abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50618448

Voor wie is "Slank de lente in", ook wel bekend als "Slank de zomer in" bedoeld?
De Slank-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilootjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben (BMI van 27 of lager).
Wat niet de bedoeling is: (te)veel offtopic praten, eindeloze discussies voeren over keuzes van anderen, persoonlijke ruzies uitvechten in dit topic.
Wat wel de bedoeling is: praten over afvallen, hoe je dat doet en hoe het gaat, advies vragen, opscheppen over je resultaten, elkaar een beetje steunen en het gezellig houden!

Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje 'Ik wil ook!'.

Gesloten topics:
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |10|11|12|13|14|15|16|17|18|19|20
21|22|23|24|25|26|27|28|29|30|31|32|33|34|35|36|37|38|39|40
41|42|43|44|45|46|47|48|49|50|51|52|53|54|55|56|57|58|59|60
61|62|63|64|65|66|67|68|69|70|71|72|73|74|75|76|77|78|79|80
81|82|83|84|85|86

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan! Ga naar Dieet-web en maak daar een account aan. Na activatie en een eerste update van je gewicht zul je dan in het lijstje verschijnen. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Dat kun je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Nadat je een account hebt aangemaakt moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je in geen enkel lijstje.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

En sommige mensen mochten het al opgemerkt hebben, de regelmatige bezoekers van de "Slank de lente in"-reeks zijn iets intiemer geworden dan we allemaal gedacht hadden, want we kennen elkaar vanaf nu bij de voornaam!!
Mocht je een probleempje hebben met namen onthouden, dan wil dit misschien wel helpen:
Miss_S = Saskia
Thrilled = Kevin
Sylvana = Sylvana
Mordradead = Douwe
Spacehamster = Mira
Conleche = Colette
Mezel = Patricia
Guppyfriend = Linda
Veiligheidsspeldje = Marianne
Tangarine = Maarten
Mini_rulez = Marijke
STING = Thomas

Een paar van onze regulars houden een weblog bij over hun lijnpogingen:
Miss_S
Sylvana

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden.

[ Bericht 2% gewijzigd door BabblingBrook op 19-06-2007 16:34:21 ]
pi_50618665
86 staat er niet in
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 16:24:11 #3
147048 Zeeltje
Nog teveel kilo's
pi_50618687
Vanavond tomatensoep met koolvis.. totaal 1 bord is 235 kcal!
The girl that lost her mind
pi_50618768
Ik zit erover te denken om een pizza te bakken vanavond
Een hele verse
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
pi_50618784
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 15:19 schreef BabblingBrook het volgende:

[..]

Ik wil geen zebra worden :'(
Zo noemt mn vriend me sinds ie doorkreeg dat ik, door het afvallen op dit moment, allemaal witte strepen op mn bovenbenen en kont heb gekregen! En ze willen niet weg ...

Ik zit aan een zak gedroogde pruimen De eerste hap was vreselijk, maar nu is het nog best wel lekker
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_50618788
met een BMI van 20 lijnen is volgens mij erg ongezond!
uit een aspergernest
pi_50618822
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 16:26 schreef wendytje het volgende:
met een BMI van 20 lijnen is volgens mij erg ongezond!
Lijnen wel ja, maar gewoon gezond eten niet
pi_50618939
alvast ff een tvptje
pi_50619321
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 16:27 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Lijnen wel ja, maar gewoon gezond eten niet
in de OP staat duidelijk dat het gaat om afvallen, niet om gezond eten en jij zelf geeft ook aan af te te willen vallen..... maar liefst 12 kilo bij 65 kilo, dat is 20%!
uit een aspergernest
pi_50619390
Willen en lukken is een verschil. Ik wil graag eindigen op een bmi van 20.
pi_50619435
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 16:26 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Zo noemt mn vriend me sinds ie doorkreeg dat ik, door het afvallen op dit moment, allemaal witte strepen op mn bovenbenen en kont heb gekregen! En ze willen niet weg ...

Ik zit aan een zak gedroogde pruimen De eerste hap was vreselijk, maar nu is het nog best wel lekker
Ik vind t lekker, pruimen, dadels, vijgen
pi_50619687
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 16:42 schreef wendytje het volgende:

[..]

in de OP staat duidelijk dat het gaat om afvallen, niet om gezond eten en jij zelf geeft ook aan af te te willen vallen..... maar liefst 12 kilo bij 65 kilo, dat is 20%!
ja ... maar in eerdere topics heb ik al gezegd dat het cijfertje dat daar staat, niet eens een doel is ... dat staat er, omdat ik anders lui word, en weer ongezond ga eten (maak je niet druk meid, ik ben niet zo dom als ik er misschien uit zie)
pi_50619771
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 16:54 schreef Chicolate het volgende:

[..]

ja ... maar in eerdere topics heb ik al gezegd dat het cijfertje dat daar staat, niet eens een doel is ... dat staat er, omdat ik anders lui word, en weer ongezond ga eten (maak je niet druk meid, ik ben niet zo dom als ik er misschien uit zie)
Ja, hoe zie je er eigenlijk uit?
pi_50620253
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 16:44 schreef BabblingBrook het volgende:
Willen en lukken is een verschil. Ik wil graag eindigen op een bmi van 20.
klinkt droevig

neee.. doe het niet, je hebt nog je hele leven voor je
pi_50621462
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 16:08 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik zou mensen in derde wereldlanden idd niet aanraden om vegetariër te worden, maar zoals ik al zei, in de westerse wereld hoef je maar weinig te doen om toch voldoende binnen te krijgen.
Hier ben ik het absoluut niet mee eens. Jij beweert dat je zo ook wel genoeg eiwitten binnenkrijgt. Dat klopt, maar in vlees zit zoveel meer dan eiwit. Denk aan vitamineb12 en ijzer. Ijzer kun je ook uit groenten halen, maar dat wordt veel slechter opgenomen. Ik denk dan ook dat vlees voor de mens onmisbaar is in een evenwichtige voeding.

In de westerse wereld kost het juist verrekte veel moeite om voldoende voedingsstoffen binnen te krijgen. Als je een willekeurige supermarkt binnenstapt word je verleid door een arsenaal aan lekkere, maar ongezonde producten. Ongezond, omdat ze niet voldoende voedingsstoffen bevatten. Maar probeer daar maar eens weerstand aan te bieden en wel de gezonde producten te kopen. De meeste mensen in dit topic lukt dat vaak wel, maar veel andere mensen niet en beseffen dat niet. Ik ben van mening dat de huidige obesitas-problematiek voor een groot deel door de maatschappij/ het voedselaanbod bepaald wordt.

En verder: als je gewoon 2000 kcal op een dag eet is het al een aardige puzzel om alle voedingsstoffen, vitaminen en mineralen binnen te krijgen. Als je je kcalinname dan ook nog eens beperkt, wordt het helemaal moeilijk. Veel mensen in dit topic hier gaan daarmee ook de mist in, waaronder ik zelf ook. Te weinig van dit, te weinig van dat, en ga zo maar door.

Enne, als jij zwanger wilt worden is het juist extra belangrijk om alle vitamientjes binnen te krijgen, met name foliumzuur. Dit moet je zelfs in zulke hoeveelheden binnenkrijgen dat je beter aan de supplementen kunt. Maar ook andere stoffen moet je genoeg binnenkrijgen, anders ontwikkelt je kind niet goed. En zeg nou zelf, das toch niet de bedoeling?

Einde lang verhaal.
pi_50622152
Je hoeft maar 150 gr vlees per dag.. en dat is een minuscuul microscopisch stukje..
Dus elke dag vlees hoeft niet Ik eet wel vaak vales met rode saus er in
pi_50622550
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 18:03 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Je hoeft maar 150 gr vlees per dag.. en dat is een minuscuul microscopisch stukje..
Dus elke dag vlees hoeft niet Ik eet wel vaak vales met rode saus er in
150 gram een minuscuul stukje?? Hallo, das een beste lap! Ik eet als avondeten maar 75 gram, en soms niets. Als ik geen vlees bij mijn avondeten eet doe ik het op brood en eet ik nootjes.
pi_50622639
Ik wil hier nog even op terug komen:
quote:
Op maandag 18 juni 2007 22:55 schreef Viking84 het volgende:
Jezus, wat zijn jullie ontzettend irritant . Houd eens op met dat gezeik hier of ga erover mailen / pm'en / msn'en .
quote:
Op maandag 18 juni 2007 22:59 schreef Miss_S het volgende:

[..]

dat heb ik ook al meerdere malen voorgestelt maar kennelijk is dat niet zo leuk
Dan moet je namelijk zelf ook wel zo beleefd zijn om te reageren Miss S.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 18:19:47 #19
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_50622730
tvp.

en Liejannuh, houd eens op. Nieuw topic, dus we beginnen hier niet weer! .
Nergens voor nodig om alles steeds opnieuw op te rakelen. Vrouwen . Waarom val ik op ze? .
Niet meer actief op Fok!
pi_50622762
Ooooo ik dacht net laat ik maar weer eens wat meer posten, iedereen lijkt weer normaal te doen in dit topic. Niet dus!

Ik ben alweer weg.... Zo is het niet leuk meer. Ik wil gewoon discussies voeren over eten en afvallen, en niet steeds dat gezeik aanhoren.
pi_50622900
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 18:14 schreef Plukie86 het volgende:

[..]

150 gram een minuscuul stukje?? Hallo, das een beste lap! Ik eet als avondeten maar 75 gram, en soms niets. Als ik geen vlees bij mijn avondeten eet doe ik het op brood en eet ik nootjes.
o.. als ik ga barbecuen stouw ik mijn hele bord vol vleesch sowieso wel eigenlijk
lekker vlees eet ik een kilo.. anders niks !
pi_50622925
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 18:19 schreef Viking84 het volgende:
Vrouwen . Waarom val ik op ze? .
Omdat er heus ook wel leuke zijn

Ik heb net een best wel goed gelukte pizza op
Zonder vlees trouwens

[ Bericht 5% gewijzigd door Alcarin op 19-06-2007 18:38:43 ]
pi_50622930
ik vind t irritant dat ik vandaag als tussendoortjes drinken had
ipv iets om in te kauwen
maar gelukkig bijna avond eten
pi_50623609
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 18:19 schreef Viking84 het volgende:
tvp.

en Liejannuh, houd eens op. Nieuw topic, dus we beginnen hier niet weer! .
Nergens voor nodig om alles steeds opnieuw op te rakelen. Vrouwen . Waarom val ik op ze? .
Ze kunnen ook wel lief zijn hoor zo af en toe
  dinsdag 19 juni 2007 @ 18:48:32 #25
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_50623709
Ik heb even in feedback gevraagd of ze even wat meer op dat gebitch over en weer willen letten, want op deze manier blijven er steeds meer mensen weg... .
Niet meer actief op Fok!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')