quote:Op donderdag 21 juni 2007 08:03 schreef Viking84 het volgende:
das waar.
Dus wanneer stop jij met je stokbrood en 2 wijntjes in het weekend?.
Lekker belangrijkquote:Op donderdag 21 juni 2007 08:20 schreef BabblingBrook het volgende:
Maar goed, al je de OP doorleest:
Wat niet de bedoeling is: (te)veel offtopic praten, eindeloze discussies voeren over keuzes van anderen, persoonlijke ruzies uitvechten in dit topic.
Wat wel de bedoeling is: praten over afvallen, hoe je dat doet en hoe het gaat, advies vragen, opscheppen over je resultaten, elkaar een beetje steunen en het gezellig houden!
Niet gemeen bedoeld hoor, maar het was wel even grappig. Jij staat te verkondigen dat gewoontes slecht zijn bij afvallen, en je drinkt zelf elke week wijn en eet stokbrood, maar bent niet van plan daarmee te stoppen omdat het een traditie is. Je bevestigt je eigen stelling precies.quote:
ik zeg ook nergens dat het gezond isquote:Op donderdag 21 juni 2007 08:22 schreef Plukie86 het volgende:
[..]
Niet gemeen bedoeld hoor, maar het was wel even grappig. Jij staat te verkondigen dat gewoontes slecht zijn bij afvallen, en je drinkt zelf elke week wijn en eet stokbrood, maar bent niet van plan daarmee te stoppen omdat het een traditie is. Je bevestigt je eigen stelling precies.
Ik ben het daar alleen niet mee eens, gewoontes kunnen ook goed zijn voor afvallen. Ik had altijd als gewoont e om heel regelmatig te eten, en dat doe ik nu nog steeds. Goed voor afvallen hoor.
ik bedoelde alleen maar dat gewoontes slecht zijn want als je wilt afvallen moet je bewust met je voeding om gaanquote:Op donderdag 21 juni 2007 08:25 schreef STING het volgende:
Je kunt niet sec zeggen dat gewoontes slecht zijn voor afvallen.
Met af en toe een stokbroodje en een wijntje kun je nog steeds goed en snel genoeg afvallen.
Echter sommige gewoontes kunnen het natuurlijk moeilijk voor je maken.
Ik weet wel dat je er niet mee stopt en dat hoeft ook helemaal niet natuurlijk, maar ik wijs je er gewoon even op dat wat je zegt in strijd is met wat je doet.quote:Op donderdag 21 juni 2007 08:16 schreef Miss_S het volgende:
ik ben niet van plan daar mee te stoppen renske
want het gaat daarbij niet alleen om het eten en drinken
dat zijn de enigste twee momenten dat ik mijn ouders in een week zie
het is meer een familie traditie geworden
Ik snap wat je bedoelt hoor, maar je kunt niet zeggen dat gewoontes per definitie slecht zijn.quote:Op donderdag 21 juni 2007 08:27 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ik bedoelde alleen maar dat gewoontes slecht zijn want als je wilt afvallen moet je bewust met je voeding om gaan
en bewust omgaan met je voeding en gewoontes gaan slecht hand in hand vind ik
maar goed ik heb al weinig zin meer om hier verder te posten
denk dat dat bij de meeste mensen toch net iets anders ligtquote:Op donderdag 21 juni 2007 08:29 schreef Viking84 het volgende:
Familietraditie = ook gewoonte. Net als friet eten op zaterdag en popcorn eten in de bios.
Nah! Waarom? Ik bedoelde het niet vervelend, hoor. Maar wat me opvalt: je geeft vaak kritiek op anderen, terwijl je je zelf net zo schuldig maakt aan hetzelfde gedrag.quote:Op donderdag 21 juni 2007 08:27 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ik bedoelde alleen maar dat gewoontes slecht zijn want als je wilt afvallen moet je bewust met je voeding om gaan
en bewust omgaan met je voeding en gewoontes gaan slecht hand in hand vind ik
maar goed ik heb al weinig zin meer om hier verder te posten
In dit geval is het meer een kwestie van verkeerd uitdrukken denk ik.quote:Op donderdag 21 juni 2007 08:32 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nah! Waarom? Ik bedoelde het niet vervelend, hoor. Maar wat me opvalt: je geeft vaak kritiek op anderen, terwijl je je zelf net zo schuldig maakt aan hetzelfde gedrag.
Dat is natuurlijk niet erg (zolang je je er maar van bewust bent dat je zelf ook dat gedrag veroont), maar als jij zegt dat gewoontes mbt eten slecht zijn, gaan mensen er vanzelf vanuit dat jij dus geen gewoontes mbt eten hebt en als ze er dan achterkomen dat je wel traditiegetrouw met je familie aan het stokbrood en de wijn zit, kunnen ze je eerdere opmerking niet meer zo serieus nemen, snap je?.
dat van jou was ook een gewone opmerkingquote:Op donderdag 21 juni 2007 08:32 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nah! Waarom? Ik bedoelde het niet vervelend, hoor. Maar wat me opvalt: je geeft vaak kritiek op anderen, terwijl je je zelf net zo schuldig maakt aan hetzelfde gedrag.
Dat is natuurlijk niet erg (zolang je je er maar van bewust bent dat je zelf ook dat gedrag veroont), maar als jij zegt dat gewoontes mbt eten slecht zijn, gaan mensen er vanzelf vanuit dat jij dus geen gewoontes mbt eten hebt en als ze er dan achterkomen dat je wel traditiegetrouw met je familie aan het stokbrood en de wijn zit, kunnen ze je eerdere opmerking niet meer zo serieus nemen, snap je?.
voel me nog steeds ziek dus vooral een lange dag om weer niet te etenquote:Op donderdag 21 juni 2007 08:32 schreef BabblingBrook het volgende:
Het is vandaag de langste dag, zijn jullie optimistisch en zien jullie deze dag als een kans om meer gezond te eten, of als een dag met meer verleidingen?
De variant op is het glas half vol of half leeg?quote:Op donderdag 21 juni 2007 08:32 schreef BabblingBrook het volgende:
Het is vandaag de langste dag, zijn jullie optimistisch en zien jullie deze dag als een kans om meer gezond te eten, of als een dag met meer verleidingen?
wel jezelf op een andere manier belonen dan hequote:Op donderdag 21 juni 2007 08:35 schreef Miss_S het volgende:
[..]
voel me nog steeds ziek dus vooral een lange dag om weer niet te eten
en krijg vanmorgen te horen of ik geslaagd ben, maar geen taart dus voor me hoe dan ook
Ja ik had gisteren een pepermuntje op. En daarna had ik ineens trek in allemaal lekkere dingenquote:Op donderdag 21 juni 2007 08:37 schreef STING het volgende:
[..]
De variant op is het glas half vol of half leeg?
Van verleidingen heb ik alleen last, als ik een keertje de verleiding niet heb weerstaan.
Dus als ik een keertje heb lopen schransen bij de BK, heb ik de sneller neiging om de dagen erna naar dat broodje kroket te grijpen in de kantine. De werking van het lichaam, gotta love it
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |