abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50761478

Voor wie is "Slank de lente in", ook wel bekend als "Slank de zomer in" bedoeld?
De Slank-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilootjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben (BMI van 27 of lager).
Wat niet de bedoeling is: (te)veel offtopic praten, eindeloze discussies voeren over keuzes van anderen, persoonlijke ruzies uitvechten in dit topic.
Wat wel de bedoeling is: praten over afvallen, hoe je dat doet en hoe het gaat, advies vragen, opscheppen over je resultaten, elkaar een beetje steunen en het gezellig houden!

Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje 'Ik wil ook!'.

Gesloten topics:
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |10|11|12|13|14|15|16|17|18|19|20
21|22|23|24|25|26|27|28|29|30|31|32|33|34|35|36|37|38|39|40
41|42|43|44|45|46|47|48|49|50|51|52|53|54|55|56|57|58|59|60
61|62|63|64|65|66|67|68|69|70|71|72|73|74|75|76|77|78|79|80
81|82|83|84|85|86|87

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan! Ga naar Dieet-web en maak daar een account aan. Na activatie en een eerste update van je gewicht zul je dan in het lijstje verschijnen. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Dat kun je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Nadat je een account hebt aangemaakt moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je in geen enkel lijstje.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

En sommige mensen mochten het al opgemerkt hebben, de regelmatige bezoekers van de "Slank de lente in"-reeks zijn iets intiemer geworden dan we allemaal gedacht hadden, want we kennen elkaar vanaf nu bij de voornaam!!
Mocht je een probleempje hebben met namen onthouden, dan wil dit misschien wel helpen:
Miss_S = Saskia
Thrilled = Kevin
Sylvana = Sylvana
Mordradead = Douwe
Spacehamster = Mira
Conleche = Colette
Mezel = Patricia
Guppyfriend = Linda
Veiligheidsspeldje = Marianne
Tangarine = Maarten
Mini_rulez = Marijke
STING = Thomas

Een paar van onze regulars houden een weblog bij over hun lijnpogingen:
Miss_S
Sylvana

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden.

Afkomstig van FOK!wiki NL, de Vrije Encyclopedie. "http://wiki.fok.nl/index.php/OP/Slank"
pi_50761652
tvp
pi_50761778
kom net uit een lekker warm bad
pi_50761918
Balen Farfalla! (tja en met een brakke enkel kan je natuurlijk ook niet zelf even gaan ... ) Mijn moeder is juist vaak degene die mij dwingt om naar de dokter te gaan, terwijl ik zelf helemaal niet wil (is verpleegster he, en die ziet overal enge ziektes in xD)

Ik heb zin in woensdag dan ga ik samen met mijn en een ander stelletje waar we heel goed bevriend mee zijn steengrillen. Hmmm echt trek in .. (hihi grappige is, zij is ook bezig met gezond eten, en is heel fanatiek aan het lijnen. Onze jongens zijn allebei juist het soort "ik eet alles en kom geen grammetje aan" ...)
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_50764252
meeleespost
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_50764852
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 16:38 schreef Chicolate het volgende:
Balen Farfalla! (tja en met een brakke enkel kan je natuurlijk ook niet zelf even gaan ... ) Mijn moeder is juist vaak degene die mij dwingt om naar de dokter te gaan, terwijl ik zelf helemaal niet wil (is verpleegster he, en die ziet overal enge ziektes in xD)

Ik heb zin in woensdag dan ga ik samen met mijn en een ander stelletje waar we heel goed bevriend mee zijn steengrillen. Hmmm echt trek in .. (hihi grappige is, zij is ook bezig met gezond eten, en is heel fanatiek aan het lijnen. Onze jongens zijn allebei juist het soort "ik eet alles en kom geen grammetje aan" ...)
steengrillen kan toch ook redelijk gezond zijn?
pi_50764900
Ohja, ik meld me wederom aan.
Het ging een tijdje best goed met het gezond eten, bewegen, niet snoepen maar sinds een maandje ben ik weer terug bij af. Was nog geen gram afgevallen en sinds dat 1e patatje (omdat ik niet was afgevallen) eet ik weer makkelijk die dingen.

Dus, ik start opnieuw. Wel lastig.
pi_50764971
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 18:19 schreef vencodark het volgende:
Het ging een tijdje best goed met het gezond eten, bewegen, niet snoepen maar sinds een maandje ben ik weer terug bij af. Was nog geen gram afgevallen en sinds dat 1e patatje (omdat ik niet was afgevallen) eet ik weer makkelijk die dingen.

welkom terug
en succes
ga je nu weer stoppen met snoepen/snacken?
  zaterdag 23 juni 2007 @ 18:23:07 #9
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_50765029
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 17:59 schreef DarkElf het volgende:
meeleespost
ik heb echt zó het gevoel dat we hier nu afgeluisterd worden hè (en dat is natuurlijk ook zo ).

Het ruikt zalig naar burrito's vanuit de keuken .
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 23 juni 2007 @ 18:24:50 #10
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_50765082
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 18:19 schreef vencodark het volgende:

volhouden. Je zúlt afvallen. En maak niet de fout te denken dat door toe te geven aan één patatje je hele afvalpoging mislukt is. Je hebt je 'zondes' nodig om het vol te kunnen houden. En als je die niet nodig hebt, dan niet, nog beter . Zulke mensen zijn er ook . Regel is dat je je het in de hand houdt, maar dat geldt voor alles, ook voor vruchtensappen drinken .
Niet meer actief op Fok!
pi_50765303
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 18:23 schreef Viking84 het volgende:

[..]

ik heb echt zó het gevoel dat we hier nu afgeluisterd worden hè (en dat is natuurlijk ook zo ).
ja dus niet zo rellen meer he Renske
pi_50766410
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 18:17 schreef Miss_S het volgende:

[..]

steengrillen kan toch ook redelijk gezond zijn?
Ja denk ik ook wel. Ik ga nu een keer uit eten, echt voor de gezelligheid en om me een avond lang nergens druk over te maken. Ben al zo druk en gestresst, dit is mijn eerste avondje lekker rust. Ik ga er van genieten, en me niet schuldig voelen over wat extra eten (en waarschijnlijk eet ik de rest van de dag bijna niets, ben niet thuis) En daarbij, het eten is 'gelimiteerd', dus veel teveel eten gaat lastig worden
pi_50769090
Zo, weer 5 km hardlopen achter m'n kiezen, heerlijk

Qua voeding in combinatie met sporten pak ik het nu anders aan.
Eerst at ik wat kleins voordat ik ging sporten (liga / fruit) en had ik m'n avondmaaltijd na het sporten.
Nu eet ik 3/4 van m'n maaltijd een uur voor het sporten en de andere 1/4 erna, bevalt een stuk beter moet ik zeggen; het sporten is veel beter vol te houden en verbrandt je veel meer.

Ook doe ik wat krachttraining voordat ik ga hardlopen.
De glucose verbruik ik dan in die paar minuten dat ik m'n spieren train en zodra ik ga hardlopen spreek ik gelijk m'n koolhydraten, althans dat is de bedoeling

Wat is jullie aanpak qua voeding voor en na het sporten?
pi_50769513
Ik heb vanavond een feestje, eens kijken of ik het op een beperkt aantal glazen wijn kan houden ofzo. En light fris. Maargoed, ik fiets toch al een uur heen, en morgen weer een uur terug .
  zaterdag 23 juni 2007 @ 21:16:55 #15
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_50769623
Een uur voor het sporten nog eten? . Daar begin ik niet aan, want dan krijg ik geheid een steek. Ik ga straks, als het droog wordt, nog m'n hardloopronde doen voor vandaag. Tis wel lekker koeltjes buiten, dus ik ben benieuwd of dat ook nog effect heeft op mijn ademhaling (heb vaak wat moeite met ademhalen, vandaar). Is iig wel lekker rustig op straat, dus kan zo doorrennen bij stoplichten .
Niet meer actief op Fok!
pi_50769719
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 21:16 schreef Viking84 het volgende:
Een uur voor het sporten nog eten? . Daar begin ik niet aan, want dan krijg ik geheid een steek. Ik ga straks, als het droog wordt, nog m'n hardloopronde doen voor vandaag. Tis wel lekker koeltjes buiten, dus ik ben benieuwd of dat ook nog effect heeft op mijn ademhaling (heb vaak wat moeite met ademhalen, vandaar). Is iig wel lekker rustig op straat, dus kan zo doorrennen bij stoplichten .
Temperatuur is hier pefect iig
Wel overal plassen, dus heb wel een paar keer om moeten lopen, maar des te beter
1 uur is misschien inderdaad wat kort, 1,5-2 uur is wellicht beter.
pi_50769761
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 18:24 schreef Viking84 het volgende:

[..]

volhouden. Je zúlt afvallen. En maak niet de fout te denken dat door toe te geven aan één patatje je hele afvalpoging mislukt is. Je hebt je 'zondes' nodig om het vol te kunnen houden. En als je die niet nodig hebt, dan niet, nog beter . Zulke mensen zijn er ook . Regel is dat je je het in de hand houdt, maar dat geldt voor alles, ook voor vruchtensappen drinken .
Ik wil zomaar ietsje slanker zijn rond mijn buik/middel maar gaat niks af. Weet indd. dat ik moet volhouden, na zeker kleine 2 maanden was er niets af, nog geen gram. Daar baalde ik zo van dat ik langzaam terugviel in het oude partoon. Verschil is alleen dat ik er nu over nadenk dat het niet goed voor me is.
pi_50769800
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 18:21 schreef Miss_S het volgende:

[..]

welkom terug
en succes
ga je nu weer stoppen met snoepen/snacken?
Ja. Helemaal NIETS meer. Behalve avondeten als ik friet heb maar niets daarnaast. En wil weer meer bewegen, heb namelijk weer wat meer tijd dus moet lukken. Maybe skaten ofzo.
pi_50770101
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 20:59 schreef STING het volgende:

Wat is jullie aanpak qua voeding voor en na het sporten?
1 uur ervoor mn avondeten (geen toetje of zuivel, daar krijg ik echt last van en word ik misselijk van tijdens het sporten), wilde altijd 2 uur ervoor, maar het loopt nu toch altijd uit. Ik eet dan meestal niet zo heel zwaar, vooral veel groentes. Maar volgens mij hoor je dan juist pasta en aardappelen te eten, maar dat vind ik zo vervelend sporten xD

En na het sporten. Tja, soms een bakje kwark ofzo, maar ik kom steeds vaker op: water of niets meer. Word heel erg misselijk als ik te kort na het sporten nog ga eten, douche me liever eerst even, en tegen de tijd dat ik klaar ben, duik ik mn bed alweer in.

Bevalt prima, en volgende ochtend altijd lekker hongerige maag
pi_50770666
ik eet een uur voor en na het sporten niet
soms ook iets langer voordat ik ga sporten
maar ik eet ook nooit meteen na het sporten vind ik niet echt prettig alleen veel water
pi_50770697
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 21:24 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ja. Helemaal NIETS meer. Behalve avondeten als ik friet heb maar niets daarnaast. En wil weer meer bewegen, heb namelijk weer wat meer tijd dus moet lukken. Maybe skaten ofzo.
klinkt als een goed plan
pi_50770909
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 21:52 schreef Miss_S het volgende:

[..]

klinkt als een goed plan
Ja, nu er nog aan houden.
pi_50770992
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 21:58 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ja, nu er nog aan houden.