abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12934241
Sta je (niet) meer in de openingspost, maar wil je er wel in? Zeg het even, dan zet ik je met plezier terug.

Vervolg van:
Slank de zomer in!
Slank de zomer in II
Slank de zomer in III
Slank de zomer in IV
Slank de zomer in V

Aanvulling op dit topic:
"dieet' recepten
Fok! Dieetclub Meeting (gaan we dit nog doen, meiden (en heren)?)

Heb je je aangemeld, maar sta je hier niet bij? Er is een apart topic voor degenen die een ongezond BMI (Body Mass Index) hebben. Dit is het geval als het getalletje achter je lengte hoger is dan 25. Heb jij dat? Dan sta je in dit topic: Fok! Dieetclub deel XXIV

Let op: ondergewicht is erg ongezond. Heb je dus een begingewicht of streefgewicht dat onder BMI 18,5 komt, dan kom je niet in de lijst. Wil je toch afvallen? Vraag aan je huisarts of dieetist hoe je dat aan kunt pakken.

Je BMI kunt je uitrekenen op www.overgewicht.nl

De dieeters die meedoen in dit topic:

Babbelzz (1m78) (24,3) was 89 kg, is nu 77 kg en wil graag 69-70 wegen -12
Confidential (1m64) (24,5) was 67 kg, is nu 65,1 kg en wil graag 59 wegen -1,9
DrFonk (1m87) (24,6) was 125 kg, is nu 86 kg en wil graag 80 wegen -39
dJ-Zcore (1m93) (24,3) was 108 kg, is nu 90,6 kg -17,4
EvilFaith (1m73) (20,8) was 67 kg, is nu 62,2 kg en wil graag 60 kg wegen -4,8
Flying_Vee(1m73) (24,4) woog 82.5 kilo, is nu 73 kg en wil graag 65,5 kg wegen -13
heaven7 (1m73) (22,7) was 68 kg, is nu 68 kg en wil graag 65 wegen
Kebab (1m76) (24,2) was 78 kg, is nu 75 kg en wil graag 68 kg wegen -3
Kiezel (1m80) (23,1) was 76 kg, is nu 75 kg en wil graag 69 wegen-1
Kleintje (1m63) (24,7) was 68,8 kg, is nu 65,5 kg en wil graag 58 kg wegen -3,5
Kroeltroel (1m83) (24) was 90 kg, is nu 79,9 kg en wil graag 73 wegen -10,1
LuNaTiC (1m92) (23,8) was 102,6 kg is nu 87,6 kg en wil rond de 80 wegen -15
Lurky (1m64) (23,7) was 80 kg, nu 63,5 kg, wil graag 62 kg wegen -16,5
miss_cee (1m68) (23,7) was 67,2, is nu 67 en wil graag 56,5 wegen -0,2
Schorriemorrie (1m78) (24,9) was 80 kg, is nu 79 kg en wil graag 72 wegen -1
schwa78(1m97) (25) was 113 kg, is nu 97 kg en wil graag 95 wegen -16
Shantee (1m73) (22,9) was 70 kg, is nu 68 kg en wil graag onder de 60 wegen -2
Shark.Bait (1m92) (22,9) was 89 kg, is nu 84 kg en wil graag 81 wegen -3
Snoetje (1m85) (23,2) was 82,9 kg, is nu 79,3 kg en wil graag 73 wegen -3,6
Tackleberry (1m83) (24,5) was 93 kg, is nu 83 kg en wil graag 80 kg wegen -10
texelonia (1m68) (21,6) was 64 kg, is nu 60 kg en wil graag 58 wegen -4
wendy-tje (1m60) (24,4) was 64 kg, is nu 62,5 kg en wil graag 58 wegen-1,5
XXEMMYXX (1m65) (24,2) was 68 kg, is nu 65,2 kg en wil graag 55 wegen -2,8
Yuki (1m81) (21,7) was 71 kg, is nu 71 kg en wil graag 64 wegen

Wil je ook in deze lijst? Post dan je gegevens in dit topic en zet er duidelijk bij dat je in de openingspost wilt. Na een paar dagen sta je erbij.

Overzichtje topics over lijnen en andere tips op Fok!:
Met succes gewicht verliezen
Mijn hongerdieet dagboek
TE DIK! Lijnen, maar hoe?
Bloedgroepen en verwante karaktertrekken/ dieten?
Afvallen
(On)gezonde levensstijl (qua eten), vòel jij dat?
Hoe de laatste kilotjes snel kwijt raken?
Hoe raak ik zo snel mogelijk mijn buikje kwijt!
Superhongerdieet! :)
Herbalife
Het grote dieet-topic!
Hoe lang ben je en hoeveel weeg je?
Vetvrij vet
ervaring met Appelslank?

De oefeningen van Lurky: Slank de zomer in!

Genoeg tips dus!

Links:

www.overgewicht.nl - bereken of je te zwaar bent en je kan er je voeding online voor elke dag invoeren!
Voedingsmiddelentabel van het voedingscentrum - wat heb je nou per dag eigenlijk nodig?
www.jojoclub-afslanken.com - erg leuke en volledige site!
www.opdieet.nl - zeer nuttige link over alles wat maar met lijnen te maken heeft
www.opdieet.nl/beweging.htm - alles over beweging/sport en lijnen
www.opdieet.nl/erfelijkheid.htm - gewicht en erfelijkheid
www.opdieet.nl/obesitas.htm - bereken hier of je te zwaar bent
www.sportjefit.nl/ - prima sporttips/sportplan voor wie wil afvallen en sporten
De voedingssite van gezondheidsplein.nl - uitgebreide site over alles wat met voeding te maken heeft
Diëtistensite - medisch advies van/over diëtisten
digitale-dietist - met online caloriëntabel, hoeveel verbruik je met sporten knop en voedingswijzer!
gezondgewicht redelijk informatieve site
smulweb - leuke site met veel recepten en dagmenu's voor 10 weken
Nederlandse Obesitas Vereniging - site van de Nederlandse Obesitas Vereniging
http://onlijnclub.com/ - online dieetclub, lijkt me gratis, maar zie het zo snel niet
Yahoo group over lijnen/ - uitwisselingsmogelijkheid voor info en recepten (net als dit, maar dan anders)
Recepten!! - heel veel slanke recepten! (kijk bij de subgroep slank)
Dieten informatie - uitstekende printbare uitleg (en hoe je het moet volgen) over veel verschillende bekende en onbekende diëten
Vochtafdrijvend voedsel - Site over voedingsmiddelen die vochtafdrijvend werken
Calorieëntabel

Engelse sites:
fitday - houd hier je eigen dieetdagboek bij (gratis)
.weight-loss-diet-i - heeeel erg veel dieet advies!
how-can-i-lose-weight - ook veel info en met allemaal online calorie rekenapparaatjes e.d.
realage - test hier hoe gezond je eigenlijk bezig bent en hoe je dat kan verbeteren!
ivillage.com - zeeeer overzichtelijke en volledige site
Recipefinder - heel veel recepten die je op een overzichtelijke manier kunt zoeken
3fatchicks - geweldig leuke site met een enorme hoeveelheid links naar (slanke) receptensites (en een enorm groot dieet-forum)
Dieetrecepten!!! - site met de meeste dieetrecepten wat ik tot nu toe heb gezien
caloriefreak - veel produkten met voedingswaarde

Commercieel:
thermocare - over Herbalife
slank-klup - de site van Slankklub Nederland
weightwatchers - weight watchers
afslanken - afslankclub online (duur!) en ik zag niets wat wij je ook niet kunnen bieden (gratis!)
weightcare - site van weightcare, met wat tips om af te vallen
eganederland site van E.G.A (afslankclubs die een stuk goedkoper zijn dan bijv. weight watchers)
slimfast - met veel light recepten
bodysolution - enkele Fok!kers doen aan bodysolution. Wat is dat nou precies?

