Vervolg van:
Slank de zomer in!
Slank de zomer in II
Slank de zomer in III
Slank de zomer in IV
Slank de zomer in V
Slank voor de feestdagen VI
Slank voor de feestdagen VII
Slank voor de feestdagen VIII
Slank voor de feestdagen IX
Aanvulling op dit topic:
"dieet' recepten
Heb je je aangemeld, maar sta je hier niet bij? Er is een apart topic voor degenen die een ongezond BMI (Body Mass Index) hebben. Dit is het geval als het getalletje achter je lengte hoger is dan 25. Heb jij dat? Dan sta je in dit topic: Fok!dieetclub deel: XXXI
Let op: ondergewicht is erg ongezond. Heb je dus een begingewicht of streefgewicht dat onder BMI 18,5 komt, dan kom je niet in de lijst. Wil je toch afvallen? Vraag aan je huisarts of dieetist hoe je dat aan kunt pakken.
Je BMI kunt je uitrekenen op www.overgewicht.nl
De dieeters die meedoen in dit topic:
Babbelzz (1m78) (24,3) was 89 kg, is nu 77 kg en wil graag 69-70 wegen -12
Confidential (1m64) (22,8) was 67 kg, is nu 61,3 kg en wil graag 59 wegen -5,7
Imago (1m76) (21,5) was 68,3 kg, is nu 66,6 kg en wil graag iets van 63 kg wegen -1,7
Kleintje (1m63) (24,6) was 67,6 kg, is nu 65,4 kg en wil graag 58 wegen -2,2
Kroeltroel (1m83) (23,9) was 90 kg, is nu 80 kg en wil graag 73 wegen -10
Liejannuh (1m79) (24,5) was 85 kg, is nu 78,4 kg en wil graag minder dan 75 kg wegen -6,6
Lurky (1m64) (24,3) was 80 kg, nu 65,3 kg, wil graag 62 kg wegen -14,7
MaRySe (1m74) (21,6) was 69 kg, nu 65,4 kg, wil graag 60 kg wegen -3,6
miss_cee (1m68) (24,1) was 67,2 kg is nu 68 en wil graag 56,5 wegen +0,8
Shantee (1m73) (22,7) was 70 kg, is nu 68 kg en wil graag onder de 60 wegen -2
Shark.Bait (1m92) (23,6) was 89 kg, is nu 87 kg en wil graag 81 wegen -2
texelonia (1m68) (22) was 64 kg, is nu 62 kg en wil graag 58 wegen -2
Timo20 (1m93) (22,6) was 88 kg, is nu 84 kg en wil graag 80 wegen -4
wendy-tje (1m60) (25) was 64 kg, is nu 64 kg en wil graag 58 wegen +/- 0
Yppy (1m72) (23,8) was 95 kg, is nu 70,5 kg en wil graag 65 wegen -24,5
Yuki (1m81) (23,7) was 74 kg, is nu 77,8 kg en wil graag 64 wegen +3,8
Overzichtje topics over lijnen en andere tips op Fok!:
Met succes gewicht verliezen
Mijn hongerdieet dagboek
TE DIK! Lijnen, maar hoe?
Bloedgroepen en verwante karaktertrekken/ dieten?
Afvallen
(On)gezonde levensstijl (qua eten), vòel jij dat?
Hoe de laatste kilotjes snel kwijt raken?
Hoe raak ik zo snel mogelijk mijn buikje kwijt!
Superhongerdieet! :)
Herbalife
Het grote dieet-topic!
Hoe lang ben je en hoeveel weeg je?
Vetvrij vet
ervaring met Appelslank?
De oefeningen van Lurky: Slank de zomer in!
Genoeg tips dus!
Links:
www.overgewicht.nl - bereken of je te zwaar bent en je kan er je voeding online voor elke dag invoeren!
Voedingsmiddelentabel van het voedingscentrum - wat heb je nou per dag eigenlijk nodig?
www.jojoclub-afslanken.com - erg leuke en volledige site!
www.opdieet.nl - zeer nuttige link over alles wat maar met lijnen te maken heeft
www.opdieet.nl/beweging.htm - alles over beweging/sport en lijnen
www.opdieet.nl/erfelijkheid.htm - gewicht en erfelijkheid
www.opdieet.nl/obesitas.htm - bereken hier of je te zwaar bent
www.sportjefit.nl/ - prima sporttips/sportplan voor wie wil afvallen en sporten
De voedingssite van gezondheidsplein.nl - uitgebreide site over alles wat met voeding te maken heeft
Diëtistensite - medisch advies van/over diëtisten
digitale-dietist - met online caloriëntabel, hoeveel verbruik je met sporten knop en voedingswijzer!
gezondgewicht redelijk informatieve site
smulweb - leuke site met veel recepten en dagmenu's voor 10 weken
Nederlandse Obesitas Vereniging - site van de Nederlandse Obesitas Vereniging
http://onlijnclub.com/ - online dieetclub, lijkt me gratis, maar zie het zo snel niet
Yahoo group over lijnen/ - uitwisselingsmogelijkheid voor info en recepten (net als dit, maar dan anders)
Recepten!! - heel veel slanke recepten! (kijk bij de subgroep slank)
Dieten informatie - uitstekende printbare uitleg (en hoe je het moet volgen) over veel verschillende bekende en onbekende diëten
Vochtafdrijvend voedsel - Site over voedingsmiddelen die vochtafdrijvend werken
Calorieëntabel
Engelse sites:
fitday - houd hier je eigen dieetdagboek bij (gratis)
.weight-loss-diet-i - heeeel erg veel dieet advies!
how-can-i-lose-weight - ook veel info en met allemaal online calorie rekenapparaatjes e.d.
realage - test hier hoe gezond je eigenlijk bezig bent en hoe je dat kan verbeteren!
ivillage.com - zeeeer overzichtelijke en volledige site
Recipefinder - heel veel recepten die je op een overzichtelijke manier kunt zoeken
3fatchicks - geweldig leuke site met een enorme hoeveelheid links naar (slanke) receptensites (en een enorm groot dieet-forum)
Dieetrecepten!!! - site met de meeste dieetrecepten wat ik tot nu toe heb gezien
caloriefreak - veel produkten met voedingswaarde
Commercieel:
thermocare - over Herbalife
slank-klup - de site van Slankklub Nederland
weightwatchers - weight watchers
afslanken - afslankclub online (duur!) en ik zag niets wat wij je ook niet kunnen bieden (gratis!)
weightcare - site van weightcare, met wat tips om af te vallen
eganederland site van E.G.A (afslankclubs die een stuk goedkoper zijn dan bijv. weight watchers)
slimfast - met veel light recepten
bodysolution - enkele Fok!kers doen aan bodysolution. Wat is dat nou precies?
En nogmaals: dit is een topic voor mensen die gewicht willen kwijtraken! Als je te licht bent en wat wilt aankomen zijn dit misschien topics voor je:
ik wil aankomen help me!
Hoe snel aankomen?
Niet afvallen, maar aankomen
Ik ben te licht....
Welke guys wegen te weinig?
Ik ben te licht....
Snel dikker worden?
Tips om aan te komen
Ik wil gewicht winnen!
Heb je ook nog een link die je regelmatig gebruikt? Laat het even weten!
Mensen die tegen afvallen zijn, of van dik houden of gewoon flauw, denigrerend of vervelend zijn mogen wegblijven. Je berichten kunnen worden verwijderd en bij herhaling volgt een waarschuwing.
Succes allemaal!
[Dit bericht is gewijzigd door Lurky op 31-12-2003 11:50]
Maandag blijkt dus toch de meest geliefde weegdag. Mijn gewicht is onveranderd 65,3 KG.
De komende updates worden verzorgd door:
Week 1: Kroeltroel
Week 2: Kleintje
Week 3: Confidential
Van de zomer durven we eindelijk in bikini of dat leuke zwembroekje.
Allemaal een heel gezond 2004!!!
[Dit bericht is gewijzigd door Lurky op 31-12-2003 11:46]
quote:Hoewel ik geen idee heb wat dat voor pagina was, is de genoemde voedingsmiddelentabel nu bestelbaar als brochure.
Op woensdag 31 december 2003 11:54 schreef StephanL het volgende:
De link naar http://www.voedingscentrum.nl/eetk0002.html#tabel doet het niet (meer).
Wat erg van die nichtjes Imago! Gelukkig had je moeder al wat anders gezegd.
Bedankt voor de update.
Leuk dat je er weer meer bent Kroeltroel. Is je nieuwe huis nu helemaal af?
Woensdag weegdag! De weegschaal heb ik nu helemaal opgegeven: 69,5 vanochtend. Anderhalve kilo minder dus dan afgelopen zondag. Nou ja, na vanavond zit dat er vast weer bij.
1,5 kilo is wel veel YPPY, had je alvast wat reserve opgebouwd voor vanavond?
M'n computer is nog steeds stuk <GRMBL> maar misschien is hij vrijdag al wel weer terug...
Allemaal een hele fijne jaarwisseling en alle goeds voor 2004!
quote:O ja, nu zie ik het pas: de nummers lopen door
Op woensdag 31 december 2003 14:47 schreef YPPY het volgende:
Een nieuw fris topic! Is het alleen niet handiger om door te nummeren vanaf de feestdagen? Nu hebben we 2 deeltjes 6.
Maar vandaag is het gezonde gedoe weer begonnen!
Ik vroeg me af, wat doen jullie als je laat opstaat? Als je om 13 uur je bed uit komt rollen, doe je dan nog ontbijt en rond 16 uur een zogenaamde lunch? Of hou je het dan bij 1 maaltijd en dan nog het avondeten?
Mijn nieuwe huis is nog niet helemaal af Yppy. De tekst die op een bouwmarkt-tasje staat "Omdat je huis nooit af is" geldt denk ik wel voor mij. Het zijn geen grote klussen meer... Allemaal kleine klusjes, en daarvan een heeeeeeeeleboel. Maar goed, het komt ooit wel af, hoop ik
Als ik het me goed herinner, schommel jij heel veel in gewicht met de dagen van de week, toch? Hopelijk is het komende zondag nog steeds eraf, anders heeft je weegschaal misschien een kater van oud en nieuw?
Eraf is eraf Confidential! Toch knap, met de kerst. Je denkt al snel veel te snoepen, maar als je de rest van de dag (of de rest van de week) een beetje oplet, valt het best mee allemaal!
Hoe ben je de vorige keer de kilo's afgevallen Shantee? Misschien is het een idee je eten en gewicht bij te houden, op bijvoorbeeld overgewicht.nl of via WW of SJS?
quote:OHJA!
Op donderdag 1 januari 2004 16:12 schreef Kroeltroel het volgende:
Iedereen een heel gelukkig nieuwjaar gewenst!!!!!!
En nog bedankt imago, voor de post met tips voor oefeningen van lurky uit een ouder deel
Ik heb niet bepaald gezond gegeten de afgelopen dagen
Maar de feestdagen zijn voorbij, een nieuw jaar is begonnen, en we gaan er gewoon weer voor
En nou weet ik sinds paar dagen dat we waarschijnlijk met een hele groep op vakantie gaan naar Zuid-Frankrijk. En die meisjes zijn allemaal superslank, dus nu wil ik dat ook worden Wil wel in een bikini lopen straks
Werkt je computer al weer Confidential? Die van mij is nog steeds kapot en pc prive regelen gaat ook niet als compleet P&O op vakantie is.
Bij het volgende deel zetten we gewoon XI dan Lurky. Net zo makkelijk.
Jammer dat die kilos er weer bij zijn Shantee. Afvallen gaat niet altijd makkelijk en snel, vooral niet als het om (relatief) weinig kilos gaat, zoals bij ons allemaal hier. Dan val je per week minder af en vaak gaat het ook niet zo snel (meer). Maar gezond eten en sporten is altijd goed voor je natuurlijk, ook al merk je het niet meteen aan je gewicht.
Als ik laat op sta, Imago, dan eet ik als ik wakker wordt wel meer ontbijt (extra muesli of drinkontbijt erbij), want dan heb ik extra honger. Rond 4 uur dan een cup-a-soup of iets anders kleins en dan heb ik voor ontbijt en lunch toch nog ongeveer evenveel kcals.
Wat leuk dat er veel bekenden bij die sportschool zitten!
Dan blijf je wel lekker actief Kroeltroel en beweging is gezond. Wij wonen nu ruim tweeënhalf jaar in ons huis en pas een paar maanden terug hebben we de laatste klinken in de deuren gehangen. Voor één deur moeten we nog steeds een deurknop kopen.
Dat schommelen heb ik de afgelopen weken wel extra veel gehad inderdaad. Ik weeg me altijd twee keer per week, één keer voor hier en één keer voor mijn eigen lijstje. Normaal gesproken horen jullie alleen de woensdag update, maar nu vond ik het verschil zo groot dat ik het wel moest vertellen. Ik moet ook ongesteld worden en dan wisselt het nog eens extra veel. Of het komt gewoon door de weegschaal.
In het nieuwe jaar kun je mooi met frisse moed beginnen Texelonia. Toen ik je de laatste keer zag, kon je allang een bikini aan! Daar hoef je niet voor af te vallen.
Oud en nieuw ben ik best goed doorgekomen. Geen enkele oliebol of appelflap of zoiets. Wel toastjes en alcoholmixen, maar de hoeveelheid was wel minder dan vorig jaar.
Gisteren was ik bij mn schoonfamilie en daar was ook andere familie. Een tante vond 25 kilo afvallen toch wel erg veel. Ze had het er nog over dat het bij haar nooit zo makkelijk ging en dat het er altijd snel weer aan zat. Toen heb ik maar even uitgelegd dat het bij mij ook niet makkelijk was gegaan. Even later ging het over koken met de spullen die je in huis hebt. Zij had altijd spekjes in huis. Toen ik reageerde dat wij die nóóit in huis hebben, ook niet gepland, vond ze het afvallen ineens een heel stuk minder aantrekkelijk.
Ben benieuwd of we nog veel nieuwe mensen met goede voornemens in het topic krijgen.
Moet ik de topictitel aanpassen?
Ik heb vanmorgen al mijn broeken gepast en de score is: 7 te groot en dus weg, 3 kunnen nog net maar dat zijn zomerbroeken dus ik vrees het ergste. Ik heb net bij de Otto een paar spijkerbroeken besteld omdat ik nu nog maar drie broeken heb die passen, maar nu denk ik dat ik ze misschien wel te groot besteld heb... Toch een leuk begin van het jaar! Mijn zusje (maatje 34) kwam met een broek die haar te groot was en die past mij gewoon - het moet niet gekker worden!
quote:Je ziet meteen dat ik een volkomen kluns ben met getallen en uit een getallenreeks geen enkele gevolgtrekking maak..
Op vrijdag 2 januari 2004 08:27 schreef YPPY het volgende:
Bij het volgende deel zetten we gewoon XI dan Lurky. Net zo makkelijk.
quote:Graag. Volgens mijn gevolgtrekking zou dit deel X kunnen zijn.
Op vrijdag 2 januari 2004 10:13 schreef Liejannuh het volgende:
Moet ik de topictitel aanpassen?
quote:Lukt het al een beetje?
Op donderdag 1 januari 2004 18:38 schreef texelonia het volgende:
En nog bedankt imago, voor de post met tips voor oefeningen van lurky uit een ouder deel
quote:Dat heb ik ook. Al een eeuwigheid zit ik in dit topic om niet meer aan te komen ipv af te slanken. Op een redelijk gewicht blijven is ook een kunst.
Op donderdag 1 januari 2004 12:42 schreef Shantee het volgende:
t wil maar niet lukken, als ik een hele week elke dag sport en gezond eet gaat er alsnog niks vanaf..
k weet niet hoe ik nou in godsnaam nu moet gaan afvallen..
Bedenk je ook dat je van sommige sporten juist steviger wordt ipv slank.Zo probeer ik bij zwemmen vooral geen 'schouders' te kweken. Dansen, fitness en fietsen zijn nog het beste volgens mij.
* Heel gelukkig Nieuw Jaar allemaal!!!
Man, 19 jaar, BMI van 24.9, lengte 188, buikomtrek: 55 cm, gewicht 88 kg.
Streefgewicht < 75 kg
Kunnen jullie me opnemen in de lijst?
Ook iedereen hier succes
en nog een gelukkig 2004
-edit-
Er zat pasta, olijfolie, ui, knoflook, spinazie, boter, runder gehakt, kippenlever, Parmezaanse kaas, slagroom, eieren, oregano zout peper in.
Alleen de slagroom, boter en ei zijn heel vet toch?
[Dit bericht is gewijzigd door MaRySe op 02-01-2004 23:56]
ben gewoon erg benieuwd... vakantie is niet echt goed voor mn ritme.. nou ja, 5 januari, weer naar school, verse start
ik post morgen mn update
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |