Dit is wel tof. Redelijk poppy voor iets dat zichzelf doom metal wil noemen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 00:01 schreef Kerftminister het volgende:
Meh vond zelf dat Katatonia album van 2012 helemaal niks, mja dat ben ik dan.
Ga voortaan trouwens wat meer albums reviewen op RYM, poep er net 3 of 4 uit alsof het niks is.
Oh, daar heb je zeker gelijk in. Was meer een algemene klacht.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 00:02 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Haha, maar als er een band de hype opvoert op dit moment is het wel Arcade Fire. Al die kleine dingen die in verscheidene Europese en Amerikaanse steden verschijnen en vervolgens overal gedeeld worden.. Ze doen het wel goed in ieder geval.
Vond de algehele sfeer wel oke, maar ik knapte een beetje op ze af toen ik ze live zag en alles echt precies zoals op het album was. Het werd mij allemaal wat te perfectionistisch.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 00:01 schreef Kerftminister het volgende:
Meh vond zelf dat Katatonia album van 2012 helemaal niks, mja dat ben ik dan.
Ga voortaan trouwens wat meer albums reviewen op RYM, poep er net 3 of 4 uit alsof het niks is.
Het is toch wel een hype? Manier van album uitbrengen, aandacht vragen door die reflektor symbolen. En een aankondiging van een album aankondigen. Maar dat het een hype is betekent niet meteen dat het slecht is. Of dat de aandacht onterecht is.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 00:00 schreef Tchock het volgende:
[..]
Klacht: te pas en te onpas met het woord 'hype' smijten. Hoe is nummers uitkomen als ze lekken méér hype dan ze niet luisteren? Ik denk zelfs dat het de hype eerder wat doet afzwakken. Alles is een hype, tegenwoordig. Is het een band met meer dan twee albums? Dan is de nieuwste single/album/liveshow een hype. Is het een band met minder dan twee albums? Dan is de hele band een hype!
Nouja, het is niet alsof Arcade Fire geen hype is in dit forumquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 00:01 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ja, ergens heb je wel gelijk. Bijna bij elke band voor over "hype" gesproken tegenwoordig
Ik zou eerder zeggen dat het als het super bekend is, dat het voor dit topic niet meer interessant is omdat het teveel pop is.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 00:02 schreef Tchock het volgende:
[..]
Precies. En vervolgens stap twee: is het super bekend? Dan is het pretentieus. Is het dat niet? Dan is het hipster.
Precies! Maar ook dingen die helemaal niet zo veel aandacht krijgen zijn een hype. Alles is een hype!quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 00:05 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Soms zit er nog wel een verschil tussen hype en gewoon populair zijn. Iedereen kent Arcade Fire, iedereen kent Daft Punk. Nou, dan is er veel aandacht voor en is er veel anticipatie. Wat gek.
Dit topic is ook een hype aan het worden dit jaar.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 00:06 schreef Tchock het volgende:
[..]
Precies! Maar ook dingen die helemaal niet zo veel aandacht krijgen zijn een hype. Alles is een hype!
Zelden zo'n grote hype gecreeerd als Daft Punk manquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 00:05 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Soms zit er nog wel een verschil tussen hype en gewoon populair zijn. Iedereen kent Arcade Fire, iedereen kent Daft Punk. Nou, dan is er veel aandacht voor en is er veel anticipatie. Wat gek.
Compleet absurd hoe veel geld daar doorheen ging. Reclame in de rust van Champions Leauge-wedstrijdenquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 00:07 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Zelden zo'n grote hype gecreeerd als Daft Punk manDaar moet wel bizar veel geld tegen aangegooid zijn. Veel even grote bands die veel minder gehyped worden.
Hahaquote:
PSV was overigens wel een hype. Na twee redelijke wedstrijden was het FRIS en AANVALLEND en LEUK en ondertussen spelen ze het grootste zaadvoetbal ooit.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 00:07 schreef Tchock het volgende:
De klacht is overigens niet beperkt tot muziek. Uggs zijn een hype, iPhones zijn een hype, PEC Zwolle is een hype, PSV is een hype, enz. enz. enz.
Ja, ik lees vaak "het heeft de hype waargemaakt" terwijl dat per definitie niet kanquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 00:09 schreef Norrage het volgende:
Het probleem is dat hype zo'n negatieve lading heeft, als woord. Terwijl dat meestal helemaal niet zo is.
Precies. 'Hype' betekent niet 'dit krijgt veel aandacht' maar 'dit krijgt onterecht veel aandacht'. Terwijl het woord helemaal geen negatieve betekenis heeft.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 00:09 schreef Norrage het volgende:
Het probleem is dat hype zo'n negatieve lading heeft, als woord. Terwijl dat meestal helemaal niet zo is.
Dat bedoelde ik niet in het geval van Arcade Firequote:Op dinsdag 22 oktober 2013 00:09 schreef Norrage het volgende:
Het is tegenwoordig ook een hype van de grote clubs om niet meer teveel te winnen. Iedereen moet maar van iedereen kunnen winnen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 00:08 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
PSV was overigens wel een hype. Na twee redelijke wedstrijden was het FRIS en AANVALLEND en LEUK en ondertussen spelen ze het grootste zaadvoetbal ooit.
Wat dacht je van Bakkali dan.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 00:08 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
PSV was overigens wel een hype. Na twee redelijke wedstrijden was het FRIS en AANVALLEND en LEUK en ondertussen spelen ze het grootste zaadvoetbal ooit.
Niet weten dat Kolder binnenkort wordt opgeroepenquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 00:10 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Wat dacht je van Bakkali dan.
Mijn vader die ook mee begon te roepen als neutrale voetbalfan, ja Brenet dat is de toekomstige rechtsback van het Nederlands elftal, nou die staat al weken te schutteren.
Nou, dan moet je vader in het vervolg z'n meninkjes maar niet meer ventileren. Die Brenet heb ik nog nooit op een goede actie kunnen betrappen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 00:10 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Wat dacht je van Bakkali dan.
Mijn vader die ook mee begon te roepen als neutrale voetbalfan, ja Brenet dat is de toekomstige rechtsback van het Nederlands elftal, nou die staat al weken te schutteren.
Alsof jij dat dan al niet lang en breed geluisterd hebt. Ik zie jou nog wel even live de lyrics voorzeggenquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 00:12 schreef Norrage het volgende:
Mensen, zullen we het luisteren van de nieuwe AF trouwens voor de luistersessie bewaren? Dat moet vet zijn met zijn allen tegelijk luisteren
Ach zelfs Schaken heeft gespeeld voor Oranjequote:Op dinsdag 22 oktober 2013 00:12 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Nou, dan moet je vader in het vervolg z'n meninkjes maar niet meer ventileren. Die Brenet heb ik nog nooit op een goede actie kunnen betrappen.
Bakkali is ook wel mooi ja. Nu al gedebuteerd bij België omdat het zo'n enorm groot talent is. Blijkt gewoon een blind paard te zijn.
Bless.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 00:14 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ach zelfs Schaken heeft gespeeld voor Oranje
Niet als we een luistersessie afsprekenquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 00:13 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Alsof jij dat dan al niet lang en breed geluisterd hebt. Ik zie jou nog wel even live de lyrics voorzeggen
Het valt me trouwens wel op dat de laatste tijd albums pas héél laat lekken. Paul McCartney bijvoorbeeld iets van een 72 uur voor release. Ze hebben het met watermerken, contracten etc eindelijk onder controle.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 00:12 schreef Norrage het volgende:
Mensen, zullen we het luisteren van de nieuwe AF trouwens voor de luistersessie bewaren? Dat moet vet zijn met zijn allen tegelijk luisteren
Goedquote:
Doen ze goed ja tegenwoordig! Zelfs Daft punk viel mee.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 00:15 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Het valt me trouwens wel op dat de laatste tijd albums pas héél laat lekken. Paul McCartney bijvoorbeeld iets van een 72 uur voor release. Ze hebben het met watermerken, contracten etc eindelijk onder controle.
Echt grote acts worden steeds beter in het beveiligen van het productieproces (zowel digitaal als analoog). Een paar jaar geleden lekten dingen aan de lopende band omdat bestanden en mastertapes achterbleven in studio's, vroeg werden geüpload naar slecht beveiligde servers van de uitgever, promo's werden rondgestuurd zonder beveiliging. Dat gebeurt allemaal niet meer. Bij veel albums is het ondenkbaar dat ze nog lekken omdat een recensent uit de school klapt omdat die zeker weet dat hij zijn baan kwijt is.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 00:15 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Het valt me trouwens wel op dat de laatste tijd albums pas héél laat lekken. Paul McCartney bijvoorbeeld iets van een 72 uur voor release. Ze hebben het met watermerken, contracten etc eindelijk onder controle.
En allemaal onder het mom van het creëren van een soort (gemaakte) buzz.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 00:18 schreef Tchock het volgende:
[..]
Echt grote acts worden steeds beter in het beveiligen van het productieproces (zowel digitaal als analoog). Een paar jaar geleden lekten dingen aan de lopende band omdat bestanden en mastertapes achterbleven in studio's, vroeg werden geüpload naar slecht beveiligde servers van de uitgever, promo's werden rondgestuurd zonder beveiliging. Dat gebeurt allemaal niet meer. Bij veel albums is het ondenkbaar dat ze nog lekken omdat een recensent uit de school klapt omdat die zeker weet dat hij zijn baan kwijt is.
Nou nee, gewoon een album de promotie geven die het verdient. Zeg vijf-tien jaar geleden lekten albums met grote regelmaat weken of zelfs máánden voor de release (waarna je vaak zag dat de artiest het dan maar meteen 'officieel' releasde, dan blijft er natuurlijk al helemaal niets over van een eventuele buzz), dat is gewoon dodelijk voor de verkoop en hype rond het album. Dat wordt nu veel beter gecontroleerd, en dat komt de artiesten, de industrie en dus uiteindelijk ook de luisteraars ten goede.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 00:19 schreef MCH het volgende:
[..]
En allemaal onder het mom van het creëren van een soort (gemaakte) buzz.
Ach, het zal wel. Er zijn misschien 1 a 2 platen per jaar waar muziekliefhebbersquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 00:22 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nou nee, gewoon een album de promotie geven die het verdient. Zeg vijf-tien jaar geleden lekten albums met grote regelmaat weken of zelfs máánden voor de release (waarna je vaak zag dat de artiest het dan maar meteen 'officieel' releasde, dan blijft er natuurlijk al helemaal niets over van een eventuele buzz), dat is gewoon dodelijk voor de verkoop en hype rond het album. Dat wordt nu veel beter gecontroleerd, en dat komt de artiesten, de industrie en dus uiteindelijk ook de luisteraars ten goede.
Al moet je soms inderdaad wat langer wachten.
Dat bedoel ik dus met een spanningsboog met de lengte van een Aziatische piemel.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 00:25 schreef Kerftminister het volgende:
Zo, 16 Canibus albums binnengehaald, ik kan deze tentamenweek wel vooruit denk ik. Enige albums die ik eventueel wil luisteren die niet van Canibus zijn deze week zijn van tricot, Black Milk en de debuutplaat van Three 6 Mafia die ik nog nooit gehad heb.
Weinig interessants van mij deze week dus.
Haha ja je hebt wel gelijk, er is zoveel goede muziek, zou wel meer uren in een dag willen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 00:27 schreef MCH het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus met een spanningsboog met de lengte van een Aziatische piemel.
Heeft dat ook niet te maken met het enigzins achterhaald zijn van downloaden? Veel albums zijn toch te streamen via spotify, deezer, bandcamp en anderen dus wat moet je met mp3's...quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 00:15 schreef Arn0 het volgende:
Gaan ze't hele ziggodomepubliek in Tivoli proberen te proppen?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 09:49 schreef Norrage het volgende:
QOTSA naar Tivoli, maar alleen voor Ziggo Dome tickethouders
Apart
Dat niet, je moet nog wel een kaartje kopen, maar dat mogen alleen ZD tickethouders doenquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 09:49 schreef ranja het volgende:
[..]
Gaan ze't hele ziggodomepubliek in Tivoli proberen te proppen?
dan wordt het wel lastig die van Ziggodome te verkopenquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 09:56 schreef Norrage het volgende:
Ja. Want Ziggodome is nog niet uitverkocht
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |