Aanvulling op dit topic:
"dieet' recepten
Heb je je aangemeld, maar sta je hier niet bij? Er is een apart topic voor degenen die een ongezond BMI (Body Mass Index) hebben. Dit is het geval als het getalletje achter je lengte hoger is dan 25. Heb jij dat? Dan sta je in dit topic: Fok! Dieetclub XXXIV
Let op: ondergewicht is erg ongezond. Heb je dus een begingewicht of streefgewicht dat onder BMI 18,5 komt, dan kom je niet in de lijst. Wil je toch afvallen? Vraag aan je huisarts of dieetist hoe je dat aan kunt pakken.
Je BMI kunt je uitrekenen op www.overgewicht.nl
De dieeters die meedoen in dit topic:
Ansjela (1,68) (22) was 62 kg, is nu 62 kg en wil graag 56 wegen. -0,0
Afvlif (1,88) (24,0) was 86,5 kg, is nu 84,7kg en wil graag 75,0 kg wegen. -1,8
Babbelz (1,78) (24,6) was 89,0 kg, is nu 78,0 kg en wil graag 70,0 kg wegen. -11,0
Chayenn (1,80) (23,1) was 80,3 kg, is nu 75,1 ( 42,3% ) kg en wil graag 68,0 kg wegen. -5,2
Confidential (1,64) (22,3) was 67,0 kg, is nu 60,1kg en wil graag 59,0 kg wegen. -6,9
Ereshkigal (1,70) (24,0) was 69,5 kg, is nu 69,5kg en wil graag 63,0 kg wegen. 0,0
Imago (1,76) (21,3) was 68,3 kg, is nu 65,9 kg en wil graag 63,0 kg wegen. -2,4
Kiezel (1,80) (23,0) was 75,0 kg, is nu 74,5kg en wil graag 69,0 kg wegen. -0,5
Kleintje (1,63) (24,2) was 67,6 kg, is nu 64,4kg en wil graag 58,0 kg wegen. -3,2
Kontiki (1,83) (24,4) was 84,5 kg, is nu 81,8kg en wil graag 78,0 kg wegen. -2,7
Kroeltroel (1,83) (24,0) was 90,0 kg, is nu 80,5kg en wil graag 73,0 kg wegen. -9,5
Kyara (1,68) (22,9) was 80kg, is nu 64,5 kg en wil graag 62,0 kg wegen. -15,5
Liejannuh (1,79) (24,5) was 85,0 kg, is nu 78,4kg en wil graag 75,0 kg wegen. -6,6
Lurky (1,64) (24,4) was 80,0 kg, is nu 65,5kg en wil graag 62,0 kg wegen. -14,5
Maryse (1,74) (23,1) was 70,0 kg, is nu 69,0kg en wil graag 60,0 kg wegen. -1,0
miesjuh (1,65) (23,1) was 65,0 kg, is nu 63,0kg en wil graag 56,0 kg wegen. -2,0
miss_cee (1,68) (24,1) was 67,2 kg, is nu 68,0kg en wil graag 56,5 kg wegen. 0,8
Mookdeliefste (1,70) (22,1) was 64,0 kg, is nu 64,0 kg en wil graag 60,0 kg wegen. 0,0
M1RR1E (1,63) (22,0) was 59,0 kg, is nu 58,5kg en wil graag 55,5 kg wegen. -0,5
Pauline (1,70) (24,2) was 70,0 kg, is nu 70,0kg en wil graag 65,0 kg wegen. 0,0
Shantee (1,73) (22,7) was 70,0 kg, is nu 68,0kg en wil graag 60,0 kg wegen. -2,0
Shark.Bait (1,92) (23,6) was 89,0 kg, is nu 87,0kg en wil graag 81,0 kg wegen. -2,0
Spargo (1,65) (24,6) was 67,0 kg, is nu 67,0kg en wil graag 55,0 kg wegen. 0,0
texelonia (1,68) (21,6) was 64,0 kg, is nu 61,0kg en wil graag 58,0 kg wegen. -3,0
Timo20 (1,93) (22,3) was 88,0 kg, is nu 83,0kg en wil graag 75,0 kg wegen. -5,0
Together-Alone (1,91) (23,8) was 90 kg, weegt nu 86 kg, en wil graag 75 kg wegen. -4
wendy-tje (1,60) (24,0) was 64,0 kg, is nu 61,5kg en wil graag 58,0 kg wegen. -2,5
Yppy (1,72) (23,2) was 95,0 kg, is nu 68,5kg en wil graag 65,0 kg wegen. -26,5
Yuki (1,81) (22,6) was 74,0 kg, is nu 74,2kg en wil graag 64,0 kg wegen. 0,2
Overzichtje topics over lijnen en andere tips op Fok!:
Met succes gewicht verliezen
Mijn hongerdieet dagboek
TE DIK! Lijnen, maar hoe?
Bloedgroepen en verwante karaktertrekken/ dieten?
Afvallen
(On)gezonde levensstijl (qua eten), vòel jij dat?
Hoe de laatste kilotjes snel kwijt raken?
Hoe raak ik zo snel mogelijk mijn buikje kwijt!
Superhongerdieet! :)
Herbalife
Het grote dieet-topic!
Hoe lang ben je en hoeveel weeg je?
Vetvrij vet
ervaring met Appelslank?
De oefeningen van Lurky:Slank de zomer in!
Genoeg tips dus!
Links:
www.overgewicht.nl - bereken of je te zwaar bent en je kan er je voeding online voor elke dag invoeren!
Voedingsmiddelentabel van het voedingscentrum - wat heb je nou per dag eigenlijk nodig?
www.jojoclub-afslanken.com - erg leuke en volledige site!
www.opdieet.nl - zeer nuttige link over alles wat maar met lijnen te maken heeft
www.opdieet.nl/beweging.htm - alles over beweging/sport en lijnen
www.opdieet.nl/erfelijkheid.htm - gewicht en erfelijkheid
www.opdieet.nl/obesitas.htm - bereken hier of je te zwaar bent
www.sportjefit.nl/ - prima sporttips/sportplan voor wie wil afvallen en sporten
De voedingssite van gezondheidsplein.nl - uitgebreide site over alles wat met voeding te maken heeft
Diëtistensite - medisch advies van/over diëtisten
digitale-dietist - met online caloriëntabel, hoeveel verbruik je met sporten knop en voedingswijzer!
gezondgewicht - redelijk informatieve site
smulweb - leuke site met veel recepten en dagmenu's voor 10 weken
Nederlandse Obesitas Vereniging - site van de Nederlandse Obesitas Vereniging
http://onlijnclub.com/ - online dieetclub, lijkt me gratis, maar zie het zo snel niet
Yahoo group over lijnen - uitwisselingsmogelijkheid voor info en recepten (net als dit, maar dan anders)
Recepten!! - heel veel slanke recepten! (kijk bij de subgroep slank)
Dieten informatie - uitstekende printbare uitleg (en hoe je het moet volgen) over veel verschillende bekende en onbekende diëten
Vochtafdrijvend voedsel - Site over voedingsmiddelen die vochtafdrijvend werken
Calorieëntabel
Engelse sites:
www.fitday.com - houd hier je eigen dieetdagboek bij (gratis)
www..weight-loss-diet-i.com - heeeel erg veel dieet advies!
www.how-can-i-lose-weight.com - ook veel info en met allemaal online calorie rekenapparaatjes e.d.
www.realage.com - test hier hoe gezond je eigenlijk bezig bent en hoe je dat kan verbeteren!
www.ivillage.com - zeeeer overzichtelijke en volledige site
Recipefinder - heel veel recepten die je op een overzichtelijke manier kunt zoeken
www.3fatchicks.com - geweldig leuke site met een enorme hoeveelheid links naar (slanke) receptensites (en een enorm groot dieet-forum)
Dieetrecepten!!! - site met de meeste dieetrecepten wat ik tot nu toe heb gezien
caloriefreak - veel produkten met voedingswaarde
Commercieel:
www.thermocare.nl - over Herbalife
www.slank-klup.nl - de site van Slankklub Nederland
weightwatchers - weight watchers
afslanken - afslankclub online (duur!) en ik zag niets wat wij je ook niet kunnen bieden (gratis!)
www.weightcare.nl - site van weightcare, met wat tips om af te vallen
www.eganederland.nl - site van E.G.A (afslankclubs die een stuk goedkoper zijn dan bijv. weight watchers)
www.slimfast.nl - met veel light recepten
www.bodysolution.nl - enkele Fok!kers doen aan bodysolution. Wat is dat nou precies?
En nogmaals: dit is een topic voor mensen die gewicht willen kwijtraken! Als je te licht bent en wat wilt aankomen zijn dit misschien topics voor je:
ik wil aankomen help me!
Hoe snel aankomen?
Niet afvallen, maar aankomen
Ik ben te licht....
Welke guys wegen te weinig?
Snel dikker worden?
Tips om aan te komen
Ik wil gewicht winnen!
Heb je ook nog een link die je regelmatig gebruikt? Laat het even weten!
Mensen die tegen afvallen zijn, of van dik houden of gewoon flauw, denigrerend of vervelend zijn mogen wegblijven. Je berichten kunnen worden verwijderd en bij herhaling volgt een waarschuwing.
Succes allemaal!
[Dit bericht is gewijzigd door wendy-tje op 12-02-2004 11:19]
quote:Ja hoor, dat kan!
Op donderdag 12 februari 2004 10:41 schreef Shirin het volgende:
mag ik meedoen?ik ben 1 meter 63 en weeg 65,5 kilo
streefgewicht is 57 kilo.
Als de volgende update vandaag nog komt, kan ik hem in de openingspost zetten!
quote:Ja, dat had ik ook eens, ging niet bepaald goed
Op donderdag 12 februari 2004 11:23 schreef wendy-tje het volgende:
Hmm, wilde het nieuwe topic wel openen, maar alle links etc waren verdwenen! Daar heb ik voor mijn gevoel nu een uur aan zitten werken
Kan iemand me even vertellen hoe ik dat kan kopieren zonder dat ik de opmaak verlies?
Nou ja, het is uiteindelijk wel gelukt.Als de volgende update vandaag nog komt, kan ik hem in de openingspost zetten!
En uhm, wacht nog maar een weekje met mij erin zetten, ik kan namelijk niet geloven dat ik 67 weeg Ik heb voor mezelf namelijk wel het gevoel dat er wat af is. Ik kan het zien aan mijn knieen, als ik wat dikker ben dan is het niet mooi 1 geheel met mijn bovenbeen zeg maar maar dan hangt er een vetrandje boven als jullie begrijpen wat ik bedoel
En die zijn compleet weg nu!
ben 1.70 meter lang
weeg 70 kilo.
das een bmi van 24.5
streefgewicht is 58 kilo
sjees wat word je als student snel vet... ga ervoor...->
Als je de openingspost wil maken, doe je gewoon net alsof je in het vorige topic de laatste post met updates wil quoten. Dan ga je even knippen en plakken en maak je er een nieuw topic van Duidelijk genoeg, of snapt niemand er nu iets van?
Ik zat allemaal te zoeken naar het topic, bleek het oude al vol te zijn! Da's even snel gegaan zeg! Nu weer gezellig
verder hier!
Ik heb wel wat gezondigd van de week, maar om hier nou elke dag mijn lijst te posten... Ik weet zelf goed zat wat ik wel en niet kan eten, dus laten we het erop houden dat het niet echt gezond was... Vanavond ga ik echter weer voor het eerst sinds lange tijd spierpijn krijgen... Marteling in mijn nieuwe woonplaats kan beginnen
ps2noob (1m99) (23,2) was 109,0 kg, is nu 92,0 kg en wil graag onder de 85 wegen -7,0
heb ik vanavond toch weer gezondigd
bah, stokbroodjes met kruidenboter en tapenade zijn ook zo verdomd lekker
quote:Als het goed is sta je in de volgende update... maar die had ik nog niet... ff kijken dadelijk wie deze week aan de beurt was
Op donderdag 12 februari 2004 16:26 schreef ps2noob het volgende:
Ik had me in het vorige topic ook op gegeven maar ik doe het nog wel een keerps2noob (1m99) (23,2) was 109,0 kg, is nu 92,0 kg en wil graag onder de 85 wegen -7,0
quote:Woon je nog thuis? Weten je huisgenoten wat je van plan bent? Of kreeg je het onder je neus geschoven onder het motto van 'ach gezellig'?
Op vrijdag 13 februari 2004 00:27 schreef Shirin het volgende:heb ik vanavond toch weer gezondigd
bah, stokbroodjes met kruidenboter en tapenade zijn ook zo verdomd lekker![]()
![]()
week 8: YPPY
Niemand vergeten hoop ik...
Welkom Kreezie, Shirin en ps2noob! Jullie ook veel succes met (verder) afvallen!
quote:Haal het dan ook niet in huis
Op vrijdag 13 februari 2004 00:27 schreef Shirin het volgende:
heb ik vanavond toch weer gezondigd
bah, stokbroodjes met kruidenboter en tapenade zijn ook zo verdomd lekker![]()
![]()
Wat dat betreft heb ik ook totaal geen discipline: als er iets lekkers in huis is, moet het ook op Dus ik koop het gewoon niet meer. Ik vergeet in de supermarkt tegenwoordig dat er ook nog een heel gangpad vol koek en snoep is, ik kijk er niet eens meer naar.
Het enige wat ik soms wel doe, is op Den Haag CS de ingang via de Burger King nemen En dan ruik ik even hoe lekker dat ruikt (sommigen van jullie zullen het wel vies vinden, maarja), en dan koop ik lekker niks, en dan voel ik me heel goed over mezelf
Ik haal wel lekkere dingen in huis, zij het op verzoek. Vind het zo zielig als mijn vriend niks te snoepen heeft, en aangezien ik altijd boodschappen doe wil ik dat best halen. Ik kies dan het liefst dingen uit die ik zelf niet zo lekker vind (qua vla enzo dan, want zelf eet ik magere yoghurt). Aan snoep, koek en nootjesverzoeken voldoe ik wel, hoewel ik nog steeds weleens het verwijt krijg dat er 'niks lekkers in huis is' Tsja, ik koop alleen precies wat er op mijn lijstje staat, da's wel zo veilig
Ben trouwens gister weer wezen sporten. Echt lekker en leuk was het! Ik ga dus een kwartaalkaart halen! (dit was enkel een proefles). Heb alleen niet echt spierpijn, voel wel dat mijn schouders wat los komen. Volgende week ga ik dus de wat zwaardere 'halters' nemen. Het leek me wel zo veilig om de eerste keer gewoon de lichtste uit te zoeken
ik ga echt niets lekker meer in huis halen, ik ben echt verslaafd aan alles wat ongezond is...
heeft iemand enig idee of zwemmen goede cardio-oefening is?
Zwemmen is goed voor je. Het helpt je bij het opbouwen/onderhouden van je conditie en het is goed voor je spieren. Echt afvallen zal je er niet van gaan doen, tenzij je elke dag een uur zwemt ofzo. Het helpt wel 'ter ondersteuning' van een dieet. Gezond eten en zwemmen kan geen kwaad, maar je moet niet denken dat je van alleen zwemmen slank wordt hoorde ik mijn zweminstructrice gister zeggen
OPROEP OPROEP OPROEP OPROEP OPROEP OPROEP OPROEP OPROEP OPROEP
Valt 't op? Zijn het nog steeds dezelfden die het lijstje gaan updaten, of zijn er inmiddels al nieuwe kandidaten?
Uitleg voor de nieuwelingen: we rouleren de lijst van degenen die de lijst updaten. Eens in de week wordt het gedaan. Ik geloof dat we nu met zijn vijven zijn, dus dan ben je eens in de vijf weken aan de beurt. Gegadigden: meldt u
[Dit bericht is gewijzigd door Kroeltroel op 13-02-2004 15:22]
Welkom ps2noob! Hoe wil je af gaan vallen?
Heaven7, hadden jullie nou twee weegschalen thuis? Ik dacht dat jij dat was, maar ik weet het niet meer zeker. Gebruik je nu altijd dezelfde? Het maakt niet zo uit welke je neemt, als het maar steeds dezelfde is.
Wat leuk dat je randje boven je knieen weg is! Dat wil ik ook!
Ook welkom Shirin! Houd je ergens bij wat je eet? Er is best ruimte voor wat lekkers als je dat inpland. Dan kun je daar rekening mee houden, zodat het niet meteen vreselijk slecht is als je iets lekkers eet. Zorg dat je altijd fruit in huis hebt en iets van ontbijtkoek of rijstwafels. Als je dan echt iets wilt eten, heb je tenminste een gezond alternatief.
Kreezie, ook welkom in dit topic. Echt vet ben je niet, of ben je al afgevallen? Je hebt nog een gezond gewicht. Studeer je nog of ben je al klaar? Studeren is een ramp voor je figuur, bijna iedereen hier is slachtoffer daarvan geloof ik. Jammer dat er niet wat gezondere pizzas, kant-en-klaar-maaltijden en snacks bestaan.
Dat ruiken klinkt bekend Imago. Vooral als mijn vriendje iets lekkers eet dan is het bijna net zo lekker om het te ruiken als om het zelf ook te eten.
Fijn dat het sporten zo goed beviel Kroeltroel! Hoe vaak ga je nu?
Updaten is erg makkelijk. De meesten van ons posten eens in de week ons nieuwe gewicht met meteen het regeltje uit de openingspost erbij. Die nieuwe regeltjes plak je dan over de oude heen en dan heb je een update. Voorheen moest je ook bmis uitrekenen, maar dat doet iedereen nu zelf. Je bent dus vrij snel klaar. Je update altijd voor een week. De laatste update is in het weekend van de week die je hebt. Als je wilt, kun je ook tussendoor een nieuw lijstje posten. Als de laatste maar rond het weekend komt.
Update:
Week 8: Yppy
Week 9: Imago
Week 10: Kroeltroel
Week 11: Confidential
Week 12: Shirin?
Kleintje, doe jij nog mee? Babbelzz, jij wilde toch update nadat de verhuizing en je vakantie achter de rug waren?
Als je mee wilt doen, zet je dat dan even? Dan post is van een weekend hopelijk een updatelijst voor de komende maanden. Hoe meer mensen meehelpen, hoe minder vaak iedereen het hoeft te doen.
quote:Op zich zou ik wel willen maar ik ben bang dat het kwa tijd niet gaat lukken, vanaf volgende week loop ik namelijk stage...sorry
Op zondag 15 februari 2004 13:38 schreef YPPY het volgende:
Hoe meer mensen meehelpen, hoe minder vaak iedereen het hoeft te doen.
We zijn hier aan het verbouwen in huis, das wel goed voor je conditie zeg! We wonen namelijk 3 hoog (6 trappen naar beneden) en als je op 1 dag die trappen 30 keer heen en weer loopt, heb je de volgende dag dus spierpijn... iig ik wel!
Nou ja, is vast goed voor de spieropbouw, want hardlopen had ik nog niet weer gedaan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |