niet eerlijkquote:Op maandag 4 juni 2007 21:39 schreef Alcarin het volgende:
Calorieen, daar ging het allemaal om!
2000 dus, voor mij![]()
Heus wel eerlijk! Kun jij ook!quote:
maar zelfs dan zou ik aankomenquote:Op maandag 4 juni 2007 21:47 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Heus wel eerlijk! Kun jij ook!
Ik vreet me gewoon vol met gezonde dingen, en het kan me niet boeien hoeveel calorieen erin zitten.
Het is een state of mind![]()
Dan heb je te lang te weinig gegeten. Van genoeg gezond eten hoor je niet aan te komen...quote:Op maandag 4 juni 2007 21:52 schreef Miss_S het volgende:
maar zelfs dan zou ik aankomen
ik heb nu al min of meer spijt van die druiven
ik heb mijn hele leven lang niet veel gegeten dus dat zal het wel zijnquote:Op maandag 4 juni 2007 21:55 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Dan heb je te lang te weinig gegeten. Van genoeg gezond eten hoor je niet aan te komen...
Op zich valt het wel mee. Zolang je maar onder je dagelijkse energiebehoefte (1800-2200 kcal, verschilt p.p.) blijft, zul je afvallen. De truc hierbij is om hierbij gezond te eten, en wat jij post klink gezond.quote:Op maandag 4 juni 2007 22:39 schreef Qwea het volgende:
Morgen een hele dag school, dus heb maar 4 broodjes, 2 nactarine's en een appel meegenomen. Is het erg als je bv over je 1400kcal zit maar dat dat komt door die 2 broodjes extra?
Ik wil geen afvalpolitie spelen, maar op je weblog staat dat je 75,5 kilo weegt en hier in het lijstje staat 73,5. Als je het nu update naar 75,5 val je daarna veel sneller af!quote:Op dinsdag 5 juni 2007 08:32 schreef Miss_S het volgende:
ik ben niet afgevallen sinds gisteren
maar goed dat zou ook wel erg snel zijn
zo meteen voor het eerst muesli ben er nog niet uit met melk of yoghurt
ja maar het is niet mijn officiele weeg dag, dat is donderdag dus als het dan nog steeds zo is dan update isquote:Op dinsdag 5 juni 2007 08:47 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Ik wil geen afvalpolitie spelen, maar op je weblog staat dat je 75,5 kilo weegt en hier in het lijstje staat 73,5. Als je het nu update naar 75,5 val je daarna veel sneller af!![]()
Oh, ik raad trouwens yoghurt aan, veel lekkerder![]()
Nou, hoppa, ben je toch afgevallenquote:Op dinsdag 5 juni 2007 08:51 schreef Miss_S het volgende:
ja maar het is niet mijn officiele weeg dag, dat is donderdag dus als het dan nog steeds zo is dan update is
vanmorgen was het trouwens 75 ik dacht dat dat gister ook zo was maar je hebt gelijk
en heb trouwens voor melk gekozen
het was wel lekker maar het zit me toch dwars dat er 405kcal per 100gram in zitten
ik kan altijd moeilijk inschatten hoeveel 100gram isquote:Op dinsdag 5 juni 2007 09:00 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Nou, hoppa, ben je toch afgevallen![]()
En 405 kcal is misschien veel, maar je eet er toch ook geen 100 gram van, neem ik aan. En je kunt er een hele ochtend op teren![]()
Dat zou misschien nog niet eens zo erg zijn. Als je ze niet hebt, kunnen ze ook geen pijn doen achteraf.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 10:39 schreef Miss_S het volgende:
zo net half uurtje buikspieroefeningen gedaan
nu weet ik het zeker dat ik geen buikspieren hebmaar goed
succesquote:Op dinsdag 5 juni 2007 11:12 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Dat zou misschien nog niet eens zo erg zijn. Als je ze niet hebt, kunnen ze ook geen pijn doen achteraf.
* Mini_rulez is ook weer aan het lijnen geslagen.
Er waren toch stiekem een paar kilootjes aangeslopen en die wil ik er voor de zomer nog even af hebben. Over 5 weken (best al snel eigenlijk) ga ik met mijn moeder en mijn (superslanke) zusje naar Kreta, dan moeten we natuurlijk wel wat aandacht krijgen op het strand!
![]()
Chersonissos?quote:Op dinsdag 5 juni 2007 11:12 schreef Mini_rulez het volgende:
Over 5 weken (best al snel eigenlijk) ga ik met mijn moeder en mijn (superslanke) zusje naar Kreta, dan moeten we natuurlijk wel wat aandacht krijgen op het strand!
![]()
Vorig jaar nog lekker een broodje kroket gegeten op een dag-uitstapje naar Kosquote:Op dinsdag 5 juni 2007 11:23 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ik ben ook weer meer actief begonnen vanwege mijn vakantie naar kos over 6 weken
Nee, Rethymnon.quote:
jaquote:Op dinsdag 5 juni 2007 12:34 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Als je nou als middageten 2 boterhammen en een stuk fruit eet, heb je daarna nog honger?
Waarom heb je die vier broodjes dan al gegeten? Probeer wat minder per keer te eten, zodat je net geen honger meer hebt. Dan went je maag vanzelf aan minder eten.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 12:35 schreef Qwea het volgende:
[..]
jamaar ik heb dus al 2 nectarines een appel 4 broodjes en cornflakes gehad. Ik eet nu gewoon geen lunch meer:+
omdat ik trek hadquote:Op dinsdag 5 juni 2007 12:38 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Waarom heb je die vier broodjes dan al gegeten? Probeer wat minder per keer te eten, zodat je net geen honger meer hebt. Dan went je maag vanzelf aan minder eten.
ik heb net gegeten, ongeveer een uur geleden mn laatste broodje gedaan. Als je mij vraagt dan heb ik elke 5 min hongerquote:Op dinsdag 5 juni 2007 12:37 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Zou ik ook niet doen hoor, ga je je vast erg vervelend van voelen. Je moet nog een uur of 5 tot het avondeten lijkt me?
Dat komt alleen omdat je lichaam gewend is om te eten, niet omdat je de voedingsstoffen nodig hebt. Tenminste, als je niet genoeg 'voorraad' had, ging je nu niet op dieet.quote:
Wat doe jij in het dagelijks leven eigenlijk? Ik krijg een beetje de indruk dat je er zó mee bezig bent dat je honger krijgt. Kun je niet wat afleiding (studeren ofzo) zoeken? Dan denk je ook niet steeds aan eten. Je maakt mij niet wijs dat je vanmorgen zo'n honger had dat je zoveel at als wat een gewoon mens verspreid over de dag tot het avondeten eet. Psychologische honger?quote:Op dinsdag 5 juni 2007 12:39 schreef Qwea het volgende:
ik heb net gegeten, ongeveer een uur geleden mn laatste broodje gedaan. Als je mij vraagt dan heb ik elke 5 min honger
Minder ete bij het ontbijt zou ik niet doen, als ik dat doe vreet ik me later op de dag vol. Wat ik wel heb, als ik me 's avonds vol eet, dat ik dan bij wijze van spreken om 7 uur 's avonds wel een gebakje op zou kunnen. Misschien komt dat door het téveel eten? Alleen minder eten dus als je je echt te vol stampt. Maar ergens denk ik niet dat dat de oorzaak ik bij Qwea.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 12:51 schreef Mini_rulez het volgende:
Een pakje Sultana, een liga, een appel... Water drinken helpt ook wel. Of je doorstaat het gewoon. Hier moet je even doorheen maar je lichaam went er vanzelf aan.
Het klinkt trouwens raar maar als je bij je ontbijt en je lunch wat minder eet krijg je ook minder snel weer honger. Tenminste, die ervaring heb ik wel. Misschien omdat het tussendoortje dan niet zo in het niet valt bij die hoeveelheden.
Op ontbijten moet je inderdaad niet bezuinigen. Dan moet je juist vezelrijke voeding eten, met langzame suikers, zodat je suikerspiegel voor een tijdje stabiel blijft en je de rest van de dag minder honger hebt én beter verbrandt. Maar ik kan me best voorstellen dat Qwea als ze nu al 4 broodjes achter de kiezen heeft, niet echt het idee heeft dat een pakje Sultana haar honger zal stillen. En als je dat al denkt, helpt het ook niet.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 12:54 schreef Plukie86 het volgende:
[..]
Minder ete bij het ontbijt zou ik niet doen, als ik dat doe vreet ik me later op de dag vol. Wat ik wel heb, als ik me 's avonds vol eet, dat ik dan bij wijze van spreken om 7 uur 's avonds wel een gebakje op zou kunnen. Misschien komt dat door het téveel eten? Alleen minder eten dus als je je echt te vol stampt. Maar ergens denk ik niet dat dat de oorzaak ik bij Qwea.
In dat opzicht ben ik het wel met je eens. Ik at eerst ook 4 boterhammen als lunch en een groot bord vol avondeten. Nu eet ik 2-3 boterhammen als lunch en een normale portie avondeten. Dat minderen bij de lunch heb ik wel bewust gedaan, en ik heb een weekje lang ook veel honger gehad 's middags. Maar ik at dan gewoon fruit om de honger te stillen, en ging ook vroeger koken (ik eet nu om half 6, een uur vroeger dan eerder) omdat ik dan toch echt wel weer trek heb. Maar netto eet ik wel minder, omdat ik ondanks dat vroegere eten 's avonds niet meer honger dan normaal had (lees: niet).quote:Op dinsdag 5 juni 2007 12:57 schreef Mini_rulez het volgende:
Ik kan me best voorstellen dat Qwea als ze nu al 4 broodjes achter de kiezen heeft, niet echt het idee heeft dat een pakje Sultana haar honger zal stillen. En als je dat al denkt, helpt het ook niet.
Als je minder per keer eet, krimpt je maag vanzelf mee.
met een broodje bedoelt ze ook een boterhamquote:Op dinsdag 5 juni 2007 13:09 schreef Mini_rulez het volgende:
Bedenk ook dat een broodje ongeveer gelijk staat aan 2 boterhammen.
ik ben allang niet meer moe, en van mn fruit blijf je afquote:Op dinsdag 5 juni 2007 12:52 schreef conleche het volgende:
Qwea, ik kan me nog een topic van jou herinneren waarin je vroeg het kwam hoe je zo moe was. Toen at je nog heel veel suikers en ik opperde toen dat je bloedsuikerspiegel misschien niet helemaal in orde was. Je eet nu weliswaar veel minder geraffineerde suiker, maar nog wel heel veel fruit. Nu wil ik je niet aanraden om geen fruit meer te eten, maar hou het gewoon bij 2 stuks per dag en dan kan je op andere trek-momenten beter een volkorencracker eten met mager beleg. Misschien dat je naar de huisarts kan gaan om je bloedsuiker te checken, het kan best zijn dat je een of andre lichte vorm van suikerziekte hebt.
's ochtends ontbijten met 3 koekjes en 2 broodjesquote:Op dinsdag 5 juni 2007 13:09 schreef omearos het volgende:
Qwea, wat was je eetpatroon voordat je dit nieuwe patroon ging volgen? Als het verschil te groot is hou je het namelijk ook moeilijker vol.
En misschien 's ochtends van die vezel-flakes (all-braan enzo) eten ipv cornflakes, daar hou je langer een vol gevoel van.
ik Quote even mn vriend "je bent geobsedeerd door eten" ik merk wel dat als ik ergens mee bezig ben ik veel minder op het eten letquote:Op dinsdag 5 juni 2007 12:52 schreef Plukie86 het volgende:
[..]
Wat doe jij in het dagelijks leven eigenlijk? Ik krijg een beetje de indruk dat je er zó mee bezig bent dat je honger krijgt. Kun je niet wat afleiding (studeren ofzo) zoeken? Dan denk je ook niet steeds aan eten. Je maakt mij niet wijs dat je vanmorgen zo'n honger had dat je zoveel at als wat een gewoon mens verspreid over de dag tot het avondeten eet. Psychologische honger?
Van alle suikers kom je aan als je er maar genoeg van eet, dus ook van die in fruit.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 13:27 schreef Qwea het volgende:
[..]
maar in fruit zitten dus ook suikers waar je van aan komt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |