abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52616367

Voor wie is "Slank de lente in", ook wel bekend als "Slank de zomer in" bedoeld?
De Slank-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilootjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben (BMI van 27 of lager).
Wat niet de bedoeling is: (te)veel offtopic praten, eindeloze discussies voeren over keuzes van anderen, persoonlijke ruzies uitvechten in dit topic.
Wat wel de bedoeling is: praten over afvallen, hoe je dat doet en hoe het gaat, advies vragen, opscheppen over je resultaten, elkaar een beetje steunen en het gezellig houden!

Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje 'Ik wil ook!'.

Gesloten topics:
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |10|11|12|13|14|15|16|17|18|19|20
21|22|23|24|25|26|27|28|29|30|31|32|33|34|35|36|37|38|39|40
41|42|43|44|45|46|47|48|49|50|51|52|53|54|55|56|57|58|59|60
61|62|63|64|65|66|67|68|69|70|71|72|73|74|75|76|77|78|79|80
81|82|83|84|85|86|87|88|89|90|91|92|93|94

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan! Ga naar Dieet-web en maak daar een account aan. Na activatie en een eerste update van je gewicht zul je dan in het lijstje verschijnen. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Dat kun je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Nadat je een account hebt aangemaakt moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je in geen enkel lijstje.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

En sommige mensen mochten het al opgemerkt hebben, de regelmatige bezoekers van de "Slank de lente in"-reeks zijn iets intiemer geworden dan we allemaal gedacht hadden, want we kennen elkaar vanaf nu bij de voornaam!!
Mocht je een probleempje hebben met namen onthouden, dan wil dit misschien wel helpen:
Miss_S = Saskia
Thrilled = Kevin
Sylvana = Sylvana
Mordradead = Douwe
Spacehamster = Mira
Conleche = Colette
Mezel = Patricia
Veiligheidsspeldje = Marianne
Tangarine = Maarten
Mini_rulez = Marijke
STING = Thomas

Een paar van onze regulars houden een weblog bij over hun lijnpogingen:
Miss_S

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden
pi_52616414
bijna topic #100
pi_52616619
Hmm.
Leuk, dat iemand vanuit het niets het vorige topic vol maakt, maar open dan ook even een nieuwe..
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
pi_52616654
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 11:41 schreef Alcarin het volgende:
Hmm.
Leuk, dat iemand vanuit het niets het vorige topic vol maakt, maar open dan ook even een nieuwe..
en dit is al de tweede keer
maar goed het is niet zoveel moeite
pi_52616748
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 11:43 schreef Miss_S het volgende:
en dit is al de tweede keer
maar goed het is niet zoveel moeite
Nee, dat is zo, maar het gaat om het principe!
Nou ja, het is gewoon irritant dat je niet weet of iemand al een topic aan het openen is, voor je het weet zijn er 3 nieuwe
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
  Licht Ontvlambaar donderdag 23 augustus 2007 @ 11:50:58 #6
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_52616911
Waarom werken jullie de linkjes naar de oude topics niet meer bij?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_52616937
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 11:50 schreef Sjeen het volgende:
omdat we lui zijn
pi_52616975
Ik zag gisteravond een historisch laag gewicht op de weegschaal... 57,9 '

Hoe het kan weet ik niet, zo veel heb ik niet op m'n eten gelet Had eerder het idee dat ik een beetje teveel aan het snoepen was
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_52617109
quote:
Dat viel mij idd ook al op, dat er nog een boel topics missen

Wat mij betreft kun je ze er dan beter gewoon allemaal uit halen.

Ik werd net gebeld dat ik morgen toch nog de hele dag kan werken, en misschien maandagochtend ook nog Vanavond dus maar naar de sportschool toe, wilde eigenlijk morgenmiddag gaan, maar dat kan dus niet en morgenavond komt Peter

Zo eerst maar eens lunchen. Ben al sinds half 9 wakker en begin al aardig wat trek te krijgen.
pi_52617224
quote:
Dat viel mij net ook al op, ik fiks het wel weer even.
pi_52617383
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 11:57 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Dat viel mij idd ook al op, dat er nog een boel topics missen

Wat mij betreft kun je ze er dan beter gewoon allemaal uit halen.
dat vind ik ook een goed idee
pi_52617471
Ik heb net mn rooster gezien ... rotrooster. Ben bij mn bioklas eruit gegooid, dus ik zit in mn eentje in een nieuwe klas, en heb veel teveel uren in de week (iedereen heeft 26 ofzo, ik zit met 35) ... Bah, stom rooster (gelukkig is mn basisklas wel gelijk gebleven en ben ik 1x een middag vrij)

Ik ga maar niet meer sporten, geen tijd meer voor ... ga wel gewoon douchen en fiets straks de halve stad door (eerst naar vriend, dan naar kapper, dan weer terug naar vriend en dan naar huis ... totaal denk ik een uur stevig doortrappen )

(over de linkjes, misschien wel een slim idee om de link naar het vorige topic erin te laten staan ... in de OP steeds, zoals bij de Dieetclub)
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_52617516
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 12:10 schreef Chicolate het volgende:

(over de linkjes, misschien wel een slim idee om de link naar het vorige topic erin te laten staan ... in de OP steeds, zoals bij de Dieetclub)
Ja, dat is ook wel een goed idee. Gewoon alleen die naar het vorige topic erin zetten. Die oude topics gaat toch niemand meer teruglezen volgens mij
pi_52617933
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 12:11 schreef Sylvana het volgende:
Ja, dat is ook wel een goed idee. Gewoon alleen die naar het vorige topic erin zetten. Die oude topics gaat toch niemand meer teruglezen volgens mij
Maar het staat wel leuk!
pi_52618046
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 12:26 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Maar het staat wel leuk!
Mwah, ik vind het niet echt boeiend en de OP wordt wel erg lang zo
pi_52618090
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 12:30 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Mwah, ik vind het niet echt boeiend en de OP wordt wel erg lang zo
straks staan er 100 linkjes

net weer griekse yoghurt met honing op blijft toch lekker
pi_52619468
Net mijn boterhammen op met een kom soep. Alhoewel ze niet echt lekker was Had zin in chocolade maar heb er toch geen gekocht
pi_52621883
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 13:23 schreef StefanieV het volgende:
Net mijn boterhammen op met een kom soep. Alhoewel ze niet echt lekker was Had zin in chocolade maar heb er toch geen gekocht
goedzo
pi_52623348
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 13:23 schreef StefanieV het volgende:
Goed van je

Ik werd net gebeld dat de stageplek die ik zelf had gevonden aan de voorwaarden voldoet en ik er mag solliciteren Dus net mn sollicitatiebrief en cv gemailed en dan hoop ik dat ik begin volgende week word uitgenodigd voor een gesprek en gewoon vanaf woensdag stage kan lopen
pi_52623398
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 15:20 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Goed van je

Ik werd net gebeld dat de stageplek die ik zelf had gevonden aan de voorwaarden voldoet en ik er mag solliciteren Dus net mn sollicitatiebrief en cv gemailed en dan hoop ik dat ik begin volgende week word uitgenodigd voor een gesprek en gewoon vanaf woensdag stage kan lopen
dat is ook lekker
ik moet ookal een stage plek hebben (zonder ook maar op school te zijn geweest en weten wat de bedoeling is)
maar goed het is zo goed als zeker dat ik stage kan lopen op mijn vakantiewerk
pi_52625007
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 15:20 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Goed van je

Super zeg ! Succes
pi_52625058
Morgen mijn laatste hertentamen en ik heb zoooooooooooo weinig motivatie. Ik heb nog nauwelijks iets gedaan.
Het idee dat ik mijn propedeuse pas volgend jaar hóef te halen en dat ik nu 50 studiepunten heb (en dus wel gewoon door mag) is ook niet echt motiverend.

En verder knabbel ik op worteltjes. Dus dát is dan wel weer goed.
Always shoot for the moon!
Even if you miss, you'll land among the stars.
pi_52625432
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 16:20 schreef Sukilove het volgende:
Morgen mijn laatste hertentamen en ik heb zoooooooooooo weinig motivatie. Ik heb nog nauwelijks iets gedaan.
Het idee dat ik mijn propedeuse pas volgend jaar hóef te halen en dat ik nu 50 studiepunten heb (en dus wel gewoon door mag) is ook niet echt motiverend.

En verder knabbel ik op worteltjes. Dus dát is dan wel weer goed.
ik kan me voorstellen dat je dan niet echt gemotiveerd bent

ik ga zo alweer avondeten
vanavond weer aardappelen dus niet echt mijn keuze
pi_52626690
zo net mijn avondeten op
bloemkool (wel lekker)
sateschnitzel (ook wel lekker maar niet erg gezond)
aardappel (niet mijn favoret maar met de sate uit de schnitzel wel weg te krijgen)

wel erg weinig hoeveelheden op dus zal over een paar uur wel weer honger hebben
pi_52626805

Ik heb vanavond hertentamen om 8 uur, ik dacht van: 'Goh, dan ga ik wat eerder naar school, dan leer ik nog wat en dan eet ik op school wel wat. Is de kantine dicht Mijn fiets kapot De bus rijdt weinig de stad (de AH dus) is niet dichtbij
Resultaat: dineren met ' Time-Out biscuits, een fles water en een Liga Milk Break. Geen zin om om half 10 nog een maaltijd naar binnen te werken, slecht voor mijn darmen enzo.

Verder gaat het goed
Pretentieus geneuzel.
pi_52626848
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 17:24 schreef roooosje het volgende:

Ik heb vanavond hertentamen om 8 uur, ik dacht van: 'Goh, dan ga ik wat eerder naar school, dan leer ik nog wat en dan eet ik op school wel wat. Is de kantine dicht Mijn fiets kapot De bus rijdt weinig de stad (de AH dus) is niet dichtbij
Resultaat: dineren met ' Time-Out biscuits, een fles water en een Liga Milk Break. Geen zin om om half 10 nog een maaltijd naar binnen te werken, slecht voor mijn darmen enzo.

Verder gaat het goed
zit wel een beetje tegen he
succes met je hertentamen
pi_52626871
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 17:25 schreef Miss_S het volgende:

[..]

zit wel een beetje tegen he
succes met je hertentamen
Dankje
Pretentieus geneuzel.
pi_52626904
Het zit je niet echt mee he roooosje

Veel succes met je hertentamen

Wat een rare tijd trouwens, 8 uur 's avonds nog

Ik ga zo ook maar eens eten maken en dan vanavond nog ff naar de sportshcool, en dan ben ik 3 keer geweset deze week, en vandaag ook niet veel gegeten (alleen de 3 hoofdmaaltijden ) dus ben erg benieuwd wat de weegschaal morgenochtend zegt
pi_52626977
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 17:28 schreef Sylvana het volgende:

Ik ga zo ook maar eens eten maken en dan vanavond nog ff naar de sportshcool, en dan ben ik 3 keer geweset deze week, en vandaag ook niet veel gegeten (alleen de 3 hoofdmaaltijden ) dus ben erg benieuwd wat de weegschaal morgenochtend zegt
Ja, dan zitten we bij de deeltijders, die hebben 's avonds les Voor mij overdag weer extra tijd om te leren .
Thanks
Pretentieus geneuzel.
pi_52626985
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 17:28 schreef Sylvana het volgende:

wat heb je vandaag gegeten?
en het is beter om om de 2 uur iets kleins te eten en niet alleen de hoofdmaaltijden

ik denk dat ik zo ook nog ff fitness ga doen is toch de laatste dag dat het kan voordat ik op vakantie ga
pi_52627038
ja, dat weet ik, maar mn salaris is er nog steeds niet

dus als ontbijt 2 plakken ontbijtkoek, lunch 2 broodjes met honing en als avondeten roerbakmie

morgen komt sowieso de stufi
pi_52627079
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 17:34 schreef Sylvana het volgende:
ja, dat weet ik, maar mn salaris is er nog steeds niet

dus als ontbijt 2 plakken ontbijtkoek, lunch 2 broodjes met honing en als avondeten roerbakmie

morgen komt sowieso de stufi
is dat trouwens speciale honing die je op je brood kan doen of kan dat met alle soorten honing?
misschien wel een keer lekker heb nu toch honing voor bij de griekse yoghurt
niet heel gezond maar goed
pi_52627218
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 17:36 schreef Miss_S het volgende:

[..]

is dat trouwens speciale honing die je op je brood kan doen of kan dat met alle soorten honing?
misschien wel een keer lekker heb nu toch honing voor bij de griekse yoghurt
niet heel gezond maar goed
Ik heb geen idee, het is goudheldere bijenhoning en stond gewoon bij het broodbeleg
pi_52628253
net ff 10 min op de hometrainer en 10 min op de crosstrainer gestaan
totaal 50 min gesport vandaag moet maar genoeg zijn
morgen weer hardlopen met evy
pi_52628618
Zo! Ik heb honger! (wanneer is het avondeten nou eindelijk klaar, fruitrijst zonder de banaan want die heeft mn vader perongeluk opgegeten op een onbewaakt moment )
pi_52628641
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 18:50 schreef Chicolate het volgende:
Zo! Ik heb honger! (wanneer is het avondeten nou eindelijk klaar, fruitrijst zonder de banaan want die heeft mn vader perongeluk opgegeten op een onbewaakt moment )
Ik ook! Ik wil dat de vis nu klaar is!
Het duurt altijd te lang, want ik ga pas koken als ik al honger heb
pi_52628657
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 18:51 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Ik ook! Ik wil dat de vis nu klaar is!
Het duurt altijd te lang, want ik ga pas koken als ik al honger heb
dat is ook niet slim he
pi_52628725
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 18:52 schreef Miss_S het volgende:
dat is ook niet slim he
Tja, eten als ik geen honger heb is helemaal stom. Het zou eigenlijk langzamer moeten beginnen, maar het is altijd *bam* 'give me FOOOD!!!'
pi_52628787
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 18:56 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Tja, eten als ik geen honger heb is helemaal stom. Het zou eigenlijk langzamer moeten beginnen, maar het is altijd *bam* 'give me FOOOD!!!'
ik vind eten als je geen honger hebt eigenlijk ook stom
maarja ik krijg niet snel honger dus dan zou ik bijna nooit eten
maar je moet niet gaan eten als je al honger hebt
pi_52628859
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 18:58 schreef Miss_S het volgende:
ik vind eten als je geen honger hebt eigenlijk ook stom
maarja ik krijg niet snel honger dus dan zou ik bijna nooit eten
maar je moet niet gaan eten als je al honger hebt
Ik volg je even niet... eten als je geen honger hebt is stom, maar je moet niet eten als je honger hebt?
Ik eet alleen als ik honger heb, dan wordt het eten veel lekkerder
En nu gaat die vis eraan!!!
pi_52628892
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 19:01 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Ik volg je even niet... eten als je geen honger hebt is stom, maar je moet niet eten als je honger hebt?
Ik eet alleen als ik honger heb, dan wordt het eten veel lekkerder
En nu gaat die vis eraan!!!
ja ik vind eten als je honger hebt stom
maar weet wel dat het fout is om pas te eten als je honger hebt
dus eet ik eerder
pi_52631041
Heb vandaag gegeten:

2 wasa volkoren crackers met kalkoenfilet-131 cal.
Sandwich met gerookte kip van de benzinepomp-322 cal.
Sushi-298cal
Kalfsoester met groene asperges en champignons-149 cal.

Totaal 900 cal. (het rare is dat valtaf.nl het ook optelt maar dan op 902 uitkomt

Ik ga zo nog een toetje nemen van yoghurt, optimelvla en frambozen. En vanavond nog wat fruit, want dat heb ik nog helemaal niet op vandaag. Ik schat dat ik dan rond de 1100 uit ga komen.

-edit- o ja, net 2 uur in de sportschool geweest; eerst een lesje pilates en toen een bodyshape. (dat had ik trouwens liever andersom gehad!)
pi_52631366
Vanaf morgen ga ik weer skeeleren. O zo!

Wat betreft dat stom vinden: ik hoef mezelf dan toch niet stom te vinden. Ik heb de laatste dagen de hele tijd zo'n vol gevoel. Vervelend is dat.
Always shoot for the moon!
Even if you miss, you'll land among the stars.
pi_52631452
Ik heb vandaag gegeten

Een krentenbol
Een Liga Milkbreak
Een tarwekoekje
4 handjes chips

Maar tentamen ging wel okee op zich
Pretentieus geneuzel.
pi_52632105
Ik
ben
dood

Ging naar de sportschool toe. Eerst een kwartier op de crosstrainer ( 110 kcal), toen een half uur krachttraining ( 8 apparaten) en toen nog een half uur op de crosstrainer ( 220 kcal)

So far so good

Toen besloot ik op de loopband te gaan.

Elke keer als ik in de sportschool ben, is er ook een man van een jaar of 40, die elke keer weer 1 of 2 andere jonge jongens mee heeft. van die jongens zoals Thrilled die er al hartstikke lekker uit zien, maar toch 6 keer in de week in de sportschool zitten. 1 van die jongens kwam tegelijkertijd naast mij op een loopband staan. Ik klets regelmatig met die jongens, en nu wilde hij een weddenschap doen Wie het langste op de loopband kon blijven, 6 km per uur, met een helling van 7%.

Normaal doe ik een helling van 2 of 3%, maar goed, wat jij wilt

Dus wij begonnen, en ik heb best een goeie conditie inmiddels, omdat ik vooral cardio doe in de spotrschool, en hij doet vooral krachttraining. Dus niet zo verwonderlijk dat ik dus gewonnen heb, heb het bijna een kwartier volgehouden

Alleen nu ben ik dus wel dood, kan ik morgen niet meer lopen, maar ik heb zijn ego wel ff gekrenkt

En nu kom ik de rest van de avond niet meer van mn stoel af

Maandag weer naar de sportschool toe, tot die tijd mn lichaam ff wat rust geven, maar wel goed opletten met eten en kan niet wachten tot morgenochtend ik ga wegen
pi_52632201
Oeh ga ik ook posten wat ik gegeten heb ...

Bakje yoghurt met muesli (en beetje zoetstof)
2 bruine boterhammen, kipfilet en sandwichspread
een bord fruitrijst (appel, perzik en rijst ... heel lekker) en bakje vla met muesli
1 snack a jack chocola, 2 bonbons (kadootje uit Engeland ) en een mini slokje bessenlikeur, om te proeven.

Ik zit niet heel hoog Komt denk ik niets meer bij vandaag ook
pi_52632380
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 21:08 schreef Sylvana het volgende:
Wie het langste op de loopband kon blijven, 6 km per uur, met een helling van 7%.
zo moeilijk is dat toch niet?
ik heb geen fantastische conditie maar kan dat toch wel een uurtje volhouden
pi_52632556
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 21:17 schreef Miss_S het volgende:

[..]

zo moeilijk is dat toch niet?
ik heb geen fantastische conditie maar kan dat toch wel een uurtje volhouden
ik vind 7% aardig wat met die korte beentjes van mij hoor

en al helemaal als je net daarvoor hebt gefitnessed en al 3 kwartier op de crosstrainer heb gestaan

en ik sta echt amper op de loopband, haat rennen

jij staat er iedere dag op, das anders, een uur op de crosstrainer hou ik ook makkelijk vol, maar dat doe ik dan ook regelmatig
pi_52632849
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 21:22 schreef Sylvana het volgende:

[..]

ik vind 7% aardig wat met die korte beentjes van mij hoor

en al helemaal als je net daarvoor hebt gefitnessed en al 3 kwartier op de crosstrainer heb gestaan

en ik sta echt amper op de loopband, haat rennen

jij staat er iedere dag op, das anders, een uur op de crosstrainer hou ik ook makkelijk vol, maar dat doe ik dan ook regelmatig
ja met jouw lengte is dan 6km per uur ook wel hard, maar hoe groot was hij?
een gemiddelde man moet toch geen moeite daarmee hebben
pi_52632999
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 21:31 schreef Miss_S het volgende:

[..]

ja met jouw lengte is dan 6km per uur ook wel hard, maar hoe groot was hij?
een gemiddelde man moet toch geen moeite daarmee hebben
Hij was ook niet zo groot, 1.70 ofzo, maar hij deed haast nooit cardio dus, vooral kracht. Dus hij was wel breed, maar had amper conditie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')