abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14934843
Sta je niet in de openingspost, maar wil je er wel in? Zeg het even, dan zetten we je er met plezier in.

Vervolg van:
Slank de zomer in!
Slank de zomer in II
Slank de zomer in III
Slank de zomer in IV
Slank de zomer in V
Slank voor de feestdagen VI
Slank voor de feestdagen VII
Slank voor de feestdagen VIII

Aanvulling op dit topic:
"dieet' recepten
Fok! Dieetclub Meeting za 29/11 meld je nu aan!

Heb je je aangemeld, maar sta je hier niet bij? Er is een apart topic voor degenen die een ongezond BMI (Body Mass Index) hebben. Dit is het geval als het getalletje achter je lengte hoger is dan 25. Heb jij dat? Dan sta je in dit topic: Fok! Dieetclub XXIX

Let op: ondergewicht is erg ongezond. Heb je dus een begingewicht of streefgewicht dat onder BMI 18,5 komt, dan kom je niet in de lijst. Wil je toch afvallen? Vraag aan je huisarts of dieetist hoe je dat aan kunt pakken.

Je BMI kunt je uitrekenen op www.overgewicht.nl

De dieeters die meedoen in dit topic:

Babbelzz(1m78) (24,5) was 89 kg, is nu 77,5 kg en wil graag 69-70 wegen -11,5
Confidential (1m64) (23,2) was 67 kg, is nu 62,3 kg en wil graag 59 wegen -4,7
Imago (1m76) (21,9) was 68,3 kg, is nu 67,8 kg en wil graag iets van 63 kg wegen -0,5
Kleintje (1m63) (24,9) was 67,6 kg, is nu 66,2 kg en wil graag 58 wegen -1,4
Kroeltroel(1m83) (23,6) was 90 kg, is nu 78,9 kg en wil graag 73 wegen -11,1
Lurky(1m64) (24,5) was 80 kg, nu 65,9 kg, wil graag 62 kg wegen -14,1
miss_cee (1m68) (23,9) was 67,2 kg is nu67,4 en wil graag 56,5 wegen +0,2
Shantee (1m73) (22,7) was 70 kg, is nu 68 kg en wil graag onder de 60 wegen -2
Shark.Bait (1m92) (23,6) was 89 kg, is nu 87 kg en wil graag 81 wegen -2
texelonia (1m68) (22,3) was 64 kg, is nu 63 kg en wil graag 58 wegen -1
wendy-tje (1m60) (24,4) was 64 kg, is nu 62,5 kg en wil graag 58 wegen-1,5
Yppy (1m72) (24,3) was 95 kg, is nu 72 kg en wil graag 65 wegen -23

Deze mensen hebben in het vorige topic niet meer gereageerd of aangegeven dat ze uit het lijstje willen. Als ze in dit topic niet reageren, halen we ze uit de lijst, zodat de lijst wat overzichtelijker is.

DrFonk (1m87) (24,6) was 125 kg, is nu 86 kg en wil graag 80 wegen -39
dJ-Zcore (1m93) (24,3) was 108 kg, is nu 90,6 kg -17,4
EvilFaith (1m73) (20,8) was 67 kg, is nu 62,2 kg en wil graag 60 kg wegen -4,8
Flying_Vee (1m73) (24,4) woog 82,5 kilo, is nu 73 kg en wil graag 65,5 kg wegen -13
heaven7 (1m73) (22,2) was 68 kg, is nu 65,5 kg en wil graag 65 wegen -2,5
Kebab (1m76) (24,2) was 78 kg, is nu 75 kg en wil graag 68 kg wegen -3
Kiezel (1m80) (23,1) was 76 kg, is nu 75 kg en wil graag 69 wegen-1
Liejannuh (1m79) (24,5) was 85 kg, is nu 78,4 kg en wil graag minder dan 75 kg wegen -6,6
Liquidfire (1m76) (24,5) was 76 kg en wil graag 70 wegen
LuNaTiC (1m92) (23,8) was 102,6 kg is nu 87,6 kg en wil rond de 80 wegen -15
Schorriemorrie (1m78) (24,9) was 80 kg, is nu 79 kg en wil graag 72 wegen -1
schwa78 (1m97) (25) was 113 kg, is nu 97 kg en wil graag 95 wegen -16
Snoetje (1m85) (23,2) was 82,9 kg, is nu 79,3 kg en wil graag 73 wegen -3,6
Tackleberry (1m83) (24,5) was 93 kg, is nu 83 kg en wil graag 80 kg wegen -10
XXEMMYXX (1m65) (24,2) was 68 kg, is nu 65,2 kg en wil graag 55 wegen -2,8
Yuki (1m81) (22,6) was 74 kg, is nu 74 kg en wil graag 64 wegen

Overzichtje topics over lijnen en andere tips op Fok!:
Met succes gewicht verliezen
Mijn hongerdieet dagboek
TE DIK! Lijnen, maar hoe?
Bloedgroepen en verwante karaktertrekken/ dieten?
Afvallen
(On)gezonde levensstijl (qua eten), vòel jij dat?
Hoe de laatste kilotjes snel kwijt raken?
Hoe raak ik zo snel mogelijk mijn buikje kwijt!
Superhongerdieet! :)
Herbalife
Het grote dieet-topic!
Hoe lang ben je en hoeveel weeg je?
Vetvrij vet
ervaring met Appelslank?

De oefeningen van Lurky: Slank de zomer in!

Genoeg tips dus!

Links:

www.overgewicht.nl - bereken of je te zwaar bent en je kan er je voeding online voor elke dag invoeren!
Voedingsmiddelentabel van het voedingscentrum - wat heb je nou per dag eigenlijk nodig?
www.jojoclub-afslanken.com - erg leuke en volledige site!
www.opdieet.nl - zeer nuttige link over alles wat maar met lijnen te maken heeft
www.opdieet.nl/beweging.htm - alles over beweging/sport en lijnen
www.opdieet.nl/erfelijkheid.htm - gewicht en erfelijkheid
www.opdieet.nl/obesitas.htm - bereken hier of je te zwaar bent
www.sportjefit.nl/ - prima sporttips/sportplan voor wie wil afvallen en sporten
De voedingssite van gezondheidsplein.nl - uitgebreide site over alles wat met voeding te maken heeft
Diëtistensite - medisch advies van/over diëtisten
digitale-dietist - met online caloriëntabel, hoeveel verbruik je met sporten knop en voedingswijzer!
gezondgewicht redelijk informatieve site
smulweb - leuke site met veel recepten en dagmenu's voor 10 weken
Nederlandse Obesitas Vereniging - site van de Nederlandse Obesitas Vereniging
http://onlijnclub.com/ - online dieetclub, lijkt me gratis, maar zie het zo snel niet
Yahoo group over lijnen/ - uitwisselingsmogelijkheid voor info en recepten (net als dit, maar dan anders)
Recepten!! - heel veel slanke recepten! (kijk bij de subgroep slank)
Dieten informatie - uitstekende printbare uitleg (en hoe je het moet volgen) over veel verschillende bekende en onbekende diëten
Vochtafdrijvend voedsel - Site over voedingsmiddelen die vochtafdrijvend werken
Calorieëntabel

Engelse sites:
fitday - houd hier je eigen dieetdagboek bij (gratis)
.weight-loss-diet-i - heeeel erg veel dieet advies!
how-can-i-lose-weight - ook veel info en met allemaal online calorie rekenapparaatjes e.d.
realage - test hier hoe gezond je eigenlijk bezig bent en hoe je dat kan verbeteren!
ivillage.com - zeeeer overzichtelijke en volledige site
Recipefinder - heel veel recepten die je op een overzichtelijke manier kunt zoeken
3fatchicks - geweldig leuke site met een enorme hoeveelheid links naar (slanke) receptensites (en een enorm groot dieet-forum)
Dieetrecepten!!! - site met de meeste dieetrecepten wat ik tot nu toe heb gezien
caloriefreak - veel produkten met voedingswaarde

Commercieel:
thermocare - over Herbalife
slank-klup - de site van Slankklub Nederland
weightwatchers - weight watchers
afslanken - afslankclub online (duur!) en ik zag niets wat wij je ook niet kunnen bieden (gratis!)
weightcare - site van weightcare, met wat tips om af te vallen
eganederland site van E.G.A (afslankclubs die een stuk goedkoper zijn dan bijv. weight watchers)
slimfast - met veel light recepten
bodysolution - enkele Fok!kers doen aan bodysolution. Wat is dat nou precies?

En nogmaals: dit is een topic voor mensen die gewicht willen kwijtraken! Als je te licht bent en wat wilt aankomen zijn dit misschien topics voor je:
ik wil aankomen help me!
Hoe snel aankomen?
Niet afvallen, maar aankomen
Ik ben te licht....
Welke guys wegen te weinig?
Ik ben te licht....
Snel dikker worden?
Tips om aan te komen
Ik wil gewicht winnen!

Heb je ook nog een link die je regelmatig gebruikt? Laat het even weten!

Mensen die tegen afvallen zijn, of van dik houden of gewoon flauw, denigrerend of vervelend zijn mogen wegblijven. Je berichten kunnen worden verwijderd en bij herhaling volgt een waarschuwing.

Succes allemaal!

"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_14934944
quote:
Op woensdag 19 november 2003 11:14 schreef imago het volgende:
Imago (1m76) (21,9) was 68,3 kg, is nu 67,8 kg en wil graag iets van 63 kg wegen -0,5
En een week later:

67,2 kg

Iedere droom moet je in een potje vangen.
pi_14934956
Goedemorgen!
Yppy je bent er weer op tijd bij!
Ik heb afgelopen week iet betre op d elijn gelet dan de andere weken ervoor.
Maar heb desondanks erg veel lekkers (lees zoet en vet en hartig) tot mij genomen (als avacadodip, soorten kaas, soesjes, patatjes) ben nl jarig geweest!
Schade: -0,5!
Nu dus weer 77!
Vanavond weer sporten, had al een nieuw trainingsschema maar dit is aangepast, met zo'n 16 minuten interval hardlopen (hijghijg) maar goed dat ik ook zo goed als ben gestopt met roken....
Ik hoop dat iedereen hier de ziekenboeg een btje uit komt in voorbereiding op de meeting van as zaterdag! en hier weer lekker vaak komt posten!

Dag allemaal! Ben benieuwd hoe jullie het er deze week hebben afgebracht!

pi_14935058
Het is weer weegdag vandaag! Jullie hebben toch wel goed nieuws he?
Ik dus niet. Zoals ik al verwachtte, ben ik een halve kilo aangekomen. Het afvallen na die kiezen ging veels te snel, dus het verbaasd me niet. Ik hoopte stiekem om voor het nieuwe jaar onder de 70 te zitten, maar dat ga ik niet redden verwacht ik. Dan maar een maandje later.

Dat gaat goed Imago!

Ik ben al uren wakker Babbelzz, ben bijna altijd vroeg. Roken en rennen lijkt me moeilijk te combineren. Vooral omdat je dan moeilijker ademt.

"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_14935450

Was bang vanmorgen weer zwaarder te zijn doordat ik nu ongesteld ben, maar er is zelfs nog 100 gram vanaf ten opzichte van gistermorgen!
Nu weet ik dat 100 gram te verwaarlozen is, maar ik ben in ieder geval niet zwaarder door mijn ongesteldheid.
65,7 is nu mijn gewicht.

Volgende week hoop ik op de 65,2 te zitten.
Daarna begint de ellende weer. 4 december mag ik voor een wortelkanaalbehandeling en 11 december voor mijn verstandskies rechtsonder. Dus wie weet red ik de 63 kilo wel voor de feestdagen, wie weet krijg ik wel weer een ontsteking en kan ik wel weer bijna niets eten

pi_14935509
Goedemorgen!
Gewogen, zit weer op mijn begingewicht, 64 kilo. Op zich gaat het wel, want ik had nog geen ontlasting gehad, ben vreselijk moe, en ongesteld geworden.
Vandaag heb ik een tentamen, dus wish me luck!
Ik ontbijt tegenwoordig met veel fruit, dus ik zit hier achter de pc met mijn bakje appels en kiwi's.
Trouwens, nog wel op de crosstrainer gestaan maandag, dat was vandaag weer de planning!
Succes allemaal!
  woensdag 26 november 2003 @ 10:01:46 #7
50430 Yuki
Student Midwife
pi_14936405
heej!

ik ben hier echt in geen eeuwen geweest, sorry

in ieder geval: goed nieuws!

ik weeg dan nu wel 78 kilo maaaaaar! ik mag stoppen met mn medicatie (als t afbouwen goed gaat) en komende zaterdag ga ik voor het eerst naar een gewichtsconsulente die me goede tips gaat geven (en wellicht heel even behandelen), zodat ik verantwoord af kan vallen!

♥ || Baby catcher in training || ♥
pi_14936675
Yuki, met hulp lukt het je vast! Hoewel het altijd moeilijk blijft.

Hier is de stand, ondanks de nieuwe batterijen weer:

66,3 KG

Over medicatie gesproken....
Ben van de week voor t eerst de pil blijven doorslikken ipv ongesteld te worden. Zou dat van invloed zijn? Heb nu wel een volle boezem maar mn broek en riem zitten nog als van ouds. Wel groeiende kussentjes op de heupen en een rolletje vet onder mn navel... Nog even en ik mag terug naar de Dieetclub.

Heb wel veel gefeest en gedineerd en weinig bewogen. Uur fietsen, lopen of huishouden per dag is nou niet echt sportief.
Zal die domme stepper tevoorschijn halen. Hoewel ik het gevoel heb dat die alleen mijn enkels en kuiten traint met die afgemeten jufferspasjes. Ik ben veel te lenig en gewend trappen met een paar treden tegelijk te nemen. Ik heb het gevoel dat ik er mijn passen niet goed op kan afwikkelen. Wat vinden jullie van de stepper?

[Dit bericht is gewijzigd door Lurky op 26-11-2003 10:23]

pi_14936725
Linkje in de FAQ is weer aangepast.

Succes weer allemaal!

Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_14942812
Update: 61,9 kg, BMI 23,0 en deze week dus -0,4 kg

Het gaat traag maar gestaag naar beneden... op deze snelheid nog vijf weken te gaan en dat is dan dus net na de feestdagen!

Babbellz gefeliciteerd met je verjaardag nog!
Bij ons thuis zijn nu twee van de zes mensen ziek en ik hoop dat ze mij niet gaan aansteken...

Ik hoop dat je volgende bezoek aan de tandarts niet zo'n vervelend staartje heeft Kleintje! De weegschaal is misschien wel vriendelijk na zo'n ontsteking maar het lijkt me dat je je liever gewoon goed voelt...

Succes met je tentamen Wendy-tje. Ik weet niet of het helpt... Na afloop lekker je hoofd leegmaken op de crosstrainer is wel fijn - dat heb ik vorige week ook gedaan en dan kun je weer fris op naar je volgende tentamen (of ben je klaar voor deze periode?)

-- support bacteria, it's the only culture some people have --
pi_14943249
Dat gaat goed Kleintje. Nu maar hopen dat je deze keer minder last hebt van je kies. Je krijgt nu vast geen ontsteking.

Als je ontbijt met fruit, krijg je dan genoeg binnnen wendy-tje? Of eet je veel? Succes nog met je tentamen!

Leuk je weer eens te zien Yuki. Wat ontzettend fijn dat je de medicatie af mag gaan bouwen. Dat scheelt al veel. En goed dat je naar een gewichtsconsulente gaat. Als ze nog goede tips heeft, dan horen we het wel he?

Ik heb ook een stepper Lurky en ik vind het wel handig. Het kan thuis en is makkelijk op te bergen. Ik merk wel dat mijn conditie vooruit is gegaan sinds ik step, het gaat nu een stuk makkelijker dan in het begin. DarkElf is er in het andere topic pas mee begonnen.

Dank je Shmoopy!

Vier ons is nog best veel in een week Confidential. Ik zou willen dat ik het haalde.

*OUD heilige*
pi_14956663
quote:
Op woensdag 26 november 2003 08:39 schreef YPPY het volgende:

Ik ben al uren wakker Babbelzz, ben bijna altijd vroeg. Roken en rennen lijkt me moeilijk te combineren. Vooral omdat je dan moeilijker ademt.

Nou rookte gelukkig niet veel.... zelfs uiteindelijk 2sigaretjes per dag, redenb genoeg om te stoppen.
vandaag helaas niet gesport... heb weer veels te lang gewerkt. Kreeg van een collegatje een zak engelse drop, omdat ik zo vaka langer blijf (hmfgrrr morgen gesprek met manager erover... maja je moet wat als mewerkend teamleider, als medewerkers ziek naar huis gaan he...;( of als er crisis is rondom jongeren...) ma goed...

iedereen sukses! sterkte met medicatie afbouw.

groet!

woensdag 26 november 2003 @ 22:51:49 #13
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_14957916
AArgh!!!! Bijna vergeten...ehm...vanochtend woog ik dus 87 kilo

Bij deze

Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_14962895
Dan ben je tenminste niet aangekomen Shark.Bait.

Dan werk je vast veel extra Babbelzz. Het is inderdaad moeilijk om zelf weg te gaan als je mensen zich ziekmelden, iemand moet het werk doen. Ik ben blij dat ik nu niet meer hoef te blijven als er iemand ziek is of gewoon niet komt opdagen. Ben nu alleen nog verantwoordelijk voor mezelf, echt een verschil.

Vandaag heb ik cursus voor mijn werk en vanavond ga ik winkelen met een vriendin. Morgen weer cursus en zaterdag de meet. Voor de meet kom ik nog wel even kijken, maar posten zal ik de komende dagen niet veel doen.

*OUD heilige*
pi_14963634
Yppy je vroeg of ik dan niet weinig binnen krijg, met dat fruit... ik denk dat dat met 2 appels, 1 a 2 kiwi's en minimaal 3 mandarijnen, en vers geperst sinaasappelsap wel mee zal vallen. Ik heb geen honger tot het middaguur, dus dat is een goed teken!
Jammer dat je het zo druk hebt, dat je weinig kunt posten, je bent toch een sfeermaker hier

Confidential bedankt voor het helpen herinneren dat op de crosstrainer staan na een tentamen enorm ontspannend is! Heb het meteen gedaan, en het was lekker! Trouwens, gefeliciteerd met je -0,4!

Lurky ik heb ook weleens de pil doorgeslikt, maar ik was er niet kapot van, liep een hele maand met pijnlijke borsten rond, net zoals je je normaal voelt als je ongesteld moet worden. Mijn zus heeft daar helemaal geen last van, het is misschien heel persoonlijk.
Tsja, ik heb zelf niet zo'n stepper, maar op die van de sportschool had ik destijds het idee dat ik toch best wel veel trainde, en uiteindelijk draait de vetverbranding op het feit dat je actief bent...

Babbelzz wat rot dat jij er constant voor op moet draaien als een ander zich ziek meldt! Maar om dan met engelse drop aan te komen... daar heb je zo weinig aan he?

pi_14964994
quote:

[b] Babbelzz
wat rot dat jij er constant voor op moet draaien als een ander zich ziek meldt! Maar om dan met engelse drop aan te komen... daar heb je zo weinig aan he?
vond het wel lief... was van een collegatje dat anders een dienst in haar eentje had moeten draaien.
ben nu net wakker enorm moe, heb echt t gevoel dat ik vannacht ook gewerkt heb... ben dus niet gaan sporten vanmorgen
t wordt nooit zo wat met mij...
pi_14966045
quote:
Op donderdag 27 november 2003 10:21 schreef Babbelzz het volgende:

[..]

vond het wel lief... was van een collegatje dat anders een dienst in haar eentje had moeten draaien.
ben nu net wakker enorm moe, heb echt t gevoel dat ik vannacht ook gewerkt heb... ben dus niet gaan sporten vanmorgen
t wordt nooit zo wat met mij...

He, kom op, je hebt nu eenmaal ff een zware tijd en je bent geen supermens! Ik hoop dat dat gesprek wat oplevert, want dit wordt duidelijk te gek joh!
pi_14973370
Lurky ik ken je gevoel over dat steppen: is ook helemaal niks voor mij...het moet bij je passen denk ik
Ik heb mazzel want als student heb ik een heel goedkope abbo op de sportschool en kan daar naar hartelust cross-trainen en spieren opbouwen.

Verder gaat het qua gewicht goed me maar verder eigenlijk niet, laat ik een waarschuwing voor jullie zijn (wat klinkt dit dramatisch), maar het is toch zo.
Door al dat lijnen heb ik mijn spijsvertering zo in de war geschopt dat ik al anderhalve week regelmatig last heb van mn darmen en dan heb ik het niet over een beetje last, maar echt steken dusdanig dat er door de dokter nog getwijfeld werd of het een blinde darmontsteking was.
Ik was van de 60.2 gejojood naar de 63 maar ben inmiddels weer terug naar de 60.9 aangezien ik dus nauweljiks gegeten heb door die f****ing buikpijn.

Mensen die lijnen en vooral de mensen hier die het alleen maar voor de "uiterlijke" kilo's doen doe lijnen ZEER met mate want het maakt meer kapot dan je... ach you get the message

pi_14979159
Na een paar jaar blubberen ben ik nu dan eindelijk zover dat ik vanavond bij het uitgaan een hemdje-tot-boven-de-navel aan kan en het er nog goed uitziet ook. Het is geweldig!
pi_14981508
quote:
Op donderdag 27 november 2003 18:35 schreef thaleia het volgende:
Na een paar jaar blubberen ben ik nu dan eindelijk zover dat ik vanavond bij het uitgaan een hemdje-tot-boven-de-navel aan kan en het er nog goed uitziet ook. Het is geweldig!
Veel plezier dan, en zorg dat je geen kou vat in je korte hempje!
Iedere droom moet je in een potje vangen.
  donderdag 27 november 2003 @ 21:46:16 #21
56198 Kroeltroel
Kroelt heel wat weg ;)
pi_14984739
Tussen alle drukte en hoestbuien door, toch nog even tijd om te posten Het gaat met mij niet echt geweldig. Druk op het werk, prive plus mijn half grieperige gevoel dat maar niet weg gaat. Ik heb, na al een hele week ziek-zijn, echt geen tijd meer te verliezen... Dat is ook een beetje het probleem. Te weinig slaap enzo. Maar, ik heb geen koorts dus niet 'officieel' ziek...

Wat blijven er weinig mensen over, zo zonder de niet-postende mensen. 12 maar!!! Nou ja, als we het maar goed doen, en genoeg blijven posten komt het allemaal goed Ik merk er weinig van dat er niet zoveel zijn, want het gaat goed met het aanmoedigen, oppeppen en adviseren

Wat balen Kleintje, dat je binnenkort weer moet. Helemaal omdat je nu weet wat je te wachten kan staan. Ik hoop voor je dat het dit keer meevalt!!!

Wat goed dat je mag gaan afbouwen met medicijnen Yuki! Ik ben wel heel benieuwd wat de gewichtsconsulente te melden heeft. Laat je het wel even weten?

Lurky, ik voel me altijd wel beroerd als ik de pil doorslik. Krijg dan last van doorbraakbloedingen enzo, en al met al kan ik beter gewoon een stopweek inlassen, dat geeft minder last. Ook heb ik dan altijd een hele dikke buik en zere borsten. Gewogen heb ik me niet precies, maar gezien mijn 'omvang' was ik dan vast zwaarder.
Over mijn stepper ben ik wel tevreden. Die van mij stept alleen niet zo hoog als eentje in de sportschool, maar dat heeft volgens mij alleen als voordeel dat je niet van die gespierde bovenbenen krijgt.

Op naar de 73!!!!
  donderdag 27 november 2003 @ 22:12:07 #22
50430 Yuki
Student Midwife
pi_14985603
ik heb nog steeds wel veel honger, maar gelukkig merk ik nu al wel een klein beetje dat ik me in kan houden... t is een klein beetje, maar goed... beter dan helemaal nix toch?

ik zal zeker even iets posten als ik zaterdagochtend daar geweest ben... ben wel erg benieuwd

helaas zit nu die feestdagen periode er aan te komen... sinterklaas (pepernoten en chocola), kerst (-diner en -kransjes) en oud en nieuw (oliebollen, appelflappen)... HELP!

♥ || Baby catcher in training || ♥
pi_14994188
Hallo allemaal!

Slechte week dit voor mij
Maandag was m'n zus jarig, dus taart gegeten en uit eten geweest. Donderdag was m'n vriendje jarig, dus nog meer taart gegeten. M'n zus heeft ook nog 3 zakken chocoladepepernoten voor me gekocht!! Ze wist nog niet dat ik aan de lijn deed. Ze verklaarde me meteen voor gek, en zei dat ik beter in januari kon beginnen daarmee.

Tja, ik probeer wel gezond te eten enzow, maar gisteren kwamen Micha's ouders langs en gingen we ook weer naar de snackbar. Vandaag viert ie z'n verjaardag voor vrienden enzow, en wordt het vast ook geen gezond eten.
Het is wel lastig hoor, allemaal! Zeker met zoveel verleidingen om je heen!

Maar goed, ik blijf mijn best doen. En ben deze week dus begonnen met m'n nieuwe werk, en loop een paar uur per dag. Dus hoop dat dat ook wel effect zal hebben. Zat eerst namelijk maanden thuis en deed echt vrijwel niks. Wel een omslag dus

Maar het zal niet echt snel gaan denk ik. Maar ben al blij als ik aan een nieuw eetritme kan wennen

Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_14994229
De feestdagen kunnen ook zonder al dat lekker leuk zijn Yuki. Misschien heeft er hier nog iemand gezonde feestrecepten? Hoe gaan jullie de feestdagen eigenlijk doorbrengen? Ikzelf ga sinterklaas vieren met oma, twee ooms en ons gezin, kerst gewoon thuis geloof ik en oud en nieuw waarschijnlijk ook wel - compleet met het 'toast-met-lekkers'-avondje...

