abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 maart 2007 @ 18:37:57 #1
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47273262

Het enige echte vervolg op Slank de lente in # 56!

Voor wie is "Slank de lente in", ook wel bekend als "Slank de zomer in" bedoeld?
De Slank-de-zomer-in-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilotjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben.
Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Fok Dieetclub deel 141.
Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan! Ga naar Dieet-web en maak daar een account aan. Na activatie zul je dan in het lijstje verschijnen. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Dat kun je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Nadat je een account hebt aangemaakt moet je Troel even een pm sturen dat je in dit lijstje wilt van slank de lente in, want iedereen komt automatisch in het dieetclubtopic.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje wat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

En sommige mensen mochten het al opgemerkt hebben, de regelmatige bezoekers van de "Slank de lente in"-reeks zijn iets intiemer geworden dan we allemaal gedacht hadden, want we kennen elkaar vanaf nu bij de voornaam!!
Mocht je een probleempje hebben met namen onthouden, dan wil dit misschien wel helpen:

Miss_S = Saskia
Viking84 = Renske
Thrilled = Kevin
Sylvana = Sylvana
Mordradead = Douwe
Spacehamster = Mira
Conleche = Colette
Mezel = Patricia
Guppyfriend = Linda
Roosjeroosje1988 = Roosje
Veiligheidsspeldje = Marianne
Tangarine = Maarten
Mini_rulez = Marijke
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 14 maart 2007 @ 18:41:31 #2
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47273379
En mijn laatste post uit het vorige topic:

Ik heb 2 dagen stage en kan zelf bepalen wanneer ik m'n uren maak, dus ik heb ook veel tijd. Als het mooi weer is, wil ik gaan sporten, regent het, ga ik naar stage .

Aangezien ik zelf een fiets wil kopen (wat moeilijk zeg! ik zie door de bomen het bos niet meer!) ook maar even vragen waar jullie hier op fietsen.

Ik zal blij zijn als het langer licht is 's avonds. Dan kan ik om 19 uur nog een flink stuk fietsen .
Niet meer actief op Fok!
pi_47273461
ik heb stage en daardoor heb ik nu juist minder tijd
pi_47274404
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 18:41 schreef Viking84 het volgende:

Aangezien ik zelf een fiets wil kopen (wat moeilijk zeg! ik zie door de bomen het bos niet meer!) ook maar even vragen waar jullie hier op fietsen.
Ik fiets op een Jan Jansen racefiets, met zo'n gebogen stuur dus. Hij staat nu boven op de Tacx (zo'n standaard die je achterwiel op een rolding zet, kun je binnen fietsen), maar hij is nog niet buiten geweest dit jaar. Kweenie of ie dat wel komt, ik gebruik hem niet zo vaak meer. Komt natuurlijk ook omdat ik op kamers woon door de week en dat ding bij mijn ouders staat. Mijn pa fietst er wel op. Het is alleen wel ongelofelijk saai, net zo saai als steppen. Tv erbij is dus wel handig.

En door de week op een oude fiets die ik met wat spuitbussen heeel mooi gemaakt heb!
pi_47275571
quote:
En mijn laatste post uit het vorige topic:

Ik heb 2 dagen stage en kan zelf bepalen wanneer ik m'n uren maak, dus ik heb ook veel tijd. Als het mooi weer is, wil ik gaan sporten, regent het, ga ik naar stage .

Ik zal blij zijn als het langer licht is 's avonds. Dan kan ik om 19 uur nog een flink stuk fietsen .
Ik heb een studentenbrik en een 'goede fiets'. Mijn goede fiets is een hybride met 24 versnellingen, geen echt snelle fiets dus. Ik gebruik hem voor toertochtjes en fietsvakanties (met veel bagage enzo). Het gaat mij niet echt om de snelheid. Met lagere snelheid geniet ik gewoon meer van de omgeving. Uiteindelijk is mijn energieverbruik bij dezelfde snelheid natuurlijk hoger dan op een racefiets
Trust me, I know what I'm doing.
pi_47276027
quote:
Hoe kunnen jullie allemaal zo makkelijk tijd vrijmaken om overdag te sporten, en dan ook nog zo lang?

Ik heb gisterochtend een college moeten missen om überhaupt te kunnen gaan sporten, omdat het er maandag, vandaag, morgen of vrijdag helemaal niet in zat.
Ik ben schilder, dus ik kan tijd vrijmaken wanneer ik daar zin in heb. (héérlijk, die vrijheid!!) Wel heb ik samen met nog iemand een galerie en daar werk ik gemiddeld 2 dagen in de week, dan kan ik alleen 's avonds gaan, maar dat vind ik ook niet erg. Heb net een uurtje stepshape gedaan. Lastige stapjes, maar wel een leuke les.
  Moderator woensdag 14 maart 2007 @ 20:01:12 #7
155227 crew  Guppy
dus
pi_47276250
quote:
op een gammele oude Gazelle, en op de Spinning-fietsen van de sportschool

en ik kan tijd vrijmaken om te sporten omdat mijn opleiding op dit moment heel rustig is. echter, 2 april begint mn stage, en die is 40 uur in de week. dan moet t sporten ff op een laag pitje, want ik moet daarnaast ook nog gewoon werken...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_47276451
Ik ben met mijn bachelorscriptie bezig, en heb daarnaast 4 uur college per week (volgend blok maar 2), heb dus voldoende tijd om zelf in te delen

en over het fietsen: ja, fietsen is zo lekker 's avonds als het langer licht blijft en wat warmer is... samen met een leuk iemand fietsen en dan de zon zien ondergaan terwijl je lekker in het weiland ligt *zwijmel*
Not all those who wander are lost. - J.R.R. Tolkien
As far as we can discern, the sole purpose of human existance is to kindle a light of meaning in the darkness of mere being. - C.G. Jung
pi_47276573
het is wel lekker dat je jullie zoveel tijd hebben op het moment om te sporten
  woensdag 14 maart 2007 @ 20:18:33 #10
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47276901
Oh, en ik maar denken dat iedereen hier een superhippe mtb met 27 versnellingen had . Ik heb me bedacht: ik ga toch geen fiets kopen (goede fiets = duur, ik word hoorndol van alle verschillende types etc), maarrrrrr.... er staat nog een mtb hier in de schuur. Vrijwel nooit gebruikt. Is van een huisgenoot van me, die heeft hem eens van z'n pa gekregen die hem weer gratis bij een zakelijke transactie had ontvangen. 21 versnellingen zitten er geloof ik op. Ik mag er van m'n huisgenoot op fietsen, dus ik breng hem van de week even naar de fietsenmaker voor een check.
Kan best zijn dat hij over een jaar uit elkaar valt dan, maar dan heeft 'ie toch nog een nuttig leven gehad .
M'n gewone fiets moet ook even gecheckt worden. Eén van de trappers zit steeds vast, de remmen werken niet meer naar behoren (en dat is niet zo handig als je zo snel fietst als ik) en het zadel is aan pulp.

Ik was vandaag trouwens even in de stad om een trainingsbroek te kopen. Eerst naar Scapino en Bristol. Ze hadden óf lelijke broeken óf veel te groot. Heb toen bij Aktiesport een hele mooie le coq sportif aangehad (met zo'n 'binnenbroek' met gaatjes, ben ff kwijt hoe dat heet) en ik trek die maat L aan, maar was véél te groot en verder hadden ze alleen nog maar XL en maat S. S leek me iets te enthousiast . Dus ik ga morgen eens bij een ander filiaal van Scapino kijken aan de andere kant van de stad om te kijken of ze daar nog een M hebben liggen van een fatsoenlijke broek.

Wel grappig, hoor: zo pas je nergens in en zo is alles te groot . Was het met alle soorten kleding maar zo .
Niet meer actief op Fok!
  Moderator woensdag 14 maart 2007 @ 20:22:48 #11
155227 crew  Guppy
dus
pi_47277052
Ik haal alles bij Perry Sport, ik slaag altijd met t merk INQ (is volgens mij ook hun eigen merk). misschien ook iets voor jou?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_47277072
en wanneer ga je nu eens beginnen met fietsen en hardlopen

en niet stiekem die S aangepast?
  woensdag 14 maart 2007 @ 20:25:31 #13
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47277162
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 20:23 schreef Miss_S het volgende:
en wanneer ga je nu eens beginnen met fietsen en hardlopen

en niet stiekem die S aangepast?
ik vind het praten over fietsen en hardlopen leuker . Nou, fietsen ga ik mee beginnen als de fiets dus opgeknapt is en als het een beetje goed weer is. Helaas slaat het dit weekend weer om .
En hardlopen ga ik doen als ik 77 kilo ben. Dan ben ik nog 5 kilo te zwaar en dat lijkt me een mooi moment om te beginnen. Ik hoop met het fietsen m'n lijf een boost te geven, net als met het wandelen vorige week .

Nee, ik heb die S niet aangepast, want ik stond alweer in m'n kloffie buiten. Niet zoveel zin in dus . Had ook niet verwacht dat die L niet zou passen. Zal morgen eens kijken of ik niet alsnog een S aan zal doen.

Ik vind dat ze maar lelijke broeken hebben tegenwoordig. Ik heb nu een adidas met witte strepen aan de zijkant en dan aan de onderkant een ritsje. Die hebben ze tegenwoordig nog maar weinig (kom ze zelden tegen). Allemaal glansbroeken met rechte pijpen .
Niet meer actief op Fok!
pi_47277292
ik heb inderdaad zo'n glansbroek in het zwart maar die is ookal weer te groot

en in het weekend gaat het toch niet regenen? dan kan je wel gaan fietsen
  Moderator woensdag 14 maart 2007 @ 20:30:34 #15
155227 crew  Guppy
dus
pi_47277367
ik heb een niet-glans broek hoor
  woensdag 14 maart 2007 @ 20:32:48 #16
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47277455
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 20:28 schreef Miss_S het volgende:
ik heb inderdaad zo'n glansbroek in het zwart maar die is ookal weer te groot

en in het weekend gaat het toch niet regenen? dan kan je wel gaan fietsen
zaterdag: 50 % kans op regen
zondag: 70 % kans op regen

bron: nu.nl

Ik ga even tv kijken in bed (lekker gedoucht, pyjama aan ).
Niet meer actief op Fok!
pi_47277672
Sylvana en Thrilled zijn alletwee al een tijdje weg: zouden ze dan toch samen in dat twijfelaartje liggen?
pi_47278347
daar lijkt het wel op
pi_47278879
heheheh verdacht
As far as we can discern, the sole purpose of human existance is to kindle a light of meaning in the darkness of mere being. - C.G. Jung
  woensdag 14 maart 2007 @ 21:18:16 #20
157031 roosjeroosje1988
viesdik/lelijk/daddy-issues
pi_47279224
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 18:01 schreef Plukie86 het volgende:
Over die kuiten: Door hardlopen worden je spieren korten, daardoor zouden je kuiten dikker kunnen lijken. Een oplossing is om je kuitslpieren langer te maken, door strechten, yoga of pilates ofzo. Krijg je een mooi figuur van.
Wat was strechten ook alweer? En hoe doe je die andere oefeningen?
pi_47279382
Het valt me wel op dat ik hier als jongen ernstig in de minderheid ben
pi_47279515
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 20:38 schreef conleche het volgende:
Sylvana en Thrilled zijn alletwee al een tijdje weg: zouden ze dan toch samen in dat twijfelaartje liggen?
Hahaha.. hallo! Die afspraak wordt waarschijnlijk binnenkort gemaakt haha.. maar Sylvana d'r internet ligt eruit (haar huisbaas had de rekening niet betaald ofzo?) dus kan ze even niet bij-posten, en ik had nog geen tvp geplaatst hier dus post nu pas...
pi_47279583
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 21:22 schreef Tangarine het volgende:
Het valt me wel op dat ik hier als jongen ernstig in de minderheid ben
en dat is een probleem?
pi_47280006
Alweer een nieuw topic!

Ik heb besloten dat ik morgenochtend maar weer even een college ga skippen om te gaan sporten. Ik voel me echt niet lekker bij het idee dat ik de hele week niet meer zou kunnen gaan.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_47280323
He, ik ben nieuw hier. Ben zelf vandaag begonnen met een poging om 12 kilo af te vallen. Net 1 uur wezen sporten, heb een fitnesskaart gekocht voor groepsfitness lessen. Toch heb ik zeker 6 jaar niet gesport. Ben misschien daarom ook zeker de laatste 3 jaar 12 kilo mee aangekomen. Ik was helemaal gesloopt na zo'n uurtje Body Shape (30 min aerobic en 30 min bbbb)Woow wat een inspanning! Ik wil het wel doorzetten, ook omdat het een groepsles is lijkt het mij wel te doen. Beter dan alleen op een lopende band te rennen. Zijn er meer die aan Body shape doen? en wat is jullie ervaring!

Oh ik ben 23 ( vrouw) 1.73 en nu 84 kilo. Mijn streef is 72 kilo (12 kilo dus) Om een kleine indicatie te geven op mijn 19e woog ik 67 kilo en had maatje 38. Heb natuurlijk altijd wel stevige benen en billen gehad en wil proberen mijn oude figuur (grotendeels als het kan)terug te krijgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')