abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 maart 2007 @ 18:37:57 #1
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47273262

Het enige echte vervolg op Slank de lente in # 56!

Voor wie is "Slank de lente in", ook wel bekend als "Slank de zomer in" bedoeld?
De Slank-de-zomer-in-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilotjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben.
Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Fok Dieetclub deel 141.
Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan! Ga naar Dieet-web en maak daar een account aan. Na activatie zul je dan in het lijstje verschijnen. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Dat kun je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Nadat je een account hebt aangemaakt moet je Troel even een pm sturen dat je in dit lijstje wilt van slank de lente in, want iedereen komt automatisch in het dieetclubtopic.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje wat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

En sommige mensen mochten het al opgemerkt hebben, de regelmatige bezoekers van de "Slank de lente in"-reeks zijn iets intiemer geworden dan we allemaal gedacht hadden, want we kennen elkaar vanaf nu bij de voornaam!!
Mocht je een probleempje hebben met namen onthouden, dan wil dit misschien wel helpen:

Miss_S = Saskia
Viking84 = Renske
Thrilled = Kevin
Sylvana = Sylvana
Mordradead = Douwe
Spacehamster = Mira
Conleche = Colette
Mezel = Patricia
Guppyfriend = Linda
Roosjeroosje1988 = Roosje
Veiligheidsspeldje = Marianne
Tangarine = Maarten
Mini_rulez = Marijke
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 14 maart 2007 @ 18:41:31 #2
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47273379
En mijn laatste post uit het vorige topic:

Ik heb 2 dagen stage en kan zelf bepalen wanneer ik m'n uren maak, dus ik heb ook veel tijd. Als het mooi weer is, wil ik gaan sporten, regent het, ga ik naar stage .

Aangezien ik zelf een fiets wil kopen (wat moeilijk zeg! ik zie door de bomen het bos niet meer!) ook maar even vragen waar jullie hier op fietsen.

Ik zal blij zijn als het langer licht is 's avonds. Dan kan ik om 19 uur nog een flink stuk fietsen .
Niet meer actief op Fok!
pi_47273461
ik heb stage en daardoor heb ik nu juist minder tijd
pi_47274404
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 18:41 schreef Viking84 het volgende:

Aangezien ik zelf een fiets wil kopen (wat moeilijk zeg! ik zie door de bomen het bos niet meer!) ook maar even vragen waar jullie hier op fietsen.
Ik fiets op een Jan Jansen racefiets, met zo'n gebogen stuur dus. Hij staat nu boven op de Tacx (zo'n standaard die je achterwiel op een rolding zet, kun je binnen fietsen), maar hij is nog niet buiten geweest dit jaar. Kweenie of ie dat wel komt, ik gebruik hem niet zo vaak meer. Komt natuurlijk ook omdat ik op kamers woon door de week en dat ding bij mijn ouders staat. Mijn pa fietst er wel op. Het is alleen wel ongelofelijk saai, net zo saai als steppen. Tv erbij is dus wel handig.

En door de week op een oude fiets die ik met wat spuitbussen heeel mooi gemaakt heb!
pi_47275571
quote:
En mijn laatste post uit het vorige topic:

Ik heb 2 dagen stage en kan zelf bepalen wanneer ik m'n uren maak, dus ik heb ook veel tijd. Als het mooi weer is, wil ik gaan sporten, regent het, ga ik naar stage .

Ik zal blij zijn als het langer licht is 's avonds. Dan kan ik om 19 uur nog een flink stuk fietsen .
Ik heb een studentenbrik en een 'goede fiets'. Mijn goede fiets is een hybride met 24 versnellingen, geen echt snelle fiets dus. Ik gebruik hem voor toertochtjes en fietsvakanties (met veel bagage enzo). Het gaat mij niet echt om de snelheid. Met lagere snelheid geniet ik gewoon meer van de omgeving. Uiteindelijk is mijn energieverbruik bij dezelfde snelheid natuurlijk hoger dan op een racefiets
Trust me, I know what I'm doing.
pi_47276027
quote:
Hoe kunnen jullie allemaal zo makkelijk tijd vrijmaken om overdag te sporten, en dan ook nog zo lang?

Ik heb gisterochtend een college moeten missen om überhaupt te kunnen gaan sporten, omdat het er maandag, vandaag, morgen of vrijdag helemaal niet in zat.
Ik ben schilder, dus ik kan tijd vrijmaken wanneer ik daar zin in heb. (héérlijk, die vrijheid!!) Wel heb ik samen met nog iemand een galerie en daar werk ik gemiddeld 2 dagen in de week, dan kan ik alleen 's avonds gaan, maar dat vind ik ook niet erg. Heb net een uurtje stepshape gedaan. Lastige stapjes, maar wel een leuke les.
  Moderator woensdag 14 maart 2007 @ 20:01:12 #7
155227 crew  Guppy
dus
pi_47276250
quote:
op een gammele oude Gazelle, en op de Spinning-fietsen van de sportschool

en ik kan tijd vrijmaken om te sporten omdat mijn opleiding op dit moment heel rustig is. echter, 2 april begint mn stage, en die is 40 uur in de week. dan moet t sporten ff op een laag pitje, want ik moet daarnaast ook nog gewoon werken...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_47276451
Ik ben met mijn bachelorscriptie bezig, en heb daarnaast 4 uur college per week (volgend blok maar 2), heb dus voldoende tijd om zelf in te delen

en over het fietsen: ja, fietsen is zo lekker 's avonds als het langer licht blijft en wat warmer is... samen met een leuk iemand fietsen en dan de zon zien ondergaan terwijl je lekker in het weiland ligt *zwijmel*
Not all those who wander are lost. - J.R.R. Tolkien
As far as we can discern, the sole purpose of human existance is to kindle a light of meaning in the darkness of mere being. - C.G. Jung
pi_47276573
het is wel lekker dat je jullie zoveel tijd hebben op het moment om te sporten
  woensdag 14 maart 2007 @ 20:18:33 #10
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47276901
Oh, en ik maar denken dat iedereen hier een superhippe mtb met 27 versnellingen had . Ik heb me bedacht: ik ga toch geen fiets kopen (goede fiets = duur, ik word hoorndol van alle verschillende types etc), maarrrrrr.... er staat nog een mtb hier in de schuur. Vrijwel nooit gebruikt. Is van een huisgenoot van me, die heeft hem eens van z'n pa gekregen die hem weer gratis bij een zakelijke transactie had ontvangen. 21 versnellingen zitten er geloof ik op. Ik mag er van m'n huisgenoot op fietsen, dus ik breng hem van de week even naar de fietsenmaker voor een check.
Kan best zijn dat hij over een jaar uit elkaar valt dan, maar dan heeft 'ie toch nog een nuttig leven gehad .
M'n gewone fiets moet ook even gecheckt worden. Eén van de trappers zit steeds vast, de remmen werken niet meer naar behoren (en dat is niet zo handig als je zo snel fietst als ik) en het zadel is aan pulp.

Ik was vandaag trouwens even in de stad om een trainingsbroek te kopen. Eerst naar Scapino en Bristol. Ze hadden óf lelijke broeken óf veel te groot. Heb toen bij Aktiesport een hele mooie le coq sportif aangehad (met zo'n 'binnenbroek' met gaatjes, ben ff kwijt hoe dat heet) en ik trek die maat L aan, maar was véél te groot en verder hadden ze alleen nog maar XL en maat S. S leek me iets te enthousiast . Dus ik ga morgen eens bij een ander filiaal van Scapino kijken aan de andere kant van de stad om te kijken of ze daar nog een M hebben liggen van een fatsoenlijke broek.

Wel grappig, hoor: zo pas je nergens in en zo is alles te groot . Was het met alle soorten kleding maar zo .
Niet meer actief op Fok!
  Moderator woensdag 14 maart 2007 @ 20:22:48 #11
155227 crew  Guppy
dus
pi_47277052
Ik haal alles bij Perry Sport, ik slaag altijd met t merk INQ (is volgens mij ook hun eigen merk). misschien ook iets voor jou?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_47277072
en wanneer ga je nu eens beginnen met fietsen en hardlopen

en niet stiekem die S aangepast?
  woensdag 14 maart 2007 @ 20:25:31 #13
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47277162
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 20:23 schreef Miss_S het volgende:
en wanneer ga je nu eens beginnen met fietsen en hardlopen

en niet stiekem die S aangepast?
ik vind het praten over fietsen en hardlopen leuker . Nou, fietsen ga ik mee beginnen als de fiets dus opgeknapt is en als het een beetje goed weer is. Helaas slaat het dit weekend weer om .
En hardlopen ga ik doen als ik 77 kilo ben. Dan ben ik nog 5 kilo te zwaar en dat lijkt me een mooi moment om te beginnen. Ik hoop met het fietsen m'n lijf een boost te geven, net als met het wandelen vorige week .

Nee, ik heb die S niet aangepast, want ik stond alweer in m'n kloffie buiten. Niet zoveel zin in dus . Had ook niet verwacht dat die L niet zou passen. Zal morgen eens kijken of ik niet alsnog een S aan zal doen.

Ik vind dat ze maar lelijke broeken hebben tegenwoordig. Ik heb nu een adidas met witte strepen aan de zijkant en dan aan de onderkant een ritsje. Die hebben ze tegenwoordig nog maar weinig (kom ze zelden tegen). Allemaal glansbroeken met rechte pijpen .
Niet meer actief op Fok!
pi_47277292
ik heb inderdaad zo'n glansbroek in het zwart maar die is ookal weer te groot

en in het weekend gaat het toch niet regenen? dan kan je wel gaan fietsen
  Moderator woensdag 14 maart 2007 @ 20:30:34 #15
155227 crew  Guppy
dus
pi_47277367
ik heb een niet-glans broek hoor
  woensdag 14 maart 2007 @ 20:32:48 #16
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47277455
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 20:28 schreef Miss_S het volgende:
ik heb inderdaad zo'n glansbroek in het zwart maar die is ookal weer te groot

en in het weekend gaat het toch niet regenen? dan kan je wel gaan fietsen
zaterdag: 50 % kans op regen
zondag: 70 % kans op regen

bron: nu.nl

Ik ga even tv kijken in bed (lekker gedoucht, pyjama aan ).
Niet meer actief op Fok!
pi_47277672
Sylvana en Thrilled zijn alletwee al een tijdje weg: zouden ze dan toch samen in dat twijfelaartje liggen?
pi_47278347
daar lijkt het wel op
pi_47278879
heheheh verdacht
As far as we can discern, the sole purpose of human existance is to kindle a light of meaning in the darkness of mere being. - C.G. Jung
  woensdag 14 maart 2007 @ 21:18:16 #20
157031 roosjeroosje1988
viesdik/lelijk/daddy-issues
pi_47279224
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 18:01 schreef Plukie86 het volgende:
Over die kuiten: Door hardlopen worden je spieren korten, daardoor zouden je kuiten dikker kunnen lijken. Een oplossing is om je kuitslpieren langer te maken, door strechten, yoga of pilates ofzo. Krijg je een mooi figuur van.
Wat was strechten ook alweer? En hoe doe je die andere oefeningen?
pi_47279382
Het valt me wel op dat ik hier als jongen ernstig in de minderheid ben
pi_47279515
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 20:38 schreef conleche het volgende:
Sylvana en Thrilled zijn alletwee al een tijdje weg: zouden ze dan toch samen in dat twijfelaartje liggen?
Hahaha.. hallo! Die afspraak wordt waarschijnlijk binnenkort gemaakt haha.. maar Sylvana d'r internet ligt eruit (haar huisbaas had de rekening niet betaald ofzo?) dus kan ze even niet bij-posten, en ik had nog geen tvp geplaatst hier dus post nu pas...
pi_47279583
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 21:22 schreef Tangarine het volgende:
Het valt me wel op dat ik hier als jongen ernstig in de minderheid ben
en dat is een probleem?
pi_47280006
Alweer een nieuw topic!

Ik heb besloten dat ik morgenochtend maar weer even een college ga skippen om te gaan sporten. Ik voel me echt niet lekker bij het idee dat ik de hele week niet meer zou kunnen gaan.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_47280323
He, ik ben nieuw hier. Ben zelf vandaag begonnen met een poging om 12 kilo af te vallen. Net 1 uur wezen sporten, heb een fitnesskaart gekocht voor groepsfitness lessen. Toch heb ik zeker 6 jaar niet gesport. Ben misschien daarom ook zeker de laatste 3 jaar 12 kilo mee aangekomen. Ik was helemaal gesloopt na zo'n uurtje Body Shape (30 min aerobic en 30 min bbbb)Woow wat een inspanning! Ik wil het wel doorzetten, ook omdat het een groepsles is lijkt het mij wel te doen. Beter dan alleen op een lopende band te rennen. Zijn er meer die aan Body shape doen? en wat is jullie ervaring!

Oh ik ben 23 ( vrouw) 1.73 en nu 84 kilo. Mijn streef is 72 kilo (12 kilo dus) Om een kleine indicatie te geven op mijn 19e woog ik 67 kilo en had maatje 38. Heb natuurlijk altijd wel stevige benen en billen gehad en wil proberen mijn oude figuur (grotendeels als het kan)terug te krijgen.
pi_47280440
welkom carpediem23
je bmi is 28 dus eigenlijk hoor je in het dieettopic
pi_47280580
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 21:27 schreef Miss_S het volgende:

[..]

en dat is een probleem?
Omgeven zijn door knappe meiden een probleem? Nah
pi_47280636
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 21:50 schreef Tangarine het volgende:

[..]

Omgeven zijn door knappe meiden een probleem? Nah
er zijn ergere dingen he
pi_47284993
Dieet topic, dus ergens anders. Okay ik ga even kijken als ik die topic kan vinden
pi_47285381
Als je het niet kan vinden ben je hier ook niet echt onwelkom hoor.

Vandaag heb ik alleen wat gelopen (naar college & terug), dat was mijn lichaamsbeweging wel. Maar ik moest dan ook een grote opdracht afmaken (net af).

En nu ga ik, net als Viking 84, in m'n bed liggen.

Tot morgen!
Always shoot for the moon!
Even if you miss, you'll land among the stars.
pi_47285472
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 23:16 schreef carpediem23 het volgende:
Dieet topic, dus ergens anders. Okay ik ga even kijken als ik die topic kan vinden
Dieetclub heet het, ook in Lifestyle.

Ontopic: ik heb ook nauwelijks beweging gehad vandaag. Maar goed, ik heb ook nog geen 1300kcal binnengekregen met eten, dus ik hoop dat ik toch nog wat afval.
Are you pondering what I'm pondering?
  donderdag 15 maart 2007 @ 06:30:52 #32
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47290142
@ carpediem:

het is ok als je hier post (doe ik ook met m'n BMI van 27,1), maar als je jezelf in het lijstje zet, word je in het lijstje van dieetclub gezet, want zo zijn de regels .

Ik ben alweer wakker, zoals jullie zien en pas om een uur of 8 / half 9 komen de eerste slaperige gezichtjes pas tevoorschijn, denk ik . Ik heb zin in de zomer. Dan ga ik om 6 uur eruit, tot 8 uur fietsen, douchen en dan naar stage .Zou ik nu ook al wel kunnen doen als m'n fiets gecheckt is. Lijkt me wel vet. Nog geen fietsende bejaarden op de weg op dit tijdstip.

Nu kan ik tot 11 uur een beetje uit m'n neus gaan zitten eten, want dan heb ik pas college . Miss dat ik m'n fiets straks al even weg breng.

[ Bericht 58% gewijzigd door Viking84 op 15-03-2007 06:45:31 ]
Niet meer actief op Fok!
pi_47290166
tsk tsk tsk je onderschat mensen (al op van 6u )

ik zit hier blijkbaar ook al enkele topics achter, het gaat snel

ik heb wel al enkele keren gezondigd maar ik moet zeggen ik heb daar ook een aangenaam bijverschijnsel bij ontdekt... als ik dan zoiets van een stukje taart of frietjes ofzo heb gegeten kan ik de dagen nadien geen ongezond eten meer ruiken of zien

op deze manier wordt het leven wel gemakkelijker

ik ga nu snel even enkele documenten gaan afgeven op het station
pi_47290562
ik ben ook weer wakker
moet voor het eerst sinds kerst weer naar school
voor een terugkomst dag
maar hopelijk kan ik daarna gaan winkelen in amsterdam
pi_47290601
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 08:09 schreef Miss_S het volgende:
ik ben ook weer wakker
moet voor het eerst sinds kerst weer naar school
voor een terugkomst dag
maar hopelijk kan ik daarna gaan winkelen in amsterdam
pas maar op, daar gaat je geld

Ik ga even douchen, en dan naar de supermarkt wandelen om nieuwe muesli te halen voor m'n ontbijt!
pi_47290636
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 08:12 schreef Tangarine het volgende:

[..]

pas maar op, daar gaat je geld
maar daarvoor mocht jij toch mee
pi_47290677
Hmm... klinkt niet slecht hoor, dagje Amsterdam...
  donderdag 15 maart 2007 @ 08:34:47 #38
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47290825
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 08:20 schreef Tangarine het volgende:
Hmm... klinkt niet slecht hoor, dagje Amsterdam...
ik ga woensdag dagje amsterdam doen . Hopelijk is het weer dan niet al te slecht . Moet een nieuw horloge (bij de fossil store) en nieuwe oorbellen.
Niet meer actief op Fok!
  Moderator donderdag 15 maart 2007 @ 09:00:53 #39
155227 crew  Guppy
dus
pi_47291202
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 21:18 schreef roosjeroosje1988 het volgende:

[..]

Een heel informatieve site over Stretching is deze. Lees m maar eens door, er wordt ook uitgelegd hoe je bepaalde oefeningen kan doen.
Yoga en Pilates zijn oefeningen die je op de sportschool kan doen.
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 08:34 schreef Viking84 het volgende:

[..]

ik ga woensdag dagje amsterdam doen . Hopelijk is het weer dan niet al te slecht . Moet een nieuw horloge (bij de fossil store) en nieuwe oorbellen.
Moet je ook echt even langs de Lush-winkels daar, voor lekkere zeepjes Kan je jezelf verwennen!
pi_47291229
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 21:18 schreef roosjeroosje1988 het volgende:

[..]

Dat ga ik hier niet allemaal uitleggen, typ het eens in op Google of ga naar de sportschool.

Ik heb gister 2 uur gesport! Half uur fietsen naar het zwembad, uurtje zwemmen en een half uur terugfietsen. En opeens stond de weegschaal ook op 66,4.

Ik ga er weer een gezonde dag van maken! Met 1,5 liter water, het is me nu al een paar dagen achter elkaar gelukt om genoeg te drinken, denk dat ik daarom af ben gevallen, ik houd minder vocht vast.

Ik heb ook nog een probleem: Op mijn kamer snoep ik nooit, want ik koop geen snoep en koek (behalve ontbijtkoek). Maar bij mijn ouders en bij mijn vriend kom ik paaseitjes, gevulde koeken, toastjes met allerlei lekkers, borrelnootjes, en ga zo maar ff door tegen. Het is zo moeilijk, maar ik kan het niet altijd weerstaan. Ook drink ik daar meer vruchtensap, suiker dus. En ik weet dat het slecht is, en dat ik daarmee niet afval maar aankom, maar toch kan ik er niet altijd afblijven.....
Heb al vaak zat gezegd dat mijn vriend geen gevulde koeken moet kopen en dat mijn moeder niet elk weekend een taart inelkaar moet flansen, maar ze luisteren niet!
Maar ik denk niet dat iemand hier een oplossing weet, de enige oplossing is om er gewoon af te blijven...
  donderdag 15 maart 2007 @ 09:05:29 #41
147048 Zeeltje
Nog teveel kilo's
pi_47291289
Goedemorgen!
Gister zou ik ga sporten maar daar is niks van gekomen was pas om half 9 thuis!!

Ik vind het wel jammer dat ik elke dag van 07.00 to 19.00 uur van huis ben. Dus echt sporten lukt nooit. Meestal pas na 8 uur.

Ik ga volgende week beginnen met pilates!!
The girl that lost her mind
pi_47291369
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 09:02 schreef Plukie86 het volgende:

Maar ik denk niet dat iemand hier een oplossing weet, de enige oplossing is om er gewoon af te blijven...
Je kunt je familie ook alternatieven aandragen. Als er bij mij iemand op bezoek komt, dan wil ik het diegene ook (culinair) naar de zin maken. Het voelt onbeschoft en weinig zorgzaam om niks in huis te halen. Dus je kunt zeggen dat je dol bent op groene thee, een specifiek soort appel, kiwi's - wat dan ook, als het maar gezond is. Iedereen blij: je familie kan jou verwennen en jij hebt geen zoete meuk in je nabije omgeving.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator donderdag 15 maart 2007 @ 09:11:14 #43
155227 crew  Guppy
dus
pi_47291387
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 09:02 schreef Plukie86 het volgende:

[..]

Dat ga ik hier niet allemaal uitleggen, typ het eens in op Google of ga naar de sportschool.
kheb al een linkje gegeven van een leuke site
  donderdag 15 maart 2007 @ 09:20:05 #44
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47291539
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 09:10 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Je kunt je familie ook alternatieven aandragen. Als er bij mij iemand op bezoek komt, dan wil ik het diegene ook (culinair) naar de zin maken. Het voelt onbeschoft en weinig zorgzaam om niks in huis te halen. Dus je kunt zeggen dat je dol bent op groene thee, een specifiek soort appel, kiwi's - wat dan ook, als het maar gezond is. Iedereen blij: je familie kan jou verwennen en jij hebt geen zoete meuk in je nabije omgeving.
mijn moeder wordt altijd boos als ik iets niet hoef en probeert me een schuldgevoel aan te praten:
"heb ik speciaal voor jou gemaakt".
"ik heb de hele tijd in de keuken gestaan".

Maar als ik iets niet wil dan wil ik het niet. Punt. En er zijn natuurlijk ook dingen die ik sowieso niet lust en waarvan ze ook weet dat ik er niet dol op ben. Nou ja, dan kan ze ook niet van mij verwachten dat ik het op eet. Ben bijv niet zo'n vleeseter. Zet ze saucijzenworstjes op tafel en verwacht van mij dat ik er één op eet.
Niet meer actief op Fok!
pi_47291998
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 09:20 schreef Viking84 het volgende:
mijn moeder wordt altijd boos als ik iets niet hoef en probeert me een schuldgevoel aan te praten:
"heb ik speciaal voor jou gemaakt".
"ik heb de hele tijd in de keuken gestaan".
Ik heb altijd heel duidelijk gemaakt dat ik bepaalde dingen gewoon niet meer eet. Iemand kan wel elk weekeinde een taart voor me maken, maar dat gaat gauw vervelen als ik er nooit iets van eet. Bij mij in de familie wordt er vooral heel veel hartig voedsel achterover geslagen, het liefst zo vet mogelijk. Het is lastig om daar grenzen in te trekken, want ik ben niet gestopt met avondeten en vet. Als je zegt dat je in plaats van kilo's vlees ook wat gezonds/groente-achtigs achterover wilt slaan, dan maken ze een huzarensalade voor je! 'Ja maar dat is toch een salade.' Om te janken...

Inmiddels is iedereen zo gewend aan mijn voedselverlangens dat er altijd alternatieven in huis zijn. Mijn schoonmoeder koopt taart/gebak voor de rest en voor mij nootjes, mijn moeder slaat druiven of mandarijntjes en spa rood in, mijn vader haalt earl grey en magere yoghurt in huis. Ik overweeg niet eens meer om in plaats daarvan aan de paaseitjes e.d. te beginnen.
quote:
Maar als ik iets niet wil dan wil ik het niet. Punt. En er zijn natuurlijk ook dingen die ik sowieso niet lust en waarvan ze ook weet dat ik er niet dol op ben. Nou ja, dan kan ze ook niet van mij verwachten dat ik het op eet. Ben bijv niet zo'n vleeseter. Zet ze saucijzenworstjes op tafel en verwacht van mij dat ik er één op eet.
Sommige moeders zijn gewoon zo. Maar ik denk dat ook moeders moeten wennen aan de nieuwe keuzes van hun dochter. Je kunt natuurlijk niet zomaar beginnen met gezonder leven en verwachten dat je omgeving daar ineens op ingesteld is. Dat kost tijd en duidelijkheid (als je gaat toegeven, dan nemen ze je vanzelfsprekenderwijs niet meer serieus).
pi_47292039
dit klinkt allemaal bekend, vandaar dat ik ook bijna nooit bij mijn vader thuis eet... Als ik daar al eet, moet ik echt vragen 'je maakt er toch wel een salade bij?' of iets dergelijks, want ik weet dat hij dan weer iets van lasagna maakt waar niks groens in zit...
  donderdag 15 maart 2007 @ 09:45:27 #47
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47292073
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 09:42 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik heb altijd heel duidelijk gemaakt dat ik bepaalde dingen gewoon niet meer eet. Iemand kan wel elk weekeinde een taart voor me maken, maar dat gaat gauw vervelen als ik er nooit iets van eet. Bij mij in de familie wordt er vooral heel veel hartig voedsel achterover geslagen, het liefst zo vet mogelijk. Het is lastig om daar grenzen in te trekken, want ik ben niet gestopt met avondeten en vet. Als je zegt dat je in plaats van kilo's vlees ook wat gezonds/voedzaams achterover wilt slaan, dan maken ze een huzarensalade voor je! 'Ja maar dat is toch een salade.' Om te janken...

Inmiddels is iedereen zo gewend aan mijn voedselverlangens dat er altijd alternatieven in huis zijn. Mijn schoonmoeder koopt taart/gebak voor de rest en voor mij nootjes, mijn moeder slaat druiven of mandarijntjes en spa rood in, mijn vader haalt earl grey en magere yoghurt in huis. Ik overweeg niet eens meer om in plaats daarvan aan de paaseitjes e.d. te beginnen.
[..]

Sommige moeders zijn gewoon zo. Maar ik denk dat ook moeders moeten wennen aan de nieuwe keuzes van hun dochter. Je kunt natuurlijk niet zomaar beginnen met gezonder leven en verwachten dat je omgeving daar ineens op ingesteld is. Dat kost tijd en duidelijkheid (als je gaat toegeven, dan nemen ze je vanzelfsprekenderwijs niet meer serieus).
Ja, dat is waar.
Alleen heb ik bepaalde dingen sowieso al nooit willen eten en nu heb ik er een goed excuus voor: slecht voor de lijn .
En ze leert het wel, hoor . Toen ik net begonnen was, kwam ze met een gebakje met slagroom. Gelukkig liet ik het gebakje op de grond vallen (niet expres hoor, maar dat geloof je vast niet ), waardoor de slagroom aan de vloerbedekking bleef plakken. Smakelijk hapje voor de kat dus. Er was dus maar weinig van het gebakje over en ik heb het dus toch maar opgegeten .
Vorige week kwam ze echter met een plak indische cake. Kijk, dat is nou al een stuk beter .
En we eten bijna standaard aardappelen met spinazie en een ei als ik kom .
Niet meer actief op Fok!
pi_47292130
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 09:44 schreef Tangarine het volgende:
dit klinkt allemaal bekend, vandaar dat ik ook bijna nooit bij mijn vader thuis eet... Als ik daar al eet, moet ik echt vragen 'je maakt er toch wel een salade bij?' of iets dergelijks, want ik weet dat hij dan weer iets van lasagna maakt waar niks groens in zit...
Daar heb ik ook een paar oplossingen voor: (1) doe boodschappen voor je vader, (2) kook zelf, of (3) nodig je familie vaker uit bij jou thuis. (Dat laatste is inderdaad moeilijk te doen als je in een studentenhok woont.)
  donderdag 15 maart 2007 @ 09:48:59 #49
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47292168
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 09:44 schreef Tangarine het volgende:
Ik ben eigenlijk heel stom. Ik koop regelmatig pakjesmeuk en dan maak ik het precies zo klaar als op het pakje staat. Vaak staat er niets over groente op, maar ik heb zelf natuurlijk ook een stel hersens en kan me best bedenken dat ik prima een zak roerbakgroente met een conimexgerecht kan mengen. Dus nu doe ik er standaard groenten in. Op deze wijze eet ik in ieder geval 4 tot 5 keer per week genoeg groente 's avonds. Als ik niet aan de 200 gram kom eet ik een paprika (al is het de vraag of dat groente is) of worteltjes. Moet wel zeggen dat ik 1 keer per week pasta eet met zo'n 500 gram groente. Dat compenseert wel weer voor de dagen dat ik geen / weinig groente eet, al gaat die vlieger vast niet op .
Niet meer actief op Fok!
pi_47292447
Goeiemorgen vroege vogels! Ik vind het niet zo moeilijk om nee te zeggen tegen taart e.d. Nietdat ik het niet heel lekker vind, maar als ik daar aan ga beginnen terwijl ik wil afvallen, dan is het einde zoek. Dus ik zeg gewoon keihard nee en als iemand daar moeite mee heeft, pech dan, het gaat niet op hún heupen zitten, tenslotte. Waar ik veel meer moeite mee heb als ik soms alleen thuis ben en ik heb een aanval van lekkere trek, dat ik dan plots een beschuitje ga eten met boter en suiker (het enige zoet wat ik nog in huis heb i.v.m. mensen die suiker in hun koffie nemen). En dan is het hek van de dam en eet ik zo 5 of 6 beschuiten weg. Ik heb dat deze periode nog niet gehad gelukkig, maar dat voelt daarna behoorlijk rot!

Mijnheer Conleche wilde ook wat kilo's kwijt en besloot met me mee te doen. Dat ging 2 dagen goed , maar gisteravond was hij nog in Belgie en ik in Amsterdam, dus hij moest voor zichzelf koken, hij had kabeljauw met groentenpuree gemaakt, maar naar eigen zeggen was het niet te eten. Is toen naar de keuken gegaan en heeft gegeten: 3 appelcakejes, 3 boterhammen met boter en pindakaas en als toetje 4 plakken ontbijtkoek met boter. Nou dat gaat lekker dan!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')