steengrillen kan toch ook redelijk gezond zijn?quote:Op zaterdag 23 juni 2007 16:38 schreef Chicolate het volgende:
Balen Farfalla! (tja en met een brakke enkel kan je natuurlijk ook niet zelf even gaan ... ) Mijn moeder is juist vaak degene die mij dwingt om naar de dokter te gaan, terwijl ik zelf helemaal niet wil (is verpleegster he, en die ziet overal enge ziektes in xD)
Ik heb zin in woensdagdan ga ik samen met mijn
en een ander stelletje waar we heel goed bevriend mee zijn steengrillen. Hmmm echt trek in .. (hihi grappige is, zij is ook bezig met gezond eten, en is heel fanatiek aan het lijnen. Onze jongens zijn allebei juist het soort "ik eet alles en kom geen grammetje aan"
...)
welkom terugquote:Op zaterdag 23 juni 2007 18:19 schreef vencodark het volgende:
Ohja, ik meld me wederom aan.![]()
Het ging een tijdje best goed met het gezond eten, bewegen, niet snoepen maar sinds een maandje ben ik weer terug bij af. Was nog geen gram afgevallen en sinds dat 1e patatje (omdat ik niet was afgevallen) eet ik weer makkelijk die dingen.![]()
Dus, ik start opnieuw. Wel lastig.![]()
ik heb echt zó het gevoel dat we hier nu afgeluisterd worden hèquote:
volhouden. Je zúlt afvallen. En maak niet de fout te denken dat door toe te geven aan één patatje je hele afvalpoging mislukt is. Je hebt je 'zondes' nodig om het vol te kunnen houden. En als je die niet nodig hebt, dan niet, nog beterquote:Op zaterdag 23 juni 2007 18:19 schreef vencodark het volgende:
Ohja, ik meld me wederom aan.![]()
Het ging een tijdje best goed met het gezond eten, bewegen, niet snoepen maar sinds een maandje ben ik weer terug bij af. Was nog geen gram afgevallen en sinds dat 1e patatje (omdat ik niet was afgevallen) eet ik weer makkelijk die dingen.![]()
Dus, ik start opnieuw. Wel lastig.![]()
ja dus niet zo rellen meer he Renskequote:Op zaterdag 23 juni 2007 18:23 schreef Viking84 het volgende:
[..]
ik heb echt zó het gevoel dat we hier nu afgeluisterd worden hè(en dat is natuurlijk ook zo
).
Ja denk ik ook wel.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 18:17 schreef Miss_S het volgende:
[..]
steengrillen kan toch ook redelijk gezond zijn?
Temperatuur is hier pefect iigquote:Op zaterdag 23 juni 2007 21:16 schreef Viking84 het volgende:
Een uur voor het sporten nog eten?. Daar begin ik niet aan, want dan krijg ik geheid een steek. Ik ga straks, als het droog wordt, nog m'n hardloopronde doen voor vandaag. Tis wel lekker koeltjes buiten, dus ik ben benieuwd of dat ook nog effect heeft op mijn ademhaling (heb vaak wat moeite met ademhalen, vandaar). Is iig wel lekker rustig op straat, dus kan zo doorrennen bij stoplichten
.
Ik wil zomaar ietsje slanker zijn rond mijn buik/middel maar gaat niks af.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 18:24 schreef Viking84 het volgende:
[..]
volhouden. Je zúlt afvallen. En maak niet de fout te denken dat door toe te geven aan één patatje je hele afvalpoging mislukt is. Je hebt je 'zondes' nodig om het vol te kunnen houden. En als je die niet nodig hebt, dan niet, nog beter. Zulke mensen zijn er ook
. Regel is dat je je het in de hand houdt, maar dat geldt voor alles, ook voor vruchtensappen drinken
![]()
.
Ja. Helemaal NIETS meer. Behalve avondeten als ik friet heb maar niets daarnaast. En wil weer meer bewegen, heb namelijk weer wat meer tijd dus moet lukken. Maybe skaten ofzo.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 18:21 schreef Miss_S het volgende:
[..]
welkom terug
en succes
ga je nu weer stoppen met snoepen/snacken?
1 uur ervoor mn avondeten (geen toetje of zuivel, daar krijg ik echt last van en word ik misselijk van tijdens het sporten), wilde altijd 2 uur ervoor, maar het loopt nu toch altijd uit. Ik eet dan meestal niet zo heel zwaar, vooral veel groentes. Maar volgens mij hoor je dan juist pasta en aardappelen te eten, maar dat vind ik zo vervelend sporten xDquote:Op zaterdag 23 juni 2007 20:59 schreef STING het volgende:
Wat is jullie aanpak qua voeding voor en na het sporten?
klinkt als een goed planquote:Op zaterdag 23 juni 2007 21:24 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ja. Helemaal NIETS meer. Behalve avondeten als ik friet heb maar niets daarnaast. En wil weer meer bewegen, heb namelijk weer wat meer tijd dus moet lukken. Maybe skaten ofzo.![]()
Precies, gewoon doen.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 22:01 schreef Miss_S het volgende:
[..]
zal toch wel goed komen
gewoon hier komen praten als het niet goed gaat
Je bent weer helemaal gezond enzo? (mijn trainster zei altijd: het aantal dagen dat je ziek geweest ben, mag je ook niet sporten. En juist 3 dagen voor mijn eerste en enige wedstrijd koorts gekregen, 1 dag voor de wedstrijd weer beter ... tja, dat gaat niet erg goed, en daarna was ik spontaan weer ziekquote:Op zaterdag 23 juni 2007 22:26 schreef Miss_S het volgende:
zo krijg ik ook weer zin om hard te lopen
ga maandag maar weer eens beginnen
ja voel me goedquote:Op zaterdag 23 juni 2007 22:51 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Je bent weer helemaal gezond enzo? (mijn trainster zei altijd: het aantal dagen dat je ziek geweest ben, mag je ook niet sporten. En juist 3 dagen voor mijn eerste en enige wedstrijd koorts gekregen, 1 dag voor de wedstrijd weer beter ... tja, dat gaat niet erg goed, en daarna was ik spontaan weer ziek)
succesquote:Op zondag 24 juni 2007 09:20 schreef Viking84 het volgende:
Goedemorgen!
Oh, ik ben wel goed bezig, hoor. Ik zit mezelf te pijnigen --> heb namelijk een epileerapparaat gekocht. Au au au!!
.
jij zit er ook onderquote:
Dankjequote:
Ik zal geen boe roepen want ik snap niets van je verhaaltjequote:Op zondag 24 juni 2007 15:13 schreef zwahiel het volgende:
Tududududuuu
Hola mensen, ik ben ook weer even terug. Want na een half jaar stoppen en kijken om 't gewicht op peil te houden in het buitenland en dan 3 maande bijkomen (en ietsie aankomen 2kg maar :| ) wil ik mijn originele doelstelling wel eens halen. Dus vanaf komende week ga ik er ook weer hard tegen aan!
Momenteel weer op 77 kg schommelend tussen 76 en 77 in. Op maar de 68 kg en daarna middels de sportschool weer terug naar de 75. In augustus moet 't klaar zijn, althans dan moet ik weer op 70 zitten en 't sporten begint dan weer intensief![]()
(en ja ik heb mijn eigen methode voor mensen die beginnen dat 't slecht is en boehoe roepen, maar dat weten de meesten hier wel)
Succes weer voor iedereen!!!
eerst vet kwijt raken door niet te eten en daarna spieren opbouwen misschien?quote:Op zondag 24 juni 2007 15:16 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Ik zal geen boe roepen want ik snap niets van je verhaaltje... je bent 77, wil naar de 68. Door te sporten wil je naar de 75, maar in augustus moet je 70 zijn, zodat je weer kan gaan sporten? xD Ik mis hier iets denk ik ...
Maar toch veel succes
Het komt kort gezegd daarop neerquote:Op zondag 24 juni 2007 15:29 schreef Miss_S het volgende:
[..]
eerst vet kwijt raken door niet te eten en daarna spieren opbouwen misschien?
kan het hele verhaal niet meer herinneren
Die gewichtsschommelingen ljiken me niet gezond. Ok, het werkt dan misschien voor jou (of niet, want je bent hier weer terug) maar er is toch een betere manier? Met die betere manier bedoel ik gewoon gezond eten en naar de sportschool gaan om spieren te kweken, dan wordt je toch vanzelf lichter?quote:Op zondag 24 juni 2007 17:00 schreef zwahiel het volgende:
[..]
Het komt kort gezegd daarop neer
Ik heb een half jaar aangekeken of mijn lichaam er wel mee om kon gaan en wat blijkt, het vet komt niet meer terug. Levenspatroon natuurlijk ook veranderd, offcourse.
Eerst vet kwijt raken richting de 68 kg gaan, daarna sporten en de 'leegtes' opvullen door spiermassa en dan weer naar 75 kg gaan, maar wel compleet anders zeg maar.
It works for me.
maar dat gaat niet snel genoegquote:Op zondag 24 juni 2007 18:24 schreef Plukie86 het volgende:
[..]
Die gewichtsschommelingen ljiken me niet gezond. Ok, het werkt dan misschien voor jou (of niet, want je bent hier weer terug) maar er is toch een betere manier? Met die betere manier bedoel ik gewoon gezond eten en naar de sportschool gaan om spieren te kweken, dan wordt je toch vanzelf lichter?
Het duurt echt stukken langer om spiermassa op te bouwen EN op hetzelfde moment ook nog af te vallen. Er is niet veel mis mee hoor, eerst gewoon zijn vetmassa kwijtraken en dan spiermassa opbouwen. Als jij eerst heel veel spieren gaat kweken, zul je een hele lange tijd alleen maar een vetlaag over je spieren zien. Ik vind zijn methode in orde.quote:Op zondag 24 juni 2007 18:24 schreef Plukie86 het volgende:
[..]
Die gewichtsschommelingen ljiken me niet gezond. Ok, het werkt dan misschien voor jou (of niet, want je bent hier weer terug) maar er is toch een betere manier? Met die betere manier bedoel ik gewoon gezond eten en naar de sportschool gaan om spieren te kweken, dan wordt je toch vanzelf lichter?
Ik vraag me alleen af (aangezien je een man bent) of je doel is om een bepaald streefgewicht te halen of om een goed gespierd lijf te krijgen? Als het laatste het geval is kun je toch beter op je vet(vrije) massa letten in plaats van op je gewicht?
jij vind 300kcal op een dag een methode die in orde is?quote:Op zondag 24 juni 2007 19:01 schreef YPrue het volgende:
[..]
Het duurt echt stukken langer om spiermassa op te bouwen EN op hetzelfde moment ook nog af te vallen. Er is niet veel mis mee hoor, eerst gewoon zijn vetmassa kwijtraken en dan spiermassa opbouwen. Als jij eerst heel veel spieren gaat kweken, zul je een hele lange tijd alleen maar een vetlaag over je spieren zien. Ik vind zijn methode in orde.![]()
Wat heeft ongesteld zijn te maken met wel of niet kunnen sporten?quote:Op zondag 24 juni 2007 18:15 schreef Miss_S het volgende:
heb besloten om deze week ongesteld te worden
moet dan wel ff volhouden met sporten anders heb ik 2 weken niet gesport
nee geen 5 dagen maar vaak 7 dagen inderdaadquote:Op zondag 24 juni 2007 19:05 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Wat heeft ongesteld zijn te maken met wel of niet kunnen sporten?
Ik neem tenminste aan dat je niet 5 dagen in bed ligt met een kruik op je buik en een maximale dosering paracetamol in je lichaam om de krampen nog een beetje beheersbaar te houden?
Huh? Waar staat dat dan?quote:Op zondag 24 juni 2007 19:04 schreef Miss_S het volgende:
[..]
jij vind 300kcal op een dag een methode die in orde is?
Deze methode heeft Zwahiel een aantal maanden terug ook gedaan en daarover gepost, vandaar. Ik ben van mening dat je met 300 kcal echt niet een gezond voedingspatroon kan hebben, en volgens mij niet alleen vet, maar ook spier afbreekt daarmee.quote:
Bij mij gelukkig maar één dag (zo erg dan, daarna merk er niet zoveel meer van). Op die dag ga ik ook niet sporten, maar de dagen daarna merk ik dat ik me er beter door voel. Misschien proberen?quote:Op zondag 24 juni 2007 19:06 schreef Miss_S het volgende:
nee geen 5 dagen maar vaak 7 dagen inderdaad
ja dat wil ik nu ook zeker gaan proberenquote:Op zondag 24 juni 2007 19:11 schreef Plukie86 het volgende:
[..]
Deze methode heeft Zwahiel een aantal maanden terug ook gedaan en daarover gepost, vandaar. Ik ben van mening dat je met 300 kcal echt niet een gezond voedingspatroon kan hebben, en volgens mij niet alleen vet, maar ook spier afbreekt daarmee.
[..]
Bij mij gelukkig maar één dag (zo erg dan, daarna merk er niet zoveel meer van). Op die dag ga ik ook niet sporten, maar de dagen daarna merk ik dat ik me er beter door voel. Misschien proberen?
ik heb er ook altijd erg veel last vanquote:Op zondag 24 juni 2007 19:11 schreef Viking84 het volgende:
Ik voel me ook ontzettend vies als ik ongesteld ben. Bij het sporten voel ik de boel er dan letterlijk uit lopen. Maar goed, idd geen excuus om een hele week niet te sporten. Lig hooguit 1 dag in de lappenmand.
volgens mij kan vaker ook geen kwaad hoorquote:Op zondag 24 juni 2007 19:16 schreef Viking84 het volgende:vervelend. Ik denk dat ik deze week ook weer aan de beurt ben
.
Ik ga om een uur of 22 nog even hardlopen. Eigenlijk mag het niet (want mag max 3 keer per week), maar ik wil zo graag. Mark gaat niet mee, want zijn hak doet zeer (hij heeft allemaal pijntjes steeds
). Ga vandaag voor het eerst 2 x 4 doen en weer een sprintje naar huis natuurlijk, want dat is helemaal geweldig
.
7 dagen in bed met een maximale dosering paracetamol en een warme kruik op je buik vanwege de krampen omdat je ongesteld bent?!quote:Op zondag 24 juni 2007 19:06 schreef Miss_S het volgende:
[..]
nee geen 5 dagen maar vaak 7 dagen inderdaad
ik ben er 10 jaar geleden al voor naar de dokter geweest (ja ik was 9)quote:Op zondag 24 juni 2007 19:19 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
7 dagen in bed met een maximale dosering paracetamol en een warme kruik op je buik vanwege de krampen omdat je ongesteld bent?!
Zou jij niet heel snel naar je huisarts gaan om te kijken of daar niet iets aan te doen is???????
Oh, dat wist ik niet, ook niet meegekregen, waarschijnlijk las ik toen nog niet mee in dit topic.quote:Op zondag 24 juni 2007 19:11 schreef Plukie86 het volgende:
[..]
Deze methode heeft Zwahiel een aantal maanden terug ook gedaan en daarover gepost, vandaar. Ik ben van mening dat je met 300 kcal echt niet een gezond voedingspatroon kan hebben, en volgens mij niet alleen vet, maar ook spier afbreekt daarmee.
[..]
Dat heeft dan wel weer voordelen. Lijkt me verder klote, ik hoop voor je dat je de week een beetje doorkomt. Als je dat elke maand zou hebben lig je gewoon een kwart van de tijd in bed...quote:Op zondag 24 juni 2007 19:20 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ik ben er 10 jaar geleden al voor naar de dokter geweest (ja ik was 9)
maar er is niets aan te doen behalve de pil door slikken en maar een paar keer per jaar ongesteld te worden
inderdaad wel een voordeelquote:Op zondag 24 juni 2007 19:23 schreef Plukie86 het volgende:
[..]
Dat heeft dan wel weer voordelen. Lijkt me verder klote, ik hoop voor je dat je de week een beetje doorkomt. Als je dat elke maand zou hebben lig je gewoon een kwart van de tijd in bed...
ik heb ook in de tussen tijd gewisselt van pilquote:Op zondag 24 juni 2007 19:35 schreef Chicolate het volgende:
@Miss_S: ben je daarna ooit teruggegaan naar de huisarts? In 10 jaar tijd zijn veel 'nieuwe' pillen ontwikkelt, ook speciaal tegen de buikpijnen. En ik kan uit ervaring zeggen, als ze een goede te pakken hebben, is dat een hele opluchting.
Ik was om de 3 weken ongesteld, en dan 3 dagen zo erg dat ik dubbelgeklapt zat van de pijn, niet in staat om op te staan of te werken of na te denken. Ook het moment van ongesteld worden (eerste bloeddruppels die mn onderbuik naar buiten gooit) was erg hevig. Ik ben een keer in de klas ongesteld geworden (was erop voorbereid, dat wel) en dat deed zo'n pijn, dat ik bijna begon te huilen midden in de les. Toen naar de dokter gegaan en toch maar aan de pil gegaan. Nu heb ik nog maar 1 dag wat last van mn buik, maar de pijn is veel minder!
Als je alles al geprobeerd hebt: heel veel sterkte, en een tip: paracetamol werkt vaak niet bij buikkrampen, naproxen (blauwe pilletjes en ook van drogist) werkt 10x beter en is speciaal tegen menstruatiepijnen.
Normaliter wordt je menstruatiecyclus een stuk lichter als je de pil slikt, want je hebt geen eisprong meer en dat heeft daar een duidelijke invloed op.quote:Op zondag 24 juni 2007 19:20 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ik ben er 10 jaar geleden al voor naar de dokter geweest (ja ik was 9)
maar er is niets aan te doen behalve de pil door slikken en maar een paar keer per jaar ongesteld te worden
misschien wel maar laten we het weer ontopic houdenquote:Op zondag 24 juni 2007 19:41 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Normaliter wordt je menstruatiecyclus een stuk lichter als je de pil slikt, want je hebt geen eisprong meer en dat heeft daar een duidelijke invloed op.
Verder zou ik überhaupt maar weer eens langs gaan bij een arts als het altijd zo erg is, want er is in 10 jaar het nodige verandert in de medische wereld en misschien kunnen ze nu wel iets voor je doen om de pijn te laten verminderen.
Hormonale schommelingen hebben een duidelijke invloed op je eetpatroon en je gevoelens en dat heeft weer alles te maken met dieeten.quote:Op zondag 24 juni 2007 19:44 schreef Miss_S het volgende:
[..]
misschien wel maar laten we het weer ontopic houden
quote:Op zondag 24 juni 2007 21:30 schreef Viking84 het volgende:
*jeej*, net even m'n persoonlijk record verbeterd bij het hardlopen.
Moest 23344, maar ik deed 233472, jaja, 7 minuten achtereen. Geweldig. M'n hartslag zat rond de 170-180.
nou ik vond 4 min ook al heel wat, hoor. Maar ik dacht echt: nou die 5 min haal ik nooit. Haal ik gewoon 7 minquote:Op zondag 24 juni 2007 21:31 schreef Miss_S het volgende:
[..]
lekker is dat he
voelt toch iets echter aan dan 2 of 4 minuten
hoelang hou je rust tussen het hardlopenquote:Op zondag 24 juni 2007 21:33 schreef Viking84 het volgende:
[..]
nou ik vond 4 min ook al heel wat, hoor. Maar ik dacht echt: nou die 5 min haal ik nooit. Haal ik gewoon 7 min. Is goed om te weten dat ik dat kan. Met Mark zal ik echter weer een stapje terug moeten doen.
nee, 2 minuten (behalve als ik maar 1 minuut hoef, dan 1 minuut, maar volgens mij zijn die 1 minuutsessies nu voorbij). Bij de 6 minuten moet ik 3 minuten rusten. Nou ja, rusten, ik blijf wel stevig doorlopen en probeer m'n ademhaling te controlerenquote:Op zondag 24 juni 2007 21:35 schreef Miss_S het volgende:
[..]
hoelang hou je rust tussen het hardlopen
steeds 1 minuut?
quote:Op zondag 24 juni 2007 21:46 schreef Viking84 het volgende:
[..]
nee, 2 minuten (behalve als ik maar 1 minuut hoef, dan 1 minuut, maar volgens mij zijn die 1 minuutsessies nu voorbij). Bij de 6 minuten moet ik 3 minuten rusten. Nou ja, rusten, ik blijf wel stevig doorlopen en probeer m'n ademhaling te controleren.
oh, gewoon met horloge en dan pols tellen.quote:Op zondag 24 juni 2007 21:47 schreef Miss_S het volgende:
[..]
hoe houd je trouwens je hartslag bij?
wat voor meter heb je daarvoor
is dat eentje die op je borstkas moet?quote:Op zondag 24 juni 2007 21:49 schreef Viking84 het volgende:
[..]
oh, gewoon met horloge en dan pols tellen.. Nee hoor. Ik heb een hartslagmeter van Polar.
je hebt een borstband met elektronica erin en een horloge. Die borstband moet je vochtig maken (het elektronicagedeelte dan) en vervolgens onder je borst bevestigen (een soort elastiek), zodat 'ie je hartslag kan opvangen. En dan maakt 'ie contact met het horloge. Dat horloge geeft dus de hartslag weer.quote:
handigquote:Op zondag 24 juni 2007 21:51 schreef Viking84 het volgende:
[afbeelding]
die gele heb ik. Gebruik hem ook bij het fietsen (heb een dingetje waarmee ik hem aan het stuur kan bevestigen).
nou polar is een goed merk, dus zal er wel niet veel naast zittenquote:Op zondag 24 juni 2007 21:53 schreef Miss_S het volgende:
[..]
handig
vraag me af hoe precies die dingen zijn
Nou, ik ben echt zwaar ongesteld sinds zaterdag en ik durf het echt nog niet aan om vandaag te gaan sportenquote:Op zondag 24 juni 2007 19:11 schreef Viking84 het volgende:
Ik voel me ook ontzettend vies als ik ongesteld ben. Bij het sporten voel ik de boel er dan letterlijk uit lopen. Maar goed, idd geen excuus om een hele week niet te sporten. Lig hooguit 1 dag in de lappenmand.
Je komt meteen na het uithongeren 2 kilo aan? Dat is dan echt geen pure spiermassa hoor.quote:Op maandag 25 juni 2007 01:41 schreef zwahiel het volgende:
Heej Miss_S 't is wel 370kCal hé
En nu doe ik wat meer, waarschijnlijk ga ik op 500 / 600 zitten voor een periode van drie weken.
Je haalt er idd niet alleen vet mee weg ja, ook spieren, maar als je het zoals nu voor een korte periode doet valt het wel mee. Eerst al dat overtollige vet weg, daarna opvullen met spieren is het credo.
Op het moment dat ik er mee stop en afbouw kom ik onherroepelijk 2 kg aan en dan zit ik alweer op 70 kg. Daarna is het voeding letten en sporten. Streefgewicht is eigenlijk een wassen neus, het gaat niet om het gewicht maar wat je in de spiegel ziet en hoe je je erbij voelt. Dat is het voor mij ook.
Met die crash is je lichaam echt niet blij, en het is bovendien gewoon slecht voor je stofwisseling. Misschien zie je minder snel resultaat als je het geleidelijk aanpakt, maar je bent dan wel zekerder van je zaak, namelijk dat het resultaat blijvender is door minder kans op het jojo-effect (je hebt je lichaam namelijk niet uitgehongerd), je stofwisseling is er niet trager op geworden, je hebt geen spiermassa verloren, etc...quote:Op maandag 25 juni 2007 01:41 schreef zwahiel het volgende:
Heej Miss_S 't is wel 370kCal hé
En nu doe ik wat meer, waarschijnlijk ga ik op 500 / 600 zitten voor een periode van drie weken.
Je haalt er idd niet alleen vet mee weg ja, ook spieren, maar als je het zoals nu voor een korte periode doet valt het wel mee. Eerst al dat overtollige vet weg, daarna opvullen met spieren is het credo.
Op het moment dat ik er mee stop en afbouw kom ik onherroepelijk 2 kg aan en dan zit ik alweer op 70 kg. Daarna is het voeding letten en sporten. Streefgewicht is eigenlijk een wassen neus, het gaat niet om het gewicht maar wat je in de spiegel ziet en hoe je je erbij voelt. Dat is het voor mij ook.
//edit:
de reden dat ik weer terug ben is omdat ik mijn oorspronkelijke doel nog niet gehaald heb. Daarbij heb ik een pauze van een half jaartje qua alles genomen om te kijken hoe mijn lichaam zich hield. Ik heb voor het hele proces een jaar uitgetrokken en heb eigenlijk tot en met eind augustus de tijd om mijn doelstellingen te halen. Welke ik ook ga doen
Couldn't agree more.quote:Op maandag 25 juni 2007 09:01 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Met die crash is je lichaam echt niet blij, en het is bovendien gewoon slecht voor je stofwisseling. Misschien zie je minder snel resultaat als je het geleidelijk aanpakt, maar je bent dan wel zekerder van je zaak, namelijk dat het resultaat blijvender is door minder kans op het jojo-effect (je hebt je lichaam namelijk niet uitgehongerd), je stofwisseling is er niet trager op geworden, je hebt geen spiermassa verloren, etc...
Honger is niet de manier. Je moet wel een calorietekort ontwikkelen, maar op andere wijze. Intuïtieve eters (mensen die eten als ze echt honger hebben, ik heb het niet over lekkere trek) zijn van nature gezonder, slanker en gelukkiger met hunzelf dan mensen die continu diëten.
maar 3 maaltijden per dag?quote:Op maandag 25 juni 2007 09:20 schreef STING het volgende:
[..]
Wat wel doen:
- eet gezond en regelmatig (3 maaltijden per dag)
- snoep niet of nauwelijks
- sport veel (cardio & krachttraining)
En gegarandeerd binnen een paar maanden blijvend resulaat.
Ik denk dat hij daarmee bedoelt dat je 3 echte maaltijden per dag moet eten ( ontbijt/lunch/avondeten) en niet 1 van die 3 moet overslaan. En dan daarnaast nog een paar tussendoortjes als fruit ofzoquote:Op maandag 25 juni 2007 09:27 schreef Miss_S het volgende:
[..]
maar 3 maaltijden per dag?
vaak word toch aangeraden om de 2 uur te eten?
is het misschien niet slim om naar een dietiste te gaan?quote:Op maandag 25 juni 2007 09:29 schreef Chicolate het volgende:
Goeiemorgen allemaal
Na een weekend lang alles eten wat ik wil, veel snoep en ongezond spul zegt de weegschaal ... dat ik een halve kilo ben ... afgevallen!Ik snap er helemaal niets van. Ga het ook niet updaten, geloof nooit dat dit zo blijft...
Nu wel weer gezond bezig: net ontbijtje met muesli en melk en warme thee gehad.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |