abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31358378
Vervolg van: Slank de zomer in XXII -- Summer's coming, hurry!

Aanvulling op dit topic:
"dieet"recepten - Een topic met smakelijke recepten. Zet je eigen favoriete recept erbij!
Dieetclubmeeting I in Burger's Zoo op 29-11-03 - Beestachtig gezellige meeting.
Dieetclubmeeting II in Sanadome op 20-03-04 - Een gezonde zwemmeeting.
Dieetclubmeeting III in Den Haag op 10-07-04 deel I en deel II - Gezellige smulmeeting met politiek tintje.
Dieetclubmeeting IV in de Efteling op 11-09-04 deel I en deel II - Gezellige meeting met een ganzenmars.
Dieetclubmeeting V - Brainstormtopic
Dieetclubmeeting VI in de sauna in Soesterberg op 12-02-05 - De zweetmeet

De Slank-de-zomer-in-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die willen afvallen en een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 25 of lager! Heb je overgewicht en een bmi van 25 of hoger, ben je van harte welkom in het Fok!Dieetclub-topic.

De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Als je ook opgenomen wilt worden in die lijst moet je maar even een gil geven in het topic. Om het voor de mensen die de lijst bijhouden (de mensen van het roulatielijstje) wat gemakkelijker te maken vragen we een paar dingen:
* Het is fijn als iemand zijn eigen regeltje aanpast, dus niet alleen: "Ik weeg nu 73", maar gewoon het hele regeltje zoals in de lijst staat.
* Als je je regeltje aanpast, denk dan ook aan je BMI. Veel mensen vergeten dat aan te passen.
* Geef één definitieve update per week door. Wil je vaker doorgeven hoe zwaar je bent zet er dan bij dat het om een tussendoor-meting gaat.
* Je kunt ook je buikomvang meten en deze noteren in je regel.

Update week 7:

Actress (1m72) (22.8) was 75,1 kg, weegt nu 67.4 kg en wil graag 64 kg wegen -7,7
Confidential (1,64) (23,1) was 67,0 kg, is nu 62,2 kg en wil graag 59,0 kg wegen. -4,8
GWS (1.68) (22,0) was 67,5 kg, is nu 62,2 kg en wil graag 56,0 kg wegen. -5,3
Imago (1.76) (20) was 68,3, is nu 61,9 en wil graag 61 kg wegen. -6,4
Känsterle (1,83) (18,8) was 75,0 kg is nu 63,0 kg. -12,0
Kittyme (1.73)(24,0) woog 72,0 kilo, weegt nu 71,8 kilo en wil graag 65 kilo wegen -0,2
Knuffeldees (1.71) (21.9) was 86, is nu 64, en wil graag 61 kg wegen. -22
Kroeltroel (1,83) (24,6) was 90,0 kg, is nu 82,5 kg en wil graag 73,0 kg wegen. -7,5
Miesjuh (1,67) (22,95) was 69 kg, is nu 64.5 kg en wil graag 60,0 kg wegen -4,5
nein (1.73) (22,05) was 88,8, is nu 66 kg en wil graag 62 kg wegen. -22,8
ps2noob (1,99) (23,72) was 109,0 kg, is nu 93.3 kg en wil graag onder de 85,0 kg wegen. -15.7
Radiohoofdje (1,68) (23.4) was 66 kg, is nu 62 kg en wil graag 56 kg wegen -4,0
Rhoona (1.63) (23) woog 62,6 kg, weegt nu 61,0 kg, wil graag 58 kg wegen. -1,6
Sa-sa (1,64) (22.3) was 62,0 kg, is nu 60 kg en wil graag 55,0 kg wegen. -0
Shantee (1.73)(21,4)was 70 kg, weegt nu 64, en wil graag onder de 60 wegen -6
Sjak (1.80)(23,5) was 80 kg, is nu 75,2 kg en wil graag 67 wegen. -4,8
Snuusje (1m73) (21.5) was 78 kg, is nu 64,2 kg en wil graag 60 kg wegen. -13,8
_Supreme (1.72) was 70 kg, is nu 65.4 kg en wil graag 62 wegen. -4.6
Timmai (1,87) (24,3) is nu 85kg en wil graag rond de 75kg wegen. -0
V1z0R (2.00) (22.5) Was 125kg is nu 90,0kg en wil graag 85kg wegen -35
wasda (1.64) (21) was 58.2 kilo, is nu 57.2 kilo en wil graag 52 kilo wegen -1
wendy-tje (1,60) (24,2) was 64,0 kg, is nu 63,5 kg en wil graag 58,0 kg wegen. -0,5
Yppy (1,72) (22,5) was 95,0 kg, is nu 66,5 kg en wil graag 65,0 kg wegen. -28,5
Zwahiel (1,84) (23) (103 cm) was 97 kg, weegt nu 88.5 kg (25,6%) (102cm) en wil graag 80-89 wegen (15-17%) (90-95 cm) -8,5

Updatelijstje:
Week 8: Snuusje
Week 9: GWS
Week 10: imago
Week 11: Yppy
Week 12: Kroeltroel

Kort overzicht van topics over lijnen op Fok!
Hoe de laatste kilotjes snel kwijt raken? - Een Fokker op zoek naar tips voor de laatste kilo's.
Hoe raak ik zo snel mogelijk mijn buikje kwijt! - Tips tegen dat vervelende buikje.
Superhongerdieet! - Net als Miss_d ben ik wel benieuwd hoe het hiermee is vergaan.
Vetvrij vet - Dit gaat over vetvervangers zoals Olestra
is herbalife beter dan andere maaltijdvervangers? - Wissel ervaringen over Herbalife uit.
Light-producten maken niet slank Pas op voor de '0%-vet' en 'light' producten!

De oefeningen van Lurky voor een mooi figuur zijn hier te vinden.

Internet - (Eng.) = Engelse sites.
Algemene sites
www.overgewicht.nl - Uitgebreide site over overgewicht. Hier kan je ook je BMI berekenen.
www.overgewicht.org - Site van het Kenniscentrum Overgewicht (verbonden aan de VU)
[url]http://www.voedingscentrum.nl]www.voedingscentrum.nl[/url] - Dé site boordevol informatie over gezond eten.
www.opdieet.nl - Site met uitstekende uitleg over overgewicht en dieten.
www.gezondheidsplein.nl - Het deel van gezondheidsplein over voeding. Uitgebreide en heldere informatie.
www.digitale-dietist.nl - Diëtisten site met handige tips, voedingsmiddelentabel en links.
www.dikke-mensen.nl - De site van de Nederlandse Obesitas Vereniging.
www.jojoclub-afslanken.com - Prima site met uitgebreide uitleg over vele soorten dieten.
www.eetstoornis.org - Site voor mensen met een eetstoornis.
www.weight-loss-diet-i.com - Verschrikkelijk veel informatie over lijnen en overgewicht (Eng.)
www.realage.com - Leuke en interessante site over gezond zijn en blijven (Eng.).
www.ivillage.com/diet/ - Zéér volledige site over overgewicht en lijnen (Eng).
www.3fatchicks.com - Geweldige site met een enorme hoeveelheid informatie en links (Eng.).
www.skinnydaily.com - Erg leuke en informatieve site over lijnen (Eng.)
www.ehow.com - Antwoord op ál je vragen, ook op het gebied van lijnen nuttig (Eng.).
www.diet-i.com - Véél info + "Hate Dieting e-zine" (Eng.)

Bewegen
www.sportjefit.nl - Over sportief afvallen met veel sportieve links.
www.lichamelijkeopvoeding.nl - Prima site als je wilt beginnen met bewegen (trainingsschema's).
www.myasics.nl - Een super site over hardlopen! Hardlopen voor dummies met trainingsschema's vanaf 2 min. hardlopen.

Voedingstabellen
www.voedingsmeter.nl - Hier kun je de voedingswaarde van je dagelijkse voeding bijhouden.
www.calorieteller.info - Handige site om je dagelijkse energie-inname bij te houden.
www.watziterin.nl - Handige site met kcal, vet, koolhydraten en eiwitgehalte.
www.caloriefreak.com - De naam zegt het al: een site vol produkten (ook bijv. McDonalds) + kcal. (Eng.).
Snoopy's Dieetpagina - Download hier een uitgebreide calorieëntabel.

Recepten
www.smulweb.nl - Afslank-gedeelte van smulweb vol heerlijke recepten en tips.
www.culinairezaken.nl - Prima receptensite met veel slanke recepten.
cgi.fatfree.com - De site met de meeste recepten voor een slanke lijn die ik heb kunnen vinden (Eng.).
www.cuisinecuisine.com - Hier moet je wezen als je een Engelstalig recept wilt klaarmaken en niets begrijpt van ounces, cups en tablespoons. Onmisbare rekenhulp bij het koken.

Interactieve sites
voedingsdagboek.demonster.net - Mooie en overzichtelijke site voor je eigen voedingsdagboek online.
www.valtaf.nl - Hou hier je eigen dieetdagboek bij (soort weblog voor lijners).
www.onlijnclub.com - Grote Internetcommunity (concurrentie dus haha) voor lijners.
www.weightsupport.nl - Een half jaar lang gratis begeleiding bij het lijnen.
www.fitday.com - Site voor je eigen (gratis) dieetdagboek (Eng.)
www.thedietchannel.com - Veel info en gratis 8 weken dieetprogramma (Eng.)

Link-sites
dieet.pagina.nl/ - Startpagina over dieten met nog meer links.
afslank.leukestart.nl - Een erg goede link-site over afslanken.
grotematen.pagina.nl - (nog) moeite met het zoeken van kleren? Kijk hier eens bij.
dmoz.org/Weight-Loss - Gevarieerde linksite. (Eng.)

Commerciële sites:
www.herbalife.com
www.slank-klup.nl
www.weighwatchers.nl
www.afslanken.com
www.eganederland.nl
www.slimfast.nl
www.bodysolution.nl
www.specialk.nl
]
pi_31358421
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 13:54 schreef kultivate het volgende:
Ik moet ook nodig weer afvallen. Weeg nu 92 kilo en ben 1.85 wil weer naar 85 ofzo en op den duur naar 80 ongeveer. Vooral mijn bovenbenen zijn echt te dik. Dus hardlopen maar.

Mijn BMI is 26,3
Succes!
Op welke manier wil je gaan lijnen? Alleen hardlopen of echt op je voeding letten???
pi_31358532
Nou was ik zo goed op weg met afvallen. Maar nou hebben we kermis gehad hier, dus een week feesten. En natuurlijk hier en daar alcohol. En echt gezond eten ook niet. Niet dat ik tussen door veel gegeten heb. Gewoon 's ochtends goed ontbeten, en dan om 16.00 uur weer. Meer niet.

Maar goed. Ik doe dus alles zonder weegschaal in de buurt te hebben. Daar heb ik z'n hekel aan. Al wel heb ik 1 maat kleiner. Maar ik moet gewoon heel veel steun hebben. Dat is heel belangrijk. Dat ik er met mensen over kan praten, die mij begrijpen.
Ik moet ongeveer 30 kilo afvallen.
Ik heb nu maatje 46 en ik wil tot de 38-40. Het liefst 38 natuurijk, maar 40 is streefgetal.

Vanavond eten we, boontjes daarbij gele rijst. En schouderkarbonade.

Vanochtend heb ik op 3 cracottes. Met achterham.
En tussen door 1 appel en 2 mandarijnen.

Ik ben dus weer lekker op dreef...
pi_31358568
Super hoor Ymme.
Persoonlijk vind ik dat je vandaag nog erg weinig op hebt, grote kans dus op lekkere trek straks.

Hou vol!
pi_31358631
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 14:17 schreef Kleintje het volgende:

[..]

Succes!
Op welke manier wil je gaan lijnen? Alleen hardlopen of echt op je voeding letten???
Ik zit op basketbal en het seizoen is weer begonnen. Dus ik train nu op maandag en vrijdag met basketbal, op woensdag wil ik gaan hardlopen. En op zaterdags heb ik dan een wedstrijd.

En natuurlijk wat meer op mijn voeding letten. Wat meer water drinken en geen cola enz meer. En wat meer gezonde broodjes overdags ipv kroketten ofzo.
pi_31358635
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 14:30 schreef Kleintje het volgende:
Super hoor Ymme.
Persoonlijk vind ik dat je vandaag nog erg weinig op hebt, grote kans dus op lekkere trek straks.

Hou vol!
Het lijkt wel weinig maar aangezien ik vandaag om 10.00 uur ben opgestaan. En om 10.30 heb ontbeten valt het wel mee. Ik ben snotverkouden, daarom heb ik lekker lang op bed gelegen. En erg veel trek in iets heb je dan ook niet.
pi_31359055
calorieteller.info is niet meer want die is gekaapt door een amerikaan.

De site gaat verder op http://www.calorieteller.nl

succes met afvallen
pi_31359662
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 14:26 schreef ymme het volgende:
Nou was ik zo goed op weg met afvallen. Maar nou hebben we kermis gehad hier, dus een week feesten. En natuurlijk hier en daar alcohol. En echt gezond eten ook niet. Niet dat ik tussen door veel gegeten heb. Gewoon 's ochtends goed ontbeten, en dan om 16.00 uur weer. Meer niet.

Maar goed. Ik doe dus alles zonder weegschaal in de buurt te hebben. Daar heb ik z'n hekel aan. Al wel heb ik 1 maat kleiner. Maar ik moet gewoon heel veel steun hebben. Dat is heel belangrijk. Dat ik er met mensen over kan praten, die mij begrijpen.
Ik moet ongeveer 30 kilo afvallen.
Ik heb nu maatje 46 en ik wil tot de 38-40. Het liefst 38 natuurijk, maar 40 is streefgetal.

Vanavond eten we, boontjes daarbij gele rijst. En schouderkarbonade.

Vanochtend heb ik op 3 cracottes. Met achterham.
En tussen door 1 appel en 2 mandarijnen.

Ik ben dus weer lekker op dreef...
je eet veel een veel te weinig om goed af te vallen.
Je lichaam denk dat er een noodtoestand is als jij zo weinig eet, en zal heel zuinig omgaan met het verbranden van calorien. Je kan echt veel beter 6 x per dag iets happen, uiteraard wel gezond en met mate, en daarnaast 'n beetje sporten en at krachttraining, dan wat jij nou doet.

Voor de echte expert op dit gebied moet je bij Mr J. zijn, die 100% zeker in sport/bodybuilding te vinden is. Trouwens, ik geloof dat wat ik hierboven al beschreven heb ook ondertussen wel als common knowledge beschouwd mag worden en dus ook op de normale websites gevonden kan worden.

succes verder
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_31359748
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 14:36 schreef ymme het volgende:

[..]

Het lijkt wel weinig maar aangezien ik vandaag om 10.00 uur ben opgestaan. En om 10.30 heb ontbeten valt het wel mee. Ik ben snotverkouden, daarom heb ik lekker lang op bed gelegen. En erg veel trek in iets heb je dan ook niet.
Normaal eet ik dus meer.

5 bruine boterhammen over de dag verdeeld.
3 stuks fruit.
Warm eten. veel rijst met groente.
En nog 2 droge cracottes.
pi_31359975
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 15:52 schreef ymme het volgende:

[..]

Normaal eet ik dus meer.

5 bruine boterhammen over de dag verdeeld.
3 stuks fruit.
Warm eten. veel rijst met groente.
En nog 2 droge cracottes.
mijn fout, was weer 's te snel.
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_31360008
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 16:05 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

mijn fout, was weer 's te snel.
Ach kan gebeuren toch .
pi_31362953
Miesjuh meldt zich ook maar weer! Ik heb het enorm verslaterd, was wel tevreden deze zomer over mijn bikini figuur, maar ooooh wat gaat dat snel weer weg met al die zakjes chips ...
Slank voor de kerst, goed streven...

Het volgende is alleen het probleem! Ik ben de enige (van 4 mensen) in huis die af wil/moet vallen.
De rest houd er uiteraard rekening mee, maar toch die zakken chips en koekjes blijven in huis komen.
Weet iemand "gezonde" lekkernijen, die je met mate prima kan eten als je aan de lijn doet?
pi_31364513
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 18:22 schreef miesjuh het volgende:
Miesjuh meldt zich ook maar weer! Ik heb het enorm verslaterd, was wel tevreden deze zomer over mijn bikini figuur, maar ooooh wat gaat dat snel weer weg met al die zakjes chips ...

Het volgende is alleen het probleem! Ik ben de enige (van 4 mensen) in huis die af wil/moet vallen.
De rest houd er uiteraard rekening mee, maar toch die zakken chips en koekjes blijven in huis komen.
Weet iemand "gezonde" lekkernijen, die je met mate prima kan eten als je aan de lijn doet?
Als je het echt wilt, dan lukt je dat. Probeer de verleiding te weerstaan. Wees sterk, dan ben je later alleen maar meer trots op je zelf
pi_31365771
quote:
Calorieën tellen. Als je dagen gezond eet, minder vlees, minder vet, minder aardappelen en heeeeel veel groente en fruit, dan kan je jezelf op bepaalde dagen echt wel wat lekkers veroorloven.

je wil niet weten hoeveel lekkers ik vandaag op heb. Mijn lichaam schreeuwde er gewoon om.
Heb 1 bisc& op, een stukje chocola en ijs als toetje.

Verder??? 3 cracottes met 20+ smeerkaas, 2 appels, 2 mandarijnen, 2 wortels, rauwe bloemkool en groentesoep zonder vlees of vermicelli.
Ik wilde wat lekkers, dan moeten andere dingen even opzij. Zolang je maar meer dan genoeg frui + groente eet.

Morgen weer een echte maaltijd.
pi_31377555
Hmmm, gisteren kreeg ik opeens een vreetkick. Niet goed... heb rauwe bloemkool met een behoorlijk calorierijke dipsaus genomen.
Maar gelukkig gisteravond veel gesport waardoor ik toch aardig wat calorieën heb verbrand.

Vandaag maar een dag strenger zijn.
  woensdag 12 oktober 2005 @ 09:59:30 #16
52212 Sprookjesbos
Life 's a fairytale
pi_31377946
quote:

Als je ervan houdt is een stengel selderie, in stukjes gesneden, een goed alternatief. Zodra je huisgenoten beginnen te snacken maak je gewoon voor jezelf wat selderie, verder zijn komkommer en tomaat ook beter dan al die vettigheid.
Tot een paar jaar geleden vrat ik ook met gemak zakken chips en koekjes weg, totdat ik op een gegeven moment misselijk van mezelf werd. Ben toen mezelf in gaan prenten dat het tweede, derde, tigste koekje of chipje niet lekkerder is dan de eerste. Kan nu met een gerust hard één chipje pakken, puur voor de smaak, en het daarbij laten. Dit werkt bij mij ook voor chocola etc. Wellicht voor jou ook het proberen waard
You saw her bathing on the roof, her beauty and the moonlight overthrew you
pi_31378032
Popcorn, is ook een lichte snack die mag.

Het ligt er echt aan hoe je lijnt. Ik mag dus alles eten, ik moet er alleen wat anders voor laten staan. Als ik trek heb ik volvette kaas, dan mag ik gewoon maar 100 gram aardappels en niet onbeperkt.

Ik persoonlijk dat het beter werkt als je lichaam gewend blijft aan lekkernijen, maar dat je er zelf met mate mee leert omgaan. Anders kom je straks heel makkelijk weer aan als je het weer wel mag. Ik wil mezelf nu niets ontzeggen anders weet ik dat ik faal met het lijnen...
pi_31380596
Hmm, ik doe hier ook maar weer mee, zie dat ik trouwens nog steeds in het lijstje sta

Al moet ik wel zeggen dat ik het effect van stoppen met de pil enorm merk in mijn gewicht, ik kom veel minder makkelijk aan.

Voor ik het vergeet, mijjn regeltje zoals het er nu voorstaat:
wendy-tje (1,60) (24,2) was 66,0 kg, is nu 62,0 kg en wil graag 58,0 kg wegen. -4,0
  woensdag 12 oktober 2005 @ 13:30:04 #19
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_31382719
GWS (1.68) (22,7) was 67,5 kg, is nu 64,0 kg en wil graag 56,0 kg wegen. -3,5

Ik moet dus echt weer serieus aan de slag. Ik weet dat ik dat de vorige keer ook al heb gezegd, maar nu heb ik een plan van aanpak geschreven. Straks ga ik nog even een paar voedingsschemaatjes in elkaar zetten en dan ga ik echt weer serieus beginnen, want op dit moment gaat het nog steeds de verkeerde kant op...

Maar mijn vriend en ik zijn wel begonnen met dansles, dus dat betekend iig twee keer per week ongeveer anderhalf uur beweging. En het is nog leuk ook
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  donderdag 13 oktober 2005 @ 12:07:37 #20
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_31406000
zwahiel (1,84) (23) (103 cm) was 97 kg, weegt nu 93 kg (25,6%) (103cm) en wil graag 80-89 wegen (15-17%) (90-95 cm) -4

ik heb weer te lang niets gedaan, veel gedoe de laatste tijd, nieuwe schooljaar, gedonder hier in huis, gedoe met mijn enkel... Allemaal smoesjes, maar ik ga d'r weer aan trekken! Doelen zijn gesteld en ik ga lekker aan de slag.

Ik ben nu mijn nieuwe kamer aan het verbouwen, dus binnenkort verhuizen, nieuwe omgeving is dus ook weer een nieuwe start!

Doordat ik nu al 3 weken de griep heb is mij duidelijk geworden dat ik weer aan mijn gezondheid moet werken, ik drink veel vitaminedrankjes (smoothies op school en veel fruit!) maar het moet allemaal veel gezonder! Dat gaat nu ook weer zeker van start!

Succes jullie allemaal weer! En zet 'm op!
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
pi_31406493
Dus even een nieuw lijstje voor de OP:
wendy-tje (1,60) (24,2) was 66,0 kg, is nu 62,0 kg en wil graag 58,0 kg wegen. -4,0
GWS (1.68) (22,7) was 67,5 kg, is nu 64,0 kg en wil graag 56,0 kg wegen. -3,5
zwahiel (1,84) (23) (103 cm) was 97 kg, weegt nu 93 kg (25,6%) (103cm) en wil graag 80-89 wegen (15-17%) (90-95 cm) -4
Kleintje (1.63) (BMI 23) was 55, is nu 62,0, wil graag 55 wegen. 32 jaar.
pi_31406663
Die laatste kilo's gaan zo moeilijk! Ik ben de afgelopen jaren afgevallen van 62,5 naar 55. Toen een tijdje stabiel en nu weeg ik 52-53. Maar ik wil die laatste 3 er ook af....

(ben maar 1.60)
pi_31415230
Ik wil graag 3/4 kilo afvallen dus ik kijk hier ook even mee
The more you try to erase me,
The more that I appear.
pi_31415269
Ik denk dat ik vanavond even ga hardlopen. Dan is het donker en ziet niemand mij
pi_31415456
Ik doe 1 keer in de week aan steps, wat wel leuk is moet ik zeggen, maar of het echt wat doet voor me weet ik niet
The more you try to erase me,
The more that I appear.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')