Ik heb sinds een half jaar een blessure waarvoor ik oa bij de fysio onder behandeling ben geweestquote:Op donderdag 12 juli 2007 09:47 schreef Liejannuh het volgende:
Wat betreft doortrainen met blessures; tegenwoordig is het standpunt dat je rustig door moet gaan met trainen ondanks je blessures. Schijnt de beste manier te zijn om ze zo snel mogelijk over te laten gaan.
Het kernwoord hierbij is rustig.
Waarom 3x per dag stretchen? Of is dat alleen als je al een blessure hebt?quote:Op donderdag 12 juli 2007 10:01 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ik heb sinds een half jaar een blessure waarvoor ik oa bij de fysio onder behandeling ben geweest
Uit ervaring kan ik zeggen: tijdelijk stoppen helpt niet. Je pakt daarmee nl niet de oorzaak van het probleem aan, op het moment dat je weer gaat lopen komt het weer even hard terug.
1) Iemand anders zei het ook al: goede schoenen zijn essentieel. Gaat niet om het merk maar om de stevigheid
2) zoek stretch oefeningen op het internet (enorm veel info over hardloopblessures beschikbaar) en doe deze minstens 3x per dag.
3) een paar behandelingen bij de fysio kunnen ook enorm helpen
Ja, die doorbloeding is zó belangrijk. Ik had enorm last van mijn voet, werd 's nachts zelfs wakker van de pijn. Toch gaan zwemmen en wie schetst mijn verbazing: na een uur zwemmen was de pijn nagenoeg weg! Mijn ervaring is daarna bevestigd door iemand die er meer verstand van had (die noemde het belang van goede doorbloeding) en nu heb ik wel geleerd dat rust niet altijd de juiste remedie is.quote:Op donderdag 12 juli 2007 10:24 schreef computergirl het volgende:
bij blessures moet je veel strechten omdat er met stretchen meer bloed naar een spier stroomt, daardoor geneest hij beter
nee, dat was ikquote:Op donderdag 12 juli 2007 10:58 schreef Pandorah het volgende:
Viking: jij hebt toch last van je knieën mbt hardlopen?
Er zijn geen onverharde paden bij ons in de buurt..quote:Dat heb ik dus ook en mij is verteld - door vriendjelief die geneeskunde student is - dat het komt door de ondergrond waar je op rent. Als je op verharde ondergrond rent, kan je sneller blessures krijgen. Het beste is om onverhard te gaan lopen. Kan je dan niet gaan (snel)wandelen of skaten? Ik heb dan geen last van mijn knieeen.
Ongezonde vette kaas, groenten die op zuur ofzo hebben gehangen, iets mayo achtigsquote:
Hmmm, dat broodje kip was waarschijnlijk gezegend met minder calorieenquote:Op donderdag 12 juli 2007 12:42 schreef Lips het volgende:
[..]
Ongezonde vette kaas, groenten die op zuur ofzo hebben gehangen, iets mayo achtigs![]()
Het gaat om het idee(en ik had wel een bruin broodje gevraagd)
Ook nog maar eens een bericht... Ik rende eerst ook verhard, maar na mijn verhuizing woon ik welgeteld heel weinig meters van het bos en kan ik dus lekker daar gaan rennen. Voel je je ook meteen wat minder bekeken...quote:Op donderdag 12 juli 2007 12:12 schreef poppetje22 het volgende:
[..]
nee, dat was ik
[..]
Er zijn geen onverharde paden bij ons in de buurt..
Mijn knieen doen vooral aan de voorkant zeer..
Misschien wel jaquote:Op donderdag 12 juli 2007 16:13 schreef colette het volgende:
[..]
Hmmm, dat broodje kip was waarschijnlijk gezegend met minder calorieen![]()
Ik was daar rond half 8 en het lesje begon om 8 uur tot 9. Ik kan echt niet met volle maag sporten, dan word ik misselijk. Ik ga wel altijd vrij laat naar bed, dus het valt nog mee.quote:Op donderdag 12 juli 2007 21:47 schreef Sylvana het volgende:
ja, dat merk je echt wel hoor, na 4 weken niet sporten kun je echt wel merken dat je spieren ff niks gedaan hebben.
nu pas avondeten, is wel erg laat zeg, hoe laat begon het sporten dan dat je niet daarvoor hebt gegeten?
en mijn bikini'squote:Op donderdag 12 juli 2007 18:25 schreef conleche het volgende:
Ik heb vandaag op mijn werk toch een paar oude topics doorgelezen (86 en half 87, geloof ik) en er zijn me 2 dingen opgevallen.
1. Dat er pjd (=potjandorie) 5,9 calorieen in een postzegel zitten![]()
2. Dat Alcarin er goed uitziet in bikini. Vooral buik- en taillegedeelte is jaloersmakend.
O, daar ben ik nog niet aan toegekomen! Als het morgen rustig is in de galerie zal ik nog wat topics lezen en dan kom ik ze vast tegenquote:
-edit: niet nodigquote:
zo lekkerquote:Op donderdag 12 juli 2007 22:20 schreef Miss_S het volgende:
zo terug van harry potter
was leuk
en heb alleen maar een klein bakje australian koko's ijs op
ga eens snel naar het topic dat het beste bij jou past (komt door de bikini, serieusquote:Op donderdag 12 juli 2007 22:27 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
[afbeelding]
sorry, kon het niet laten (komt door de bikini, serieus![]()
)
Sow, jij ziet er goed uit in bikini!!quote:Op donderdag 12 juli 2007 22:27 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
[afbeelding]
sorry, kon het niet laten (komt door de bikini, serieus![]()
)
hier is het een utopolis biosquote:Op donderdag 12 juli 2007 22:28 schreef Viking84 het volgende:
[..]
zo lekker. Hebben ze dat ook in de bios? (Pathé).
Ik heb Ben & Jerry's op, een hele halve liter bak. En het was niet eens lekker
. Nou ja, dan doe ik het in ieder geval niet nog eens
.
mocht willen dat ik die attention whore wasquote:Op donderdag 12 juli 2007 22:29 schreef conleche het volgende:
[..]
Sow, jij ziet er goed uit in bikini!!![]()
mij best maar zoals je in het topic in lifestyle kan lezen zijn steken onder water niet meer wat ze hier willen zienquote:Op donderdag 12 juli 2007 22:31 schreef motorbloempje het volgende:
ik zit net boven de 27, dus vind dat ik hier ook wel mag posten![]()
bovendien heb ik het topic geopend (was nou eenmaal de laatste ontdekte ik toen ik wat postte vanochtend
)
quote:Op donderdag 12 juli 2007 22:32 schreef Miss_S het volgende:
[..]
mij best maar zoals je in het topic in lifestyle kan lezen zijn steken onder water niet meer wat ze hier willen zien
dus als je daar eens mee kan ophouden
Ik koop dat niet meer, want bij mij MOET zo'n halve liter ook op, ik zet hem wel 4x terug de vriezer in, maar ik kom toch altijd weer van m'n luie reet vandaan om nog een paar happen te nemen, net zolang dat het op is. (Roomijs en conleche: de rem is weg. Ik heb net na kerst eens een halve kerstijstaart in m'n eentje zitten wegwerkenquote:Op donderdag 12 juli 2007 22:28 schreef Viking84 het volgende:
[..]
zo lekker. Hebben ze dat ook in de bios? (Pathé).
Ik heb Ben & Jerry's op, een hele halve liter bak. En het was niet eens lekker
. Nou ja, dan doe ik het in ieder geval niet nog eens
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |