abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50567363

Voor wie is "Slank de lente in", ook wel bekend als "Slank de zomer in" bedoeld?
De Slank-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilootjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben (BMI van 27 of lager).
Wat niet de bedoeling is: (te)veel offtopic praten, eindeloze discussies voeren over keuzes van anderen, persoonlijke ruzies uitvechten in dit topic.
Wat wel de bedoeling is: praten over afvallen, hoe je dat doet en hoe het gaat, advies vragen, opscheppen over je resultaten, elkaar een beetje steunen en het gezellig houden!

Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje 'Ik wil ook!'.

Gesloten topics:
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |10|11|12|13|14|15|16|17|18|19|20
21|22|23|24|25|26|27|28|29|30|31|32|33|34|35|36|37|38|39|40
41|42|43|44|45|46|47|48|49|50|51|52|53|54|55|56|57|58|59|60
61|62|63|64|65|66|67|68|69|70|71|72|73|74|75|76|77|78|79|80
81|82|83|84|85

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan! Ga naar Dieet-web en maak daar een account aan. Na activatie en een eerste update van je gewicht zul je dan in het lijstje verschijnen. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Dat kun je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Nadat je een account hebt aangemaakt moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je in geen enkel lijstje.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

En sommige mensen mochten het al opgemerkt hebben, de regelmatige bezoekers van de "Slank de lente in"-reeks zijn iets intiemer geworden dan we allemaal gedacht hadden, want we kennen elkaar vanaf nu bij de voornaam!!
Mocht je een probleempje hebben met namen onthouden, dan wil dit misschien wel helpen:
Miss_S = Saskia
Thrilled = Kevin
Sylvana = Sylvana
Mordradead = Douwe
Spacehamster = Mira
Conleche = Colette
Mezel = Patricia
Guppyfriend = Linda
Veiligheidsspeldje = Marianne
Tangarine = Maarten
Mini_rulez = Marijke
STING = Thomas

Een paar van onze regulars houden een weblog bij over hun lijnpogingen:
Miss_S
Sylvana

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden.
pi_50567402
TVP
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
pi_50567419
nog steeds happy met de weegschaal
pi_50567438
quote:
Op maandag 18 juni 2007 08:40 schreef Miss_S het volgende:
nog steeds happy met de weegschaal

Ik ben zelfs happy met mijn spiegelbeeld

Maar niet zo happy met mijn mond...Mijn tandvlees doet pijn
Is heel irritant eten zo
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
pi_50567482
quote:
Op zondag 17 juni 2007 23:27 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Wat zijn dat nou weer voor methoden...Ik zou echt boos worden, ik bepaal toch zelf wel wat ik eet!
Ik was ook behoorlijk boos. Soms vind ik dat echt vervelend, op die manier dwingen ze me gewoon te eten, zelfs al heb ik geen honger. En ik kan niet tegen de sarcasme, dat neerbuigende ...

Naja, was dus ook te zien vanochtend: 62,5 is nou niet echt iets om blij van de worden ... en ik heb buikpijn, maar kan niet naar toilet
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_50567560
quote:
Op maandag 18 juni 2007 08:42 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Ik ben zelfs happy met mijn spiegelbeeld

Maar niet zo happy met mijn mond...Mijn tandvlees doet pijn
Is heel irritant eten zo
met mijn spiegelbeeld ben ik al een tijdje uiters tevreden
kijk ook veelste vaak in de spiegel
pi_50567827
quote:
Op maandag 18 juni 2007 08:52 schreef Miss_S het volgende:
met mijn spiegelbeeld ben ik al een tijdje uiters tevreden
kijk ook veelste vaak in de spiegel
Haha, erg is dat he...vroeger vond ik de spiegel helemaal niet zo leuk. Maar nu word ik er blij van
pi_50567950
quote:
Op maandag 18 juni 2007 09:11 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Haha, erg is dat he...vroeger vond ik de spiegel helemaal niet zo leuk. Maar nu word ik er blij van
zo hoort het ook mogen best trots zijn
pi_50568104
Goedemorgen!!
Gisteren was het ook slecht, er was taart vanwege vaderdag en heb op het werk 5 langetjes gegeten. 'k weet niet hoeveel kcal ze bevatten, maar ws. per stuk niet gigantisch veel, maar vijf tikt natuurlijk wel aan.
Vandaag hardgelopen, was hetzelfde als vorige week en ging vrij makkelijk. Kreeg alleen een beetje last van m'n heup, dus ik denk dat ik toch voor nieuwe schoenen moet.
En hardlopen 's ochtends in het park is leuk! Want dan zijn er heel veel konijntjes en die zijn heel schattig
Vandaag verder de hele dag college dus dan hou ik me gewoon netjes aan wat ik meegenomen heb van thuis (brood, appel, water en voor evt. evergreen).
Ik twijfel btw om m'n streefgewicht te verlagen zodat ik nog verder van de bikinifoto zit
Het mooi kotsende meisje.
  maandag 18 juni 2007 @ 09:27:11 #10
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_50568126
, ik kijk ook constant in spiegels .
Vorige week was ik bij de Xenos en er staat een grote spiegel bij de kassa. Toen stond ik mezelf een beetje te bewonderen . Vorig jaar was ik ook bij de Xenos en toen zag ik mezelf ook in de spiegel en toen was ik een stuk minder blij met wat ik zag .
Niet meer actief op Fok!
pi_50568139
quote:
Op maandag 18 juni 2007 09:26 schreef veiligheidsspeldje het volgende:

Ik twijfel btw om m'n streefgewicht te verlagen zodat ik nog verder van de bikinifoto zit
dat is niet eerlijk
ik ga jullie binnenkort weer vervelen met bikini fotos
pi_50568156
quote:
Op maandag 18 juni 2007 09:27 schreef Viking84 het volgende:
Vorige week was ik bij de Xenos en er staat een grote spiegel bij de kassa. Toen stond ik mezelf een beetje te bewonderen . Vorig jaar was ik ook bij de Xenos en toen zag ik mezelf ook in de spiegel en toen was ik een stuk minder blij met wat ik zag .
ben je nu ook minder kritisch over mij dat ik steeds foto's plaatste?
pi_50568184
tvp
  maandag 18 juni 2007 @ 09:29:32 #14
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_50568185
He veiligheidsspeldje: is 76 je hoogste gewicht? Je zag er op die plopkopfoto namelijk wel dikker uit; 76 valt op zich nog wel mee.
Niet meer actief op Fok!
pi_50568219
quote:
Op maandag 18 juni 2007 09:29 schreef Viking84 het volgende:
He veiligheidsspeldje: is 76 je hoogste gewicht? Je zag er op die plopkopfoto namelijk wel dikker uit; 76 valt op zich nog wel mee.
Toen woog ik zelfs 74 kg
  maandag 18 juni 2007 @ 09:30:54 #16
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_50568221
quote:
Op maandag 18 juni 2007 09:28 schreef Miss_S het volgende:

[..]

ben je nu ook minder kritisch over mij dat ik steeds foto's plaatste?
Ja, maar dat heb ik al een keer gezegd hè (toen ik zelf allemaal foto's ging plaatsen). Je bent zo blij met jezelf dat je dat met iedereen wilt delen.

M'n katten zijn al de hele ochtend behoorlijk irritant . Achter elkaar aanrennen, van alles omgooien... en ik er steeds maar achteraan lopen . En als je ze dan aanraakt, knorren ze. Ze doen het er gewoon om .
Niet meer actief op Fok!
pi_50568250
quote:
Op maandag 18 juni 2007 09:30 schreef veiligheidsspeldje het volgende:

[..]

Toen woog ik zelfs 74 kg
zo moet ik er dan ongeveer uit zien nu
  maandag 18 juni 2007 @ 09:33:28 #18
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_50568284
quote:
Op maandag 18 juni 2007 09:30 schreef veiligheidsspeldje het volgende:

[..]

Toen woog ik zelfs 74 kg
Oh apart zeg. Zo zie je maar weer dat een bepaald gewicht de ene dik maakt en de ander niet. Ik ben ook 74 kg, maar ik heb beslist geen plofkop meer . En zoveel cm's schelen wij ook weer niet in lengte . Vanavond voor het eerst in 3 weken weer naar spinning trouwens. Hoop maar dat er plek is. Het verloopt een beetje chaotisch, omdat er een aantal lessen zijn komen te vervallen ivm te weinig inschrijvingen. Nu mag iedereen zelf weten wanneer 'ie komt, want 'overal is wel plaats', maar goed, als iedereen besluit om maandag om 19 uur te gaan spinnen, is er natuurlijk geen plek meer .

Vanochtend ook buikspieroefeningen gedaan. Wel weer even wennen.
Niet meer actief op Fok!
pi_50568321
quote:
Op maandag 18 juni 2007 09:33 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Vanochtend ook buikspieroefeningen gedaan. Wel weer even wennen.
welke heb je nu gedaan en hoeveel?
pi_50568356
Ik denk dat het komt omdat mijn heupomtrek bv. nooit boven de 100 cm uitgekomen is. Het ging er aanzitten op andere plaatsen. (Plus de foto is in het algemeen oncharmant natuurlijk ).
Eigenlijk ben ik best smal gebouwd denk ik, dus misschien zou mijn 'natuurlijke gewicht' lager zijn dan dat van jou.
  maandag 18 juni 2007 @ 09:47:51 #21
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_50568546
quote:
Op maandag 18 juni 2007 09:35 schreef Miss_S het volgende:

[..]

welke heb je nu gedaan en hoeveel?
http://www.bodystore.nl/b(...)kspieroefeningen.php

de eerste twee (bovenste buikspieren en bovenste en onderste buikspieren). 3 sets per oefening van elk 20. Dus 120 in totaal. Ik heb geen idee hoeveel ik zou moeten doen om het effectief te laten zijn. Weet jij dat?

Die laatste met de stok ga ik morgen weer doen. Ook geen idee hoe vaak ik heen en weer moet. Houd het maar op een keer of 100 (50 keer naar rechts, 50 keer naar links). Dat soort info mis ik dan wel op de site. Ik heb ook een buikspiergids (van Chicolate geloof ik). Eens kijken wat daar allemaal in staat .
Niet meer actief op Fok!
  maandag 18 juni 2007 @ 09:52:03 #22
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_50568643
Van Fitnessforum:

Het juiste aantal buikspieroefeningen.
De meeste mensen die een programma voor hun buikspieren volgen, willen zoveel mogelijk herhalingen uitvoeren en doen de oefeningen veel te snel. Dit is een totaal verkeerde aanpak: een hoog aantal herhalingen is enkel nuttig als het uithoudingsvermogen van de spieren getraind moet worden.
Bovendien worden de zo belangrijke type II vezels, die zorgen voor een betere vorm, niet getraind en het vet op de spieren zal niet verdwijnen.

Buikspieren hebben dezelfde structuur als de andere spieren van je lichaam. Dit wil zeggen dat je ze op dezelfde wijze moet trainen: niet meer dan 3-4 maal per week (met minstens 1 dag rust tussen) en niet meer dan 12 tot 15 herhalingen per set. Het tempo moet laag zijn, zodat je de buikspieren kan visualiseren wanneer ze werken en je ze goed kan aanspannen tijdens het hele bewegingsbereik.

Veel mensen doen 100 situps of meer per dag, en toch krijgen ze maar geen strakke buik. Waarschijnlijk komt dit omdat ze trainen met een verkeerde techniek. De techniek die je hanteert is minstens zo belangrijk als het aantal herhalingen dat je doet.

Meer nog, de techniek is simpelweg hét belangrijkste: 3 maal 12 herhalingen, uitgevoerd op de juiste manier, hebben een groter effect dan 100 slecht uitgevoerde situps. Iedere oefening zou je slechts 8 tot 12 maal moeten kunnen uitvoeren, enkel zo krijg je sterke, harde buikspieren.

----------

ik heb zelf ook het idee dat ik teveel en te snel wil, dus ik ga vanaf morgen maar letten op de kwaliteit van mijn oefeningen en ik ga de oefeningen, net zoals ik doe bij het hardlopen, ook echt inplannen.
Niet meer actief op Fok!
pi_50568757
Dat van die herhalingen klopt wel ja. De eerste keer bij de sportschool kwam er iemand uitleggen, omhoog mag je redelijk snel, maar dan heel even vasthouden en best langzaam terug. Dan is 12 al echt best wel zwaar!!
pi_50568849
quote:
Op maandag 18 juni 2007 09:27 schreef Viking84 het volgende:
Die neiging heb ik ook! Iedere ochtend thuis ook ff shirt omhoog, kijken hoe het eruit ziet. Ben ik er op dit moment wat minder blij mee: mn buik doet pijn en is helemaal opgeblazen ... wilde vanmiddag eigenlijk gaan winkelen (nieuwe bikini enzo) maar weet niet of ik dat nu wel zo leuk vind ... kan zo depri worden van spiegels als het ff niet meezit
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_50568883
quote:
Op maandag 18 juni 2007 09:52 schreef Viking84 het volgende:
ik heb zelf ook het idee dat ik teveel en te snel wil, dus ik ga vanaf morgen maar letten op de kwaliteit van mijn oefeningen en ik ga de oefeningen, net zoals ik doe bij het hardlopen, ook echt inplannen.
ja de kwaliteit en verschillende oefeningen zijn het belangrijkst
en het belangrijkste dat je niet met je schouderbladen op de grond komt

ik ga vond middag ook ab bootcamp doen (had gister geen zin meer)

net ff 15 min hardgelopen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')