NEW Indie was beter geweestquote:Op zondag 20 oktober 2013 23:12 schreef Norrage het volgende:
Ja de TT is heel gay. Had ik Indievings moeten doen??
Pretentieusquote:Op zondag 20 oktober 2013 23:14 schreef Tchock het volgende:
Ik ben zo blij met die abonnementsdienst op Jaar's labelElke zondag nieuwe muziek krijgen is leuk.
45 euro ofzo?quote:
Ach of je nou 25 of 45 betaald voor een concert maakt ook niet meer uit. Als je nadenkt over wat je allemaal nog meer betaalt die dagquote:
Hmm oké, vind ik beide nog wel redelijke prijzen. Althans, The National had ik wel rond die prijs verwacht en Nick Cave zelfs nog duurderquote:
Ja dat is wel waarquote:Op zondag 20 oktober 2013 23:16 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ach of je nou 25 of 45 betaald voor een concert maakt ook niet meer uit. Als je nadenkt over wat je allemaal nog meer betaalt die dag
Ik ga naar 30 concerten ofzo dit jaar (ik sta nu op 22 ofzoquote:Op zondag 20 oktober 2013 23:16 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Hmm oké, vind ik beide nog wel redelijke prijzen. Althans, The National had ik wel rond die prijs verwacht en Nick Cave zelfs nog duurder
En dat wil nooitquote:Op zondag 20 oktober 2013 23:17 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ja dat is wel waar
Maar je probeert het toch ergens wat te beperken
Wat heb je dan allemaal gehad tot nu?quote:Op zondag 20 oktober 2013 23:17 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik ga naar 30 concerten ofzo dit jaar (ik sta nu op 22 ofzo), en dit zijn de enige 2 boven de 25 euro...en dat in 1 week
In volgorde van hoe goed het was zelfs (Het waren er iets minder dan ik dacht, omdat ik festivals een beetje illegaal meetel):quote:Op zondag 20 oktober 2013 23:18 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Wat heb je dan allemaal gehad tot nu?
Ach, als je niet naar een concert gaat zit je toch wel in de kroegquote:Op zondag 20 oktober 2013 23:18 schreef debeterebob het volgende:
[..]
En dat wil nooit
*Tikt zoveelste biertje weg* *hips*
Wat? Drink je geen alcohol? Ohja, je bent nog te jongquote:Op zondag 20 oktober 2013 23:20 schreef Kerftminister het volgende:
Superhandig als je geen alcohol drinkt, Qotsa en Deltron worden voor mij niet zo heel duur, buiten de tickets en evt een shirt.
Vervang 'nog te jong' maar door 'een kansloze fokker'quote:Op zondag 20 oktober 2013 23:22 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ach, als je niet naar een concert gaat zit je toch wel in de kroeg
[..]
Wat? Drink je geen alcohol? Ohja, je bent nog te jong
Ben bijna 19 man.quote:Op zondag 20 oktober 2013 23:22 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ach, als je niet naar een concert gaat zit je toch wel in de kroeg
[..]
Wat? Drink je geen alcohol? Ohja, je bent nog te jong
Oh, laat maar, ik was er nog 3 vergeten dus wel 22 ofzo of zelfs meerquote:Op zondag 20 oktober 2013 23:21 schreef Norrage het volgende:
[..]
In volgorde van hoe goed het was zelfs (Het waren er iets minder dan ik dacht, omdat ik festivals een beetje illegaal meetel):
1 Yo La Tengo @ Paradiso : ****1/2
2 Portishead @ Best Kept Secret : ****1/2
3 Damien Rice @ Best Kept Secret : ****1/2
4 Suuns @ Rotown : ****1/2
5 De Speeldoos @ Into The Great Wide Open : ****1/2
6 Mozes and the Firstborn @ Rotown : ****1/2
7 Gregory Porter @ De Doelen : ****
8 Benjamin Herman @ Ekko : ****
9 Typhoon @ Into The Great Wide Open : ****
10 Suuns @ Best Kept Secret : ****
11 Ben Caplan @ Tivoli de Helling : ****
12 Jazzinvaders & Dr. Lonnie Smith : ****
13 James Blake @ Melkweg : ***1/2
14 Peace @ Tivoli de Helling : ***1/2 (***** for 1998 (Delicious))
15 Kurt Vile @ Paradiso : ***1/2
16 Eels @ Paradiso : ***1/2
17 The Walkmen @ Tivoli Oudegracht : ***1/2
18 Yuri Honing Wired Paradise @ EKKO : ***1/2
19 Claw Boys Claw @ Tivoli : ***
20 Wovenhand @ Tivoli : **1/2
Ohhhh, als je festivaloptredens meerekent red ik deze aantallen ook makkelijk.quote:Op zondag 20 oktober 2013 23:21 schreef Norrage het volgende:
[..]
In volgorde van hoe goed het was zelfs (Het waren er iets minder dan ik dacht, omdat ik festivals een beetje illegaal meetel):
1 Yo La Tengo @ Paradiso : ****1/2
2 Portishead @ Best Kept Secret : ****1/2
3 Damien Rice @ Best Kept Secret : ****1/2
4 Suuns @ Rotown : ****1/2
5 De Speeldoos @ Into The Great Wide Open : ****1/2
6 Mozes and the Firstborn @ Rotown : ****1/2
7 Gregory Porter @ De Doelen : ****
8 Benjamin Herman @ Ekko : ****
9 Typhoon @ Into The Great Wide Open : ****
10 Suuns @ Best Kept Secret : ****
11 Ben Caplan @ Tivoli de Helling : ****
12 Jazzinvaders & Dr. Lonnie Smith : ****
13 James Blake @ Melkweg : ***1/2
14 Peace @ Tivoli de Helling : ***1/2 (***** for 1998 (Delicious))
15 Kurt Vile @ Paradiso : ***1/2
16 Eels @ Paradiso : ***1/2
17 The Walkmen @ Tivoli Oudegracht : ***1/2
18 Yuri Honing Wired Paradise @ EKKO : ***1/2
19 Claw Boys Claw @ Tivoli : ***
20 Wovenhand @ Tivoli : **1/2
Hoe kan dit nouquote:Op zondag 20 oktober 2013 23:24 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ben bijna 19 man.
Nee heb van mijn 15e tot mijn 18e verjaardag gedronken, toen vond ik het wel even genoeg, en nu nog steeds wel.
Ik vanaf mijn 20e of zoquote:Op zondag 20 oktober 2013 23:27 schreef Tchock het volgende:
Ik ben na mijn 18e verjaardag alleen maar meer gaan drinken
Ik ben nog niet zo lang 20, misschien komt de echte knaller nogquote:Op zondag 20 oktober 2013 23:28 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ik vanaf mijn 20e of zoIets met een beetje laat loskomen denk ik
Ik heb dit jaar zeven volle festivaldagen, dus dat alleen zal een act of 50-60 zijn. Plus nog wat losse concerten en hun voorprogramma's.quote:Op zondag 20 oktober 2013 23:29 schreef brooklyndodger het volgende:
Als ik festivals optredens ga mee tellen zit ik denk met gemak boven de 100....
Meerdere redenen, heb 3 maten gehad die zich in coma gezopen hebben en dat deed me er een beetje over nadenken. Daarna ben ik zelf nog een paar keer goed zat geweest en dat is op het moment zelf heel leuk, maar vind het toch niet fijn om mezelf niet onder controle te hebben. Verder heb ik ook zoiets van: als je het niet leuk kan hebben zonder alcohol is dat wel triest.quote:Op zondag 20 oktober 2013 23:27 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Hoe kan dit nou
Oke, ik voel een verhaal aankomen. Heb je toevallig coma gezopen? Heb je je (nu ex) vriendin ondergekotst? Wat heb je gedaan man?
Ik denk dat ik eigenlijk pas op mijn 18e ben gaan drinkenquote:Op zondag 20 oktober 2013 23:27 schreef Tchock het volgende:
Ik ben na mijn 18e verjaardag alleen maar meer gaan drinken
quote:Op zondag 20 oktober 2013 23:28 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ik vanaf mijn 20e of zoIets met een beetje laat loskomen denk ik
Pas op mijn 18e beetje begonnen en dus vanaf 20 beetje geëscaleerd
Wat losse concerten zitten hier ook weer tegen de 40 aan ofzo, ben de tel kwijtquote:Op zondag 20 oktober 2013 23:30 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik heb dit jaar zeven volle festivaldagen, dus dat alleen zal een act of 50-60 zijn. Plus nog wat losse concerten en hun voorprogramma's.
Als je zat bent en je vind het nog leuk dan ben je nog niet zat genoegquote:Op zondag 20 oktober 2013 23:30 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Meerdere redenen, heb 3 maten gehad die zich in coma gezopen hebben en dat deed me er een beetje over nadenken. Daarna ben ik zelf nog een paar keer goed zat geweest en dat is op het moment zelf heel leuk, maar vind het toch niet fijn om mezelf niet onder controle te hebben. Verder heb ik ook zoiets van: als je het niet leuk kan hebben zonder alcohol is dat wel triest.
Tja en dan is het nog goedkoper en gezonder en ik vind water toch lekkerder dan welke alcoholische drank dan ook dus dat heeft me het doen besluiten. Blijf nog zeker nuchter tot mijn uitwisseling volgend jaar denk ik.
Ik heb alleen de goede dingen erin gezet natuurlijk, het is +4 door festivals. Anders had ik er wel 40+ gehad ja.quote:Op zondag 20 oktober 2013 23:26 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ohhhh, als je festivaloptredens meerekent red ik deze aantallen ook makkelijk.
Dat kan helemaal niet joh, gekke Bert.quote:Op zondag 20 oktober 2013 23:29 schreef BoerBert het volgende:
Enerzijds baal ik er nogal van dat ik The National mis, anderzijds hen ik ergens het idee dat het mij tegen zou vallen.
quote:Op zondag 20 oktober 2013 23:31 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Als je zat bent en je vind het nog leuk dan ben je nog niet zat genoeg
Hmm, ik zie op een volle festival-dag denk ik net 5 of 6 bandjes ofzo. Ik ben niet zo iemand die overal flarden van wil zien...op BKS bv heb ik 13 acts gezien als het niet minder was.quote:Op zondag 20 oktober 2013 23:30 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik heb dit jaar zeven volle festivaldagen, dus dat alleen zal een act of 50-60 zijn. Plus nog wat losse concerten en hun voorprogramma's.
Ik vrees er een beetje voor. Ik heb me kaartje gekocht voordat dat verschrikkelijke nieuwe album uitkwamquote:Op zondag 20 oktober 2013 23:32 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Dat kan helemaal niet joh, gekke Bert.
7×6= 42. Zit je al bijna aan de vijftig die ik als indicatie gaf.quote:Op zondag 20 oktober 2013 23:33 schreef Norrage het volgende:
[..]
Hmm, ik zie op een volle festival-dag denk ik net 5 of 6 bandjes ofzo. Ik ben niet zo iemand die overal flarden van wil zien...op BKS bv heb ik 13 acts gezien als het niet minder was.
Maar dat is toch absoluut niet stoer.quote:Op zondag 20 oktober 2013 23:34 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Maar jongons, je kan ook zuipen zonder helemaal naar de tering te gaan, zeg maar.
The National kan live niet slecht zijn.quote:Op zondag 20 oktober 2013 23:34 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik vrees er een beetje voor. Ik heb me kaartje gekocht voordat dat verschrikkelijke nieuwe album uitkwammaar live zal het hopelijk vast wel goed zijn...toch? hopelijk?
Inderdaad. Liefst met pillen er bij helemaal leip wordenquote:Op zondag 20 oktober 2013 23:34 schreef Tchock het volgende:
[..]
Maar dat is toch absoluut niet stoer.
Ja nu je het zegtquote:Op zondag 20 oktober 2013 23:34 schreef Tchock het volgende:
[..]
7×6= 42. Zit je al bijna aan de vijftig die ik als indicatie gaf.
Geloof me maar. Geen pretje.quote:
Zeker waar, maar dan zou je het voor de smaak doen en vind ik water lekkerder, dus prefereer ik water.quote:Op zondag 20 oktober 2013 23:34 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Maar jongons, je kan ook zuipen zonder helemaal naar de tering te gaan, zeg maar.
Jij staat in de kroeg serieus water te drinken?quote:Op zondag 20 oktober 2013 23:37 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Zeker waar, maar dan zou je het voor de smaak doen en vind ik water lekkerder, dus prefereer ik water.
Alcohol drinken om de smaakquote:Op zondag 20 oktober 2013 23:37 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Zeker waar, maar dan zou je het voor de smaak doen en vind ik water lekkerder, dus prefereer ik water.
Cola kan ook.quote:Op zondag 20 oktober 2013 23:38 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Jij staat in de kroeg serieus water te drinken?
Iedereen denkt dat jij continu aan de pillen zit.
Dat is wel heel erg waarquote:Op zondag 20 oktober 2013 23:38 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Jij staat in de kroeg serieus water te drinken?
Iedereen denkt dat jij continu aan de pillen zit.
Haha ik ging stuk.quote:Op zondag 20 oktober 2013 23:38 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Alcohol drinken om de smaakGewoon lekker kanon klappen en wierie doen met Haan33 en beetje chimeids oppikken en dag er na even alles er uitgooien in de tomatenkas
Hier in de lage landen ookquote:Op zondag 20 oktober 2013 23:39 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Dat is wel heel erg waar
Ten minste in het westen van het land
Zo daar ken ik weinig vanquote:Op zondag 20 oktober 2013 23:38 schreef brooklyndodger het volgende:
Maar goed top 15 dit jaar dan maar:
1. Pere Ubu Doornroosje
2. Ed Schrader's Music Beat Incubate
3. Sean Nicholas Savage Incubate
4. Circle takes the square ieperfest
5. Billy Bao Kraakfestival
6. Zs/Nu sensea/Bismuth incubated
7. Eyehategod little devil
8. Girls against boys ekko
9. Thee Oh Sees erea 51/tivoli
10. The babies+Waxatacha Ekko
11. Earthless 013
12. Gaint Drag Incubate
13. MBV Effenaar
14. Karrenn Dour
15. The Intelligence LGW Mayday
Ken hier echt maar 2 van of zoquote:Op zondag 20 oktober 2013 23:38 schreef brooklyndodger het volgende:
1. Pere Ubu Doornroosje
11. Earthless 013
12. Gaint Drag Incubate
13. MBV Effenaar
14. Karrenn Dour
Dat snap ik echt totaal niet. Prima als je van water drinken houdt maar er is zo veel drank met zo uiteenlopende smaken en water... Is niets. Water smaakt naar welk metaal er toevallig in je leiding zit.quote:Op zondag 20 oktober 2013 23:37 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Nou kan ik nu sowieso niet meer op die dag, dat helpt al in de verwerking. Die gedachte zit ook maar ergens en ik kan niet echt verklaren wat het is. Meeste livemateriaal op YT overtuigt mij doorgaans ook wel.quote:Op zondag 20 oktober 2013 23:32 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Dat kan helemaal niet joh, gekke Bert.
Hee, tomatenkaservaringquote:Op zondag 20 oktober 2013 23:38 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Alcohol drinken om de smaakGewoon lekker kanon klappen en wierie doen met Haan33 en beetje chimeids oppikken en dag er na even alles er uitgooien in de tomatenkas
Ik ken er 2quote:Op zondag 20 oktober 2013 23:41 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Hoho, zelfs Norrage kent er maar weinig.
Ik denk ook dat we dan dezelfde twee kennenquote:Op zondag 20 oktober 2013 23:44 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik ken er 2
brooklyndodger is wel de ultieme hipster in dit topic![]()
Ja en ik ken dan nog Eyehategod erbij.quote:Op zondag 20 oktober 2013 23:45 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ik denk ook dat we dan dezelfde twee kennen
Volgens mij kom je uit Tilburgquote:Op zondag 20 oktober 2013 23:38 schreef brooklyndodger het volgende:
1. Pere Ubu Doornroosje
11. Earthless 013
12. Gaint Drag Incubate
13. MBV Effenaar
14. Karrenn Dour
Ik dan ook 3quote:Op zondag 20 oktober 2013 23:47 schreef Norrage het volgende:
Ik ontdek net Wataxacha verderop de regel
Als in de liedjes of van naam?quote:Op zondag 20 oktober 2013 23:52 schreef Norrage het volgende:
Hoeveel kendne jullie bij mij? Allemaal wel zeker he?
Ohquote:Op zondag 20 oktober 2013 23:45 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Nee, maar wel soortgelijk werk. Ken je topics van baas Haan niet? Of kom je nooit in KLB?
Dat concertlijstje dat ik posttequote:
Ik eigenlijk alleen muziek en af en toe TV. Voor voetbal is er een beter forumquote:Op zondag 20 oktober 2013 23:58 schreef Kerftminister het volgende:
Ik zit alleen af en toe wat te trollen in KLB, maar is alweer lang geleden. Post sowieso echt nauwelijks buiten dit topic en het Feyenoord topic.
Genot.quote:Op maandag 21 oktober 2013 00:01 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Ik eigenlijk alleen muziek en af en toe TV. Voor voetbal is er een beter forum
Ja zit voor voetbal ook meestal ergens anders, maar hier zijn de aantallen aanwezigen wel wat groter, dus hoef ik niet alles wat ik wil zeggen uit te typen maar kan ik gewoon quoten.quote:Op maandag 21 oktober 2013 00:01 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Ik eigenlijk alleen muziek en af en toe TV. Voor voetbal is er een beter forum
Elliottquote:Op maandag 21 oktober 2013 00:16 schreef Arn0 het volgende:
Vandaag is het tien jaar geleden dat held Elliott Smith het leven verliet. Zijn hier fans allicht? Ik vind het samen met Nick Drake een van de beste singer songwriters ooit, en in beide gevallen had er veel meer ingezeten, ware het niet voor hun depressies. (maar, catch-22, die depressies zorgden voor prachtige muziek)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Trotse Brabo dus ja. Hah ja die gratisheid valt wel vies tegen of ik zit hier tegen iemand te praten die weet dat ik de hele zomer promo heb zitten doen voor een of andere mooi festival. Maar veel betaalde optredens allemaal.quote:Op zondag 20 oktober 2013 23:48 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
Volgens mij kom je uit Tilburg![]()
Ik heb er hier ook wel wat van gezien, heel wat is ook gratis geweest uit dit lijstje toch?
Nou, speciaal voor jou dan, en de andere liefhebbers uiteraard:quote:Op maandag 21 oktober 2013 00:30 schreef Maxerazzi het volgende:
Dit blijft ook altijd voor mij een hoogtepuntje. Elliott die één van de mooiste liedjes van Harrison covert.
Of die cover van het wonderschone Thirteen.
Wow, thanks! Awesome!quote:Op maandag 21 oktober 2013 00:52 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Nou, speciaal voor jou dan, en de andere liefhebbers uiteraard:
https://mega.co.nz/#!4QUT(...)2IBt4l9RQi-dUzK_I8vQ
Dit bevat een mapje met 54(!) covers die hij deed, van wisselende kwaliteit. Ook nog een mapje met wat als zijn beste live bootleg wordt beschouwd en inderdaad, de setlist en kwaliteit is fantastisch. En ja, mods, dit mag ik posten want good old Elliott Smith heeft letterlijk toestemming gegeven om bootlegs vrij op het internet te verspreiden
Klopt helemaal!quote:
Hij was makkelijk te vinden, zo bovenaan je lijstjequote:Op zondag 20 oktober 2013 22:44 schreef debeterebob het volgende:
[..]
MUZ / FOK! album top 100 allertijden 2013 #1
Ctr+F op Decemberists
Elliottquote:Op maandag 21 oktober 2013 00:16 schreef Arn0 het volgende:
Vandaag is het tien jaar geleden dat held Elliott Smith het leven verliet. Zijn hier fans allicht? Ik vind het samen met Nick Drake een van de beste singer songwriters ooit, en in beide gevallen had er veel meer ingezeten, ware het niet voor hun depressies. (maar, catch-22, die depressies zorgden voor prachtige muziek)
Jaar van Kozelek weerquote:Op maandag 21 oktober 2013 17:43 schreef Z het volgende:
Sun - Kil Moon Micheline
http://www.stereogum.com/(...)eogum-premiere/mp3s/
Link doet het nietquote:Op maandag 21 oktober 2013 21:25 schreef Maxerazzi het volgende:
Arcade Fire - Afterlife. Veel plezier.
https://soundcloud.com/arcadefiretube/arcade-fire-afterlife-radio
Ik ga daar eens snel aan beginnen. Heb gewoon het gevoel dat het mij moet liggen. Waar vind jij het op lijken?quote:Op maandag 21 oktober 2013 23:15 schreef Kerftminister het volgende:
Begin verslaafd te raken aan Tool ook.
Hmm ja is echt nergens mee te vergelijken. Ik vond Porcupine Tree op sommige punten een beetje een softere versie van Tool, maar Tool lijkt dan weer niet op Porcupine Tree. Is ook wat lastig om in te komen. De eerste keer Aenima vond ik maar matig en nu vind ik het een erg fijn album. Een van de beste bands dusver in de zoektocht naar goede metal zonder kutvocalen.quote:Op maandag 21 oktober 2013 23:17 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ik ga daar eens snel aan beginnen. Heb gewoon het gevoel dat het mij moet liggen. Waar vind jij het op lijken?
Ik zit aan de Opeth, Porcupine Tree en Dream Theater buiten de Indiequote:Op maandag 21 oktober 2013 23:26 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Hmm ja is echt nergens mee te vergelijken. Ik vond Porcupine Tree op sommige punten een beetje een softere versie van Tool, maar Tool lijkt dan weer niet op Porcupine Tree. Is ook wat lastig om in te komen. De eerste keer Aenima vond ik maar matig en nu vind ik het een erg fijn album. Een van de beste bands dusver in de zoektocht naar goede metal zonder kutvocalen.
Zit al 2 dagen lang allerlei nummers van Aenima en Lateralus af te spelen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
quote:Op maandag 21 oktober 2013 23:34 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Haha, Norrage die het heeft over mensen die niet verder kijken als hij met een enorm bekrompen reactie komt.
quote:Op maandag 21 oktober 2013 23:33 schreef Norrage het volgende:
Zoooo...Porcupine Tree en Dream Theater...veel erger kan het nietVan die ultieme emo voor mensen met lange haren, zwarte shirts en die niet verder kijken dan progrock. Tsja, als je dit soort muziek wilt luisteren, ga dan gewoon aan Pink Floyd, Yes, Genesis etc
No offence aan de fansLiever prog metal dan black metal in ieder gevalSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo emo is het nog helemaal niet
![]()
Een keer een album van geprobeerd, wat was dat verschrikkelijk zeg.quote:Op maandag 21 oktober 2013 23:36 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Liever prog metal dan black metal in ieder gevalZo emo is het nog helemaal niet
Hehe, en de andere die ik vond ook. Ik heb denk ik al 5 verschillende versies langs zien komenquote:
Ik zou niet weten waarom? Ik moet zeggen dat ik persoonlijk vooral een paar jaar terug naar Dream Theater en Porcupine Tree heb geluisterd, dus voor mij gaat je opmerking misschien dan wel op, maar dat wil niet zeggen dat het in het algemeen zo is. Lijkt me ook vrij sterk.quote:Op maandag 21 oktober 2013 23:35 schreef Norrage het volgende:
[..]
Kom op, dit zijn bands die echt alleen door tieners leuk gevonden kan worden, toch? toch? Of heb ik het gewoon volledig mis?
quote:Op maandag 21 oktober 2013 23:43 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom? Ik moet zeggen dat ik persoonlijk vooral een paar jaar terug naar Dream Theater en Porcupine Tree heb geluisterd, dus voor mij gaat je opmerking misschien dan wel op, maar dat wil niet zeggen dat het in het algemeen zo is. Lijkt me ook vrij sterk.
Dream Theater lijkt mij wel muziek voor een fase, maar Porcupine Tree kan je van blijven genieten. Zie niet in wat het met 'ultieme emo' te maken heeft. Ze hebben prachtige nummers gemaakt. Typische saaie progrock ofzo zou ik het ook niet willen noemen. In veel gevallen is het niet eens progrock. Je plakt er zelf een labeltje op en daardoor is het minder, da's pas een beperkt zicht hebben. Het is gewoon weer je zoveelste statement om een statement te maken. Jammer.
Your mouth should be boarded up
Talking all day
With nothing to say
Your shallow proclamations
All misinformation
Jouw meningen zijn altijd redelijk kort door de bocht. Tja, wat verwacht je dan? Dat iedereen instemmend knikt?quote:Op maandag 21 oktober 2013 23:45 schreef Norrage het volgende:
[..]
Je mag ook nergens meer een mening hebben he
Moet ik bij elke mening die ik geef een vlammend betoog geven dan (om eerlijk te zijn,onderbouw ik mijn "kort door de bocht" meningen eigenlijk veel meer dan de meeste andere users...)? Nee, ik verwacht niks van iedereen zijn reactie. Ik etaleer mijn mening, en in dit geval klopt het dat ik verwacht dat het meerendeel van het topic instemmend knikt.quote:Op maandag 21 oktober 2013 23:46 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Jouw meningen zijn altijd redelijk kort door de bocht. Tja, wat verwacht je dan? Dat iedereen instemmend knikt?
Welke prog metal raad je nog meer aan buiten Opeth, Porcupine Tree en Dream Theaterquote:Op maandag 21 oktober 2013 23:50 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Het is allemaal gejat van Pink Floyd. Ok. Als we dat argument gaan hanteren kunnen we dit topic wel opdoeken. Alle nieuwe bandjes hebben zowat alles van oudere bandjes gejat.
Nou, dat is een reden waarom ik heel veel muziek niet leuk vind. Zo werkt mijn muzieksmaak. Dat is ook mijn probleem met een Jacco Gardner, of al die suffe 60s revival die de laatste tijd te kop opsteekt. Je hoeft het er niet mee eens te zijn hoor. Ik probeer niet het hele topic te bekeren ofzo.quote:Op maandag 21 oktober 2013 23:50 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Het is allemaal gejat van Pink Floyd. Ok. Als we dat argument gaan hanteren kunnen we dit topic wel opdoeken. Alle nieuwe bandjes hebben zowat alles van oudere bandjes gejat.
Link?quote:Op maandag 21 oktober 2013 23:54 schreef Norrage het volgende:
Maar laten we tot de orde van de dag overgaan: Wie heeft de nieuwe Arcade Fire allemaal nog kunnen luisteren in het korte tijdsbestek? Wát een nummer![]()
Ja, die zijn dus allemaal weer offline gegooidquote:
Sowieso alle projectjes van Steven Wilson. Dat wil zeggen, Steven Wilson zelf, Blackfield, No-Man. Verder Riverside, Anathema, Pain of Salvation. En Ayreon, om er nog een Nederlands tintje aan toe te voegen.quote:Op maandag 21 oktober 2013 23:52 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Welke prog metal raad je nog meer aan buiten Opeth, Porcupine Tree en Dream Theater
Ik wacht gewoon tot hij gewoon uitgebracht is. Al dat gehypequote:Op maandag 21 oktober 2013 23:55 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ja, die zijn dus allemaal weer offline gegooid
Dat nummer was toch al bekend?quote:Op maandag 21 oktober 2013 23:57 schreef Norrage het volgende:
https://soundcloud.com/mystic-referee/afterlife-arcade-fire-zane
Deze is wel weer online
Ik heb er tot dit album nog nooit aan meegedaanquote:Op maandag 21 oktober 2013 23:57 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ik wacht gewoon tot hij gewoon uitgebracht is. Al dat gehype
Dit is de studio-versie. Toch wel wat gelikter dan die live versies.quote:
quote:Op maandag 21 oktober 2013 23:52 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Welke prog metal raad je nog meer aan buiten Opeth, Porcupine Tree en Dream Theater
Klacht: te pas en te onpas met het woord 'hype' smijten. Hoe is nummers uitkomen als ze lekken méér hype dan ze niet luisteren? Ik denk zelfs dat het de hype eerder wat doet afzwakken. Alles is een hype, tegenwoordig. Is het een band met meer dan twee albums? Dan is de nieuwste single/album/liveshow een hype. Is het een band met minder dan twee albums? Dan is de hele band een hype!quote:Op maandag 21 oktober 2013 23:57 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ik wacht gewoon tot hij gewoon uitgebracht is. Al dat gehype
Ja, ergens heb je wel gelijk. Bijna bij elke band voor over "hype" gesproken tegenwoordigquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 00:00 schreef Tchock het volgende:
[..]
Klacht: te pas en te onpas met het woord 'hype' smijten. Hoe is nummers uitkomen als ze lekken méér hype dan ze niet luisteren? Ik denk zelfs dat het de hype eerder wat doet afzwakken. Alles is een hype, tegenwoordig. Is het een band met meer dan twee albums? Dan is de nieuwste single/album/liveshow een hype. Is het een band met minder dan twee albums? Dan is de hele band een hype!
Haha, maar als er een band de hype opvoert op dit moment is het wel Arcade Fire. Al die kleine dingen die in verscheidene Europese en Amerikaanse steden verschijnen en vervolgens overal gedeeld worden.. Ze doen het wel goed in ieder geval.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 00:00 schreef Tchock het volgende:
[..]
Klacht: te pas en te onpas met het woord 'hype' smijten. Hoe is nummers uitkomen als ze lekken méér hype dan ze niet luisteren? Ik denk zelfs dat het de hype eerder wat doet afzwakken. Alles is een hype, tegenwoordig. Is het een band met meer dan twee albums? Dan is de nieuwste single/album/liveshow een hype. Is het een band met minder dan twee albums? Dan is de hele band een hype!
Precies. En vervolgens stap twee: is het super bekend? Dan is het pretentieus. Is het dat niet? Dan is het hipster.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 00:01 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ja, ergens heb je wel gelijk. Bijna bij elke band voor over "hype" gesproken tegenwoordig
Dit is wel tof. Redelijk poppy voor iets dat zichzelf doom metal wil noemen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 00:01 schreef Kerftminister het volgende:
Meh vond zelf dat Katatonia album van 2012 helemaal niks, mja dat ben ik dan.
Ga voortaan trouwens wat meer albums reviewen op RYM, poep er net 3 of 4 uit alsof het niks is.
Oh, daar heb je zeker gelijk in. Was meer een algemene klacht.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 00:02 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Haha, maar als er een band de hype opvoert op dit moment is het wel Arcade Fire. Al die kleine dingen die in verscheidene Europese en Amerikaanse steden verschijnen en vervolgens overal gedeeld worden.. Ze doen het wel goed in ieder geval.
Vond de algehele sfeer wel oke, maar ik knapte een beetje op ze af toen ik ze live zag en alles echt precies zoals op het album was. Het werd mij allemaal wat te perfectionistisch.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 00:01 schreef Kerftminister het volgende:
Meh vond zelf dat Katatonia album van 2012 helemaal niks, mja dat ben ik dan.
Ga voortaan trouwens wat meer albums reviewen op RYM, poep er net 3 of 4 uit alsof het niks is.
Het is toch wel een hype? Manier van album uitbrengen, aandacht vragen door die reflektor symbolen. En een aankondiging van een album aankondigen. Maar dat het een hype is betekent niet meteen dat het slecht is. Of dat de aandacht onterecht is.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 00:00 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nouja, het is niet alsof Arcade Fire geen hype is in dit forumquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 00:01 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ja, ergens heb je wel gelijk. Bijna bij elke band voor over "hype" gesproken tegenwoordig
Ik zou eerder zeggen dat het als het super bekend is, dat het voor dit topic niet meer interessant is omdat het teveel pop is.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 00:02 schreef Tchock het volgende:
[..]
Precies. En vervolgens stap twee: is het super bekend? Dan is het pretentieus. Is het dat niet? Dan is het hipster.
Precies! Maar ook dingen die helemaal niet zo veel aandacht krijgen zijn een hype. Alles is een hype!quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 00:05 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Soms zit er nog wel een verschil tussen hype en gewoon populair zijn. Iedereen kent Arcade Fire, iedereen kent Daft Punk. Nou, dan is er veel aandacht voor en is er veel anticipatie. Wat gek.
Dit topic is ook een hype aan het worden dit jaar.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 00:06 schreef Tchock het volgende:
[..]
Precies! Maar ook dingen die helemaal niet zo veel aandacht krijgen zijn een hype. Alles is een hype!
Zelden zo'n grote hype gecreeerd als Daft Punk manquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 00:05 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Soms zit er nog wel een verschil tussen hype en gewoon populair zijn. Iedereen kent Arcade Fire, iedereen kent Daft Punk. Nou, dan is er veel aandacht voor en is er veel anticipatie. Wat gek.
Compleet absurd hoe veel geld daar doorheen ging. Reclame in de rust van Champions Leauge-wedstrijdenquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 00:07 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Zelden zo'n grote hype gecreeerd als Daft Punk manDaar moet wel bizar veel geld tegen aangegooid zijn. Veel even grote bands die veel minder gehyped worden.
Hahaquote:
PSV was overigens wel een hype. Na twee redelijke wedstrijden was het FRIS en AANVALLEND en LEUK en ondertussen spelen ze het grootste zaadvoetbal ooit.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 00:07 schreef Tchock het volgende:
De klacht is overigens niet beperkt tot muziek. Uggs zijn een hype, iPhones zijn een hype, PEC Zwolle is een hype, PSV is een hype, enz. enz. enz.
Ja, ik lees vaak "het heeft de hype waargemaakt" terwijl dat per definitie niet kanquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 00:09 schreef Norrage het volgende:
Het probleem is dat hype zo'n negatieve lading heeft, als woord. Terwijl dat meestal helemaal niet zo is.
Precies. 'Hype' betekent niet 'dit krijgt veel aandacht' maar 'dit krijgt onterecht veel aandacht'. Terwijl het woord helemaal geen negatieve betekenis heeft.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 00:09 schreef Norrage het volgende:
Het probleem is dat hype zo'n negatieve lading heeft, als woord. Terwijl dat meestal helemaal niet zo is.
Dat bedoelde ik niet in het geval van Arcade Firequote:Op dinsdag 22 oktober 2013 00:09 schreef Norrage het volgende:
Het is tegenwoordig ook een hype van de grote clubs om niet meer teveel te winnen. Iedereen moet maar van iedereen kunnen winnen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 00:08 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
PSV was overigens wel een hype. Na twee redelijke wedstrijden was het FRIS en AANVALLEND en LEUK en ondertussen spelen ze het grootste zaadvoetbal ooit.
Wat dacht je van Bakkali dan.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 00:08 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
PSV was overigens wel een hype. Na twee redelijke wedstrijden was het FRIS en AANVALLEND en LEUK en ondertussen spelen ze het grootste zaadvoetbal ooit.
Niet weten dat Kolder binnenkort wordt opgeroepenquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 00:10 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Wat dacht je van Bakkali dan.
Mijn vader die ook mee begon te roepen als neutrale voetbalfan, ja Brenet dat is de toekomstige rechtsback van het Nederlands elftal, nou die staat al weken te schutteren.
Nou, dan moet je vader in het vervolg z'n meninkjes maar niet meer ventileren. Die Brenet heb ik nog nooit op een goede actie kunnen betrappen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 00:10 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Wat dacht je van Bakkali dan.
Mijn vader die ook mee begon te roepen als neutrale voetbalfan, ja Brenet dat is de toekomstige rechtsback van het Nederlands elftal, nou die staat al weken te schutteren.
Alsof jij dat dan al niet lang en breed geluisterd hebt. Ik zie jou nog wel even live de lyrics voorzeggenquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 00:12 schreef Norrage het volgende:
Mensen, zullen we het luisteren van de nieuwe AF trouwens voor de luistersessie bewaren? Dat moet vet zijn met zijn allen tegelijk luisteren
Ach zelfs Schaken heeft gespeeld voor Oranjequote:Op dinsdag 22 oktober 2013 00:12 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Nou, dan moet je vader in het vervolg z'n meninkjes maar niet meer ventileren. Die Brenet heb ik nog nooit op een goede actie kunnen betrappen.
Bakkali is ook wel mooi ja. Nu al gedebuteerd bij België omdat het zo'n enorm groot talent is. Blijkt gewoon een blind paard te zijn.
Bless.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 00:14 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ach zelfs Schaken heeft gespeeld voor Oranje
Niet als we een luistersessie afsprekenquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 00:13 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Alsof jij dat dan al niet lang en breed geluisterd hebt. Ik zie jou nog wel even live de lyrics voorzeggen
Het valt me trouwens wel op dat de laatste tijd albums pas héél laat lekken. Paul McCartney bijvoorbeeld iets van een 72 uur voor release. Ze hebben het met watermerken, contracten etc eindelijk onder controle.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 00:12 schreef Norrage het volgende:
Mensen, zullen we het luisteren van de nieuwe AF trouwens voor de luistersessie bewaren? Dat moet vet zijn met zijn allen tegelijk luisteren
Goedquote:
Doen ze goed ja tegenwoordig! Zelfs Daft punk viel mee.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 00:15 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Het valt me trouwens wel op dat de laatste tijd albums pas héél laat lekken. Paul McCartney bijvoorbeeld iets van een 72 uur voor release. Ze hebben het met watermerken, contracten etc eindelijk onder controle.
Echt grote acts worden steeds beter in het beveiligen van het productieproces (zowel digitaal als analoog). Een paar jaar geleden lekten dingen aan de lopende band omdat bestanden en mastertapes achterbleven in studio's, vroeg werden geüpload naar slecht beveiligde servers van de uitgever, promo's werden rondgestuurd zonder beveiliging. Dat gebeurt allemaal niet meer. Bij veel albums is het ondenkbaar dat ze nog lekken omdat een recensent uit de school klapt omdat die zeker weet dat hij zijn baan kwijt is.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 00:15 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Het valt me trouwens wel op dat de laatste tijd albums pas héél laat lekken. Paul McCartney bijvoorbeeld iets van een 72 uur voor release. Ze hebben het met watermerken, contracten etc eindelijk onder controle.
En allemaal onder het mom van het creëren van een soort (gemaakte) buzz.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 00:18 schreef Tchock het volgende:
[..]
Echt grote acts worden steeds beter in het beveiligen van het productieproces (zowel digitaal als analoog). Een paar jaar geleden lekten dingen aan de lopende band omdat bestanden en mastertapes achterbleven in studio's, vroeg werden geüpload naar slecht beveiligde servers van de uitgever, promo's werden rondgestuurd zonder beveiliging. Dat gebeurt allemaal niet meer. Bij veel albums is het ondenkbaar dat ze nog lekken omdat een recensent uit de school klapt omdat die zeker weet dat hij zijn baan kwijt is.
Nou nee, gewoon een album de promotie geven die het verdient. Zeg vijf-tien jaar geleden lekten albums met grote regelmaat weken of zelfs máánden voor de release (waarna je vaak zag dat de artiest het dan maar meteen 'officieel' releasde, dan blijft er natuurlijk al helemaal niets over van een eventuele buzz), dat is gewoon dodelijk voor de verkoop en hype rond het album. Dat wordt nu veel beter gecontroleerd, en dat komt de artiesten, de industrie en dus uiteindelijk ook de luisteraars ten goede.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 00:19 schreef MCH het volgende:
[..]
En allemaal onder het mom van het creëren van een soort (gemaakte) buzz.
Ach, het zal wel. Er zijn misschien 1 a 2 platen per jaar waar muziekliefhebbersquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 00:22 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nou nee, gewoon een album de promotie geven die het verdient. Zeg vijf-tien jaar geleden lekten albums met grote regelmaat weken of zelfs máánden voor de release (waarna je vaak zag dat de artiest het dan maar meteen 'officieel' releasde, dan blijft er natuurlijk al helemaal niets over van een eventuele buzz), dat is gewoon dodelijk voor de verkoop en hype rond het album. Dat wordt nu veel beter gecontroleerd, en dat komt de artiesten, de industrie en dus uiteindelijk ook de luisteraars ten goede.
Al moet je soms inderdaad wat langer wachten.
Dat bedoel ik dus met een spanningsboog met de lengte van een Aziatische piemel.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 00:25 schreef Kerftminister het volgende:
Zo, 16 Canibus albums binnengehaald, ik kan deze tentamenweek wel vooruit denk ik. Enige albums die ik eventueel wil luisteren die niet van Canibus zijn deze week zijn van tricot, Black Milk en de debuutplaat van Three 6 Mafia die ik nog nooit gehad heb.
Weinig interessants van mij deze week dus.
Haha ja je hebt wel gelijk, er is zoveel goede muziek, zou wel meer uren in een dag willen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 00:27 schreef MCH het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus met een spanningsboog met de lengte van een Aziatische piemel.
Heeft dat ook niet te maken met het enigzins achterhaald zijn van downloaden? Veel albums zijn toch te streamen via spotify, deezer, bandcamp en anderen dus wat moet je met mp3's...quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 00:15 schreef Arn0 het volgende:
Gaan ze't hele ziggodomepubliek in Tivoli proberen te proppen?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 09:49 schreef Norrage het volgende:
QOTSA naar Tivoli, maar alleen voor Ziggo Dome tickethouders
Apart
Dat niet, je moet nog wel een kaartje kopen, maar dat mogen alleen ZD tickethouders doenquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 09:49 schreef ranja het volgende:
[..]
Gaan ze't hele ziggodomepubliek in Tivoli proberen te proppen?
dan wordt het wel lastig die van Ziggodome te verkopenquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 09:56 schreef Norrage het volgende:
Ja. Want Ziggodome is nog niet uitverkocht
quote:
Hoi, nog met de 'klassieke' Funeral lineup dus met owen pallett zelfs.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 12:43 schreef Maxerazzi het volgende:
Ik vond Reflektor stuk beter, maar Afterlife is ook weer prima single. Die Bowie-invloeden bevallen mij wel.
Had ik nou m'n kaarten voor de Champions League nog maar niet verkochtquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 09:54 schreef ranja het volgende:
Hoe zou die controle zijn... stel je koopt een kaart voor Ziggodome, dan koop je een kaart voor Tivoli en verkoop je die van Ziggodome...
Reflektor is de song van het jaar ja, maar Afterlife is een aardig nummertje ook. Het enige bezwaar van beide nummers is dat ze redelijk repetitief zijn. Ik hoop echt op wat meer afwisseling binnen de nummers. Gelukkig lijkt Here Comes The Night Time dat bv wel te hebbenquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 12:43 schreef Maxerazzi het volgende:
Ik vond Reflektor stuk beter, maar Afterlife is ook weer prima single. Die Bowie-invloeden bevallen mij wel.
Ik ben zo'n Tim Knol haterquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:19 schreef Maxerazzi het volgende:
De nieuwe Tim Knol. Haters gaan maar haten, ik vind 't weer een prima nummertje.
Ja, wil nog niet echt he? Lijkt er in ieder geval niet op dat het album een soort enorm epische klassieker gaat worden waar elke recensent dezelfde mening over heeft....quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:39 schreef Maxerazzi het volgende:
http://www.metacritic.com/music/reflektor/arcade-fire
De recensies lopen aardig uiteen voorlopig.
Hoeft ook niet natuurlijk. De kritieken op Kid A waren toentertijd ook enigszins gemengd. Als bands nieuwe wegen inslaan, gaat dat meestal gepaard met uiteenlopende meningen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:54 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ja, wil nog niet echt he? Lijkt er in ieder geval niet op dat het album een soort enorm epische klassieker gaat worden waar elke recensent dezelfde mening over heeft....
True, maar van deze AF nummers heb ik niet zoiets van 'wow, waar gaat dit ineens heen?'. Ik ga het eerder saai vinden dan dat ik nog niet klaar ben voor het nieuwe gebruik van instrumenten ofzoquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:04 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Hoeft ook niet natuurlijk. De kritieken op Kid A waren toentertijd ook enigszins gemengd. Als bands nieuwe wegen inslaan, gaat dat meestal gepaard met uiteenlopende meningen.
http://www.metacritic.com/music/kid-a/radiohead/critic-reviews
Ja over die ontwikkeling van die nummers ben ik het wel eens, dat is ook mijn voornaamste bezwaar...dat voortkabbelen....quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:04 schreef DO2 het volgende:
Ik moet ook eerlijk bekennen dat zowel Reflektor als Afterlife me 'n beetje tegenvallen.
't Klinkt wel lekker, maar beide nummers, die toch behoorlijk lang duren, ontwikkelen zich nauwelijks.
Voor 'n band als Arcade Fire is het eigenlijk niet goed genoeg.
Die slaan we maar over, kost nog een keer 45 piek.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 09:49 schreef Norrage het volgende:
Apart
En doet een solo tour die ook LGW aandoetquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 16:46 schreef Norrage het volgende:
Destroyer
https://soundcloud.com/mergerecords/destroyer-el-rito
Destroyer brengt een Spaanse EP uit
Samen met Yo La Tengo de highlight voor mij, en de redenen dat ik gaquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:01 schreef brooklyndodger het volgende:
[..]
En doet een solo tour die ook LGW aandoet
Ik zag ze nog ooit in de oosterpoort en hmh in 2008. Voel me ik me even oud...quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 09:49 schreef Norrage het volgende:
Apart
Juist de meest baanbrekende albums schoppen de meeste mensen voor hun schenen (behalve héle slechte, natuurlijk). Dus wat dat betreft ben ik niet bezorgd. Als ze nu enkel tien hele positieve reviews hadden kon je al bijna voorspellen dat het een soort The Suburbs 2.0 wordt, toch?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:54 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ja, wil nog niet echt he? Lijkt er in ieder geval niet op dat het album een soort enorm epische klassieker gaat worden waar elke recensent dezelfde mening over heeft....
Dan hadden ze een 5 op PF gekregen omdat ze niets nieuws hadden gemaaktquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:05 schreef Tchock het volgende:
[..]
Juist de meest baanbrekende albums schoppen de meeste mensen voor hun schenen (behalve héle slechte, natuurlijk). Dus wat dat betreft ben ik niet bezorgd. Als ze nu enkel tien hele positieve reviews hadden kon je al bijna voorspellen dat het een soort The Suburbs 2.0 wordt, toch?
Die hoge van Pitchfork komt nog wel, let maar op.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:12 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Dan hadden ze een 5 op PF gekregen omdat ze niets nieuws hadden gemaakt
Zonder twijfel de beste bandnaam die ik dit jaar gehoord heb.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 00:06 schreef Maxerazzi het volgende:
Hé leuk, ik zie op luisterpaal dat The T.S. Eliot Appreciation Society zijn album eindelijk heeft uitgebracht. Ontzettend talentvolle Nederlandse songwriter.
Black Milkquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 21:34 schreef Norrage het volgende:
Kerfty, nog bedankt voor de Black Milk tip. Dat nieuwe album is ook superNet als Tronic
Waarom niet?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 17:04 schreef Z het volgende:
Ik heb enorm geen zin in de op handen zijnde Arcade Fire hype.
Als dat waar is lekt 'ie voor vandaag. Maar het is wel des Arcade Fires om een stunt met nepplaten uit te halen (aangenomen dat het bericht waar is).quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:24 schreef Maxerazzi het volgende:
Schijnt dat Ierse winkels al Reflektor in de schappen hebben liggen?
quote:Op woensdag 23 oktober 2013 17:07 schreef Z het volgende:
Ik hoop op een fantastische plaat natuurlijk. Al dat gedoe erom heen.
Hopen dat de massa je band niet leert kennen is juist hipster.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 17:09 schreef Norrage het volgende:
[..]![]()
Ik haat hypes ook. Maar laten we de hype-discussie hier niet opnieuw beginnenAls 3FM AF maar niet teveel gaat draaien nu en al die suffe gillende hipstermeisjes dan naar de concerten gaan....
Ja, hipstermeisjes was het verkeerde woord. Die stomme gillende huppelkutten zonder eigen mening, dat bedoel ik. DIe ook bij James Blake waren vorige weekquote:Op woensdag 23 oktober 2013 17:10 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hopen dat de massa je band niet leert kennen is juist hipster.
Zal de kift geweest zijn?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 17:12 schreef Norrage het volgende:
Mensen. Waarom heb ik De Kift nooit eerder geluisterd?
Geen idee, briljante band iigquote:Op woensdag 23 oktober 2013 17:12 schreef Norrage het volgende:
Mensen. Waarom heb ik De Kift nooit eerder geluisterd?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.oh ze zat ook in The Lord of the Rings OST? veelzijdige artiesten heb je IJsland toch altijd
Robert Moog died for our synths
Little Wing is zeker top 5, maar dit is echt de beste:quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:22 schreef Moody het volgende:
Out of the blue post ik gewoon het beste nummer van Jimi HendrixKort en krachtig, geen geneuzel
![]()
Al zijn er nog 10-15 nummers van dit niveau
Held is het, jaquote:
Ja moest aan hem denken na een sketch van VIquote:Op woensdag 23 oktober 2013 23:21 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Held is het, ja![]()
Edit: Livenummer van Raymond in dit filmpje, voor de duidelijkheid.
Drukdrukdrukquote:Op woensdag 23 oktober 2013 23:00 schreef Norrage het volgende:
Zo we doen al 3 dagen met 1 topic! Is men ziek? Is voetbal zoveel boeiender?
Het "probleem" met hem is dat hij heel veel klassiekers geschreven heeft maar ze staan erg verspreidt over de vele albums door de jaren heen. Je kan een compilatiealbum proberen, of een van de vroegere albums. Kamiel In België was het eerste wat ik van hem kende, een livealbum uit de jaren '70, ook heel mooi. Raymond live is altijd verrassend trouwens, sommige hits worden gespeeld maar ook veel recent materiaal. Setlist wisselt vaak, erg mooi.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 23:22 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ja moest aan hem denken na een sketch van VIIk ken hem eigenlijk niet heel goed, heb je tips arn0?
Het nieuwe lied van Marco Borsato.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 00:16 schreef Kerftminister het volgende:
Ok ik heb jullie hulp nodig. Heb zin in Can, maar kan niet kiezen of ik Tago Mago of Ege Bamyasi opnieuw ga luisteren.
Tago Mago is wel 2x langer, heb die 4x in zijn geheel geluisterd, Ege Bamyasi maar 3x, maar ken de nummers daar toch beter. Eerste die het zegt kies ik.
Daar heb ik iets aan.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 00:18 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Het nieuwe lied van Marco Borsato.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 24 oktober 2013 14:45 schreef Maxerazzi het volgende:
Eerste luisterbeurt zit erop. Voorzichtige eerste mening: goed album, ik hoor een band die plezier heeft, maar ik vind de keuze voor een dubbelaar beetje jammer. Staan wat fillers op lijkt 't, waardoor de aandacht te veel verslapt.
Favorieten so far: Reflektor, Normal Person, You Already Know, It's Never Over (Oh Orpheus) en Afterlife.Precies hetzelfde probleem als met The Suburbs ja. Dat was ook veels te lang. Dat probleem heeft deze inderdaad ook.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
Als het uit economische redenen was hadden ze het beter toch op één cd kunnen zetten?quote:Op donderdag 24 oktober 2013 14:51 schreef Z het volgende:
Misschien is het een dubbelaar geworden uit economische redenen. Een cd moet z'n geld waard zijn. Dat is toch ook de reden dat er altijd flink wat bonustracks op Japanse uitgaves van cd's staan?
pfffffffquote:Op donderdag 24 oktober 2013 17:04 schreef Tchock het volgende:
Random Access Memories deluxe aangekondigd. In een mooie doos, met het album op vinyl en digitaal op gouden USB-sticks en nog een boel andere hebbedingetjes. Voor de schappelijke prijs van twee motherfucking honderd euro![]()
http://web.randomaccessmemories.com/deluxe/
Hebben!quote:Op donderdag 24 oktober 2013 17:04 schreef Tchock het volgende:
Random Access Memories deluxe aangekondigd. In een mooie doos, met het album op vinyl en digitaal op gouden USB-sticks en nog een boel andere hebbedingetjes. Voor de schappelijke prijs van twee motherfucking honderd euro![]()
http://web.randomaccessmemories.com/deluxe/
Gewoon Alle 40 Goed aanschaffen, dan heb je een fijne instap. Zou ik zeggen dan, dus zet hem op Norrage!quote:Op woensdag 23 oktober 2013 23:28 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Het "probleem" met hem is dat hij heel veel klassiekers geschreven heeft maar ze staan erg verspreidt over de vele albums door de jaren heen. Je kan een compilatiealbum proberen, of een van de vroegere albums. Kamiel In België was het eerste wat ik van hem kende, een livealbum uit de jaren '70, ook heel mooi. Raymond live is altijd verrassend trouwens, sommige hits worden gespeeld maar ook veel recent materiaal. Setlist wisselt vaak, erg mooi.
dat had ik direct al doorquote:Op donderdag 24 oktober 2013 17:15 schreef Norrage het volgende:
Wat een troep was dat achteraf he, ongelooflijk. Alleen die Nile Rodgers nummers waren goed.
ja jaquote:Op donderdag 24 oktober 2013 17:48 schreef Norrage het volgende:
Ik heb het ook nooit echt goed gevonden geloof ik. Het is dat Get Lucky erg aanstekelijk is en de opener van het album dat ook was, maar verder was het maar alleszins matig....Maar ik ben sowieso geen Daft Punk fan op het Live album na....
quote:
Ik ben weg....quote:Op donderdag 24 oktober 2013 19:07 schreef ranja het volgende:
[..]
ga je nou nog naar Sebadoh? als über-indie-opperhoofd kun je die niet missen eigenlijk
Zitten een paar heerlijke nummers op, maar ook een paar nummers zijn zo bullshitquote:Op donderdag 24 oktober 2013 19:15 schreef Kerftminister het volgende:
Vond dat Daft Punk album best behoorlijk hoor, was geen hoogstaande muziek, maar jamde lekker en was goed zomers.
Mja ben ook geen electronica kenner.
Vind volgens mij alleen dat nummer met die wat oudere vent niks. Get Lucky, Fragments of Time, Give Life Back to Music en Lose Yourself to Dance zijn allemaal hele behoorlijke nummers en ook Instant Crush en Giorgio by Moroder zijn erg vet.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 19:19 schreef Norrage het volgende:
[..]
Zitten een paar heerlijke nummers op, maar ook een paar nummers zijn zo bullshit
Is ook niet echt electronicaquote:Op donderdag 24 oktober 2013 19:15 schreef Kerftminister het volgende:
Vond dat Daft Punk album best behoorlijk hoor, was geen hoogstaande muziek, maar jamde lekker en was goed zomers.
Mja ben ook geen electronica kenner.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |