abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132417763
quote:
17s.gif Op maandag 21 oktober 2013 23:36 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Liever prog metal dan black metal in ieder geval :D Zo emo is het nog helemaal niet :D
Een keer een album van geprobeerd, wat was dat verschrikkelijk zeg. _O-
pi_132417765
quote:
13s.gif Op maandag 21 oktober 2013 23:37 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

Ah, hij is alweer verwijderd.
Hehe, en de andere die ik vond ook. Ik heb denk ik al 5 verschillende versies langs zien komen :D
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  Moderator maandag 21 oktober 2013 @ 23:43:24 #128
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_132418018
quote:
7s.gif Op maandag 21 oktober 2013 23:35 schreef Norrage het volgende:

[..]

:')
Kom op, dit zijn bands die echt alleen door tieners leuk gevonden kan worden, toch? toch? Of heb ik het gewoon volledig mis?
Ik zou niet weten waarom? Ik moet zeggen dat ik persoonlijk vooral een paar jaar terug naar Dream Theater en Porcupine Tree heb geluisterd, dus voor mij gaat je opmerking misschien dan wel op, maar dat wil niet zeggen dat het in het algemeen zo is. Lijkt me ook vrij sterk.

Dream Theater lijkt mij wel muziek voor een fase, maar Porcupine Tree kan je van blijven genieten. Zie niet in wat het met 'ultieme emo' te maken heeft. Ze hebben prachtige nummers gemaakt. Typische saaie progrock ofzo zou ik het ook niet willen noemen. In veel gevallen is het niet eens progrock. Je plakt er zelf een labeltje op en daardoor is het minder, da's pas een beperkt zicht hebben. Het is gewoon weer je zoveelste statement om een statement te maken. Jammer.

Your mouth should be boarded up
Talking all day
With nothing to say
Your shallow proclamations
All misinformation
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_132418102
quote:
7s.gif Op maandag 21 oktober 2013 23:43 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Ik zou niet weten waarom? Ik moet zeggen dat ik persoonlijk vooral een paar jaar terug naar Dream Theater en Porcupine Tree heb geluisterd, dus voor mij gaat je opmerking misschien dan wel op, maar dat wil niet zeggen dat het in het algemeen zo is. Lijkt me ook vrij sterk.

Dream Theater lijkt mij wel muziek voor een fase, maar Porcupine Tree kan je van blijven genieten. Zie niet in wat het met 'ultieme emo' te maken heeft. Ze hebben prachtige nummers gemaakt. Typische saaie progrock ofzo zou ik het ook niet willen noemen. In veel gevallen is het niet eens progrock. Je plakt er zelf een labeltje op en daardoor is het minder, da's pas een beperkt zicht hebben. Het is gewoon weer je zoveelste statement om een statement te maken. Jammer.

Your mouth should be boarded up
Talking all day
With nothing to say
Your shallow proclamations
All misinformation

:?
Je mag ook nergens meer een mening hebben he :')

Kom op zeg. Ik zeg niet eens dat het slechte bands zijn, maar ik vind het bands die echt het meest trieste publiek trekken. Het is gewoon beetje bakvissen muziek. Er wordt door die bands niks nieuws ontdekt of geprobeerd. Het is allemaal pink floyd namakerij. Ik heb die bands ook uitgebreid in mijn jeugd geluisterd, en heb daar stiekem een beetje spijt van. Ik ken ook alleen maar mensen die in hun tienerjaren het goed vinden, als ze ouder worden groeien ze er allemaal uit...

Achja. Als jij vind dat ik een statement maak om een statement te maken, mag dat. Ik vrees er gewoon niet voor om mijn vaak uiterst negatieve of uiterst positieve mening te uiten. Dat zouden meer mensen moeten doen.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_132418109
Ik zie bij dit soort optredens eigenlijk vooral mannen van een jaartje of 50 :D

Met bandshirts, leren jassen, baarden, lange haren, dikke ringen :D
  Moderator maandag 21 oktober 2013 @ 23:46:48 #131
pi_132418163
quote:
7s.gif Op maandag 21 oktober 2013 23:45 schreef Norrage het volgende:

[..]

:?
Je mag ook nergens meer een mening hebben he :')
Jouw meningen zijn altijd redelijk kort door de bocht. Tja, wat verwacht je dan? Dat iedereen instemmend knikt?
pi_132418278
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 23:46 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Jouw meningen zijn altijd redelijk kort door de bocht. Tja, wat verwacht je dan? Dat iedereen instemmend knikt?
Moet ik bij elke mening die ik geef een vlammend betoog geven dan (om eerlijk te zijn,onderbouw ik mijn "kort door de bocht" meningen eigenlijk veel meer dan de meeste andere users...)? Nee, ik verwacht niks van iedereen zijn reactie. Ik etaleer mijn mening, en in dit geval klopt het dat ik verwacht dat het meerendeel van het topic instemmend knikt.
  Moderator maandag 21 oktober 2013 @ 23:50:43 #133
pi_132418337
Het is allemaal gejat van Pink Floyd. Ok. Als we dat argument gaan hanteren kunnen we dit topic wel opdoeken. Alle nieuwe bandjes hebben zowat alles van oudere bandjes gejat.
pi_132418424
quote:
14s.gif Op maandag 21 oktober 2013 23:50 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Het is allemaal gejat van Pink Floyd. Ok. Als we dat argument gaan hanteren kunnen we dit topic wel opdoeken. Alle nieuwe bandjes hebben zowat alles van oudere bandjes gejat.
Welke prog metal raad je nog meer aan buiten Opeth, Porcupine Tree en Dream Theater :D
pi_132418427
quote:
14s.gif Op maandag 21 oktober 2013 23:50 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Nou, dat is een reden waarom ik heel veel muziek niet leuk vind. Zo werkt mijn muzieksmaak. Dat is ook mijn probleem met een Jacco Gardner, of al die suffe 60s revival die de laatste tijd te kop opsteekt. Je hoeft het er niet mee eens te zijn hoor. Ik probeer niet het hele topic te bekeren ofzo.
pi_132418500
Maar laten we tot de orde van de dag overgaan: Wie heeft de nieuwe Arcade Fire allemaal nog kunnen luisteren in het korte tijdsbestek? Wát een nummer :D O+
pi_132418528
quote:
7s.gif Op maandag 21 oktober 2013 23:54 schreef Norrage het volgende:
Maar laten we tot de orde van de dag overgaan: Wie heeft de nieuwe Arcade Fire allemaal nog kunnen luisteren in het korte tijdsbestek? Wát een nummer :D O+
Link?
pi_132418560
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 23:54 schreef Tchock het volgende:

[..]

Link?
Ja, die zijn dus allemaal weer offline gegooid ;(
  Moderator maandag 21 oktober 2013 @ 23:57:06 #139
pi_132418640
quote:
17s.gif Op maandag 21 oktober 2013 23:52 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Welke prog metal raad je nog meer aan buiten Opeth, Porcupine Tree en Dream Theater :D
Sowieso alle projectjes van Steven Wilson. Dat wil zeggen, Steven Wilson zelf, Blackfield, No-Man. Verder Riverside, Anathema, Pain of Salvation. En Ayreon, om er nog een Nederlands tintje aan toe te voegen.

Niet allemaal even goed, kan zelf ook niet overal naar luisteren, maar een ander misschien wel.

Ultieme emo.
pi_132418641
pi_132418662
quote:
7s.gif Op maandag 21 oktober 2013 23:55 schreef Norrage het volgende:

[..]

Ja, die zijn dus allemaal weer offline gegooid ;(
Ik wacht gewoon tot hij gewoon uitgebracht is. Al dat gehype :')
pi_132418685
quote:
Dat nummer was toch al bekend?
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_132418717
quote:
17s.gif Op maandag 21 oktober 2013 23:57 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Ik heb er tot dit album nog nooit aan meegedaan ;(
Maar ik zondig nu ook :(
Ik vrees dat het album alleen maar kan tegenvallen hierdoor :(
pi_132418728
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 23:57 schreef Felagund het volgende:

[..]

Dat nummer was toch al bekend?
Dit is de studio-versie. Toch wel wat gelikter dan die live versies.
pi_132418749
quote:
17s.gif Op maandag 21 oktober 2013 23:52 schreef debeterebob het volgende:

[..]

pi_132418780
quote:
17s.gif Op maandag 21 oktober 2013 23:57 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Klacht: te pas en te onpas met het woord 'hype' smijten. Hoe is nummers uitkomen als ze lekken méér hype dan ze niet luisteren? Ik denk zelfs dat het de hype eerder wat doet afzwakken. Alles is een hype, tegenwoordig. Is het een band met meer dan twee albums? Dan is de nieuwste single/album/liveshow een hype. Is het een band met minder dan twee albums? Dan is de hele band een hype!
pi_132418840
Meh vond zelf dat Katatonia album van 2012 helemaal niks, mja dat ben ik dan. :D

Ga voortaan trouwens wat meer albums reviewen op RYM, poep er net 3 of 4 uit alsof het niks is. _O_
pi_132418841
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 00:00 schreef Tchock het volgende:

[..]

Klacht: te pas en te onpas met het woord 'hype' smijten. Hoe is nummers uitkomen als ze lekken méér hype dan ze niet luisteren? Ik denk zelfs dat het de hype eerder wat doet afzwakken. Alles is een hype, tegenwoordig. Is het een band met meer dan twee albums? Dan is de nieuwste single/album/liveshow een hype. Is het een band met minder dan twee albums? Dan is de hele band een hype!
Ja, ergens heb je wel gelijk. Bijna bij elke band voor over "hype" gesproken tegenwoordig :(
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 00:02:18 #149
159761 Arn0
Abbey Road
pi_132418859
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 00:00 schreef Tchock het volgende:

[..]

Haha, maar als er een band de hype opvoert op dit moment is het wel Arcade Fire. Al die kleine dingen die in verscheidene Europese en Amerikaanse steden verschijnen en vervolgens overal gedeeld worden.. Ze doen het wel goed in ieder geval.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_132418891
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 00:01 schreef Norrage het volgende:

[..]

Ja, ergens heb je wel gelijk. Bijna bij elke band voor over "hype" gesproken tegenwoordig :(
Precies. En vervolgens stap twee: is het super bekend? Dan is het pretentieus. Is het dat niet? Dan is het hipster.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')