En nogmaals: dit is een topic voor mensen die gewicht willen kwijtraken! Als je te licht bent en wat wilt aankomen zijn dit misschien topics voor je:
ik wil aankomen help me!
Hoe snel aankomen?
Niet afvallen, maar aankomen
Ik ben te licht....
Welke guys wegen te weinig?
Ik ben te licht....
Snel dikker worden?
Tips om aan te komen
Ik wil gewicht winnen!

Heb je ook nog een link die je regelmatig gebruikt? Laat het even weten!

Mensen die tegen afvallen zijn, of van dik houden of gewoon flauw, denigrerend of vervelend zijn mogen wegblijven. Je berichten kunnen worden verwijderd en bij herhaling volgt een waarschuwing.

Succes allemaal!

[Dit bericht is gewijzigd door Isabeau op 02-10-2003 17:32]

"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  donderdag 4 september 2003 @ 11:49:15 #2
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_12934271
*afvalnewbie meldt zich*

Het is toch de bedoeling dat je NA de feestdagen gaat afslanken? Als je daarvoor gaat afslanken zit je met eens schuldgevoel bij het kerstdiner omdat je weet hoe hard je hebt moeten werken voor het kwijtraken van die kilootjes.

Nou ja, lijkt mij dan.

Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_12934302
Nee! We gaan juist nieuwe kleren kopen, maar dan een maatje kleiner.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_12936143
Die moorkop doe ik niet hoor Wees maar niet bang, heb wel extra stevig gegeten vandaag (ontbijt: 2 ger. boterhammen + banaan, lunch gebakken ei (zonder vet), 2 ger. boterhammen, appel en magere yogurt) alles gezond dus maar toch heel wat meer dan ik normaal eet, hoop dat mn spijsvertering het allemaal een beetje opvangt en ik *ooit* weer een normale hoeveelheid kcal kan eten zonder aan te komen.

Dit weekend ga ik trouwens weg dus zal wel smokkelen worden...ben dan ook bang dat ik niet lang op mn ideale gewicht blijf

En idd...wil leuke feestkleren!!!

Qua light drankjes, meestal coca-cola light, fanta sinas light ooit zou er een pomelo light komen maar die heb ik nog nooit gezien???
Dubbelfriss vind ik nog steeds behoorlijk met 14 kcal per 100 ml.

pi_12937318
quote:
Op donderdag 4 september 2003 11:40 schreef wendy-tje het volgende:

[..]

Hmm... wat dacht je van zelfgemaakte ice tea? Gewoon wat thee zetten (ik gebruik meestal rooibos of groene thee) wat zoetstof en citroensap toevoegen, en klaar! Niet duur, en errug light dacht ik zo.

Dat had ik nog niet verteld maar op de volkstuin tijdens die hitte van de zomer maakte ik steeds 'savonds laat verse muntthee met zoetjes en liet die afkoelen en deed het met munttakjes en al in een fles in de koelkast: lekker voor de volgende dag.
Gewone thee bevat looizuur en is net als oude koffie niet gezond. Dat drink ik dus niet in verouderde, koude, versie. Met Neskafe, zoetjes en magere melk is wel weer ijskoffie te maken.
Als apperitief ga ik echt geen thee drinken: het drankje moet de jenevers of breezers die ik vroeger dronk kunnen evenaren.

Maar koude thee, eh thesanes of infusions, is idd een goede drank voor tussendoor. Verbena of ijzerhardthee of lindebloesem zal ook erg lekker zijn. (zonder die zwarte thee erbij dus, gewoon het pure kruid net als bij mijn mint.

quote:
Tsja, bij mij is het ook een strijd om gewoon maar op gewicht te blijven, evne wat minder sporten en verkeerd eten, en ik pas mijn broeken niet meer! De verslavende werking van suiker is hier ook een factor, ik eet normaal gesproken geen suiker, maar als ik het dan wel heb gehad, krijg ik toch weer enorme trek in drop en chocolade! En hoe was ik ook alweer aangekomen... juist!
Grappig he dat zoetjes de smaak vervangen maar niet de lichamelijke kick! Als ik nu echte suiker, drop of volle kaas ofzo proef dan gaan mijn speekselklieren helemaal krampen!
pi_12937676
quote:
Op donderdag 4 september 2003 14:28 schreef Lurky het volgende:

Gewone thee bevat looizuur en is net als oude koffie niet gezond.

Als apperitief ga ik echt geen thee drinken: het drankje moet de jenevers of breezers die ik vroeger dronk kunnen evenaren.
[/qoute]

Kan me iets bij voorstellen dat het dan echt wel lekker moet zijn
Dat van dat looizuur wist ik niet, weer wat geleerd. Maar ik neem aan dat bij kruidenthee dat dan niet gebeurt?

[quote]
Grappig he dat zoetjes de smaak vervangen maar niet de lichamelijke kick! Als ik nu echte suiker, drop of volle kaas ofzo proef dan gaan mijn speekselklieren helemaal krampen!

Ja, je kunt je lichaam niet voor de gek houden he?
Dat met de suiker zal wel iets te maken hebben met de stijging van je bloedsuikerspiegel die suiker veroorzaakt.
pi_12939283
hallo allemaal, weer tijd geleden dat ik hier heb gepost, en ik vrees ook dat het bij deze post blijft..
Vind het een prima topic, maar voor mij hoeft het niet meer en werkt het niet, ik zit nu opzich op prima gewicht (bmi 20.9) ben tevreden en heb geen zin meer om nog mijn best te doen om af te vallen en zie er het nut niet meer van in, kán dunner natuurlijk maar hoeft niet van mezelf. Daarom stop ik ook hiermee, ik wil het voor mezelf wel beetje op peil houden maar niet met dit topic, ik wil niet dat als ik gewoon geniet van een heerlijk etentje ik hier bijna schuldgevoel krijg als je ziet wat andere allemaal niet eten.
Ik vind eten gewoon heerlijk, kan genieten van een gezellig avondje uiteten met vriendinnen, en dan kost dat maar een paar onsjes, dat moet dan maar...de mensen nemen me maar zoals ik ben en met 62,2kg en lengte van 1.73 is dat goed genoeg!

Ik wens iedereen hier natuurlijk nog ontzettend veel succes!! Hoop dat iedereen zijn/haar streefgewicht haalt, of in elk geval het gewicht waar je jezelf prettig bij voelt

Tot ziens!

sorry ik koos deze nick toen ik 16 was.
pi_12943626
Zoo vandaag [voor mijn doen] best een goede dag gehad.. geen tussendoortjes maar wel een stevig ontbijt en lunch maar ik heb dat ook echt nodig om te voorkomen dat ik me duizelig ga voelen enzo.. kbegrijp eigenlijk niet zo goed hoe sommigen hier de dag mee kunnen doorkomen! nouja geluk voor ze!! Crystal Clear is trouwens toch hele goede light frisdrank!! minder dan 2 kcal per glas ofzoiets dergelijks En ik vind t persoonlijk een stuk lekkerder dan al die andere dranken..
ik weeg nu trouwens 69 1 kilo minder dan vorige week dus, maar ik schommel nogal dus dat zegt niet echt veel
nouja Suc6 ieder1!!!
Will we take it to that step - Will we do more than just connect?
And will you bring the thunder in my life - And the fire in my eyes?
pi_12943783
Spa clear is ook lekkerrrrrr, iig de appel/peer variant die ik nu heb...en ach die aspartaam...ik eet nu zoveel gezonder dan eerst daar moet mn lichaam maar tegen kunnen hoor
pi_12944065
Die aspartaam is echt de enige smet op mijn dieet. Telkens als ik zo;n blijk cola light naar binnen gooi dan weet ik gewoon dat het gore chemische troep is. Ik probeer zoveel mogelijk water te drinken en m'n koffie of met 1 zoetje of zonder zoetjes te drinken.
pi_12944224
ah.. ik was het even kwijt.. maar het is natuurlijk een nieuw topic geworden !

op dit moment is er even geen peil te trekken op mijn gewicht.. de ene dag 79,0 en de andere weer 79,6 (gelukkig niet hoger)
volgende week ga ik op vakantie dus kga proberen even een weekje flink door te bijten om de "vakantieklap"op te vangen..

pi_12944688
Van de 52 links die met afvallen te maken hebben, gaat er welgeteld 1 over sporten, zou dat niet zo rond de 26 moeten liggen? Afvallen is namelijk een combinatie van eten en sporten (bewegen). Niets meer, maar vooral niets minder. Hoe gezond je ook eet, je resultaten zullen minder zijn en het gaat nog langzamer ook.

Met minder eten red je het niet, ook al is het gezond. Sterker nog, weinig eten (ondanks gezonde ingrediënten) zorgt eerder voor een slechtere gezondheid dan een goede.

Ik raad mensen aan om zeker 3 keer per week te gaan sporten en niet bij de pakker neer te gaan zitten als de eerste maand niet het gewenste resultaat heeft. Al de kilo's die je teveel weegt zijn er ook niet in een paar maanden.aangekomen, gezond afvallen kost zeker een jaar. Als je trek hebt eet maar groente en fruit, daar is nog nooit iemand dikker van geworden. Afvallen heeft helemaal niets met uithongeren te maken.

"Go ahead hate your neighbour, go ahead cheat a friend.[br]Do it in the name of heaven, you can justify it in the end" -Joan Baez[br]"Ah, but I was so much older then, I'm younger than that now" - Bob Dylan
pi_12949458
quote:
Op donderdag 4 september 2003 20:12 schreef Melluh het volgende:
Van de 52 links die met afvallen te maken hebben, gaat er welgeteld 1 over sporten, zou dat niet zo rond de 26 moeten liggen? Afvallen is namelijk een combinatie van eten en sporten (bewegen).
In de titel niet. Als je op al die links had geklikt was je overal sportadvies en bewegingsadvies tegen gekomen in combinatie met het eten van fruit. Op veel pure sportlinks wordt juist extra calorierijk voedsel aanbevolen en dat extra eten willen we een beetje afleren omdat we er nogal van aankwamen.
quote:
Afvallen heeft helemaal niets met uithongeren te maken.
Daar zijn we het hier allemaal helemaal mee eens.

Sporten kan trouwens op heel veel manieren en hoeft niet persee op een sportschool, in teamverband of als 'sport' gezien te worden. Maar dat wist je al. Sommigen bewegen al werkend of zijn zich op een gezondere manier gaan vervoeren: niet iedereen heeft de tijd "3x in de week te gaan sporten" volgens de gymnastiek-begrippen. Werkende moeders bvb niet: ieder doet wat hij of zij kan: ook dansen, lopen, ochtendgymmen, zwemmen, fietsen en tuinieren behoren tot de sportbewegingen. Weet jij hoeveel kilometers per dag een huishoudende moeder van kleine kinderen in huis aflegd? Dat zijn er heel wat! Sport kan dus op veel manieren maar gezond en matig eten blijft de basis.

Wel goed dat je ook in dit nieuwe topic mij de gelegenheid bied weer eens 1 van deze stokpaartjes te berijden. Ook dat is een sport van mij. Met die ene link doelde je natuurlijk op:

quote:
De oefeningen van Lurky: Slank de zomer in!
pi_12955539
Mee eens! Op de meeste sites staat ook wel dat je bij het afvallen ook echt moet sporten, anders heeft het weinig zin. En om eerlijk te zijn... je lichaam wordt er mooier van... ik vind het wel fijn om te zien dat het hardlopen, zwemmen en crosstraineren echt effect heeft. Mijn borsten zijn steviger, mijn benen strakker, en mooier van vorm, etc.
Ik ben net weer wezen hardlopen, en ik kwam 1 meisje 2 keer tegen. Goh wat was die rood en bezweet, zo zal ik er in het begin ook hebben uitgezien denk ik, nu word ik alleen nog maar rood haha.
De weegschaal heeft ook door dat ik goed bezig ben.

Trouwens, ik zou niet zo zitten met die aspartaam... je krijgt het in kleine hoeveelheden binnen als je af en toe eens een glaasje fris drinkt, maar je bent verder heel gezond bezig. Moet je eens nagaan wat je vroeger aan snoep en vette troep binnen kreeg! En vergis je niet, ook snoep is echt chemische troep hoor!

pi_12956331
quote:
Op donderdag 4 september 2003 20:12 schreef Melluh het volgende:
=een hoop hooghartig geblaat=
Zozo, kom jij ons hier allemaal vertellen hoe we moeten afvallen?

Lees je eens in voordat je met kritiek komt. Het is vast allemaal goed bedoeld , maar je komt nogal dom over als je in een topicreeks waarin mensen vaak zát roepen hoeveel ze sporten, gaat blaten dat ze moeten sporten. Dat weten we wel!

Je hebt het over al die kilo's die er in de loop van de jaren zijn aangekomen, terwijl we hier met mensen zijn die *slank* en vooral *gezond* zijn maar extra aan hun figuur willen werken. Er zijn zelfs mensen die een ongezond gewicht hadden en na veel zwoegen nu bij dit cluppie horen. Wou je zeggen dat die verkeerd bezig zijn dan?

Hoe vaak de woorden "crosstrainer", "hardlopen", "zwemmen" enzovoorts al niet zijn langsgekomen... En dan komt meneer even vertellen dat we vooral veel moeten sporten?!

Iedere droom moet je in een potje vangen.
pi_12957096
Wat is het beste, 3 maaltijden/dag en geen tussendoortjes, of 3 maaltijden/dag + max. 3 gezonde tussendoortjes (fruit ofzo) om je maag bezig te houden als je honger krijgt?

Ik dacht het 1e, maar op (vooral belgische sites) staat dat het 2e beter is, wat is jullie mening?

vrijdag 5 september 2003 @ 11:44:43 #17
9342 abraham
[Smart statement Pending]
pi_12957196
Laat ik mij ook maar op de lijst gooien.

Ik ben 187 lang en weeg op dit moment 113 kilo.
Daar ben ik gezien mijn dramatische dieptepunt van 125+ kilo al best tevreden over.

Mijn doel: 100 kilo schoon aan de haak
Mijn weg: meer sporten maar voorlopig geen aanpassingen aan mijn eetpatroon. Ik hoop op die manier de jojo te vermijden. Mocht ik ooit op mijn gewicht zitten dat ik wil berijken kan ik tenslotte het iets minder sporten altijd compenseren met dan een boterham, biertje of schep pasta minder.

Het afvaltempo: 1-2 kilo per maand. Over een klein jaar hoop ik dus mijn streefgewicht te halen.

Mijn sportprogramma is best zwaar maar het is de plek waar mijn winst vandaan moet komen. Drie maal in de week naar de sportschool om mee te doen aan groepsactiviteiten als spinning, rowing en buik/rug/billen klasjes. De gezelligheid zorgt er voor dat je net iets 'dieper' gaat dan bij het eenzaam rondjes rennen. Het fitness gebeuren wordt aangevuld met twee keer in de week een blokje rennen (45 minuten) en het verder vermijden van liften en nodeloos autotransport. Lopen naar de stad kan ook

Allen die hard werken aan een gewichtsreductie: sterkte! (en een moorkop kan maar voor 'straf' een extra kwartiertje hardlopen )

If at first you fail, re-define your objective.
pi_12957452
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 11:44 schreef abraham het volgende:
Laat ik mij ook maar op de lijst gooien.

Ik ben 187 lang en weeg op dit moment 113 kilo.

Leuk dat je meedoet, alleen ik denk dat je je met een BMI van 32.3 kunt scharen bij de dieetclubbers dit topic is uitsluitend voor ijdeltuiten met een BMI onder de 25
quote:
Allen die hard werken aan een gewichtsreductie: sterkte! (en een moorkop kan maar voor 'straf' een extra kwartiertje hardlopen )
Viel me tegen op de sportschool laatst, na een kwartier hardlopen (nou ja hard was inkomen met 6.7 km/h maar voor iemand zonder conditie als ik toch zwaar) had ik qua kcal (hielden ze bij) net een appel verbrand grrrrrr
  vrijdag 5 september 2003 @ 12:25:55 #19
9342 abraham
[Smart statement Pending]
pi_12958201
Ik wordt 'verbannen' naar de ni-eters.....

Vind ik prima.

Kwartiertje lopen op de sportschool valt inderdaad tegen omdat je altijd op zo'n ellendige loopband staat. Wat de loopband wel kan en een mens eigenlijk niet is een constant tempo houden. Dodelijk vermoeiend. Buiten lopen gaat een heel stuk lekkerder.

Wat conditie betreft merk ik na een aantal maanden dat het best snel vooruit gaat als je maar doorzet. Ik doe nu dingen die ik niet voor mogelijk heb gehouden zoals bijna een uur hardlopen zonder aan het zuurstof te moeten

Hoop hier op termijn mee te gaan doen aan het feestdagen topic van volgend jaar

If at first you fail, re-define your objective.
pi_12958844
Ik vond juist buiten hardlopen een stuk zwaarder...
Op de een of andere manier hadden mijn spieren minder te verduren op de loopband, omdat de ondergrond minder hard is daar. trouwens, de loopband kun je toch ook instellen dat hij verschillende tempo's doet, en verschillende hellingspercentages?
Maar nu ben ik een beetje verslaafd aan het lopen buiten, het gevoel is heerlijk, en je komt nog eens ergens. Ik woon hier een jaar, maar ken nu al beter de weg overal dan mijn vriend die hier al 5 jaar woont
Trouwens, dat volhouden heeft volgens mij ook te maken met de manier van ademhalen. Ik moest er destijds ook doorheen, maar nu gaat het automatisch goed, en heb ik ook geen tekorten meer, terwijl ik eerder ook na een paar honderd meter geen lucht meer had. Nu loop ik rustig een kilometer of 8-10.
pi_12959599
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 11:40 schreef Elanor het volgende:
Ik dacht het 1e, maar op (vooral belgische sites) staat dat het 2e beter is, wat is jullie mening?
de 2e, anders gaat je stofwisseling steeds omlaag tussen de maaltijden door. die tussendoortjes zijn dus om je stofwisseling op gang te houden. En dan kun je dus denken aan fruit, ontbijtkoek..dat soort dingen...
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  vrijdag 5 september 2003 @ 13:45:12 #22
66325 Sann_e
Vliegende Koe
pi_12959654
hier word ik derpi van ...
rasechte trut
pi_12959874
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 13:45 schreef Sann_e het volgende:
pi_12978406
Ik ben het wel met Melluh eens. Naar de linkjes kijk ik nooit, maar in dit topic zelf voel ik me wel een buitenbeentje omdat het echt voor 95% gaat over voeding, dieettips, recepten, light producten en nauwelijks over sport en andere manieren van bewegen. En dat terwijl ik overal om me heen zie dat de mensen die alleen lijnen en weinig bewegen, nauwelijks afvallen en als ze al afvallen, niet op een mooie manier en de mensen die alleen veel sporten en verder eigenlijk totaal niet op hun voeding letten, mooie strakke lijven hebben. Het beste is natuurlijk zowel sporten als op je voeding letten, maar als je je dan toch voornamelijk concentreert op 1 van de twee, kan dat het beste sporten zijn en dat is het in dit topic duidelijk niet!

Ik kan ook niet echt meepraten over al die voeding-dingen, dus ik gebruik dit topic al een tijdje puur als een soort van dagboek-topic, waarin ik een beetje dwaas voor me uit post wat ik heb gedaan op sportgebied en wat het resultaat was. En daar ga ik maar vrolijk mee door: het heeft allemaal een beetje stilgelegen vanwege drukte en vermoeidheid door mijn nieuwe baan, maar sinds gisteren ben ik weer actief Geloof dat ik wel een beetje in een werk-ritme begin te komen en er weer plaats komt voor andere activiteiten zoals sport. Gisteren gezwommen, vandaag maar weer iets anders, effe weg op de racefiets, of een rondje hardlopen.

pi_12978949
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 13:45 schreef Sann_e het volgende:
Voor het melden van je actuele gemoedstoestand kan je hier terecht: Hoe voel je je nu Deel 144
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')