Ik fiets op een Jan Jansen racefiets, met zo'n gebogen stuur dus. Hij staat nu boven op de Tacx (zo'n standaard die je achterwiel op een rolding zet, kun je binnen fietsen), maar hij is nog niet buiten geweest dit jaar. Kweenie of ie dat wel komt, ik gebruik hem niet zo vaak meer. Komt natuurlijk ook omdat ik op kamers woon door de week en dat ding bij mijn ouders staat. Mijn pa fietst er wel op. Het is alleen wel ongelofelijk saai, net zo saai als steppen. Tv erbij is dus wel handig.quote:Op woensdag 14 maart 2007 18:41 schreef Viking84 het volgende:
Aangezien ik zelf een fiets wil kopen (wat moeilijk zeg! ik zie door de bomen het bos niet meer!) ook maar even vragen waar jullie hier op fietsen.
Ik heb een studentenbrik en een 'goede fiets'. Mijn goede fiets is een hybride met 24 versnellingen, geen echt snelle fiets dus. Ik gebruik hem voor toertochtjes en fietsvakanties (met veel bagage enzo). Het gaat mij niet echt om de snelheid. Met lagere snelheid geniet ik gewoon meer van de omgeving. Uiteindelijk is mijn energieverbruik bij dezelfde snelheid natuurlijk hoger dan op een racefietsquote:Op woensdag 14 maart 2007 18:41 schreef Viking84 het volgende:
En mijn laatste post uit het vorige topic:
Ik heb 2 dagen stage en kan zelf bepalen wanneer ik m'n uren maak, dus ik heb ook veel tijd. Als het mooi weer is, wil ik gaan sporten, regent het, ga ik naar stage.
Aangezien ik zelf een fiets wil kopen (wat moeilijk zeg! ik zie door de bomen het bos niet meer!) ook maar even vragen waar jullie hier op fietsen.
Ik zal blij zijn als het langer licht is 's avonds. Dan kan ik om 19 uur nog een flink stuk fietsen.
Ik ben schilder, dus ik kan tijd vrijmaken wanneer ik daar zin in heb. (héérlijk, die vrijheid!!) Wel heb ik samen met nog iemand een galerie en daar werk ik gemiddeld 2 dagen in de week, dan kan ik alleen 's avonds gaan, maar dat vind ik ook niet erg. Heb net een uurtje stepshape gedaan. Lastige stapjes, maar wel een leuke les.quote:Hoe kunnen jullie allemaal zo makkelijk tijd vrijmaken om overdag te sporten, en dan ook nog zo lang?
Ik heb gisterochtend een college moeten missen om überhaupt te kunnen gaan sporten, omdat het er maandag, vandaag, morgen of vrijdag helemaal niet in zat.
op een gammele oude Gazelle, en op de Spinning-fietsen van de sportschoolquote:Op woensdag 14 maart 2007 18:41 schreef Viking84 het volgende:
ik vind het praten over fietsen en hardlopen leukerquote:Op woensdag 14 maart 2007 20:23 schreef Miss_S het volgende:
en wanneer ga je nu eens beginnen met fietsen en hardlopen
en niet stiekem die S aangepast?
zaterdag: 50 % kans op regenquote:Op woensdag 14 maart 2007 20:28 schreef Miss_S het volgende:
ik heb inderdaad zo'n glansbroek in het zwart maar die is ookal weer te groot
en in het weekend gaat het toch niet regenen? dan kan je wel gaan fietsen
Wat was strechten ook alweer? En hoe doe je die andere oefeningen?quote:Op woensdag 14 maart 2007 18:01 schreef Plukie86 het volgende:
Over die kuiten: Door hardlopen worden je spieren korten, daardoor zouden je kuiten dikker kunnen lijken. Een oplossing is om je kuitslpieren langer te maken, door strechten, yoga of pilates ofzo. Krijg je een mooi figuur van.
Hahaha.. hallo!quote:Op woensdag 14 maart 2007 20:38 schreef conleche het volgende:
Sylvana en Thrilled zijn alletwee al een tijdje weg: zouden ze dan toch samen in dat twijfelaartje liggen?![]()
en dat is een probleem?quote:Op woensdag 14 maart 2007 21:22 schreef Tangarine het volgende:
Het valt me wel op dat ik hier als jongen ernstig in de minderheid ben![]()
Omgeven zijn door knappe meiden een probleem? Nahquote:
er zijn ergere dingen hequote:Op woensdag 14 maart 2007 21:50 schreef Tangarine het volgende:
[..]
Omgeven zijn door knappe meiden een probleem? Nah![]()
Dieetclub heet het, ook in Lifestyle.quote:Op woensdag 14 maart 2007 23:16 schreef carpediem23 het volgende:
Dieet topic, dus ergens anders. Okay ik ga even kijken als ik die topic kan vinden
pas maar op, daar gaat je geldquote:Op donderdag 15 maart 2007 08:09 schreef Miss_S het volgende:
ik ben ook weer wakker
moet voor het eerst sinds kerst weer naar school
voor een terugkomst dag
maar hopelijk kan ik daarna gaan winkelen in amsterdam
ik ga woensdag dagje amsterdam doenquote:Op donderdag 15 maart 2007 08:20 schreef Tangarine het volgende:
Hmm... klinkt niet slecht hoor, dagje Amsterdam...
Een heel informatieve site over Stretching is deze. Lees m maar eens door, er wordt ook uitgelegd hoe je bepaalde oefeningen kan doen.quote:Op woensdag 14 maart 2007 21:18 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Wat was strechten ook alweer? En hoe doe je die andere oefeningen?
Moet je ook echt even langs de Lush-winkels daar, voor lekkere zeepjesquote:Op donderdag 15 maart 2007 08:34 schreef Viking84 het volgende:
[..]
ik ga woensdag dagje amsterdam doen. Hopelijk is het weer dan niet al te slecht
. Moet een nieuw horloge (bij de fossil store) en nieuwe oorbellen.
Dat ga ik hier niet allemaal uitleggen, typ het eens in op Google of ga naar de sportschool.quote:Op woensdag 14 maart 2007 21:18 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Wat was strechten ook alweer? En hoe doe je die andere oefeningen?
Je kunt je familie ook alternatieven aandragen. Als er bij mij iemand op bezoek komt, dan wil ik het diegene ook (culinair) naar de zin maken. Het voelt onbeschoft en weinig zorgzaam om niks in huis te halen. Dus je kunt zeggen dat je dol bent op groene thee, een specifiek soort appel, kiwi's - wat dan ook, als het maar gezond is. Iedereen blij: je familie kan jou verwennen en jij hebt geen zoete meuk in je nabije omgeving.quote:Op donderdag 15 maart 2007 09:02 schreef Plukie86 het volgende:
Maar ik denk niet dat iemand hier een oplossing weet, de enige oplossing is om er gewoon af te blijven...
kheb al een linkje gegeven van een leuke sitequote:Op donderdag 15 maart 2007 09:02 schreef Plukie86 het volgende:
[..]
Dat ga ik hier niet allemaal uitleggen, typ het eens in op Google of ga naar de sportschool.
mijn moeder wordt altijd boos als ik iets niet hoef en probeert me een schuldgevoel aan te praten:quote:Op donderdag 15 maart 2007 09:10 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je kunt je familie ook alternatieven aandragen. Als er bij mij iemand op bezoek komt, dan wil ik het diegene ook (culinair) naar de zin maken. Het voelt onbeschoft en weinig zorgzaam om niks in huis te halen. Dus je kunt zeggen dat je dol bent op groene thee, een specifiek soort appel, kiwi's - wat dan ook, als het maar gezond is. Iedereen blij: je familie kan jou verwennen en jij hebt geen zoete meuk in je nabije omgeving.
Ik heb altijd heel duidelijk gemaakt dat ik bepaalde dingen gewoon niet meer eet. Iemand kan wel elk weekeinde een taart voor me maken, maar dat gaat gauw vervelen als ik er nooit iets van eet.quote:Op donderdag 15 maart 2007 09:20 schreef Viking84 het volgende:
mijn moeder wordt altijd boos als ik iets niet hoef en probeert me een schuldgevoel aan te praten:
"heb ik speciaal voor jou gemaakt".
"ik heb de hele tijd in de keuken gestaan".
Sommige moeders zijn gewoon zo. Maar ik denk dat ook moeders moeten wennen aan de nieuwe keuzes van hun dochter. Je kunt natuurlijk niet zomaar beginnen met gezonder leven en verwachten dat je omgeving daar ineens op ingesteld is. Dat kost tijd en duidelijkheid (als je gaat toegeven, dan nemen ze je vanzelfsprekenderwijs niet meer serieus).quote:Maar als ik iets niet wil dan wil ik het niet. Punt. En er zijn natuurlijk ook dingen die ik sowieso niet lust en waarvan ze ook weet dat ik er niet dol op ben. Nou ja, dan kan ze ook niet van mij verwachten dat ik het op eet. Ben bijv niet zo'n vleeseter. Zet ze saucijzenworstjes op tafel en verwacht van mij dat ik er één op eet.
Ja, dat is waar.quote:Op donderdag 15 maart 2007 09:42 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb altijd heel duidelijk gemaakt dat ik bepaalde dingen gewoon niet meer eet. Iemand kan wel elk weekeinde een taart voor me maken, maar dat gaat gauw vervelen als ik er nooit iets van eet.Bij mij in de familie wordt er vooral heel veel hartig voedsel achterover geslagen, het liefst zo vet mogelijk. Het is lastig om daar grenzen in te trekken, want ik ben niet gestopt met avondeten en vet.
Als je zegt dat je in plaats van kilo's vlees ook wat gezonds/voedzaams achterover wilt slaan, dan maken ze een huzarensalade voor je! 'Ja maar dat is toch een salade.' Om te janken...
Inmiddels is iedereen zo gewend aan mijn voedselverlangens dat er altijd alternatieven in huis zijn. Mijn schoonmoeder koopt taart/gebak voor de rest en voor mij nootjes, mijn moeder slaat druiven of mandarijntjes en spa rood in, mijn vader haalt earl grey en magere yoghurt in huis. Ik overweeg niet eens meer om in plaats daarvan aan de paaseitjes e.d. te beginnen.
[..]
Sommige moeders zijn gewoon zo. Maar ik denk dat ook moeders moeten wennen aan de nieuwe keuzes van hun dochter. Je kunt natuurlijk niet zomaar beginnen met gezonder leven en verwachten dat je omgeving daar ineens op ingesteld is. Dat kost tijd en duidelijkheid (als je gaat toegeven, dan nemen ze je vanzelfsprekenderwijs niet meer serieus).
Daar heb ik ook een paar oplossingen voor: (1) doe boodschappen voor je vader, (2) kook zelf, of (3) nodig je familie vaker uit bij jou thuis. (Dat laatste is inderdaad moeilijk te doen als je in een studentenhok woont.)quote:Op donderdag 15 maart 2007 09:44 schreef Tangarine het volgende:
dit klinkt allemaal bekend, vandaar dat ik ook bijna nooit bij mijn vader thuis eet... Als ik daar al eet, moet ik echt vragen 'je maakt er toch wel een salade bij?' of iets dergelijks, want ik weet dat hij dan weer iets van lasagna maakt waar niks groens in zit...
Ik ben eigenlijk heel stom. Ik koop regelmatig pakjesmeuk en dan maak ik het precies zo klaar als op het pakje staat. Vaak staat er niets over groente op, maar ik heb zelf natuurlijk ook een stel hersens en kan me best bedenken dat ik prima een zak roerbakgroente met een conimexgerecht kan mengen. Dus nu doe ik er standaard groenten in. Op deze wijze eet ik in ieder geval 4 tot 5 keer per week genoeg groente 's avonds. Als ik niet aan de 200 gram kom eet ik een paprika (al is het de vraag of dat groente is) of worteltjes. Moet wel zeggen dat ik 1 keer per week pasta eet met zo'n 500 gram groente. Dat compenseert wel weer voor de dagen dat ik geen / weinig groente eet, al gaat die vlieger vast niet opquote:Op donderdag 15 maart 2007 09:44 schreef Tangarine het volgende:
dit klinkt allemaal bekend, vandaar dat ik ook bijna nooit bij mijn vader thuis eet... Als ik daar al eet, moet ik echt vragen 'je maakt er toch wel een salade bij?' of iets dergelijks, want ik weet dat hij dan weer iets van lasagna maakt waar niks groens in zit...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |