abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38325321
Voor wie is de 'Slank de zomer in' bedoeld?
De Slank-de-zomer-in-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilotjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben.
Bij een BMI van boven de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Fokdieetclub. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan Op het moment dat je mee wilt doen in dit topic zal er een account voor je aangemaakt worden door Troel. Dit kun je doen door te mailen naar:
. Vaak is je account dan binnen twee dagen geregeld. Ook als je je wachtwoord kwijt bent of je problemen hebt met inloggen kun je Troel mailen.
Je hoeft niet je regeltje te mailen, dit kan je straks namelijk zelf toevoegen.
Je zal dan zo snel mogelijk een mailtje krijgen met een inlognaam en een wachtwoord waarmee je kan inloggen op de site. De site is te vinden op http://slank.qqn.nl

Met je eigen account kan je zelf je updates doorgeven. Dat kan je één keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal één update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje wat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

Hier weer verder.
En het goede nieuws: Ik ben totaal 10 kilo kwijt!!!!!
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_38325435
Super!! 10 kg is echt veel.

Ik heb me van het weekend niet echt aan het dieet gehouden, eerst heb ik de Bigking uitgeprobeerd (20% meer vlees dan de Bigmac zei de reclame, dus dat moest getest worden), en zondag ochtend ontbeten met KFC, een hele emmer. Ik zat wel de hele dag vol. Maar ja, ik ben nog steeds 60 kg, niks erbij is ook een plus vind ik. Deze week weer hard aan het werk.
  maandag 29 mei 2006 @ 10:07:51 #3
106355 Topmaat
Ja toch? Niet dan?
pi_38325491
Vet man!
Zo niet, dan toch...
pi_38325811
Ik ben er ook wel heel erg blij mee. Nu nog bedenken wat ik doe met mijn streefgewicht. Er moet eigenlijk nog wel meer af, maar aan de andere kant is het misschien beter als ik eerst dit gewicht vast probeer te houden. Maar aan nog een andere kant, ik heb wel een maand constant 67 gewogen en ben nu weer gezakt, terwijl ik echt niet meer aan het lijnen, maar meer gezond aan het eten ben.

Dilemma
pi_38326239
Bekijk gewoon hoe het gaat!

Dit weekend was ook niet lijn-proof, maar ik heb er wel van genoten.

Morgen moet ik naar de tandarts waar mijn implantaat geplaatst wordt, dan zal ik even niet fatsoenlijk kunnen eten waarschijnlijk. Vanmiddag maar wat appelmoes halen.
pi_38329275
Dat klinkt niet lekker Wendy-tje! Succes alvast!

En ik ga inderdaad gewoon maar kijken hoe het gaat als ik op deze manier door ga. Voorlopig is mijn doel dan ook gewoon om niet aan te komen.
pi_38329395
quote:
Op maandag 29 mei 2006 09:33 schreef computergirl het volgende:

[..]

Het is toch echt een feit dat je prima kan afvallen (en op gewicht kan blijven) zonder ooit ook maar 1 calorie te tellen. Velen met mij zijn het levende bewijs.
Sorry hoor, maar hoe dom ben je? Het feit dat het kan betekent niet dat het niet nodig is. Ik ken mensen die nooit een gaatje hebben gehad maar nooit naar de tandarts gingen, dus dan is het zeker ook niet nodig om naar de tandarts te gaan? Oh en sporten is ook niet nodig, want ik ben twaalf kilo afgevallen zonder te sporten, en velen met mij. Verder ken ik ook heel veel mensen die alles kunnen eten zonder aan te komen, dus zie je, je hoeft helemaal niet op te letten wat je eet.

Wil je nog meer domme opmerkingen lezen of begint het lampje al te branden?

Oh, en dat je niet afvalt van brood, vis, vlees, zuivel, kaas, etc.: vraag het eens aan m'n vader, die kwam lekker aan hoor toen ie iedere avond een paar blokken kaas wegkaande. En om te weten hoeveel je kan eten van die gezonde dingen, moet je wel weten wat te veel is en daarvoor kan wegen en kcal tellen heel nuttig zijn.
Sanity is (not) statistical
pi_38329826
quote:
Op maandag 29 mei 2006 09:59 schreef Quinazoline het volgende:

En het goede nieuws: Ik ben totaal 10 kilo kwijt!!!!!
Gefeliciteerd!
* Mini feest even mee.

Over dat streefgewicht, misschien is het inderdaad handig om eerst eens te kijken hoe makkelijk dit, of uiteindelijk die 65 die in je regeltje staat, vol te houden is. Als je nu met gemak nog 5 kilo afvalt maar dat absoluut niet vast kunt houden omdat je lichaam een hoger gewicht 'wil', dan is dat waarschijnlijk veel frustrerender dan genoegen nemen met wat je nu hebt. Als het goed gaat, kun je altijd nog wat verder afvallen maar zo kun je ook eerst eens rustig bekijken hoe 65 kilo er nou eigenlijk uitziet en aanvoelt, en dan beslissen of je daar tevreden mee bent.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_38330019
Hier gaat het trouwens minder goed, ik heb er in de tentamenweken een beetje de brui aan gegeven.
Gisteren was mijn vader jarig en moest ik overdag naar Utrecht voor een repetitie, met 's avonds een concert, waardoor ik nogal op rare tijden en rare dingen gegeten heb. Ook niet handig, maar wel het zetje dat ik nodig had. Vooral toen de weegschaal vanochtend alweer een pond hoger aangaf.
Je hebt me ingehaald, Quinazoline!

Ik heb m'n FlexiPoints maar weer eens uit het stof gehaald, dat werkte voor mij toch wel goed. Als ik het niet bijhoud, denk ik iets te makkelijk "ach, wat is nou één chocolaatje/koekje?"
pi_38330191
quote:
Op maandag 29 mei 2006 12:12 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar hoe dom ben je? Het feit dat het kan betekent niet dat het niet nodig is.
Van Dale:
no·dig (bn.)
1 niet gemist kunnende worden voor een bepaald doel => benodigd, noodzakelijk, onmisbaar, onontbeerlijk, van node; <=> onnodig

Ik vind het eigenlijk zinloos verder met jou in discussie te gaan.
pi_38330338
quote:
Op maandag 29 mei 2006 12:42 schreef computergirl het volgende:

[..]

Van Dale:
no·dig (bn.)
1 niet gemist kunnende worden voor een bepaald doel => benodigd, noodzakelijk, onmisbaar, onontbeerlijk, van node; <=> onnodig

Ik vind het eigenlijk zinloos verder met jou in discussie te gaan.
Wat voor jou niet nodig is, is voor mij misschien hard nodig. Dat is het punt. Alleen omdat jij zonder kunt, wil niet zeggen dat iedereen dat kan of wil.

Mij lukt het bijvoorbeeld niet goed om af te vallen zonder in FlexiPoints bij te houden wat ik eet. Misschien ben ik gewoon te stom om uit mezelf gezond en niet te veel te eten, maar voor mij is het tellen van calorieën (of punten) dus niet onnodig.
pi_38331865
@computergirl... ik kan me vergissen maar volgens mij sta je niet in de afslanklijstjes, dus wat kom je hier eigenlijk doen? Een beetje de afslankmethodes afkraken?
pi_38332069
quote:
Op maandag 29 mei 2006 13:45 schreef wendy-tje het volgende:
@computergirl... ik kan me vergissen maar volgens mij sta je niet in de afslanklijstjes, dus wat kom je hier eigenlijk doen? Een beetje de afslankmethodes afkraken?
Waarom is het gelijk afkraken? Wat een agressieve dames. Ik geef alleen steeds aan dat caloriën tellen niet de enige manier is. Het is niet de norm, het is niet de enige weg naar Rome, maar een keuze.
Ik sta niet in de lijstjes omdat
a: ik niet weet hoeveel ik woog toen ik de laatse keer begon met afvallen
b: ik heb mijn streef gewicht al langgeleden overtroffen.

Verder ben jij niet degene die bepaald wie waar mag posten geloof ik.
pi_38332191
quote:
Op maandag 29 mei 2006 13:54 schreef computergirl het volgende:

[..]
Huh?
pi_38332969
quote:

[..]

Waarom is het gelijk afkraken? Wat een agressieve dames. Ik geef alleen steeds aan dat caloriën tellen niet de enige manier is. Het is niet de norm, het is niet de enige weg naar Rome, maar een keuze.

Volgens mij zegt ze ook niet dat je hier niet mag posten, maar vraagt ze WAAROM je hier komt posten. Ik vroeg het me ook al af, want de toegevoegde waarde van je posts zie ik ook niet.

Over je definitie van nodig zullen we het maar niet hebben. Er is al gezegd wat ik daarover denk en, noem me een pessimist, maar als het kwartje nu nog niet gevallen is denk ik ook niet dat het er nog van gaat komen.
  maandag 29 mei 2006 @ 18:01:32 #16
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_38339026
Alweer een nieuw topic. En een nieuwe week, dus ik moet weer flink aan de slag.
Al heb ik het eerste stuk chocolade alweer binnen

Als het goed is ga ik samen met mijn schoonzus naar de sportschool. We moeten er nog wel eentje vinden die aan onze eisen voldoet, maar met zijn tweeen zal het vast beter gaan dan alleen.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_38339488
Even een bescheiden tvp, hopelijk straks meer (na het wegen)
[i]Als je iets loslaat heb je 2 handen om iets aan te pakken[/i]
pi_38341188
quote:

[..]

Wie is er hier nou agressief

Er wordt meerdere malen door meerdere mensen aangegeven dat calorieen tellen niet de enige manier is, maar dat het zeker wel nut kan hebben. Wat is dan het probleem, waarom ga je er zo over door?

En nee, ik bepaal niet wie er waar post, ik vroeg me gewoon af wat je met je posts hier wilt bereiken. Fijn voor je dat jij je streefgewicht hebt bereikt, en fijn voor je dat voor jou calorieen tellen niet nodig is, maar laat anderen die het wel nodig vinden een beetje in hun waarde. Wel zo netjes.
pi_38341533
quote:
Op maandag 29 mei 2006 12:27 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!
* Mini feest even mee.

Over dat streefgewicht, misschien is het inderdaad handig om eerst eens te kijken hoe makkelijk dit, of uiteindelijk die 65 die in je regeltje staat, vol te houden is. Als je nu met gemak nog 5 kilo afvalt maar dat absoluut niet vast kunt houden omdat je lichaam een hoger gewicht 'wil', dan is dat waarschijnlijk veel frustrerender dan genoegen nemen met wat je nu hebt. Als het goed gaat, kun je altijd nog wat verder afvallen maar zo kun je ook eerst eens rustig bekijken hoe 65 kilo er nou eigenlijk uitziet en aanvoelt, en dan beslissen of je daar tevreden mee bent.
Dankjewel .
Ik was eigenlijk ook al meer bezig met gewoon 'normaal' eten en op gewicht blijven, dus ik was extra blij toen ik op de weegschaal stond en dit zag. Binnenkort maar eens nieuwe kleding gaan kopen, want mijn (nieuwe) broek in maatje wordt nu echt te ruim.
pi_38345694
Quin meid, super gedaan hoor! Lekker shoppen in het verschiet, goed gevoel over je prestaties en je lijf, geniet ervan. We feesten met z'n allen!

Ik vier een beetje mee, was deze week weer 0,7 kg afgevallen, dus zit nu op een totaal van 9,1 kg eraf. Ik was volledig gemotiveerd na de bijeenkomst, ging allemaal lekkere gezonde dingen halen bij de Appie....doet die klereklotePinpas het niet!!!!
Niet te weinig op mn rekening, want het was een leesfout, en 2 'gewone' pinautomaten in de muur deden het ook niet...grmbl!
Gelukkig was 1 van mijn mede-cursisten er en heeft zij voor mij betaald, de engel. Morgen dus alsnog aan de superdeluxe salade. (oh ja, en een nieuwe pas bestellen )
pi_38345992
Ik zie net dat ik op het startgewicht van veel van jullie zit . Maar boeiend .

Wel fijn dat ze voor je wilde betalen. Ik heb even gemist wat voor cursus dat was, van de WW, of gewoon iets heel anders?
9,1 eraf is ook netjes trouwens!

Ik dacht trouwens dat die maaltijdsalades wel gezond zouden zijn, maar ik zag dat die uitgebreide kant-en-klare meer dan 700 kcal bevatten! 't Zal natuurlijk veel schelen als je niet die hele zak saus erover heen gooit, maar toch was ik wel even verbaasd.
pi_38346574
"Wie kiest voor normale producten als brood, groenten, fruit, vis en kaas wordt echt niet dik"

Nou, wel dus als je er te veel van eet omdat je bijv. overmatig veel honger hebt en daarnaast nauwelijks beweegt, zoals ik.

Maar goed, ik ben donderdag alweer 2 weken bezig met mijn diginoobdieet en hoewel de kilo's er niet af vliegen val ik toch langzaam bij beetjes af + ik ben gestopt met de pil en kijk eens even een maandje aan in hoeverre ik daarvan af val/+ minder honger krijg en dan ga ik de Yasmin proberen.
pi_38347058
quote:
Op maandag 29 mei 2006 12:49 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Wat voor jou niet nodig is, is voor mij misschien hard nodig. Dat is het punt. Alleen omdat jij zonder kunt, wil niet zeggen dat iedereen dat kan of wil.

Mij lukt het bijvoorbeeld niet goed om af te vallen zonder in FlexiPoints bij te houden wat ik eet. Misschien ben ik gewoon te stom om uit mezelf gezond en niet te veel te eten, maar voor mij is het tellen van calorieën (of punten) dus niet onnodig.
Ja, ik merk ook wel dat het helpt om beter (en minder) te eten door alles goed bij te houden inclusief calorieën. Zo kan ik ook zien wat ik eet op een dag.
pi_38347802
quote:
Op maandag 29 mei 2006 21:22 schreef Quinazoline het volgende:
Ik zie net dat ik op het startgewicht van veel van jullie zit . Maar boeiend .

Wel fijn dat ze voor je wilde betalen. Ik heb even gemist wat voor cursus dat was, van de WW, of gewoon iets heel anders?
9,1 eraf is ook netjes trouwens!

Ik dacht trouwens dat die maaltijdsalades wel gezond zouden zijn, maar ik zag dat die uitgebreide kant-en-klare meer dan 700 kcal bevatten! 't Zal natuurlijk veel schelen als je niet die hele zak saus erover heen gooit, maar toch was ik wel even verbaasd.
Qua startgewicht is het inderdaad niet boeiend hoor! Tussen jou en mij gaat het in ieder geval niet op, dus no biggie. En: het gaat toch lekker om hoe je nu zit!
Cursus was btw idd WW.

En tav die maaltijdsalade klopt helemaal, je verkijkt je er snel op. Ik heb daarom nu ook maar gewoon lekker de losse ingrediënten gehaald, dan heb je er veel meer controle over. Kan ik er tenminste nog lekker een boterham met iets bij eten!

Ik vroeg me trouwens af, ondervinden jullie naast de voordelen van het afvallen (slanker postuur, fijn gevoel, gezonder leefpatroon e.d.) ook nadelen? Ik heb namelijk de indruk dat ik momenteel steeds slapper wordt, in de zin van een erg lage bloeddruk (nog lager dan ik al had) en daardoor vaak bijna flauwvallen en gewoon wat minder puf, en het vaak koud hebben?
(als het niet zo is moet ik namelijk mezelf toch maar eens even achter de oren krabben of ik niet iets te snel ga ).

En mn nieuwe bankpas is besteld (hoe kom ik anders aan die nieuwe kleren )
pi_38349146
Misschien moet je je inderdaad eens achter de oren krabben. Of misschien moet je gewoon even langs de huisarts en ligt het aan iets anders. Even je bloeddruk op laten meten en evt. bloedprikken voor bijv. je ijzer is mss. een goed idee.

[ Bericht 0% gewijzigd door Maeghan op 30-05-2006 00:21:52 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')