen -1,9
DrFonk (1m87) (24,6) was 125 kg, is nu 86 kg en wil graag 80 wegen -39
dJ-Zcore (1m93) (24,3) was 108 kg, is nu 90,6 kg -17,4
EvilFaith (1m73) (20,8) was 67 kg, is nu 62,2 kg en wil graag 60 kg wegen -4,8
Flying_Vee(1m73) (24,4) woog 82.5 kilo, is nu 73 kg en wil graag 65,5 kg wegen -13
heaven7 (1m73) (22,7) was 68 kg, is nu 68 kg en wil graag 65 wegen
Kebab (1m76) (24,2) was 78 kg, is nu 75 kg en wil graag 68 kg wegen -3
Kiezel (1m80) (23,1) was 76 kg, is nu 75 kg en wil graag 69 wegen-1
Kleintje (1m63) (24,7) was 68,8 kg, is nu 65,5 kg en wil graag 58 kg wegen -3,5
Kroeltroel (1m83) (24) was 90 kg, is nu 80,4 kg en wil graag 73 wegen -9,6
LuNaTiC (1m92) (23,8) was 102,6 kg is nu 87,6 kg en wil rond de 80 wegen -15
Lurky (1m64) (23,7) was 80 kg, nu 63,5 kg, wil graag 62 kg wegen -16,5
miss_cee (1m68) (23,7) was 67,2, is nu 67 en wil graag 56,5 wegen -0,2
Schorriemorrie (1m78) (24,9) was 80 kg, is nu 79 kg en wil graag 72 wegen -1
schwa78(1m97) (25) was 113 kg, is nu 97 kg en wil graag 95 wegen -16
Shantee (1m73) (22,9) was 70 kg, is nu 68 kg en wil graag onder de 60 wegen -2
Shark.Bait (1m92) (22,9) was 89 kg, is nu 84 kg en wil graag 81 wegen -3
Snoetje (1m85) (23,2) was 82,9 kg, is nu 79,3 kg en wil graag 73 wegen -3,6
Tackleberry (1m83) (24,5) was 93 kg, is nu 83 kg en wil graag 80 kg wegen -10
texelonia (1m68) (21,6) was 64 kg, is nu 60 kg en wil graag 58 wegen -4
wendy-tje (1m60) (24,4) was 64 kg, is nu 62,5 kg en wil graag 58 wegen-1,5
XXEMMYXX (1m65) (24,2) was 68 kg, is nu 65,2 kg en wil graag 55 wegen -2,8
Yuki (1m81) (21,7) was 71 kg, is nu 71 kg en wil graag 64 wegen
Wil je ook in deze lijst? Post dan je gegevens in dit topic en zet er duidelijk bij dat je in de openingspost wilt. Na een paar dagen sta je erbij.
Overzichtje topics over lijnen en andere tips op Fok!:
Met succes gewicht verliezen
Mijn hongerdieet dagboek
TE DIK! Lijnen, maar hoe?
Bloedgroepen en verwante karaktertrekken/ dieten?
Afvallen
(On)gezonde levensstijl (qua eten), vòel jij dat?
Hoe de laatste kilotjes snel kwijt raken?
Hoe raak ik zo snel mogelijk mijn buikje kwijt!
Superhongerdieet! :)
Herbalife
Het grote dieet-topic!
Hoe lang ben je en hoeveel weeg je?
Vetvrij vet
ervaring met Appelslank?
De oefeningen van Lurky: Slank de zomer in!
Genoeg tips dus!
Links:
www.overgewicht.nl - bereken of je te zwaar bent en je kan er je voeding online voor elke dag invoeren!
Voedingsmiddelentabel van het voedingscentrum - wat heb je nou per dag eigenlijk nodig?
www.jojoclub-afslanken.com - erg leuke en volledige site!
www.opdieet.nl - zeer nuttige link over alles wat maar met lijnen te maken heeft
www.opdieet.nl/beweging.htm - alles over beweging/sport en lijnen
www.opdieet.nl/erfelijkheid.htm - gewicht en erfelijkheid
www.opdieet.nl/obesitas.htm - bereken hier of je te zwaar bent
www.sportjefit.nl/ - prima sporttips/sportplan voor wie wil afvallen en sporten
De voedingssite van gezondheidsplein.nl - uitgebreide site over alles wat met voeding te maken heeft
Diëtistensite - medisch advies van/over diëtisten
digitale-dietist - met online caloriëntabel, hoeveel verbruik je met sporten knop en voedingswijzer!
gezondgewicht redelijk informatieve site
smulweb - leuke site met veel recepten en dagmenu's voor 10 weken
Nederlandse Obesitas Vereniging - site van de Nederlandse Obesitas Vereniging
http://onlijnclub.com/ - online dieetclub, lijkt me gratis, maar zie het zo snel niet
Yahoo group over lijnen/ - uitwisselingsmogelijkheid voor info en recepten (net als dit, maar dan anders)
Recepten!! - heel veel slanke recepten! (kijk bij de subgroep slank)
Dieten informatie - uitstekende printbare uitleg (en hoe je het moet volgen) over veel verschillende bekende en onbekende diëten
Vochtafdrijvend voedsel - Site over voedingsmiddelen die vochtafdrijvend werken
Calorieëntabel
Engelse sites:
fitday - houd hier je eigen dieetdagboek bij (gratis)
.weight-loss-diet-i - heeeel erg veel dieet advies!
how-can-i-lose-weight - ook veel info en met allemaal online calorie rekenapparaatjes e.d.
realage - test hier hoe gezond je eigenlijk bezig bent en hoe je dat kan verbeteren!
ivillage.com - zeeeer overzichtelijke en volledige site
Recipefinder - heel veel recepten die je op een overzichtelijke manier kunt zoeken
3fatchicks - geweldig leuke site met een enorme hoeveelheid links naar (slanke) receptensites (en een enorm groot dieet-forum)
Dieetrecepten!!! - site met de meeste dieetrecepten wat ik tot nu toe heb gezien
caloriefreak - veel produkten met voedingswaarde
Commercieel:
thermocare - over Herbalife
slank-klup - de site van Slankklub Nederland
weightwatchers - weight watchers
afslanken - afslankclub online (duur!) en ik zag niets wat wij je ook niet kunnen bieden (gratis!)
weightcare - site van weightcare, met wat tips om af te vallen
eganederland site van E.G.A (afslankclubs die een stuk goedkoper zijn dan bijv. weight watchers)
slimfast - met veel light recepten
bodysolution - enkele Fok!kers doen aan bodysolution. Wat is dat nou precies?
En nogmaals: dit is een topic voor mensen die gewicht willen kwijtraken! Als je te licht bent en wat wilt aankomen zijn dit misschien topics voor je:
ik wil aankomen help me!
Hoe snel aankomen?
Niet afvallen, maar aankomen
Ik ben te licht....
Welke guys wegen te weinig?
Ik ben te licht....
Snel dikker worden?
Tips om aan te komen
Ik wil gewicht winnen!
Heb je ook nog een link die je regelmatig gebruikt? Laat het even weten!
Mensen die tegen afvallen zijn, of van dik houden of gewoon flauw, denigrerend of vervelend zijn mogen wegblijven. Je berichten kunnen worden verwijderd en bij herhaling volgt een waarschuwing.
Succes allemaal!
[Dit bericht is gewijzigd door YPPY op 04-10-2003 09:52]
Niet gezond, maar het klinkt wel lekker Confidential. Gisteren zou ik ook uit eten gaan, maar mijn vriendje was ziek. Dat heeft me vast heel wat kcals bespaard. Jammer dat je in een restaurant nooit op de kaart kunt zien wat erin zit of hoe het is klaar gemaakt.
Wat erg Elanor. Ik moet toegeven dat ik er wel om moest lachen de eerste keer dat ik het las. Wel erg dat iedereen gaat kijken wat je hebt gegeten.
Kom op Kroeltroel. Je bent al ontzettend veel kwijt en de rest gaat je ook lukken. Die 7 zie je snel weer terug en dan wordt het vast een ruimere 7. Over een week is al het vocht van de ongesteldheid er vast af en dan ben je de extra's weer kwijt. Tsjakka!
Jammer van dat hardlopen imago. Ben je vandaag nog wel geweest?
Vol frisse moed ben ik gister weer helemaal opnieuw begonnen, de minpunten vergeten en gelijk weer punten aan het sparen!
quote:Ja
Op zaterdag 4 oktober 2003 09:24 schreef YPPY het volgende:
Wat erg Elanor. Ik moet toegeven dat ik er wel om moest lachen de eerste keer dat ik het las. Wel erg dat iedereen gaat kijken wat je hebt gegeten.
Volgens het "streep je slank" dieet kun je 1500 eten zonder weer aan te komen, dus dat is misschien wel een goede richtlijn voor je Babbelzz
quote:Hellow,
Op zaterdag 4 oktober 2003 09:24 schreef YPPY het volgende:
Je zult niet de eerste zijn die tussendoor pauze houdt Babbelzz. Je bent dan wel wat langer bezig, maar je kunt ook alvast wennen aan het 'nieuwe normaal' eten. Je zult nooit meer zoveel kunnen eten als je voorheen deed. Wanneer je een pauze houdt, kun je wel uitzoeken wat voor jou een goed aantal kcal is om op gewicht te blijven. Op gewicht blijven lijkt me nog veel moeilijker dan afvallen.
Ik doe het dus nog 1 dagje, en vanaf maandag gaan we gewoon maar weer even door en idd in de gaten houden van dit alles....
quote:Dank je elanor, voor het meedenken....Ik moet maar eens een kalo boekje kopen... is wel beter om het op die manier in de gaten te houden en me bewust te maken... maar vooral te houden!
Op zaterdag 4 oktober 2003 12:54 schreef Elanor het volgende:[..]
Volgens het "streep je slank" dieet kun je 1500 eten zonder weer aan te komen, dus dat is misschien wel een goede richtlijn voor je Babbelzz
Dat lijkt me wel verstandig Elanor. Dan kijken ze tenminste niet zo met je mee. Je kunt natuurlijk ook een schaduwlijstje bijhouden.
Het gaat vast een hele tijd duren voordat je echt helemaal gewend bent aan het gezond leven Babbelzz. Misschien duurt zoiets wel jaren. Maar je weet dat je het kunt. En dan nog kun je nooit eten zoals je dat misschien het liefste zou doen maar je bent wel gezond bezig!
durfde eindelijk weer op die weegschaal te staan na een erg vervelende periode (met giga-veel vreetbuien)
74 kilo... nou moet er nog meer af
quote:En eraf zullen ze gaan Yuki! Niet achterom kijken - vooruit met de geit!
Op zondag 5 oktober 2003 11:18 schreef Yuki het volgende:
74 kilo... nou moet er nog meer af
Bewust zijn van wat je eet is inderdaad een eerste stap Babbelzz. Ik merk zelf dat ik nu bewuster keuzes maak over wat ik wil eten. Als ik zin heb in een lekker toetje na het eten, laat ik iets anders staan. Het is echt niet zo dat je niets mag eten of drinken, maar je moet wel keuzes maken (en dan geniet je er ook meer van...).
Ik ben zelf al een aantal dagen snipverkouden... dus de herfst is wat mij betreft weer helemaal begonnen. Ik heb in het verkoudheid-verzachtende-middeltjes-schap van de drogist alle suikervrije- en weinig calorieën keelpastilles meegenomen en nu maar hopen dat ik binnenkort weer snottervrij door het leven kan gaan!
Al moet ik wel zeggen dat het minder erg is dan vroeger. In plaats van een hele zak chips, vreet ik bijvoorbeeld maar een halve leeg. Maarja, dat is nog steeds een halve te veel natuurlijk...
Ik raak trouwens ook steeds vaker in de war als ik calorieën wil tellen. Ik heb heel vaak het idee dat het fout aangegeven staat op producten, en dat calorieën en kilocaloriën door elkaar worden gehaad. Vanwege de kilojoules ook enzo. Misschien dat hokjes tellen dan toch makkelijker is, ik ga die zooi eens uitprinten
quote:Misschien dat het sporten nog doorwerkt ofzo?
Op zondag 5 oktober 2003 12:11 schreef sheila_na_gig het volgende:
Toch is er een kilo af![]()
Of inderdaad dat je door stress minder eet, of gewoon alles sneller verbrandt doordat je hectisch bezig bent.
eten kan ook hier thuis, en als ik eenmaal iets lekkers koop BLIJF ik vreten
hopen dat een appel ipv een kitkat-chunky helpt..
quote:Komt dat even bekend voor met zo'n vriend. Als ik mijn vriend meeneem, dan ligt het karretje binnen de korte keren vol met pizza's en ijs. Ik neem hem ook niet meer mee naar de super en als ie gaat dan krijgt ie een 'opdracht' mee (anders gaat het fout beweert ie). Gaat nu prima en scheelt bakken met geld
Op zondag 5 oktober 2003 22:55 schreef imago het volgende:
Ooooh ik haat weekeinden!! Op werkdagen eet ik hartstikke gezond, geen tussendoortjes enzo, maar de weekenden blijven een ramp. Zeker als m'n vriend helpt met boodschappen doen, hij blijft maar junkfood aanslepen. Natuurlijk neem ik me voor om het niet te eten, maar als zo'n zak open op tafel ligt, kan ik er gewoon niet van af blijven!Al moet ik wel zeggen dat het minder erg is dan vroeger. In plaats van een hele zak chips, vreet ik bijvoorbeeld maar een halve leeg. Maarja, dat is nog steeds een halve te veel natuurlijk...
Ik raak trouwens ook steeds vaker in de war als ik calorieën wil tellen. Ik heb heel vaak het idee dat het fout aangegeven staat op producten, en dat calorieën en kilocaloriën door elkaar worden gehaad. Vanwege de kilojoules ook enzo. Misschien dat hokjes tellen dan toch makkelijker is, ik ga die zooi eens uitprinten
Enne... is een optie dan om geen chips meer te halen? Anders haal je een klein zakje? Of haal van die zoute sticks (stokjes), daar zit niet al te veel in...
Mbt die kcal... ik heb zo'n mooi tabellenboekje ooit eens gekocht en kijk meer op die eetwijzer tabel van overgewicht.nl. Zo krijg je een beetje inzicht in wat je eet. Trouwens: af en toe is op producten niet eens aangegeven hoeveel kcal per bepaald gewichtseenheid het is (en dan ga ik maar uit van het ergste of ik koop het niet)...
Die vriendjes klinken bekend. Die van mij deed eerst ook mee, maar hij is gestopt omdat hij op zn streef zit. Hij kan bijna eten wat hij wil en dan is het moeilijk niet jaloers te worden.
Ik merk het vooral met het avondeten (waar ik dan maar minder van neem). Verder natuurlijk ook de lekkere dingen, maar het lukt me goed om daar vanaf te blijven gelukkig.
64,7 kilo - deze week -0,4 kilo dus - BMI nu 24,1
Met dit tempo ga ik die feestdagen nog halen ook...
* Confidential klopt af op onbewerkt hout...
Die van mij wil dat er 'wel wat om vast te houden' over blijft (nou ben ik daar niet bang voor) en snoept allemaal lekkere dingen. Nou neem ik hem dat niet kwalijk, maar dat betekent niet dat het er voor mij niet makkelijker op wordt. Hij probeert het wel: heel lief yoghurt kopen ipv ijs, alleen als er slechte dingen door de yoghurt heen zitten, werkt dat natuurlijk ook niet...
quote:Hoeveel vakjes spaar je daar eigenlijk mee?
Op maandag 6 oktober 2003 15:19 schreef Kroeltroel het volgende:
behalve dan voor wat extra lichaamsbeweging, gnagna
Ben vanochtend helemaal vergeten me te wegen, dacht er pas aan toen ik al lang en breed aangekleed was en ontbeten had. Toch even op de weegschaal gestaan en er leek niet veel veranderd te zijn, maarja, dat zie je ook moeilijk op zo'n analoge weegschaal. Morgenochtend nog maar eens in m'n blote niksie erop.
ik ben me vanochtend ook vergeten te wegen net als imago
maar ik ben stiekem tussendoor nog op de weegschaal gaan staan en t zag er errug goed uit!!
waar ik dus weer nix van begrijp,
k heb namelijk allemaal cake en chips en snoep enzo gegeten
nouja we zullen t morgenochtend weten
quote:bekend... nou woon ik niet samen met mn vriend, ben ik wat te jong voor
Op maandag 6 oktober 2003 15:19 schreef Kroeltroel het volgende:
Grrrr, wat zijn vriendjes toch niet-bevorderlijk voor de lijnbehalve dan voor wat extra lichaamsbeweging, gnagna
Die van mij wil dat er 'wel wat om vast te houden' over blijft (nou ben ik daar niet bang voor) en snoept allemaal lekkere dingen. Nou neem ik hem dat niet kwalijk, maar dat betekent niet dat het er voor mij niet makkelijker op wordt. Hij probeert het wel: heel lief yoghurt kopen ipv ijs, alleen als er slechte dingen door de yoghurt heen zitten, werkt dat natuurlijk ook niet...
hij is wel heel liev door te zeggen als ik WEER aangekomen ben: "cool, nog meer Thirza voor mij " maja... voel me dan alsnog wel klote.
nu ook nog es toetsweek, vreselijke stress... dus ik ben bang dat het na de herfstvakantie pas echt weer serieus word met afvallen...
"gelukkig" heb ik 1 goed excuus: medicatie die ik slik staat er om bekend dat de eetlust vergroot en je sneller aankomt. kent iemand anders dit ook???
quote:Ook last van gehad ja. Maar je hoeft er niet aan toe te geven natuurlijk he. Bedoel het niet lullig maar je hele post bestaat uit excuses om maar niet te hoeven beginnen met afvallen en gezonder eten. Zo werkt het dus niet. Kom op meid, beetje discipline, niemand zei dat het makkelijk was.. (ja open deur, maar wel waar m.i.)
Op maandag 6 oktober 2003 18:47 schreef Yuki het volgende:[..]
bekend... nou woon ik niet samen met mn vriend, ben ik wat te jong voor
maar ga volgende week bijna een hele week bij m slapen, dus dan zal er van het verstandig eten wel weinig terecht komen. Hij kan echt alles eten zonder een gram aan te komen, en ik moet bij elke gram chocola al bang zijn
hij is wel heel liev door te zeggen als ik WEER aangekomen ben: "cool, nog meer Thirza voor mij
" maja... voel me dan alsnog wel klote.
nu ook nog es toetsweek, vreselijke stress... dus ik ben bang dat het na de herfstvakantie pas echt weer serieus word met afvallen..."gelukkig" heb ik 1 goed excuus: medicatie die ik slik staat er om bekend dat de eetlust vergroot en je sneller aankomt. kent iemand anders dit ook???
quote:Probeer maar eens te stoppen met eten als je normaal je klotegevoel weg-eet (lees: vreet)
Op maandag 6 oktober 2003 18:53 schreef josja het volgende:[..]
Ook last van gehad ja. Maar je hoeft er niet aan toe te geven natuurlijk he. Bedoel het niet lullig maar je hele post bestaat uit excuses om maar niet te hoeven beginnen met afvallen en gezonder eten. Zo werkt het dus niet. Kom op meid, beetje discipline, niemand zei dat het makkelijk was.. (ja open deur, maar wel waar m.i.)
Een beetje discipline heb ik wel... het is al heel wat dat ik in mijn situatie mezelf ertoe kan zetten elke dag naar school te gaa, mn huiswerk te maken, mn toetsen goed te kunnen leren en elke week naar therapie ga... dat eten is bijzaak, ik wil er wel van af maar t moet geen hoofdzaak worden!
Volgens mij zal het afvallen ook een stuk makkelijker gaan als je een stuk minder aan je hoofd hebt! Niet dat ik nou wil zeggen dat je per se niet mag afvallen ofzo, maar je hebt een gezond gewicht, je hebt een vriendje dat er niet mee zit, en je hebt wel even belangrijkere dingen aan je hoofd. Probeer niet te veel hooi op je vork te nemen! Je kan niet alles tegelijk; gewoon één voor één, stapje voor stapje, en dan ben je over een tijdje én gelukkig én superslank
quote:Ik snap je wel een beetje hoor. En misschien is het inderdaad niet verstandig om alles in 1 keer aan te pakken. Dat vreet energie en is enorm frustrerend voor je, als blijkt dat het toch niet lukt. Geef jezelf dan op dit gebied even wat rust, en probeer het over een tijdje nog eens.
Op maandag 6 oktober 2003 20:19 schreef Yuki het volgende:[..]
Probeer maar eens te stoppen met eten als je normaal je klotegevoel weg-eet (lees: vreet)
Ik weet dat het slap klinkt, maar het is gewoon SUPER moeilijk om ermee te stoppen als het normaal als een soort vangnet voor je klotegevoel is. Tuurlijk wil ik het wel, maar ik zit nu eenmaal in een behoorlijke klote-situatie (thuis, op school, met mezelf) waar ik verder niet op in zal gaan (ga maar naar r&p als je t graag wil weten).Een beetje discipline heb ik wel... het is al heel wat dat ik in mijn situatie mezelf ertoe kan zetten elke dag naar school te gaa, mn huiswerk te maken, mn toetsen goed te kunnen leren en elke week naar therapie ga... dat eten is bijzaak, ik wil er wel van af maar t moet geen hoofdzaak worden!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |