abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50680775

Voor wie is "Slank de lente in", ook wel bekend als "Slank de zomer in" bedoeld?
De Slank-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilootjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben (BMI van 27 of lager).
Wat niet de bedoeling is: (te)veel offtopic praten, eindeloze discussies voeren over keuzes van anderen, persoonlijke ruzies uitvechten in dit topic.
Wat wel de bedoeling is: praten over afvallen, hoe je dat doet en hoe het gaat, advies vragen, opscheppen over je resultaten, elkaar een beetje steunen en het gezellig houden!

Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje 'Ik wil ook!'.

Gesloten topics:
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |10|11|12|13|14|15|16|17|18|19|20
21|22|23|24|25|26|27|28|29|30|31|32|33|34|35|36|37|38|39|40
41|42|43|44|45|46|47|48|49|50|51|52|53|54|55|56|57|58|59|60
61|62|63|64|65|66|67|68|69|70|71|72|73|74|75|76|77|78|79|80
81|82|83|84|85|86|87

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan! Ga naar Dieet-web en maak daar een account aan. Na activatie en een eerste update van je gewicht zul je dan in het lijstje verschijnen. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Dat kun je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Nadat je een account hebt aangemaakt moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je in geen enkel lijstje.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

En sommige mensen mochten het al opgemerkt hebben, de regelmatige bezoekers van de "Slank de lente in"-reeks zijn iets intiemer geworden dan we allemaal gedacht hadden, want we kennen elkaar vanaf nu bij de voornaam!!
Mocht je een probleempje hebben met namen onthouden, dan wil dit misschien wel helpen:
Miss_S = Saskia
Thrilled = Kevin
Sylvana = Sylvana
Mordradead = Douwe
Spacehamster = Mira
Conleche = Colette
Mezel = Patricia
Guppyfriend = Linda
Veiligheidsspeldje = Marianne
Tangarine = Maarten
Mini_rulez = Marijke
STING = Thomas
BabblingBrook = Marieta

Een paar van onze regulars houden een weblog bij over hun lijnpogingen:
Miss_S
Sylvana

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden.
pi_50680792
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 08:03 schreef Viking84 het volgende:

das waar.
Dus wanneer stop jij met je stokbrood en 2 wijntjes in het weekend? .

Edit: Heb ik nou de fipo?
pi_50680795
ik ben niet van plan daar mee te stoppen renske
want het gaat daarbij niet alleen om het eten en drinken
dat zijn de enigste twee momenten dat ik mijn ouders in een week zie
het is meer een familie traditie geworden
pi_50680804
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 08:16 schreef Plukie86 het volgende:

[..]

Edit: Heb ik nou de fipo?
ja een hele aardige ook nog eens
pi_50680842
Maar goed, al je de OP doorleest:

Wat niet de bedoeling is: (te)veel offtopic praten, eindeloze discussies voeren over keuzes van anderen, persoonlijke ruzies uitvechten in dit topic.
Wat wel de bedoeling is: praten over afvallen, hoe je dat doet en hoe het gaat, advies vragen, opscheppen over je resultaten, elkaar een beetje steunen en het gezellig houden!
pi_50680866
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 08:20 schreef BabblingBrook het volgende:
Maar goed, al je de OP doorleest:

Lekker belangrijk
pi_50680870
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 08:17 schreef Miss_S het volgende:

[..]

ja een hele aardige ook nog eens
Niet gemeen bedoeld hoor, maar het was wel even grappig. Jij staat te verkondigen dat gewoontes slecht zijn bij afvallen, en je drinkt zelf elke week wijn en eet stokbrood, maar bent niet van plan daarmee te stoppen omdat het een traditie is. Je bevestigt je eigen stelling precies.

Ik ben het daar alleen niet mee eens, gewoontes kunnen ook goed zijn voor afvallen. Ik had altijd als gewoont e om heel regelmatig te eten, en dat doe ik nu nog steeds. Goed voor afvallen hoor.
pi_50680883
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 08:22 schreef STING het volgende:

[..]

Lekker belangrijk
Vind ik wel
pi_50680892
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 08:22 schreef Plukie86 het volgende:

[..]

Niet gemeen bedoeld hoor, maar het was wel even grappig. Jij staat te verkondigen dat gewoontes slecht zijn bij afvallen, en je drinkt zelf elke week wijn en eet stokbrood, maar bent niet van plan daarmee te stoppen omdat het een traditie is. Je bevestigt je eigen stelling precies.

Ik ben het daar alleen niet mee eens, gewoontes kunnen ook goed zijn voor afvallen. Ik had altijd als gewoont e om heel regelmatig te eten, en dat doe ik nu nog steeds. Goed voor afvallen hoor.
ik zeg ook nergens dat het gezond is
maar ja het betekent wel iets voor me en waarschijnlijk dat ik het daarom gemeen vond over komen
ook omdat ik juist alles heb opgegeven kwa slecht eten behalve dat
en tuurlijk heb jij alleen maar goede gewoontes maar dat wisten we al
pi_50680917
Je kunt niet sec zeggen dat gewoontes slecht zijn voor afvallen.
Met af en toe een stokbroodje en een wijntje kun je nog steeds goed en snel genoeg afvallen.
Echter sommige gewoontes kunnen het natuurlijk moeilijk voor je maken.
pi_50680922
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 08:23 schreef BabblingBrook het volgende:

[..]

Vind ik wel
Ik niet
pi_50680933
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 08:26 schreef STING het volgende:

[..]

Ik niet
Rotjong
pi_50680935
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 08:25 schreef STING het volgende:
Je kunt niet sec zeggen dat gewoontes slecht zijn voor afvallen.
Met af en toe een stokbroodje en een wijntje kun je nog steeds goed en snel genoeg afvallen.
Echter sommige gewoontes kunnen het natuurlijk moeilijk voor je maken.
ik bedoelde alleen maar dat gewoontes slecht zijn want als je wilt afvallen moet je bewust met je voeding om gaan
en bewust omgaan met je voeding en gewoontes gaan slecht hand in hand vind ik

maar goed ik heb al weinig zin meer om hier verder te posten
  donderdag 21 juni 2007 @ 08:29:09 #14
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_50680962
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 08:16 schreef Miss_S het volgende:
ik ben niet van plan daar mee te stoppen renske
want het gaat daarbij niet alleen om het eten en drinken
dat zijn de enigste twee momenten dat ik mijn ouders in een week zie
het is meer een familie traditie geworden
Ik weet wel dat je er niet mee stopt en dat hoeft ook helemaal niet natuurlijk, maar ik wijs je er gewoon even op dat wat je zegt in strijd is met wat je doet.

Familietraditie = ook gewoonte. Net als friet eten op zaterdag en popcorn eten in de bios .
Niet meer actief op Fok!
pi_50680975
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 08:27 schreef Miss_S het volgende:

[..]

ik bedoelde alleen maar dat gewoontes slecht zijn want als je wilt afvallen moet je bewust met je voeding om gaan

Ik snap wat je bedoelt hoor, maar je kunt niet zeggen dat gewoontes per definitie slecht zijn.
Natuurlijk moet je bewust omgaan met je voeding.
Maar je bent ook bewust bezig als je kijkt naar je voedingspatroon en kijkt welke gewoontes je het beste kunt afschaffen of bijv. beter maandelijks kunt doen ipv wekelijks...en ook niet onbelangrijk, welke gewoontes je zo kunt laten
pi_50680997
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 08:29 schreef Viking84 het volgende:

Familietraditie = ook gewoonte. Net als friet eten op zaterdag en popcorn eten in de bios .
denk dat dat bij de meeste mensen toch net iets anders ligt
maar goed maakt niet uit
pi_50681013
Het is vandaag de langste dag, zijn jullie optimistisch en zien jullie deze dag als een kans om meer gezond te eten, of als een dag met meer verleidingen?
  donderdag 21 juni 2007 @ 08:32:39 #18
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_50681014
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 08:27 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Nah! Waarom? Ik bedoelde het niet vervelend, hoor. Maar wat me opvalt: je geeft vaak kritiek op anderen, terwijl je je zelf net zo schuldig maakt aan hetzelfde gedrag.
Dat is natuurlijk niet erg (zolang je je er maar van bewust bent dat je zelf ook dat gedrag veroont), maar als jij zegt dat gewoontes mbt eten slecht zijn, gaan mensen er vanzelf vanuit dat jij dus geen gewoontes mbt eten hebt en als ze er dan achterkomen dat je wel traditiegetrouw met je familie aan het stokbrood en de wijn zit, kunnen ze je eerdere opmerking niet meer zo serieus nemen, snap je? .
Niet meer actief op Fok!
pi_50681031
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 08:32 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Nah! Waarom? Ik bedoelde het niet vervelend, hoor. Maar wat me opvalt: je geeft vaak kritiek op anderen, terwijl je je zelf net zo schuldig maakt aan hetzelfde gedrag.
Dat is natuurlijk niet erg (zolang je je er maar van bewust bent dat je zelf ook dat gedrag veroont), maar als jij zegt dat gewoontes mbt eten slecht zijn, gaan mensen er vanzelf vanuit dat jij dus geen gewoontes mbt eten hebt en als ze er dan achterkomen dat je wel traditiegetrouw met je familie aan het stokbrood en de wijn zit, kunnen ze je eerdere opmerking niet meer zo serieus nemen, snap je? .
In dit geval is het meer een kwestie van verkeerd uitdrukken denk ik.
Beetje kort door de bocht zeg maar: Gewoontes zijn slecht, want dat is niet bewust
pi_50681033
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 08:32 schreef Viking84 het volgende:

[..]

dat van jou was ook een gewone opmerking
maar de rest daarna waren gewoon kutopmerkingen

en waarom zou ik niet kunnen zeggen dat iets ongezond is? ik weet dat ik niet zo heilig ben als 2 andere hier die echt alleen maar gezonde dingen eten en alleen dingen eten die ze zelf geplukt hebben
pi_50681049
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 08:32 schreef BabblingBrook het volgende:
Het is vandaag de langste dag, zijn jullie optimistisch en zien jullie deze dag als een kans om meer gezond te eten, of als een dag met meer verleidingen?
voel me nog steeds ziek dus vooral een lange dag om weer niet te eten
en krijg vanmorgen te horen of ik geslaagd ben, maar geen taart dus voor me hoe dan ook
pi_50681075
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 08:32 schreef BabblingBrook het volgende:
De variant op is het glas half vol of half leeg?

Van verleidingen heb ik alleen last, als ik een keertje de verleiding niet heb weerstaan.
Dus als ik een keertje heb lopen schransen bij de BK , heb ik de sneller neiging om de dagen erna naar dat broodje kroket te grijpen in de kantine. De werking van het lichaam, gotta love it
pi_50681101
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 08:35 schreef Miss_S het volgende:

[..]

voel me nog steeds ziek dus vooral een lange dag om weer niet te eten
en krijg vanmorgen te horen of ik geslaagd ben, maar geen taart dus voor me hoe dan ook
wel jezelf op een andere manier belonen dan he
pi_50681113
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 08:37 schreef STING het volgende:

[..]

De variant op is het glas half vol of half leeg?

Van verleidingen heb ik alleen last, als ik een keertje de verleiding niet heb weerstaan.
Dus als ik een keertje heb lopen schransen bij de BK , heb ik de sneller neiging om de dagen erna naar dat broodje kroket te grijpen in de kantine. De werking van het lichaam, gotta love it
Ja ik had gisteren een pepermuntje op. En daarna had ik ineens trek in allemaal lekkere dingen
  donderdag 21 juni 2007 @ 08:40:07 #25
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_50681123
Klok een uur terug vanavond, toch?
Niet meer actief op Fok!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')