abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52978797
Voor wie is "Slank de lente in", ook wel bekend als "Slank de zomer in" bedoeld?
De Slank-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilootjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben (BMI van 27 of lager).
Wat niet de bedoeling is: (te)veel offtopic praten, eindeloze discussies voeren over keuzes van anderen, persoonlijke ruzies uitvechten in dit topic.
Wat wel de bedoeling is: praten over afvallen, hoe je dat doet en hoe het gaat, advies vragen, opscheppen over je resultaten, elkaar een beetje steunen en het gezellig houden!

Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje 'Ik wil ook!'.

Gesloten topics:
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |10|11|12|13|14|15|16|17|18|19|20
21|22|23|24|25|26|27|28|29|30|31|32|33|34|35|36|37|38|39|40
41|42|43|44|45|46|47|48|49|50|51|52|53|54|55|56|57|58|59|60
61|62|63|64|65|66|67|68|69|70|71|72|73|74|75|76|77|78|79|80
81|82|83|84|85|86|87|88|89|90|91|92|93|94|95|96|97|98|99

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan! Ga naar Dieet-web en maak daar een account aan. Na activatie en een eerste update van je gewicht zul je dan in het lijstje verschijnen. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Dat kun je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Nadat je een account hebt aangemaakt moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je in geen enkel lijstje.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

En sommige mensen mochten het al opgemerkt hebben, de regelmatige bezoekers van de "Slank de lente in"-reeks zijn iets intiemer geworden dan we allemaal gedacht hadden, want we kennen elkaar vanaf nu bij de voornaam!!
Mocht je een probleempje hebben met namen onthouden, dan wil dit misschien wel helpen:
Miss_S = Saskia
Thrilled = Kevin
Sylvana = Sylvana
Mordradead = Douwe
Spacehamster = Mira
Conleche = Colette
Mezel = Patricia
Veiligheidsspeldje = Marianne
Tangarine = Maarten
Mini_rulez = Marijke
STING = Thomas

Een paar van onze regulars houden een weblog bij over hun lijnpogingen:
Miss_S

60 recepten van Sonja Bakker

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden.
Pretentieus geneuzel.
pi_52978824
Kan een mod van 'bven'' 'boven' maken?
Pretentieus geneuzel.
  donderdag 6 september 2007 @ 11:58:42 #3
177846 colette
kloon van conleche
pi_52978979
TerugVindSmiley
pi_52979064
ik ga zo maar eens lunchen

ontbijt: 2 plakken ontbijtkoek + thee
lunch: 2 broodjes met kaas en komkommer
avondeten: gebakken aardappeltjes met slavink en rauwkost
pi_52979389
Vandaag best een volle dag voor mij, heb er nu 4 uur studie op zitten en vanmiddag hoorcolleges.
Tot nu toe gegeten: 2 boterhammen, plakje ontbijtkoek en een appel. Dan nog 2 in de tas en een appel en een pakje limonade. Vanavond rijst eten ofzo en dan komt het helemaal goed hoop ik (gisteravond ook slecht gedaan toch, denk dat het eraan ligt dat ik ongesteld moet worden ), ik zal het wel merken op de weegschaal van het weekend iig weg streefgewicht!
Het mooi kotsende meisje.
pi_52979639
Die link die onderaan staat in de OP, moet die niet op de Dieetclub linksite?
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
pi_52980357
tt gefixed
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 6 september 2007 @ 13:08:55 #8
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_52980553
Zullen we afspreken dat we vanaf topic 102 Slank de herfst in gaan? Of moet ik even in FB vragen of ze de huidige TT ff willen aanpassen? (aangezien we toch vergeten de deeltje 102 de nieuwe titel te geven en we er nu nog even aan kunnen wennen ).
Niet meer actief op Fok!
pi_52980660
Van mij mag het nu al wel gewijzigd worden, de zomer is wel voorbij ja
pi_52980687
zo ben weer thuis van school en heb net gelunched met een broodje gegrilde kip, het broodje is dan weer minder gezond maar gegrilde kip kan niet veel kwaad dacht ik zo
pi_52981006
quote:
Op donderdag 6 september 2007 13:21 schreef Miss_S het volgende:
zo ben weer thuis van school en heb net gelunched met een broodje gegrilde kip, het broodje is dan weer minder gezond maar gegrilde kip kan niet veel kwaad dacht ik zo
Nou ja, dat willen ze je graag laten denken, maar het zou me niks verbazen als ze die kip eerst insmeren met een of ander vet, en er vervolgens nog suikersaus overheen gooien
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
pi_52981053
quote:
Op donderdag 6 september 2007 13:40 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Nou ja, dat willen ze je graag laten denken, maar het zou me niks verbazen als ze die kip eerst insmeren met een of ander vet, en er vervolgens nog suikersaus overheen gooien
niet als je het zelf grilled
pi_52981097
quote:
Op donderdag 6 september 2007 13:42 schreef Miss_S het volgende:
niet als je het zelf grilled
Dan is die kans inderdaad iets minder groot
  donderdag 6 september 2007 @ 13:47:39 #14
177846 colette
kloon van conleche
pi_52981183
quote:
Op donderdag 6 september 2007 13:44 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Dan is die kans inderdaad iets minder groot
Hoewel ik over mijn zelf gegrillde kip graag nog wat niet vette, maar o zo zoete Thaise chilisaus gooi
  donderdag 6 september 2007 @ 13:55:35 #15
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_52981402
, godsamme. Ik moet weg, maar ik kan m'n sleutels nergens vinden. Bel ik Mark op om te vragen of hij weet waar ze liggen, heeft 'ie z'n foon niet mee. En ik weet vrijwel zeker dat ze bij hem moeten liggen, maar zie maar eens wat terug te vinden in die enorme rotzooi op z'n kamer.

Bleh, ik ben pissig. Als ik ergens niet tegen kan, dan is het wel als ik m'n sleutels kwijt ben. Ze zitten altijd in m'n jas of in m'n tas en nu zijn ze nergens te vinden.

Maar ik zie dat we nu Slank de herfst in gaan .
Niet meer actief op Fok!
pi_52984483
Ik vind slank de winter door eigenlijk een veel leukere ... Bedoeling is na de kerst geen dikke papzak te zijn namelijk hihi

Ik heb me vandaag eens aan mn eigen voornemens gehouden: totaal 4 boterhammen op, en daarnet een festini ijsje. En that's it. Straks (even in de koelkast gekeken) gehaktstaaf, gebakken aardappeltjes (maar die stoppen we in de oven, is dat gezonder?) en iets van groente, maar dat kon ik niet vinden. Het klinkt niet heel erg gezond, maar heb nu eens overdag normaal gegeten Dus dat komt wel goed ...

Vandaag ook geen hoofdpijn gehad: ik heb al kleine pauze 'eten' een flesje cola light meegenomen, vult enorm en ik drink dan tenminste alweer een halve liter meer. Dat ga ik vaker doen denk ik

@Sylvana, in de meeste groepen/zorginstellingen eten ze een stuk minder gezond dan je zou denken. Veel komt kant en klaar uit de fabriek, en zit vol vet en suiker. Er gaan vaak halve tonnen boter over de groentes! Dus zelfs daar zou ik niet teveel van eten ... Misschien zorgen dat je vantevoren thuis, of achteraf nog wat eet en daar gewoon een kleine portie?
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  donderdag 6 september 2007 @ 16:38:15 #17
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_52984902

Vandaag tot nu toe 835 calorieen gehad, geen idee wat het avondeten is dat zie ik nog wel

Nog geen idee of ik vanavond moet werken, als ik vrij ben ga ik wel weer hardlopen
Bernie en ik zijn tof.
pi_52985032
Maar waar is het plaatje nou gebleven Nu issie alweer weg ... (in de OP) ...

(en het verhaaltje is nog steeds van slank de zomer in )
pi_52985218
Wanneer gaan we eigenlijk slank de feestdagen in? (de pepernoten en speculaasjes liggen immers al in de winkel...)
'k Heb behoorlijke spierpijn, bovenbenen, achterkant... morgen maar niet meer dan gisteren lopen maar hetzelfde en iets minder snel ofzo anders hou ik die spierpijn!
  donderdag 6 september 2007 @ 16:56:54 #20
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_52985297
We gaan niet Slank de feestdagen in, want de herfst overlapt de feestdagen grotendeels . Maar als jij er Slank de feestdagen in van wilt maken, ga je zelf maar slijmen bij DarkElf, want die heeft al 2 keer een OP voor ons aangepast vandaag .

Zo, net weer even naar de stad gefietst, want een bestelling was beginnen. Ik gebruik speciale apparatuur, omdat ik slechthorend ben en ik had een nieuw dingetje nodig voor aan m'n hoorapparaat, aangezien ik een nieuw hoorapparaat heb. 2 jaar geleden ben ik dat dingetje kwijtgeraakt en toen moest ik bijna 700 euro betalen voor een nieuw (gelukkig vergoedde het ziekenfonds dat) en nu kostte het maar 31 euro . Er móet eerder wel iets misgegaan zijn dan . Vaag.

Ik ga straks frietjes eten, want daar heb ik nu echt even zin in, dus dan mag het van mezelf. Morgen eet ik bij m'n ouders en voor zaterdag staat er nog een maaltijdsalade in de koelkast .
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 6 september 2007 @ 16:57:47 #21
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_52985320
@ Chicolate:

aardappeltjes uit de oven zijn gezonder, want dan heb je immers geen boter / olie nodig .
Niet meer actief op Fok!
pi_52985402
quote:
Op donderdag 6 september 2007 16:57 schreef Viking84 het volgende:
@ Chicolate:

aardappeltjes uit de oven zijn gezonder, want dan heb je immers geen boter / olie nodig .
Ik verdenk de aardappeltjes ervan voorgebakken te zijn ofzo ...
pi_52985546
nu al veranderen in feestdagen? nee joh, tis nog niet eens herfst
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_52985657
quote:
Op donderdag 6 september 2007 17:09 schreef DarkElf het volgende:
nu al veranderen in feestdagen? nee joh, tis nog niet eens herfst
Ik bedoelde ook helemaal niet nu ik zei 'wanneer gaan we dat doen', voor de mensen die zich voor een of ander gala-achtig iets in een strakke jurk of pak gaan proppen enzo. Bij de intocht van sinterklaas misschien
pi_52985747
Misschien kun je tegen die tijd beter een topic maken met als titel: Slank de feestdagen uit.
Pretentieus geneuzel.
pi_52985897
vandaag voor het eerst 5 minuten hardlopen in het schema van evy
ging eigenlijk beter dan verwacht

ik had trouwens op school gezien dat ze wel veel lekkers in de kantine hebben maar goed ben niet van plan daar veel te kopen misschien afentoe iets van drinkyoghurt
  donderdag 6 september 2007 @ 17:27:10 #27
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_52985984
Bij ons hebben ze allemaal lekkere kroketjes en kaassouffleetjes in de kantine. Ben ik even blij dat ik nauwelijks meer op de uni ben .
Niet meer actief op Fok!
pi_52986052
Oh, ze hebben bij ons friet, allerlei snacks, omeletten, tosti's, brownies, donuts, allerlei chocolade en drop e.d...

En fruit, en vers afgebakken broodjes, en kipfilet voor erop
En lekkere soep!

Ik wil eens zelf soep gaan maken, lijkt me wel tof, maar dan moet ik eerst een grote pan kopen...
Maar mochten jullie nog tips/recepten hebben, dan zijn ze welkom
pi_52986057
quote:
Op donderdag 6 september 2007 17:27 schreef Viking84 het volgende:
Bij ons hebben ze allemaal lekkere kroketjes en kaassouffleetjes in de kantine. Ben ik even blij dat ik nauwelijks meer op de uni ben .
die dingen hebben ik eigenlijk nog niet gezien bij ons
hier is het vooral broodjes met vanalles
pi_52986096
Bij ons hebben ze ook van alles. Maar ook lekker fruit .
Alleen soms pik ik toh lekker een kroketje als avondeten. Gna. Gna.
Pretentieus geneuzel.
pi_52986107
In het MC hebben ze zelfs gewoon boterhammen en broodjes en los beleg, meestal neem ik soep tussen de middag als ik wat neem, thuis brood smeren is toch goedkoper. Maaltijden zijn friet en bami en/of nasi geloof ik, maar die heb ik dus nooit op. Ook een grote keuze aan toetjes die neem ik dus nooit
pi_52986165
quote:
Op donderdag 6 september 2007 17:32 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
In het MC hebben ze zelfs gewoon boterhammen en broodjes en los beleg, meestal neem ik soep tussen de middag als ik wat neem, thuis brood smeren is toch goedkoper. Maaltijden zijn friet en bami en/of nasi geloof ik, maar die heb ik dus nooit op. Ook een grote keuze aan toetjes die neem ik dus nooit
Toetjes .
Bitterkoekjespudding van Mona .
Pretentieus geneuzel.
pi_52986209
quote:
Op donderdag 6 september 2007 17:32 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Ook een grote keuze aan toetjes die neem ik dus nooit
Ja, dat begrijp ik dus nooit, volgens mij worden die helemaal niet verkocht..
Ik ben toch echt wel eens tot een uur of 9 op de uni gebleven, met uitzicht op de kantine, maar ik heb niemand gezien die daar ging eten.. En overdag koopt al helemaal niemand een vla/room ding
pi_52986259
quote:
Op donderdag 6 september 2007 17:36 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Ik ben toch echt wel eens tot een uur of 9 op de uni gebleven, met uitzicht op de kantine, maar ik heb niemand gezien die daar ging eten.. En overdag koopt al helemaal niemand een vla/room ding
Ik vroeger wel hoor! In plaats van brood nam ik dan zo'n chocolademousseje.
Pretentieus geneuzel.
pi_52986268
quote:
Op donderdag 6 september 2007 17:36 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Soms, heel soms als de soep vies is neem ik een weinig vet & suiker bevattend yoghurt dingetje bij m'n brood
ik hou van toetjes, dat zal het zijn
  donderdag 6 september 2007 @ 17:45:16 #36
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_52986409
Ik ben sowieso geen toetjeseter. Thuis at ik wel altijd yoghurt na de warme maaltijd, maar toen ik op mezelf ging wonen, ben ik daarmee gestopt en ik heb het geen moment gemist. Zinvolle toevoeging. Ik zit toch al vol. Dan neem ik liever wat yoghurt als ontbijt .
Niet meer actief op Fok!
pi_52986662
quote:
Op donderdag 6 september 2007 17:45 schreef Viking84 het volgende:
Ik ben sowieso geen toetjeseter. Thuis at ik wel altijd yoghurt na de warme maaltijd, maar toen ik op mezelf ging wonen, ben ik daarmee gestopt en ik heb het geen moment gemist. Zinvolle toevoeging. Ik zit toch al vol. Dan neem ik liever wat yoghurt als ontbijt .
Ik snap toetjes eigenlijk niet zo goed... Heb je net lekker gegeten, helemaal warm, en dan ga je koude vla of ijs oid naar binnen werken. Ik vind dat maar een rotgevoel.

Warme toetjes zijn wel weer goed, maar alleen als het eten niet lekker was en ik dus niet genoeg heb gegeten
pi_52986673
quote:
Op donderdag 6 september 2007 17:45 schreef Viking84 het volgende:
dat heb ik dus ook
was echt gewenning dat ik elke dag een toetje at maar nu doe ik het al jaren niet meer (behalve dan als ik uiteten ga neem ik wel een nagerecht)
pi_52986996
IKKE BEN DOL OP TOETJES. Ik heb het liefste als voorgerecht tarte tatin, dan als hoofdgerecht chocolademousse en dan als toetje heul veul ijs Hé, de smiley met de tong naar boven is er weer!! (of zou dat per computer verschillen?
pi_52987204
Ik ben een echt toetjesmens, helemaal dol op allerlei verschillende en heerlijk smakende nagerechtjes. IJsjes, sorbets, vla, vruchtenyoghurt en al die lekkere grote ijsbekers in restaurants Met fruit, chocola ... of tiramishu of pannekoekjes met warme peer, ijs en chocosaus ... of verse aarbeien ... of ... of .... Jammie

Mona Hangop met appel/kaneel smaak (mn toetje van vandaag hihi)
pi_52987321
quote:
Op donderdag 6 september 2007 17:34 schreef roooosje het volgende:

[..]

Toetjes .
Bitterkoekjespudding van Mona .
Zelfgemaakte bitterkoekjespudding
Alleen ben ik dan al de helft kwijt aan mijn moeder, zij is er ook gek op maar maakt het zelf nooit.
pi_52987327
O ja ff volslagen offtopic: maar ik heb vandaag een heel groot schilderij verkocht (én voor mijn doen een hele dure), dus ik ben heel blij
pi_52987908
quote:
Op donderdag 6 september 2007 18:25 schreef conleche het volgende:
O ja ff volslagen offtopic: maar ik heb vandaag een heel groot schilderij verkocht (én voor mijn doen een hele dure), dus ik ben heel blij
Lekker joh! Gefeliciteerd
pi_52991135
ppfffftt

Ik ben heel. erg. moe.
En ik heb geen kleding kunnen vinden voor de bruiloft van zaterdag, de vergadering ging niet eens door omdat we geen tijd hadden en ik heb ook niet meer hardgelopen.

Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_52992444
quote:
Op donderdag 6 september 2007 16:24 schreef Chicolate het volgende:

@Sylvana, in de meeste groepen/zorginstellingen eten ze een stuk minder gezond dan je zou denken. Veel komt kant en klaar uit de fabriek, en zit vol vet en suiker. Er gaan vaak halve tonnen boter over de groentes! Dus zelfs daar zou ik niet teveel van eten ... Misschien zorgen dat je vantevoren thuis, of achteraf nog wat eet en daar gewoon een kleine portie?
In onze leefgroep wordt gewoon zelf gekookt Ik heb vandaag gewoon een kleine slavink genomen, een paar aardappeltjes en erg veel rauwkost, die erg lekker was

1 ding is wel makkelijk, snoepen of andere slechte dingen eten doe ik daar niet, het is echt de maaltijden zelf en fruit dat ze krijgen daar.
  vrijdag 7 september 2007 @ 07:14:12 #46
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_52997450
Goedemorgen ,

ik ben de eerste, zie ik .

Feli met de aankoop van je schilderij, Colette .

I love my buik trouwens. Hij is platter dan 'ie in de laatste weken was. Wat 2 kg verschil al niet kan doen. Verder heb ik gisteravond in bed een prachtige inleiding bedacht voor m'n scriptie (jaja, 's avonds of tijdens het douchen komen de wildste ideeën los), dus ik ga straks heerlijk aan het schrijven . Vanmiddag weer naar Drachten om auto te rijden. Nu eerst even een bakje yoghurt met cruesli .
Niet meer actief op Fok!
pi_52997550
73
pi_52997633
72 dus weer een halve kilo kwijt
pi_52997803
Hoi .

Vanavond een barbecue waar ik helemaal geen zin in heb maar wel naar toe moet. Ik ga denk ik maar gewoon proberen om op tijd weg te gaan, want ik ben bang dat ik anders maar blijf door eten. 't Is ook zo'n barbecue met vlees, brood, sauzen en als enige salade huzarensalde, dus echt veel goeds kan ik niet doen.
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_52998533
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 07:55 schreef Miss_S het volgende:
72 dus weer een halve kilo kwijt
Ik zag in het Dieetclubtopic dat je maat 42 al dik vindt
Kom ik met mijn BMI van 22,5 inmiddels en maat 42
(mijn punt is dus: het is nogal afhankelijk van je lengte..)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')