abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46921257
Fok! Dieetclub deel 140!

Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld?

De Fok!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een startBMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de feestdagen in # 45 Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes

Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Meetings

(Di)eetclubmeeting topic XIX We zijn druk aan het overleggen over een uitje naar de sauna, maar ook over een weekendje weg!

Ik wil ook!

Dat kan Ga naar http://www.dieet-web.nl en maak daar een account aan. Na activatie zal je dan in het lijstje verschijnen. Het handigst is om even in het topic te melden dat je een account aangemaakt hebt, dan kom je het snelst in het lijstje. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet en je plan invullen. Met je eigen account kan je zelf je updates doorgeven. Dat kan je één keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal één update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet.

Deelnemers

De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

Deze OP is te vinden in de Fok!wiki
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_46921405
Hiermee sloot ik deel 140:
quote:
Op zondag 4 maart 2007 21:55 schreef Isabeau het volgende:
Ik begrijp eigenlijk helemaal niet hoe die Sonja Bakker zo populair kon worden. Ik heb een behoorlijke hoeveelheid dieetboeken en ik heb zelfs dieetboeken die een zelfde soort dieet hebben als het Sonja Bakkerdieet inclusief 10 weken dagmenu's van rond de 1000 kcal. Ik heb zelfs een weight watchers 365-dagen boekje met alleen maar 'normale dagmenu's' zonder fratsen of gekke dingen. Sonja Bakker vertelt verder helemaal niets nieuws en dus vraag ik me af waarom zij nou zo populair werd en de schrijvers van die andere normale dieetboeken niet. Ik snap het eigenlijk niet zo
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_46921663
En dit schreef ik:
quote:
Op zondag 4 maart 2007 21:55 schreef Liejannuh het volgende:
Als ik iets over Sonja B. hoor of lees, dan moet ik altijd aan dit stukje denken:

Met twee jaar meao in de tas solliciteert ze naar de functie van hoofd personeelszaken bij Christine le Duc in Volendam. Christine le Duc: ik vond het wel chic klinken. Ik dacht dat het een parfumerie was. Pas toen ik binnenkwam voor mijn sollicitatiegesprek zag ik al die blote meiden aan de muur hangen. Le Duc bleek een speciaalzaak in erotische artikelen te zijn. Nou ja, ik heb vier jaar leiding gegeven aan 150 medewerkers. Het was best geinig. Daarnaast volgde ik een deeltijdopleiding tot voedingsdeskundige.

Bron: http://www.sonjabakker.nl/nl/indemediabericht.php?id=47

Wij doen echt iets verkeerd dames (en enkele heren die hier posten)!
pi_46921775
hoi
Dit is een TVP, zodat ik net doe of ik gewoon bij dit clubje hoor
pi_46921894
SB is gewoon een hype
hopelijk horen we er over een paar jaar niets meer over
  zondag 4 maart 2007 @ 22:07:36 #6
102174 Diesz
Stuiterbal
pi_46921917
quote:
Op zondag 4 maart 2007 20:04 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nee, ik krijg er dus ook de kriebels van en ineens was niets meer goed in die winkel
Ik vind het wel kinderachtig, maar tsja, dan is dat maar zo
Ben ik dan zo'n muts dat ik het met SB wil gaan proberen?? Zoveel mensen om me heen die ik er flink mee heb zien afvallen, dat ik het een poging waard vindt....

Ik zie mijn naam trouwens nog niet in het lijstje staan, mag ik er ook bij?
Creativity is inventing, experimenting, growing, taking risks, breaking rules, making mistakes, and having fun
Druifje!!
  † In Memoriam † zondag 4 maart 2007 @ 22:15:06 #7
43556 miss_dynastie
pi_46922254
Misschien omdat het zo'n 'loike sympethieke maid' is. Of ze zijn gek op 'pakzooi' of zo. Anyway, ik zie de hype al een beetje overwaaien en de kilootjes er al weer aankomen bij een hoop mensen

En o jaaaaaaaaaaaa, de smoesjes dan. 'Ik was 20 kilo kwijt, 12 zitten er weer aan, maar als ik weer begin is het er zo af.' ALS ja
pi_46922380
quote:
Op zondag 4 maart 2007 22:07 schreef Diesz het volgende:
Ben ik dan zo'n muts dat ik het met SB wil gaan proberen?? Zoveel mensen om me heen die ik er flink mee heb zien afvallen, dat ik het een poging waard vindt....
Ja, dan ben je officieel een SonjaMuts En natuurlijk val je ermee af, de menu's komen zelden boven de 1000 kcal uit (meestal rond de 800 kcal) en afvallen is niets meer en niets minder dan minder energie binnenkrijgen dan je verbruikt. Eigenlijk val je met èlk bestaand dieet af. Alleen moet je jezelf afvragen: kan ik het dieet wat ik gekozen heb voor de rest van mijn leven volhouden? Verandert het mijn leefstijl? Want afvallen is niet moeilijk (vraag meer dan de helft hier maar hoe simpel het soms is), het probleen komt na het lijnen: hou het er maar eens af. 97% (geen verzonnen getal, helaas) van de mensen die veel gewicht zijn kwijtgeraakt zitten binnen 3 jaar weer op het oude gewicht of erboven. Het gaat dus niet om het lijnen, het gaat er vooral om dat het gewicht eraf blijt. Sonja Bakker wijzigt je leefstijl niet (vooral niet als je alleen de door haar voorgekauwde menu's volgt), dat moet je toch echt zelf doen.
  zondag 4 maart 2007 @ 22:17:51 #9
47102 Elvi
miemkwien
pi_46922401
Twas gewoon goeie marketing... ze is overal! Met goeie markteking kan je zelfs stront verkopen *met extra vezels*
pi_46922495
quote:
Op zondag 4 maart 2007 22:17 schreef Elvi het volgende:
Twas gewoon goeie marketing... ze is overal! Met goeie markteking kan je zelfs stront verkopen *met extra vezels*
Was dat het? Want wat ik al zei: ze vertelt niets nieuws en heeft ook niets nieuws toegevoegd aan manier van lijnen oid. Ze vertelt in haar boeken zelfs dingen die niet goed voor je zijn of domweg niet kloppen.
  zondag 4 maart 2007 @ 22:22:50 #11
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_46922674
quote:
Op zondag 4 maart 2007 22:17 schreef Elvi het volgende:
Ik heb net gelezen dat ze dat bij parfumerie gigant Christine Le Duc heeft geleerd!
  zondag 4 maart 2007 @ 22:25:16 #12
47102 Elvi
miemkwien
pi_46922825
Precies... als je dildo's met weerhaken kan verkopen kan je dit ook

Ze was ineens overal... columns, interviews, n hele Flair of Vriendin ging over haar Nu zit ze in tv-programma's en heeft ze n rubriek in de Privé geloof ik...

Ze is geen diëtiste, ze is zakenvrouw
pi_46922905
quote:
Op zondag 4 maart 2007 22:25 schreef Elvi het volgende:
Ze is geen diëtiste, ze is zakenvrouw
Je slaat de spijker op d'r kop
pi_46922963
Maar volgens haar man doet ze dit al 10 jaar lang, en al die mensen die het 10 jaar geleden al deden zijn ook nog steeds op gewicht.
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_46922965
Iedereen schijnt af te vallen van SB. Bij mij werkt het niet! Maar misschien komt dat wel omdat ik om de ene dag een SAS-dag heb

Heb nu een soort van griep en kan niet naar de sportschool. Dit is echt waardeloos...

* blue_funk pompt zich vol met vitaminepillen en hoopt deze week toch nog even naar de sportschool te kunnen gaan
Le véritable voyage de découverte ne consiste pas à chercher de nouveaux paysages, mais à avoir de nouveaux yeux. ~Marcel Proust (1871-1922)
Last.fm | Flickr
pi_46923023
Naja.. ze wordt er behoorlijk rijk mee! En ze houdt zichzelf mooi in de media.

Ik houd niet zo van die voorgekauwde dieten/dieetboeken.. Volgens mij werkt het veel beter als je er zelf eens goed voor gaat zitten om te kijken wat voor jou werkt.
pi_46923510
quote:
Op zondag 4 maart 2007 22:28 schreef Lentigo het volgende:
Ik houd niet zo van die voorgekauwde dieten/dieetboeken.. Volgens mij werkt het veel beter als je er zelf eens goed voor gaat zitten om te kijken wat voor jou werkt.
Het is inderdaad heel erg belangrijk om een dieet te kiezen wat bij JOU past. Als je dol bent op vlees en kaas, maar brood en aardappelen maar niks vindt dan kan Southbeach serieus iets voor je zijn. Maar veel mensen kiezen een dieet op het gerucht dat 'anderen er veel mee zijn afgevallen'. Maar je moet vooral een dieet uitkiezen wat bij je past en wat je kan volhouden. Het voordeel van het Sonja Bakker dieet is dan ook dat het zo lekker normaal is. Eindelijk geen gezeur over voedsel wat je wel of niet definitief moet schrappen of moet combineren of het tellen van koolhydraten en geen ingewikkelde en rare ingrediënten en recepten. Alleen raden wij van de Fok!Dieetclub ( ) aan om iets meer te eten, de produkten die ze aanraadt niet strikt te volgen en meer aandacht aan beweging te geven.
pi_46923773
ik zou zelf gewoon zeggen: ga richting de dietist of zo? als je via sb wil afvallen, lijkt me een dietist 10 keer beter. want die helpt je ook echt je levensstijl te veranderen, en niet alleen af te vallen (tenminste dat was nog zo in mijn periode: je moet aankomen, helaas heb ik die tips nu zo goed in mijn hoofd zitten dat ik aan blijf komen )
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
pi_46924125
Ik heb verschillende dietistes gehad, en aan eentje had ik echt wat. De rest kon ik niets mee, en die kon ik alles wijsmaken..

De dietiste waar ik wel wat aan had was degene van de eetgroep. Die zei gewoon waar het op stond..

Ik heb vandaag denk ik wat veel suikers en ongezonde zooi gehad... Ik voel me niet super, ben gestressed voor komende week, en dat speelt jammergenoeg een grote rol. Hopelijk zie ik gewoon weer teveel beren op de weg, en valt het deze week enorm mee.
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  † In Memoriam † zondag 4 maart 2007 @ 22:52:33 #20
43556 miss_dynastie
pi_46924313
quote:
Op zondag 4 maart 2007 22:27 schreef blue_funk het volgende:
Heb nu een soort van griep en kan niet naar de sportschool. Dit is echt waardeloos...
Maar dat vindt Sonja niet erg he, ze is voedingsconsulente, geen sportinstructeur, zegt ze zelf. Hetgeen dan imho impliceert dat je voor zo'n beetje elke beweging die je maakt moet kijken hoeveel KCal je ermee verbrandt en die dus ook extra moet eten. Enneh, beterschap!
pi_46925954
tvp'tje

Kunnen we de dieetclub niet omnoemen naar SAS-club?

ik heb spierpijn aan de onderkant van mijn onderarmen (zo'n plek waarvan je je niet realiseert dat je er spieren hebt) van het bowlen gisteren. Ik weet ook weer waarom ik niet regelmatig bowl
ok, ik heb wel gisteren in mijn eentje een stuk van de tuin uitgegraven en betegeld, en daarna 2 uur motorgereden alvorens te gaan bowlen dus de spierpijn is niet zo vreemd

Nu heb ik dus al zeker 2 jaar niet meer gebowld voor gisteren, en nu moet ik volgend weekend nog een keer

volgens mij zijn mijn zinnen niet geheel correct Nederlands
  zondag 4 maart 2007 @ 23:43:27 #22
102174 Diesz
Stuiterbal
pi_46926190
quote:
Op zondag 4 maart 2007 22:17 schreef Isabeau het volgende:

Ja, dan ben je officieel een SonjaMuts En natuurlijk val je ermee af, de menu's komen zelden boven de 1000 kcal uit (meestal rond de 800 kcal) en afvallen is niets meer en niets minder dan minder energie binnenkrijgen dan je verbruikt. Eigenlijk val je met èlk bestaand dieet af. Alleen moet je jezelf afvragen: kan ik het dieet wat ik gekozen heb voor de rest van mijn leven volhouden? Verandert het mijn leefstijl? Want afvallen is niet moeilijk (vraag meer dan de helft hier maar hoe simpel het soms is), het probleen komt na het lijnen: hou het er maar eens af. 97% (geen verzonnen getal, helaas) van de mensen die veel gewicht zijn kwijtgeraakt zitten binnen 3 jaar weer op het oude gewicht of erboven. Het gaat dus niet om het lijnen, het gaat er vooral om dat het gewicht eraf blijt. Sonja Bakker wijzigt je leefstijl niet (vooral niet als je alleen de door haar voorgekauwde menu's volgt), dat moet je toch echt zelf doen.
Wilde kijken of ik daarmee wel af zou vallen. Maar.... zo bizar eet ik niet, heb 2 opgroeiende kids en kook gezond. Ben gewoon nieuwsgierig of het effect zou hebben, daar ik door mijn medicijnen zo ben aangekomen en alleen afval als ik die pillen weg gooi

Zie ook wel dat het een hype is en eerlijk is eerlijk, ben die kilo's zo zat dat ik het dus ook wel wil proberen. Wist alleen niet dat je dan niet aan de 1000 komt, is ook niet gezond lijkt me zo, geloof dat ik er 1200 per dag moet hebben??
quote:
Op zondag 4 maart 2007 22:42 schreef gothic-blackie het volgende:
ik zou zelf gewoon zeggen: ga richting de dietist of zo? als je via sb wil afvallen, lijkt me een dietist 10 keer beter. want die helpt je ook echt je levensstijl te veranderen, en niet alleen af te vallen (tenminste dat was nog zo in mijn periode: je moet aankomen, helaas heb ik die tips nu zo goed in mijn hoofd zitten dat ik aan blijf komen )
Ben er bij 2 geweest waarvan 1 in het universiteits ziekenhuis. Het advies? Terug komen als ik geen medicijnen meer gebruik, ze kunnen nu niks doen Nu is het ook niet zo dat ik mijn levensstijl echt aan moet passen, want als ik mijn medicijnen niet slik, dan val ik meteen af, heb alleen geen zin om te wachten, wil nu afvallen!!
Creativity is inventing, experimenting, growing, taking risks, breaking rules, making mistakes, and having fun
Druifje!!
pi_46926291
quote:
Op zondag 4 maart 2007 23:43 schreef Diesz het volgende:

[..]

Wilde kijken of ik daarmee wel af zou vallen. Maar.... zo bizar eet ik niet, heb 2 opgroeiende kids en kook gezond. Ben gewoon nieuwsgierig of het effect zou hebben, daar ik door mijn medicijnen zo ben aangekomen en alleen afval als ik die pillen weg gooi

Zie ook wel dat het een hype is en eerlijk is eerlijk, ben die kilo's zo zat dat ik het dus ook wel wil proberen. Wist alleen niet dat je dan niet aan de 1000 komt, is ook niet gezond lijkt me zo, geloof dat ik er 1200 per dag moet hebben??
[..]

Ben er bij 2 geweest waarvan 1 in het universiteits ziekenhuis. Het advies? Terug komen als ik geen medicijnen meer gebruik, ze kunnen nu niks doen Nu is het ook niet zo dat ik mijn levensstijl echt aan moet passen, want als ik mijn medicijnen niet slik, dan val ik meteen af, heb alleen geen zin om te wachten, wil nu afvallen!!
maar loop je geen risico's als je afvalt met die medicijnen? en mag ik zo brutaal zijn om te vragen welke medicijnen het zijn?
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
  zondag 4 maart 2007 @ 23:51:01 #24
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_46926407
Kijk je wel uit met afvallen als je medicijnen dat tegenwerken Diesz? Ik weet niet waarom je die medicijnen gebruikt, maar afvallen kost ook veel energie en die kan je lichaam misschien beter op een andere manier gebruiken.
  zondag 4 maart 2007 @ 23:57:57 #25
102174 Diesz
Stuiterbal
pi_46926604
quote:
Op zondag 4 maart 2007 23:46 schreef gothic-blackie het volgende:

maar loop je geen risico's als je afvalt met die medicijnen? en mag ik zo brutaal zijn om te vragen welke medicijnen het zijn?
Enige risico is dat ik het voor Jan L*l probeer Nee, ik mag bv geen afslankpillen ofzo, maar verder is er volgens mij niks aan de hand.
quote:
Op zondag 4 maart 2007 23:51 schreef Liejannuh het volgende:
Kijk je wel uit met afvallen als je medicijnen dat tegenwerken Diesz? Ik weet niet waarom je die medicijnen gebruikt, maar afvallen kost ook veel energie en die kan je lichaam misschien beter op een andere manier gebruiken.
Slik medicijnen tegen paniekaanvallen. Antidepressiva dus. Slik een lage dosering, tot ik zeker genoeg ben om te stoppen. Afvallen kost inderdaad energie en makkelijk zal het ook niet zijn, maar ik denk dat ik weer meer energie heb als ik een lager gewicht heb.... Het is dus even de balans zoeken denk ik.
Druifje!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')