abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46816886

Voor wie is \'Slank de lente in\', ookwel bekend als \'Slank de zomer in\' bedoeld?
De Slank-de-zomer-in-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilotjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben.
Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Fok Dieetclub deel 139 Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan Ga naar http://www.dieet-web.nl en maak daar een account aan. Na activatie zal je dan in het lijstje verschijnen. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kan je zelf je updates doorgeven. Dat kan je één keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal één update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje wat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.
--nieuwe deelnemers kunnen zich bij Troel aanmelden via IM--

[ Bericht 1% gewijzigd door conleche op 03-03-2007 13:26:13 ]
  donderdag 1 maart 2007 @ 19:10:48 #2
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_46816946
Ik ben vandaag trouwens weer naar mijn ouders gefietst. Voor de derde keer deze week.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  donderdag 1 maart 2007 @ 19:12:06 #3
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_46816992
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 18:34 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Ik ben nu een week bezig en nog niks afgevallen. Ik verlang zo naar iets lekkers. En morgen heb ik koken en ik heb geen idee wat ik moet maken, ik hoop maar dat het niks lekkers/ongezonds is.
want gezond en lekker gaat niet samen?

Onzin:

wat heel makkelijk klaar te maken is en ontzettend lekker is (vind ik dan ), is het volgende recept. ik heb het al eens vaker ergens gepost, dus misschien heb je het al eens gezien:

75-100 gram farfalle (strikjespasta) per persoon
courgette
paprika
champignons (200 gr)
spinazie (liefst vers, 250 gram)
klein blikje tomatenpuree (van die goedkope)
Italiaanse kruiden
Strooikaas

bovenstaande hoeveelheden zijn voor 2 á 3 personen (niet al te grote eters).

Je bakt de groenten (behalve de spinazie) op matig vuur in de pan. Niet laten aanbakken, gewoon bakken tot het lekker begint te geuren en het vocht los komt. Dan doe je de spinazie er door heen (die je dus al gekookt hebt in een pan met een klein laagje water).Dan gooi je het blikje tomatenpuree erdoorheen. Mengt dat goed met het groentemengsel en als je ziet dat de tomatenpuree ook waterig is, doe je de Italiaanse kruiden erdoorheen en als dat ook goed ingewerkt is, doe je de gaargekookte pasta erdoor. Beetje door elkaar husselen, verdeel het over borden en garneer met strooikaas.

Echt zó lekker . Ik kan het elke dag wel eten .
Niet meer actief op Fok!
pi_46817002
Zo, ben weer terug, was er om kwart voor 5 en wilde om 6 uur wel graag weer keer in de sauna, dus maar 5 kwartier gesport ipv de gebruikelijke 1,5 uur, maar dit was ook wel erg lekker Eerst 25 minuten op crosstrainer, toen krachttraining, 2 keer beenapparaten, 2 keer armapparaten en 2 keer buikapparaten en toen nog 10 minuutjes op de crosstrainer en toen was het alweer 6 uur en heerlijk half uurtje in de sauna zitten zweten
pi_46817108
Dit is voor het eerst dat ik een topic heb "gecontinueerd", maar ik weet niet zeker of ik dat met het lijstje goed heb gedaan. Eigenlijk weet ik wel zeker dat ik het niet goed heb gedaan, want volgens mij kan je nu niet meer updaten. Kan iemand mij uitleggen hoe ik het wel goed krijg, dan zal ik het editten.
  Moderator donderdag 1 maart 2007 @ 19:17:04 #6
155227 crew  Guppy
dus
pi_46817167
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 19:12 schreef Sylvana het volgende:
Zo, ben weer terug, was er om kwart voor 5 en wilde om 6 uur wel graag weer keer in de sauna, dus maar 5 kwartier gesport ipv de gebruikelijke 1,5 uur, maar dit was ook wel erg lekker Eerst 25 minuten op crosstrainer, toen krachttraining, 2 keer beenapparaten, 2 keer armapparaten en 2 keer buikapparaten en toen nog 10 minuutjes op de crosstrainer en toen was het alweer 6 uur en heerlijk half uurtje in de sauna zitten zweten
voelt vast veel beter nu

ik post hier nog even mijn nieuwe eetpatroon waar ik onwijs trots op ben, was de eennalaatste post van het vorige topic:

gisteren:
09.00 uur: 1 muesli met magere yoghurt
11.00 uur: 1 kiwi
12.30 uur: 4 bruine boterhammen met 2 plakjes ham in totaal
16.00 uur: 1 appel
16.30 uur: 3 harde broodjes, 1 met een plakje jonge kaas, 1 met een plakje ham, 1 met pure hagelslag

zeker 2 liter water, diverze koppen thee en ook nog een uur spinning gedaan.

vandaag:
07.00 uur: 1 muesli met magere vruchtenyoghurt
11.00 uur: 1 appel
12.30 uur: 4 bruine boterhammen met 2 plakjes boterhammenworst in totaal
17:00 uur: boerenkoolstamppot met een halve gehaktbal
18.00 uur: 3 ijswafeljes (van die koekjes)

in de planning ligt nog een appel, voor zodadelijk, want ik moet natuurlijk wel mn fruitjes. aan het einde van de dag heb ik ook mijn 2 liter water weer gehad. het is al met al zeker geen crashdieet, maar ik merk wel echt dat er iets aan het veranderen is!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_46817197
ja, voel me idd wel weer redelijk ja en dat eetpatroon ziet er uit hoor
pi_46817264
Nu weet ik het zeker dat het updaten niet meer werkt
Sylvana, jij hebt het vorige deeltje gemaakt, hoe deed je dat met het lijstje van de deelnemers?
pi_46817321
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 19:17 schreef Guppyfriend het volgende:
gisteren:
09.00 uur: 1 muesli met magere yoghurt
11.00 uur: 1 kiwi
12.30 uur: 4 bruine boterhammen met 2 plakjes ham in totaal
16.00 uur: 1 appel
16.30 uur: 3 harde broodjes, 1 met een plakje jonge kaas, 1 met een plakje ham, 1 met pure hagelslag

zeker 2 liter water, diverze koppen thee en ook nog een uur spinning gedaan.

vandaag:
07.00 uur: 1 muesli met magere vruchtenyoghurt
11.00 uur: 1 appel
12.30 uur: 4 bruine boterhammen met 2 plakjes boterhammenworst in totaal
17:00 uur: boerenkoolstamppot met een halve gehaktbal
18.00 uur: 3 ijswafeljes (van die koekjes)
Opmerkingen:
- Bij gister geen warm eten? En dus ook geen groente? Voor een keertje kan het geen kwaad, maar dit moet je niet elke week gaan doen.
- Waarom eet je om 18.00 koekjes als je om 17.00 boerenkool hebt gegeten? Dan zit je toch nog wel vol?
- Voor de rest
  donderdag 1 maart 2007 @ 19:21:20 #10
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_46817343
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 19:17 schreef Guppyfriend het volgende:
ziet er idd goed uit.
Wel een vraagje (zie quote): waarom at je zo vroeg en waarom at je geen warme maaltijd? . Als ik om 16:30 al aan m'n avondeten begin, kan ik daar echt niet tot 22:30 / 23:00 mee door hoor.

-edit- ik zie dat plukie die vraag ook al gesteld heeft .
Niet meer actief op Fok!
pi_46817372
alleen de link tussen [img] tags zetten en niet [url = link ] afbeelding [/url] laten staan

zelfde geld voor het linkje van de dieetclubsite
  donderdag 1 maart 2007 @ 19:23:27 #12
12913 GreatWhiteSilence
pi_46817419
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 19:19 schreef conleche het volgende:
Nu weet ik het zeker dat het updaten niet meer werkt
Sylvana, jij hebt het vorige deeltje gemaakt, hoe deed je dat met het lijstje van de deelnemers?
Ik vraag me af of het aan jou ligt. Op dieet-web staat ook dat jij de laatste update hebt gedaan, namelijk?
----
Laat maar, dat overzicht klopt idd wel.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_46817506
@viking84

katten die op de monitor zitten en met hun staart voor het scherm hangen . Ik kan niet zien wat ik typ

Zag dat er zo uit?

donderdag 1 maart 2007 @ 19:26:01 #14
12913 GreatWhiteSilence
pi_46817507
[i m g]http://www.dieet-web.nl/groups/Fok-Slank/forum-img.png[/i m g]

Je moet alleen even de spaties bij de image-tags weghalen.
pi_46817532
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 19:12 schreef Viking84 het volgende:

[..]

want gezond en lekker gaat niet samen?

Onzin:

wat heel makkelijk klaar te maken is en ontzettend lekker is (vind ik dan ), is het volgende recept. ik heb het al eens vaker ergens gepost, dus misschien heb je het al eens gezien:

75-100 gram farfalle (strikjespasta) per persoon
courgette
paprika
champignons (200 gr)
spinazie (liefst vers, 250 gram)
klein blikje tomatenpuree (van die goedkope)
Italiaanse kruiden
Strooikaas

bovenstaande hoeveelheden zijn voor 2 á 3 personen (niet al te grote eters).

Je bakt de groenten (behalve de spinazie) op matig vuur in de pan. Niet laten aanbakken, gewoon bakken tot het lekker begint te geuren en het vocht los komt. Dan doe je de spinazie er door heen (die je dus al gekookt hebt in een pan met een klein laagje water).Dan gooi je het blikje tomatenpuree erdoorheen. Mengt dat goed met het groentemengsel en als je ziet dat de tomatenpuree ook waterig is, doe je de Italiaanse kruiden erdoorheen en als dat ook goed ingewerkt is, doe je de gaargekookte pasta erdoor. Beetje door elkaar husselen, verdeel het over borden en garneer met strooikaas.

Echt zó lekker . Ik kan het elke dag wel eten .
klinkt goed
zal dit maar eens onthouden
  donderdag 1 maart 2007 @ 19:31:00 #16
12913 GreatWhiteSilence
pi_46817711
Gelukt, conleche
pi_46817722
Pfff, gelukkig das gelukt, kga nu maar es sporten, om de stress er van af te trainen, had ik toch bijna het topic om zeep geholpen

Dank GWS! en ook Sylvana!!
  Moderator donderdag 1 maart 2007 @ 19:35:45 #18
155227 crew  Guppy
dus
pi_46817906
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 19:20 schreef Plukie86 het volgende:

[..]

Opmerkingen:
- Bij gister geen warm eten? En dus ook geen groente? Voor een keertje kan het geen kwaad, maar dit moet je niet elke week gaan doen.
- Waarom eet je om 18.00 koekjes als je om 17.00 boerenkool hebt gegeten? Dan zit je toch nog wel vol?
- Voor de rest
-gisteren was harde-broodjes-dag, dat doe ik wel vaker als ik geen zin heb ik koken, maar nooit meer dan één keer per week hoor. en het zijn overigens ook meergranenbroodjes he, geen witte, meestal moet ik ook eerlijk zeggen dat ik er normaal altijd ijsbergsla bij eet, maar die was gisteren op, vandaar. (slap excuus, ik weet het).
-die koekjes ik had ook niet echt honger, maar gewoon zin in iets lekkers... that's all. I'm guilty maja, je mag ook wel leven he
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 19:21 schreef Viking84 het volgende:

[..]

ziet er idd goed uit.
Wel een vraagje (zie quote): waarom at je zo vroeg en waarom at je geen warme maaltijd? . Als ik om 16:30 al aan m'n avondeten begin, kan ik daar echt niet tot 22:30 / 23:00 mee door hoor.

-edit- ik zie dat plukie die vraag ook al gesteld heeft .
ik at zo vroeg omdat ik om 18.30 spinning ging doen. als ik dan later eet komt het er op de fiets allemaal uit ik heb echt geen moeite ermee om zo vroeg te eten dan. ik heb de rest van de avond ook niets meer gegeten daarna.
en dat gebrek aan warme maaltijd was dus omdat ik niet zo'n zin had om te koken
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_46817935
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 19:26 schreef conleche het volgende:
Zag dat er zo uit?
[afbeelding]

Heeeel herkenbaar dit (maar dan het liefst nog een vetkwab en een pootje ervoor laten hangen)

Eetpatroon ziet er goed uit Guppyfriend Lijkt wel een beetje op de planning die ik heb (maar waar af en toe nog stiekem een paar dropjes of pepermuntballen tussen staan )

08:00 - Ontbijt: Magere yoghurt met muesli + koffie (zwart)
10:00 - Tussendoortje: Liga of fruit + koffie of thee
12:30 - Lunch: 2/3 Sneetjes bruinbrood met beleg (ik probeer het zo gezond mogelijk te houden, 20+smeerkaas of sandwhichspread, in ieder geval niets met chocola) + thee
15:00 - Tussendoortje: Liga of fruit + koffie, of cup a soup
18:00 - Avondeten: Wat de pot schaft (ik let natuurlijk wel op de porties, geen sausjes/jus enz)
Als ik echt nog naar iets snack 's avonds neem ik een winterpeen, daar kan ik lekker lang op knabbelen of een stuk fruit. Verder probeer ik de hele dag door water te drinken.
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 18:43 schreef Plukie86 het volgende:
Is het niet gewoon zo dat het per 100ml bereid product 25 kcal is, en als je het in je kopje hebt (140ml zit dan dus in je kopje), dat je dan 35 kcal binnenkrijgt.
Die 100 is gewoon de standaard, die 140 is de inhoud van je kopje.
Het is een zakje soep, dus gewoon poeder waar je zelf water bij doet. Misschien zie ik het wel helemaal verkeerd, maar ik vind het zo raar:
Ik heb een zakje poeder, als ik daar 100ml water bij doe zitten er totaal 25 kcal in, als ik er 140 ml water bij doe zitten er ineens totaal 35 kcal in Wat zie ik over het hoofd?
  Moderator donderdag 1 maart 2007 @ 19:38:41 #20
155227 crew  Guppy
dus
pi_46818027
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 19:36 schreef Mezel het volgende:

[..]

Eetpatroon ziet er goed uit Guppyfriend Lijkt wel een beetje op de planning die ik heb (maar waar af en toe nog stiekem een paar dropjes of pepermuntballen tussen staan )
moet toch ook kunnen Mezel! bij mij glipt er ook wel eens iets tussen. maar dat is niets vergelijken wat er eerder doorheen schoot. hele bonbonblocs en zo... maar dat is hard aan het veranderen!
  donderdag 1 maart 2007 @ 19:40:27 #21
12913 GreatWhiteSilence
pi_46818102
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 19:31 schreef conleche het volgende:
Pfff, gelukkig das gelukt, kga nu maar es sporten, om de stress er van af te trainen, had ik toch bijna het topic om zeep geholpen

Dank GWS! en ook Sylvana!!
Graag gedaan.

En ik wil ook nog even flink klagen: dit is dag nummer 9(negen) dat ik ongesteld ben. Ik wil dat het over is, straks word ik nog weggestuurd bij het bloedgeven omdat ik een te laag hB heb ofzo...
pi_46818144
Oh, hou op over bonbonbloc alsjeblieft

Je hebt wel gelijk hoor, als ik nu snoep neem ik gewoon een paar dropjes, vroeger at ik gewoon een zak achter elkaar op. (en keek ik daarna wat we nog meer voor lekkers in de kast hadden liggen )
pi_46818148
Jeetje das idd niet normaal zeg GWS, al naar de huisarts geweest ervoor?

Van morgenmiddag tot maandagochtend naar mn ouders toe, dus niet zelf weten wat er gegeten wordt, hoop wel dat ze beetje gezonde dingen klaarmaken dan.
  Moderator donderdag 1 maart 2007 @ 19:42:31 #24
155227 crew  Guppy
dus
pi_46818197
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 19:41 schreef Mezel het volgende:
Oh, hou op over bonbonbloc alsjeblieft

Je hebt wel gelijk hoor, als ik nu snoep neem ik gewoon een paar dropjes, vroeger at ik gewoon een zak achter elkaar op. (en keek ik daarna wat we nog meer voor lekkers in de kast hadden liggen )
heel herkenbaar! daarom kan ik nu ook best mee leven dat ik na 3 dagen niks te snoepen een paar koekjes eet

@GWS, misschien moet je er inderdaad toch eens mee naar eens huisarts
pi_46818232
Sinds #50 van de partij
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')