en dit is al de tweede keerquote:Op donderdag 23 augustus 2007 11:41 schreef Alcarin het volgende:
Hmm.
Leuk, dat iemand vanuit het niets het vorige topic vol maakt, maar open dan ook even een nieuwe..![]()
Nee, dat is zo, maar het gaat om het principe!quote:Op donderdag 23 augustus 2007 11:43 schreef Miss_S het volgende:
en dit is al de tweede keer
maar goed het is niet zoveel moeite
omdat we lui zijnquote:Op donderdag 23 augustus 2007 11:50 schreef Sjeen het volgende:
Waarom werken jullie de linkjes naar de oude topics niet meer bij?
Dat viel mij idd ook al op, dat er nog een boel topics missenquote:Op donderdag 23 augustus 2007 11:50 schreef Sjeen het volgende:
Dat viel mij net ook al op, ik fiks het wel weer even.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 11:50 schreef Sjeen het volgende:
dat vind ik ook een goed ideequote:Op donderdag 23 augustus 2007 11:57 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Dat viel mij idd ook al op, dat er nog een boel topics missen
Wat mij betreft kun je ze er dan beter gewoon allemaal uit halen.
Ja, dat is ook wel een goed idee. Gewoon alleen die naar het vorige topic erin zetten. Die oude topics gaat toch niemand meer teruglezen volgens mijquote:Op donderdag 23 augustus 2007 12:10 schreef Chicolate het volgende:
(over de linkjes, misschien wel een slim idee om de link naar het vorige topic erin te laten staan ... in de OP steeds, zoals bij de Dieetclub)
Maar het staat wel leuk!quote:Op donderdag 23 augustus 2007 12:11 schreef Sylvana het volgende:
Ja, dat is ook wel een goed idee. Gewoon alleen die naar het vorige topic erin zetten. Die oude topics gaat toch niemand meer teruglezen volgens mij
straks staan er 100 linkjesquote:Op donderdag 23 augustus 2007 12:30 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Mwah, ik vind het niet echt boeiend en de OP wordt wel erg lang zo
goedzoquote:Op donderdag 23 augustus 2007 13:23 schreef StefanieV het volgende:
Net mijn boterhammen op met een kom soep. Alhoewel ze niet echt lekker wasHad zin in chocolade maar heb er toch geen gekocht
![]()
Goed van jequote:Op donderdag 23 augustus 2007 13:23 schreef StefanieV het volgende:
Net mijn boterhammen op met een kom soep. Alhoewel ze niet echt lekker wasHad zin in chocolade maar heb er toch geen gekocht
![]()
dat is ook lekkerquote:Op donderdag 23 augustus 2007 15:20 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Goed van je
Ik werd net gebeld dat de stageplek die ik zelf had gevonden aan de voorwaarden voldoet en ik er mag solliciterenDus net mn sollicitatiebrief en cv gemailed en dan hoop ik dat ik begin volgende week word uitgenodigd voor een gesprek en gewoon vanaf woensdag stage kan lopen
Super zeg ! Succesquote:Op donderdag 23 augustus 2007 15:20 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Goed van je
Ik werd net gebeld dat de stageplek die ik zelf had gevonden aan de voorwaarden voldoet en ik er mag solliciterenDus net mn sollicitatiebrief en cv gemailed en dan hoop ik dat ik begin volgende week word uitgenodigd voor een gesprek en gewoon vanaf woensdag stage kan lopen
ik kan me voorstellen dat je dan niet echt gemotiveerd bentquote:Op donderdag 23 augustus 2007 16:20 schreef Sukilove het volgende:
Morgen mijn laatste hertentamen en ik heb zoooooooooooo weinig motivatie. Ik heb nog nauwelijks iets gedaan.
Het idee dat ik mijn propedeuse pas volgend jaar hóef te halen en dat ik nu 50 studiepunten heb (en dus wel gewoon door mag) is ook niet echt motiverend.
En verder knabbel ik op worteltjes. Dus dát is dan wel weer goed.
zit wel een beetje tegen hequote:Op donderdag 23 augustus 2007 17:24 schreef roooosje het volgende:
![]()
Ik heb vanavond hertentamen om 8 uur, ik dacht van: 'Goh, dan ga ik wat eerder naar school, dan leer ik nog wat en dan eet ik op school wel wat. Is de kantine dichtMijn fiets kapot
De bus rijdt weinig
de stad (de AH dus) is niet dichtbij
![]()
Resultaat: dineren met ' Time-Out biscuits, een fles water en een Liga Milk Break. Geen zin om om half 10 nog een maaltijd naar binnen te werken, slecht voor mijn darmen enzo.
Verder gaat het goed![]()
Dankjequote:Op donderdag 23 augustus 2007 17:25 schreef Miss_S het volgende:
[..]
zit wel een beetje tegen he
succes met je hertentamen
Ja, dan zitten we bij de deeltijders, die hebben 's avonds lesquote:Op donderdag 23 augustus 2007 17:28 schreef Sylvana het volgende:
Het zit je niet echt mee he roooosje
Veel succes met je hertentamen
Wat een rare tijd trouwens, 8 uur 's avonds nog
Ik ga zo ook maar eens eten maken en dan vanavond nog ff naar de sportshcool, en dan ben ik 3 keer geweset deze week, en vandaag ook niet veel gegeten (alleen de 3 hoofdmaaltijden ) dus ben erg benieuwd wat de weegschaal morgenochtend zegt
wat heb je vandaag gegeten?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 17:28 schreef Sylvana het volgende:
Het zit je niet echt mee he roooosje
Veel succes met je hertentamen
Wat een rare tijd trouwens, 8 uur 's avonds nog
Ik ga zo ook maar eens eten maken en dan vanavond nog ff naar de sportshcool, en dan ben ik 3 keer geweset deze week, en vandaag ook niet veel gegeten (alleen de 3 hoofdmaaltijden ) dus ben erg benieuwd wat de weegschaal morgenochtend zegt
is dat trouwens speciale honing die je op je brood kan doen of kan dat met alle soorten honing?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 17:34 schreef Sylvana het volgende:
ja, dat weet ik, maar mn salaris is er nog steeds niet
dus als ontbijt 2 plakken ontbijtkoek, lunch 2 broodjes met honing en als avondeten roerbakmie
morgen komt sowieso de stufi
Ik heb geen idee, het is goudheldere bijenhoning en stond gewoon bij het broodbelegquote:Op donderdag 23 augustus 2007 17:36 schreef Miss_S het volgende:
[..]
is dat trouwens speciale honing die je op je brood kan doen of kan dat met alle soorten honing?
misschien wel een keer lekker heb nu toch honing voor bij de griekse yoghurt
niet heel gezond maar goed
Ik ook! Ik wil dat de vis nu klaar is!quote:Op donderdag 23 augustus 2007 18:50 schreef Chicolate het volgende:
Zo! Ik heb honger!(wanneer is het avondeten nou eindelijk klaar, fruitrijst zonder de banaan want die heeft mn vader perongeluk opgegeten op een onbewaakt moment
)
dat is ook niet slim hequote:Op donderdag 23 augustus 2007 18:51 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Ik ook! Ik wil dat de vis nu klaar is!
Het duurt altijd te lang, want ik ga pas koken als ik al honger heb![]()
Tja, eten als ik geen honger heb is helemaal stom. Het zou eigenlijk langzamer moeten beginnen, maar het is altijd *bam* 'give me FOOOD!!!'quote:
ik vind eten als je geen honger hebt eigenlijk ook stomquote:Op donderdag 23 augustus 2007 18:56 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Tja, eten als ik geen honger heb is helemaal stom. Het zou eigenlijk langzamer moeten beginnen, maar het is altijd *bam* 'give me FOOOD!!!'
Ik volg je even niet... eten als je geen honger hebt is stom, maar je moet niet eten als je honger hebt?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 18:58 schreef Miss_S het volgende:
ik vind eten als je geen honger hebt eigenlijk ook stom
maarja ik krijg niet snel honger dus dan zou ik bijna nooit eten
maar je moet niet gaan eten als je al honger hebt
ja ik vind eten als je honger hebt stomquote:Op donderdag 23 augustus 2007 19:01 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Ik volg je even niet... eten als je geen honger hebt is stom, maar je moet niet eten als je honger hebt?
Ik eet alleen als ik honger heb, dan wordt het eten veel lekkerder![]()
En nu gaat die vis eraan!!!![]()
zo moeilijk is dat toch niet?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:08 schreef Sylvana het volgende:
Wie het langste op de loopband kon blijven, 6 km per uur, met een helling van 7%.
ik vind 7% aardig wat met die korte beentjes van mij hoorquote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:17 schreef Miss_S het volgende:
[..]
zo moeilijk is dat toch niet?
ik heb geen fantastische conditie maar kan dat toch wel een uurtje volhouden
ja met jouw lengte is dan 6km per uur ook wel hard, maar hoe groot was hij?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:22 schreef Sylvana het volgende:
[..]
ik vind 7% aardig wat met die korte beentjes van mij hoor
en al helemaal als je net daarvoor hebt gefitnessed en al 3 kwartier op de crosstrainer heb gestaan
en ik sta echt amper op de loopband, haat rennen
jij staat er iedere dag op, das anders, een uur op de crosstrainer hou ik ook makkelijk vol, maar dat doe ik dan ook regelmatig
Hij was ook niet zo groot, 1.70 ofzo, maar hij deed haast nooit cardio dus, vooral kracht. Dus hij was wel breed, maar had amper conditiequote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:31 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ja met jouw lengte is dan 6km per uur ook wel hard, maar hoe groot was hij?
een gemiddelde man moet toch geen moeite daarmee hebben
nou misschien dat hij na dit wel meer aan zijn conditie gaat werkenquote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:37 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Hij was ook niet zo groot, 1.70 ofzo, maar hij deed haast nooit cardio dus, vooral kracht. Dus hij was wel breed, maar had amper conditie
het zou me niks verbazenquote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:50 schreef Miss_S het volgende:
[..]
nou misschien dat hij na dit wel meer aan zijn conditie gaat werken
door wie werd het je allemaal aangeboden?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 22:16 schreef Addict89 het volgende:
Zo, eerste dag overleefd. Niet gesnoept ondanks dat het me te vaak werd aangeboden vandaag.
Ouders, was vandaag allemaal bezoek, dus vandaar.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 22:17 schreef Miss_S het volgende:
[..]
door wie werd het je allemaal aangeboden?
oja dat kan lastig zijnquote:Op donderdag 23 augustus 2007 22:22 schreef Addict89 het volgende:
[..]
Ouders, was vandaag allemaal bezoek, dus vandaar.
Hmm jammer, maar gewoon doorgaan en dan gaan die kilo's er echt wel af!quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 08:08 schreef Sylvana het volgende:
Goeiemorgen
Hier nog geen 57 gezien op de weegschaal, zelfde als gisteren, 58.0
Volgende keer de weegschaal meenemen naar de sportschool, volgens mij heeft ie dat gemist gisteravond en is er daarom niks af
gefeliciteerdquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 06:30 schreef Alcarin het volgende:
Mogge!
Ik weeg vandaag 74 kilo![]()
Dus een BMI van 22,8 en dat is onder de 23![]()
![]()
Jij ook een fijne vakantie danquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 09:48 schreef Beessie-Jen het volgende:
Miss S waar ga jij naar toe???
Ik vertrek ook vanmiddag nl....
een stripclub?quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 12:24 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Hier zijn jullie dus
Ik ga ergens solliciteren en dan willen ze je gewicht, lengte en schoenmaat weten. Het is geen modellen bureau en ze gaan geen schoenen voor me kopen dus waarom ze dit vragen weet ik ook niet![]()
Wat raar zeg. Waar ga je solliciteren danquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 12:24 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Hier zijn jullie dus
Ik ga ergens solliciteren en dan willen ze je gewicht, lengte en schoenmaat weten. Het is geen modellen bureau en ze gaan geen schoenen voor me kopen dus waarom ze dit vragen weet ik ook niet![]()
waar je dus aangenomen word op je uiterlijkquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 12:39 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Nee is een promotie bedrijf gewoon wat je wel eens in de stad ziet en zo..
Je zult wel bepaalde kleding aanmoeten als je de straat op moet om dingen te promoten, dus misschien dat ze het daarom willen weten?quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 12:24 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Hier zijn jullie dus
succes danquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 12:47 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Nou ja met mn uiterlijk zit t wel goed dus ik heb er alle vertrouwen in
Pasfoto erbij..quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 12:40 schreef Miss_S het volgende:
waar je dus aangenomen word op je uiterlijk
geen cup maat hoeven op te geven?
ja het is wel dat er overal opgelet word op je uiterlijkquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 12:56 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Pasfoto erbij..
Als ze vinden dat je lelijk bent, of te zwaar voor je lengte, hoeven ze je waarschijnlijk niet. Dat is eigenlijk overal wel zo, maar meestal valt het niet zo op![]()
Ook wel logisch ... ze willen geen lelijke trol die hun product probeert te promoten, dan lopen de klanten wel snel wegquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 12:57 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ja het is wel dat er overal opgelet word op je uiterlijk
maar dit is wel echt heel duidelijk
Chicolate, hebben jullie een magnetron?? Dan moet je een stoomaaltijd bij de AH halen die zijn hartstikke lekker, de meeste varianten zijn ook vrij gezond en daar hoef je niet voor te kunnen koken! Misschien dat ze die ook bij een andere supermarkt hebben, maar dat weet ik niet.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 18:14 schreef Chicolate het volgende:
1 blik op google .. "kebab bevat teveel bacterien" ... "broodje kebab 6x ongezonder dan big mac vanwege schadelijke transvetzuren"...
Ok laat dat maar zitten xD Ik ga NU naar de supermarkt, en desnoods fiets ik een halfuur extra om bij de AH een echte salade of kant en klaar fruit te halen(en we hebben hier een schandelijk dure Chinees, dus laat ik dat ook maar niet doen)
Moet je echt doen, leren koken! Alle andere huishoudelijke karweitjes vind ik vreselijk, maar koken doe ik graag.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 19:53 schreef Chicolate het volgende:
... Dat las ik nou net te laatIk heb nu bij de C1000 een saladepakket gehaald, en thuis uit de vriezer gehaktballetjes in zoetzure saus geplukt. Dat op 2 boterhammen gedaan, en dat was mijn maaltijd
Niet supergezond, maar beter dan het voorgestelde frietje halen xD
Stond in de winkel, besloot dat ik bij de sla nog wat vlees moest ... wilde kipfilet kopen ... bedacht me net op tijd dat daar kruiden op moeten en ik daar totaal geen verstand van heb ... dus daarom toch maar de vriezer in gedoken. Moet toch eens leren te koken![]()
kipfiletje kruiden is helemaal niet moeilijk hoor! Je strooit gewoon wat kipkruiden eroverheen en klaar is keesquote:Op zaterdag 25 augustus 2007 20:18 schreef Chicolate het volgende:
Ik kan koken, zolang mn moeder instructies achterlaat ... maar met een kipfiletje zelfstandig aan de slag gaan en proberen dat te kruiden ... gaat me toch nog net iets te ver.![]()
(en stomme is, heb in de tussentijd best veel snoep naar binnen gewerkt, omdat ik zo'n honger had en zat te wachten tot ze thuiskwamen ... wat niet gaat gebeuren voor vanavond laat)
Goed bezig, maar hoezo gourmetten EN bbqen op 1 dagquote:Op zondag 26 augustus 2007 11:44 schreef Chicolate het volgende:
Hey welkomIs er nog iets bijzonders met oktober?
![]()
... ik ben tot nu toe heel goed bezig vandaag(het idee dat ik vanmiddag in bikini moet zal ook wel meespelen), geen grote mergpijp bij de koffie genomen, maar gewoon een glas cola light. Waar ik ook maar weer mee moet gaan minderen na vandaag, de hartkloppingen enzo komen weer terug, teveel caffeine.
Ik ga het bewijs leveren, gourmetten en BBQ'en op 1 dag kan prima slank
Als het goed gaat, op vakantie... naar een warm landquote:Op zondag 26 augustus 2007 11:44 schreef Chicolate het volgende:
Hey welkomIs er nog iets bijzonders met oktober?
![]()
Wij gaan vanavond ook gourmetten. Ben niet bang voor het vlees, ben niet bang voor de salades, ben aleen bang voor se saucjes... die zijn zo lekker en ik kan er bijna niet zonderquote:Ik ga het bewijs leveren, gourmetten en BBQ'en op 1 dag kan prima slank
Welnee... dat heb ik ook als man. Als je begint met buikspieren te kweken.. zijn de bovenste die het snelst en makkelijkst vorm krijgen. De onderste zijn gewoon keihard moeilijk omdat je buik daar is. Daarvoor moet je dus heel veel cardio doen.quote:Op zondag 26 augustus 2007 11:49 schreef Chicolate het volgende:
en het lijkt alsof ik de bovenste spieren van een sixpack heb, maar dat is gewoon vet in die vorm.
tzatziki is zooo lekkerquote:Op zondag 26 augustus 2007 11:51 schreef Plukie86 het volgende:
Slanke bbq tip: maak tzatziki! Beetje yoghurt, beetje knoflook, beetje kommer (of een zakje mix voor dipsaus met tzatzikismaak, dan hoeft er geen knoflook in). Lekker bij stokbrood, of op een broodje hamburger als sausje!
@ Dizer: gebruik ketchup, dat is niet zo schadelijk. Of mayo light, dat heb ik sinds kort ook in de koelkast staan van Remia en scheelt echt een berg in vet en kcal. Want bij een bbq moet je toch een beetje genieten, nietwaar?
Neequote:Op zondag 26 augustus 2007 11:51 schreef Dizer het volgende:
[..]
Welnee... dat heb ik ook als man. Als je begint met buikspieren te kweken.. zijn de bovenste die het snelst en makkelijkst vorm krijgen. De onderste zijn gewoon keihard moeilijk omdat je buik daar is. Daarvoor moet je dus heel veel cardio doen.
Oh Dizerquote:Op zondag 26 augustus 2007 11:53 schreef Dizer het volgende:
[..]
tzatziki is zooo lekker.
Ja, dat doe ik meestal ook wel hoor, aan de ketchup. Dat gaat nog wel. Plus het is niet erg dat er wat suiker in zit, want dan is dat het enige suiker dat ik zowat binnenkrijg dan.
Alleen knoflooksauce is zo lekker bij de BBQ.
Je kan zelf ook slanke knoflooksaus makenquote:Op zondag 26 augustus 2007 11:53 schreef Dizer het volgende:
[..]
tzatziki is zooo lekker.
Ja, dat doe ik meestal ook wel hoor, aan de ketchup. Dat gaat nog wel. Plus het is niet erg dat er wat suiker in zit, want dan is dat het enige suiker dat ik zowat binnenkrijg dan.
Alleen knoflooksauce is zo lekker bij de BBQ.
Welnee joh! Ga je naat de sportschool? Indien zo, vraag aan een van de instrecteurs hoe je je buikspieroefeningen beter kan aanpassen.quote:Op zondag 26 augustus 2007 12:01 schreef Chicolate het volgende:
[..]
NeeJe gaat me niet vertellen dat het echt spieren zijn ... (Hmmm je ziet ze wel beter als ik mn buik aanspan ... ) Maar ik wil geen sixpack
Ik ben een meisje!!! (en mn bh's gaan er strakker door zitten, bijkomend nadeel, mn al te kleine sportbh past nu dus echt niet meer) ... maar kan je dat krijgen als je nog maar 1 week buikspieroefeningen doet?
*denkt erover daar maar snel mee te stoppen voordat het erger wordt
ligt eraan hoeveel je wilt afvallenquote:Op zondag 26 augustus 2007 11:53 schreef marcb1974 het volgende:
Als ik nu begin met afvallen zou ik het dan redden voor de zomer van 2009?
Dat ben jij alquote:Op zondag 26 augustus 2007 12:05 schreef roooosje het volgende:
[..]
Afvallen, zodat ik weer een sexy moddafokka ben![]()
Uhm nee ... zit op een vechtsport en daar trainen we ze. Maar dat ging me altijd wat lastig af, dus doe nu een weekje lang al iedere ochtend even die oefeningen ... Nu gaat het me veel gemakkelijker af (moet sterke spieren hebben, krijg in dat gebied heel veel en harde trappen) Maar ik ga wel ff kijken hoe ik dat ga veranderenquote:Op zondag 26 augustus 2007 12:04 schreef Dizer het volgende:
[..]
Welnee joh! Ga je naat de sportschool? Indien zo, vraag aan een van de instrecteurs hoe je je buikspieroefeningen beter kan aanpassen..
Zo lekkerquote:Op zondag 26 augustus 2007 12:09 schreef Chicolate het volgende:
[..]
(oeh die knoflooksaus ga ik voorstellen hier, we hebben verse knoflook liggen zag ik)
Dat heb ik allemaal in huisquote:Op zondag 26 augustus 2007 12:04 schreef roooosje het volgende:
[..]
Je kan zelf ook slanke knoflooksaus makenMet Light mayo, beetje yoghurt en een paar teentjes geperste knoflook
Jij gaat net zo gezond gourmetten als ik?quote:
Genoeg om te weten dat zomer 2008 kansloos isquote:Op zondag 26 augustus 2007 12:08 schreef Sylvana het volgende:
[..]
ligt eraan hoeveel je wilt afvallen
Surinaamse Bowlquote:Op zondag 26 augustus 2007 12:23 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Jij gaat net zo gezond gourmetten als ik?... (mijd dan de satesaus. Heerlijk spul, wil niets anders ... maar oh zo slecht eigenlijk. Laat ik dit keer ook maar staan
Net als de enorme hoeveelheden stokbrood. Ik leef wel op de komkommer, tomaat, bowl (surinaamse, met drank, dus eigenlijk helemaal niet gezond
) en paar stukjes vlees. Oh en de cola light caffeinevrij natuurlijk
Wedstrijdje?![]()
Lichte pinda allergiequote:Op zondag 26 augustus 2007 12:26 schreef roooosje het volgende:
[..]
Surinaamse Bowl. Als je de Surinaamse pindasaus pakt, valt het wel mee met de calo's, geloof ik. Mijn ouders hebben van die zakjes meegenomen uit Suriname en volgens mij is dat anders dan die Remia en consorten aanbieden.
Dieettechnisch soms wel handigquote:
Ja maar wij gaan BBQ'enquote:Op zondag 26 augustus 2007 12:23 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Jij gaat net zo gezond gourmetten als ik?... (mijd dan de satesaus. Heerlijk spul, wil niets anders ... maar oh zo slecht eigenlijk. Laat ik dit keer ook maar staan
Net als de enorme hoeveelheden stokbrood. Ik leef wel op de komkommer, tomaat, bowl (surinaamse, met drank, dus eigenlijk helemaal niet gezond
) en paar stukjes vlees. Oh en de cola light caffeinevrij natuurlijk
Wedstrijdje?![]()
quote:[..]
Dat wordt dus afblijven van:
- Worstjes
- Hamburgers
- Stokbrood (met of zonder boter)
- Alle sausjes, op de zelfgemaakte knoflooksaus na
- Wijn
Dan blijft over:
Vis
Kipfiletjes
Sla met slanke dressing
Surinaamse bowl
Stapels rauwkost (wortel, tomaat, komkommer)
Cola Light.
OMG, ik riep echt net nog naar mijn moeder of we Courgettes hebbenquote:Op zondag 26 augustus 2007 13:15 schreef Chicolate het volgende:
Weet je wat je ook op BBQ/gourmet kan leggen? Paprika, courgette, champignons, ananas enzoOok allemaal superlekker (ananas zou ik wel inpakken in folie ofzo)
Ik heb trek in de courgettesen de ananas (rest lust ik niet hihi)
Hmm, misschien kan je het dan beter in het dieettopic proberen (BMI > 27) daar zitten meer mensen die veel willen afvallen of al een eind onderweg zijn. Mensen die veel afgevallen zijn en hier al (mogen) posten, lezen en posten daar ook nog wel.quote:Op zondag 26 augustus 2007 12:25 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Genoeg om te weten dat zomer 2008 kansloos is
Thx!!! Zal ik doenquote:Op zondag 26 augustus 2007 18:02 schreef Liebe het volgende:
Zeg, nog ff een tip voor Deezer, koop nog ff snel Calvé extra light mayo, 15 kcal per eetlepel. (gewone mayo ongeveer 95 kcal), en ik proef zelf bijna geen verschil, vind de calve zelfs nog lekkerder.
Is dat niet een beetje overdreven?quote:Op zondag 26 augustus 2007 20:39 schreef Dizer het volgende:
[..]
Morgen dus 4 uur ipv 2 uur op de sportschool.
Dizer heeft tijd teveel... of hij begint een eetstoornis te ontwikkelenquote:Op zondag 26 augustus 2007 21:43 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Is dat niet een beetje overdreven?
Vind ik ook ja, gewoon nu weer goed opletten met eten en 2 uur sporten en het is er wel weer af hoorquote:Op zondag 26 augustus 2007 21:43 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Is dat niet een beetje overdreven?
Nou ja, dat denk ik ook weer nietquote:Op zondag 26 augustus 2007 21:47 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Dizer heeft tijd teveel... of hij begint een eetstoornis te ontwikkelen
Nee, niet daarom, maar wel omdat je dan gelijk 4 uur wil sportenquote:Op zondag 26 augustus 2007 22:17 schreef Dizer het volgende:
Nouhou. Als ik 4 uur wil sporten, dan wil ik 4 uur sporten.
En ik heb geen eetstoornis omdat ik 1x een hamburger heb gegeten
Dat zeg ik ook nietquote:Op zondag 26 augustus 2007 22:17 schreef Dizer het volgende:
Nouhou. Als ik 4 uur wil sporten, dan wil ik 4 uur sporten.
En ik heb geen eetstoornis omdat ik 1x een hamburger heb gegeten
Welnee. Er moet nog minimaal 10 kilo eraf.quote:Op zondag 26 augustus 2007 22:20 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Nee, niet daarom, maar wel omdat je dan gelijk 4 uur wil sporten
Ik wil alleen zeggen: overhaast nou niks, iets langzamer gaat het er ook af en nog duurzamer ook en je kan gewoon leuk leven zonder 4 uur te moeten sporten vanwege een hamburger en een ijsje
En je zag er goed uit de laatste keer dat ik je zag hoor!
1 uur cardioquote:Op zondag 26 augustus 2007 22:21 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook nietIk zeg dat je een eetstoornis aan het ontwikkelen zou kunnen zijn, als je een hamburger er met 4 uur sporten af wilt werken...
Ik doe het wel een keer irlquote:Op zondag 26 augustus 2007 22:29 schreef Dizer het volgende:
[..]
Welnee. Er moet nog minimaal 10 kilo eraf.
Maar dit moet geen persoonlijke Dizer topic worden. Als je me zo graag op FOK de les wil geven, open een aparte topic![]()
![]()
.
Hoelang ben je dan?quote:Op zondag 26 augustus 2007 22:29 schreef Dizer het volgende:
[..]
Welnee. Er moet nog minimaal 10 kilo eraf.
Ja maar, dan ga je weer zo een peptalk geven en zoquote:
quote:Op zondag 26 augustus 2007 22:34 schreef Dizer het volgende:
[..]
Ja maar, dan ga je weer zo een peptalk geven en zo.
Mogge!quote:Op maandag 27 augustus 2007 06:35 schreef Sylvana het volgende:
Goeiemorgen
Vanochtend 57.6, dus het gaat nog steeds naar beneden toe en ben nu precies 2 kg kwijt
Vanavond weer lekker naar de sportschool toe
Oeh, dat is ene lekker gevoel zegquote:Op maandag 27 augustus 2007 06:46 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Mogge!
Gaat goed zeg! Zie je wel
Ik zit nog braaf op de 74, dus in elk geval niet aangekomen dit weekend![]()
En nu weer lekker zwemmen!![]()
Oja, ik heb nog een geweldige overwinning te melden: ik heb gisteren wat broeken gepast. Ik had altijd maat 44, en dat zat dan strak. Nu pakte ik maat 42 (zag er wel klein uit, ik durfde het bijna niet te proberen)..en hij paste gewoon, ruim zelfs.Dus kan ik lekker overal gaan shoppen, want maat 42 hebben ze (itt 44) altijd wel!
![]()
Ik vind de trui gereserveerd door Isabeau leuk, dus als zij zich bedenkt..............quote:Op zondag 26 augustus 2007 23:38 schreef gothic-blackie het volgende:
ik gok dat de meeste dames hier het niet passen (dat het te groot is), maar voor de mensen die interesse hebben, ik heb mijn kledingkast laatst uitgeruimd, kijk maar of er iets bij zit wat jullie leuk vinden. http://www.snirc.nl/blackie
Gefeliciteerd! Leuk he? Als je in een maat past dat gewoon altijd verkrijgbaar isquote:Op maandag 27 augustus 2007 06:46 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Mogge!
Gaat goed zeg! Zie je wel
Ik zit nog braaf op de 74, dus in elk geval niet aangekomen dit weekend![]()
En nu weer lekker zwemmen!![]()
Oja, ik heb nog een geweldige overwinning te melden: ik heb gisteren wat broeken gepast. Ik had altijd maat 44, en dat zat dan strak. Nu pakte ik maat 42 (zag er wel klein uit, ik durfde het bijna niet te proberen)..en hij paste gewoon, ruim zelfs.Dus kan ik lekker overal gaan shoppen, want maat 42 hebben ze (itt 44) altijd wel!
![]()
Das niet zo raar hoor, ik ben ook pas net weer wakkerquote:Op maandag 27 augustus 2007 11:32 schreef Chicolate het volgende:
Goeiemorgen(wat als ik zeg dat ik nog moet ontbijten en net wakker ben?)
Woeeei! Ten teerste, leuk dat je een leuke dag hebt gehad. Dat is het allerbelangrijkst!quote:Op maandag 27 augustus 2007 11:32 schreef Chicolate het volgende:
Goeiemorgen(wat als ik zeg dat ik nog moet ontbijten en net wakker ben?)
Gefeliciteerd voor de mensen die zijn afgevallen of opeens een andere broekmaat passen ...
Gister gourmetten was heerlijk. We hadden veel gezonde dingen, komkommer, cherrytomaatjes, sla en zelfs watermeloen. En pijnboompitten. Eigenlijk voor in de sla, maar die was al snel op, en ik vond die pitjes zo lekker, dat ik er de hele tijd van heb lopen snoepen. Heerlijk. En lekkere stukjes gemarineerde kip en zalm gegeten, erg lekker allemaal, en niet misselijk geworden ofzo omdat ik teveel op had, deed ze ook stuk voor stuk in mn pannetje, ipv 3 tegelijk.(en mn broertje maar bunkeren, heeft 2,5 uur lang continue gegeten)
Daarna BBQ, heb ik na het zwemmen een half stukje vlees met wat saus genomen, kon het gewoon niet laten om toch ff wat vlees te eten. Daar voor de rest op stokbrood geleefd, wat ook erg lekker was want het kwam steeds vers uit de oven. 's avonds spekkies boven de BBQ geroosterd, en ik heb gewoon lekker meegedaan. Voelde me ook absoluut niet schuldig, dus dat was een heerlijk gevoel.
Vanmorgen was de weegschaal het daar ook mee eens, ik ben zelfs een kilo afgevallen!(was dit weekend aangekomen, dus nu zit ik weer op mn gewicht van ervoor) ... Maar zelfs al was ik aangekomen, ik heb gister gewoon een heerlijke dag gehad
Maar mijn ouders zijn dan ook ex-Sonja Bakkeraarsquote:Op maandag 27 augustus 2007 16:41 schreef Dizer het volgende:
[..]
Woeeei! Ten teerste, leuk dat je een leuke dag hebt gehad. Dat is het allerbelangrijkst!
Pas alleen een beetje op met pijnboompitten. Die zijn wel klein, maar boordevol met olieën en calorieën. Ze zijn een van de ongezonde nootjes. Walnoten en amandelen zijn de gezonde nootjes. Maar goed, ik vind ze ook hardstikke lekker en kan er ook niet vanaf blijven en kook er ook graag mee.
Mijn BBQ met mijn familie is hardstikke ongezond. Die doen weinig aan groente en fruit en bijna alleen maar vlees, vlees en nog eens vlees. Jij hebt geluk.
Ik zou me alleen niet om de dag wegen of zo hoor. Ik weeg zelf maar 1 tot 2x in de week. Anders is het echt een spelletje en weet je nou niet of je aankomt of afvalt.
Kom je een keer hier langs?quote:Op maandag 27 augustus 2007 18:24 schreef Sylvana het volgende:
Zo, ik ben druk bezig geweest vandaag
kamer ogperuimd
afgewassen
boodschappen gedaan
was gedraaid
alle keukenkastjes leeggehaald, schoongemaakt en wat weg kon weggegooid
keukenkastjes opnieuw ingericht
gasfornuis schoongemaakt
vriezer ontdooid en schoongemaakt
koelkast helemaal leeggehaald en alles schoongemaakt
tegels schoongemaakt
vloer gestofzuigd en gedweild
glas weggebracht
vuilnis buiten gezet
Aardig wat cal verbrand dus en dan vanavond nog naar de sportschool toe
Eerst maar eens etenRestje zoete sojarijst met kip, paddenstoelen, knapperige groenten en pinda's van van het weekend
Wat waardeloos dat je je uitslagen nog niet heb.quote:Op maandag 27 augustus 2007 15:23 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
* veiligheidsspeldje dacht alle reden te hebben zenuwachtig te zijn toen ze op de weegschaal ging staan net....![]()
Maar 0,8 kg erbij valt op zich best mee voor een weekendje lowlands totaal niet opletten en in parijs ook niet altijd erg goed gedaan.... Ben op zich wel tevreden over het resultaat! Vakantie was ook fantastisch. Gelukkig hielpen de parijse prijzen wel wat mee dat zal allicht uitgemaakt hebben![]()
Heb alleen nog geen resultaten van m'n hertentamens en daar ben ik wel heeeeeeel benieuwd naar en ik heb ook nog geen studiegroepnr. (dus m'n rooster is nog amper bekend), daarom voel ik me wel vervelend nu, straks ben ik niet goed ingeschreven ofzo, het service centrum is ook niet bereikbaar![]()
Dat wil iedereen wel, maar dit was mn laatste vakantiedag, dus nou kon ik het hier nog ff mooi doen. Als ik weer naar school/stage moet niet echt tijd meer voor.quote:Op maandag 27 augustus 2007 19:05 schreef conleche het volgende:
He veiligeidsspeldje!! 0,8 valt wel mee, das er zo weer af! Wat heb je gedaan in Paris, beetje rondgeslenterd?
Sylvana, goed te zien dat je weer helemaal back on track bent. (kan je die huishoudelijke karweitjes ook bij mij komen doen??)
Haal pure chocola in huis. Met een zo hoog mogelijke cacao percentage. Hardstikke gezond en calorie armquote:Op maandag 27 augustus 2007 20:59 schreef Chicolate het volgende:
Ik heb zo'n ongelooflijke trek in chocola ... waarom ben ik nou een vrouw 1x per maand![]()
(nee ik doe het niet, heb vandaag al genoeg chocola op, best veel eigenlijk al ... zoek wel weer een glas cola ofzo ... is ook zoet?)
Nog steeds makkelijk 500 kcal per 100 gram hoor, het scheelt erg weinig met melkchocolade. Maar het is wel gezonderquote:Op maandag 27 augustus 2007 21:01 schreef Dizer het volgende:
Haal pure chocola in huis. Met een zo hoog mogelijke cacao percentage. Hardstikke gezond en calorie arm![]()
Ik heb 'm ook...en ik vind altijd alles te zoet, maar die 99% chocolade is toch echt...quote:Op maandag 27 augustus 2007 22:13 schreef Chicolate het volgende:
Whaha we hebben hier 99% chocola liggen ... maar das zo ongelooflijk smerig! (moet je nooit proberen)
mooi dat je je historisch lage gewicht hebr bereikt, maar balen van je hers zegquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 10:07 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Goedemorgen!
Eigenlijk was ik helemaal niet aangekomen, vanochtend had ik zelfs een Historisch Laag Gewicht!! 59,4 dusNu nog goede tentamenresultaten en dan ben ik helemaal blij!
Vanochtend ontbeten met een glas karnemelk, brood met gekleurde hagelslag en een met halvajam.
Edit: kom 0,1 punt tekort voor een van m'n hers, andere weet ik nog niet... tenzij er een inzage is ultieme pech dus![]()
Dat is wel heel erg balen zegquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 13:00 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Update: ultiemeRE pech.... ook voor m'n andere kom ik 0,1 punt tekort![]()
Heb ook een vrij nieuwe broek die nu alweer redelijk te groot zit, vnl. bij m'n heupen (lelijke plooien enzo), ook jammer, want hij stond echt leuk toen ik 'm net had gekocht...
Als ik er niets kan bijsprokkelen tijdens de inzage moet ik ze komend jaar tijdens de andere colleges nog eens herkansen... de rest heb ik allemaal wel gehaald gelukkig, maar het is wel erg jammer op deze manier...quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 14:12 schreef Sylvana het volgende:
Dat is wel heel erg balen zegWat nu?
Wat balen allemaal zeg! (inderdaad maar niet volvreten, daar word je zo mogelijk nog ongelukkiger van, morgen tenmintse) ... maar denk wel dat het je gaat lukken er punten bij te smokkelenquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 15:22 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Als ik er niets kan bijsprokkelen tijdens de inzage moet ik ze komend jaar tijdens de andere colleges nog eens herkansen... de rest heb ik allemaal wel gehaald gelukkig, maar het is wel erg jammer op deze manier...
Was ik op m'n kamertje geweest had ik mezelf vast volgevroten uit frustratie, hier bij m'n ouders doe ik dat toch minder....
Dan...koop je er toch een?quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 19:52 schreef roooosje het volgende:
Ik wil eigenlijk onderhand ook wel eens een weegschaal![]()
![]()
Het smaakt ook hardstikke lekkerquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 22:37 schreef Chicolate het volgende:
Ziet er lekker uit(vooral die foto's, hoe krijg je dat zo netjes
)
Je kunt nog zo'n dure camera hebben, daar worden de foto's niet ineens mooi van hoorquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 22:41 schreef Dizer het volgende:
[..]
Het smaakt ook hardstikke lekker.
Eehm.. die foto's... een digitale spiegelreflex camera van 1200 euro en een mooie bewerkingsprogramma.
Oké, maar het is dus niet echt nodig om het te eten? Want ik vind persoonlijk dat kwark beter vult en er zitten een stuk minder calorieen in. Dus dat is nu mijn hoofdbestanddeel voor overdag. ik eet daarnaast heel veel groente, dus om de vezels hoef ik het niet te doen. En s'ochtends neem ik een voedingssupplement zodat ik wel alle nodige stoffen binnen krijg.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 15:22 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Over dat brood: ik hou van brood: het vult, het is lekker en er is weinig ongezonds aan. Vooral met boterhammen is het aantal kcal ook goed in de hand te houden (tot ong. 85 kcal per snee), voor broodjes wordt dat wel wat lastiger, dat kan een nadeel zijn. Ik ben dus voor, maar er zullen allicht (atkinson-achtige) tegenstanders zijn
![]()
Ik ga het denk ik in CUL postenquote:Op woensdag 29 augustus 2007 09:13 schreef poppetje22 het volgende:
Wauw dizer! Dat ziet er lekker en mooi uit! Kan zo in een kookblaadje!![]()
Hmm, definieer beter, maar op lowlands ging m'n stoelgang beduidend sneller, dus ik weet niet of dit wel kloptquote:Op woensdag 29 augustus 2007 09:20 schreef Dizer het volgende:
Trouwens, ligt het nou aan mij of als je heel veeeeel groente eet en weinig vet en minder vlees wordt je stoelgang van beter?
Het is een digitale inzage, dus helaas zullen bambi ogen en een pruillipje niets helpen.... Maar ik ga het natuurlijk wel proberen, met argumenten ofzoquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 15:44 schreef Chicolate het volgende:
Wat balen allemaal zeg! (inderdaad maar niet volvreten, daar word je zo mogelijk nog ongelukkiger van, morgen tenmintse) ... maar denk wel dat het je gaat lukken er punten bij te smokkelenTenminste, ik hoop dat jouw leraren een beetje begrip hebben voor je ... Succes ermee!
Uuhm... gister en eergister alleen maar groente gegeten en zo... dus vandaag tijdens het stoelgang ging er een hoop verloren.. dat je denkt.. zo, mijn maag is goed schoonquote:Op woensdag 29 augustus 2007 09:28 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Hmm, definieer beter, maar op lowlands ging m'n stoelgang beduidend sneller, dus ik weet niet of dit wel klopt![]()
Waarom koop je er niet 1 danquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 19:52 schreef roooosje het volgende:
Ik wil eigenlijk onderhand ook wel eens een weegschaal![]()
![]()
Ik weetquote:Op woensdag 29 augustus 2007 10:57 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Waarom koop je er niet 1 dan
Zo duur zijn die dingen niet
Ik ben nu nog bij Peter, hij heeft geen weegschaal, dus morgen thuis weer wegen. Vanmiddag weer naar de sportschool toe en met eten gaat het ook nog steeds goed hier
En tóch heb ik in elk geval 2 van mijn 3 hers gehaald met ruime zevens! Nummer 3 moet ik nog terugkrijgen, maar daar vrees ik voor.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 16:35 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ik kan me voorstellen dat je dan niet echt gemotiveerd bent
Haha ik bedoelde eigenlijk meer dat het eruit ziet zoals in een kookblaadje, en zoals je recepten klinken ... dus geen verlepte paprika, bouwpakketvisjes en zwarte pijnboompittenquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 22:41 schreef Dizer het volgende:
[..]
Het smaakt ook hardstikke lekker.
Eehm.. die foto's... een digitale spiegelreflex camera van 1200 euro en een mooie bewerkingsprogramma.
Oeh, klinkt erg goedd!!!! Thx for the tipquote:Op woensdag 29 augustus 2007 11:07 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Tip voor dizer die graag grillt: waar je het vandaan haalt weet ik niet, maar bij een of ander chinees kookprogramma dat een tijd terug op rtl4 was hadden ze een soort grillplank die 2 pitten op het kookstel beslaat, leek mij redelijk handig, zou er alleen zelf geen plek voor hebben om het op te ruimen.
Oh hehequote:Op woensdag 29 augustus 2007 13:37 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Haha ik bedoelde eigenlijk meer dat het eruit ziet zoals in een kookblaadje, en zoals je recepten klinken ... dus geen verlepte paprika, bouwpakketvisjes en zwarte pijnboompitten![]()
Ik ga al 3 weken lang bijna iedere dagquote:Op woensdag 29 augustus 2007 19:47 schreef Sylvana het volgende:
Jup, echt lekkerNu in 2 weken al 5 keer geweest en dan ga ik vrijdagmorgen nog een keer
Gemiddeld 3 keer per week, en dat dan proberen vol te houden natuurlijk
Ik ga nu bijna iedere dag omdat ik vakantie heb en nergens heen ga (uit met vriendin) dus stort ik me op de sportschool. Vanaf volgende week is het 3x in de week weerquote:Op woensdag 29 augustus 2007 20:03 schreef Sylvana het volgende:
Ik vind iedere dag zelf een beetje overdreven, daar heb ik geen tijd voor en dan haak ik toch sneller af denk ik, en je spieren hebben ook rust nodigIk vind 3 keer in de week prima
En een half uur op de crosstrainer is voor mij ook niet echt een uitdaging meer, ik hou het ook makkelijk vol nu.
Je kunt trouwens beter eerst krachttraining doen en daarna langere tijd cardio. Omdat met krachttraining je dan je koolhydraten verbrand hebt, en je dan daarna met cardio je vet verbrand
Dus zou als ik jou was eerst 10 minuten cardio doen, dan alle krachttraining/buikspieren en dan nog een half uur of langer weer cardio
Bij mij is het hardstikke leuk! Echt lachen gewoon. Leuke begeleiders die vaak je in de gaten houden of je niets fouts doen. De mensen die komen zijn super aardig en je leert bij ons elkaar heel snel kennen. Het is namelijk best klein. Ik betaal voor onbeperkt fitness, sauna en spinning 50 euro per maand.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 20:08 schreef Chicolate het volgende:
Maar is de sportschool bij jullie een beetje leuk? (en duur?)
Ik ben erg tevreden over die van mijquote:Op woensdag 29 augustus 2007 20:08 schreef Chicolate het volgende:
Vrijdag mag ik ook weer![]()
Ik weet niet of je student bent (staat niets in je profiel) maar if so, dan kan je heel goedkoop sporten via de uni/hs. Ik betaal voor 3 maanden 40 euro.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 20:08 schreef Chicolate het volgende:
Moet je cardio voor of na krachttraining doen?quote:Op woensdag 29 augustus 2007 20:10 schreef Dizer het volgende:
[..]
Ja ik zat er wel aan te denken om dus aan het einde meer cardio te doen.. maar bij mijn fitnessplek heb je constant begeleiding en die doen het anders... 'k zal het eens voorleggen.
quote:De intensiteitpercentage is een bepaalde zone van je maximale hartslag, voor vetverbranding is deze zo tussen de 60 % en 70 % van je maximale hartslag. (Hersteltraining + extensieve duurtraining: ongeveer 60%. Normale duurtraining: ca. 70% Intensieve duurtraining: ca. 80% Tempoduurtraining: 75 à 80% Intervaltraining extensief: ca. 85% Interval intensief: in de buurt van de maximale Hf. Krachtuithoudingstraining: ca. 85%)
bron: Fitkring.nl
Dat je eerst kracht moet doen en dan cardio, dat hoor je tegenwoordig bijna overal wel hoor. Eerst was er nog wat onduidelijkheid over, maar tegenwoordig is het wel bewezen dat dat het beste is.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 20:50 schreef Dizer het volgende:
Weet je.. elke sportschool, elke sportief persoon zegt weer wat anders.
Ik ga het morgen even navragenquote:Op woensdag 29 augustus 2007 20:53 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Dat je eerst kracht moet doen en dan cardio, dat hoor je tegenwoordig bijna overal wel hoor. Eerst was er nog wat onduidelijkheid over, maar tegenwoordig is het wel bewezen dat dat het beste is.
Ach ja, maar als je het liever op een andere manier doet en als je er dan meer plezier bij hebt, heb je meer motivatie en dat is dan weer beterquote:Op woensdag 29 augustus 2007 20:53 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Dat je eerst kracht moet doen en dan cardio, dat hoor je tegenwoordig bijna overal wel hoor. Eerst was er nog wat onduidelijkheid over, maar tegenwoordig is het wel bewezen dat dat het beste is.
quote:Op woensdag 29 augustus 2007 21:16 schreef roooosje het volgende:
[..]
Ach ja, maar als je het liever op een andere manier doet en als je er dan meer plezier bij hebt, heb je meer motivatie en dat is dan weer beter.
quote:Maar als het gaat om calorieen verbranden moet je de prioriteit leggen bij je cardio en niet de gewichttraining. Niet alleen heb je de extra intensiteit op de loopband nodig, maar je lichaam verbrandt vet fysiologisch efficiënter als je cardio voor de gewichttraining doet. Na een anaerobe training (zoals bodybuilding training), heeft je lichaam een voorraad melkzuur opgebouwd,' legt Sandler uit. 'Dus als je daarna een cardiovasculaire training doet, zal je lichaam die melkzuur verbranden voordat het vet verbrandt' Dat betekent dat het voordeel (dat bijna twee op 1 is) van hardlopen ten opzichte van gewichttraining een stuk kleiner is.
Wat een lieve fotoquote:
Wow, dat gaat dan inderdaad hard! Ik vind wel dat ik die twee dagen rust steeds op een vervelend moment heb. Ik heb ook geen spierpijn ofzo, dus ik denk dat ik vandaag al weer ga in plaats van morgen. Komt ook veel beter uit. Van mij mag een les nu wel meer lopen dan wandelen gaan worden eigenlijk, maar ik vermoed dat dat vanzelf komt.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 09:13 schreef poppetje22 het volgende:
Quinazoline: lekker he dat lopen!! Ik ben nu bij les 18, maar gisteren begaf mn batterij het halverwegemoest ik het laatste stuk (1 x 6 en 1 x 7 min, en ik had natuurlijk geen horloge) zelf bedenken. Als ik naar het schema kijk voor de komende weken is het wel eng hoor, haha, moet ik ineens 8 minuten lopen, en daarna 10 en daarna 15!
quote:Op woensdag 29 augustus 2007 08:33 schreef Viking84 het volgende:
Hoi allemaal,
even de groetjes doen. Het gaat hier best wel knudde, maar vanavond begin ik weer met hardlopen (op nieuwe schoenen; Air Pegasus) en dan gaan we ook weer even fatsoenlijk eten, dus dat komt wel goed
. Heb in ieder geval een fantastische vakantie gehad zonder me al te druk te maken om alles wat ik at. En tot vorige week was er niets aan de hand, maar 'toen kwam het zo' dat ik vier dagen achtereen slecht at en dat ging ik dus wél merken. Damn, net voor het einde van de vakantie. Had ik bijna kunnen zeggen dat ik geen grammetje ben aangekomen in de vakantie
.
Volgende week begint het collegejaar weer. Ben nu druk bezig met zoeken naar een onderwerp voor m'n masterscriptie en dan kan ik beginnen met afstuderen!.
Alles goed met jullie verder?.
Nieuwe schoenen:
[afbeelding]
Ik heb er een rondje op gejogd door de Intersportwinkel en de verkoper zei dat dit de goede schoenen waren voor mij. Bij gewoon lopen merk ik geen verschil met de andere schoenen, maar tijdens dat rondje hardlopen echt wel. Ze lopen echt heerlijk! Heb nu al zin in vanavond!. Moet wel weer met 1 minuut hardlopen, 2 minuten wandelen beginnen. Dat vind ik wel kut
. Maar ja, ik ga niet weer forceren, dan heb ik zo weer een blessure te pakken. Heb trouwens ook naadloze sokken erbij gekocht. Wat zijn die krengen dúúr! (11 euro voor 1 paar). Maar als het maar helpt
.
Hoiquote:Op donderdag 30 augustus 2007 07:58 schreef Quinazoline het volgende:
[..]
Bij mij helpt het absoluut die goede schoenen EN sokken. Welk hardloopschema volg je? Er lopen hier nu een hele hoop met Evy/start to run en dat is lekker op de mp3 speler en ik vind het echt ideaal omdat je niet steeds op je horloge/stopwatch hoeft te kijken. Ze geeft gewoon aan wanneer je moet hardlopen en wanneer je moet wandelen.
Of loop je samen met Mark? Want dan kan ik me voorstellen dat je het niet zo gezellig vindt om muziek op te zetten bij het lopen.
Toch leuk om te horen!!quote:Woei!
Ik kwam gisteren iemand tegen die ik al een paar maanden niet gezien had, en haar eerste opmerking was: 'wow, wat ben jij dun geworden zeg!'
(En daarna begon ze van 'nou nee, ik bedoel niet DUN, maar slank, niet dat je mager bent maar...' enz. enz )
Nou ik hield het vol, maar daar hield het bij op... nu heb ik zelfs spierpijn ookquote:Op woensdag 29 augustus 2007 12:27 schreef Sylvana het volgende:
En is het hardlopen gelukt? Zal wel ff wennen zijn na 2 weken ja
Geen idee waar het vandaan komt, het is gewoon een heel fout iets. Je moet het (bij mij tenminste) met een lichte ironie lezenquote:Op donderdag 30 augustus 2007 09:33 schreef conleche het volgende:
Even geheel off topic, maar waar komt dat "woei" toch vandaan?? Is dat ook spreektaal? Ik heb het nog nooit iemand horen zeggen. (Gelukkig maar.....)
Nette broeken kan je vaak heel makkelijk verkleinen, omdat er meestal niet van die stiksels opzitten. Misschien een idee?quote:Op donderdag 30 augustus 2007 10:05 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Geen idee waar het vandaan komt, het is gewoon een heel fout iets. Je moet het (bij mij tenminste) met een lichte ironie lezenZoiets als 'driewerf hoezee', oid.
Oja.
Ik heb gisteren mijn kledingkast uitgemest, en ik hou wel heel weinig over...
Ik had een (1) nette zwarte broek, maat 42, maar die slobbert nu om mijn kont. Dat is toch wel weer jammer. Moet ik een nieuwe kopen.En ik hou helemaal niet van nette broeken..
![]()
Dat zou misschien wel kunnen lukken...maar de knoop van die broek was toch al irritant, dus is een nieuwe misschien toch een beter idee. Het ding is ook uit 2001, dus ach...quote:Op donderdag 30 augustus 2007 10:22 schreef conleche het volgende:
[..]
Nette broeken kan je vaak heel makkelijk verkleinen, omdat er meestal niet van die stiksels opzitten. Misschien een idee?
Ik heb geen sambalquote:Op donderdag 30 augustus 2007 10:34 schreef conleche het volgende:
Zit nu aan een geroosterde boterham met biologische pindakaas, sambal badjak en komkommer.![]()
Jullie zouden allemaal aan zo'n boterham moeten zitten.![]()
Maar ik niet op dit tijdstipquote:Op donderdag 30 augustus 2007 10:34 schreef conleche het volgende:
Zit nu aan een geroosterde boterham met biologische pindakaas, sambal badjak en komkommer.![]()
Jullie zouden allemaal aan zo'n boterham moeten zitten.![]()
Sambal kan je kopen en brood kan je ook in de pan of oven roosteren. Geen excuus. Dus.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 10:37 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Ik heb geen sambal![]()
En geen broodrooster!![]()
Dat is idd een dilemma. Ik wou een heel lang antwoord gaan typen, maar ik weet het eigenlijk ook niet...quote:Op donderdag 30 augustus 2007 10:39 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Maar ik niet op dit tijdstipIn de ochtend liever zoet
Daarover (biologisch enzo) heb ik wel een dilemma, wat wel erg offtopic is: voor de derde-wereldlanden is het goed om producten van hen te importeren, maar dan krijg je weer erg hoge transportkosten (en dus ook milieulasten). Wat dat betreft zou het beter zijn producten van dichtbij te kopen. Wat moet je doen![]()
Gewoon kopen wat je kunt krijgen? Ik heb meestal niet de keus tussen een biologische ananas/rode kool/ui uit Afrika en een uit Nederland. Er ligt 1 soort, klaar. Einde dilemmaquote:Op donderdag 30 augustus 2007 10:39 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Daarover (biologisch enzo) heb ik wel een dilemma, wat wel erg offtopic is: voor de derde-wereldlanden is het goed om producten van hen te importeren, maar dan krijg je weer erg hoge transportkosten (en dus ook milieulasten). Wat dat betreft zou het beter zijn producten van dichtbij te kopen. Wat moet je doen![]()
* Alcarin duimtquote:Op donderdag 30 augustus 2007 10:50 schreef Sylvana het volgende:
Vanmiddag denk ik maar weer naar de sportschool, morgenmiddag heb ik sollicitatiegesprek voor mn stage ( allemaal duimen) dus dan moet ik morgenochtend vroeg, en denk niet dat ik dan veel zin heb.
edit: oops foutje, wou een fout er uit halen, maar heb gequote..quote:Op donderdag 30 augustus 2007 11:06 schreef StefanieV het volgende:
Gisteren toch gezondigd en slecht gegeten.
Vanavond weer training..
Ik weet het niet meer, momenteel lukt het me niet om er op te letten, zit met vanalles in mijn hoofd, vriendinnen die jaloers zijn of me laten vallen, deadlines op het werk, pff kweet het niet, en dan gaat het gezond eten er even uit.. Al is er 1 goed ding, wou gisteren chocoladepudding maken, maar die is mislukt omdat de melk niet warm genoeg wasToch iets goeds op de dag
[/me]
Is dit dan wel de stage die je erg graag wou? Succes hoor, maar wel zin ervoor maken dan hequote:Op donderdag 30 augustus 2007 10:50 schreef Sylvana het volgende:
Vanmiddag denk ik maar weer naar de sportschool, morgenmiddag heb ik sollicitatiegesprek voor mn stage ( allemaal duimen) dus dan moet ik morgenochtend vroeg, en denk niet dat ik dan veel zin heb.
Ja, dit is voor die stage die ik graag wil jaquote:Op donderdag 30 augustus 2007 11:10 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Is dit dan wel de stage die je erg graag wou? Succes hoor, maar wel zin ervoor maken dan hegewoon met een fijn muziekje op erheen fietsen ofzo scheelt al veel zo vroeg op de ochtend.
Waarschijnlijk kan je niet echt veel van buiten EU kopen, want het mag alleen onbewerkt de EU in (koffiebonen ipv gemalen koffie, de fabriek van max havelaar staat ook in de EU, vlees mag al helemaal niet) Ik heb een tijd terug een docu hierover opgenomen, zal vanavond thuis even kijken hoe die heet, was heel leerzaam en confronterend (ging ook over hoe we met westerse overschotten de armoe in ontwikkelingslanden alleen maar verergeren door het daar te dumpen)quote:Op donderdag 30 augustus 2007 10:39 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Maar ik niet op dit tijdstipIn de ochtend liever zoet
Het zou best kunnen dat ik die ook gezien heb. Gingen ze oa. een stel magere koeien importeren, maar dat mocht absoluut niet, ook met vaccinaties ed? Het maakte de 'wij zijn rijk want zij zijn arm' denkwijze wel flink duidelijk ja... ('k wordt weleens een beetje treurig van dat soort dingen...). Je zou al helemaal niet meer weten wat je zou moeten kopen...quote:Op donderdag 30 augustus 2007 11:34 schreef omearos het volgende:
[..]
Waarschijnlijk kan je niet echt veel van buiten EU kopen, want het mag alleen onbewerkt de EU in (koffiebonen ipv gemalen koffie, de fabriek van max havelaar staat ook in de EU, vlees mag al helemaal niet) Ik heb een tijd terug een docu hierover opgenomen, zal vanavond thuis even kijken hoe die heet, was heel leerzaam en confronterend (ging ook over hoe we met westerse overschotten de armoe in ontwikkelingslanden alleen maar verergeren door het daar te dumpen)
Inderdaad, die docu. Bestond uit 2 delen, eentje algemeen en dan dat verhaal over die koeien als voorbeeld. En het nare is dat we er bijna niks aan kunnen doenquote:Op donderdag 30 augustus 2007 12:17 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Het zou best kunnen dat ik die ook gezien heb. Gingen ze oa. een stel magere koeien importeren, maar dat mocht absoluut niet, ook met vaccinaties ed? Het maakte de 'wij zijn rijk want zijn arm' denkwijze wel flink duidelijk ja... ('k wordt weleens een beetje treurig van dat soort dingen...). Je zou al helemaal niet meer weten wat je zou moeten kopen...
kipfilet pas op school op je brood doen? daarvoor in een apart zakje?quote:Op donderdag 30 augustus 2007 16:26 schreef Chicolate het volgende:
Voor de rest eet ik weer gezond.Maar klein vraagje ... ik neem brood mee naar school, en merkte vandaag dat het helemaal niet lekker is om kipfilet mee te nemen. Het brood was er droog van geworden en de kipfilet was een beetje lauwig. Wat zijn nou lekkere, slanke soorten beleg die ik mee naar school kan nemen? (Jam kan ook al niet, dat druipt er tussenuit) ...
20+ smeerkaasquote:Op donderdag 30 augustus 2007 16:26 schreef Chicolate het volgende:
Wat zijn nou lekkere, slanke soorten beleg die ik mee naar school kan nemen?
Filet Americain is natuurlijk wel rauw vlees, dus ik weet niet hoe laat jouw pauze is, maar ik zou het niet al te lang buiten de koelkast houden!quote:Op donderdag 30 augustus 2007 17:16 schreef Chicolate het volgende:
... Is allemaal wel heel lekker, maar alleen de kaas is geschikt vrees ik... honing/appelstroop was een groot feest, klef brood en mn handen onder de plakzooi in een poging ze uit het zakje te vissen .... smeerkaas was hetzelfde verhaal ... Sandwichspread was het verschil tussen brood en beleg niet meer te zien en kon ik uit het zakje oplikken omdat ook de boterham uit elkaar viel onder het gewicht ... groentes droogden in of waren enkel gesplasht, waardoor ik ze dus weet niet meer uit het zakje kreeg zonder vieze vingers ... (oh ja ik sta in de pauze, geen tafel ofzo om aan te zitten helaas, die zijn altijd al bezet)
alleen filet americain heb ik nog niet geprobeerdMisschien moet ik dat maar eens doen ...
Misschien moet je eens beginnen met een betere kwaliteit brood? En de verhouding brood-beleg klopt ook niet helemaal bij jou geloof ikquote:Op donderdag 30 augustus 2007 17:16 schreef Chicolate het volgende:
Sandwichspread was het verschil tussen brood en beleg niet meer te zien en kon ik uit het zakje oplikken omdat ook de boterham uit elkaar viel onder het gewicht
Zou kunnen, want nu heb ik weer 3 uur langer geslapen, en al een rijstwafel gehad, en weeg ik 58.0quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 07:10 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Sylvana, misschien is het een combinatie van factoren? Beetje spieren, beetje vocht, beetje een 'bad weight day'? Als jij gewoon blijft sporten en gezond blijft eten zal die kilo er vast snel weer af zijn, denk ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |