Aanvulling op dit topic:
"dieet' recepten
Fok! Dieetclub Meeting (gaan we dit nog doen, meiden (en heren)?)
Heb je je aangemeld, maar sta je hier niet bij? Er is een apart topic voor degenen die een ongezond BMI (Body Mass Index) hebben. Dit is het geval als het getalletje achter je lengte hoger is dan 25. Heb jij dat? Dan sta je in dit topic: Fok! Dieetclub Deel XX
Let op: ondergewicht is erg ongezond. Heb je dus een begingewicht of streefgewicht dat onder BMI 18,5 komt, dan kom je niet in de lijst. Wil je toch afvallen? Vraag aan je huisarts of dieetist hoe je dat aan kunt pakken. Of vraag een sportschool hoe je plaatselijk vet weg kunt werken.
Je BMI kunt je uitrekenen op www.overgewicht.nl
De dieeters die meedoen in dit topic:
DrFonk (1m87) (24,6) was 125 kg, is nu 86 kg en wil graag 80 wegen -39
Dutchasia (1m63) (23,5) was 63 kg, is nu 62,5 kg en wil graag 57 wegen -0,5
Flying_Vee(1m73) (22,6) woog 82.5 kilo, is nu 67,5 kg en wil graag 65,5 kg wegen -15
heaven7 (1m73) (21,4) was 70 kg, is nu 64 kg en wil graag tussen de 58 en 60 wegen -6
Juan Zueco (1m90) (24,7) was 89 kg is nu 89 kg en wil graag 77 wegen
Kebab (1m76) (24,2) was 78 kg, is nu 75 kg en wil graag 68 kg wegen-3
Kleintje (1m63) (24,7) was 68,8 kg, is nu 65,5 kg en wil graag 58 kg wegen -3,5
Lurky (1m64) (24,1) was 80 kg, nu 64,9 kg, wil graag 62 kg wegen -14,2
miss_cee (1m68) (23,9) was 67,2, is nu 67,4 en wil graag 56,5 wegen
Mordreth(1m85) (22,9)was 93 kg, is nu 78,5 kg en wil graag 73 wegen -14,5
PiperMaru(1m68) (21,8) was 62,5 kg, is nu 61,5 kg en wil graag 58 wegen -1
poep (1m69) (21,5) was ooit 86, is nu 61,5 kg en wil graag 60 kg wegen -24,5
popje (1m70) (21,5) was 63 kg, is nu 62 kg en wil graag 59 wegen-1
raphidae (1m85) (22,6) was 115 kg, is nu 77,3 kg en wil graag 73 wegen -37,7
Shantee (1m73) (22,2) (27,5) was 70 kg, is nu 66,5 kg en wil graag onder de 60 wegen-3,5
Tackleberry (1m83) (24,2) was 93 kg, is nu 81 kg en wil graag 80 kg wegen -12
Tiene (1m75) (23,8) was 77 kg, is nu 73 kg en wil graag 68 wegen-4
XXEMMYXX (1m65) (24,2) was 68, is nu 66 kg en wil graag 55 wegen -2
Wil je ook in deze lijst? Post dan je gegevens in dit topic en zet er duidelijk bij dat je in de openigspost wilt. Na een paar dagen sta je erbij.
Overzichtje topics over lijnen en andere tips op Fok!:
Met succes gewicht verliezen
Mijn hongerdieet dagboek
TE DIK! Lijnen, maar hoe?
Bloedgroepen en verwante karaktertrekken/ dieten?
Afvallen
(On)gezonde levensstijl (qua eten), vòel jij dat?
Hoe de laatste kilotjes snel kwijt raken?
Hoe raak ik zo snel mogelijk mijn buikje kwijt!
Superhongerdieet! :)
Herbalife
Het grote dieet-topic!
Hoe lang ben je en hoeveel weeg je?
Vetvrij vet
ervaring met Appelslank?
Genoeg tips dus!
Links:
www.overgewicht.nl - bereken of je te zwaar bent en je kan er je voeding online voor elke dag invoeren!
Voedingsmiddelentabel - wat heb je nou per dag eigenlijk nodig?
www.jojoclub-afslanken.com - erg leuke en volledige site!
www.opdieet.nl - zeer nuttige link over alles wat maar met lijnen te maken heeft
www.opdieet.nl/beweging.htm - alles over beweging/sport en lijnen
www.opdieet.nl/erfelijkheid.htm - gewicht en erfelijkheid
www.opdieet.nl/obesitas.htm - bereken hier of je te zwaar bent
www.sportjefit.nl/ - prima sporttips/sportplan voor wie wil afvallen en sporten
De voedingssite van gezondheidsplein.nl - uitgebreide site over alles wat met voeding te maken heeft
Site van het voedingscentrum - niet zo'n uitgebreide site over afvallen
Libelle Dieet ABC - Libelle Dieet ABC, best nuttig en uitgebreid
Diëtistensite - medisch advies van/over diëtisten
www.digitale-dietist.nl/ - met online caloriëntabel, hoeveel verbruik je met sporten knop en voedingswijzer!
www.gezondgewicht.be/nl/index.asp - redelijk informatieve site
www.smulweb.nl/afslanken.html - leuke site met veel recepten en dagmenu's voor 10 weken
Nederlandse Obesitas Vereniging - site van de Nederlandse Obesitas Vereniging
http://onlijnclub.com/ - online dieetclub, lijkt me gratis, maar zie het zo snel niet
Yahoo group over lijnen/ - uitwisselingsmogelijkheid voor info en recepten (net als dit, maar dan anders)
Recepten!! - heel veel slanke recepten! (kijk bij de subgroep slank)
Dieten informatie - uitstekende printbare uitleg (en hoe je het moet volgen) over veel verschillende bekende en onbekende diëten
Vochtafdrijvend voedsel - Site over voedingsmiddelen die vochtafdrijvend werken
Calorieëntabel
Engelse sites:
www.fitday.com - houd hier je eigen dieetdagboek bij (gratis)
www.weight-loss-diet-i.com/ - heeeel erg veel dieet advies!
Oxygen Health - site van oxygen.com om in 52 stappen af te vallen
http://how-can-i-lose-weight.com/ - ook veel info en met allemaal online calorie rekenapparaatjes e.d.
www.realage.com - test hier hoe gezond je eigenlijk bezig bent en hoe je dat kan verbeteren!
http://www.ivillage.com/diet/ - zeeeer overzichtelijke en volledige site
Recipefinder - heel veel recepten die je op een overzichtelijke manier kunt zoeken
http://www.3fatchicks.com/ - geweldig leuke site met een enorme hoeveelheid links naar (slanke) receptensites (en een enorm groot dieet-forum)
Dieetrecepten!!! - site met de meeste dieetrecepten wat ik tot nu toe heb gezien
caloriefreak.com - veel produkten met voedingswaarde
Commercieel:
www.thermocare.nl/ - over Herbalife
www.slank-klup.nl/index.html - de site van Slankklub Nederland
www.weightwatchers.com/international/netherlands/ - weight watchers
www.afslanken.com/afslankenonline/index - afslankclub online (duur!) en ik zag niets wat wij je ook niet kunnen bieden (gratis!)
www.weightcare.nl/index.htm - site van weightcare, met wat tips om af te vallen
www.eganederland.nl/- site van E.G.A (afslankclubs die een stuk goedkoper zijn dan bijv. weight watchers)
www.slimfast.nl - met veel light recepten
www.bodysolution.nl - enkele Fok!kers doen aan bodysolution. Wat is dat nou precies?
En nogmaals: dit is een topic voor mensen die gewicht willen kwijtraken! Als je te licht bent en wat wilt aankomen zijn dit misschien topics voor je:
ik wil aankomen help me!
Hoe snel aankomen?
Niet afvallen, maar aankomen
Ik ben te licht....
Welke guys wegen te weinig?
Ik ben te licht....
Snel dikker worden?
Tips om aan te komen
Ik wil gewicht winnen!
Heb je ook nog een link die je regelmatig gebruikt? Laat het even weten!
Mensen die tegen afvallen zijn, of van dik houden of gewoon flauw, denigrerend of vervelend zijn mogen wegblijven. Je berichten kunnen worden verwijderd en bij herhaling volgt een waarschuwing.
Succes allemaal!
[Dit bericht is gewijzigd door YPPY op 17-06-2003 08:26]
[Dit bericht is gewijzigd door YPPY op 31-05-2003 09:58]
Dat het goed gaat bewijst het broekje dat ik kopen ga.
Nagekomen bericht: ik heb m'n broekje, ooo wat staat dat mooi!!!
Dat lycra wielrij joggingvod gooi ik meteen weg! Nooit meer in zo'n zeeman-rek-maar-om-mn-reet-camper-ding. Elke buitenactiviteit wordt voortaan een filmsterachtige gebeurtenis.
Ik heb gelijk een bakfiets gehuurd en ga nu hout halen op de bouwmarkt en dat naar mijn tuinhuisje brengen. Dat zal ook wel wat callorietjes verbranden. Dankzij al dat ge-dieet en gesport heb ik nu behoorlijke conditie en enorme energie. ooo joepieee. Lang leve de zomer van 2003
[Dit bericht is gewijzigd door Lurky op 31-05-2003 11:36]
De hele middag zonnen, zwemmen en het niet (te) warm hebben!
Overigens heb ik 2 dagen niet heel erg gelijnd Vrees dat er niks af is as maandag
Met mn slaperige hoofd vol watten had ik voor het wegen ook eerst 2 glazen water met een paracetamolletje genomen. Heb al sinds gisteravond hoofdpijn al heb ik niet in de zon gezeten. En ik ben ongesteld en dus kan mijn gewicht straks alleen maar meevallen aan het einde van de week.
Hoewel, deze week begin ik met de lovette pil. Ben benieuwd. Ik ga gewoon niks extra's eten. Dan moet het lukken om EN slanker te worden EN een mooie lichte regelmatige cyclus te krijgen. Mijn zegeningen tellende is er eigenlijk niks aan de hand. Ik ben weer een onsje lichter, vermoedelijk, dan vorige week.
Fijne dieetweek allemaal!
OOh ben zo blij, dacht dat ik die 5/7 kilo er nooit af zou krijgen voor de zomer maar lukt toch al aardig
Lekker zonnen nou!!!
quote:Weeg je nu 64,9? Dat is mooi. Is je dat in een week gelukt? Ongelooflijk!!!
Op maandag 2 juni 2003 09:51 schreef XXEMMYXX het volgende:
Yeeeee, 2kilo eraf (UPDATE)
Fijne dag verder! Pas goed op jezelf in de zon en drink liters water!!!
quote:Lief dat je aan me denkt.
Op maandag 2 juni 2003 10:19 schreef Lurky het volgende:[..]
Weeg je nu 64,9? Dat is mooi. Is je dat in een week gelukt? Ongelooflijk!!!
Je weegschaal-gewicht melden is wel handiger voor YPPY hoeft ze dat niet te berekenen.Fijne dag verder! Pas goed op jezelf in de zon en drink liters water!!!
Ik denk dat Emmy nu op 66 zit. Wat ook heel goed is in zo'n korte tijd.
Het water gaat hier ook met liters tegelijk. Ik snap niet dat die kat nog rondjes kan rennen. Steppen wil ook niet echt lukken zo.
quote:Da's weer een ander topic.
Op maandag 2 juni 2003 12:35 schreef GuaPetona het volgende:
Hoezo slank de zomer ingaan? Gespierd de zomer ingaan !!!
Er is wel een centimeter van mn bovenbeen af, die is nu 54.5 kan dat wel? Aangezien er geen gewicht af is?
Gister heerlijk gezwommen en nogal bruin geworden Vandaag in een luchtzwembadje in de tuin poedelen wrs.
Succes deze week iedereen
quote:Welkom.
Op maandag 2 juni 2003 13:26 schreef PiperMaru het volgende:
Hoi meiden!
Afgelopen weekend heb ik eindelijk op de weegschaal durven staan na een jaar, en kwam erachter dat ik minder weeg dan ik dacht: 62,5 (ik dacht dat ik al tegen de 70 aan zat)
Een gezond gewicht dus, maar toch wil ik er nog een kilo of 5 vanaf hebben, 58 is mijn streefgewicht. Dus ben ik sinds een week aan het lijnen geslagen...
Dus YPPY als je me wilt toevoegen aan de beginpost... thx!
Dan ga ik hier ook lekker posten.
we hebben ook mannen gelukkig
quote:Ah okee, hallo mannen & meiden dan
Op maandag 2 juni 2003 13:30 schreef YPPY het volgende:[..]
Welkom.
Hoe lang ben je? Dan zet ik dat erbij.we hebben ook mannen gelukkig
Hoe ga je het lijnen aanpakken?
quote:- Door sowieso alle snacks, junk food en tussendoortjes te laten staan.
Op maandag 2 juni 2003 13:35 schreef YPPY het volgende:Hoe ga je het lijnen aanpakken?
Nu ik een week bezig ben, merk ik dat het doordeweeks makkelijk vol te houden is. Ik loop full time stage, waardoor ik niet zo veel tijd en gelegenheid heb om te snoepen. Aangezien ik pas om half acht thuis ben, eet ik dan vrij laat warm, zodat ik 's avonds niet zo veel zin heb in snacks.
Maar in het weekend vind ik het heel moeilijk, meer tijd om te snoepen, ik ben meer buiten de deur waardoor junk food verleidelijker is. Ook is het dan lastiger om consequent water te blijven drinken. Ik heb dus het afgelopen weekend dan ook gezondigd, met chips en ijs
Ik vraag me af of ik het mezelf niet te moeilijk maak, misschien moet ik in het weekend maar minder streng zijn ofzo
Heaven7 woont ook nog thuis, die eet geloof ik bijna alles mee.
Rundergehakt ipv half om half enzo..
Behalve als ze bv van die vette braadworst bij bv andijviestampot heeft dan laat ik die staan, ik lust het toch niet zo graag
Vandaag 2 boterhammen met 30+kaas gegeten en 2 bakjes mueslie met magere yoghurt en zoetstof.
Op dit moment dit ik aan een bakje zelfgemaakte huzaresalade En heb niet erge honger.
Tegen hometrainen zie ik op ivm die afschuwelijke hitte
quote:Heb je een recept voor die huzarensalade? Is dat niet lastig om zelf te maken?
Op maandag 2 juni 2003 15:47 schreef heaven7 het volgende:
Op dit moment dit ik aan een bakje zelfgemaakte huzaresaladeEn heb niet erge honger.
quote:Het is veel werk maar niet moeilijk ofzo hoor, er gaan uitjes in, appel, ham, tomaat, komkommer, doperwtjes, wortel, ei (hard gekookt) en aardappel (ook gekookt). Alles in kleine stukjes snijden en door elkaar gooien.
Op maandag 2 juni 2003 15:59 schreef PiperMaru het volgende:[..]
Heb je een recept voor die huzarensalade? Is dat niet lastig om zelf te maken?
Sausje is 50% magere yoghurt en 50% fritessaus met een beetje suiker, peper en slakruiden.
Eet smakelijk
quote:Dat klinkt erg yummie
Op maandag 2 juni 2003 16:09 schreef heaven7 het volgende:[..]
Het is veel werk maar niet moeilijk ofzo hoor, er gaan uitjes in, appel, ham, tomaat, komkommer, doperwtjes, wortel, ei (hard gekookt) en aardappel (ook gekookt). Alles in kleine stukjes snijden en door elkaar gooien.
Sausje is 50% magere yoghurt en 50% fritessaus met een beetje suiker, peper en slakruiden.
Eet smakelijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |