abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49164837

Voor wie is "Slank de lente in", ook wel bekend als "Slank de zomer in" bedoeld?
De Slank-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilootjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben.
Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub #158.
Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje 'Ik wil ook!'.

Gesloten topics:
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |10|11|12|13|14|15|16|17|18|19|20
21|22|23|24|25|26|27|28|29|30|31|32|33|34|35|36|37|38|39|40
41|42|43|44|45|46|47|48|49|50|51|52|53|54|55|56|57|58|59|60
61|62|63|64|65|66|67|68|69|70|71

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan! Ga naar Dieet-web en maak daar een account aan. Na activatie en een eerste update van je gewicht zul je dan in het lijstje verschijnen. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Dat kun je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Nadat je een account hebt aangemaakt moet je Troel even een pm sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want iedereen komt automatisch in het dieetclubtopic.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

En sommige mensen mochten het al opgemerkt hebben, de regelmatige bezoekers van de "Slank de lente in"-reeks zijn iets intiemer geworden dan we allemaal gedacht hadden, want we kennen elkaar vanaf nu bij de voornaam!!
Mocht je een probleempje hebben met namen onthouden, dan wil dit misschien wel helpen:
Miss_S = Saskia
Viking84 = Renske
Thrilled = Kevin
Sylvana = Sylvana
Mordradead = Douwe
Spacehamster = Mira
Conleche = Colette
Mezel = Patricia
Guppyfriend = Linda
Veiligheidsspeldje = Marianne
Tangarine = Maarten
Mini_rulez = Marijke

Een paar van onze regulars houden een weblog bij over hun lijnpogingen:
Miss_S
Sylvana

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden.

En verder..
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 20:44 schreef DarkElf het volgende:
een beetje slowchat is niets mis mee, hoor je ons ook nooit over.

maar dit loopt de spuigaten uit. Graag weer ontopic en een stuk minder offtopic kletsen
Hou het gezellig a.u.b
pi_49171545
Mogguh! Succes miss s En gefeliciteerd met het verlies meiden

Ennuh Isa, zou je het alsjeblieft voor mij wel even willen uitleggen?

Ik ga denk ik maar fietsen naar stage! Het is nu mooi weer (klaar om half 1).

[ Bericht 25% gewijzigd door #ANONIEM op 09-05-2007 07:47:43 ]
  woensdag 9 mei 2007 @ 07:56:44 #3
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_49171609
tvp
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  woensdag 9 mei 2007 @ 07:57:09 #4
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_49171614
Hey.. wat is nu eigenljik het verschil tussen Herbalife en Cambridge...?
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_49171840
-- tvp's zijn niet nodig in je eigen topic --
pi_49171948
Ik ga toch maar even omhoog updaten. Ben een paar weken terug op studiereis geweest en het eten was daar zo verschrikkelijk ontzettend vet en slecht dat ik denk dat ik daar toch van ben aangekomen (plus dat het bier goedkoper was dan water, dus dat ik een paar biertjes heb gedronken terwijl ik die normaal echt zelden drink).

Gevolg is dus wel dat ik nu ben aangekomen, maar ook weer meer gemotiveerd ben om af te vallen. Ik wil ook absoluut niet gaan jojoen omdat dat volgens mij nog ongezonder is dan een paar kilootjes te zwaar zijn.
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_49171957
Wat is zwemmen toch geweldig
Ik heb toch maar eens een tienbadenkaart aangeschaft
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 07:47 schreef heaven7 het volgende:
En gefeliciteerd met het verlies meiden
Haha, dat klinkt wel heel fout..

Miss S, een examenactiviteit klinkt eng...kunnen ze het niet gewoon een toets of een mondeling of een presentatie noemen oid? Hoe dan ook: succes!
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
pi_49171976
Ik zie nu op dieetweb dat ik in juli vorig jaar al 65 kilo woog! Heb het dus een hele tijd vast kunnen houden!
pi_49172168
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 08:24 schreef Quinazoline het volgende:
Ik zie nu op dieetweb dat ik in juli vorig jaar al 65 kilo woog! Heb het dus een hele tijd vast kunnen houden!
Kijk, toch nog positief dus!
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
pi_49172186
Alleen nu weeg ik dus weer 66 he...

Maargoed, dat moet er wel weer af kunnen
pi_49172200
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 08:39 schreef Quinazoline het volgende:
Alleen nu weeg ik dus weer 66 he...

Maargoed, dat moet er wel weer af kunnen
Ach, die ene kilo, dat is er zo weer af!
  woensdag 9 mei 2007 @ 09:19:30 #12
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_49172943
Zo tentamen wat 2 punten waard is.... ik ga hem denk ik niet halen
* Wel wat afgevallen
Bernie en ik zijn tof.
  woensdag 9 mei 2007 @ 09:25:12 #13
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_49173066
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 08:22 schreef Alcarin het volgende:
Wat is zwemmen toch geweldig
Ik heb toch maar eens een tienbadenkaart aangeschaft
[..]
Dat ga ik ook doen! Ze hebben hier in de buurt een enorm zwembad wat net open is na een renovatie waar ik vorige week voor het eerst ben geweest. Dat was lekker zeg! .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  woensdag 9 mei 2007 @ 09:25:35 #14
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_49173067
Is een bloeding van één dag aan te merken als een menstruatie terwijl je gemiddeld een menstruatie van acht dagen hebt? Ik word een beetje gek van mijn lichaam...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_49173102
Succes met tentamen, en hoe weet je nou zeker dat je niet gaat halen?
*heeft vanmiddag patientcontact, altijd benieuwd hoe dat gaat

Hmm ik heb wel het idee, dat als ik merk dat er veel mensen tegelijk zijn, dat ik maar niet teveel moet reageren, dan loopt alles door elkaar heen en raken mensen geagiteerd enzo. Dat zal wel voor meer mensen gelden.
Ohja, ik hoor ook bij de zoet-beleg brigade trouwens In de ochtend dan. Vanochtend vlokken en appelstroop op.
Het mooi kotsende meisje.
pi_49173422
heaven7, je stofwisseling is een heel mooi iets wat niet echt in spaarstand gaat na een bepaald tijdstip. Je stofwisseling wordt meetbaar wel iets trager, maar het gaat dan om zo weinig dat het in de praktijk nauwelijks iets uitmaakt. Waar het voor je lijf om gaat is de hoeveelheid energie die je over de hele dag binnenkrijgt, of zelfs over de hele week of een hele maand. Al die kcal worden gelijk behandeld, je lijf discrimineert niet tussen kcal die 's morgens, 's middags of 's avonds binnenkomen.

Het is zelfs zo dat de piek van verwerking van je eten zo rond 7 uur na een maaltijd zit. Dat is voor de meeste mensen dus sowieso al in bed. Als je nu om 12 uur 's nachts nog iets eet, dan is die piek er juist 's morgens. Dus je kan zelfs de boel (theoretisch hè) net zo goed omdraaien met fraaie argumenten.

Maar waarom lees je bij zoveel diëten dan dat je na een bepaald tijdstip niet meer moet eten? Nou, dat is niet eens zo'n slecht idee, maar dan moeten ze niet aankomen met het stofwisselingsfabeltje. Het is een goed idee omdat je meestal na een bepaald tijdstip geen gezonde dingen meer eet maar nootjes, chipjes, koekjes, zoutjes, kaas, worst, frisdrank, bier etc etc. En als je nu mensen laat onthouden dat je na 20:00 niets meer mag eten dan hoeven ze ook niet na te denken of die chips wel zo'n goed idee zijn.

Wat ook in onderzoek naar voren is gekomen is dat hoe later op de dag je iets eet, hoe minder verzadiging het geeft. Vandaar onder andere dat een goed ontbijt wordt aanbevolen: geeft vaak een goede verzadiging, terwijl het avondeten en de snacks die je 's avonds eet een matig gevoel van verzadiging geven. Dus ook een reden om niet 's avons laat aan het knabbelen te slaan; het verzadigt een stuk minder dan als je datzelfde overdag zou eten en dus eet je sneller te veel.

En nog een reden om 's avonds niet nog iets te eten is dat sommige mensen gewoon niet prettig slapen met een volle maag.

Er zijn genoeg redenen te bedenken waarom je beter 's avonds laat niet meer kan eten, maar het idee dat voedsel dat je 's avonds eet anders wordt behandeld door je lichaam is een fabeltje.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 9 mei 2007 @ 09:46:22 #17
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_49173617
Gister lekker gesport, vanmorgen op de weegschaal gaf dat rotding gewoon weer 70 aan....

Ik heb gister ook even snel het boek van sonja bakker doorgenomen. En opzich qua ontbijt en lunch en tussendoor kan ik het best wel volgen. Het grote probleem komt bij het avondeten omdat ik de meeste groente gewoon niet lust.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 9 mei 2007 @ 10:36:05 #18
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_49175068
zo, ik zit op stage en heb 2 mandarijnen gegeten.

Heb nog een peer en 3 broodjes light jam
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  woensdag 9 mei 2007 @ 10:57:26 #19
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_49175765
Ik heb vanmorgen keurig afgepast 250 gram magere yogurt met een kopje thee.

Verder mijn tussendoortjes zijn ook al op, 2 rijstewafels.

En natuurlijk veel thee en nu mijn eerste fles water weer op tafel gezet.
Voor de lunch heb ik 2 boterhammen met salami (light) en een beker melk.

Er ligt nog een tussendoortje, een appel. De appel van gister heb ik mn beugel mee kapotgebeten, dus vandaag snij ik het ding in stukjes.

Vanavond eten we sperziebonen (daar zit echt bijna niets in, en is erg lekker) met rijst en een kipkrokant snitzel (daar zit dan wel weer veel in)

Vandaag kom ik uit op de 1100 calorieen.
  woensdag 9 mei 2007 @ 11:07:31 #20
14746 k_i_m
pi_49176122
Ik heb bij de Ikea een hendig sjiek ding gekocht om in één keer het klokhuis eruit te halen en de appel in partjes te verdelen. Sindsdien eet ik veel meer appels omdat het geen moeite meer kost om de appel te ontleden .
In my life
Why do I smile
  woensdag 9 mei 2007 @ 11:15:35 #21
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_49176403
Wat een handige tip kim, ik vind het zo'n gedoe die appels.

Verder staat er in het sonja bakker boek dat je het aantal bananen moet beperken tot maximaal 2 in de week. Laat dat nu net een fruit zijn dat ik wel lust. Heeft iemand misschiene en idee waarom dat zo is?
  † In Memoriam † woensdag 9 mei 2007 @ 11:17:08 #22
43556 miss_dynastie
pi_49176452
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 11:07 schreef k_i_m het volgende:
Ik heb bij de Ikea een hendig sjiek ding gekocht om in één keer het klokhuis eruit te halen en de appel in partjes te verdelen. Sindsdien eet ik veel meer appels omdat het geen moeite meer kost om de appel te ontleden .
Ik had dat ding ook al gezien ja, maar blijft hij wel een beetje scherp?
  woensdag 9 mei 2007 @ 11:18:47 #23
14746 k_i_m
pi_49176520
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 11:15 schreef Ticootje het volgende:
Wat een handige tip kim, ik vind het zo'n gedoe die appels.

Verder staat er in het sonja bakker boek dat je het aantal bananen moet beperken tot maximaal 2 in de week. Laat dat nu net een fruit zijn dat ik wel lust. Heeft iemand misschiene en idee waarom dat zo is?
Volgens mij omdat er veel suiker inzit, en omdat je er van kan gaan verstoppen. (of juist andersom, maar dat weet ik even niet meer)
In my life
Why do I smile
  woensdag 9 mei 2007 @ 11:20:55 #24
14746 k_i_m
pi_49176593
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 11:17 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ik had dat ding ook al gezien ja, maar blijft hij wel een beetje scherp?
Jahoor! Geen klagen, maar ik ben dan ook nog niet honderden appels verder . Daarbij was ie ook niet zo gek duur, dus ik had het idee dat ik er geen bult aan kon vallen. Juist doordat ie gelijk in partjes verdeelt en je hem met twee handen vast moet pakken bij de handvaten is ie veel handiger en stabieler dan alleen zo'n pen om het klokhuis eruit te trekken.
In my life
Why do I smile
pi_49176688
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 11:15 schreef Ticootje het volgende:
Er zitten een beetje veel calorieen in, voor fruit dan. Maar een banaan is altijd beter dan een gevulde koek. En ach, die Sonja Bakker...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')