Wat vervelend Kroeltroel, dat grieperige... misschien kun je in het weekend even uitzieken? Dat helpt vaak beter dan lang op halve kracht door blijven lopen...

Daar schrik ik wel even van Elanor, ik hoop dat er niets ernstigs aan de hand is!
Van rommelende darmen heb ik ook regelmatig last. Ik heb er geen pijn aan, maar helemaal lekker zit het toch ook niet. Afgelopen zondag had ik voor het eerst sinds tijden weer eens friet gegeten en daar heb ik de hele avond last van gehad...

Babbelzz als je geen tijd hebt om te sporten - en dan bedoel ik geen tijd omdat je de hele dag al aan het rennen en vliegen bent - dan krijg je toch wel genoeg beweging hoor... de boog kan nu eenmaal niet altijd gespannen zijn!

-- support bacteria, it's the only culture some people have --
pi_14995186
Heb inderdaad enorme gezwollen pijnlijke borsten Kroeltroel. Dat pil doorslikken doe ik ook nooit meer. Hele maand zeurderig gevoel in de onderrug. En het ergste: het onderdrukte mijn emotionele buien niet. Voortaan houd ik gewoon pauze. Beter bloed dan een opgeblazen en raar gevoel.

Yuki, Texelonia, ik leg gekregen snoep altijd weg in de kast en de eerste gelegenheid die zich voordoet geef ik het weg. Ik maak mezelf daarmee mateloos populair en wordt nog slank op de koop toe.

Sinterklaas sla ik over want er zijn geen thuiswonende kinderen meer. Het hele snoep en koekgebeuren eromheen weet ik te negeren. Net als de rest van het calorierijke supermarktaanbod de rest van het jaar.
Moet je het toch vieren dan opnieuw kan je het snoep en de letters enzo doorgeven aan een ander.
Bovendien wie sint viert kent kinderen: de ideale vuilnisvaten voor alles wat vet en suiker bevat!

Belangrijk is dat je niet stiekem dieet maar, net als een suikerpatient zou doen of andere medische dieeter, gewoon melden: "voor mij geen suikergoed en marsepein, geen letter, speculaaspop of banketstaaf." En wie dat negeert diens kado kan je dan zonder moeite meteen doorgeven aan je vriend, neef, broer holle bolle gijs.

Echt Sinttractatie is de winterwortel. Heerlijk om op te knagen: goed van smaak, masserend voor je tandvlees en ideaal voor je spijsverteringssysteem. ook de mandarijn is een typische seizoenslekkernij waar je onbeperkt van kan smullen. En dan komen straks weer de lychees... de feestdagen hebben hun eigen 'luxe' fruit. heerlijk!

En dan kerst: dat is zoveel stress dat de voors en tegens tegen elkaar afgestreept kunnen worden. Zelf haal ik niks kersterigs in huis want ben toch elke dag op reis langs de kerstdiners in de verste familieuithoeken. Dus de stol, de roomboter, de kransjes en de luxe broodjes kan ik overslaan en vasthouden aan mn volkorenboterhammetje slankie.
Ga tijdens het kerstmiddag de keuken in... ik zal even wat tips van vorig jaar opsnorren...

Eh oudejaarsavond: 1 oliebol Of appelflap om 12 uur kan geen kwaad en voor de rest. We zijn jong, vermijdt dus gezapig zitten en buiskijken met de familie: ga de straat op en loop de kroegen, disco's en je vrienden af. Wordt je onderweg een bol of flap aangeboden lieg dan: "oef ik heb er al te veel op". Zo van feest naar feest lopend zal je zien dat je tot het ochtendgloren lekker in beweging bent: bestaat er een betere strat van het slanke nieuwjaar?
Wie in een muffe dode uithoek woont en per auto moet: ga naar dansfeesten en zweet het oude vet van 2003 eraf!

Gelukkig Slank Nieuwjaar!!!!

[Dit bericht is gewijzigd door Lurky op 28-11-2003 10:40]

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')