abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Colorchick donderdag 7 mei 2026 @ 19:25:05 #251
382129 crew  Donna
pi_220738160
Geen probleem!
pi_220738422
M’n beweging heb ik wel gehad vandaag, maar het echte wandelingetje schoot er bij in. Verder verliep het qua eten volgens plan
  woensdag 27 mei 2026 @ 21:52:28 #253
482094 Mikeytt
Zeewiersnack activist
pi_220901696
Anderen ook veel moeite met eten in de hitte?

Vandaag eigenlijk alleen een burger gegeten en eiwitshake gedronken... voor de rest ijswater.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵🇷🇺☭
pi_220910785
Ja, eetwise helpt de hitte enorm! Beweegwise niet zo :(

Nu ben ik daar sowieso een beetje een falerd in de afgelopen periode. Het is rommelig met werk en dan moet ik echt beter mn best doen.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_220910801
Ik merk dan ook wel gelijk dat er op de weegschaal niet zo gek veel gebeurt. Wonderlijk hoe dat ook bij ozempic zo duidelijk is :@
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_220933782
Voor het eerst in 2 maanden op de weegschaal gestaan, die was niet vriendelijk }:|
Maar niet gek, de laatste tijd maakte ik door drukte ook wel erg ongezonde keuzes.
Vandaag in ieder geval een normale dag.
pi_220944854
Lijstje gisteren:

O: smoothie van banaan, spinazie, kokoswater en lijnzaad
L: 2 crackers met aardbeienjam
D: andijviestamppot met indische gehaktballetjes
T: kersen, griekse yoghurt en honing

En vandaag:
L: pastasalade met tonijn, mais en zongedroogde tomaten
D: lasagne en tomaten/komkommersalade
T: watermeloen, griekse yoghurt en honing
pi_221072147
Ik ben ten huwelijk gevraagd en zál straks snatched in mijn trouwjurk passen, al is het het laatste wat ik doe.

Daarom ben ik naar een sportvoedingsdeskundige gegaan en zij heeft voor mij een dagmenu en een sportschema gemaakt.

Het nadeel is dat het maar één dagmenu is, dus na een tijdje wordt dat wat eentonig. Daarom gebruik ik AI om met dezelfde calorieën en macro's wat variatie te bedenken, zodat ik niet iedere dag exact hetzelfde hoef te eten.

Vandaag:

Ontbijt
- 200 g Griekse yoghurt 0%
- 90 g blauwe bessen

Tussendoor
- 1 appel
- 1 maïswafel met appelstroop

Lunch
- 120 g kikkererwten
- 1 gekookt ei
- 75 g cottage cheese
- veldsla
- tomaat
- komkommer
- paprika
- wortelrasp
- bleekselderij

Tussendoor
- 1 banaan
- 1 maïswafel met 100% pindakaas

Avondeten
- Pompoenrisotto

's Avonds
- 150 g eiwitrijke vanillekwark/pudding
- 20 g noten

Totaal ca 1400 kcal.

Tot nu toe bevalt het eigenlijk best goed. Het fijnste vind ik dat iemand anders het denkwerk heeft gedaan, waardoor ik niet de hele dag hoef te twijfelen of ik het wel goed aanpak.
pi_221084900
-Spring gefeliciteerd *O*

Pfoe 1 dagmenu zou ik ook niet trekken. Vind altijd dat je minimaal 2 ontbijtjes, 2 lunch en stuk of 7 dinners moet hebben om af te kunnen wisselen en leuk te houden.

Maar jij gaat dit rocken!
pi_221085656
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 03:50 schreef Pinuts het volgende:
-Spring gefeliciteerd *O*

Pfoe 1 dagmenu zou ik ook niet trekken. Vind altijd dat je minimaal 2 ontbijtjes, 2 lunch en stuk of 7 dinners moet hebben om af te kunnen wisselen en leuk te houden.

Maar jij gaat dit rocken!
O+
pi_221204865
Update 109KG, moet alleen zwemmen meer gaan oppakken, officieel -20KG in ongeveer 6.5 maand tijd :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_221689150
Voor eerste keer hoog in de 106, het gaat niet supersnel maar erg tevreden :)
pi_221697817
Een week of 2 geleden maar weer eens serieus begonnen en ik zag net dat ik nu weer net aan onder de 80 weeg, anderhalve kilo kwijt. Mooi begin zo, de eerste week was het gelijk 1 kilo, het begin gaat vaak wel vlot. Op naar de 73,8 voor het gezonde BMI Dat klinkt als heel ver weg, nog 6 kilo eraf. Eens kijken of ik uiteindelijk gemiddeld op 1,5 kg gewichtsverlies per maand kan gaan uitkomen, soms zal het ook wel ongeveer stil staan. Babysteps maar weer…
Het liefst zou ik weer op de 70 willen uitkomen, maar ik heb het idee dat dat nou niet echt haalbaar gaat zijn.
Het begin is er en de focus ook.
pi_221702242
Ik ben 67/68 kilo en 1,58. Vind het echt lastig om af te vallen en wil het niet op een ongezonde manier doen.

maar groenten etc.. ik word er niet vol van :{
Ik kan echt veel en hartig eten. Zoet eten trekt me niet super erg aan. Maar wel veel eten en dan voornamelijk rijst pasta etc.

Als ik op werk ben en ik eet een normale portie dan raak ik al duizelig en dat doet weer af van mn werk.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 1 september 2026 @ 11:46:06 #265
284411 crew  heywoodu
pi_221704641
Weinig meer gepost hier, maar van maart tot juni van ongeveer 93 naar 90 gegaan. Vanaf juni ben ik álles gaan noteren wat ik eet en drink, meestal niet tot op de gram ofzo omdat ik weet dat ik er dan heel snel klaar mee ben, maar in meer algemene termen. En ook gaan letten op wat ik eet, natuurlijk. Door de pastasaus nog even een paar honderd gram extra groenten gooien, vaak 200-300 gram wortels als snack op een dag, nog wat extra groenten in de wokpan, etc. En vooral vaak AI gebruiken als ik een nieuw recept zoek, veel beter dan al die boeken en sites waar dan allemaal 'simpele' gerechten in staan met in de praktijk 15 ingrediënten en anderhalf uur werk :+

Alles bijhouden dwingt me ook om wat meer na te denken, en die koek ofzo toch maar te laten liggen. Het werkt, want van 89,5kg op 1 juni naar inmiddels 82,4kg gegaan. Vooralsnog gaat de uitdaging die mijn vriendin stelde ook goed: het gewicht afvallen dat zij door de zwangerschap is aangekomen...dat is inmiddels 9,7kg, sinds de positieve test in maart ben ik 9,8kg kwijt dus ik win vooralsnog :D
pi_221704695
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2026 11:46 schreef heywoodu het volgende:
Weinig meer gepost hier, maar van maart tot juni van ongeveer 93 naar 90 gegaan. Vanaf juni ben ik álles gaan noteren wat ik eet en drink, meestal niet tot op de gram ofzo omdat ik weet dat ik er dan heel snel klaar mee ben, maar in meer algemene termen. En ook gaan letten op wat ik eet, natuurlijk. Door de pastasaus nog even een paar honderd gram extra groenten gooien, vaak 200-300 gram wortels als snack op een dag, nog wat extra groenten in de wokpan, etc. En vooral vaak AI gebruiken als ik een nieuw recept zoek, veel beter dan al die boeken en sites waar dan allemaal 'simpele' gerechten in staan met in de praktijk 15 ingrediënten en anderhalf uur werk :+

Alles bijhouden dwingt me ook om wat meer na te denken, en die koek ofzo toch maar te laten liggen. Het werkt, want van 89,5kg op 1 juni naar inmiddels 82,4kg gegaan. Vooralsnog gaat de uitdaging die mijn vriendin stelde ook goed: het gewicht afvallen dat zij door de zwangerschap is aangekomen...dat is inmiddels 9,7kg, sinds de positieve test in maart ben ik 9,8kg kwijt dus ik win vooralsnog :D
Da’s wel een leuke uitdaging zo. Weet wat je eet kan heel veel inzicht geven. Ik hou het nu niet echt bij, maar wel globaal. Drinken hoef ik niet bij te houden, ik drink alleen maar thee en water ;)
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 1 september 2026 @ 13:03:47 #267
284411 crew  heywoodu
pi_221705105
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2026 11:53 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Da’s wel een leuke uitdaging zo. Weet wat je eet kan heel veel inzicht geven. Ik hou het nu niet echt bij, maar wel globaal. Drinken hoef ik niet bij te houden, ik drink alleen maar thee en water ;)
Ik ga sowieso beter op cijfertjes met dit soort dingen. Ik sport natuurlijk ook en dan heb ik mijzelf als wekelijks doel gesteld om 5000 kcal te verbranden. Wel kcal zoals Polar het berekent, ik weet dat het in het echt natuurlijk minder is, maar ik moet íets als houvast hebben om gedurende de week naartoe te werken :P
  dinsdag 8 september 2026 @ 13:22:50 #268
482094 Mikeytt
Zeewiersnack activist
pi_221751837
Ontbijt is een omelet, banaan en eiwitlimonade

2 eieren
100gr vloeibaar eiwit
25gr spinazie
14gr zonnebloemolie
1 plak lijnzaadbrood
2 plakjes kipfilet
80gr rode paprika
1 banaan
500ml Upfront Eiwit Limonade

601kcal / 35,8gr koolhydraten / 23,2gr vet / 57,6gr eiwit
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵🇷🇺☭
pi_221751981
:W Ik meld me weer :@
Ein-de-lijk is de knop om. Sinds we de sleutel hebben van het nieuwe huis lukt het weer.
Mega drukke dagen, veel sjouwen enz en dan alleen maaltijden en fruit tussendoor, geen frisdrank meer. De weegschaal zit al ergens in een doos, maar ik denk dat ik op de goede weg ben.

Ik heb zelfs mijn verjaardagstompouce van de Hema weggegeven zonder dat ik dat jammer vond :D
  woensdag 9 september 2026 @ 12:23:43 #270
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_221757658
Ik ben vriendelijk doch dringend doorverwezen vanuit het 'Ozempic-topic', omdat je daar kennelijk alleen getolereerd wordt als je spuiten oid neemt om af te vallen.

Mijn verhaal in het kort: ik was altijd een lange slungel van 1,80 m en nog geen 60 kilo. Tot de overgang besloot dat ik blijkbaar 30 kilo reserve nodig had en ik in ongeveer binnen een half jaar tijd bijna 90 kilo aantikte.

Daarna ben ik mijn eetpatroon gaan omgooien en langzaam maar zeker weer afgevallen. Mijn oorspronkelijke streefgewicht heb ik destijds nét niet gehaald, waarna er stiekem weer heel wat kilo's bijkwamen.

Inmiddels zit ik weer op 67 kilo en wil ik er graag nog 2 kilo af hebben. Alleen blijken die laatste 2 kilo ongeveer net zo moeilijk als de eerste 20. Natuurlijk zit het restant ook precies op mijn buik, terwijl mijn armen en benen gewoon hun gebruikelijke satéprikkerformaat houden.

Daarom ben ik nu naast het letten op mijn voeding ook wat meer aan het sporten. Niet omdat ik denk dat ik plaatselijk vet kan verbranden, maar omdat ik hoop dat alles wat strakker wordt.

Kortom, ik ben bijna op mn streefgewicht van 65 kilo, eronder hoeft niet meer van mij, maar die laatste paar kilo geven zich nog niet zonder strijd gewonnen.

Ik eet koolhydraatarm, wat voor mij echt ideaal blijkt te werken. Tegelijk vind ik het interessant om te lezen hoe anderen omgaan met afvallen, terugvallen, motivatie en het bereiken van hun doelen. Dus ik lees gezellig mee.
To BG or not to BG!
  woensdag 9 september 2026 @ 12:30:35 #271
335476 oppiedoppie
pi_221757711
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2026 08:30 schreef raptorix het volgende:
Voor eerste keer hoog in de 106, het gaat niet supersnel maar erg tevreden :)
Mooi moment wanneer je onder de 100 komt straks. _O_
To BG or not to BG!
pi_221757717
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2026 12:30 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Mooi moment wanneer je onder de 100 komt straks. _O_
Ja ik hoop het nog voor de vakantie in oktober te halen :)
  woensdag 9 september 2026 @ 12:41:21 #273
335476 oppiedoppie
pi_221757803
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2026 12:31 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ja ik hoop het nog voor de vakantie in oktober te halen :)
Op gegeven moment viel ik halve kilo in de week af en zat ik helemaal in de flow en dat was supermotiverend. Geen enkel koekje nam ik aan en geen patat en pizzas meer en ik ging in een vloeiende lijn naar mn streefgewicht. Nu dus nog maar 2 of 3 kilo en dat gaat zoooo langzaam dat ik bijna mn motivatie verlies.
Wel mooi dat je een streefdatum hebt waar je het voor doet.
To BG or not to BG!
pi_221757988
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2026 12:41 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Op gegeven moment viel ik halve kilo in de week af en zat ik helemaal in de flow en dat was supermotiverend. Geen enkel koekje nam ik aan en geen patat en pizzas meer en ik ging in een vloeiende lijn naar mn streefgewicht. Nu dus nog maar 2 of 3 kilo en dat gaat zoooo langzaam dat ik bijna mn motivatie verlies.
Wel mooi dat je een streefdatum hebt waar je het voor doet.
Wat doe je aan sport?
  woensdag 9 september 2026 @ 15:33:53 #275
335476 oppiedoppie
pi_221758795
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2026 13:07 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Wat doe je aan sport?
Pilates en krachttraining.
Ook yoga en beetje zwemmen met sauna.
2 keer per week naar de sportschool en yoga doe ik thuis.
To BG or not to BG!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')