abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25285788
Vervolg van: Slank voor de feestdagen deel XIX

Aanvulling op dit topic:
"dieet"recepten - Een topic met smakelijke recepten. Zet je eigen favoriete recept erbij!
Dieetclubmeeting I in Burger's Zoo op 29-11-03 - Beestachtig gezellige meeting.
Dieetclubmeeting II in Sanadome op 20-03-04 - Een gezonde zwemmeeting.
Dieetclubmeeting III in Den Haag op 10-07-04 deel I en deel II - Gezellige smulmeeting met politiek tintje.
Dieetclubmeeting IV in de Efteling op 11-09-04 deel I en deel II - Gezellige meeting met een ganzenmars.
Dieetclubmeeting V - Brainstormtopic
Dieetclubmeeting VI in de sauna in Soesterberg op 12-02-05 - De zweetmeet

De Slank-de-zomer-in-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die willen afvallen en een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 25 of lager! Heb je overgewicht en een bmi van 25 of hoger, ben je van harte welkom in het Fok!Dieetclub-topic.

De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Als je ook opgenomen wilt worden in die lijst moet je maar even een gil geven in het topic. Om het voor de mensen die de lijst bijhouden (de mensen van het roulatielijstje) wat gemakkelijker te maken vragen we een paar dingen:
* Het is fijn als iemand zijn eigen regeltje aanpast, dus niet alleen: "Ik weeg nu 73", maar gewoon het hele regeltje zoals in de lijst staat.
* Als je je regeltje aanpast, denk dan ook aan je BMI. Veel mensen vergeten dat aan te passen.
* Geef één definitieve update per week door. Wil je vaker doorgeven hoe zwaar je bent zet er dan bij dat het om een tussendoor-meting gaat.
* Je kunt ook je buikomvang meten en deze noteren in je regel.

Update week 7:

Actress (1m72) (22.8) was 75,1 kg, weegt nu 67.4 kg en wil graag 64 kg wegen -7,7
Confidential (1,64) (23,1) was 67,0 kg, is nu 62,2 kg en wil graag 59,0 kg wegen. -4,8
GWS (1.68) (22,0) was 67,5 kg, is nu 62,2 kg en wil graag 56,0 kg wegen. -5,3
Imago (1.76) (20) was 68,3, is nu 61,9 en wil graag 61 kg wegen. -6,4
Känsterle (1,83) (18,8) was 75,0 kg is nu 63,0 kg. -12,0
Kittyme (1.73)(24,0) woog 72,0 kilo, weegt nu 71,8 kilo en wil graag 65 kilo wegen -0,2
Knuffeldees (1.71) (21.9) was 86, is nu 64, en wil graag 61 kg wegen. -22
Kroeltroel (1,83) (24,6) was 90,0 kg, is nu 82,5 kg en wil graag 73,0 kg wegen. -7,5
Miesjuh (1,67) (22,95) was 69 kg, is nu 64.5 kg en wil graag 60,0 kg wegen -4,5
nein (1.73) (22,05) was 88,8, is nu 66 kg en wil graag 62 kg wegen. -22,8
ps2noob (1,99) (23,72) was 109,0 kg, is nu 93.3 kg en wil graag onder de 85,0 kg wegen. -15.7
Radiohoofdje (1,68) (23.4) was 66 kg, is nu 62 kg en wil graag 56 kg wegen -4,0
Rhoona (1.63) (23) woog 62,6 kg, weegt nu 61,0 kg, wil graag 58 kg wegen. -1,6
Sa-sa (1,64) (22.3) was 62,0 kg, is nu 60 kg en wil graag 55,0 kg wegen. -0
Shantee (1.73)(21,4)was 70 kg, weegt nu 64, en wil graag onder de 60 wegen -6
Sjak (1.80)(23,5) was 80 kg, is nu 75,2 kg en wil graag 67 wegen. -4,8
Snuusje (1m73) (21.5) was 78 kg, is nu 64,2 kg en wil graag 60 kg wegen. -13,8
_Supreme (1.72) was 70 kg, is nu 65.4 kg en wil graag 62 wegen. -4.6
Timmai (1,87) (24,3) is nu 85kg en wil graag rond de 75kg wegen. -0
V1z0R (2.00) (22.5) Was 125kg is nu 90,0kg en wil graag 85kg wegen -35
wasda (1.64) (21) was 58.2 kilo, is nu 57.2 kilo en wil graag 52 kilo wegen -1
wendy-tje (1,60) (24,2) was 64,0 kg, is nu 63,5 kg en wil graag 58,0 kg wegen. -0,5
Yppy (1,72) (22,5) was 95,0 kg, is nu 66,5 kg en wil graag 65,0 kg wegen. -28,5
Zwahiel (1,84) (23) (103 cm) was 97 kg, weegt nu 88.5 kg (25,6%) (102cm) en wil graag 80-89 wegen (15-17%) (90-95 cm) -8,5

Updatelijstje:
Week 8: Snuusje
Week 9: GWS
Week 10: imago
Week 11: Yppy
Week 12: Kroeltroel

Kort overzicht van topics over lijnen op Fok!
Hoe de laatste kilotjes snel kwijt raken? - Een Fokker op zoek naar tips voor de laatste kilo's.
Hoe raak ik zo snel mogelijk mijn buikje kwijt! - Tips tegen dat vervelende buikje.
Superhongerdieet! - Net als Miss_d ben ik wel benieuwd hoe het hiermee is vergaan.
Vetvrij vet - Dit gaat over vetvervangers zoals Olestra
is herbalife beter dan andere maaltijdvervangers? - Wissel ervaringen over Herbalife uit.
Light-producten maken niet slank Pas op voor de '0%-vet' en 'light' producten!

De oefeningen van Lurky voor een mooi figuur zijn hier te vinden.

Internet - (Eng.) = Engelse sites.
Algemene sites
www.overgewicht.nl - Uitgebreide site over overgewicht. Hier kan je ook je BMI berekenen.
www.overgewicht.org - Site van het Kenniscentrum Overgewicht (verbonden aan de VU)
[url]http://www.voedingscentrum.nl]www.voedingscentrum.nl[/url] - Dé site boordevol informatie over gezond eten.
www.opdieet.nl - Site met uitstekende uitleg over overgewicht en dieten.
www.gezondheidsplein.nl - Het deel van gezondheidsplein over voeding. Uitgebreide en heldere informatie.
www.digitale-dietist.nl - Diëtisten site met handige tips, voedingsmiddelentabel en links.
www.dikke-mensen.nl - De site van de Nederlandse Obesitas Vereniging.
www.jojoclub-afslanken.com - Prima site met uitgebreide uitleg over vele soorten dieten.
www.eetstoornis.org - Site voor mensen met een eetstoornis.
www.weight-loss-diet-i.com - Verschrikkelijk veel informatie over lijnen en overgewicht (Eng.)
www.realage.com - Leuke en interessante site over gezond zijn en blijven (Eng.).
www.ivillage.com/diet/ - Zéér volledige site over overgewicht en lijnen (Eng).
www.3fatchicks.com - Geweldige site met een enorme hoeveelheid informatie en links (Eng.).
www.skinnydaily.com - Erg leuke en informatieve site over lijnen (Eng.)
www.ehow.com - Antwoord op ál je vragen, ook op het gebied van lijnen nuttig (Eng.).
www.diet-i.com - Véél info + "Hate Dieting e-zine" (Eng.)

Bewegen
www.sportjefit.nl - Over sportief afvallen met veel sportieve links.
www.lichamelijkeopvoeding.nl - Prima site als je wilt beginnen met bewegen (trainingsschema's).
www.myasics.nl - Een super site over hardlopen! Hardlopen voor dummies met trainingsschema's vanaf 2 min. hardlopen.

Voedingstabellen
www.voedingsmeter.nl - Hier kun je de voedingswaarde van je dagelijkse voeding bijhouden.
www.calorieteller.info - Handige site om je dagelijkse energie-inname bij te houden.
www.watziterin.nl - Handige site met kcal, vet, koolhydraten en eiwitgehalte.
www.caloriefreak.com - De naam zegt het al: een site vol produkten (ook bijv. McDonalds) + kcal. (Eng.).
Snoopy's Dieetpagina - Download hier een uitgebreide calorieëntabel.

Recepten
www.smulweb.nl - Afslank-gedeelte van smulweb vol heerlijke recepten en tips.
www.culinairezaken.nl - Prima receptensite met veel slanke recepten.
cgi.fatfree.com - De site met de meeste recepten voor een slanke lijn die ik heb kunnen vinden (Eng.).
www.cuisinecuisine.com - Hier moet je wezen als je een Engelstalig recept wilt klaarmaken en niets begrijpt van ounces, cups en tablespoons. Onmisbare rekenhulp bij het koken.

Interactieve sites
voedingsdagboek.demonster.net - Mooie en overzichtelijke site voor je eigen voedingsdagboek online.
www.valtaf.nl - Hou hier je eigen dieetdagboek bij (soort weblog voor lijners).
www.onlijnclub.com - Grote Internetcommunity (concurrentie dus haha) voor lijners.
www.weightsupport.nl - Een half jaar lang gratis begeleiding bij het lijnen.
www.fitday.com - Site voor je eigen (gratis) dieetdagboek (Eng.)
www.thedietchannel.com - Veel info en gratis 8 weken dieetprogramma (Eng.)

Link-sites
dieet.pagina.nl/ - Startpagina over dieten met nog meer links.
afslank.leukestart.nl - Een erg goede link-site over afslanken.
grotematen.pagina.nl - (nog) moeite met het zoeken van kleren? Kijk hier eens bij.
dmoz.org/Weight-Loss - Gevarieerde linksite. (Eng.)

Commerciële sites:
www.herbalife.com
www.slank-klup.nl
www.weighwatchers.nl
www.afslanken.com
www.eganederland.nl
www.slimfast.nl
www.bodysolution.nl
www.specialk.nl

[ Bericht 26% gewijzigd door Confidential op 27-02-2005 20:21:24 ]
-- support bacteria, it's the only culture some people have --
pi_25286397
En dat allemaal om m'n update door te kunnen geven...

Confidential (1,64) (22,6) was 67,0 kg, is nu 60,9 kg en wil graag 59,0 kg wegen. -6,1
Dat is -1,3 kilo sinds de laatste keer (al een heel tijdje geleden). Het gaat dus weer de goede kant op. Een hele verrassing was dat, moet ik zeggen.

Gaat het allemaal nog goed hier?
pi_25286523
gefelictieerd
  zondag 27 februari 2005 @ 20:39:59 #4
34182 knuffeldees
Fris en Fruitig
pi_25286637
tvp
Dubbel zo Frissss
pi_25294495
Jammer dat je stopt Imago, maar wel verstandig denk ik. Als je nu op het gewicht zit dat je lichaam blijkbaar prettig vind, is het zonde van de energie om er nog een kilo af te willen. En een kilo zie je niet eens. Laat je over een tijdje nog eens horen of het je lukt om op gewicht te blijven?

Welkom Woutey. Het beste is gewoon om te stoppen met bier. Als je nu al weet dat dit niet gaat lukken, kun je met jezelf afspreken het om-en-om te drinken. Water – bier – water – bier – water. Of je drinkt langzamer, zodat je steeds een rondje over slaat. Dan drink je ook maar de helft. Na een tijdje merk je ook dat je lichaam ontwent aan de alcohol en dat je je sneller dronken gaat voelen. En dan heb je dus nog minder nodig. Maar als je echt, echt, echt af wilt vallen, dan stop je gewoon.
Eet je wel genoeg als je alleen ontbijt eet en ‘s avonds? Voor je spijsvertering is het niet gezond iig. Het is niet ongezond om vaker te eten, het gaat er vooral om wat jij neemt. At je voor het afvallen vaker? Het is verstandig om te gaan wennen aan een levensstijl die je de rest van je leven vol kunt houden. Je zult nu best afvallen, maar als je ‘stopt’ zit het er zo weer aan. En dat is zonde natuurlijk.
En gewoon gaan sporten. Gooi de smoesjes de deur uit en meteen beginnen!
Hoe ging het? Wat heb je gedaan?

Gaat goed Miesjuh. Heb je er al over gedacht hoe je straks je gewicht vast wilt houden?

Jij bent er ook al bijna Confidential. Gaat het nog goed met het gezond koken voor je zelf? En was je begonnen met hardlopen?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_25302410
quote:
Welkom Woutey. Het beste is gewoon om te stoppen met bier. Als je nu al weet dat dit niet gaat lukken, kun je met jezelf afspreken het om-en-om te drinken. Water – bier – water – bier – water. Of je drinkt langzamer, zodat je steeds een rondje over slaat. Dan drink je ook maar de helft. Na een tijdje merk je ook dat je lichaam ontwent aan de alcohol en dat je je sneller dronken gaat voelen. En dan heb je dus nog minder nodig. Maar als je echt, echt, echt af wilt vallen, dan stop je gewoon.
Eet je wel genoeg als je alleen ontbijt eet en ‘s avonds? Voor je spijsvertering is het niet gezond iig. Het is niet ongezond om vaker te eten, het gaat er vooral om wat jij neemt. At je voor het afvallen vaker? Het is verstandig om te gaan wennen aan een levensstijl die je de rest van je leven vol kunt houden. Je zult nu best afvallen, maar als je ‘stopt’ zit het er zo weer aan. En dat is zonde natuurlijk.
En gewoon gaan sporten. Gooi de smoesjes de deur uit en meteen beginnen!
Hoe ging het? Wat heb je gedaan?
Voordat ik ben begonnen at ik ook even veel. Maar toen at ik toen ik thuis kwam wel eens chips of iets dergelijks. Nu eet ik als ik honger heb een appel of zo en drink gewoon veel water. Snoepen ben ik al een maand of zo van af.

Vandaag weer gesport, kwartier megedaan met de buikspieroefeningen en 40 minuten fietsen. Had niet zo heel veel tijd dus daar bleef het bij. Valt me trouwens op hoe langzaam de calorien eraf gaan, een pinda of zo moet je gewoon 10 minuten voor fietsen. Misschien wel meer.

Maar ik hoop het vol te houden dat twee keer sporten. Verder heb ik ook wel intensief werk opzich. Wat ik twee keer per week doe. (+- 14 uur)

Avondeten beslis ik zelf niet wat we eten thuis, dus eet ik gewoon mee. maar geen sauzen verder. Wel jus over de aardappels.

Iemand nog adviezen?

Oja, heb wel weer gezondigd door donderdag,vrijdag,zaterdag te drinken. Hoeveel calorieen zitten er eigenlijk in een biertje?
  dinsdag 1 maart 2005 @ 07:27:34 #7
94337 DusDat
Livin' A Gay Life
pi_25307784
Ik dacht dat ik ergens gelezen had dat bier niet slecht is qua aantal calorien, maar het zet snel om in koolhydraten of iets. Daarom is bier slechter dan wijn etc.
Someday you're gonna know
There's more to get than what you've got
You gotta learn to let go
Stop living it up, ready or not
  dinsdag 1 maart 2005 @ 10:10:27 #8
34182 knuffeldees
Fris en Fruitig
pi_25309005
quote:
Op maandag 28 februari 2005 22:09 schreef Woutey het volgende:

[..]
Vandaag weer gesport, kwartier megedaan met de buikspieroefeningen en 40 minuten fietsen. Had niet zo heel veel tijd dus daar bleef het bij. Valt me trouwens op hoe langzaam de calorien eraf gaan, een pinda of zo moet je gewoon 10 minuten voor fietsen. Misschien wel meer.
Probeer eens een crosstrainer, daar verbrand je veeeeeeel meer calorieen mee,
zeker als je het 40 minuten vol kan houden

En dat bier, dit kon ik er over vinden :
quote:
Alcohol bevat 7 kilocalorieën per gram. Veertig gram alcohol (wat overeenkomt met vier glazen pilsbier) bevat evenveel calorieën als 70 g suiker. Ter vergelijking, vier glazen frisdrank (vb. cola) bevat evenveel calorieën als 132 g suiker, dat is dubbel zoveel als vier glazen pilsbier. Bieren met een hoger alcoholgehalte bevatten meer calorieën. Wijnen en sterke drank bevatten meer calorieën dan bier.
Het caloriegehalte van bier wordt bepaald door de hoeveelheid gefermenteerde suikers en door de alcohol en varieert doorgaans van 30 tot 45 kcal per 100 ml. Dit is in vergelijking met andere dranken eerder weinig.
Verder vandaag even mijn update omdat ik morgen geen tijd heb

Knuffeldees (1.71) (21.9) was 86, is nu 63,9, en wil graag 63 kg wegen. -22,1
mijn streefgewicht is verhoogd omdat ik merk dat mijn lichaam hier wel een goede balans heeft gevonden,
toch wil ik graag de 63 halen en die zet ik er dan ook neer

Ben zo wel "tevreden" alleen zit bij mij de angst erin dat het er net zo snel weer aanzit
Hebben hier meer mensen last van? Zo ja wat kun je er tegen doen want ik word er helemaal gek van
Dubbel zo Frissss
pi_25332935
quote:
Jij bent er ook al bijna Confidential. Gaat het nog goed met het gezond koken voor je zelf? En was je begonnen met hardlopen?
Jaja, ik ben er alweer/ nog steeds bijna , het gaat nu even heel goed (met het gewicht dus) omdat er weer wat ritme in mijn leven zit en ik druk ben met vanalles en nog wat. Het koken gaat nog altijd goed, beetje prutsen in de keuken is wel ontspannend na een dagje studeren. Hardlopen heb ik geprobeerd, maar mijn knieën waren het daar niet zo mee eens. Ik houd het dus nu maar bij de cardiofitness.
pi_25332955
edit: per ongeluk dubbel gepost....

Ik las overigens net op de site van rtl-nieuws het volgende berichtje en dat wilde ik jullie niet onthouden...
quote:
'Drinken groene thee is goed voor de lijn'

Goed nieuws voor mensen die kampen met overgewicht: het drinken van groene thee zou kunnen helpen bij afvallen.

Verbranding
Dat blijkt uit onderzoek van het Duitse Instituut voor Voedingsonderzoek. Een substantie die in de thee voorkomt, vermindert de toename van lichaamsvet bij muizen. Het bestanddeel zorgt niet voor een verminderde eetlust, maar remt de opname van voedsel in de darmen en bevordert de verbranding van vet.

Vetrijk
Muizen die naast hun vetrijke dieet met groene thee werden behandeld, wogen na 29 dagen beduidend minder dan hun soortgenootjes die het zonder hadden moeten doen. Ook hun vetpercentage was lager.

EGCG
Om uit te sluiten dat andere bestanddelen van de thee van invloed waren op het onderzoek, gebruikten de wetenschappers een extract dat voor 94% bestond uit de werkzame stof EGCG.

Azië
Groene thee bevat grote hoeveelheden polyphenolen, waartoe ook EGCG behoort. Deze stoffen zouden een gunstige uitwerking hebben op de gezondheid. Zo zouden ze goed zijn voor de bloeddruk en cholesterolspiegel, en zelfs beschermen tegen kanker. Om die reden wordt met name in Azië al jaren onderzoek gedaan naar de deugden van groene thee.

[ Bericht 18% gewijzigd door Confidential op 02-03-2005 15:45:20 (dubbelpost) ]
  vrijdag 4 maart 2005 @ 11:33:04 #11
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_25361704
Dames en heren!
* zwahiel is weer begonnen met trainen!

Daar dan! Deze week al 2 keer geweest, ik zou ook nog 2 keer gaan squashen maar mijn partners hebben allemaal afgezegt Daar baal ik dus ook goed van
't mooiste is toch wel, er is een nieuwe vetmeting uitgevoerd en daaruit bleek dat ik 17.9% had
Nu geloof ik dat niet helemaal maar toch! Met kleren aan had ik een gewicht van 90,1 (net gegeten wel)

Toen ik op 't blaadje moest aangeven hoevaak ik van plan was te gaan komen schreef ik "maximaal" toen kreeg ik me toch een vreemd gezicht mijn kant op...
Maar 't gaat vrij aardig, langzaam weer opvoeren en de draad weer oppakken, nu nog 2x per week, volgende week + squash, die week erna 3x per week + squash, week daarna 3x per week + squash + spinning 1x, week daarna óf 3x per week + squash + 2x spinning, óf 4x per week + squash + 1x spinning.

ik moet trouwens ook 's van 't bier afblijven, ik drink de laatste tijd veel meer bier Veel meer speciaal bier, minstens 4 flessen pér week Daarnaast breng ik weer 's wat meer tijd door op school in onze kroeg Maar dat gaat goed komen hoor! Let maar 's op voor de zomer
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
  vrijdag 4 maart 2005 @ 16:22:36 #12
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_25365381
Bah, ik ben geveld door ziekte. Maakt me niet uit welke, het voelt iig k t... En sinds gisteravond heb ik nog een koortslip ook Maar met een beetje 'geluk' vaart mijn lijn er wel bij
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_25365687
Ik wil graag aankomen. Ben 2.08 meter lang, weeg bijna 100 kilo. r kan best nog wat heleboel kilootjes bij, heb wel vrij veel spieren gekregen van mijn werk in Rotterdam, maar het had weinig invloed op gewicht.

Iemand tips met aankomen? En dan bedoel ik niet met jezelf volvreten met tumtums ofzo.
Verwijderd door Admin.
  vrijdag 4 maart 2005 @ 17:26:30 #14
94337 DusDat
Livin' A Gay Life
pi_25366147
Zucht. Loop al de hele week steeds wat te snacken, ik sport het er wel weer elke dag af. Maar toch. Weer ff motivatie krijgen. Komt ook door het weer denk ik, ga je je toch eerder geneigd voelen om het gezellig te maken met eten enzo.
Someday you're gonna know
There's more to get than what you've got
You gotta learn to let go
Stop living it up, ready or not
  maandag 7 maart 2005 @ 10:36:06 #15
1762 YPPY
Yppiaans
pi_25408971
GWS, doe jij de update van afgelopen weekend? Dan doe ik volgende week die van Imago en dan schuiven we op.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  maandag 7 maart 2005 @ 11:18:27 #16
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_25409631
Update week 9:

Actress (1m72) (22.8) was 75,1 kg, weegt nu 67.4 kg en wil graag 64 kg wegen -7,7
Confidential (1,64) (22,6) was 67,0 kg, is nu 60,9 kg en wil graag 59,0 kg wegen. -6,1
GWS (1.68) (21,7) was 67,5 kg, is nu 61,4 kg en wil graag 56,0 kg wegen. -6,1
Känsterle (1,83) (18,8) was 75,0 kg is nu 63,0 kg. -12,0
Kittyme (1.73)(24,0) woog 72,0 kilo, weegt nu 71,8 kilo en wil graag 65 kilo wegen -0,2
Knuffeldees (1.71) (21.9) was 86, is nu 63,9, en wil graag 63 kg wegen. -22,1
Kroeltroel (1,83) (24,5) was 90,0 kg, is nu 82,2 kg en wil graag 73,0 kg wegen. -7,8
Miesjuh (1,67) (22,23) was 69 kg, is nu 62.4 kg en wil graag 60,0 kg wegen. -6,6
nein (1.73) (22,05) was 88,8, is nu 66 kg en wil graag 62 kg wegen. -22,8
ps2noob (1,99) (23,72) was 109,0 kg, is nu 93.3 kg en wil graag onder de 85,0 kg wegen. -15.7
Radiohoofdje (1,68) (23.4) was 66 kg, is nu 62 kg en wil graag 56 kg wegen -4,0
Rhoona (1.63) (23) woog 62,6 kg, weegt nu 61,0 kg, wil graag 58 kg wegen. -1,6
Sa-sa (1,64) (22.3) was 62,0 kg, is nu 60 kg en wil graag 55,0 kg wegen. -0
Shantee (1.73)(21,4)was 70 kg, weegt nu 64, en wil graag onder de 60 wegen -6
Sjak (1.80)(23,5) was 80 kg, is nu 75,2 kg en wil graag 67 wegen. -4,8
Snuusje (1m73) (21.5) was 78 kg, is nu 64,2 kg en wil graag 60 kg wegen. -13,8
_Supreme (1.72) was 70 kg, is nu 65.4 kg en wil graag 62 wegen. -4.6
Timmai (1,87) (24,3) is nu 85kg en wil graag rond de 75kg wegen. -0
V1z0R (2.00) (22.5) Was 125kg is nu 90,0kg en wil graag 85kg wegen -35
wasda (1.64) (21) was 58.2 kilo, is nu 57.2 kilo en wil graag 52 kilo wegen -1
wendy-tje (1,60) (24,2) was 64,0 kg, is nu 63,5 kg en wil graag 58,0 kg wegen. -0,5
Woutey (1.83 m.) (21,33) was 73,0 kg, is nu 73,0 kilo en wil 65 kilo wegen. 0,0
Yppy (1,72) (22,5) was 95,0 kg, is nu 66,5 kg en wil graag 65,0 kg wegen. -28,5
Zwahiel (1,84) (23) (103 cm) was 97 kg, weegt nu 88.5 kg (25,6%) (102cm) en wil graag 80-89 wegen (15-17%) (90-95 cm) -8,5

Updatelijstje:
Week 10: Yppy
Week 11: Kroeltroel
Week 12: _Supreme
Week 13: Snuusje
Week 14: GWS

Ik hoop dat alles goed is gegaan en anders hoor ik het wel

Ik ben zelf ook gewicht kwijtgeraakt, ben ook ziek geweest. Ik ben dus eindelijk op een veilige afstand van de 63 kg geraakt...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  maandag 7 maart 2005 @ 11:36:31 #17
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_25409934
Oei oei!

Gisteren gezondigd...
Ben samen met vrienden naar een Duitse Schnitzeltent gegaan... 10 euro en onbeperkt eten
Was wel erg lekker en vooral (belangrijkste) erg gezellig! Paar biertjes erbij, McFlurry als toetje in de Mac daarna

Gelukkig had ik 's morgens om half 10 al een dik uurtje gesquashed (zaterdagnacht was 't 3.30 geworden dus natuurlijk verloren!)

Maar gelukkig ga ben ik nu écht begonnen met trainen, dit was ook de laatste week dat ik me mag laten gaan, vanaf nu gelden de 8 uur regel weer (of de 10 regel) en 5 / 6x per dag eten in kleine hoeveelheden.
De 8 uur regel is makkelijk, na 20.00 uur geen eten meer, ook geen chips of komkommer.
De 10 regel is ook makkelijk, alleen maar eten (behalve ontbijt!!!!) in een uur wat in de 10 reeks zit, 10 ~ 19 uur.

Een dagje in de week mag ik mezelf laten gaan Da's voor mij meestal de zondag.
Nu ga ik mijn bier verbruik ook wat temperen en mijn metabolisme opvoeren. Ik hoop dat 't weer snel wat beter wordt zodat ik wat meer kan fietsen, want nu is 't echt té koud daarvoor!
En weer lekker veel trainen!
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
  maandag 7 maart 2005 @ 11:42:37 #18
1762 YPPY
Yppiaans
pi_25410017
Woutey, jammer dat je het avondeten niet kunt kiezen, dat is wat lastiger, maar geen ramp. Wat je kunt doen is voorstellen eens in de week te koken. Dat mag vast, dan kook je lekker en gezond, zodat de rest denkt “wat lekker, dat moeten we vaker eten!” en dan gaan zij ook gezonder eten. Verder kun je veel groente eten. Een goede verhouding is geloof ik de helft van je bord vol groente. Als je een kleiner bord hebt, eet je toch een bord leeg, maar het is wel minder. Let op met aardappels, pasta, rijst enz. daar zitten veel koolhydraten in. Je kunt het wel eten, maar niet borden vol. Als het vlees niet mager is, kun je daar ook wat minder van nemen. Dan eet je wel mee, maar toch wat gezonder.
Hoe wordt de jus eigenlijk gemaakt? Die is vaak niet gezond.

Het klinkt bekend wat je zegt knuffeldees. Ik ben ontzettend bang weer net zo dik te worden als vroeger. Daarom wil ik nu terug naar die 65. Hoe we hier vanaf moeten komen? Geen idee, ik wilde dat ik het wist. Ik denk dat het niet ongezond is om oplettend te zijn, maar het moet natuurlijk niet gaan overheersen. Als je de oplossing hebt, laat je het dan weten?

De pot groene thee staat klaar Confidential.

Denk bij elk biertje aan je wasbord zwahiel, dan laat je het vast staan! Bestaat er geen light bier?

Volvomeister, er is een speciaal topic voor mensen die aan willen komen. [Centraal] Ondergewicht!! help!, ik wil aankomen. Daar heb je vast meer aan dan aan ons.

Hoe gaat het nu met je motivatie DusDat? Al weer gevonden? In de winter is het wel moeilijk, niemand zit toch of je aankomt. Maar denk aan de zomer en aan het strand!

Beterschap GWS

Zaterdag heb ik meegedaan aan een hardlooptraining die zes weken gaat duren. Echt goed! In september begint er weer zoiets in heel Nederland, echt een aanrader voor de (startende) hardlopers onder ons. De meeste lopers zijn bij ons beginners en wat mensen die al maanden niks meer hebben gedaan. Het voelde wel stoer dat ik met het lopen vooraan liep met wat van die stoere mannen die niet ingehaald wilden worden.
Het is wel supernuttig, ik heb net volgens de 'nieuwe technieken' gelopen. Echt opletten zeg. Het ging niet zo snel, maar als ik het goed doorkrijg gaat het vast een stuk makkelijker.
Wij gaan volgende week naar Runnerworld voor uitleg over schoenen, we kunnen daar ook passen en gaan daar lopen. Uitleg over kleding komt nog.
*OUD heilige*
pi_25410897
quote:
Op maandag 7 maart 2005 11:42 schreef YPPY het volgende:

De pot groene thee staat klaar Confidential.
OK, dan neem ik de koekjes worteltjes en komkommer mee!
  dinsdag 8 maart 2005 @ 09:23:43 #20
34182 knuffeldees
Fris en Fruitig
pi_25422917
De weegschaal is vandaag lief tegen me

Weer een nieuwe update, ondanks dat ik het hele weekend taart en paaseitjes gevreten heb toch nog wat positiefs
Knuffeldees (1.71) (21.5) was 86, is nu 63,3 en wil graag 63 kg wegen. -22,7

* knuffeldees aait de weegschaal 0,6 eraf

[ Bericht 2% gewijzigd door knuffeldees op 08-03-2005 09:58:27 ]
Dubbel zo Frissss
pi_25423214
quote:
Op maandag 7 maart 2005 11:42 schreef YPPY het volgende:
Woutey, jammer dat je het avondeten niet kunt kiezen, dat is wat lastiger, maar geen ramp. Wat je kunt doen is voorstellen eens in de week te koken. Dat mag vast, dan kook je lekker en gezond, zodat de rest denkt “wat lekker, dat moeten we vaker eten!” en dan gaan zij ook gezonder eten. Verder kun je veel groente eten. Een goede verhouding is geloof ik de helft van je bord vol groente. Als je een kleiner bord hebt, eet je toch een bord leeg, maar het is wel minder. Let op met aardappels, pasta, rijst enz. daar zitten veel koolhydraten in. Je kunt het wel eten, maar niet borden vol. Als het vlees niet mager is, kun je daar ook wat minder van nemen. Dan eet je wel mee, maar toch wat gezonder.
Hoe wordt de jus eigenlijk gemaakt? Die is vaak niet gezond.
Jah daar zit wel wat in. Maar ik dacht altijd juist dat aardappels gezond waren. Daar moet ik dus wat mee minderen. De jus is af en toe geloof ik uit een pakje maar soms ook de restanten van het vlees. Zit dus behoorlijk wat vet in.

Thanks voor de tips. Stimuleert me weer om verder te gaan.
pi_25423247
Het lukt niet zo goed meer bij mij

Geen update dus
pi_25423723
hier ff een berichtje.

ik sta alweer 2 weken op het zelfde gewicht, het wil niet meer erg lukken. (ik zondig af en toe.. hehe)
en nu is mn batterij van mn weegschaal leeg, dus kan ff niet meer wegen.
Maar, van de week ga ik er hard tegen aan want ik wil de laatste kilootjes toch nog kwijt raken
pi_25424813
Ik vraag me af welke weegschalen jullie hebben die het allemaal zo nauwkeurig aangeven hoor

Wij hebben er 2 en ik ben er gister weer eens op gaan staan voor de lol.

Op de digitale weeg ik 67 kilo, op de analoge (op dezelfde plek) 72 maar dat klopt niet want ik weeg toch echt geen 72 kilo. Maar nu komt het, als ik de weegschaal een meter verplaats naar een andere plek in de badkamer (met een stevige, rechtje ondergrond dus) dan gaat er zo of een paar kilo af of een paar kilo bij. Ik snap er niks van en heb in feite geen idee hoeveel ik weeg
  dinsdag 8 maart 2005 @ 12:14:34 #25
34182 knuffeldees
Fris en Fruitig
pi_25425087
quote:
Op dinsdag 8 maart 2005 11:53 schreef heaven7 het volgende:
Ik vraag me af welke weegschalen jullie hebben die het allemaal zo nauwkeurig aangeven hoor

Wij hebben er 2 en ik ben er gister weer eens op gaan staan voor de lol.

Op de digitale weeg ik 67 kilo, op de analoge (op dezelfde plek) 72 maar dat klopt niet want ik weeg toch echt geen 72 kilo. Maar nu komt het, als ik de weegschaal een meter verplaats naar een andere plek in de badkamer (met een stevige, rechtje ondergrond dus) dan gaat er zo of een paar kilo af of een paar kilo bij. Ik snap er niks van en heb in feite geen idee hoeveel ik weeg
Probeer je altijd op dezelfde plaats te wegen, het liefst op een harde en rechte ondergrond,
dus niet op een tapijt of op een badmat

Die van mij staat gewoon op het zeil in de woonkamer, altijd dezelfde plek
tis trouwens een Digitale, heb niet zo'n goeie ervaring met analoge
want bij mijn vriend thuis hebben ze er een en daar ben ik altijd 3/5 kilo zwaarder
Dubbel zo Frissss
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')