abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50106857

Voor wie is "Slank de lente in", ook wel bekend als "Slank de zomer in" bedoeld?
De Slank-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilootjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben (BMI van 27 of lager).
Wat niet de bedoeling is: (te)veel offtopic praten, eindeloze discussies voeren over keuzes van anderen, persoonlijke ruzies uitvechten in dit topic.
Wat wel de bedoeling is: praten over afvallen, hoe je dat doet en hoe het gaat, advies vragen, opscheppen over je resultaten, elkaar een beetje steunen en het gezellig houden!

Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub #164. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje 'Ik wil ook!'.

Gesloten topics:
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |10|11|12|13|14|15|16|17|18|19|20
21|22|23|24|25|26|27|28|29|30|31|32|33|34|35|36|37|38|39|40
41|42|43|44|45|46|47|48|49|50|51|52|53|54|55|56|57|58|59|60
61|62|63|64|65|66|67|68|69|70|71|72|73|74|75|76|77|78|79

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan! Ga naar Dieet-web en maak daar een account aan. Na activatie en een eerste update van je gewicht zul je dan in het lijstje verschijnen. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Dat kun je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Nadat je een account hebt aangemaakt moet je Troel even een pm sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want iedereen komt automatisch in het dieetclubtopic.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

En sommige mensen mochten het al opgemerkt hebben, de regelmatige bezoekers van de "Slank de lente in"-reeks zijn iets intiemer geworden dan we allemaal gedacht hadden, want we kennen elkaar vanaf nu bij de voornaam!!
Mocht je een probleempje hebben met namen onthouden, dan wil dit misschien wel helpen:
Miss_S = Saskia
Thrilled = Kevin
Sylvana = Sylvana
Mordradead = Douwe
Spacehamster = Mira
Conleche = Colette
Mezel = Patricia
Guppyfriend = Linda
Veiligheidsspeldje = Marianne
Tangarine = Maarten
Mini_rulez = Marijke

Een paar van onze regulars houden een weblog bij over hun lijnpogingen:
Miss_S
Sylvana

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden.
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
pi_50106912
Calorieen, daar ging het allemaal om!
2000 dus, voor mij
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
pi_50106957
quote:
Op maandag 4 juni 2007 21:39 schreef Alcarin het volgende:
Calorieen, daar ging het allemaal om!
2000 dus, voor mij
niet eerlijk
pi_50107010
Weg met die calorien!! Highly overrated!
pi_50107322
quote:
Op maandag 4 juni 2007 21:39 schreef Miss_S het volgende:
niet eerlijk
Heus wel eerlijk! Kun jij ook!
Ik vreet me gewoon vol met gezonde dingen, en het kan me niet boeien hoeveel calorieen erin zitten.
Het is een state of mind
  maandag 4 juni 2007 @ 21:48:49 #6
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_50107380
Tvp.
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_50107533
quote:
Op maandag 4 juni 2007 21:47 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Heus wel eerlijk! Kun jij ook!
Ik vreet me gewoon vol met gezonde dingen, en het kan me niet boeien hoeveel calorieen erin zitten.
Het is een state of mind
maar zelfs dan zou ik aankomen
ik heb nu al min of meer spijt van die druiven
pi_50107664
quote:
Op maandag 4 juni 2007 21:52 schreef Miss_S het volgende:
maar zelfs dan zou ik aankomen
ik heb nu al min of meer spijt van die druiven
Dan heb je te lang te weinig gegeten. Van genoeg gezond eten hoor je niet aan te komen...
pi_50107793
quote:
Op maandag 4 juni 2007 21:55 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Dan heb je te lang te weinig gegeten. Van genoeg gezond eten hoor je niet aan te komen...
ik heb mijn hele leven lang niet veel gegeten dus dat zal het wel zijn
maar goed ik wil ook geen 2000kcal eten, zou me er toch niet goed bij voelen
  maandag 4 juni 2007 @ 22:39:11 #10
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_50109775
hoi! met liga erbij zit ik op 1292 kcal. En ik ga zo slapen dus eet niets meer.

Morgen een hele dag school, dus heb maar 4 broodjes, 2 nactarine's en een appel meegenomen. Is het erg als je bv over je 1400kcal zit maar dat dat komt door die 2 broodjes extra? Ik heb 4 broodjes omdat ik om half 8 nu al ontbijt ipv half 10
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  dinsdag 5 juni 2007 @ 07:16:56 #11
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_50116713
Goeiemorgen.

* Qwea zit weer aan de cornflakes.

Eerst maar es douchen weer
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_50117153
quote:
Op maandag 4 juni 2007 22:39 schreef Qwea het volgende:
Morgen een hele dag school, dus heb maar 4 broodjes, 2 nactarine's en een appel meegenomen. Is het erg als je bv over je 1400kcal zit maar dat dat komt door die 2 broodjes extra?
Op zich valt het wel mee. Zolang je maar onder je dagelijkse energiebehoefte (1800-2200 kcal, verschilt p.p.) blijft, zul je afvallen. De truc hierbij is om hierbij gezond te eten, en wat jij post klink gezond.

Ik vraag me alleen wel af hoe het komt dat je steeds zo'n honger hebt, ik heb daar helemaal geen last van en als ik dat wel eens heb dan eet ik gewoon fruit of een snack a jack (ja ook niet echt gezond). Ik denk dat je misschien teveel 'snelle' koolhydraten eet, deze laten je bloedsuikerspiegel erg snel stijgen. 'Langzame' koolhydraten laten je bloedsuikerspiegel niet zo schommelen, waardoor je minder trek krijgt.

Snelle koolhydraten zijn suikers, witbrood, cornflakes. Langzame koolhydraten zijn muesli, volkorenbrood, volkorenpasta, zilvervliesrijst, ect. Alles waar volkoren voor kan. Alcarin noemde dit ook al.

Misschien een tip om eens wat meer te letten op voedsel dat goed vult?
En als je dan toch honger blijft houden, dan moet je gewoon meer gaan eten. Een oplossing zou dan kunnen zijn om meer te gaan sporten, zodat je energiebalans alsnog negatief blijft om af te vallen.
pi_50117270
ik ben niet afgevallen sinds gisteren
maar goed dat zou ook wel erg snel zijn
zo meteen voor het eerst muesli ben er nog niet uit met melk of yoghurt
pi_50117521
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 08:32 schreef Miss_S het volgende:
ik ben niet afgevallen sinds gisteren
maar goed dat zou ook wel erg snel zijn
zo meteen voor het eerst muesli ben er nog niet uit met melk of yoghurt
Ik wil geen afvalpolitie spelen, maar op je weblog staat dat je 75,5 kilo weegt en hier in het lijstje staat 73,5. Als je het nu update naar 75,5 val je daarna veel sneller af!

Oh, ik raad trouwens yoghurt aan, veel lekkerder
pi_50117585
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 08:47 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Ik wil geen afvalpolitie spelen, maar op je weblog staat dat je 75,5 kilo weegt en hier in het lijstje staat 73,5. Als je het nu update naar 75,5 val je daarna veel sneller af!

Oh, ik raad trouwens yoghurt aan, veel lekkerder
ja maar het is niet mijn officiele weeg dag, dat is donderdag dus als het dan nog steeds zo is dan update is
vanmorgen was het trouwens 75 ik dacht dat dat gister ook zo was maar je hebt gelijk

en heb trouwens voor melk gekozen
het was wel lekker maar het zit me toch dwars dat er 405kcal per 100gram in zitten
pi_50117751
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 08:51 schreef Miss_S het volgende:
ja maar het is niet mijn officiele weeg dag, dat is donderdag dus als het dan nog steeds zo is dan update is
vanmorgen was het trouwens 75 ik dacht dat dat gister ook zo was maar je hebt gelijk

en heb trouwens voor melk gekozen
het was wel lekker maar het zit me toch dwars dat er 405kcal per 100gram in zitten
Nou, hoppa, ben je toch afgevallen

En 405 kcal is misschien veel, maar je eet er toch ook geen 100 gram van, neem ik aan. En je kunt er een hele ochtend op teren
pi_50117777
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 09:00 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Nou, hoppa, ben je toch afgevallen

En 405 kcal is misschien veel, maar je eet er toch ook geen 100 gram van, neem ik aan. En je kunt er een hele ochtend op teren
ik kan altijd moeilijk inschatten hoeveel 100gram is
ik heb nu uitgerekend dat ik met de melk erbij op 400kcal kom

en het vult wel dus dan is het goed
pi_50119293
Goedemorgen!
Allemaal aan het kcal tellen ineens? Ik doe het niet meer, moet ook stabiel kunnen blijven (en die laatste kg dan, 60 kg klinkt wel heel goed) zonder dat gedoe. In het begin telde ik het wel heel veel, zat ik vaak op ong. 1200. Periode later wel op 1400-1500 en dan gaat het wel wat langzamer, maar je valt nog steeds enigzins af.
Nu: bruine boterham met pindakaas op als ontbijt
Het mooi kotsende meisje.
pi_50120006
zo net half uurtje buikspieroefeningen gedaan
nu weet ik het zeker dat ik geen buikspieren heb maar goed
pi_50121020
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 10:39 schreef Miss_S het volgende:
zo net half uurtje buikspieroefeningen gedaan
nu weet ik het zeker dat ik geen buikspieren heb maar goed
Dat zou misschien nog niet eens zo erg zijn. Als je ze niet hebt, kunnen ze ook geen pijn doen achteraf.

* Mini_rulez is ook weer aan het lijnen geslagen.
Er waren toch stiekem een paar kilootjes aangeslopen en die wil ik er voor de zomer nog even af hebben. Over 5 weken (best al snel eigenlijk ) ga ik met mijn moeder en mijn (superslanke) zusje naar Kreta, dan moeten we natuurlijk wel wat aandacht krijgen op het strand!
Are you pondering what I'm pondering?
pi_50121390
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 11:12 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Dat zou misschien nog niet eens zo erg zijn. Als je ze niet hebt, kunnen ze ook geen pijn doen achteraf.

* Mini_rulez is ook weer aan het lijnen geslagen.
Er waren toch stiekem een paar kilootjes aangeslopen en die wil ik er voor de zomer nog even af hebben. Over 5 weken (best al snel eigenlijk ) ga ik met mijn moeder en mijn (superslanke) zusje naar Kreta, dan moeten we natuurlijk wel wat aandacht krijgen op het strand!
succes

ben benieuwd of ze inderdaad nog pijn gaan doen
ik ben ook weer meer actief begonnen vanwege mijn vakantie naar kos over 6 weken
pi_50121790
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 11:12 schreef Mini_rulez het volgende:
Over 5 weken (best al snel eigenlijk ) ga ik met mijn moeder en mijn (superslanke) zusje naar Kreta, dan moeten we natuurlijk wel wat aandacht krijgen op het strand!
Chersonissos?
pi_50121929
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 11:23 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ik ben ook weer meer actief begonnen vanwege mijn vakantie naar kos over 6 weken
Vorig jaar nog lekker een broodje kroket gegeten op een dag-uitstapje naar Kos
pi_50122834
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 11:35 schreef STING het volgende:

[..]

Chersonissos?
Nee, Rethymnon.
We hoorden van allerlei mensen dat Chersonissos ontzettend toeristisch is (Limburgers noemden het het Valkenburg van Kreta) dus dat hebben we maar niet gedaan. Rethymnon zou toch wat authentieker moeten zijn, met een oud centrumpje enzo. Niettemin zitten we in een appartementencomplex direct aan het strand.
We hebben er goede dingen over gehoord, maar wij zijn er nog nooit geweest dus we laten ons verrassen!
Are you pondering what I'm pondering?
pi_50123081
Oh, de naam maar onthouden dan, voor het eiland touren.
We zitten wel in Chersonissos, het zal mij benieuwen
Maar goed, weer ontopic
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')