abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52761802
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 19:52 schreef roooosje het volgende:
Ik wil eigenlijk onderhand ook wel eens een weegschaal
Dan...koop je er toch een?
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 21:14:12 #202
22273 Dizer
Save the beard!
pi_52763597
Goedenavond allen .
Zo, gisteren en vandaag zuper gezond gegeten.
Vandaag helaas niet gesport, gisteren wel lekker 3 uurtjes ,
Morgen mag ik weer

Ik moet wel zeggen dat ik nu heel slecht bezig ben, een klein bakje met nootjes en een paar doritos .

Oeh.. ik heb gisteren heerlijk eten gemaakt.... zal het zo even posten .
Friends don't let friends remain beardless...
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 21:40:50 #203
22273 Dizer
Save the beard!
pi_52764508
Ok, hier is de 'Italiaanse Schotel a la Dizer'

Ingrediënten:
- Olijfolie
- Pijnboompitten
- Citroen
- Walnoten
- Rozijnen
- Witlof
- Lange zoete paprika (rood)
- Aardappel met schil, roosmerijn en zeezout (speciaal uit de verswaren koeling inclusief garnering)
- Witlof
- Komokommer
- Mosterdhoning dressing
- Courgette
- Scholfilet.
- Peper
- Zout

En het allerbelangrijkst: Een grillpan!

Was de witlof goed en snij deze in dunne stukjes. Doe deze in een grote kom. Goio daarbij naar eigen favoriet rozijnen bij en walnoten. Snij de komkommer in langwerpige dunne plakken en doe deze erbij. Giet daar de honingmosterd dressing op en roeren maar. Plaats de kom in de koelkast voor een koude salade.

Snij de courgette in plakjes met schil! Zet ze in een kom en voeg daar 1/2 eetlepel olijfolie. Roeren zodat de courgette's een dun laagje olijfolie hebben.
Snij de paprika vanuit de steel naar de punt in 4 stukjes (zie foto's) zonder ze van elkaar te scheiden.
Dip wat olijfolie op een keukenpapiertje en veeg dat op de paprika zodat deze een heel dun laagje lijfolie krijgt.

Verhit de grillpan zonder olie of boter. Leg daar de courgette plakjes op en de paprika op. Draai de courgette plakjes een paar keer om totdat je een grillmotief erop ziet. Deze zijn klaar. De paprika moet zacht worden en dat zal even wat langer duren. Draai de paprika regelmatig om.

In de tussentijd doe je zonder olie of boter de aardappelen met zeezout en roosmerijn in de pan en zorg dat deze goud bruin worden zonder te verbranden.

Wanneer de groente klaar zijn en als laatst je paprika, doe je na de paprika pijnboompitten op de grillpan. Laat deze eventjes goudbruin worden (let op... dit zijn enkele seconden want ze verbranden snel) en doe deze daarna op de paprika.

Wanneer je klaar bent met alles, doe je weer met een keukenpapier een beetje olijfolie op de scholfilet om in te vetten aan beide kanten. Daarna wat zeezout en peper en dan op dezelfde grillpan. Even aan beide kanten goudbruine roosters maken en niet te lang anders verliest het vis zijn vocht en ook smaak. Maar zorg er wel voor dat deze gaar wordt. Wees voorzichtig met het omdraaien zodat deze niet in stukjes valt.

Als laatste doe je een paar druppels olijfolie op je paprika en op de courgettes. Pers met de hand een paar citroendruppels over de groente en als laatst war zeezout en peper. Eventueel mag je hetzelfde doen met de scholfilet. Maar ga GEEN sauce voor de vis gebruiken. Deze is hardstikke ongezond en je verpest de natuurlijke smaak van het gerecht!

Eehm... een glaasje Pinot Blanc erbij en voila:

Eet smakelijk .
pi_52766447
Ziet er lekker uit (vooral die foto's, hoe krijg je dat zo netjes )

... toch maar geen milkshake gekocht in de stad, maar lekker thuis een festini sinaasappel gepakt Ik begin weer eten te verdragen gelukkig.

En morgen eerste schooldag ... gelukkig kort dagje woensdag, maar van half 9 tot half 1 (en tussendoor tussenuurtje om ff boodschap voor mn vader te doen in het centrum, als ik het red)
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 22:41:04 #205
22273 Dizer
Save the beard!
pi_52766561
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 22:37 schreef Chicolate het volgende:
Ziet er lekker uit (vooral die foto's, hoe krijg je dat zo netjes )
Het smaakt ook hardstikke lekker .
Eehm.. die foto's... een digitale spiegelreflex camera van 1200 euro en een mooie bewerkingsprogramma .
pi_52772168
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 22:41 schreef Dizer het volgende:

[..]

Eehm.. die foto's... een digitale spiegelreflex camera van 1200 euro en een mooie bewerkingsprogramma .
Je kunt nog zo'n dure camera hebben, daar worden de foto's niet ineens mooi van hoor .

Gisteren heb ik les 6 van evy gelopen. Iedere keer denk ik: 'vandaag zal het wel te zwaar voor mij zijn', maar iedere keer is dat niet zo . En het wordt echt steeds leuker en ik merk echt dat mijn conditie voor uit gaat.
Everything which is not impossible, will eventually happen
  woensdag 29 augustus 2007 @ 08:33:15 #207
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_52772354
Hoi allemaal ,

even de groetjes doen . Het gaat hier best wel knudde, maar vanavond begin ik weer met hardlopen (op nieuwe schoenen; Air Pegasus) en dan gaan we ook weer even fatsoenlijk eten, dus dat komt wel goed . Heb in ieder geval een fantastische vakantie gehad zonder me al te druk te maken om alles wat ik at. En tot vorige week was er niets aan de hand, maar 'toen kwam het zo' dat ik vier dagen achtereen slecht at en dat ging ik dus wél merken. Damn, net voor het einde van de vakantie. Had ik bijna kunnen zeggen dat ik geen grammetje ben aangekomen in de vakantie .
Volgende week begint het collegejaar weer. Ben nu druk bezig met zoeken naar een onderwerp voor m'n masterscriptie en dan kan ik beginnen met afstuderen! .
Alles goed met jullie verder? .

Nieuwe schoenen :

Ik heb er een rondje op gejogd door de Intersportwinkel en de verkoper zei dat dit de goede schoenen waren voor mij. Bij gewoon lopen merk ik geen verschil met de andere schoenen, maar tijdens dat rondje hardlopen echt wel. Ze lopen echt heerlijk! Heb nu al zin in vanavond! . Moet wel weer met 1 minuut hardlopen, 2 minuten wandelen beginnen. Dat vind ik wel kut . Maar ja, ik ga niet weer forceren, dan heb ik zo weer een blessure te pakken. Heb trouwens ook naadloze sokken erbij gekocht. Wat zijn die krengen dúúr! (11 euro voor 1 paar). Maar als het maar helpt .

[ Bericht 16% gewijzigd door Viking84 op 29-08-2007 08:45:26 ]
Niet meer actief op Fok!
pi_52772845
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 15:22 schreef veiligheidsspeldje het volgende:

[..]
Over dat brood: ik hou van brood: het vult, het is lekker en er is weinig ongezonds aan. Vooral met boterhammen is het aantal kcal ook goed in de hand te houden (tot ong. 85 kcal per snee), voor broodjes wordt dat wel wat lastiger, dat kan een nadeel zijn. Ik ben dus voor, maar er zullen allicht (atkinson-achtige ) tegenstanders zijn
Oké, maar het is dus niet echt nodig om het te eten? Want ik vind persoonlijk dat kwark beter vult en er zitten een stuk minder calorieen in. Dus dat is nu mijn hoofdbestanddeel voor overdag. ik eet daarnaast heel veel groente, dus om de vezels hoef ik het niet te doen. En s'ochtends neem ik een voedingssupplement zodat ik wel alle nodige stoffen binnen krijg.
pi_52772954
Wauw dizer! Dat ziet er lekker en mooi uit! Kan zo in een kookblaadje!

Quinazoline: lekker he dat lopen!! Ik ben nu bij les 18, maar gisteren begaf mn batterij het halverwege moest ik het laatste stuk (1 x 6 en 1 x 7 min, en ik had natuurlijk geen horloge) zelf bedenken. Als ik naar het schema kijk voor de komende weken is het wel eng hoor, haha, moet ik ineens 8 minuten lopen, en daarna 10 en daarna 15!

Viking: Jammer dat je toch wel bent aangekomen! Maar met die mooie nieuwe hardloopschoenen is dat er vast zo weer af

Bij mij is de schade van het weekend vandaag pas weer ongedaan.. volgend weekend maar even beter opletten (gelukkig is het dit weekend maar 1 dag feest (vrijdag een bruiloft) ipv 3 (vorig weekend ))
  woensdag 29 augustus 2007 @ 09:20:24 #210
22273 Dizer
Save the beard!
pi_52773098
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 09:13 schreef poppetje22 het volgende:
Wauw dizer! Dat ziet er lekker en mooi uit! Kan zo in een kookblaadje!
Ik ga het denk ik in CUL posten .

Trouwens, ligt het nou aan mij of als je heel veeeeel groente eet en weinig vet en minder vlees wordt je stoelgang van beter?
pi_52773261
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 09:20 schreef Dizer het volgende:

Trouwens, ligt het nou aan mij of als je heel veeeeel groente eet en weinig vet en minder vlees wordt je stoelgang van beter?
Hmm, definieer beter, maar op lowlands ging m'n stoelgang beduidend sneller, dus ik weet niet of dit wel klopt

W.b. dat brood of kwark BGB: is natuurlijk volledig eigen keuze. Kwark is ook nog eens geliefd bij (kracht)sporters vanwege de eiwitten, maar ik hoef niet zo nodig erg gespierd te zijn. Wat voor mij wel belangrijk is, is dat het makkelijk mee te nemen & te bewaren moet zijn over de dag, en kwark is dan niet zo handig (geen zin om elke middag wat te kopen in de kantine). Maar het gaat er maar om wat je zelf prettig vindt!

Viking! leuke schoenen hoor, mooier dan die van mij wel, al zijn die wel roze Gaat het vast beter mee! en succes met de slechte dingen eraf weer
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 15:44 schreef Chicolate het volgende:

Wat balen allemaal zeg! (inderdaad maar niet volvreten, daar word je zo mogelijk nog ongelukkiger van, morgen tenmintse) ... maar denk wel dat het je gaat lukken er punten bij te smokkelen Tenminste, ik hoop dat jouw leraren een beetje begrip hebben voor je ... Succes ermee!
Het is een digitale inzage, dus helaas zullen bambi ogen en een pruillipje niets helpen.... Maar ik ga het natuurlijk wel proberen, met argumenten ofzo !
Het mooi kotsende meisje.
  woensdag 29 augustus 2007 @ 09:31:23 #212
22273 Dizer
Save the beard!
pi_52773316
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 09:28 schreef veiligheidsspeldje het volgende:

[..]

Hmm, definieer beter, maar op lowlands ging m'n stoelgang beduidend sneller, dus ik weet niet of dit wel klopt
Uuhm... gister en eergister alleen maar groente gegeten en zo... dus vandaag tijdens het stoelgang ging er een hoop verloren.. dat je denkt.. zo, mijn maag is goed schoon
pi_52773563
Misschien is dat afhankelijk van hoeveel vet en of groente je normaal eet. Normaal eet ik weinig vet en een hoop groente, de verhoudingen waren toen behoorlijk omgegooid!

Gisteravond de allerhande thema italiaans gehaald, vond 't erg leuk om te lezen en met wat kleine aanpassingen zijn de recepten nog dieetverantwoord te maken ook
pi_52774610
Goeiemorgen

Ik voel me zo mottig vandaag, gisteren gestopt op training omdat ik immens veel buikpijn had. Vandaag is het nog niet helemaal over.. Morgen weer trainen. Het trainen gaat goed, gemakkelijker dan ik dacht, natuurlijk zijn er momenten dat ik zeg, ik stop er mee, maar ik probeer het meestal vol te houden.

Het lastigste is nog steeds de 15min touwtjesspringen Maar tegen mei kan ik het gewoon
  woensdag 29 augustus 2007 @ 10:35:07 #215
22273 Dizer
Save the beard!
pi_52774662
Ik heb als voordeel dat het hardstikke gezellig is op de sportschool. De eigenaren zijn erg aardig en leuk, de crew die dus aan het werk is zijn gezellig en altijd lachen plus de mensen die komen om te trainen zijn ook heel leuk en gezellig.

Dat zorgt ervoor dat het elke keer leuk is om te gaan .
Alleen eergister moest ik een oefening doen waarvan ik nog steeds spierpijn heb .
pi_52775202
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 19:52 schreef roooosje het volgende:
Ik wil eigenlijk onderhand ook wel eens een weegschaal
Waarom koop je er niet 1 dan

Zo duur zijn die dingen niet

Ik ben nu nog bij Peter, hij heeft geen weegschaal, dus morgen thuis weer wegen. Vanmiddag weer naar de sportschool toe en met eten gaat het ook nog steeds goed hier
pi_52775290
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 10:57 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Waarom koop je er niet 1 dan

Zo duur zijn die dingen niet

Ik ben nu nog bij Peter, hij heeft geen weegschaal, dus morgen thuis weer wegen. Vanmiddag weer naar de sportschool toe en met eten gaat het ook nog steeds goed hier
Ik weet . Ik had gewoon zin om te zeuren .
Pretentieus geneuzel.
  woensdag 29 augustus 2007 @ 11:02:49 #218
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_52775317
Als je in de buurt van Beverwijk zit heb ik er nog wel ééntje over. Staat op de nominatie in de prullenbak te belanden(als ie past ) omdat we een mooiere hebben gekocht. Gratis af te halen.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_52775411
* veiligheidsspeldje weet heel goed waarom ze geen weegschaal heeft...
Dan ga ik namelijk bij elk pondje tussendoor dat erbij komt gefrustreerd veel strenger doen enzo, nu kan ik aan de grote lijn van eens in de paar weken wegen zien dat ik toch best goed bezig ben.
Nu ben ik gefrustreerd omdat ik m'n rooster nog niet goed heb dus of ik vrijdag om 8:15 of 13:30 moet beginnen bv...

Tip voor dizer die graag grillt: waar je het vandaan haalt weet ik niet, maar bij een of ander chinees kookprogramma dat een tijd terug op rtl4 was hadden ze een soort grillplank die 2 pitten op het kookstel beslaat, leek mij redelijk handig, zou er alleen zelf geen plek voor hebben om het op te ruimen.

Nu ga ik weer eens proberen hard te lopen na ongeveer 2 weken, ben benieuwd of ik het 25 minuten achtereen ga volhouden. Dan vanavond weer werken (ook geen zin in natuurlijk...), maar het moet maar weer eens.
pi_52777351
En is het hardlopen gelukt? Zal wel ff wennen zijn na 2 weken ja

Ik heb net weer heerlijk 2 broodjes met kaas, tomaat en komkommer gegeten, wat is dat toch lekker zeg

Als ontbijt had ik 2 plakken ontbijtkoek en vanavond wordt het varkensvleesreepjes met noedels en wokgroenten
pi_52778457
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 16:35 schreef Miss_S het volgende:

[..]

ik kan me voorstellen dat je dan niet echt gemotiveerd bent
En tóch heb ik in elk geval 2 van mijn 3 hers gehaald met ruime zevens! Nummer 3 moet ik nog terugkrijgen, maar daar vrees ik voor.

De komende anderhalve week heb ik nauwelijks iets gepland, nauwelijks werk of colleges, dus eindelijk weer eens tijd om elke avond gezond te koken.
Always shoot for the moon!
Even if you miss, you'll land among the stars.
pi_52779196
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 22:41 schreef Dizer het volgende:

[..]

Haha ik bedoelde eigenlijk meer dat het eruit ziet zoals in een kookblaadje, en zoals je recepten klinken ... dus geen verlepte paprika, bouwpakketvisjes en zwarte pijnboompitten

@vikinig: die schoenen heb ik ook! Sterker nog, ik heb ze nu aan Zijn mijn gewone schoenen voor overdag, als ik spierpijn ofzo heb. Nu dus.

Mijn eerste schooldag zit er weer op. 3 Vakken gehad, dus meteen ook 3 vakken huiswerk. Erg leuk, een heel hoofdstuk voor maandag maken en snappen omdat ik vorig jaar aan het eind te lui was ... Leuk weekend gaat dat worden

... en ik zit nu lekker te genieten van een paar dropjes, vond dat ik dat wel verdiende na een dag school
  woensdag 29 augustus 2007 @ 17:16:07 #223
22273 Dizer
Save the beard!
pi_52785064
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 11:07 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Tip voor dizer die graag grillt: waar je het vandaan haalt weet ik niet, maar bij een of ander chinees kookprogramma dat een tijd terug op rtl4 was hadden ze een soort grillplank die 2 pitten op het kookstel beslaat, leek mij redelijk handig, zou er alleen zelf geen plek voor hebben om het op te ruimen.
Oeh, klinkt erg goedd!!!! Thx for the tip .
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 13:37 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Haha ik bedoelde eigenlijk meer dat het eruit ziet zoals in een kookblaadje, en zoals je recepten klinken ... dus geen verlepte paprika, bouwpakketvisjes en zwarte pijnboompitten
Oh hehe . Ik kook heel vaak thuis en zo. Dus heb gelukkig die tijd inmiddels achter de rug .
pi_52786968
Zo, dat was weer lekker Eerst een kwartier op de crosstrainer ( 107 kcal), toen een half uur krachttraining ( 6 apparaten), toen nog een half uur op de crosstrainer ( 224 kcal) en toen nog een half uur gefietst ( 155 kcal) Goed bezig geweest weer dus
  woensdag 29 augustus 2007 @ 19:37:46 #225
22273 Dizer
Save the beard!
pi_52788360
Wat goed! Netjes!
pi_52788591
Jup, echt lekker Nu in 2 weken al 5 keer geweest en dan ga ik vrijdagmorgen nog een keer Gemiddeld 3 keer per week, en dat dan proberen vol te houden natuurlijk
  woensdag 29 augustus 2007 @ 19:57:01 #227
22273 Dizer
Save the beard!
pi_52788904
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 19:47 schreef Sylvana het volgende:
Jup, echt lekker Nu in 2 weken al 5 keer geweest en dan ga ik vrijdagmorgen nog een keer Gemiddeld 3 keer per week, en dat dan proberen vol te houden natuurlijk
Ik ga al 3 weken lang bijna iedere dag .
Ik doe eerst crosstrainer 30 minuten
Dan doe ik krachttraining apparaten
Dan doe ik 20 minuten rennen
Dan doe ik 15 minuten buikspieren
Dan doe ik 10 minuten borst en armspieren
Dan doe ik 10 minuten roeien om af te koelen

En de soort training per oefening varieert elke keer om steed smeer een uitdaging te doen.
Alleen de crosstrainer is totaal geen uitdaging meer.. kan nu makkelijk 30 minuten volhouden zonder iets te voelen. Wel te zweten maar helemaal niet vermoeid. En dus op een hogere niveau en een aardige snelheid.
pi_52789093
Ik vind iedere dag zelf een beetje overdreven, daar heb ik geen tijd voor en dan haak ik toch sneller af denk ik, en je spieren hebben ook rust nodig Ik vind 3 keer in de week prima En een half uur op de crosstrainer is voor mij ook niet echt een uitdaging meer, ik hou het ook makkelijk vol nu.

Je kunt trouwens beter eerst krachttraining doen en daarna langere tijd cardio. Omdat met krachttraining je dan je koolhydraten verbrand hebt, en je dan daarna met cardio je vet verbrand

Dus zou als ik jou was eerst 10 minuten cardio doen, dan alle krachttraining/buikspieren en dan nog een half uur of langer weer cardio
pi_52789232
Zo he Dat jullie het volhouden in de sportschool!!! en zoveel en zo lang ... Heb er ooit 3x gefitnesst. Was geregeld door school, kregen dus een instructeur en dan met een groepje naar de apparaten. Een keer been gedaan, een keer arm en een keer em gesmeerd en in het zaaltje ernaast een bokszakkentraining trappen gedaan Ik wilde buik enzo wel trainen eigenlijk

Maar is de sportschool bij jullie een beetje leuk? (en duur? )

Vrijdag mag ik ook weer
  woensdag 29 augustus 2007 @ 20:10:46 #230
22273 Dizer
Save the beard!
pi_52789290
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 20:03 schreef Sylvana het volgende:
Ik vind iedere dag zelf een beetje overdreven, daar heb ik geen tijd voor en dan haak ik toch sneller af denk ik, en je spieren hebben ook rust nodig Ik vind 3 keer in de week prima En een half uur op de crosstrainer is voor mij ook niet echt een uitdaging meer, ik hou het ook makkelijk vol nu.

Je kunt trouwens beter eerst krachttraining doen en daarna langere tijd cardio. Omdat met krachttraining je dan je koolhydraten verbrand hebt, en je dan daarna met cardio je vet verbrand

Dus zou als ik jou was eerst 10 minuten cardio doen, dan alle krachttraining/buikspieren en dan nog een half uur of langer weer cardio
Ik ga nu bijna iedere dag omdat ik vakantie heb en nergens heen ga (uit met vriendin) dus stort ik me op de sportschool. Vanaf volgende week is het 3x in de week weer .

Ja ik zat er wel aan te denken om dus aan het einde meer cardio te doen.. maar bij mijn fitnessplek heb je constant begeleiding en die doen het anders... 'k zal het eens voorleggen .
  woensdag 29 augustus 2007 @ 20:12:50 #231
22273 Dizer
Save the beard!
pi_52789351
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 20:08 schreef Chicolate het volgende:
Bij mij is het hardstikke leuk! Echt lachen gewoon. Leuke begeleiders die vaak je in de gaten houden of je niets fouts doen. De mensen die komen zijn super aardig en je leert bij ons elkaar heel snel kennen. Het is namelijk best klein. Ik betaal voor onbeperkt fitness, sauna en spinning 50 euro per maand.
pi_52789355
Wat is eigenlijk cardio? ... is dat fietsen/rennen/roeien, dus die conditiedingen?

(ik probeer mijn eigen trainingen in te delen in die blokjes, maar weet eigenlijk niet wat cardio enzo is ... ben wel nieuwsgierig wat voor opbouw er bij mij in zit )
  woensdag 29 augustus 2007 @ 20:25:43 #233
22273 Dizer
Save the beard!
pi_52789724
Je hebt cardio en je hebt vetverbranding. Fietsen, roeien en rennen en zo.
Alleen het verschil tussen cardio en vetverbranding is de manier van de training. Ik geloof dat cardio een snelle hartslag voor betere conditie of zo en bij vetverbranding een lage hartslag voor dus meer vetverbranding

Cardio werk je ook aan je spieren terwijl je afvalt... zo was het geloof ik
pi_52789754
Nee maar nu snap ik het

(laat maar xD)
  woensdag 29 augustus 2007 @ 20:28:45 #235
22273 Dizer
Save the beard!
pi_52789824
Ik snap het zelf niet eens .
pi_52789954
quote:

Vrijdag mag ik ook weer
Ik ben erg tevreden over die van mij We hebben 2 ruimtes met kracht/cardio apparaten en 2 ruimtes waar groepslessen worden gegeven. De apparaten zijn pas allemaal vernieuwd en op de cardio--apparaten zitten allemaal ingebouwde tv's en radio's, dus dat is echt relaxed trainen Een half uur is dan zo voorbij

Ik betaal 40 euro per maand, en dan mag ik onbeperkt fitnessen en aan groepslessen meedoen en gratis sauna/zonnebank/koffie/thee/sportdrank

Het verschil tussen cardio en vetverbranding:

cardio = 80% van je maximale hartslag
vetverbanding = 60% van je maximale hartslag.

Dus als ik cardio doe, zit mn hartslag rond de 160, en als ik vetverbranding doe, zit hij rond de 130
pi_52790368
quote:

Ik weet niet of je student bent (staat niets in je profiel) maar if so, dan kan je heel goedkoop sporten via de uni/hs. Ik betaal voor 3 maanden 40 euro.
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
pi_52790502
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 20:10 schreef Dizer het volgende:

[..]

Ja ik zat er wel aan te denken om dus aan het einde meer cardio te doen.. maar bij mijn fitnessplek heb je constant begeleiding en die doen het anders... 'k zal het eens voorleggen .
Moet je cardio voor of na krachttraining doen?
Wanneer ik naar de sportschool ga, doe ik altijd cardio en krachttraining. Maar is het nu beter om eerst cardio te doen of eerst krachttraining? Mijn doel is om wat af te vallen en wat 'strakker' te worden.

Eerst krachttraining en dan cardio. Anders heeft het eigenlijk geen zin meer. Ik zal het even uitleggen.

Bij krachttraining gebruik je anaërobe en gebruik je korte intensieve krachtexplosies, waarbij vooral koolhydraten worden verbruikt. Deze zitten opgeslagen in de spieren en heten glycogeen. Bij cardio ben je bezig op aërobe bezigheden. Eerst verbruikt het lichaam al de glycogeen, na ongeveer een kwartier is dit op en begint het over te slaan op vetverbranding.

Dus als je eerst krachttraining doet en daarna cardio heeft dit 2 positieve effecten. Je hebt namelijk al je glycogeen nog waardoor je sterker bent en meer uithoudingsvermogen in je spieren hebt. Als je klaar bent met krachttraining ga je direct over op de vetverbranding zojuist heb je al je glycogeen opgebruikt en begin je dus gelijk aan vetverbranding.

bron:fitkring.nl

Ik snap dus niet waarom ze dan bij jouw sportschool dat schema wat jij postte aanhouden. Lijkt me dat ze in de sportschool dit toch wel weten en daarop een schema maken
  woensdag 29 augustus 2007 @ 20:50:59 #239
22273 Dizer
Save the beard!
pi_52790567
Weet je.. elke sportschool, elke sportief persoon zegt weer wat anders .
pi_52790678
en over cardio/vetverbranding
quote:
De intensiteitpercentage is een bepaalde zone van je maximale hartslag, voor vetverbranding is deze zo tussen de 60 % en 70 % van je maximale hartslag. (Hersteltraining + extensieve duurtraining: ongeveer 60%. Normale duurtraining: ca. 70% Intensieve duurtraining: ca. 80% Tempoduurtraining: 75 à 80% Intervaltraining extensief: ca. 85% Interval intensief: in de buurt van de maximale Hf. Krachtuithoudingstraining: ca. 85%)

bron: Fitkring.nl
pi_52790737
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 20:50 schreef Dizer het volgende:
Weet je.. elke sportschool, elke sportief persoon zegt weer wat anders .
Dat je eerst kracht moet doen en dan cardio, dat hoor je tegenwoordig bijna overal wel hoor. Eerst was er nog wat onduidelijkheid over, maar tegenwoordig is het wel bewezen dat dat het beste is.
  woensdag 29 augustus 2007 @ 20:55:13 #242
22273 Dizer
Save the beard!
pi_52790769
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 20:53 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Dat je eerst kracht moet doen en dan cardio, dat hoor je tegenwoordig bijna overal wel hoor. Eerst was er nog wat onduidelijkheid over, maar tegenwoordig is het wel bewezen dat dat het beste is.
Ik ga het morgen even navragen .
pi_52791618
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 20:53 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Ach ja, maar als je het liever op een andere manier doet en als je er dan meer plezier bij hebt, heb je meer motivatie en dat is dan weer beter .
Pretentieus geneuzel.
  woensdag 29 augustus 2007 @ 21:17:29 #244
22273 Dizer
Save the beard!
pi_52791675
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 21:16 schreef roooosje het volgende:

[..]

Ach ja, maar als je het liever op een andere manier doet en als je er dan meer plezier bij hebt, heb je meer motivatie en dat is dan weer beter .
pi_52791830
quote:
Maar als het gaat om calorieen verbranden moet je de prioriteit leggen bij je cardio en niet de gewichttraining. Niet alleen heb je de extra intensiteit op de loopband nodig, maar je lichaam verbrandt vet fysiologisch efficiënter als je cardio voor de gewichttraining doet. Na een anaerobe training (zoals bodybuilding training), heeft je lichaam een voorraad melkzuur opgebouwd,' legt Sandler uit. 'Dus als je daarna een cardiovasculaire training doet, zal je lichaam die melkzuur verbranden voordat het vet verbrandt' Dat betekent dat het voordeel (dat bijna twee op 1 is) van hardlopen ten opzichte van gewichttraining een stuk kleiner is.
Pretentieus geneuzel.
pi_52791851
Oh Dizer, He IS the MAN!
Pretentieus geneuzel.
pi_52791888
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 21:17 schreef Dizer het volgende:

[..]

Wat een lieve foto
pi_52802247
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 09:13 schreef poppetje22 het volgende:
Quinazoline: lekker he dat lopen!! Ik ben nu bij les 18, maar gisteren begaf mn batterij het halverwege moest ik het laatste stuk (1 x 6 en 1 x 7 min, en ik had natuurlijk geen horloge) zelf bedenken. Als ik naar het schema kijk voor de komende weken is het wel eng hoor, haha, moet ik ineens 8 minuten lopen, en daarna 10 en daarna 15!
Wow, dat gaat dan inderdaad hard! Ik vind wel dat ik die twee dagen rust steeds op een vervelend moment heb. Ik heb ook geen spierpijn ofzo, dus ik denk dat ik vandaag al weer ga in plaats van morgen. Komt ook veel beter uit. Van mij mag een les nu wel meer lopen dan wandelen gaan worden eigenlijk, maar ik vermoed dat dat vanzelf komt.

Ik merk het alleen nog niet in mijn gewicht, ben nog net zo zwaar als toen ik net van vakantie terug kwam, en dat is echt te zwaar. Zit wel weer helemaal in het studie-ritme en dat is wel makkelijker en regelmatiger eten, dus dat zou moeten helpen. Ik zal nog maar even geduld hebben.

Ow, en ik vind jullie tempo op dit moment wel erg lekker. Ik kan na/voor mijn stage gewoon ff hier kijken zonder hele pagina's bij te hoeven lezen. Zal wel komen omdat de vakantietijd voorbij begint te raken en iedereen weer aan de lag gaat.
pi_52802272
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 08:33 schreef Viking84 het volgende:
Hoi allemaal ,

even de groetjes doen . Het gaat hier best wel knudde, maar vanavond begin ik weer met hardlopen (op nieuwe schoenen; Air Pegasus) en dan gaan we ook weer even fatsoenlijk eten, dus dat komt wel goed . Heb in ieder geval een fantastische vakantie gehad zonder me al te druk te maken om alles wat ik at. En tot vorige week was er niets aan de hand, maar 'toen kwam het zo' dat ik vier dagen achtereen slecht at en dat ging ik dus wél merken. Damn, net voor het einde van de vakantie. Had ik bijna kunnen zeggen dat ik geen grammetje ben aangekomen in de vakantie .
Volgende week begint het collegejaar weer. Ben nu druk bezig met zoeken naar een onderwerp voor m'n masterscriptie en dan kan ik beginnen met afstuderen! .
Alles goed met jullie verder? .

Nieuwe schoenen :

[afbeelding]

Ik heb er een rondje op gejogd door de Intersportwinkel en de verkoper zei dat dit de goede schoenen waren voor mij. Bij gewoon lopen merk ik geen verschil met de andere schoenen, maar tijdens dat rondje hardlopen echt wel. Ze lopen echt heerlijk! Heb nu al zin in vanavond! . Moet wel weer met 1 minuut hardlopen, 2 minuten wandelen beginnen. Dat vind ik wel kut . Maar ja, ik ga niet weer forceren, dan heb ik zo weer een blessure te pakken. Heb trouwens ook naadloze sokken erbij gekocht. Wat zijn die krengen dúúr! (11 euro voor 1 paar). Maar als het maar helpt .

Bij mij helpt het absoluut die goede schoenen EN sokken. Welk hardloopschema volg je? Er lopen hier nu een hele hoop met Evy/start to run en dat is lekker op de mp3 speler en ik vind het echt ideaal omdat je niet steeds op je horloge/stopwatch hoeft te kijken. Ze geeft gewoon aan wanneer je moet hardlopen en wanneer je moet wandelen.
Of loop je samen met Mark? Want dan kan ik me voorstellen dat je het niet zo gezellig vindt om muziek op te zetten bij het lopen.
  donderdag 30 augustus 2007 @ 08:21:41 #250
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_52802435
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 07:58 schreef Quinazoline het volgende:

[..]

Bij mij helpt het absoluut die goede schoenen EN sokken. Welk hardloopschema volg je? Er lopen hier nu een hele hoop met Evy/start to run en dat is lekker op de mp3 speler en ik vind het echt ideaal omdat je niet steeds op je horloge/stopwatch hoeft te kijken. Ze geeft gewoon aan wanneer je moet hardlopen en wanneer je moet wandelen.
Of loop je samen met Mark? Want dan kan ik me voorstellen dat je het niet zo gezellig vindt om muziek op te zetten bij het lopen.
Hoi .

Ik merkte niet heel veel verschil met die andere schoenen moet ik zeggen (qua demping dan), maar daar moet ik wel bij zeggen dat het zeker 8 weken geleden is dat ik gelopen heb en dat ik het eigenlijk niet goed kan vergelijken . Maar goed, ze liepen iig wel lekker en als het maar helpt tegen blessures . De sokken zitten ook heerlijk. Ik heb áltijd last van 'propjes' in m'n sokken die gaan irriteren, maar nu had ik nergens last van. Kon me volledig richten op het lopen .
Ik volg het schema van hardloopschema.nl. Naar 20 minuten onafgebroken hardlopen in 12 weken. Gisteren weer met 1 minuut hardlopen, 2 minuten wandelen begonnen. Wat een sof . Maar ik weet niet goed waar ik anders weer kan beginnen en ik wil mezelf niet weer forceren. Ik loop inderdaad samen met Mark en daarom loop ik niet met Evy. In het donker tijdens het hardlopen op je stopwatch kijken is inderdaad niet zo handig .

Volgende week beginnen de colleges weer en dan zit ik ook weer in m'n ritme , al heb ik maar 2 x 2 uur college per week + een scriptie . Over 2 weken begint spinning weer en als ik ook sport, is de motivatie om gezond te eten wel hoger, heb ik gemerkt, want anders heb ik het gevoel dat ik het sporten ook voor niets doe.
Niet meer actief op Fok!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')