abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34307351
Even de openingspost uit het vorige topic gekopieerd, met de laatste nieuwe regeltjes:

En we gaan verder, want de zomer komt eraan! De kerstdagen zijn voorbij en we gaan richting het zomerse weer! Pak de zonnebrillen en de zomerkleding maar weer uit de mottenballen en begin weer met trainen en afvallen! Een nieuwe kans voor iedereen!!!!!

Vervolg van: Slank voor de kerst deeltje XXIII

Aanvulling op dit topic:
"dieet"recepten - Een topic met smakelijke recepten. Zet je eigen favoriete recept erbij!
Dieetclubmeeting I in Burger's Zoo op 29-11-03 - Beestachtig gezellige meeting.
Dieetclubmeeting II in Sanadome op 20-03-04 - Een gezonde zwemmeeting.
Dieetclubmeeting III in Den Haag op 10-07-04 deel I en deel II - Gezellige smulmeeting met politiek tintje.
Dieetclubmeeting IV in de Efteling op 11-09-04 deel I en deel II - Gezellige meeting met een ganzenmars.
Dieetclubmeeting V - Brainstormtopic
Dieetclubmeeting VI in de sauna in Soesterberg op 12-02-05 - De zweetmeet

De Slank-de-zomer-in-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die willen afvallen en een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 25 of lager! Heb je overgewicht en een bmi van 25 of hoger, ben je van harte welkom in het Fok!Dieetclub-topic.

De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Als je ook opgenomen wilt worden in die lijst moet je maar even een gil geven in het topic. Om het voor de mensen die de lijst bijhouden (de mensen van het roulatielijstje) wat gemakkelijker te maken vragen we een paar dingen:
* Het is fijn als iemand zijn eigen regeltje aanpast, dus niet alleen: "Ik weeg nu 73", maar gewoon het hele regeltje zoals in de lijst staat.
* Als je je regeltje aanpast, denk dan ook aan je BMI. Veel mensen vergeten dat aan te passen.
* Geef één definitieve update per week door. Wil je vaker doorgeven hoe zwaar je bent zet er dan bij dat het om een tussendoor-meting gaat.
* Je kunt ook je buikomvang meten en deze noteren in je regel.
* Als je wilt kun je ook vetpercentage noteren en bijhouden, dit kun je ook in je regeltje vermelden.

Update week 3:

Actress (1m72) (22.8) was 75,1 kg, weegt nu 67.4 kg en wil graag 64 kg wegen -7,7
blessed19 (1m86) (25,4) was 88kg, weegt nu 88kg en wil graag 70kg wegen. -0
Confidential (1m64) (23,1) was 67,0 kg, is nu 62,2 kg en wil graag 59,0 kg wegen. -4,8
GWS (1m68) (22,0) was 67,5 kg, is nu 62,2 kg en wil graag 56,0 kg wegen. -5,3
Imago (1m76) (20) was 68,3, is nu 61,9 en wil graag 61 kg wegen. -6,4
Innocence (1m66) (20,7) was 57 kg, is nu 57 kg en wil graag maximaal 54 kg wegen. -0
Känsterle (1m83) (18,8) was 75,0 kg is nu 63,0 kg. -12,0
karoltje (1m77) (21,4) was 66kg is nu 66kg en wil graag 63kg wegen. -0
Kittyme (1m73)(25,05) was 75,0 kilo, weegt nu 75 kilo en wil graag 65 kilo wegen -0,2
Klein (1m69) was 59 kilo, weegt nu 58 kg en wil graag 55 wegen -1
Knuffeldees (1m71) (20.18) was 86, is nu 59, en wil graag -- kg wegen. -27
Kroeltroel (1m83) (24,6) was 90,0 kg, is nu 82,5 kg en wil graag 73,0 kg wegen. -7,5
Miesjuh (1m67) (22,95) was 69 kg, is nu 64.5 kg en wil graag 60,0 kg wegen -4,5
Minilotje (1m59) (22.5) was 57.0 kg, weegt nu 57.0 kg en wil graag 50 kg wegen -0
Mini_rulez (1m65) (24,6) was 67 kg, weegt nu 65,5 kg en wil graag 57 kg wegen. -1,5
miss_sly (1m65) (23,3) was 84,5 kg, is nu 63,5 kg en wil graag 62,0 kg wegen. -21,0
nein (1m73) (22,05) was 88,8, is nu 66 kg en wil graag 62 kg wegen. -22,8
ParanoidEv (1m72) (overal anders?) was 72 kg, weegt nu 72 en wil graag 60 kg wegen -0
ps2noob (1m99) (23,72) was 109,0 kg, is nu 93.3 kg en wil graag onder de 85,0 kg wegen. -15.7
Puckzzz (1m74) (22.79) was 71 kg, is nu 69 kg en wil graag 60 kg wegen -2
Quinazoline (1m62) (27,1) was 76 kilo, weegt 71 kilo en wil graag proberen ooit 65 kilo te wegen -5
Radiohoofdje (1m68) (23.4) was 66 kg, is nu 62 kg en wil graag 56 kg wegen -4,0
Rhoona (1m63) (23) woog 62,6 kg, weegt nu 61,0 kg, wil graag 58 kg wegen. -1,6
Sa-sa (1m64) (22.3) was 62,0 kg, is nu 60 kg en wil graag 55,0 kg wegen. -0
Scorpie (1m83)(24.7)was 82.7, is nog 82.7 en wil graag 77.5 wegen -0
Shantee (1m73)(21,4)was 70 kg, weegt nu 64, en wil graag onder de 60 wegen -6
slipslop (1m85) (24,5) was 87kg, weegt nu 83,8kg en wil graag 75kg wegen -3,2
Snuusje (1m73) (21.5) was 78 kg, is nu 64,2 kg en wil graag 60 kg wegen. -13,8
Stansfield (1m87) was 92,3 kg, is nu 92,3kg en wil graag 85 kg wegen.-0
Sum (1m72) (24,6) was 75 kilo, is nu 72,8kg en wil graag 65 kilo wegen -2,2
_Supreme (1m72) was 70 kg, is nu 65.4 kg en wil graag 62 wegen. -4.6
Timmai (1m87) (24,3) is nu 85kg en wil graag rond de 75kg wegen. -0
V1z0R (2m00) (22.5) Was 125kg is nu 90,0kg en wil graag 85kg wegen -35
wasda (1m64) (21) was 58.2 kilo, is nu 57.2 kilo en wil graag 52 kilo wegen -1
wendy-tje (1m60) (23) was 66,0 kg, is nu 59 kg en wil graag 58,0 kg wegen. -7,0
Winstn (1m95) (19.2) was 73,1 kg, is nu 73,1 kg en wil graag 70,0 kg wegen. -0,0
Yppy (1m72) (22,5) was 95,0 kg, is nu 66,5 kg en wil graag 65,0 kg wegen. -28,5
zwahiel (1m84) (23) (103 cm) was 97 kg, weegt nu 96 kg (22,6%) (102cm) en wil graag 80-89 wegen (90-95 cm) -1

Updatelijstje:
Nog niet bekend

Kort overzicht van topics over lijnen op Fok!
Hoe de laatste kilotjes snel kwijt raken? - Een Fokker op zoek naar tips voor de laatste kilo's.
Hoe raak ik zo snel mogelijk mijn buikje kwijt! - Tips tegen dat vervelende buikje.
Superhongerdieet! - Net als Miss_d ben ik wel benieuwd hoe het hiermee is vergaan.
Vetvrij vet - Dit gaat over vetvervangers zoals Olestra
is herbalife beter dan andere maaltijdvervangers? - Wissel ervaringen over Herbalife uit.
Light-producten maken niet slank Pas op voor de '0%-vet' en 'light' producten!

De oefeningen van Lurky voor een mooi figuur zijn hier te vinden.

Internet - (Eng.) = Engelse sites.
Algemene sites
www.overgewicht.nl - Uitgebreide site over overgewicht. Hier kan je ook je BMI berekenen.
www.overgewicht.org - Site van het Kenniscentrum Overgewicht (verbonden aan de VU)
[url]http://www.voedingscentrum.nl]www.voedingscentrum.nl[/url] - Dé site boordevol informatie over gezond eten.
www.opdieet.nl - Site met uitstekende uitleg over overgewicht en dieten.
www.gezondheidsplein.nl - Het deel van gezondheidsplein over voeding. Uitgebreide en heldere informatie.
www.digitale-dietist.nl - Diëtisten site met handige tips, voedingsmiddelentabel en links.
www.dikke-mensen.nl - De site van de Nederlandse Obesitas Vereniging.
www.jojoclub-afslanken.com - Prima site met uitgebreide uitleg over vele soorten dieten.
www.eetstoornis.org - Site voor mensen met een eetstoornis.
www.weight-loss-diet-i.com - Verschrikkelijk veel informatie over lijnen en overgewicht (Eng.)
www.realage.com - Leuke en interessante site over gezond zijn en blijven (Eng.).
www.ivillage.com/diet/ - Zéér volledige site over overgewicht en lijnen (Eng).
www.3fatchicks.com - Geweldige site met een enorme hoeveelheid informatie en links (Eng.).
www.skinnydaily.com - Erg leuke en informatieve site over lijnen (Eng.)
www.ehow.com - Antwoord op ál je vragen, ook op het gebied van lijnen nuttig (Eng.).
www.diet-i.com - Véél info + "Hate Dieting e-zine" (Eng.)
[url=http://www.dieetwijzer.com/vetvrij.html[/url] - Vetvrij dieet van knuffeldees

Bewegen
www.sportjefit.nl - Over sportief afvallen met veel sportieve links.
www.lichamelijkeopvoeding.nl - Prima site als je wilt beginnen met bewegen (trainingsschema's).
www.myasics.nl - Een super site over hardlopen! Hardlopen voor dummies met trainingsschema's vanaf 2 min. hardlopen.

Voedingstabellen
www.voedingsmeter.nl - Hier kun je de voedingswaarde van je dagelijkse voeding bijhouden.
www.calorieteller.info - Handige site om je dagelijkse energie-inname bij te houden.
www.watziterin.nl - Handige site met kcal, vet, koolhydraten en eiwitgehalte.
www.caloriefreak.com - De naam zegt het al: een site vol produkten (ook bijv. McDonalds) + kcal. (Eng.).
Snoopy's Dieetpagina - Download hier een uitgebreide calorieëntabel.
[url=www.calorietabel.nl[/url] - Hier kun je je caloriëntellen en bijhouden.

Recepten
www.smulweb.nl - Afslank-gedeelte van smulweb vol heerlijke recepten en tips.
www.culinairezaken.nl - Prima receptensite met veel slanke recepten.
cgi.fatfree.com - De site met de meeste recepten voor een slanke lijn die ik heb kunnen vinden (Eng.).
www.cuisinecuisine.com - Hier moet je wezen als je een Engelstalig recept wilt klaarmaken en niets begrijpt van ounces, cups en tablespoons. Onmisbare rekenhulp bij het koken.

Interactieve sites
voedingsdagboek.demonster.net - Mooie en overzichtelijke site voor je eigen voedingsdagboek online.
www.valtaf.nl - Hou hier je eigen dieetdagboek bij (soort weblog voor lijners).
www.onlijnclub.com - Grote Internetcommunity (concurrentie dus haha) voor lijners.
www.weightsupport.nl - Een half jaar lang gratis begeleiding bij het lijnen.
www.fitday.com - Site voor je eigen (gratis) dieetdagboek (Eng.)
www.thedietchannel.com - Veel info en gratis 8 weken dieetprogramma (Eng.)

Link-sites
dieet.pagina.nl/ - Startpagina over dieten met nog meer links.
afslank.leukestart.nl - Een erg goede link-site over afslanken.
grotematen.pagina.nl - (nog) moeite met het zoeken van kleren? Kijk hier eens bij.
dmoz.org/Weight-Loss - Gevarieerde linksite. (Eng.)

Commerciële sites:
www.herbalife.com
www.slank-klup.nl
www.weighwatchers.nl
www.afslanken.com
www.eganederland.nl
www.slimfast.nl
www.bodysolution.nl
www.specialk.nl

Veel succes iedereen!
Are you pondering what I'm pondering?
pi_34307416
En mijn laatste post uit het vorige topic:
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 11:03 schreef blessed19 het volgende:

[..]

heb het zeker 3x opnieuw geprobeerd. maargoed, ik zie het wel een weekje aan, kijken of het helpt...
Heb je het opnieuw uitgerekend met de goede maten (in cm) enzo? Dan kan het namelijk bijna niet dat je 30 punten mag eten, volgens mij heb je dan echt iets fout ingevuld.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_34308771
Zo, nieuw topic nieuwe kansen . Ik ben gisteravond heel braaf geweest, heb talloze bakken chips aan me voorbij laten gaan !

Vandaag ook heel netjes bezig!
pi_34308908
Wanneer maken jullie eens een update van de OP

Ook jullie zijn allemaal van harte welkom op de dieetclubmeeting in de dierentuin in Emmen op 18 februari. We zijn al met 14 vrouw/man. We hebben trouwens ook een rondleiding in de keuken geregeld (ja, je bent dieetclub of niet)

Topic waar je alles kan lezen: Dieetclubmeeting deel IX: beestjes kijken en strandwandeling
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 21 januari 2006 @ 16:14:02 #5
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_34312880
TVP

gisteren voor 36 punten gegeten en gedronken dus theoretisch gezien mag ik vandaag niets!! maar dat doe ik dus niet he? ik houd wel een balansdag
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_34313575
Wat hebben ze je nou uiteindelijk voorgeschoteld, Puckzzz?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_34313621
* SCH is erg zwaar en wil nu toch echt wel eens weer flink afvallen.

Ik vertel pas hoe zwaar ik ben als iemand er naar vraagt
pi_34313664
Hoe zwaar ben je SCH (het is net mijn kleine neefje).
pi_34313695
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 16:40 schreef Isabeau het volgende:
Hoe zwaar ben je SCH (het is net mijn kleine neefje).
Ik SCHaam me er niet voor maar moet me dan toch even gaan wegen en had er niet zoveel zin in.
pi_34313727
doe dat morgenvroeg anders maar, dan ben je lichter
pi_34313764
107, 3 kilo bij 1 meter 87

Doelstelling is al veel te lang om weer eens onder de 100 kilo te komen.

Jaar of 6 geleden met behulp van dietiste afgevallen tot 92 kilo.
pi_34313990
SCH, met je BMI van 30 ben je welkom in het andere dieettopic: Fok! Dieetclub deeltje 74

In dit topic zitten vnl. mensen die een paar pondjes willen afvallen. In het andere topic zitten mensen met overgewicht.
pi_34314028
Ik ben toch wel van het overgewicht dus ik ga verhuizen
pi_34314045
Zie ik je daar
  zaterdag 21 januari 2006 @ 19:04:25 #15
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_34318434
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 16:38 schreef Isabeau het volgende:
Wat hebben ze je nou uiteindelijk voorgeschoteld, Puckzzz?
Het was een chinese schotel. Ik heb bami en garnalen (helaas lagen ze al in zoetzure saus) genomen. En geen tijd meer gehad om rose te halen, dus ik heb toch maar wat biertjes gedronken
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_34338518
Mijn grootste probleem is nog altijd het avondeten. Ik houd heel erg van lekker eten, en vind het heel moeilijk om daar niet te veel van te eten. Iemand die daar tips voor heeft?
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_34340061
waarom denken veel mensen dat gezond eten niet lekker zou kunnen zijn?
Ik eet heerlijk (vindt mijn vriend ook )maar ik val er echt wel mee af. Het punt is meer dat je niet meer uit pakjes kunt koken, maar als je zelf sauzen gaat maken worden ze vaak nog veel lekkerder ook. En als er veel smaak aan zit, heb je ook aan minder genoeg
pi_34340916
quote:
Op zondag 22 januari 2006 12:56 schreef wendy-tje het volgende:
waarom denken veel mensen dat gezond eten niet lekker zou kunnen zijn?
Ik eet heerlijk (vindt mijn vriend ook )maar ik val er echt wel mee af. Het punt is meer dat je niet meer uit pakjes kunt koken, maar als je zelf sauzen gaat maken worden ze vaak nog veel lekkerder ook. En als er veel smaak aan zit, heb je ook aan minder genoeg
Dat bedoel ik eigenlijk niet (als je het tegen mij had). Ik kook gezond en verantwoord en lekker (zonder pakjes enzo), maar ook als je zelf bijvoorbeeld spaghetti met tomatensaus maakt is het niet goed om er teveel van te eten. Dat overkomt me eigenlijk nog te vaak, dat ik omdat het zo lekker is toch nog meer pak.
pi_34341140
daT iedereen maar Veel mag afvallen hier. maar Pas op, denk aan je gezondheid.

pi_34341157
Ah, oke
Maat houden was ook altijd mijn grote probleem. Ik ben er nog niet goed in hoor, maar wat ik wel weet is dat er altijd een soort vertraging zit op het seintje 'vol' in je lichaam. Als je dus een tweede portie zou willen, wacht dan een minuut of 10 om te kijken of je dat echt zo graag wilt, of dat je eigenlijk wel genoeg gehad hebt.
Kun je de rest de volgende dag weer opwarmen en heb je 2 keer lekker eten
pi_34341244
Ik kook ook echt niet elke dag hoor.
Alles wat overblijft word de volgende dag weer gegeten. Scheelt een hoop tijd.
pi_34345323
Hier al veel mensen gehoord van het Sonja Bakker dieet?

Ik mijn omgeving blijkt het nu in ieder geval een hele rage!
Het is een boekje met een dieet, gewoon normaal gezond eten, 3 keer per dag en 3 tussendoortjes. Als je dit precies volgt (wat niet veel moeite is) schijn je door de combinaties veel te kunnen afvallen. Wel is het zaak dat je je eten goed afweegt, bv 85 gram kipfilet en maar 220 gram macaroni.
Wist niet of ik het hier moest posten, maar ben benieuwd of al meer mensen het volgen, ben inmiddels bij week 2 .

Voor meer info: www.sonjabakker.nl
pi_34345669
quote:
Op zondag 22 januari 2006 15:37 schreef Nouk het volgende:
Hier al veel mensen gehoord van het Sonja Bakker dieet?

Ik mijn omgeving blijkt het nu in ieder geval een hele rage!
Het is een boekje met een dieet, gewoon normaal gezond eten, 3 keer per dag en 3 tussendoortjes. Als je dit precies volgt (wat niet veel moeite is) schijn je door de combinaties veel te kunnen afvallen. Wel is het zaak dat je je eten goed afweegt, bv 85 gram kipfilet en maar 220 gram macaroni.
Wist niet of ik het hier moest posten, maar ben benieuwd of al meer mensen het volgen, ben inmiddels bij week 2 .

Voor meer info: www.sonjabakker.nl
Ik ken het niet, maar het ziet er uit alsof je maar heel weinig mag eten eerlijk gezegd. Ontbijten met 1 boterham. Peer tussendoor. Schaaltje vla met muesli en een plak onbijtkoek als lunch.
Dan zou ik de hele dag met honger lopen denk ik, dat zou ik in ieder geval niet kunnen volhouden.
Of valt dat wel mee?
pi_34345789
Oh ik vind het niet zo weinig eigenlijk . Omdat je gewoon onbijt, dan weer tussendoortje, dan lunch, dan weer tussendoortje en dan avondeten eet je eigenlijk best vaak .

Ik eet eigenlijk 's middags nooit iets en 's ochtends amper wat en dan 's avonds veel meer. Dit is veel meer gedoseerd en dus voor mij makkelijker vol te houden .

En avondeten zijn best wel redelijke porties, echt niet overdreven weinig .

Veel mensen zijn al in de eerste week 2 of 3 kilo afgevallen, ik ga het dus duidelijk wel proberen vol te houden, het zijn 9 weken totaal.
pi_34345870
quote:
Op zondag 22 januari 2006 15:53 schreef Nouk het volgende:
Oh ik vind het niet zo weinig eigenlijk . Omdat je gewoon onbijt, dan weer tussendoortje, dan lunch, dan weer tussendoortje en dan avondeten eet je eigenlijk best vaak .

Ik weet eigenlijk 's middags nooit iets en 's ochtends amper wat en dan 's avonds veel meer. Dit is veel meer gedoseerd en dus voor mij makkelijker vol te houden .

En avondeten zijn best wel redelijke porties, echt niet overdreven weinig .
hmmz.. Dat zal dan wel denk ik Dat regelmatig eten is in ieder geval beter, natuurlijk. Maar ik zou echt teveel honger hebben als ik 's ochtends maar 1 boterham zou mogen. Maar misschien is dat een kwestie van wennen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')