quote:Op woensdag 25 juni 2025 09:02 schreef Pinuts het volgende:
Hoe is het hier? Het is zo rustig de laatste tijd. Iedereen gewoon rustig en steady bezig of is iedereen lekker op vakantie aan het genieten?
Hier blijft de dalende trend doorzetten dus dat is top. Ik heb voor mezelf besloten dat 1 september (voorlopig) de einddatum wordt van mijn afvalfase. Dan is het lang genoeg geweest en ik ben voor nu al redelijk tevreden met hoe ik eruit zie dus dan ga ik me meer richting op onderhouden en spieropbouw. Dan is er sinds de start (ofja, ik ben natuurlijk hiervoor ook 1000x gestart maar dit voelde anders) iets meer dan 20 kg af in ongeveer 2 jaar. Niet snel, maar wel steady.
O: 500 gr magere kwark
L: 2 boterhammen, 2 eieren, plakje ham, 30+ kaas
D: pad thai (noedels met kip, ei en groente) + bakje aardbeien
S: 75 min boksen
T: watermeloen
Het is voor mij ook heel veel vallen en opstaan geweest. Denk nu zo'n 10 jaar bezig met gezond eten/afvallen, waarvan de laatste 2 jaar dus succesvol. Daarvoor was het meer jojo. Er ging wat af en het kwam er weer bij. Grootste oorzaak was de alles of niets mentaliteit. Ik zat toen nog echt in de fase dat als ik 1 koekje at ik dan maar de hele pak opat + 3 zakken chips. Of als ik een etentje had morgen dat ik dan beter ook vandaag slecht kon eten en dan begon ik overmorgen wel weer gezond.quote:Op woensdag 25 juni 2025 09:03 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]even een grote buiging voor jou! Je bent echt een voorbeeld.
Probeer eens 5/6 keer per dag wat kleinere porties gevariëerd te eten, echt het doet wonderen. Nooit trek, je altijd verheugen op iets wat je kan/mag eten en je valt af.quote:Op woensdag 25 juni 2025 09:05 schreef ChildoftheStars het volgende:
Hier even vandaag en morgen mindere dagen, maar bewust even loslaten met een goede reden
Vrijdag pak ik het weer op en zetten we de schouders eronder.
Klinkt als een te lui doel (te lang de tijd nemen) maar wil voor de herfst 4kg kwijt (minimaal). En daarna wil ik voor de feestdagen 5kg kwijt
Verder plan ik niet vooruit. Als deze twee doelen lukken ben ik erg content met mezelf. Probeer niet te snel te gaan. Denken in kleine stapjes.
Grappig, voor mij werkt het juist precies andersom. Als ik continue kleine porties eet heb ik de hele dag honger/trek/zin in iets. Ik eet juist liever 3 grote maaltijden op een dag; ontbijt, lunch en avondeten. Soms na het sporten nog wat extra maar dat is het dan ook.quote:Op woensdag 25 juni 2025 11:48 schreef Blues het volgende:
[..]
Probeer eens 5/6 keer per dag wat kleinere porties gevariëerd te eten, echt het doet wonderen. Nooit trek, je altijd verheugen op iets wat je kan/mag eten en je valt af.
#Project gezond
Dit maakt mijn respect extra grootquote:Op woensdag 25 juni 2025 11:32 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Het is voor mij ook heel veel vallen en opstaan geweest. Denk nu zo'n 10 jaar bezig met gezond eten/afvallen, waarvan de laatste 2 jaar dus succesvol. Daarvoor was het meer jojo. Er ging wat af en het kwam er weer bij. Grootste oorzaak was de alles of niets mentaliteit. Ik zat toen nog echt in de fase dat als ik 1 koekje at ik dan maar de hele pak opat + 3 zakken chips. Of als ik een etentje had morgen dat ik dan beter ook vandaag slecht kon eten en dan begon ik overmorgen wel weer gezond.
Gelukkig dit nu volledig los gelaten en nu kan ik gewoon genieten van etentjes, koekjes en anders lekkers zonder me schuldig te voelen of zonder dat alle remmen los moeten. Juist omdat ik weet dat al die dingen prima kunnen als je de rest van de tijd gewoon 'normaal' doet.
Ik eet twee a drie keer per dag en heb eigenlijk nooit echt trek? Alleen soms van de meds honger, dan eet ik een appel.quote:Op woensdag 25 juni 2025 11:48 schreef Blues het volgende:
[..]
Probeer eens 5/6 keer per dag wat kleinere porties gevariëerd te eten, echt het doet wonderen. Nooit trek, je altijd verheugen op iets wat je kan/mag eten en je valt af.
#Project gezond
Wordt ook zeker gewaardeerd en heel veel respect voor jouquote:Op woensdag 25 juni 2025 12:32 schreef Blues het volgende:
Als het voor jou werkt prima toch!
Ik heb m'n hele eetgewoonte voorgoed omgegooid en blijf nu of op gewicht, of ik val weer wat onsjes af.
Vandaag mijn enthousiasme en deel ik hier graag
Eind mei gestopt met de dagelijkse injecties en het valt tegen.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 10:56 schreef quo_ het volgende:
Daarna stop ik er mee en ga eens kijken hoe het gaat na 30 weken medicinale hulp.
Dat lijkt me dus ook het vervelende aan afvallen met injecties. Dat je het 'nodig' blijft hebben. Oke, als je wel je normale beweging zou hebben dan zou je wellicht minder aankomen, maar alsnog dus aankomen.quote:Op donderdag 3 juli 2025 15:47 schreef quo_ het volgende:
[..]
Eind mei gestopt met de dagelijkse injecties en het valt tegen.
Ik kan er niks aan doen maar ik heb nu gewoon 600kcal meer per dag nodig om me niet hongerig te voelen. Tegelijkertijd heb ik de pech dat ik vanwege een hardnekkige blessure stukken minder beweging krijg.
Meer eten en minder beweging = aankomen. Moeilijker is het niet.
Het is overigens verrassend hoe goed je e.e.a. kunt narekenen. Als je 6000 stappen per dag mist gaat het om zo'n 250 kcal, samen met de extra inname kom je dan op een verschil van 850 kcal per dag.
Per week bedraagt het verschil dan ongeveer 6000 kcal. Vuistregel is dat 7000 kcal overeen komt met 1 kilo. Dus berekend gaat het dan om 800 gram per week. En helaas geeft mijn weegschaal dat de laatste 4 weken ook elke week aan.......
In grote lijnen gaat het wel zoals ik verwacht had. Maar waar ik er op gerekend had met extra beweging het effect een beetje tegen te gaan zit ik nu met het omgekeerde.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 13:39 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Dat lijkt me dus ook het vervelende aan afvallen met injecties. Dat je het 'nodig' blijft hebben. Oke, als je wel je normale beweging zou hebben dan zou je wellicht minder aankomen, maar alsnog dus aankomen.
Wat is nu je plan om dit tegen te gaan? Want zonde als je weer alles aankomt wat je hiervoor afgevallen bent.
Dan eerst even lekker genieten van je vakantie en dan kan je er daarna weer met frisse moed tegenaan.quote:Op woensdag 9 juli 2025 19:51 schreef Sarabi het volgende:
Hier gaat het niet zo lekker. Nu 2,5 week vakantie dus ik laat het dan ook even zo. Maar daarna even een goed plan van aanpak maken en doorzetten.
Nouja, zolang je dan maar goede gewoontes opbouwt zodat je na de ozempic periode weet hoe je ermee moet dealen. Soort investering in jezelf toch. En als dit net je het zetje geeft naar wel een gezonde/betere levensstijl kan ik me voorstellen dat het het geld helemaal waard is.quote:Op woensdag 9 juli 2025 20:21 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ben ook bij het oppakken weer verbaasd door de ozempic. Ik had een paar weken lichamelijk werk voor de deur en daarna een paar weken vakantie, dus een week of 2 niet geprikt. Daarna met een lagere dosis weer op gaan bouwen/opnieuw begonnen. Binnen een week was de anderhalve kilo er weer af en nu weer door naar beneden. Het lijkt echt een soort wondermiddeltje.
Ja, het is duur, via de kliniekroute, maar als ik uitreken wat ik buitenshuis at en dronk, wat ik nu niet meer doe, valt het stiekem reuze mee
Mja volhouden is altijd het probleem. Ook omdat het bij mij nogal samenhangt met mn depressies. Zeker nu ik 40something ben lijkt het wel onmogelijk het gewicht er af te houden... Maar het is heel fijn te weten dat dit middel bestaat en beschikbaar is.quote:Op woensdag 9 juli 2025 20:46 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Dan eerst even lekker genieten van je vakantie en dan kan je er daarna weer met frisse moed tegenaan.
[..]
Nouja, zolang je dan maar goede gewoontes opbouwt zodat je na de ozempic periode weet hoe je ermee moet dealen. Soort investering in jezelf toch. En als dit net je het zetje geeft naar wel een gezonde/betere levensstijl kan ik me voorstellen dat het het geld helemaal waard is.
Hoe vaak moet je zoiets eigenlijk prikken?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |