abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51385912
tsja.. ik was de laatste

Slank de zomer in #92 | Vers geperste sinaasappeltjes :9 vorige topic

OP komt zo

Voor wie is "Slank de lente in", ook wel bekend als "Slank de zomer in" bedoeld?
De Slank-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilootjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben (BMI van 27 of lager).
Wat niet de bedoeling is: (te)veel offtopic praten, eindeloze discussies voeren over keuzes van anderen, persoonlijke ruzies uitvechten in dit topic.
Wat wel de bedoeling is: praten over afvallen, hoe je dat doet en hoe het gaat, advies vragen, opscheppen over je resultaten, elkaar een beetje steunen en het gezellig houden!

Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje 'Ik wil ook!'.

Gesloten topics:
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |10|11|12|13|14|15|16|17|18|19|20
21|22|23|24|25|26|27|28|29|30|31|32|33|34|35|36|37|38|39|40
41|42|43|44|45|46|47|48|49|50|51|52|53|54|55|56|57|58|59|60
61|62|63|64|65|66|67|68|69|70|71|72|73|74|75|76|77|78|79|80
81|82|83|84|85|86|87|88|89|90|91

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan! Ga naar Dieet-web en maak daar een account aan. Na activatie en een eerste update van je gewicht zul je dan in het lijstje verschijnen. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Dat kun je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Nadat je een account hebt aangemaakt moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je in geen enkel lijstje.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

En sommige mensen mochten het al opgemerkt hebben, de regelmatige bezoekers van de "Slank de lente in"-reeks zijn iets intiemer geworden dan we allemaal gedacht hadden, want we kennen elkaar vanaf nu bij de voornaam!!
Mocht je een probleempje hebben met namen onthouden, dan wil dit misschien wel helpen:
Miss_S = Saskia
Thrilled = Kevin
Sylvana = Sylvana
Mordradead = Douwe
Spacehamster = Mira
Conleche = Colette
Mezel = Patricia
Veiligheidsspeldje = Marianne
Tangarine = Maarten
Mini_rulez = Marijke
STING = Thomas

Een paar van onze regulars houden een weblog bij over hun lijnpogingen:
Miss_S
Sylvana

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe!
Ja doei.
pi_51386019
Daar zijn we weer. Het ging er dus om dat ik zo slecht geweest ben wel het schema te blijven volgen terwijl ik last had en niet gewacht had tot het over was.
De moeilijkheid hierin is wel dat ik alleen last had tijdens het hardlopen, dus hoe kon ik weten wanneer het over was zonder het uit te proberen?
Het mooi kotsende meisje.
pi_51386236
Wat betreft doortrainen met blessures; tegenwoordig is het standpunt dat je rustig door moet gaan met trainen ondanks je blessures. Schijnt de beste manier te zijn om ze zo snel mogelijk over te laten gaan.
Het kernwoord hierbij is rustig.
pi_51386272
uh huh vooral dat rustig

wilde vanochtend weer gaan hardlopen, maar had erge spierpijn, dus ga ik niet meteen stoppen, maar gewoon morgen weer (ok, ik was ook een beetje te moe om mn bed uit te komen.. )
Ja doei.
pi_51386370
Ik denk dat ik het ook vanavond maar weer moet gaan proberen.. zondag voor t laatst geweest en toen had ik nog wel last.. misschien gaat het nu beter, maar idd niet helemaal op volle kracht trainen, want ik wil er ook niet eeuwig last van blijven houden!!

Nog 1 dagje werken en dan lekker weg!! We gaan naar een starwars conventie in Londen.. Lekker een weekend struinen tussen de stinkende nerds dus
pi_51386590
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 09:47 schreef Liejannuh het volgende:
Wat betreft doortrainen met blessures; tegenwoordig is het standpunt dat je rustig door moet gaan met trainen ondanks je blessures. Schijnt de beste manier te zijn om ze zo snel mogelijk over te laten gaan.
Het kernwoord hierbij is rustig.
Ik heb sinds een half jaar een blessure waarvoor ik oa bij de fysio onder behandeling ben geweest
Uit ervaring kan ik zeggen: tijdelijk stoppen helpt niet. Je pakt daarmee nl niet de oorzaak van het probleem aan, op het moment dat je weer gaat lopen komt het weer even hard terug.
1) Iemand anders zei het ook al: goede schoenen zijn essentieel. Gaat niet om het merk maar om de stevigheid
2) zoek stretch oefeningen op het internet (enorm veel info over hardloopblessures beschikbaar) en doe deze minstens 3x per dag.
3) een paar behandelingen bij de fysio kunnen ook enorm helpen
  donderdag 12 juli 2007 @ 10:10:20 #7
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_51386787
Ik doe even een ongegeneerde tvp
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_51386939
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 10:01 schreef computergirl het volgende:

[..]

Ik heb sinds een half jaar een blessure waarvoor ik oa bij de fysio onder behandeling ben geweest
Uit ervaring kan ik zeggen: tijdelijk stoppen helpt niet. Je pakt daarmee nl niet de oorzaak van het probleem aan, op het moment dat je weer gaat lopen komt het weer even hard terug.
1) Iemand anders zei het ook al: goede schoenen zijn essentieel. Gaat niet om het merk maar om de stevigheid
2) zoek stretch oefeningen op het internet (enorm veel info over hardloopblessures beschikbaar) en doe deze minstens 3x per dag.
3) een paar behandelingen bij de fysio kunnen ook enorm helpen
Waarom 3x per dag stretchen? Of is dat alleen als je al een blessure hebt?
pi_51387107
bij blessures moet je veel strechten omdat er met stretchen meer bloed naar een spier stroomt, daardoor geneest hij beter
pi_51387124
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 10:10 schreef Lips het volgende:
Ik doe even een ongegeneerde tvp
Haha ik ook, even niets te melden dus tvp
pi_51387212
Ik ben uit het lijstje! Maar ik heb geen idee wat ik weeg... Ik vul wel gewoon 64 in, omdat ik dat gister op de weegschaal van mijn ouders woog, maar dat was na het ontbijt en met kleren aan. Dus in september kan ik pas weer een objectief gewicht invullen, ik ben nu al nieuwsgierig wat er zal syaan.

Over hardlopen en blessures: ik ben zelf ook van mening dat je met blessures het beste rustig door kunt trainen, met de nadruk op rustig. Dwz minder intensief en korter. Er is wrsch ee sper of pees overbelast, en door rustig te trainen geef je dat de kans te herstellen, maar ook om sterker te worden zodat het de volgende keer niet weer zal gebeuren.

Maar eerst: als de bliksem nieuwe schoenen kopen Viking! Die winkel die ik in het vorige topic noemde heet trouwens Runner, ik ben er van de week in geweest en vond het eigenlijk toch niet zoveel soeps. Er schijnt ook een Run2day aan het Hoornsediep te zitten, bij de Action, wat ook wel een goede winkel schijnt te zijn, maar ik ben daar nog niet geweest.
  donderdag 12 juli 2007 @ 10:32:09 #12
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_51387284
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 10:24 schreef computergirl het volgende:
bij blessures moet je veel strechten omdat er met stretchen meer bloed naar een spier stroomt, daardoor geneest hij beter
Ja, die doorbloeding is zó belangrijk. Ik had enorm last van mijn voet, werd 's nachts zelfs wakker van de pijn. Toch gaan zwemmen en wie schetst mijn verbazing: na een uur zwemmen was de pijn nagenoeg weg! Mijn ervaring is daarna bevestigd door iemand die er meer verstand van had (die noemde het belang van goede doorbloeding) en nu heb ik wel geleerd dat rust niet altijd de juiste remedie is.
The love you take is equal to the love you make.
pi_51387508
* veiligheidsspeldje deed het dus blijkbaar niet eens zo slecht

Vanavond tapas eten, zal calorisch gezien wel minder goed zijn... maar wel heerlijk
  donderdag 12 juli 2007 @ 10:56:36 #14
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_51387859
Ok, dan ga ik dit weekend even voor nieuwe sportschoenen kijken en rustig aan weer beginnen. Maar wat is 'rustig'? Voordat ik stopte liep ik 34445.
Niet meer actief op Fok!
pi_51387914
Viking: jij hebt toch last van je knieën mbt hardlopen? Dat heb ik dus ook en mij is verteld - door vriendjelief die geneeskunde student is - dat het komt door de ondergrond waar je op rent. Als je op verharde ondergrond rent, kan je sneller blessures krijgen. Het beste is om onverhard te gaan lopen. Kan je dan niet gaan (snel)wandelen of skaten? Ik heb dan geen last van mijn knieeen.
pi_51388003
Enne.. bij hardlopen zijn goede schoenen echt belangrijk!
Rustig hardlopen is een beginnerschema hanteren? Of 3 km doen in een half uur?
pi_51388082
Hardloopschoenen zijn juist gemaakt voor harde ondergrond. Voor bospaden schijnen speciale 'tracking' schoenen te zijn (?). Of je in een bos/grasachtig oid op slechter schoeisel zou kunnen lopen zou ik niet durven zeggen, maar door de regen enzo nu lijkt me dat je weleens een uitglijder zou kunnen maken, dat is ook niet de bedoeling natuurlijk.
pi_51388418
Het kan zijn dat zij last van haar knieeën heeft omdat ze geen goede schoenen heeft. Maar een andere reden voor last van knieeen (vooral bij vrouwen) kan de ondergrond zijn. Ik geef alleen maar de mogelijkheden aan waarom je last van je knieeen kan hebben .

Viking: ik heb wel een fysioschema van knieoefeningen. Ik kan dat van de week wel voor je scannen en naar je mailen?
  donderdag 12 juli 2007 @ 11:16:15 #19
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_51388455
Nee, ik heb last van m'n rechterscheenbeen en m'n linkerheup (en dat laatste merk ik vooral bij het traplopen). Ik loop idd op een harde ondergrond.
Niet meer actief op Fok!
pi_51388603
Ah, dat verandert de zaak . Ik weet alleen van blessures van de achterkant van je knie
pi_51390190
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 10:58 schreef Pandorah het volgende:
Viking: jij hebt toch last van je knieën mbt hardlopen?
nee, dat was ik
quote:
Dat heb ik dus ook en mij is verteld - door vriendjelief die geneeskunde student is - dat het komt door de ondergrond waar je op rent. Als je op verharde ondergrond rent, kan je sneller blessures krijgen. Het beste is om onverhard te gaan lopen. Kan je dan niet gaan (snel)wandelen of skaten? Ik heb dan geen last van mijn knieeen.
Er zijn geen onverharde paden bij ons in de buurt..

Mijn knieen doen vooral aan de voorkant zeer..
  donderdag 12 juli 2007 @ 12:15:12 #22
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_51390251
Oe, ik ben trots op mezelf

Mijn teamleider hier trakteert vandaag op lunch. Iedereen bestelt heel enthousiast een broodje kip met een of andere pittige saus maar ik heb heel netjes een broodje gezond gevraagd
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_51390395
En, wat zit er op dat broodje gezond?
pi_51390535
Zo, ik ben weer klaar met werken, 3 uur lang schoongemaakt, das best zweten hoor

Zo maar eens lekker eten, denk dat ik toch maar eens een tosti ga eten, al een tijdje niet meer gehad

En daarna mag ik bij mn eigen thuis aan de schoonmaak, druk druk druk dus
  donderdag 12 juli 2007 @ 12:42:57 #25
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_51391140
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 12:19 schreef Pandorah het volgende:
En, wat zit er op dat broodje gezond?
Ongezonde vette kaas, groenten die op zuur ofzo hebben gehangen, iets mayo achtigs

Het gaat om het idee (en ik had wel een bruin broodje gevraagd)
Miauw
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')