Kan ik er wat aan doen dat je niet bij de weegschaal kon komen? En afvallen mja dat is een race tegen je zelf.quote:Op donderdag 17 september 2026 10:16 schreef Doedezemaar het volgende:
Zucht…
Ik kon anderhalve week niet bij de weegschaal, dus ik was even niet op de hoogte van de voortgang. Ik zat ervoor op 79,7. En vanochtend dus 81,1. Juist ja. Ik begon een maand geleden op 81,4![]()
Volhouden maar. Ik weet dat afvallen niet lineair gaat, maar dit vind ik wel even om moedeloos van te worden.
Knap hoor, zo met een verhuizing. Daar ging het bij mij na de vorige poging mis.quote:Op maandag 21 september 2026 21:06 schreef Hupje het volgende:
Hier lukt het nog steeds om vol te houden en zitten mijn broeken minder strak. Geen idee van de cijfers, want mijn weegschaal zit nog in een verhuisdoos waar ik nog niet bij kan.
Ik heb de knop om kunnen zetten en houd mezelf nu voor dat het zonde is als ik opgeef. En heel eerlijk, ik deel aan alle hulp koeken uit enz, maar taal er zelf helemaal niet naar. Kennelijk ben ik door de suikerdip heen ofzoquote:Op maandag 21 september 2026 22:02 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Knap hoor, zo met een verhuizing. Daar ging het bij mij na de vorige poging mis.
OMG dat was inderdaad een heel ding, al jaren niet meer aangedachtquote:Op donderdag 24 september 2026 07:58 schreef BE het volgende:
Er ciculeerde hier ooit een recept voor een kwarktaart van een of andere fitfluencer. Een enorme blaaskaak, heeft ook nog een boek geschreven, knaloranje kaft.
Kwarktaart was met optimel, blauwe bessen, gelatine, bodem van dadels
Was echt heel lekker.
Iemand die dat recept nog heeft?
Al gevonden, zoeken op kwarktaart in LIF bracht me bij een vroegere dieetclub OP waar een lijstje veelgebruikte recepten in staat.
https://jelmerdeboer.nl/vezelrijke-kwarktaart/
Ik heb hem dit weekend weer gemaakt, hij blijft lekker, hoewel de optimel griekse yoghurt kers er niet was in mijn supermarkt. Ik heb hem dus met Campina High Proteine Griekse Yoghurt (1,5% vet) gemaakt en 375 gram blauwe bessen ipv 250gr en 2 velletjes gelatine meer. (Oh, en zonder de eiwitpoeder, die zit echt al voldoende in de yoghurt).quote:Op maandag 28 september 2026 11:04 schreef Sarabi het volgende:
[..]
OMG dat was inderdaad een heel ding, al jaren niet meer aangedacht
Heel herkenbaar. Er zijn plateau's en die zijn moeilijk te doorbreken.quote:Op woensdag 9 september 2026 12:41 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Op gegeven moment viel ik halve kilo in de week af en zat ik helemaal in de flow en dat was supermotiverend. Geen enkel koekje nam ik aan en geen patat en pizzas meer en ik ging in een vloeiende lijn naar mn streefgewicht. Nu dus nog maar 2 of 3 kilo en dat gaat zoooo langzaam dat ik bijna mn motivatie verlies.
Wel mooi dat je een streefdatum hebt waar je het voor doet.
Ik was tot mn 45e altijd 55 kilo. Toen in half jaar naar 85. Afgevallen tot 70. Toen weer naar 85 en nu zit ik op 67,5. Ruim voldoende BMI 20.9quote:Op dinsdag 6 oktober 2026 13:54 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Heel herkenbaar. Er zijn plateau's en die zijn moeilijk te doorbreken.
Ik jojo nogal. Mijn pitfall is snacks, en te grote porties eten met name bij avondeten. Dieet is meestal geen ontbijt, of de leftovers van m'n dochter (is 2 nu), en niet meer snacken.
Begin 2025 90.x, toen dieet. In mei zat op 77.x. En daarna weer omhoog.
Begin 2026 83.x, en in mei was dat 76.x.
Eind juli tikte ik de 80kg weer aan, en een paar weken geleden 83.9. Al ruim een maand ervoor wilde ik stoppen met snacken, maar het lukte gewoon telkens niet. Toch weer die kast open, toch nog een stukje kaas/chocola/nootjes etc. Toch nog een 2e bord avondeten.
Na die 83.9, en een aankomende halve marathon (komend weekend) eindelijk de knop om kunnen zetten.
Ik hoop tegen Thanksgiving onder de 79 te zitten, en niet of nauwelijks aan te komen tussen Thanksgiving en begin januari. En dan komend voorjaar eindelijk eens onder 75 te komen, en in de zomer ook niet boven de 77 uit te komen. Dat zou mooi zijn.
Die toename is wel enorm geweest! Was dat ergens aan toe te schrijven? Stress? Hormonen (overgang?). En dat jojo-en, ja, dat dus!quote:Op dinsdag 6 oktober 2026 16:21 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Ik was tot mn 45e altijd 55 kilo. Toen in half jaar naar 85. Afgevallen tot 70. Toen weer naar 85 en nu zit ik op 67,5. Ruim voldoende BMI 20.9
We hebben geen snacks in huis. Ben anders gaan koken, veel curry's en soep. Ik ben vastbesloten om niet meer te jojojen. Maar het vergt enorm veel discipline. Ik snap nu pas hoe mensen zo dik kunnen worden, het is vechten tegen de hormonen.
Dit inderdaad. En gisteren had ik een dag weg met het werk en eet ik dus wél iets extra's tussendoor en had ik 's avonds nog zo'n zin in koek dat ik nog 2 chocoladekoekjes op heb. Maar hey, dat is voor het eerst sinds half augustus en het bleef bij 2 koekjes. En vandaag weer terug naar het nieuwe normaal. Dus daar ben ik nog best tevreden over.quote:Op dinsdag 6 oktober 2026 16:24 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
dat ik na die ongeveer 3 maanden het snacken, en de frisdrank, bijna niet meer mis. Kan het makkelijk laten staan, heb er veel minder behoefte aan
Maar dan sloop het er bij mij snel weer in. 2 Koekjes kan best. En dan twee dagen later weer. En een dag later is er cake op het werk, en ja, ik had al heel lang geen cake gehad. En dan op vakantie. En voor ik het wist zat ik in mijn oude patroon. En als ik dan veel snack, dan vind ik het altijd lastig om te stoppen. Heb echt een aantal dagen last er van om te breken met de gewoontes, en de drang naar comfort food (zowel zoet als hartig). Ik moet dat toch eens beter aanpakken zodra ik in de buurt van mijn streefgewicht kom.quote:Op dinsdag 6 oktober 2026 16:44 schreef Hupje het volgende:
[..]
Dit inderdaad. En gisteren had ik een dag weg met het werk en eet ik dus wél iets extra's tussendoor en had ik 's avonds nog zo'n zin in koek dat ik nog 2 chocoladekoekjes op heb. Maar hey, dat is voor het eerst sinds half augustus en het bleef bij 2 koekjes. En vandaag weer terug naar het nieuwe normaal. Dus daar ben ik nog best tevreden over.
Klopt. Maar op de een of andere manier lukt het me nu om vol te houden.quote:Op woensdag 7 oktober 2026 14:50 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Maar dan sloop het er bij mij snel weer in.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |