abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98142629

Hoe te posten in dit topic :?
Simpel! Zet de titel van de zojuist gekeken film neer, al dan niet bold plus IMDb-linkje. Vervolgens een mooie filmposter of frappant screenshot (geen gele kikkers of Moviemeterplaatjes!) en daaronder een verhaaltje wat je nu zo gaaf of niet gaaf aan de film vindt. Let op: controversiële meningen worden ten zeerste gewaardeerd! Ter afsluiting geef je de film nog de waardering in of sterren of een cijfer van 1 tot en met 10. Of je doet toch iets heel anders, dat mag ook.

Meningen en vragen over het plot dienen gemarkeerd te worden met de spoiler-tag zodat je voor anderen de film niet verpest, als men ooit besluit de film nog eens te kijken :).

Dat we elkaar mogen aansteken tot het kijken van elkaars filmkeuze ^O^

Vorige topics:
CLXIII | CLXII | CLXI | CLXII | CLXIII
CLX | CLIX | CLVIII | CLVII | CLVI | CLV | CLIV | CLIII | CLII | CLI
CL | CXLIX | CXLVIII | CXLVII | CXLVI | CXLV | CXLIV | CXLIII | CXLII | CXLI
CXL | CXXXIX | CXXXVIII | CXXXVII | CXXXVI | CXXXV | CXXXIV | CXXXIII | CXXXII | CXXXI
CXXX | CXXIX | CXXVIII | CXXVII | CXXVI | CXXV | CXXIV | CXXIII | CXXII | CXXI
CXX | CXVIX | CXVIII | CXVII | CXVI | CXV | CXIV | CXIII | CXII | CXI
CX | CIX | CVIII | CVII | CVI | CV | CIV | CIII | CII | CI
C | XCIX | XCVIII | XCVII | XCVI | XCV | XCIV | XCIII | XCII | XCI
XC | LXXXIX | LXXXVIII | LXXXVII | LXXXVI | LXXXV | LXXXIV | LXXXIII | LXXXII | LXXXI
LXXX | LXXIX | LXXVIII | LXXVII | LXXVI | LXXV | LXXIV | LXXIII | LXXII | LXXI
LXX | LXIX | LXVIII | LXVII | LXVI | LXV | LXIV | LXIII | LXII | LXI
LX | LIX | LVIII | LVII | LVI | LV | LIV | LIII | LII | LI
L | IL | XLVIII | XLVII | XLVI | XLV | XLIV | XLIII | XLII | XLI
XL | XXXIX | XXXVIII | XXXVII | XXXVI | XXXV | XXXIV | XXXIII | XXXII | XXXI
XXX | XXIX | XXVIII | XXVII | XXVI | XXV | XXIV | XXIII | XXII | XXI
XX | XIX | XVIII | XVII | XVI | XV | XIV | XIII | XII | XI
X | IX | VIII | VII | VI | V | IV | III | II | I

Wijzigingen/toevoegingen aan deze OP zijn welkom! Omdat ik dit topic niet elke dag lees kan je het beste een PM doen naar donroyco
pi_98142680
A bugs Life
Animatie over een groep mieren die geterroriseerd worden door sprinkhanen
geinig gedaan, maar geen spectaculaire actie/plottwist of wat dan ook
gewoon prima:
7/10

hoop dat de OP goed is :P
pi_98142868
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 00:19 schreef mschol het volgende:
A bugs Life
Animatie over een groep mieren die geterroriseerd worden door sprinkhanen
geinig gedaan, maar geen spectaculaire actie/plottwist of wat dan ook
gewoon prima:
7/10

hoop dat de OP goed is :P
Volgens mij prima :) ik kan glass niet vinden btw... Kan iemand mij helpen hieraan te komen?
pi_98143284
2010: Moby Dick.
http://www.imdb.com/title/tt1694508/

Het klassieke verhaal aangepast voor de moderne tijd: Kapitein Ahab jaagt met zijn nucleaire onderzeeboot op een 150 meter lange prehistorische walvis.
Zo slecht dat Herman Melville zich omdraait in zijn graf!

De 2.7 op imdb is wat mij betreft nog hoog gegrepen; een 1 is meer op zijn plaats.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 00:42:39 #5
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_98143299
The Tree of Life (2011, VS, Terrence Malick)
Net terug van The Tree of Life en ik weet eigenlijk nog niet goed wat ik ervan vind. Aan de ene kant vond ik het een mooie, serene en ontroerende film, anderzijds vond ik het allemaal wel erg pretentieus.
Dat geldt vooral voor het nu al befaamde gedeelte met de ontstaansgeschiedenis van het heelal en leven op aarde. Ik zat te wachten tot er een moment zou komen, dat het kwartje bij me zou vallen. Waardoor die scene's met terugwerkende kracht nut en/of impact zouden blijken te hebben. Maar dat bleef uit, waardoor het voor mij allemaal erg leeg bleef. Ook het einde
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
wist mij niet emotioneel te raken noch zette het me aan tot een diep nadenken.
Wat ik wel heel goed en mooi vond aan de film was het "normale" gedeelte, het grote gedeelte van het verhaal over de opgroeiende jongen en vooral de invloed van z'n strenge vader en liefhebbende moeder daarin. Hier volgt Malick weer heel goed het advies op van de oude Hitchcock, "Show, don't tell." Hierin laat hij zien wat er gebeurt zonder uit te leggen. Geeft hij ons met maar heel weinig dialogen wel gevormde gelaagde realistische karakters. In dit gedeelte kon ik wel wat met het thema van de strijd van de jongen tussen "de weg van de natuur" en "de weg van genade". Gesymboliseerd door respectievelijk z'n vader en moeder. Al vind ik het te simpel om de vader alleen als slecht en de moeder als goed te zien. De vader heeft duidelijk wel degelijk ook veel liefde voor z'n zonen en de moeder lijkt weinig te protesteren tegen de harde hand van pa. Bij
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
moest ik wel een traantje laten.
Het ziet er allemaal weer heel mooi uit. Door het gebruik van de juiste klassieke kerkmuziek en het gefluister van vragen over God en leven maakt het allemaal heel sereen. Het is één van de meest spirituele films die ik ken.
Ik ga iets (voor mijn doen) heel bijzonders doen en de film geen cijfer geven. Want ik heb geen flauw idee welk cijfer dat zou moeten zijn. Aan de ene kant is het een onvoldoende, aan de andere kant een negen. Maar dat maakt nou ook weer niet dat het totaal het gemiddelde is. Misschien dat ik er later als de film wat gezakt is erop terug kom.
pi_98144153
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 00:42 schreef Ferry_76 het volgende:
2010: Moby Dick.
http://www.imdb.com/title/tt1694508/

Het klassieke verhaal aangepast voor de moderne tijd: Kapitein Ahab jaagt met zijn nucleaire onderzeeboot op een 150 meter lange prehistorische walvis.
Zo slecht dat Herman Melville zich omdraait in zijn graf!

De 2.7 op imdb is wat mij betreft nog hoog gegrepen; een 1 is meer op zijn plaats.
ah een must see dus.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 01:52:40 #7
305862 Habberbal
Eindeloos variabel!
pi_98144673
Net The Social Network gezien. Toffe film!
We did this once.
We did this twice.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 02:01:16 #8
332861 MrBarros
intens en verfijnd van smaak
pi_98144797
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 01:23 schreef mschol het volgende:

[..]

ah een must see dus.
Krijg eigenlijk wel een gevoel van nieuwsgierigheid voor films die ZO laag scoren... Is weer eens wat anders dan een 6-7tje. =) Want hoe slecht moet een film kunnen zijn dat ie een 1 scoort.. ;)

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 01:52 schreef Habberbal het volgende:
Net The Social Network gezien. Toffe film!
Mee eens, die zit bij mij wel in de top 20. Ook al is het alleen maar op de manier dat Mark Zuckerberg speelt en lekker door heel die film lult. :P Hij kijkt echt prima weg, verhaallijn is ook in orde.
pi_98146617
The Eagle

Niet slecht, maar ook niet supergoed ofzo.
pi_98146651
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 02:01 schreef MrBarros het volgende:
Mee eens, die zit bij mij wel in de top 20. Ook al is het alleen maar op de manier dat Mark Zuckerberg speelt en lekker door heel die film lult. :P Hij kijkt echt prima weg, verhaallijn is ook in orde.
_O_
pi_98147232
Hij is al vaker genoemd:
Source Code
http://www.imdb.com/title/tt0945513/

Ik vond het een spannende, boeiende en sympathieke film.
Een 8

(mijn recensie)

[ Bericht 10% gewijzigd door sverbern op 14-06-2011 09:51:28 ]
pi_98147867

Paul

quote:
Graeme Willy (Simon Pegg) en Clive Gollings (Nick Frost) zijn twee Britse nerds die na lang sparen eindelijk een road trip door Amerika maken. De uitgestippelde route gaat langs alle beroemde plekken waar zich 'buitenaardse' dingen hebben afgespeeld: van de mysterieuze 'UFO-hangar' Area 51 tot de stad Roswell, waar in 1947 vliegende schotels gesignaleerd werden. Een wild avontuur is echter onvermijdelijk wanneer het duo langs de kant van de weg het ruimtemannetje Paul (stem van Seth Rogen) tegen het lijf loopt. Paul is ontsnapt uit een militaire basis en vraagt Graeme en Clive om hulp. Kunnen zij Paul terug naar zijn moederschip brengen voordat een drietal koelbloedige FBI-agenten hem kan oppakken..?

Leuk film maar had hem toch iets grappiger verwacht. Paul was goed geanimeerd. Verhaal was een beetje cheezy en het einde kan je al makkelijk raden. Maar hij keek lekker weg. een 6.5
pi_98147877
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 09:12 schreef sverbern het volgende:
Hij is al vaker genoemd:
Source Code

[ afbeelding ]

Ik vond het een spannende, boeiende en sympathieke film.
Een 8

(mijn recensie)
Die ga ik vanavond maar eens kijken. Lijkt me een leuke film....
  dinsdag 14 juni 2011 @ 10:25:17 #14
277865 Sejt
Ondertitel
pi_98148742
Leuk dat er toch nog best veel zijn die Drazic en Anita (en Jack) herkennen :D

Ik heb ook alle seizoenen van HBH. Blijft geweldig, zelfs na zoveel jaar. Anita :9
I love my mispoken words.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 10:31:04 #15
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_98148866
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 00:42 schreef Lonewolf2003 het volgende:
The Tree of Life (2011, VS, Terrence Malick)
Net terug van The Tree of Life en ik weet eigenlijk nog niet goed wat ik ervan vind. Aan de ene kant vond ik het een mooie, serene en ontroerende film, anderzijds vond ik het allemaal wel erg pretentieus.
Dat geldt vooral voor het nu al befaamde gedeelte met de ontstaansgeschiedenis van het heelal en leven op aarde. Ik zat te wachten tot er een moment zou komen, dat het kwartje bij me zou vallen. Waardoor die scene's met terugwerkende kracht nut en/of impact zouden blijken te hebben. Maar dat bleef uit, waardoor het voor mij allemaal erg leeg bleef. Ook het einde
SPOILER
wist mij niet emotioneel te raken noch zette het me aan tot een diep nadenken.
Wat ik wel heel goed en mooi vond aan de film was het "normale" gedeelte, het grote gedeelte van het verhaal over de opgroeiende jongen en vooral de invloed van z'n strenge vader en liefhebbende moeder daarin. Hier volgt Malick weer heel goed het advies op van de oude Hitchcock, "Show, don't tell." Hierin laat hij zien wat er gebeurt zonder uit te leggen. Geeft hij ons met maar heel weinig dialogen wel gevormde gelaagde realistische karakters. In dit gedeelte kon ik wel wat met het thema van de strijd van de jongen tussen "de weg van de natuur" en "de weg van genade". Gesymboliseerd door respectievelijk z'n vader en moeder. Al vind ik het te simpel om de vader alleen als slecht en de moeder als goed te zien. De vader heeft duidelijk wel degelijk ook veel liefde voor z'n zonen en de moeder lijkt weinig te protesteren tegen de harde hand van pa. Bij
SPOILER
moest ik wel een traantje laten.
Het ziet er allemaal weer heel mooi uit. Door het gebruik van de juiste klassieke kerkmuziek en het gefluister van vragen over God en leven maakt het allemaal heel sereen. Het is één van de meest spirituele films die ik ken.
Ik ga iets (voor mijn doen) heel bijzonders doen en de film geen cijfer geven. Want ik heb geen flauw idee welk cijfer dat zou moeten zijn. Aan de ene kant is het een onvoldoende, aan de andere kant een negen. Maar dat maakt nou ook weer niet dat het totaal het gemiddelde is. Misschien dat ik er later als de film wat gezakt is erop terug kom.
Hoe lang duurt het ontstaan van de aarde dan? dan mag evt in spoiler ;)
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_98149614
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 00:25 schreef resque het volgende:

[..]

Volgens mij prima :) ik kan glass niet vinden btw... Kan iemand mij helpen hieraan te komen?
Ik heb gewoon gegoogled op "glass short film en toen vond ik dit, gewoon fullscreen te bekijken.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_98149819
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 11:05 schreef Karstman het volgende:

[..]

Ik heb gewoon gegoogled op "glass short film en toen vond ik dit, gewoon fullscreen te bekijken.
Thnx! Gaan we vanavond even kijken. Misschien dat ik HBH kriebels ga krijgen en weer opnieuw begin aan de serie :P
  dinsdag 14 juni 2011 @ 11:36:53 #18
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_98150535
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 10:31 schreef One_conundrum het volgende:

[..]

Hoe lang duurt het ontstaan van de aarde dan? dan mag evt in spoiler ;)
Geen idee eigenlijk. Denk een kwartier ofzo. Maar het leek iig eeuwen te duren.
pi_98152047
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 02:01 schreef MrBarros het volgende:
Krijg eigenlijk wel een gevoel van nieuwsgierigheid voor films die ZO laag scoren... Is weer eens wat anders dan een 6-7tje. =) Want hoe slecht moet een film kunnen zijn dat ie een 1 scoort.. ;)
Precies, ik had een vermoeden toen ik de hoes zag, maar het bleek dus nog erger te zijn!

Alleen al dat Ahab door de burgermeester uit Spin City gespeeld wordt zeg al wel genoeg denk ik. De computer effecten zijn slecht uitgevoerd (Zie ook de trailer op Imdb) en het verhaal heeft slechts een paar pijnlijk geforceerde raakvlakken met het origineel. Het moment in de film dat

SPOILER
zeek ik bijna in mijn broek van het lachen..
pi_98152443
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 11:05 schreef Karstman het volgende:

[..]

staat ook op youtube:
kan je m mobiel bekijken :P
pi_98153827
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 12:39 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

staat ook op youtube:
kan je m mobiel bekijken :P
Jeej! even proberen haha, toch geen ruk te doen op werk :P
  dinsdag 14 juni 2011 @ 13:36:46 #23
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_98154340
Van het weekend naar de musical "La Cage Aux Folles" geweest, en ik kreeg meteen zin om "The Birdcage" weer eens te kijken.
Heel kort: 2 homo's met een travestietencabaret-club hebben een zoon die wil gaan trouwen met de dochter van een zeer conservatieve politicus.

Leuke grappen, lekker vlot, niet te lang en een heerlijk over-the-top Nathan Lane als hysterische dragqueen.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_98154354
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 13:25 schreef jimjim1983 het volgende:
hij is niks aan hoor :P
Well that was a waste of time....
pi_98154492
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 13:37 schreef resque het volgende:

[..]

deze kijken om het goed te maken:
pi_98154714
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 13:40 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

deze kijken om het goed te maken:
haha die is wel leuk ja! :) thnx!
pi_98154780
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 13:47 schreef resque het volgende:

[..]

haha die is wel leuk ja! :) thnx!
heb nog een paar andere toffe shorts op mn blog staan mocht je geinteresseerd zijn (wel voornamelijk animatie):
http://inlovi.blogspot.com/search/label/short
sorry voor de spam :@
  dinsdag 14 juni 2011 @ 14:44:07 #28
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_98156519
Wat films uit de laatste weken:

The Tunnel (2011)
Zoveelste variant van de "found footage" film zoals la [REC], Blair Witch, Cloverfield... deze keer uit Australië. Er bevinden zich een hoop tunnels onder Sydney waarbij blijkbaar daklozen wonen en die beginnen te verdwijnen. Een filmcrew gaat op onderzoek uit en komt er uiteraard "iets" tegen. Erg origineel is 't niet, maar ik vond hem wel spannend met sporadisch geslaagde schrikmomenten. Op zich wel een aanrader voor fans van dit subgenre.

Arigatô-san (1936)
De Engelstalige titel is Mr. Thank You. De film gaat over een bus die heen en weer rijdt tussen Tokyo en Izu door allerlei mooie landschappen. De film is aaneenschakeling van passagiers die op de bus stappen en elk hun eigen verhaal verhaal doen. Het enige verhaal waarnaar regelmatig wordt teruggekeerd (de rode draad), draait rond een moeder en dochter, waarbij de dochter "verkocht" wordt aan een bordeel om toch maar aan geld te raken. Al bij al wel een prettig en vrij luchtig filmpje dat rustig verder kabbelt. Nauwelijks een must-see, maar toch sympathiek. De titel slaat trouwens op de chauffeur, die zegt telkens Arigato wanneer iemand hem weer laat passeren op een smal bergpad.

SPL (2005)
Films van Wilson Yip met Donnie Yen in de hoofdrol vind ik wel tof en ook deze kan ik wel waarderen. De politie van Hong Kong heeft problemen met een crimelord en moet zich zelfs tot criminaliteit verlagen om hem te pakken te krijgen. Donnie Yen doet daar uiteraard niet aan mee en trapt een hele film door lustig mensen in elkaar, want daar is hij nu eenmaal goed in. Wat volgt is een harde misdaadthriller die sporadisch aan Exiled doet denken (maar dan wel minder goed). De crimelord wordt trouwens gespeeld door Sammo Hung, vroeger zelf een actieheld en nu nog steeds verrassend snel voor zijn ondertussen indrukwekkende omvang.

The Patsy (1928)
Ik had zin in wat oude troep, dus waarom geen stille film? De hoofdrolspeelster in deze film wordt eigenlijk haar hele leven al gepest door haar moeder en zus, de enige die haar normaal behandelt, is haar vader. Dan wordt ze verliefd op de verloofde van haar zus en uiteraard leidt dat tot de nodige misverstanden. Ik vond deze film verrassend grappig voor 80 jaar oude humor, vooral dankzij hoofdrolspeelster Marion Davies. Die werd ooit weggelachen als talentloos trutje dat alleen maar rollen vond omdat ze de minnares van William Randolph Hearst (de inspiratie voor Citizen Kane) was, maar daar ben ik het dus niet mee eens, ze had iig. een goede komische timing.

Fighting (2009)
Aha, een film met mijn favoriete pispaal Channing Tatum. Channing speelt in deze film een arme jongen die plots geld kan gaan verdienen met straatgevechten. Channing is zelfs zo arm dat hij zich niet eens een persoonlijkheid of wat uitstraling kan veroorloven ;(. Gelukkig kan hij vechten... Nou ja, zijn "vechtstijl" is niet meteen overtuigend (zelfs dat kan hij niet :')), dus het is elke keer weer bizar dat hij maar blijft winnen, aangezien de andere kerel hem in mekaar lijkt te timmeren. Jammer dat Terrence Howard in dit soort troep moet meedoen.

Le maman et la putain
Dit schijnt een meesterwerk van de Nouvelle Vague te zijn. Nu moet ik toegeven dat ik zelf geen Nouvelle Vague fan ben, vooral omdat het een strekking is die zich zogezegd verzet tegen filmcliché's, maar eigenlijk zelf niet clichématiger in elkaar kon zitten. Ook hier hebben we weer zo'n zelfvoldane, egocentrische en uiteraard werkloze hoofdrolspeler die monoloog na monoloog opzet met pseudo-diepzinnige en geforceerde platitudes en daardoor plots onweerstaanbaar blijkt voor Franse vrouwen. OK, af en toe had hij wel eens iets interessants te vertellen, maar drie en een half uur van dat gedoe is toch minstens anderhalf uur te veel (al heb ik minder vaak op de klok gekeken dan verwacht). Deze film betekende blijkbaar het begin van het einde van de Nouvelle Vague, daarvoor kan ik hem alleen maar waarderen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 15:21:39 #29
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_98157965
The tunnel is legaal te downloaden via o.a. de site zelf

http://www.thetunnelmovie.net/
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_98160783
Gangsterboys

Net gekeken (nouja hij is nog niet afgelopen zelfs).
Zeer slechte film, rare verhaallijn, slechte acteurs.
Fucking irritant ook dat Yes-r de hele tijd gaat rappen en dat al zijn
maatjes uit de nl rapscene ook een rolletje hebben (fouradi, soesi b,
ruben v party squad, salah edin (enige goede rapper in dit rijtje)).
Slechtste film die ik in tijden heb gezien.
pi_98161996
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 16:22 schreef Varkensbiefstuk het volgende:
Gangsterboys

Net gekeken (nouja hij is nog niet afgelopen zelfs).
Zeer slechte film, rare verhaallijn, slechte acteurs.
Fucking irritant ook dat Yes-r de hele tijd gaat rappen en dat al zijn
maatjes uit de nl rapscene ook een rolletje hebben (fouradi, soesi b,
ruben v party squad, salah edin (enige goede rapper in dit rijtje)).
Slechtste film die ik in tijden heb gezien.
wat raar, had er echt hele hoge verwachtingen van.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 16:56:54 #32
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_98162141
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 16:53 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

Ik ook :')
Dit, dus.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 17:04:39 #33
202421 Mr_DG
Areeverdairchee
pi_98162493
Crash

Verschillende verhaallijnen lopen in en door elkaar gedurende twee dagen in Los Angeles.
Een beetje jammer deze film; teveel matige acteurs en actrices, alle clichés over racisme worden weer uit de kast getrokken en uiteindelijk een verhaal dat weer typisch Amerikaans afloopt.
Ik snap ook niet waarvoor deze film een 8,0 op Imdb krijgt. Ik geef de film een 6,0
“Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today.”
pi_98163879
Misschien nog een keer kijken? Echt een toppertje hoor, Crash.

Dikke 8,5 destijds van mij.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 18:06:36 #35
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_98164854
Gaan we weer! Crash is gewoon een vieze valse sentimentele kutfilm.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_98164941
als Crash een liedje was dan zou het op skyradio worden gedraaid.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 18:12:01 #37
286575 Roces18
Chef de party
pi_98165014
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 18:06 schreef Falco het volgende:
Gaan we weer! Crash is gewoon een vieze valse sentimentele kutfilm.
haha precies ^O^
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_98165260
ik vond crash wel goed eigenlijk... :@
pi_98165613
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 18:18 schreef resque het volgende:
ik vond crash wel goed eigenlijk... :@
waarom?
pi_98165664
Kick-ass

Voor de 2e keer gezien, laatste keer was vorig jaar. Toentertijd gaf ik de film een 7, een leuke film met een matig verhaaltje en een goede dosis humor.
Nu het verhaal me al bekend was en ik eigenlijk de goede grappen al kende viel het me pas op hoe scherp en goed deze film is. Ook de tweede keer lag ik dubbel van het lachen, het is een film met tieners, maar de humor er in is net wat scherper, fouter en beter. Door zichzelf niet helemaal serieus te nemen krijg je een zeer leuke sfeer die het gedurende de hele film weet vast te houden.
Althans, op de momenten waar er humor is, want net zo snel als de humor komt wordt deze ook weer afgewisseld met snoeiharde actie. De eerste keer dat er een heftige actiescene komt (zo na 3 kwartier) verwacht je nog grappen tussendoor, maar die komen er niet. Dat wilt niet zeggen dat je zonder glimlach komt te zitten, de scènes zijn schitterend gedaan en de grofheid doet toch wel aan Tarantino's Kill Bill denken. Naarmate de film vordert wordt de film ook iets serieuzer, maar dit maakt het er niet minder om. Met name de laatste scene in een loods is een van de beste actiescènes die ik in een film heb gezien. Het einde is dan weer redelijk standaard met genoeg aansluiting voor een (uitgesteld) vervolg.
Dit pareltje geef ik nu een 9, een van de betere films die ik heb gezien.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 18:35:52 #41
202421 Mr_DG
Areeverdairchee
pi_98165975
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 17:38 schreef JDx het volgende:
Misschien nog een keer kijken? Echt een toppertje hoor, Crash.

Ik vond 1x wel genoeg moet ik zeggen...
  dinsdag 14 juni 2011 @ 19:20:14 #42
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_98168015
Ik had twee mooie recensies geschreven, per ongeluk iets via google opgezocht in hetzelfde tabblad.. ik doe pijlte terug naar fok.. BOEM. wat ik heb geschreven is weg :{
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  dinsdag 14 juni 2011 @ 19:23:38 #43
286575 Roces18
Chef de party
pi_98168191
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 19:20 schreef Schenkstroop het volgende:
Ik had twee mooie recensies geschreven, per ongeluk iets via google opgezocht in hetzelfde tabblad.. ik doe pijlte terug naar fok.. BOEM. wat ik heb geschreven is weg :{
jaajaa :D
  dinsdag 14 juni 2011 @ 19:46:02 #44
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_98169443

|Limitless (2011)

Oordeel: De film was niet heel gek. Meestal erger ik me kapot aan bekende hollywood acteurs en de scripts. Maar de duurdere HW produkties blijken toch dat beetje meer kwaliteit te bezitten waardoor ik, door de oeverloze golf aan mooie mensen en semi-slimme punchlines en situatie-schetsen heen (de cliche's), toch geboeid blijf kijken.

steekwoorden: drugs, sci-fi, what-if, paccinoDe Niro, sharks

Mijn cijfer: 8
iMDB: 7.3

Stake Land

Oordeel: Deze was een aangename verassing. Als je geen hoge verwachtingen hebt (het is een B-film) valt hij echt reuze mee. Dat rondtrekken van het groepje mensen is ook niet langdradig of vervelend. het wordt goed afgewisseld met actie. Alleen het einde begreep ik niet zo. Die van Limitless trouwens ook niet.

steekwoorden: vampires, stakes, heroes, novice, drama, safe havens.

Mijn cijfer: 7.5
iMDB: 6.9

[ Bericht 0% gewijzigd door Schenkstroop op 15-06-2011 16:08:13 ]
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  dinsdag 14 juni 2011 @ 20:59:15 #45
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_98173802
Dat is De Niro :') .
2000 light years from home
  dinsdag 14 juni 2011 @ 21:05:13 #47
286575 Roces18
Chef de party
pi_98174229
Cedar Rapids [2011]

Tim Lippe (Helms) had vroeger grote dromen, maar hij woont al zijn hele leven in het saaie stadje Brown Valley, Wisonsin, met zijn verloofde Marcy Vanderhei (Sigourney Weaver). Tim's rustige leventje zal op zijn kop worden gezet als hij voor zijn werk moet afreizen naar een 'echte' stad, Cedar Rapids, Iowa, waar hij voor het eerst kennismaakt met de 'grote wereld'.

Uhm ja... Ed Helms draagt in deze film de hoofdrol die hij eigenlijk niet kan dragen. Hij is gewoon niet grappig en dat is het sleutelelement van deze film die ontbreekt. De film is ook erg voorspelbaar, je ziet alles van mijlen ver aankomen. John Reilly speelt altijd wel goed de idioot zo ook hier wat altijd vermakelijk is. Ik wou de films van Thomas Lennon zien en ik dacht dat hij hier een leuke rol in had maar schijn bedriegt hij is misschien 2 minuten in beeld geweest. Verder moet ik zeggen dat ik me er aardig mee heb vermaakt, maar deze film haalt bij lange na niet het niveau van films als superbad en dergelijke. Ed Helms is gewoon niet geschikt voor een hoofdrol.

6,5
  woensdag 15 juni 2011 @ 00:06:10 #48
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_98184952
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 18:28 schreef Adames het volgende:
Kick-ass
[ [url=http://4.bp.blogspot.com/_GthNC0edCcA/S_EZdRgf24I/AAAAAAAAAIc/rKG6fjS3ZVc/s1600/shut_up_kick-ass_poster.jpg]afbeelding
][/url]
Voor de 2e keer gezien, laatste keer was vorig jaar. Toentertijd gaf ik de film een 7, een leuke film met een matig verhaaltje en een goede dosis humor.
Nu het verhaal me al bekend was en ik eigenlijk de goede grappen al kende viel het me pas op hoe scherp en goed deze film is. Ook de tweede keer lag ik dubbel van het lachen, het is een film met tieners, maar de humor er in is net wat scherper, fouter en beter. Door zichzelf niet helemaal serieus te nemen krijg je een zeer leuke sfeer die het gedurende de hele film weet vast te houden.
Althans, op de momenten waar er humor is, want net zo snel als de humor komt wordt deze ook weer afgewisseld met snoeiharde actie. De eerste keer dat er een heftige actiescene komt (zo na 3 kwartier) verwacht je nog grappen tussendoor, maar die komen er niet. Dat wilt niet zeggen dat je zonder glimlach komt te zitten, de scènes zijn schitterend gedaan en de grofheid doet toch wel aan Tarantino's Kill Bill denken. Naarmate de film vordert wordt de film ook iets serieuzer, maar dit maakt het er niet minder om. Met name de laatste scene in een loods is een van de beste actiescènes die ik in een film heb gezien. Het einde is dan weer redelijk standaard met genoeg aansluiting voor een (uitgesteld) vervolg.
Dit pareltje geef ik nu een 9, een van de betere films die ik heb gezien.
Ik heb em net ook gezien, ik kan me wel vinden in je beoordeling.

Maar godver wat zitten er geniale verwijzingen in :D

SPOILER
  woensdag 15 juni 2011 @ 16:09:28 #49
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_98206078
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 21:04 schreef jimjim1983 het volgende:
En anders zou het Pacino zijn ;)
Ik haal die twee altijd door elkaar. zo ook George Cloony en Nicolas Cage.
pi_98206475
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 16:09 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

_O-
de niro en pacino kan ik nog enigszins voorstellen maar clooney en cage? :')
pi_98207205
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 16:53 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

Ik had 'r ook geen hoge verwachtingen van, maar 't was zelfs beneden de lage verwachtingen :')
Maar goed, ik wil zo'n beetje elke Nederlandse film zien.
  woensdag 15 juni 2011 @ 17:03:53 #52
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_98208943
quote:
10s.gif Op woensdag 15 juni 2011 16:18 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

_O-
de niro en pacino kan ik nog enigszins voorstellen maar clooney en cage? :')
Ik was vergeten te melden dat ik Nicolas Cage en George Clooney kwa namen door elkara haal. Zo ook Pacino en De Niro trouwens. Ik bedoel kijk naar die kop van Robert De Niro. Hij had best 'Al Pacino' kunnen heten toch! :D
pi_98210271
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 17:03 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Ik was vergeten te melden dat ik Nicolas Cage en George Clooney kwa namen door elkara haal. Zo ook Pacino en De Niro trouwens. Ik bedoel kijk naar die kop van Robert De Niro. Hij had best 'Al Pacino' kunnen heten toch! :D
omfg :|W

Source Code

Apart verhaal (militair wordt ingezet om volgende aanslag te voorkomen door de vorige te herbeleven via een programma en daarmee de dader te zoeken) en een goede uitvoering. Jammer dat het tegen het einde wat inkakt.

7.5

Community - seizoen 1

Vermakelijke komedieserie over een groepje studenten van alle leeftijden aan een community college. De hoofdrolspeler was advocaat maar zijn diploma bleek ongeldig en dus moet ie het opnieuw halen. Hij sluit zich aan bij een markante studiegroep waar ze meest idiote avontuurtjes beleven. Prima cast met als bekendste namen Chevy Chase en Ken Jeong. Vooral Jeong schittert als een aziatische leraar spaans. Het eerste deel van het seizoen is wel vermakelijk maar vanaf de helft wordt het pas echt grappig. Prima vermaak voor tussendoor! Nu snel verder met seizoen 2 :)

8.0
  woensdag 15 juni 2011 @ 17:39:56 #54
333374 Lithia
Too serious
pi_98210629
ohh, series tellen ook mee dus :o
Op dinsdag 13 november 2012 21:54 schreef tong80 het volgende:
Ik laat je kreunen en smeken naar genade als ik je achterlangs neem.
:P
pi_98210711
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 17:39 schreef Lithia het volgende:
ohh, series tellen ook mee dus :o
ik post niet alles wat ik daarvan gezien heb maar kan imo toch interessant zijn voor degene die dit topic nakijken
  woensdag 15 juni 2011 @ 17:43:52 #56
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_98210810

Roibert Deniro

Al Pacino

Nicolas Cage

George Cloony
pi_98212433
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 17:43 schreef Schenkstroop het volgende:
[ afbeelding ]
Roibert Deniro

[ afbeelding ]
Al Pacino

[ afbeelding ]
Nicolas Cage

[ afbeelding ]
George Cloony
Ik vind het knap hoor dat die Robert Downey jr. er toch elke keer zo anders uit kan zien.
Whiskyplankje
  woensdag 15 juni 2011 @ 18:22:59 #58
188728 Lyzio
why do we fall
pi_98212465
Ik ga vanavond naar The Immortal (22 Bullets kijken), ben benieuwd en zal een verslagje plaatsen vanavond. Iemand deze film al gezien?
live as if you'll die today
dream as if you'll live forever
- james 'jimmy' dean
  woensdag 15 juni 2011 @ 18:28:18 #59
202421 Mr_DG
Areeverdairchee
pi_98212671
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 18:22 schreef Lyzio het volgende:
Ik ga vanavond naar The Immortal (22 Bullets kijken), ben benieuwd en zal een verslagje plaatsen vanavond. Iemand deze film al gezien?
Ja, leuke film, kijkt lekker weg.
  woensdag 15 juni 2011 @ 18:35:27 #60
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_98212969
3:10 to Yuma

IMBb
Moviemeter

Verenigde Staten
Western / Actie
122 minuten

geregisseerd door James Mangold
met Russell Crowe, Christian Bale en Logan Lerman

Remake van de gelijknamige film uit 1957. De door droogte geteisterde arme rancher Dan Evans is samen met zijn beide zoons getuige van een zeer gewelddadige overval op een postkoets met de salarissen voor het personeel van de Southern Pacific Railroads door de beruchte outlaw Ben Wade en zijn bende. Wade wordt echter gearresteerd.

Dan Evans begeleidt vervolgens tegen een beloning van $200 Wade van Bisbee naar Contention, van waar hij Wade met de trein van tien over drie naar de gevangenis in Yuma moet brengen. Vanaf het vertrek uit Bisbee blijkt de reis niet zonder gevaren te zijn en een psychologisch kat en muis spel tussen Evans en Wade begint.

Mijn mening:

Spannende western. Al vond ik sommige stukjes wel wat traag. En op het einde
SPOILER
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
  woensdag 15 juni 2011 @ 18:39:02 #61
332861 MrBarros
pi_98213096
quote:
Lekker kut filmpje idd, dom verhaaltje, domme actie.
  woensdag 15 juni 2011 @ 18:41:30 #62
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_98213203
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 18:22 schreef Karstman het volgende:

[..]

Ik vind het knap hoor dat die Robert Downey jr. er toch elke keer zo anders uit kan zien.
Had ik het weer verkeerd :D

Al Apcino
pi_98213633
ik heb hetzelfde met Diemen en Weesp :')
  woensdag 15 juni 2011 @ 19:17:31 #64
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_98214855
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 17:32 schreef planethugo het volgende:

[..]

Source Code
[ afbeelding ]
Apart verhaal (militair wordt ingezet om volgende aanslag te voorkomen door de vorige te herbeleven via een programma en daarmee de dader te zoeken) en een goede uitvoering. Jammer dat het tegen het einde wat inkakt.

7.5

8.0
Begreep jij het einde helemaal. Herinneringen staan gelijk aan tijdreizen ofzo?
  woensdag 15 juni 2011 @ 19:18:03 #65
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_98214893
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 18:52 schreef jimjim1983 het volgende:
ik heb hetzelfde met Diemen en Weesp :')
:D
pi_98215520
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 19:17 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Begreep jij het einde helemaal?
SPOILER
Dat is hoe ik het heb opgevat, maar ik vind het alles behalve logisch. Enige zwakke aan de film was dan ook het einde imo.

[ Bericht 4% gewijzigd door -Strawberry- op 15-06-2011 19:41:52 ]
pi_98215979
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 19:30 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

SPOILER
Dat is hoe ik het heb opgevat, maar ik vind het alles behalve logisch. Enige zwakke aan de film was dan ook het einde imo.
SPOILER
misschien kan schenkstroop zijn opmerking even in spoilertags zetten voor degene die hem nog niet gezien hebben? en jij die quote van hem :)
pi_98216275
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 19:39 schreef planethugo het volgende:

[..]

SPOILER
misschien kan schenkstroop zijn opmerking even in spoilertags zetten voor degene die hem nog niet gezien hebben? en jij die quote van hem :)
SPOILER
pi_98220594
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 19:45 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

SPOILER
SPOILER
  woensdag 15 juni 2011 @ 21:03:40 #70
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_98220715
SPOILER
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_98220742
quote:
7s.gif Op woensdag 15 juni 2011 21:03 schreef HAL9000S het volgende:
SPOILER
Dankje.
  woensdag 15 juni 2011 @ 21:06:33 #72
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_98220875
quote:
14s.gif Op woensdag 15 juni 2011 21:04 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dankje.
SPOILER
Cop killer
Kill them, cop killer
  woensdag 15 juni 2011 @ 21:09:23 #73
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_98221032
Zit LOTR 2 te kijken
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 15 juni 2011 @ 21:10:40 #74
148823 znarch
ondertitel
pi_98221093
The Social Network

Hmm, wat vind iedereen hier zo goed aan? Ik vond hem onderhoudend, soms zelfs saai. Niet meer dan een 6 of een magere 7 dus eigenlijk.

Ik heb dat bij wel meer films die iedereen zo adoreert (The Hangover, The Kings Speech)

Maar miss ben ik gewoon vreemd :P
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  woensdag 15 juni 2011 @ 21:11:38 #75
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_98221150
The Social Network vind ik ook enorm overgewaardeerd. The Hangover vond ik niet grappig :P
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_98221717
beide films zijn wel leuk om te kijken maar niet echt speciaal idd.
pi_98223137
Vandaag naar de kaakchirug geweest en door hem mishandeld. Maar wel goeie pillen gekregen dus maar niet te ingewikkelde films vanmiddag.

Harold & Kumar go to White Castle

Wat een onzin, maar wel lekkere onzin. Raar verhaal, er gebeuren rare dingen maar het is wel grappig. Anderhalf uur prima dom vermaak 7

Whip It

Meisje van het saaie platteland van Texas wil meer dan de diner en de beauty contests van haar moeder. Dan ontdekt ze bij toeval roller derby. Of dat de uitkomst is van haar problemen daar gaat deze coming of age film over.

Prima geslaag regiedebuut van Drew Barrymore. Met plezier gemaakt en dat straalt er wel van af. Ellen Page weer goed in de haar bekende rol als nerdbabe. Leuke bijrollen, vooral van Julliete Lewis, die van Barrymore zelf valt wat tegen. Zou wel een 7,5 willen geven.
Whiskyplankje
  woensdag 15 juni 2011 @ 22:08:52 #78
309742 toetsenbordridder
Schopt kont op jouw typtafel.
pi_98225208
quote:
Standaard wraakfilmpje, niet echt wat speciaals.
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 17:41 schreef planethugo het volgende:

[..]

ik post niet alles wat ik daarvan gezien heb maar kan imo toch interessant zijn voor degene die dit topic nakijken
Ga rustig door daarmee! Heb al een aantal leuke series via dit topic mogen aanschouwen.
  woensdag 15 juni 2011 @ 22:26:28 #79
188728 Lyzio
why do we fall
pi_98226451
Het zou eigenlijk The Immortal worden, maar door omstandigheden is het Machete geworden. En allejezus, wat was dit een slechte film.

http://www.imdb.com/title/tt0985694/

Kijkend naar de cast en de regisseur had ik toch wel hoge verwachtingen. Danny Trejo (ondanks dat het een waanzinnig slechte acteur is) heb ik hoog zitten. Michelle Rodriguez vind ik altijd een plezier om naar te kijken en Robert de Niro als bijrol is natuurlijk de kers op de taart.

Ten eerste komt de film vreselijk traag op gang en is het verhaal zo dun dat het eigenlijk geen meerwaarde aan de film geeft. De actie wordt daarnaast ook nog eens uitermate slecht in beeld gebracht. Danny Trejo spreekt vijf volzinnen, waarvan er vier regelrechte clichés zijn. Michelle Rodriguez is de vrouwelijke Ché, met de inspirerende naam Shé. Om te lachen natuurlijk.

Robert de Niro levert daarnaast wel een vermakelijke rol als de Senator, maar daar blijft het ook bij. Het meeste heb ik me nog geërgerd aan de 'climax'. Het gevecht op het einde. Het was een soort van Terminator meets The Fast & The Furious meets Once Upon A Time In Mexico.

Nee, of ik begrijp het totaal verkeerd en deze film wordt een cult-hit, of het is gewoon een hele matige film.

4,5/10
live as if you'll die today
dream as if you'll live forever
- james 'jimmy' dean
  woensdag 15 juni 2011 @ 22:39:36 #80
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_98227312
Days of Heaven (1978, Terrence Malick)

Woorden schieten tekort om de schoonheid van deze film te beschrijven. Zie hieronder het plaatje, kijk de film en oordeel zelf.

http://img840.imageshack.us/img840/1431/daysofheaven.jpg (copy/paste deze link)

Natuurlijk heb ik, net als bij The New World en The Thin Red Line, wel weer wat aan te merken op de uitwerking van de plot. Soms springt het verhaal wat van de hak op de tak en de karakters hadden naar mijn mening wel iets meer uitgediept mogen worden, om de echte binding te krijgen die nu ontbreekt. Het wordt echter nooit klakkeloos op je af gesmeten, met dank ook aan de voice-over die met enkele mooie teksten komt. Maar goed, als het verhaal goed is, de acteurs presteren (en dat doen ze!), Morricone de score verzorgt en misschien de beste cinematografie ooit wordt vertoond… Wat valt er dan niet lief te hebben aan dit schilderij van een schoonheid?

Nobody's perfect. There was never a perfect person around. You just have half-angel and half-devil in you.

[ Bericht 1% gewijzigd door vinnypassy op 15-06-2011 23:11:36 ]
pi_98228380
Gisteren Johnny English gezien. Wil er niet al teveel woorden al vuil maken, maar het scoort net iets onder de 4.
Stomme verhaallijn en vervelende grapjes. Atkinson was ooit leuk.
  woensdag 15 juni 2011 @ 23:19:50 #82
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_98229938
In the Heat of the Night (1967, VS, Norman Jewison)
Een zwarte politieagent wordt op doorreis in een klein stadje onterecht verdacht van een moord en raakt zo betrokken in het onderzoek naar de moordenaar. De aandacht in de film gaat natuurlijk niet uit naar het moordonderzoek, hoewel dat minder voorspelbaar was dan ik had verwacht, maar voornamelijk naar de spanningen die ontstaan door de tegenstellingen, blank vs. zwart, plattelands vs, stad, laag- vs. hoogopgeleid. De zwarte politieagent en lokale politiechef krijgen steeds meer respect voor elkaar en op het eind begrijpt iedereen de ander wat beter. Sidney Poitier en Rod Steiger zijn in topvorm beiden hier.
cijfer: 7.5
  woensdag 15 juni 2011 @ 23:31:24 #83
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_98230593
The Thin Red Line (1998)
De Tweede Wereldoorlog: de slag bij Guadalcanal zal een grote invloed hebben op de Japanse positie in het gebied. Een groep jonge soldaten wordt als steun naar de oorlogsmoeë Marine-eenheden gebracht. De gebeurtenissen in de oorlog zorgen er voor dat de soldaten een hechte band met elkaar ontwikkelen.

Ik vond hem zelf ontzettend langdradig en langzaam. Ik snap dat er veel verdieping van karakters plaatsvindt en dat er een ontzettend goede cast qua bekende acteurs staat maar ik vond het verhaal vrij weinig aan.

IMDb: 7,6/10
Mijn cijfer: 6,5/10
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  woensdag 15 juni 2011 @ 23:34:26 #84
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_98230744
Net thuis van The Tree Of Life. Eerste indruk bevat maar 3 letters: WOW! een ontzettend indrukwekkende film die me van de eerste tot de laatste seconde greep.
Moet het nog even laten bezinken, recensietje volgt morgen...
pi_98231086
shark tale (2004)

Gaat over een vis die meer status wil en zich daardoor dik in de nesten werkt..
leuke, doch (zoals eigenlijk bij elke animatie film) voorspelbaar
de animatie's voelen wat gedateerd aan maar dat mag de (matige) pret niet drukken: 7/10 (geef hem hierbij het voordeel van de twijfel :))
  donderdag 16 juni 2011 @ 00:34:55 #86
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_98233754
The Hangover II

Mja, wat moet ik er van zeggen. De film verveelt niet, en is op zich snel voorbij zonder dat je het in de gaten hebt. Het nadeel is alleen dat het vooral een herhaling van grappen is, die te veel op deel 1 lijkt. Ik vraag me af hoe ze deel 3 een nieuwe, gekke twist willen geven die aanslaat, want dit was het vaak net niet. De aftiteling was nog het leukst, toen werd er door de zaal ook het meest hard gelachen.
Ook viel me op dat ik me op een gegeven moment ging irriteren aan die baardaap. Misschien komt het doordat ik wat moe was, maar hij werd langzaamaan antigrappig.

Meer dan een 6 kan ik er op dit moment niet van maken.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_98233979
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 22:26 schreef Lyzio het volgende:
Het zou eigenlijk The Immortal worden, maar door omstandigheden is het Machete geworden. En allejezus, wat was dit een slechte film.

http://www.imdb.com/title/tt0985694/

Kijkend naar de cast en de regisseur had ik toch wel hoge verwachtingen. Danny Trejo (ondanks dat het een waanzinnig slechte acteur is) heb ik hoog zitten. Michelle Rodriguez vind ik altijd een plezier om naar te kijken en Robert de Niro als bijrol is natuurlijk de kers op de taart.

Ten eerste komt de film vreselijk traag op gang en is het verhaal zo dun dat het eigenlijk geen meerwaarde aan de film geeft. De actie wordt daarnaast ook nog eens uitermate slecht in beeld gebracht. Danny Trejo spreekt vijf volzinnen, waarvan er vier regelrechte clichés zijn. Michelle Rodriguez is de vrouwelijke Ché, met de inspirerende naam Shé. Om te lachen natuurlijk.

Robert de Niro levert daarnaast wel een vermakelijke rol als de Senator, maar daar blijft het ook bij. Het meeste heb ik me nog geërgerd aan de 'climax'. Het gevecht op het einde. Het was een soort van Terminator meets The Fast & The Furious meets Once Upon A Time In Mexico.

Nee, of ik begrijp het totaal verkeerd en deze film wordt een cult-hit, of het is gewoon een hele matige film.

4,5/10
Cult-hit en geniale film. Mijn nummer 4 allertijden _O_

Jessica Alba :9 O+
Michelle Rodriguez :9

Het verhaal, de over the top actie, de grappen, allemaal genieten.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_98234542
quote:
14s.gif Op woensdag 15 juni 2011 23:34 schreef Timo20 het volgende:
Net thuis van The Tree Of Life. Eerste indruk bevat maar 3 letters: WOW! een ontzettend indrukwekkende film die me van de eerste tot de laatste seconde greep.
Moet het nog even laten bezinken, recensietje volgt morgen...
Graag, wil ik wel lezen.
  donderdag 16 juni 2011 @ 01:07:28 #89
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_98234625
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 17:32 schreef planethugo het volgende:

[..]

Source Code
[ afbeelding ]

7.5

Community - seizoen 1
[ afbeelding ]
Vermakelijke komedieserie over een groepje studenten van alle leeftijden aan een community college. De hoofdrolspeler was advocaat maar zijn diploma bleek ongeldig en dus moet ie het opnieuw halen. Hij sluit zich aan bij een markante studiegroep waar ze meest idiote avontuurtjes beleven. Prima cast met als bekendste namen Chevy Chase en Ken Jeong. Vooral Jeong schittert als een aziatische leraar spaans. Het eerste deel van het seizoen is wel vermakelijk maar vanaf de helft wordt het pas echt grappig. Prima vermaak voor tussendoor! Nu snel verder met seizoen 2 :)

8.0
Community is echt een top serie, zeker een aanrader. Ik zit te wachten tot het volgende seizoen komt :'(
pi_98234810
quote:
14s.gif Op donderdag 16 juni 2011 01:07 schreef Verbodsbord het volgende:

[..]

Community is echt een top serie, zeker een aanrader. Ik zit te wachten tot het volgende seizoen komt :'(
Die ga ik kijken door dit topic.
pi_98235345
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 13:37 schreef resque het volgende:

[..]

De tering, wat een bagger. _O-
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

donderdag 16 juni 2011 @ 09:39:56 #93
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_98238506
Blade
Hey, best wel een okeeje vampierenfilm. Normaal is het altijd een groot :')-festijn bij dit onderwerp, maar dat viel hier reuzemee. De actie is lekker expliciet en zag er nog zeker goed uit voor 1998-begrippen. Het sfeertje was a la The Matrix, supercool dus. Cijfer: 7,5

Big Trouble in Little China
Wow, deze film scoort hoog op de bullshitmeter. Kurt Russell gedraagt zich als een volslagen idioot en bevecht met zijn chinese homies andere chinezen in een doldriest avontuur. Daarbij vraag ik me oprecht af hoe het mogelijk is dat Kim Cattrall een acteercarrière kan hebben. Mên, wat was zij dramatisch kut zeg. Maar goed nu ben ik wel heel negatief en uiteindelijk kan er bij deze film een voldoende van af, ook al is daar de so bad it's good-factor nogal debet aan :P.

[ Bericht 4% gewijzigd door Falco op 16-06-2011 10:36:56 ]
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  donderdag 16 juni 2011 @ 10:11:33 #94
344384 X_FoutBijRegistratie
Succesvol geregistreerd.
pi_98239308
quote:
14s.gif Op donderdag 16 juni 2011 01:08 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Heftig ! :o beide films..

Taken, die film krijgt echt een 9 van mij _O_. Vond het echt een brute film.
Inhale niet gezien.

Cedar Rapids
Zelf zou ik hem nooit gekeken hebben, heb hem bij vrienden gezien. Moet zeggen dat hij erg vermakelijk was. Veel droge en dronken humor!
7.5 geef ik hem.

Step Brothers
_O- 8+ geef ik hem, veel kinderachtige humor, erg veel gelachen.
SPOILER: 'Quote uit de film'
Unknown
Zeer spannende film, met Liam Neeson, van Taken.
Op veel momenten geef je een voorspelbare reactie, maar dan gebeurt er totaal wat anders, zie je niet vaak in films. Heeft me geboeid van begin tot eind.
8+.
ⁿڻⁿ
pi_98245818
quote:
14s.gif Op donderdag 16 juni 2011 01:08 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Heftig ! :o beide films..

Die inhale ziet er bruut uit!
  donderdag 16 juni 2011 @ 13:27:00 #96
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_98246116
Gisteren Drive Angry gekeken.
Mwah, Nicolas Cage heeft zijn beste tijd gehad qua betere films.
Actie was okè maar het verhaal was wazig en deed me aan "Ghost Rider" denken
pi_98246575
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 13:27 schreef penny-wise het volgende:
Gisteren Drive Angry gekeken.
Mwah, Nicolas Cage heeft zijn beste tijd gehad qua betere films.
Actie was okè maar het verhaal was wazig en deed me aan "Ghost Rider" denken
Ik vond hem juist leuk! Het was een echte luie vrijdag avond film waar je niet bij na hoeft te denken maar ik vond zijn rol juist zo grappig er in. En dan inderdaad van die droge actie er in. Bijna een cultfilm joh hahaha.
http://www.imdb.com/title/tt1502404/

Ik zag ook limitless voorbij komen. Die was echt geniaal en gaaf! :D
Een dag niet gelachen, een dag niet geleefd!
pi_98246625
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 13:39 schreef dushigirly het volgende:

[..]

Ik vond hem juist leuk! Het was een echte luie vrijdag avond film waar je niet bij na hoeft te denken maar ik vond zijn rol juist zo grappig er in. En dan inderdaad van die droge actie er in. Bijna een cultfilm joh hahaha.
http://www.imdb.com/title/tt1502404/

[ afbeelding ]

Ik zag ook limitless voorbij komen. Die was echt geniaal en gaaf! :D
Leuk? Ik vond hem zo bagger . Moest bijna huilen.
idd wat pennywise zegt, nicolas Cage moet met pensioen. Wat een crap...
pi_98246726
Drive Angry had ik echt een serieuze kak actiefilm verwacht. Maar omdat ie zich gelukkig totaal niet serieus nam vond ik hem eigenlijk best leuk. Vooral als ie die chick aan het neuken is. :')
pi_98246946
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 13:43 schreef ChickenMan het volgende:
Drive Angry had ik echt een serieuze kak actiefilm verwacht. Maar omdat ie zich gelukkig totaal niet serieus nam vond ik hem eigenlijk best leuk. Vooral als ie die chick aan het neuken is. :')
had ik ook ja, best vermakelijke pulp.
pi_98247696
Black Swan
http://www.imdb.com/title/tt0947798/

Ik vond het een topfilm. Ik hou totaal niet van dit soort films, al helemaal niet omdat het een ballet film is. Maar ja, die prachtige Mila Kunis heeft me toch doen kijken hehe. En heus, zij is niet de enige reden geweest dat ik die film fantastisch vond. Goed plot, spannend, je twijfelt tussen realiteit en fantasie, mindtricks eigenlijk.... Ja, goede film. Wel iets teveel drama.

Een must-see, voor de echte filmliefhebber.

Scoort bij mij een
8 op 10
pi_98249051
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 13:43 schreef ChickenMan het volgende:
Ja ik heb daarbij ook echt in een deuk gelegen! :D geweldig!
pi_98249077
Black swan wil ik idd ook nog echt eens zien :)
pi_98249169
The Hangover II

Matig vervolg. Ik vond de foto's op het einde nog het leukst :')

Cijfer: een matige 6.
  donderdag 16 juni 2011 @ 17:46:17 #105
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_98257514
The Tunnel (2011)

Sydney kampt met een enorme droogte. Daarom wordt een omstreden plan gelanceerd, waarbij water geput zou worden uit de tunnels die onder de stad liggen. Kort na de verkiezingen wordt er echter met geen woord meer gerept over deze onderneming. Een cameraploeg trekt de tunnels in om te achterhalen waarom het plan werd stopgezet, maar komt tot een zeer onprettige vaststelling.

Vond het een vermakelijke film. Vond de interviews tussendoor wat minder tof.
SPOILER
IMDb: 6.0
Mijn cijfer: 6.0
pi_98259150
Trust http://www.imdb.com/title/tt1529572/

Ik vond het wel een indrukwekkende film. En ook wel begrijpelijk. De kijk op het voorval, van het meisje en van de ouders. Aanrader !!!
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_98260378
Limitless
A writer discovers a top-secret drug which bestows him with super human abilities.

Het concept is erg tof, maar het bleef teveel op de vlakte. Ze hadden imo veel meer kunnen halen uit Bradley Cooper's personage icm die van Robert de Niro. Ondanks deze 'kritiek' was het toch een zeer vermakelijke thriller.

IMDb: 7,3
Mijn cijfer: 7,0
  donderdag 16 juni 2011 @ 21:50:03 #108
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_98269398
Fritt Vilt (2006)

Moviemeter

Noorwegen
Horror
97 minuten

geregisseerd door Roar Uthaug
met Ingrid Bolsø Berdal, Rolf Kristian Larsen en Tomas Alf Larsen

Weinig sneeuwpret voor vijf snowboarders, die zich hadden verheugd op een spectaculaire afdaling in de bergen van Noorwegen. Wanneer één van de vrienden een been breekt, is het afgelopen met de halsbrekende manoeuvres. De auto staat te ver weg en de avond valt. In een verlaten ski-resort vindt de vriendengroep onderdak om de nacht door te komen. Misschien was doodvriezen een betere optie geweest, want in de kelder van het hotel huist een duistere figuur met een pikhouweel, die niet van vreemdelingen houdt.

Ben deze nu aan het kijken. Heel even een pauze ingelast wat een film :X :X
Normaal niet bang voor horror films, maar deze film :X wat een sfeer zit erin.

Zag nog meer delen (geloof 3) op Usenet staan. Morgen doe ik mijn verslag.
Tot nu toe een aanrader _O_
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
  donderdag 16 juni 2011 @ 22:08:01 #109
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_98270438
Zojuist Brotherhood (http://www.imdb.com/title/tt1273241/) gezien. Goeie film! ^O^ Geen bekende acteurs of regisseur of zo, maar goed geacteerd en een goed verhaal. Verrassend voor zo'n kleine film :)
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_98271850
Source Code

Jaja, ik heb 'm ook gezien, begint erg leuk en eigenlijk gaat de hele film zoals je verwacht. Er had meer in gezeten met een extra verhaallijn, of een 2e "zaak" ofzo.

Ook klopte lang niet alles, ik wil films altijd begrijpen en sommige dingen slaan gewoon nergens op.

Maar goed, het blijft sci-fi en dat is leuk!

7,5.
  donderdag 16 juni 2011 @ 22:46:34 #111
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_98272615
Vandaag gezien:

Tangled
Disney`s 50ste geanimeerde speelfilm is een moderne versie van het oude Rapunzel sprookje. Het is prachtig geanimeerd en zit vol met leuke grapjes.
Alleen de liedjes zijn wat minder dan in Disney klassiekers als Aladdin en Beauty and the Beast.

8,0/10

quote:
14s.gif Op donderdag 16 juni 2011 01:04 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Graag, wil ik wel lezen.
Here you go ;)

En gisteren in de bios:

The Tree Of Life
Een nieuw werk van Terrence Malick is altijd iets om naar uit te kijken. Gisteravond had ik eindelijk de tijd om `m te gaan kijken en een bioscoop gevonden die `m nog draait.
Mijn verwachtingen waren door de vele positieve recensies hoog gespannen en die zijn gelukkig meer dan waar gemaakt.

Het is heel moeilijk om precies te zeggen wát er nu zo goed aan is.
Vanaf dat eerste shot is het een boeiend hypnotiserend epos waarin Malick gebruik maakt van z`n gebruikelijke voice-over. Hij weet `t tot een minimum te beperken zodat het geen overkill wordt. Zoals altijd laat hij de beelden voor zichzelf spreken en zijn zelfs de dialogen beperkt tot een minimum. De door de geweldige montage samen gebrachte prachtige beelden en de verbluffend mooie soundtrack van Oscar winnaar Alexandre Desplat maken het ook dat er ook helemaal niet veel woorden nodig zijn.

In essentie is het een zwaar familie drama maar Malick gaat er uiteraard, zoals we van `m gewend zijn, met de nodige filosofische en godsdienstige invloeden dieper op in. Daar zit ook het enige minpunt van de film: in het midden gedeelte gaat hij wellicht iets te ver met een stuk dat me wel iets deed denken aan het laatste stuk van Kubrick`s 2001: A Space Odyssey. Hier vraagt hij wel heel veel van z`n publiek en is het heel goed mogelijk dat de aandacht verslapt. Gelukkig pakt hij het daarna op en volgt een uiterst emotioneel en meeslepende climax,waarin (en trouwens gedurende de hele film) Brad Pitt opnieuw laat zien wel degelijk te kunnen acteren. Hij zet misschien wel de beste rol van zijn carriere neer.
Ook de beeldschone Jessica Chastain zet als de naieve moeder, de Engel die over haar familie waakt, een pracht rol neer.

De titel is hierboven al gevallen: 2001 - A Space Odyssey. Malick maakt met The Tree of Life een soort 2001 van deze generatie: een film waar oneindig lang over gediscussieerd kan worden, die het publiek in tweeen zal splijten in voor- en tegenstanders en waar iedereen zijn eigen kijk op kan en zal hebben.
Je moet er absoluut goed voor gaan zitten en laat je meeslepen door Malick`s hoog filosofisch werk. Verwacht ook niet dat je `m in één of twee kijkbeurten kunt doorgronden of begrijpen. Dit is typisch zo`n film die steeds opnieuw kunt en eigenlijk moet zien, en wellicht alleen maar zal stijgen in aanzien en cijfer naarmate je `m vaker ziet.
Het eindresultaat zal zeker niet iedereen bevallen maar wat mij betreft gaat ie hoge ogen gooien op `t eindejaars lijstje en zullen de beelden nog lang in m`n hoofd blijven rond zweven.

9,5/10
  donderdag 16 juni 2011 @ 22:48:54 #112
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_98272736
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 22:46 schreef Timo20 het volgende:
Vandaag gezien:

Tangled
Disney`s 50ste geanimeerde speelfilm is een moderne versie van het oude Rapunzel sprookje. Het is prachtig geanimeerd en zit vol met leuke grapjes.
Alleen de liedjes zijn wat minder dan in Disney klassiekers als Aladdin en Beauty and the Beast.

8,0/10

[..]

Here you go ;)

En gisteren in de bios:

The Tree Of Life
Een nieuw werk van Terrence Malick is altijd iets om naar uit te kijken. Gisteravond had ik eindelijk de tijd om `m te gaan kijken en een bioscoop gevonden die `m nog draait.
Mijn verwachtingen waren door de vele positieve recensies hoog gespannen en die zijn gelukkig meer dan waar gemaakt.

Het is heel moeilijk om precies te zeggen wát er nu zo goed aan is.
Vanaf dat eerste shot is het een boeiend hypnotiserend epos waarin Malick gebruik maakt van z`n gebruikelijke voice-over. Hij weet `t tot een minimum te beperken zodat het geen overkill wordt. Zoals altijd laat hij de beelden voor zichzelf spreken en zijn zelfs de dialogen beperkt tot een minimum. De door de geweldige montage samen gebrachte prachtige beelden en de verbluffend mooie soundtrack van Oscar winnaar Alexandre Desplat maken het ook dat er ook helemaal niet veel woorden nodig zijn.

In essentie is het een zwaar familie drama maar Malick gaat er uiteraard, zoals we van `m gewend zijn, met de nodige filosofische en godsdienstige invloeden dieper op in. Daar zit ook het enige minpunt van de film: in het midden gedeelte gaat hij wellicht iets te ver met een stuk dat me wel iets deed denken aan het laatste stuk van Kubrick`s 2001: A Space Odyssey. Hier vraagt hij wel heel veel van z`n publiek en is het heel goed mogelijk dat de aandacht verslapt. Gelukkig pakt hij het daarna op en volgt een uiterst emotioneel en meeslepende climax,waarin (en trouwens gedurende de hele film) Brad Pitt opnieuw laat zien wel degelijk te kunnen acteren. Hij zet misschien wel de beste rol van zijn carriere neer.
Ook de beeldschone Jessica Chastain zet als de naieve moeder, de Engel die over haar familie waakt, een pracht rol neer.

De titel is hierboven al gevallen: 2001 - A Space Odyssey. Malick maakt met The Tree of Life een soort 2001 van deze generatie: een film waar oneindig lang over gediscussieerd kan worden, die het publiek in tweeen zal splijten in voor- en tegenstanders en waar iedereen zijn eigen kijk op kan en zal hebben.
Je moet er absoluut goed voor gaan zitten en laat je meeslepen door Malick`s hoog filosofisch werk. Verwacht ook niet dat je `m in één of twee kijkbeurten kunt doorgronden of begrijpen. Dit is typisch zo`n film die steeds opnieuw kunt en eigenlijk moet zien, en wellicht alleen maar zal stijgen in aanzien en cijfer naarmate je `m vaker ziet.
Het eindresultaat zal zeker niet iedereen bevallen maar wat mij betreft gaat ie hoge ogen gooien op `t eindejaars lijstje en zullen de beelden nog lang in m`n hoofd blijven rond zweven.

9,5/10
Bedankt voor de review. Ik ga hem nu zeker niet kijken na al dat gelul hierboven.
pi_98276277
X-Men first class

tsja, wel geinig voor de fans van t genre. vond t allemaal niet echt verrassend, denk dat ik te oud word voor dit soort films :P
totaal niet met de 8.1 op imdb eens, zo bijzonder is ie niet.
6,5-7
pi_98283669

Sucker Punch

quote:
Baby Doll is tegen haar wil opgesloten, maar heeft een grote overlevingsdrang. Haar droomwereld vormt de ultieme ontsnapping aan haar duistere realiteit. In haar dromen maakt ze ongelooflijke avonturen mee, die de grens tussen werkelijkheid en fantasie vervagen. Ze is vastberaden te vechten voor haar vrijheid en haalt vier andere jonge meiden over om te ontsnappen aan hun verschrikkelijke lot, dat in de handen ligt van Blue, Madam Gorski en High Roller.
Voor het oog is dit een must see. Maar het verhaal is toch echt bar en bar slecht. Kan totaal niet boeien en is totaal niet spannend.
Goede muzieksmaak maar slecht gecoverd. Nee dit is geen toppertje. Een 4.
  vrijdag 17 juni 2011 @ 09:45:28 #115
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_98283757
Afgelopen dagen de LOTR cyclus gekeken.
een 7 1/2 geef ik het
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 17 juni 2011 @ 11:47:00 #116
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_98287463
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 09:41 schreef AciD_Nightmare het volgende:
[ afbeelding ]

Sucker Punch

[..]

Voor het oog is dit een must see. Maar het verhaal is toch echt bar en bar slecht. Kan totaal niet boeien en is totaal niet spannend.
Vind ik nog steeds een erg toffe film :P

Gister op rtl 7 Tears of the sun en Black Hack down gezien.

Kende ze alletwee al eigenlijk, maar ze blijven indrukwekkend om te zien.

Tears of the sun:
Bruce Willis is een navy seal die met zijn team een Amerikaanse vrouw moet evacueren uit een oorlogsgebied. Film begint redelijk rustig, maar later gaat de actie helemaal los. Ik houd van dit soort films dus een 7,5.

Black Hawk down:

Denk dat iedereen deze wel kent. Een conflict in Somalië, de Amerikanen komen het opzoeken. Tijdens een reguliere patrouille krijgt iemand het voor elkaar om uit een helikopter te vallen, en vanaf dat moment raakt poep de ventilator.

Ook weer keiharde actie, erg goed weergegeven hoe het is om midden in een oorlogsgebied te zitten, met amper backup, en een hele stad die je dood wil hebben.

Indrukwekkende film, een 8.0

[ Bericht 0% gewijzigd door Verbodsbord op 17-06-2011 14:09:08 ]
  vrijdag 17 juni 2011 @ 11:49:57 #117
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_98287554
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 11:47 schreef Verbodsbord het volgende:

[..]

Vind ik nog steeds een erg toffe film :6

Tears of the sun:
Bruce Willis is een navy seal die met zijn team een Amerikaanse vrouw moet evacueren uit een oorlogsgebied. Film begint redelijk rustig, maar later gaat de actie helemaal los. Ik houd van dit soort films dus een 7,5.

Black Hawk down:

Denk dat iedereen deze wel kent. Een conflict in Somalië, de Amerikanen komen het opzoeken. Tijdens een reguliere patrouille krijgt iemand het voor elkaar om uit een helikopter te vallen, en vanaf dat moment raakt poep de ventilator.

Ook weer keiharde actie, erg goed weergegeven hoe het is om midden in een oorlogsgebied te zitten, met amper backup, en een hele stad die je dood wil hebben.

En nog waargebeurd ook Blackhawk down.
  vrijdag 17 juni 2011 @ 11:50:52 #118
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_98287574
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 11:49 schreef Razor21 het volgende:

[..]

En nog waargebeurd ook Blackhawk down.
Dat maakt het inderdaad nog wel wat heftiger.
pi_98288407
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 11:47 schreef Verbodsbord het volgende:

[..]

Vind ik nog steeds een erg toffe film :6

Tears of the sun:

Black Hawk down:

He man! GOOD FOR YOU!!
  vrijdag 17 juni 2011 @ 13:57:17 #120
286575 Roces18
Chef de party
pi_98291857
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 12:13 schreef AciD_Nightmare het volgende:

[..]

He man! GOOD FOR YOU!!
??????? :')

Zelf vandaag Little Fockers van Meet the Fockers enzo gekeken, dit is deeltje 3 alweer. Typische televisiefilm waarvan ik nog steeds niet begrijp waarom Robert de Niro erin meespeelt, hoe kan je je verlagen tot zo'n slecht filmniveau. Altijd maar weer hetzelfde verhaaltje van Gregory Focker die word bespioneerd en ondertussen in allerlei cliche's terecht kom. Desondanks toch redelijk om te kijken. Ik weet niet waarom, maar om de een of andere reden is het leuk om hun leven te volgen van het trouwen naar kids en dergelijke. Ach ja.

6,5
  vrijdag 17 juni 2011 @ 14:08:51 #121
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_98292304
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 12:13 schreef AciD_Nightmare het volgende:

[..]

He man! GOOD FOR YOU!!
Ik zie nu pas dat er een :6 staat. Dat moest uiteraard een :P zijn.
pi_98292394
quote:
[ afbeelding ]

Sucker Punch

[..]

Heerlijke film _O_
pi_98294295
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 14:08 schreef Verbodsbord het volgende:

[..]

Ik zie nu pas dat er een :6 staat. Dat moest uiteraard een :P zijn.
;)

Ach het is wel een mooie film. Tegenwoordig is er ook niks meer mis met de CGI en effecten.
Maar de verhaallijn in de meeste films lijken wel bedacht door een mongool.
En dan zit er een heel team aan mensen en gestudeerden achter zo'n verhaal. Dan denk ik, hoe moeilijk moet het zijn om iets moois te verzinnen.....

En dan heb ik het niet alleen over sucker punch....
  zaterdag 18 juni 2011 @ 03:26:48 #124
332861 MrBarros
pi_98324524
quote:
[ afbeelding ]

Sucker Punch

[..]

Voor het oog een must see? :o betekent dat een aanrader voor een filmpje met vrienden en bier? en lekkere chicks?

net paul gezien.. en tja, wat heb ik eigenlijk gezien... Had em gedownload, omdat het 1. zo bekend is en 2. dacht dat het wel een filmpje is met vrienden en bier... Toen bedacht ik me dat het mss toch niet zo'n leuke film zou zijn.. Dus ging ik em kijken, ook wel uit nieuwsgierigheid... en tja, wat heb ik gezien.. Twee over de top nerds, en een groene alien, die heel chill doet enzo.. En allemaal mongolen die de groene alien willen pakken.. Nog slechter dan Tom&Jerry. Maargoed, ik geef het een 4, omdat tja, ik eigenlijk nooit lager geef en die groene tsjap toch soms een glimlach op mn gezicht kon toveren.. wat een magiër!

Ook Man From The Earth gezien! Dit is gewoon een meesterwerk! eerste tien minuten denk je, waar gaat dit over. Dan ineens zit je aan de buis gekluisterd! Goede oppepper voor je hersenen, vet verhaal, geeft je weer nieuwe inzichten. Nice. een 9! aanrader voor mensen die van bizzarro verhalen houden.
  zaterdag 18 juni 2011 @ 13:27:28 #125
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_98331047
Wait Until Dark (1967, VS, Terence Young)
Best aardige thriller met Audrey Hepburn als blinde vrouw die belaagd wordt door mannen op zoek naar een met een heroïne gevulde pop in haar appartement. Het is allemaal redelijk gedaan. Niet bijzonder, ook niet slecht. Wel een beetje te standaard, zodat het af en toe wat saai wordt. Het is allemaal een beetje Hitchcock-light.
cijfer: 6

La solitudine dei numeri primi (The Solitude of Prime Numbers) (2010,It, Saverio Costanzo)
Het boek vond ik, hoewel enigszins overhyped best aardig. Omdat het boek genoeg potentie had om in goede handen een prima film te worden, de verfilming ook geprobeerd. Maar het was duidelijk niet in goede handen bij Costanzo. Hij maakt echt alle verkeerde keuzes. De grootste is door de vertelstructuur van de verschillende leeftijden zo door elkaar te gooien. Hierdoor krijg je nog minder een band met de karakters, omdat je niet zoals in het boek met ze mee opgroeit. De acteurs vielen me ook erg tegen en hebben weinig tot geen chemie met elkaar. Bovendien is de muziekkeuze voor sommige scene's echt vreselijk.
cijfer: 4.5
  zaterdag 18 juni 2011 @ 14:36:47 #126
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_98333430

Unknown (2011)

Verhaal: Een man raakt na een ongeluk enkele dagen in een coma. Als hij bijkomt blijkt zijn identiteit te worden ingenomen door een ander. Zelfs zijn vrouw met wie hij naar Berlijn afreisde onkent zijn identiteit.

Oordeel: gevoelsmatig leek de film het in het begin op "After Life" met dezelfde hoofdrolspeler Liam Neeson. Naar het einde toe ontvouwt het naar een beter in mekaar zittend verhaal met meer en meer actie. Maar niet over the top. Er mogen van mij meer van diit soort thriller-romannetjes worden verfilmd. Naast de talloze nietszeggende idiote chick-flicks en domme hangovers 2-3-4 die totaal niet grappig zijn. En totaal niet in lijn liggen met de realiteit. Liggen films als deze meer in mijn straatje van vermaak.

Mijn cijfer: 7.7
iMDB: 7.0

[ Bericht 4% gewijzigd door Schenkstroop op 18-06-2011 14:41:56 ]
pi_98334162
Gelukkig ligt Unknown wel in lijn met de realiteit.
  zaterdag 18 juni 2011 @ 15:02:29 #128
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_98334307
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 14:57 schreef ChickenMan het volgende:
Gelukkig ligt Unknown wel in lijn met de realiteit.
Maar ik kijk liever dat dan die chickflicks. Trouwens een 'Unknown' pretendeert niet zoals die saaie tienerfilms dat zij de realiteit zouden weergeven.
  Moderator zaterdag 18 juni 2011 @ 15:06:54 #129
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_98334453
Hoe pretendeert The Hangover dan de realiteit te zijn?
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  zaterdag 18 juni 2011 @ 15:11:10 #130
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_98334587
Films zoals de hHangover hebben ook wel wat chickflickerigs. Een trouwerij bv. waarbij de bruidegom niet komt opdagen en dat gejank eromheen en dat denigrerende gedoe richting mannen van vrouwen etc..
pi_98334647
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 15:11 schreef Schenkstroop het volgende:
Films zoals de hHangover hebben ook wel wat chickflickerigs. Een trouwerij bv. waarbij de bruidegom niet komt opdagen en dat gejank eromheen en dat denigrerende gedoe richting mannen van vrouwen etc..
:')
  zaterdag 18 juni 2011 @ 16:58:58 #132
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_98338406
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 16:09 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Dat heb ik ook met de Niro en Pacino. Heel apart!

Op vakantie een aantal aardige films gezien, waarvan er 3 al lange tijd op mijn to-watch-lijst stonden (de rest, waaronder I Am Number Four, The Other Guys etc waren weinig bijzonders):

72. A Single Man (Tom Ford, 2009) :: 9.0
WOW, wat een geweldige film. Om de een of andere reden stond deze hoog op mijn to-watch lijst, maar wilde ik hem steeds niet kijken. Wat een fantastisch acteerwerk van Colin Firth (stukken beter dan "The Kings Speech") en wat een geweldig donkere sfeer in de film. Samen met de muziek, de super goed gecaste tegenspelers en het verhaal is deze film in 1 klap in mijn top 10 terechtgekomen. Geweldige film, aanrader.

73. The Company Men (John Wells, 2010) :: 8.3
Een verhaal over 3 mannen die bij hetzelfde bedrijf werken en allemaal op de een of andere manier hun baan kwijtraken. Het laat het beeld zien van hard werkende mannen, die met hun loon hele families onderhouden, en de gevolgen als dat loon ineens niet meer binnenkomt. Fantastisch weergegeven, zeker het verhaal van Ben Affleck, en de impact die zoiets heeft op het hele gezien. Zeer goede bijrol van Kevin Costner. Ook de andere verhalen van oa Tommy Lee Jones zijn de moeite waard.

De film laat zien dat de grote bedrijven vooral alles doen om hun aandeel-waarde omhoog te krijgen, maar vergeten wat de gevolgen van hun bedrijfsbeleid zijn voor gewone, hardwerkende gezinnen. Mijn vriendin verliest ook op korte termijn haar baan, waardoor de film er nog eens extra in hakte. Topfilm. Een dikke 8.3.

77. Lebanon (Samuel Maoz, 2009) :: 8.2
Als laatste Lebanon. Film over de oorlog in Libanon, bezien vanuit een israelische tank. Ik heb het totaal niet op Israel en de oorlop die men daar uitvoert (en andere moordpartijen die men richting palestijnen verricht), maar Israelische ophemeling is deze film dan ook zeer zeker niet. Het laat vanuit de binnenkant van een tank heel treffend zien welke beslissingen militairen, vaak nog niet droog achter de oren, moeten maken in het heetst van de stijd. Intrigerend. Een oorlogsfilm op een andere manier in beeld gebracht. Een dikke 8!
  zaterdag 18 juni 2011 @ 17:02:12 #133
24329 KNAK
ff w88,......
pi_98338492
Super 8

Zojuist van terug gekomen

zonde van de 2 eur per kaartje .... als je S. Spielberg retro style álá ET leuk vindt is ie te doen.
IMDB 8 (??)
Van mij een 5

Ben 2x in slaap gevallen ergens in het midden :')
Mai pben rai~!
pi_98338782
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 17:02 schreef KNAK het volgende:
Super 8

Zojuist van terug gekomen

zonde van de 2 eur per kaartje .... als je S. Spielberg retro style álá ET leuk vindt is ie te doen.
IMDB 8 (??)
Van mij een 5

Ben 2x in slaap gevallen ergens in het midden :')
Toevallig net de trailer gezien. De eerste trailer met die trein leek me wel lachen. Maar nu die andere trailer gezien en ik heb een stuk minder zin om die film te bekijken.
Football. Glorious football. Dont care what it looks like.
  zaterdag 18 juni 2011 @ 17:31:27 #135
286575 Roces18
Chef de party
pi_98339448
The Squid and the Whale

Brooklyn, 1986. Bernard, ooit een succesvolle romanschrijver, en zijn vrouw Joan, een veelbelovende schrijfster, besluiten een punt achter hun huwelijk te zetten. Hun twee zonen Walt (16) en Frank (12), moeten in hun eentje uit hun verwarrende en tegenstrijdige gevoelens zien te komen. De weg naar volwassenheid wordt voor Walt een gevoelige, grappige en ontroerende ervaring terwijl die voor Frank noodgedwongen te vroeg komt...

Een erg goed neergezette scheidingsdrama/komedie met een intellectueel tintje. De humor is erg direct en misschien wel een beetje zwart maar des te leuker. Ook de lichtheid waarmee de film dit onderwerp uitlicht is weer eens wat verfrissender dan de zoveelste romcom die er gemaakt wordt. Zeker een aanrader!

8,3
  zaterdag 18 juni 2011 @ 17:32:19 #136
24329 KNAK
ff w88,......
pi_98339474
Doe het maar niet. Moderne versie van ET. De trein zag er wel leuk uit maar dat was het enige. Voor een wat jonger publiek misschien te doen. Zonde van je (hoeveel is het in NL nu? een kaartje?) centen.
Mai pben rai~!
  zaterdag 18 juni 2011 @ 17:35:11 #137
286575 Roces18
Chef de party
pi_98339563
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 17:32 schreef KNAK het volgende:
Doe het maar niet. Moderne versie van ET. De trein zag er wel leuk uit maar dat was het enige. Voor een wat jonger publiek misschien te doen. Zonde van je (hoeveel is het in NL nu? een kaartje?) centen.
In NL kost een kaartje meestal 7,50 en 3D is een tientje
  zaterdag 18 juni 2011 @ 17:38:11 #138
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_98339660
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 17:35 schreef Roces18 het volgende:

[..]

In NL kost een kaartje meestal 7,50 en 3D is een tientje
Maak daar maar normaal ¤10,- van + eventueel toeslag voor 3D
  zaterdag 18 juni 2011 @ 18:12:53 #139
24329 KNAK
ff w88,......
pi_98340760
....tegenwoordig ook een soort van abbo voor films in NL, toch? is dat te betalen?

7 a 10 eur voor een kaartje met de kans dat je een rukfilm te zien krijgt, kansloos!

Het is dat het hier in Azie zo goedkoop is rond de 3 eur, en voor 7 eur heb je een sofa, met deken, hoog achterin. Popcorn en coke samen 2 eur en klaar.
Bij sommige theaters 0.50 eur voor de eerste paar rijen stoelen vooraan. (met wel gratis nekkramp)
Achterlijke prijzen in NL

Afijn

Priest

Gisteren gezien.
6- . Leuk als je genres zoals Resident Evil of Underworld leuk vindt.
IMDB 5.7

Ga nu Mongol kijken

Mai pben rai~!
  zaterdag 18 juni 2011 @ 21:32:20 #140
286575 Roces18
Chef de party
pi_98348119
Kicking and Screaming (2005)

Phil Weston was een klein voetballertje, die het zwaar te verduren heeft gehad onder de nukken van zijn competitieve vader Buck Weston. Als Phil jaren later wordt gevraagd om trainer te worden van het elftal van zijn zoon, besluit hij dit met veel tegenzin te doen. Ook vader Buck bemoeit zich met de competitie...

Een van de onbekendere films van Will Ferrell. Het heeft zeker zijn goede punten maar het is meer een televisiefilm geworden voor de hele familie waar ik echt niet op zit te wachten. Deze film is wel anders dan de typische tv film dankzij Will Ferrel wat een idioot _O- . En altijd dat typisch Amerikaanse zoete gedoe in elke film, ik walg er gewoon van.

quote:
Heb me gelukkig dankzij een idiote Ferrell nog aardig weten te vermaken met dit lopende band productje.
5,5
pi_98348581
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 16:58 schreef SnuggLe het volgende:

[..]

73. [ afbeelding ] The Company Men (John Wells, 2010) :: 8.3
Een verhaal over 3 mannen die bij hetzelfde bedrijf werken en allemaal op de een of andere manier hun baan kwijtraken. Het laat het beeld zien van hard werkende mannen, die met hun loon hele families onderhouden, en de gevolgen als dat loon ineens niet meer binnenkomt. Fantastisch weergegeven, zeker het verhaal van Ben Affleck, en de impact die zoiets heeft op het hele gezien. Zeer goede bijrol van Kevin Costner. Ook de andere verhalen van oa Tommy Lee Jones zijn de moeite waard.
Zeer goede film! Zeker een aanrader! De arrogantie van Affleck vond ik door hem goed gespeeld, met name om het gegeven dat ik denk dat hij ook zo in het echt is! :P

8.5
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_98349537
equilibrium.. was net op tv. Wat een kutfilm zeg, ben ook na 30 minuten ook 10 minuten eventjes in slaap gevallen omdat het zo saai was. Daarna toch weer opgepakt maar nee, echt een kutbaggerfilm.

1/10.
There are only 151 Pokémon.
pi_98349784
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 22:04 schreef Eenskijken het volgende:
equilibrium.. was net op tv. Wat een kutfilm zeg, ben ook na 30 minuten ook 10 minuten eventjes in slaap gevallen omdat het zo saai was. Daarna toch weer opgepakt maar nee, echt een kutbaggerfilm.

1/10.
:') Jij snapt het duidelijk niet
Bringing them big boy toys, I do big boy things, I make big boy noise
pi_98349942
quote:
13s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 22:11 schreef Hoogstaande het volgende:

[..]

:') Jij snapt het duidelijk niet
ik denk het ook niet. Ik lees lovende kritieken op imdb.. nouja, whatever the fuck. Ik ga m'n tijd niet verspillen aan die onzin 'kijk ons een een nieuwe toffe maatschappij gemaakt hebben'.. (nb ik vind de matrix WEL tof)
There are only 151 Pokémon.
pi_98350970
Mongol _O_ Erg tof gemaakt.

Ik heb net Public Enemy Number One deel I en II gezien. Wat een pareltjes zijn dat. Het gaat over het leven van de beruchte Jacques Mesrine. Geweldig geacteerd van Vincent Cassel. Je krijgt haast begrip voor Mesrine, maar het blijft een klootzak :P
Football. Glorious football. Dont care what it looks like.
  zaterdag 18 juni 2011 @ 23:04:40 #146
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_98352067
Days of Heaven
Oke, ik hoef dus geen Terrence Malick-films te gaan kijken. Hoeveel diepere lagen er wellicht in deze film kunnen zitten, ik vond het gewoon een trage film zondere goed acteerwerk of andere hoogtepunten. Saai zelfs, er gebeurde geen drol. En dan is de film ineens afgelopen.

Een 5.0, voor de mooie plaatjes nog dan. En dan meteen Badlands van de computer deleten en "Tree of Life" van mijn 'To Watch'-lijst schrappen.
  zondag 19 juni 2011 @ 02:07:14 #147
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_98360099

Bloodrayne - Bloodreich

Mweeehh heb me wel vermaakt. deel 1 was tof, deel 2 was bagger maar bij gebrek aan beter me toch vermaakt. Deel 3 is weer wat beter dan deel twee.. Hij is erg slecht neergezet maar wat wil je.. Ergens vond ik de incompetentie van de figuren ook weer erg realistisch.. Dus wat vind ik er eigenlijk van.. We hebben Nazi zombies al gehad, Nazi-vampieren anyone?

Mijn cijfer 6.0
  zondag 19 juni 2011 @ 09:09:07 #148
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_98362623
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 23:04 schreef SnuggLe het volgende:
Days of Heaven
Oke, ik hoef dus geen Terrence Malick-films te gaan kijken. Hoeveel diepere lagen er wellicht in deze film kunnen zitten, ik vond het gewoon een trage film zondere goed acteerwerk of andere hoogtepunten. Saai zelfs, er gebeurde geen drol. En dan is de film ineens afgelopen.

Een 5.0, voor de mooie plaatjes nog dan. En dan meteen Badlands van de computer deleten en "Tree of Life" van mijn 'To Watch'-lijst schrappen.
Badlands is nog wel te doen hoor. :')
  zondag 19 juni 2011 @ 09:31:19 #149
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_98362730
Ik hou niet van 'nog wel te doen'-films. Die kijk ik niet eens. Ik ga er vanuit dat de film goed is, in zijn genre.
  zondag 19 juni 2011 @ 10:19:55 #150
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_98363156
Jaah, maar Badlands is ook echt goed, en naar wat ik me er van herinner, ook minder 'zweverig' dan bijvoorbeeld TT Red Line.
  zondag 19 juni 2011 @ 13:00:50 #151
286575 Roces18
Chef de party
pi_98367006
Walk the Line

Een uitstekende film over de Million Dollar Quartet met centraal Johnny Cash en June Carter maar ook kleine rolletjes over Elvis Presley en Jerry Lewis etc. Alle bekende country/rock sterren in een film. Johhny's hele leven is hier te zien van zijn jeugd tot drugsgebruik. Phoenix maar vooral Witherspoon schittert de sterren van de hemel, ze kan echt ongelooflijk goed zingen.

Natuurlijk strookt de film niet 100% voor de waarheid en is het af en toe ietwat langdradig maar het is echt een aanrader.

8,5

[ Bericht 8% gewijzigd door Roces18 op 19-06-2011 18:52:37 ]
pi_98367318
Black Swan

Mooie film, en er zit meer achter dan dat je misschien nog zou denken.
Het was wel moeilijk om echt alles uit de film te begrijpen en je moet daarom de verhaallijn wel goed volgen. Het gaat niet alleen over een meisje die realiteit en waanbeelden uit elkaar kan halen.

8,5
pi_98368272
Breakfast At Tiffany's

blijft heerlijk om naar te kijken. O+ George Peppard _O_ O+
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
pi_98368296
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 22:04 schreef Eenskijken het volgende:

1/10.
Hmm ik heb die film een 8,5 gegeven volgens mij, vond hem wel goed!

Gisteren Hangover 2 gezien, zoals iedereen al zegt kan hij lang niet tippen aan deel 1, toch wil ik hem niet helemaal afkraken, want het is verder "gewoon" een leuke film.

7.
pi_98368701
Flushed Away
ja, die was wel leuk, mede door het design van de personages met klei.
en wat verwijzingen naar andere animatiefilms
7.5/10

Bee Movie
Pratende beesten, hoewel ik daar normaal niet zoveel tegen heb, vond ik deze eigenlijk een beetje vervelend/irritant uitgewerkt..
kom op: een bij die praat met een mens :{
desondanks wassie toch best leuk
6.9/10
  zondag 19 juni 2011 @ 14:02:48 #156
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_98369160
Tropa de Elite 2 - O Inimigo Agora É Outro
Het verhaal speelt zich 13 jaar na het eerste deel af. Kapitein Nascimento wordt geconfronteerd met nieuwe vijanden: de milities, corrupte politieagenten die zich opdringen bij de bevolking van de sloppenwijken. Wanneer hij in aanraking komt met het 'systeem' dat Rio de Janeiro controleert komt hij er achter dat het probleem veel groter is dan hij dacht. Maar dat is niet alles. Hij moet omgaan met de uitdaging van een stad die gedomineerd wordt door criminaliteit in combinatie met de constante bezorgdheid over een puberende zoon. Wanneer zijn persoonlijke en professionele wereld botsen is het resultaat explosief.

Ik heb deel één nog niet gezien maar aangezien een vriend zei dat ik deze film moest kijken en ik het mij vanochtend opeens weer herinnerde, heb ik eerst deel twee bekeken.

Ik vind de sfeer erg goed neergezet in de film, de acteurs doen goed hun werk en ik vind de close-ups van de liquidaties (soms best grof en realistisch) ook erg goed gedaan. Ik vind het mooi hoe ze laten zien hoe de corruptie in een stad er soms aan toe kan gaan, en zowel de politieke kant als de kant van de politie en militia laten zien. Ik had graag een wat 'gewelddadiger' einde gezien maar ik vond de laatste scene in het ziekenhuis ook wel erg passend.

IMDb: 8.4/10
Mijn cijfer:8.5/10
  zondag 19 juni 2011 @ 14:06:50 #157
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_98369308
Ik heb de film Black Swan een paar dagen terug ook gekeken, alleen moet ik tot mijn schaamte bekennen dat ik het einde niet begreep. Zal het even in een spoilertje zetten, reageren ook in spoilers :)

SPOILER
Dit, dus.
  zondag 19 juni 2011 @ 14:07:50 #158
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_98369334
Tropa de Elite deel 2 is beter dan deel 1. Deel 1 is vooral 'dom schietwerk', deel 2 is meer een doordachte crime/thriller met politieke intrigues. Het hoge IMDB-cijfer is terecht, fantastische film.

Aanrader voor mensen die van actiefilms houden!
  zondag 19 juni 2011 @ 14:11:56 #159
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_98369502
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 14:07 schreef SnuggLe het volgende:
Tropa de Elite deel 2 is beter dan deel 1. Deel 1 is vooral 'dom schietwerk', deel 2 is meer een doordachte crime/thriller met politieke intrigues. Het hoge IMDB-cijfer is terecht, fantastische film.

Aanrader voor mensen die van actiefilms houden!
Deel 1 was echt wel meer dan simpel dom schietwerk.Er zat ook heel veel politiek achter. Achtergrond over het leven in de sloppenwijken en het werk van de politie enzo.
  zondag 19 juni 2011 @ 14:14:52 #160
67640 SaintOfKillers
pi_98369591
Ik vond ze allebei nogal gelijkwaardig eigenlijk. Goede films, maar voor mij persoonlijk toch net iets te rommelig om het echt toppers te vinden.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zondag 19 juni 2011 @ 14:15:26 #161
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_98369614
Ik moet deel één dan ook maar snel kijken.

Wat vond je er rommelig aan?
pi_98369738
quote:
14s.gif Op zondag 19 juni 2011 14:06 schreef Buitendam het volgende:
Ik heb de film Black Swan een paar dagen terug ook gekeken, alleen moet ik tot mijn schaamte bekennen dat ik het einde niet begreep. Zal het even in een spoilertje zetten, reageren ook in spoilers :)

SPOILER
Dat is nou juist de hele vraag!
SPOILER
  zondag 19 juni 2011 @ 14:23:32 #163
67640 SaintOfKillers
pi_98369899
quote:
14s.gif Op zondag 19 juni 2011 14:15 schreef boem-dikkie het volgende:
Ik moet deel één dan ook maar snel kijken.

Wat vond je er rommelig aan?
Ik vond het qua structuur en camerawerk (ik ben dat schokkerig ADD "realistisch" camerawerk zo ontzettend beu) erg chaotisch, waardoor het erg lang duurde vooraleer ik echt in het verhaal zat. Al geldt dit vooral voor deel 1, bij deel 2 was het al iets beter.
  zondag 19 juni 2011 @ 14:28:13 #164
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_98370089
quote:

SPOILER
Zelf ga ik voor de 2e uitleg.
SPOILER
  zondag 19 juni 2011 @ 14:57:05 #165
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_98371164
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 14:28 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Zelf ga ik voor de 2e uitleg.
SPOILER
Die tweede optie lijkt me inderdaad het meest logisch. Mooie film.
Dit, dus.
pi_98371207
quote:
2s.gif Op zondag 19 juni 2011 14:23 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Ik vond het qua structuur en camerawerk (ik ben dat schokkerig ADD "realistisch" camerawerk zo ontzettend beu) erg chaotisch, waardoor het erg lang duurde vooraleer ik echt in het verhaal zat. Al geldt dit vooral voor deel 1, bij deel 2 was het al iets beter.
Ik erger me altijd aan films waar de camera tijdens een shot snel in en uitzoomt. Zzzt zzzt... soms ook nog even dat scherpstellen, zooo irritant. :P
  zondag 19 juni 2011 @ 15:26:23 #167
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_98372157
Vrijdag op tv gezien:

Grease
Voor de 100.000e keer gezien maar ik vind `m nog steeds geweldig. Iedere keer opnieuw kan ik er van genieten, ook al ken ik `m van voor tot achter van buiten.
Heerlijk.

IMDB Cijfer: 7,0/10
Mijn Cijfer: 9,0/10

En, eindelijk, gisteren in de bioscoop gezien:
X-Men: First Class
Van alle films die dit jaar, en vooral deze zomer, uitkomen is `t deze waar ik het meest naar uitkeek. Aangezien Matthew Vaughn me tot nu toe met nog geen van z`n films had teleurgesteld en de trailers er erg goed zagen kon ik niet wachten tot ie eindelijk werd uitgebracht. En ook nu stelde Vaughn niet teleur.

Op ingenieuze wijze mengt hij de wereld geschiedenis, en dan de Cuba crisis in `t bijzonder, met het ontstaansverhaal van de X-Men. Vanaf het begin zit `t al gelijk goed met de actie, is het tempo hoog en dat wordt volgehouden tot aan `t einde. Ook gaat het verhaal iets dieper dan we normaal zien bij een blockbuster, al krijgen we opnieuw het inmiddels uitgekauwde thema "accepteer jezelf zoals je bent en trek je niets van anderen aan" voorgeschoteld.
De manieren waarop X-Men die we allemaal kennen tot stand komen zijn ook goed gevonden en uitgewerkt.

Over het algemeen zijn de special effects dik in orde, al leek het op sommige momenten (vooral bij de "grote" effecten zoals ontploffingen) alsof ze nog niet "af" waren. Terwijl de kleinere effecten, zoals de mutanten, er erg goed uitzagen.
De cast is erg sterk waarbij vooral held Michael Fassbender er met kop en schouders bovenuit. Ook maakt Kevin Bacon een opmerkelijke comeback als de slechterik.

Zo bewijst Vaughn opnieuw, nadat hij dat vorig jaar al deed met Kick-Ass, dat hij weet hoe hij zijn publiek een sterke blockbuster moet voorschotelen.
Sinds zijn debuut met Layer Cake is hij ver gekomen en treedt met X-Men: First Class definitief toe tot de A-list van Hollywood.

IMDB Cijfer: 8,1/10
Mijn Cijfer: 8,5/10
  zondag 19 juni 2011 @ 17:43:47 #168
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_98377583
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 14:11 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Deel 1 was echt wel meer dan simpel dom schietwerk.Er zat ook heel veel politiek achter. Achtergrond over het leven in de sloppenwijken en het werk van de politie enzo.
Je hebt een punt, het was iets meer, vandaar ook voor deel 1 een hoog cijfer. Maar deel 2 steekt er voor mij ver boven uit.
  zondag 19 juni 2011 @ 18:08:31 #169
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_98378369
Cedar Rapids

Verzekeringsagent gaat naar een een conventie en wordt daar vrienden met zijn kamergenoten. Alweer zo een komedie waar ik meer van verwacht had, net als Hall Pass en Your Highness. Er zitten wel wat geslaagde scenes in maar écht hilarisch wordt het nooit. Leuk dat 'Senator Clay 'Shiiiiiit' Davis van The Wire erin meespeelt en dat hijzelf eraan refereert maar dat komt erg geforceerd over, zoals zijn rol ( op één scene na) ook weinig toevoegt.

Waar blijven de écht hilarische komedies de laatste tijd?

6.2
  zondag 19 juni 2011 @ 19:02:39 #170
332861 MrBarros
pi_98380113
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 18:08 schreef planethugo het volgende:
Cedar Rapids
[ afbeelding ]
Verzekeringsagent gaat naar een een conventie en wordt daar vrienden met zijn kamergenoten. Alweer zo een komedie waar ik meer van verwacht had, net als Hall Pass en Your Highness. Er zitten wel wat geslaagde scenes in maar écht hilarisch wordt het nooit. Leuk dat 'Senator Clay 'Shiiiiiit' Davis van The Wire erin meespeelt en dat hijzelf eraan refereert maar dat komt erg geforceerd over, zoals zijn rol ( op één scene na) ook weinig toevoegt.

Waar blijven de écht hilarische komedies de laatste tijd?

6.2
Ken je nog écht hilarische komedies dan? ik ken er nml maar weinig. :(
  zondag 19 juni 2011 @ 19:05:14 #171
301663 The_Eye
For his eyes are on the ways o
pi_98380193
The Way Back (2010).

Een aantal gevangenen weet tijdens de Tweede Wereldoorlog te ontsnappen uit een strafkamp in Siberië en begint aan een lange tocht naar de vrijheid. Deze tocht vol ontberingen voert hen van het koude Siberië via de Gobiwoestijn naar de Himalaya en India en zal zo'n 6400 kilometer bedragen.

Best aardig.
pi_98380444
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 19:05 schreef The_Eye het volgende:
The Way Back (2010).

Een aantal gevangenen weet tijdens de Tweede Wereldoorlog te ontsnappen uit een strafkamp in Siberië en begint aan een lange tocht naar de vrijheid. Deze tocht vol ontberingen voert hen van het koude Siberië via de Gobiwoestijn naar de Himalaya en India en zal zo'n 6400 kilometer bedragen.

Best aardig.
heb deze wel gezien, hoe eindigde deze ook alweer?
pi_98380789
quote:

SPOILER
SPOILER

[ Bericht 16% gewijzigd door Doranpowerrr op 19-06-2011 19:34:21 ]
  zondag 19 juni 2011 @ 19:36:45 #174
301663 The_Eye
For his eyes are on the ways o
pi_98381397
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 19:12 schreef dan13lv het volgende:

[..]

heb deze wel gezien, hoe eindigde deze ook alweer?
SPOILER
  zondag 19 juni 2011 @ 21:31:25 #175
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_98387537
Oh, en mag ik Reign over Me hier nog eens onder de aandacht brengen? Kwam ik net tegen, toen ik mijn oude filmverzameling keek. Valt niet onder de noemer hierboven, maar vond ik echt een zeer zeer indrukwekkende film, die ik niet kende toen ik hem keek. Verraste me zeer!
pi_98388092
Blue Valentine
Wat een film!? Ik heb hem na een uur afgezet. :{

SPOILER

pi_98388233
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 21:31 schreef SnuggLe het volgende:
Oh, en mag ik Reign over Me hier nog eens onder de aandacht brengen? Kwam ik net tegen, toen ik mijn oude filmverzameling keek. Valt niet onder de noemer hierboven, maar vond ik echt een zeer zeer indrukwekkende film, die ik niet kende toen ik hem keek. Verraste me zeer!
Die heb ik al meerdere keren gekeken, een van de weinige films die ik een 9 geef. Begint meteen met een prachtig nummer en mooie beelden. Topfilmpje!
pi_98388349
Goeie tips heren! O+

Komt op de aanschaflijst :7

pi_98390689
The Prestige (http://www.imdb.com/title/tt0482571/)
Wat een film, ben er nog steeds een beetje verward door,
voor degene die van Cristopher Nolans films houden is dit zeker een aanrader
Time was so long ago
And things come back you see
To where they don't belong
And every drop of sea is the whole ocean
pi_98390741
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 22:29 schreef AppleBite het volgende:
The Prestige (http://www.imdb.com/title/tt0482571/)
Wat een film, ben er nog steeds een beetje verward door,
voor degene die van Cristopher Nolans films houden is dit zeker een aanrader
Jaaaa, zijn beste! Wat een topfilm is dat! _O_

pi_98394134
De passie van Jannie van de Boog (1928) 6/10
Ik denk dat wat er ontzettend goed is aan de film is dat het ongeveer tachtig jaar vooruit was qua cinematografie. Ontzettend goed in elkaar gezet. Is dus vooral te wijten aan de postproductie waarom de film zo goed is.
Dit thema is in de loop van de jaren daarna al beter of meerdere keren beter behandeld. Het einde van de film is ook best wel knap gedaan aangezien ik mij afvroeg hoe ze het voor elkaar zouden krijgen
SPOILER
In historisch oogpunt een blijvertje, maar als film op zich eentje best nog mee kan gaan voor deze tijd.

Howling's Castle (6/10)
Mooie animaties, had hem bijna hoger geplaatst dan Spirited Away. Twee punten aftrek voor het einde. Dat is simpelweg zonde na al die minuten plezier. Verhaal wordt gewoon afgeraffeld.
pi_98394349
quote:
15s.gif Op zondag 19 juni 2011 21:41 schreef El_Matador het volgende:
Blue Valentine

SPOILER
O+
pi_98394773
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 23:40 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

O+
Het was een filmwaardig momentje... Irriteren aan de Italianen, een toffe stewardess, ja, prima. :D

pi_98401943
Waar zijn alle posts van gisteren gebleven? :O
  maandag 20 juni 2011 @ 09:45:09 #185
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_98402174
Sucker Punch

Een meisje dat per ongeluk haar eigen zusje neerschiet als haar vader het zusje probeert te verkrachten wordt naar een gesticht gestuurd waar ze dmv haar rijke fantasie uit probeert te ontsnappen.

Het verhaal is erm, vrij apart om het maar zo te zeggen, de muziek soms tenenkrommend, maar beelden zijn wel erg mooi.
Verder wel stijlvol in elkaar gezet, een stel lekkere wijven in jarretels, schieten, zwaarden, bloed...

6,5/10
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  maandag 20 juni 2011 @ 09:48:06 #186
345680 Leanotsoynus
Dat klopt ja.
pi_98402230
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 21:44 schreef JDx het volgende:

[..]

Die heb ik al meerdere keren gekeken, een van de weinige films die ik een 9 geef. Begint meteen met een prachtig nummer en mooie beelden. Topfilmpje!
Zeer toffe film inderdaad. :s)
  maandag 20 juni 2011 @ 09:51:11 #187
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_98402282
Precies, waarom zijn de filmtips weggehaald? Zonde.....
  Moderator maandag 20 juni 2011 @ 09:53:44 #188
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_98402325
Dit is geen topic om te vragen naar filmtips, maar om te posten wat je pas gekeken hebt en wat je ervan vond. Dat is nou al zo vaak gemeld. Posts die vragen om tips zijn offtopic en worden verwijderd. Mocht je tips in een speciaal genre willen, open dan gewoon een nieuw topic of kijk even in de talloze tiptopics die al te vinden zijn in FTR.

Voor verdere vragen, kun je hier terecht: [Centraal] Feedback/opmerkingen/tips over FTR
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_98402328
Sunshine (2007)

Missie naar de zon om het leven op aarde te verlengen, Naar mijn idee een behoorlijk goede sci-fi thriller, af en toe wordt het net iets teveel maar ik heb bijna de hele film op het puntje van m'n stoel gezeten. Heeft natuurlijk hier en daar wat momenten dat je denkt 'dat kan toch nooit', maar het geheel stak behoorlijk goed in elkaar. Deed me sterk denken aan Event Horizon, welke ik ook zeer geslaagd vond.

Mijn cijfer: 8/10 (imdb:7,3/10)
pi_98402484
The Andromeda Strain (2008, miniserie)

omdat ik wel hou van films met een virusje dat potentieel de hele mensheid kan uitroeien deze maar opgezet.
verhaal begint simpel: satalliet stort neer, wordt meegenomen door een stel tieners die het intressant vinden en enkele momenten later is iedereen in het hele stadje dood..

Tot zo ver is het nog behoorlijk geloofwaardig, dat slaat over naar mijn idee later in de film naar wat ongeloofwaardige dingen:
SPOILER
geen briljante miniserie maar leuke rampenfilm/miniserie (en lange met 2 uur 3 kwartier)
6.7/10
  maandag 20 juni 2011 @ 10:45:06 #191
286575 Roces18
Chef de party
pi_98403343
Flashbacks of a fool

Samenvatting
Joe Scott was ooit een beroemde acteur. Nu haalt hij alleen nog de krant met zijn wilde levensstijl, vol seks, drank en drugs. Wanneer hij hoort dat zijn jeugdvriend Boots op tragische wijze is overleden, gaan Joe’s herinneringen terug naar de laatste zomer van zijn jeugd, aan de Engelse kust. Toen was hij een jongen die slechts droomde van een carrière in Hollywood. Zijn vriendschap met Boots, zijn ontluikende seksualiteit, zijn eerste liefde… en een onbezonnen daad met vreselijke gevolgen. De dood van Boots dwingt Joe eindelijk om in het reine te komen met zijn verleden…

Een redelijk onbekende film voor het grote publiek maar het is echt waard om deze film eens te bekijken. Een hele mooie karakterstudie met een uitstekende soundtrack en visueel is het ook erg goed gedaan. Het is een redelijk rustige film maar als je er eenmaal inzit neemt die je helemaal mee. De film kan misschien traag overkomen voor sommigen maar ik vond het hierbij echt goed passen. Echt een aanrader dus!

8,5
  maandag 20 juni 2011 @ 10:48:06 #192
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_98403415
The Adjustment Bureau

Matt Damon is een politicus die Emily Blunt ontmoet maar dat mag niet nog een keer gebeuren van een of ander vaag sci-fi groepje mannen met hoeden op. Vooraf had ik een thriller verwacht met een vleugje actie. Maar het bleek een soort romantisch drama met wat thriller elementen (achtervolgingen) te zijn. Weinig verheffende film die vlees nog vis is. En daar past het
SPOILER
einde ook wel bij. Vervelend of slecht is het niet maar boeiend ook niet.

Tegenvaller

5.5

Sucker Punch
Is al veel over geschreven, verhaal dat nergens op slaat met brute actie die ook nergens op slaat. Kon dat verhaaltje wel links van me laten liggen en heb genoten van de actie en prachtige visuele effecten.

6.8
pi_98403810
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 10:48 schreef planethugo het volgende:
The Adjustment Bureau

Tegenvaller

5.5

Ik had hetzelfde. Maar vooral om het bizarre, onuitgelegde verhaal. Ik hoorde hier dat ie goed was, maar ik vind dat die mensen wel gauw tevreden zijn.
SPOILER
SPOILER

maandag 20 juni 2011 @ 12:24:41 #194
67640 SaintOfKillers
pi_98406430
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 10:48 schreef planethugo het volgende:
Sucker Punch
Is al veel over geschreven, verhaal dat nergens op slaat met brute actie die ook nergens op slaat. Kon dat verhaaltje wel links van me laten liggen en heb genoten van de actie en prachtige visuele effecten.

6.8
Die vond ik echt vreselijk. Soms kom je een (al dan niet zwaar) gehypete film tegen die zo bespottelijk is dat je 't bijna als een belediging ervaart, Sucker Punch was er zo eentje voor mij. Ik had dat bijvoorbeeld ook bij Hostel.

Hoe slaag je er in godsnaam in om een film over aantrekkelijke tienermeisjes in strakke pakjes die het met machinegeweren en samuraizwaarden opnemen tegen draken en nazi's zo ontzettend saai te maken?
  maandag 20 juni 2011 @ 13:21:58 #195
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_98408302
quote:
15s.gif Op maandag 20 juni 2011 11:04 schreef El_Matador het volgende:

[..]

SPOILER
SPOILER
pi_98409047
Little Miss Sunshine

Alweer de vierde keer denk ik dat ik deze heb gekeken, en ik blijf er van genieten. Geweldige (herkenbare) personages, lekker zwartgallige humor en nog een kleine kritische blik op de maatschappij.
  maandag 20 juni 2011 @ 14:10:45 #197
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_98410435
  maandag 20 juni 2011 @ 14:18:11 #198
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_98410755

The Secret of Kells

IMDB: Young Brendan lives in a remote medieval outpost under siege from barbarian raids. But a new life of adventure beckons when a celebrated master illuminator arrives from foreign lands carrying an ancient but unfinished book, brimming with secret wisdom and powers. To help complete the magical book, Brendan has to overcome his deepest fears on a dangerous quest that takes him into the enchanted forest where mythical creatures hide. It is here that he meets the fairy Aisling, a mysterious young wolf-girl, who helps him along the way. But with the barbarians closing in, will Brendan's determination and artistic vision illuminate the darkness and show that enlightenment is the best fortification against evil?

Ik wist aan het einde niet zo goed wat ik moest denken, behalve dat ik hem erg mooi vond gemaakt. Nu weet ik het eigenlijk nog steeds niet goed. De film is hevig gestileerd en dit wordt mooi doorgetrokken. Alles is min of meer getekend zoals dat in een het boek van Kells zou gebeuren, incl afwezigheid van perspectief en kaders. Dat is dus zeker de moeite waard. Qua verhaal vond ik hem echter warrig en wat van de hak op de tak springen. Ene moment denk je dat het voor kinderen bedoeld is (incl 'humor') en dan lijkt het weer voor volwassenen. Het heeft daarbij echter niet de universaliteit van een goede Pixar.
Als je van animatie houdt, kijk hem zeker. Ben je niet specifiek een liefhebber, dan zou ik wegblijven denk ik.

Cijfer: 7.5
IMDB: 7.5
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  maandag 20 juni 2011 @ 14:26:36 #199
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_98411176
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 09:53 schreef NutKees het volgende:
Sunshine (2007)

[ afbeelding ]

Missie naar de zon om het leven op aarde te verlengen, Naar mijn idee een behoorlijk goede sci-fi thriller, af en toe wordt het net iets teveel maar ik heb bijna de hele film op het puntje van m'n stoel gezeten. Heeft natuurlijk hier en daar wat momenten dat je denkt 'dat kan toch nooit', maar het geheel stak behoorlijk goed in elkaar. Deed me sterk denken aan Event Horizon, welke ik ook zeer geslaagd vond.

Goeie film. Pandorum is ook leuk. V/d week de bluray van Pandorum voor 6.49eur bij play.com gekocht. 'Sunshine' moet ook op mijn lijst.
  maandag 20 juni 2011 @ 14:34:20 #200
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_98411555

Priest (2011)

Oordeel: Hij is niet hoogstaand, maar zoals is gezegd moet je van het Resident-Evil genre houden om dit te kunnen waarderen. En ik waardeer dit. De special-effects zijn up-to-par. De actie spectaculair genoeg. En je ziet maar afentoe "matrix-flying-kicks-met-jumpercable"-actie. De aziatische actrice uit Nikita 2010 speelt er ook in mee. Althans dat dacht ik

Verhaal: De wereld is half vergaan door een vampieren-plaag. Echter wist een orde van priesters getrainde moordenaars intezetten tegen de plaag. En met succes. De rust leek wedergekeerd en de vampieren-plaag leek onder controle. Tot het nichtje van zo'n ex killer-priest wordt ontvoerd door vampieren, wordt de wederkerende plaag steevast ontkend.

iMDB: 5.7
Mijn Cijfer: 7.0
pi_98414883
quote:
2s.gif Op maandag 20 juni 2011 12:24 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Die vond ik echt vreselijk. Soms kom je een (al dan niet zwaar) gehypete film tegen die zo bespottelijk is dat je 't bijna als een belediging ervaart, Sucker Punch was er zo eentje voor mij. Ik had dat bijvoorbeeld ook bij Hostel.

Hoe slaag je er in godsnaam in om een film over aantrekkelijke tienermeisjes in strakke pakjes die het met machinegeweren en samuraizwaarden opnemen tegen draken en nazi's zo ontzettend saai te maken?
Precies mijn gedachten toen ik deze film keek...... ik had hier ook veel meer van verwacht. Het verhaal is echt verzonnen door een crackhoer.

Mijn laatste toevoeging:

quote:
Het stel Paul en Diane Stanton heeft een ziek dochtertje Cloe, dat een longziekte heeft. Paul werkt als advocaat en wil graag dat hun dochtertje snel geholpen wordt voordat het te laat is. De donorwachtlijst lijkt eeuwig te duren en het stel hoort van een arts dat een bekende van het stel 7 jaar op de wachtlijst heeft gestaan, maar er toen ineens vanaf was. Zo komen ze erachter dat deze bekende een transplantatie in Mexico gehad heeft. Paul gaat op zoek in het corrupte Mexico, naar de dokter die dit mogelijk kan maken. Ondertussen gaat het bergafwaarts met hun dochter Cloe. Paul stelt alles in het werk om een,illegale, donor te vinden voor hun dochter. Gaat het hun lukken om hun dochtertje te redden?
Heb deze gezien na een goede recensie in dit topic. En ik moet zeggen: Hele goede film! Ook het einde is echt spannend. Ik geef hem een 8/10
Vooral na al die tegenvallende titels, eindelijk weer een goede.
  maandag 20 juni 2011 @ 16:20:37 #202
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_98416473
quote:
2s.gif Op maandag 20 juni 2011 12:24 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

saai? spektakel genoeg. Het slaat allemaal nergens op en het lijkt eerder een reclame voor een special effects bedrijf dan een film. Vooraf had ik daar ook meer van verwacht, totdat de eerste recensies binnenkwamen en nu mijn verwachtingspatroon op 0 stond. Dan kijkt het wellicht ook wat makkelijker
  maandag 20 juni 2011 @ 16:36:26 #203
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_98417256
X-Men: First Class (2011, VS, Matthew Vaughn)
\Hier hebben we dan een blockbuster met meer diepgang dan de standaard popcorn film. Maar er is ook imo te veel op aan te merken om het echt de topblockbuster van deze zomer te maken. De ontwikkeling van de twee hoofdkarakters, Xavier en Lehnsherr, en de twee kampen waar ze voorstaan, is erg goed gedaan. Alle aandacht in de film gaat daarnaartoe. De film had beter Xavier and Magneto i.p.v. X-men First Class kunnen heten. Maar doordat de film zo overduidelijk toewerkt naar het onvermijdelijk einde als tegenpolen, voelt het allemaal veel te veel als één grote introductie op wat komen gaat i.p.v. als een opzichzelfstaande film.
Terugkomend op die titel, omdat de film nou eenmaal X-men heet, worden er ook een paar B-X-men figuren (met Beast als uitzondering) uit de kast gehaald voor deze reboot. Waarvan de meeste echt complete bijfiguren zijn die verder niks toevoegen aan de film zelf.
Fassbender stak er qua acteerwerk duidelijk bovenuit. McAvoy was goed, maar liet zoals vaker op cruciale momenten te veel steken vallen. Zoals het moment dat Erik die raketten tegenhoudt en op het punt staat ze terug te lanceren. Kevin Bacon was een aangename verrassing als slechterik. Grootste tegenvaller was January Jones. De jonge Jennifer Lawrence was daarentegen een goede verrassing. Winter Bone was geen toevalstreffer lijkt het. De rest van de jonge cast is teveel opvullig om ook maar te kunnen spreken van acteren. Ook Rose Byrne heeft te weinig te doen met haar karakter, dat trouwens totaal niet leek op de Moira van de comics. (Nog een kleine persoonlijke ergenis).
Dan was de CGI ook nog eens niet altijd jut van het.
cijfer: 7
pi_98421621
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 09:53 schreef NutKees het volgende:
Sunshine (2007)

[ afbeelding ]

Woah, echt wel een van mn favorieten! Dikke 9+ krijgt ie van mij.

Bizar mooie soundtrack ook;

Event Horizon dan ook maar eens bekijken :)
  maandag 20 juni 2011 @ 18:40:33 #205
67640 SaintOfKillers
pi_98422965
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 16:20 schreef planethugo het volgende:

[..]

saai? spektakel genoeg. Het slaat allemaal nergens op en het lijkt eerder een reclame voor een special effects bedrijf dan een film. Vooraf had ik daar ook meer van verwacht, totdat de eerste recensies binnenkwamen en nu mijn verwachtingspatroon op 0 stond. Dan kijkt het wellicht ook wat makkelijker
Ik vond het helemaal geen spektakel. Overdreven CGI die uit een half dozijn andere en betere films, anime's of videogames lijkt samengepikt, vormgegeven op telkens dezelfde wijze (flets covertje als soundtrack van heel veel slow-mo gedoe) en dan nog eens zo in het verhaal verwrongen dat het eigenlijk geen zak uitmaakt wat er nu juist in de scene gebeurt (want fantasie in fantasie in fantasie in dansroutine) en dan nog eens gebracht zonder enige vorm van humor of zelfrelativering. Ik vind de CGI hier trouwens ook gewoon lelijk (dus niet slecht, maar gewoon echt op een onaantrekkelijke manier kitscherig)

Desalniettemin kan ik nog net begrijpen dat iemand bereid is op dit een zesje of zo te geven, maar op (bijvoorbeeld) Moviemeter wordt echt met tienen gegooid en wordt hij door sommigen uitgeroepen tot een absoluut hoogtepunt uit de filmgeschiedenis van visionair genie Snyder. Zoiets vind ik lichtjes verontrustend.
  maandag 20 juni 2011 @ 18:43:48 #206
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_98423121
The Source Code

Zat niet echt slecht in elkaar, maar de 7.7 van IMDb haal ik er niet uit. Onnodig vaag op het einde, waardoor je met een onbevredigd gevoel achterblijft.

Een 6. En een half, misschien.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_98423571
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 18:43 schreef Mikkie het volgende:
The Source Code

Zat niet echt slecht in elkaar, maar de 7.7 van IMDb haal ik er niet uit. Onnodig vaag op het einde, waardoor je met een onbevredigd gevoel achterblijft.

Een 6. En een half, misschien.
Die begint inderdaad heel sterk en boeiend, maar op een gegeven moment zakt de boel in en word het onduidelijk en zeer onlogisch.
  maandag 20 juni 2011 @ 20:02:09 #208
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_98427511
quote:
2s.gif Op maandag 20 juni 2011 18:40 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Desalniettemin kan ik nog net begrijpen dat iemand bereid is op dit een zesje of zo te geven, maar op (bijvoorbeeld) Moviemeter wordt echt met tienen gegooid en wordt hij door sommigen uitgeroepen tot een absoluut hoogtepunt uit de filmgeschiedenis van visionair genie Snyder. Zoiets vind ik lichtjes verontrustend.
dat is idd verontrustend :D
begrijp wel wat je bedoelt en het klopt ook wel voor een deel maar al met al heb ik me er wel mee vermaakt
  maandag 20 juni 2011 @ 21:10:53 #209
286575 Roces18
Chef de party
pi_98431460
The Joneses

De nieuwste iPhone, een gloednieuwe Audi, een hippe digitale camera en de mooiste Prada jurken. Je perfecte buren hebben het allemaal en er komt steeds meer bij. Maar wat als je wist dat die buren geen echt gezin zijn, maar ingehuurd door een marketingbureau om jou de nieuwste gadgets aan te smeren?

De film kan niet kiezen tussen drama en comedy. Overigens heb ik niet gelachen, dus ik zou het toch onder een drama scharen. Het idee van de film is verder best origineel en vernieuwend maar het blijft teveel een boodschap uitzenden over de negatieve kant van het consumentisme waardoor het zich niet durft te verdiepen qua diepgang en emotie. Er zit overigens wel een goed stuk in maar dat zul je zelf maar moeten bekijken. Verder is dit een prima film geworden voor een typisch saaie maandagavond.

7
pi_98435233
N.a.v. dit topic Limitless in mijn watchlist gezet :)

Een film die volgens mij geen toelichting behoeft maar die ik tot mijn grote schaamte pas afgelopen weekend gezien heb: The Shawshank Redemption.

Ik snap volkomen dat deze fimp op IMDB met 9,2/10 bovenaan de top 250 prijkt.

[ Bericht 23% gewijzigd door Serinde op 20-06-2011 22:11:12 (plaatje weg, werkt hier wel :/) ]
pi_98435510
quote:
14s.gif Op maandag 20 juni 2011 22:04 schreef Serinde het volgende:

Een film die volgens mij geen toelichting behoeft maar die ik tot mijn grote schaamte pas afgelopen weekend gezien heb:

[ afbeelding ]

plaatje doet het niet..
gewoon eff titel vermelden ;)
pi_98435657
quote:
14s.gif Op maandag 20 juni 2011 22:04 schreef Serinde het volgende:

Een film die volgens mij geen toelichting behoeft maar die ik tot mijn grote schaamte pas afgelopen weekend gezien heb:

[ afbeelding ]

ik neem aan dat je het over de zwaar overgewaardeerde shawshank redemption hebt?
pi_98436050
Werkt hier wel en bij klikken op de link in je quote ook? Maar weggehaald :)

De eerste hater is snel vandaag :')
Blijkbaar dit weekend ook op tv geweest zie ik net.
pi_98436201
quote:
10s.gif Op maandag 20 juni 2011 22:14 schreef Serinde het volgende:
Werkt hier wel en bij klikken op de link in je quote ook? Maar weggehaald :)
omdat t in je cache staat
pi_98436210
quote:
15s.gif Op zondag 19 juni 2011 21:41 schreef El_Matador het volgende:
Blue Valentine

SPOILER
Hij stond al tijden op m'n watchlist, maar na deze post kan ik het niet langer uitstellen. Ik ben benieuwd.
  maandag 20 juni 2011 @ 22:59:33 #216
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_98439284
Tout Va Bien
Godard en Gorin pakken het verhaal - een Amerikaanse journaliste (Jane Fonda) die met haar man, de Nouvelle Vague film regisseur die op z`n retour is, in het actie voerende Parijs van 1968 woont - aan om (vooral Godard`s) ongenoegen te uiten over de politieke situatie van Frankrijk en de alsmaar groter wordende hebzucht van de mens.

Het politieke werk van Godard moet je wel een beetje liggen maar de manier waarop het gebracht wordt is zeker de moeite waard. Alhoewel het een in z`n geheel een speelfilm is lijkt het soms een mengeling van film en docu. Ook gebruikt Godard een trucje dat we wel vaker bij hem zien (zoals bijvoorbeeld in Une Femme Est Une Femme): hij laat de personages rechtstreeks in de camera kijken, om het publiek erbij te betrekken maar vooral om je er bewust van te maken dat je toch echt naar een speelfilm zit te kijken.

Af en toe wordt het wat langdradig en verslapt de attentie. Maar toch is het een mooie toevoeging aan m`n Godard collectie en kun je al een goede opmars zien naar zijn latere, nog radicalere politieke werk.
Zeer zeker niet z`n beste maar voor Godard liefhebbers is het zeker de moeite waard om er eens 96 minuten aan te besteden.

IMDB Cijfer: 6,7/10
Mijn Cijfer: 7,0/10
  maandag 20 juni 2011 @ 23:22:09 #217
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_98440476
MASH (1970, VS, Robert Altman)
Vermakelijke film vooral door glansrollen van Donald Sutherland en Elliott Gould als Hawkeye Pierce en Trapper John McIntyre, die met hun streken zorgen voor vertier in een ziekenhuiskamp tijdens de Korea Oorlog. Maar vond het allemaal iets te episodisch. Het gaat te veel van ene gebeurtenis naar de volgende aktie van de twee, terwijl er een groter doorlopend verhaal en ontwikkeling mist.
cijfer: 7
  maandag 20 juni 2011 @ 23:49:01 #218
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_98441765
Sorry voor de late reactie ;)

quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 22:48 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

Bedankt voor de review. Ik ga hem nu zeker niet kijken na al dat gelul hierboven.
:? :? je kunt `m natuurlijk ook gewoon zelf gaan kijken ipv je wat aan te trekken van mijn gelul...

quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 23:04 schreef SnuggLe het volgende:
Days of Heaven

Dan moet je toch The Thin Red Line gaan kijken :P ;)
pi_98443560
Exam
Een groepje mensen moet een test maken n.a.v. hun sollicitatie bij een groot bedrijf. Echter zijn er een aantal vage regels aanwezig en blijkt hun papier blanco te zijn. Wat is de vraag? Wat is het goede antwoord?

Interessant experiment en een prima film.

Ik: 7.3
IMDb: 6.8

Mocht je deze film leuk vinden, dan is The Killing Room misschien ook wel wat voor je.
pi_98444937
The troll hunter (Trolljegeren)
http://www.imdb.com/title/tt1740707/

Noorse film over een groep studenten die een berenjacht onderzoekt, maar er achter komt dat een mysterieuze jager feitelijk op trollen jaagt in plaats van beren. Ze besluiten deze man te volgen en te filmen.
Semi-docu achtige film à la Blair Witch, zogenaamd samengesteld uit gevonden beeldmateriaal. Ook hier veel geren door een bos. Fraaie beelden van het kille, natte en lege Noorwegen. De trollen zijn aardig gemaakt, zelfs redelijk overtuigend. Toch wordt het helaas nergens echt spannend of eng. Het acteerwerk is van een redelijk niveau, althans van de hoofdpersonen. Sommige bijrollen zijn wat minder.
De Noorse taal is een klein nadeel omdat je dus verplicht wordt de ondertiteling constant te volgen, maar zorgt er wel voor dat de film authentiek overkomt (Een Amerikaans "Ohmygodohmygodohmygod" was hier niet op zijn plaats geweest.)
De 7.2 op Imdb is een goed cijfer voor deze film.
pi_98445632
quote:
14s.gif Op maandag 20 juni 2011 22:16 schreef picodealion het volgende:

[..]

Hij stond al tijden op m'n watchlist, maar na deze post kan ik het niet langer uitstellen. Ik ben benieuwd.
Damn, ben er echt even stil van. Ik geef niet vaak een 9/10 bij de eerste keer kijken maar deze verdient 'm.
pi_98445891
Baraka (1992)
Tweede keer gezien, laatste keer was eind december. Schitterende beelden van natuur en cultuur perfect in elkaar gemonteerd. Een tijdloos, confronterend, verbazend en intrigerend overzicht van alles wat onze planeet kenmerkt.

De montage van natuur en cultuur-beelden en de muziek maken dit vast tot een genot voor Blu-Ray kijkers, helaas ben ik niet zo fortuinlijk.

Zeker een aanrader met :7 ^O^
8.5/10 (IMDB: 8.3/10!!)

dinsdag 21 juni 2011 @ 02:21:20 #223
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_98447008
5 days of war/5 days of August(zie op internet verschillende titels voorbij komen :'))

http://www.imdb.com/title/tt1486193/
quote:
A drama set centered around the war between Russia and Georgia, and focused on an American journalist, his cameraman, and a Georgian native who become caught in the crossfire.
Vrij onbekende film, komt volgens mij ook niet in de bioscoop. Heb ook welgeteld 1 of 2 acteurs herkend.

Ja wat zal ik zeggen, geen film voor een leuk filmavondje. Het is echt absoluut geen leuke film, in mijn ogen wel een goede film. Het brengt goed naar voren hoe smerig oorlog is, er word niet geschroomd onschuldige burgers te vermoorden etc. De actie is hard, de specialeffects zijn goed, het verhaal laat helaas wel wat te wensen over. Het is in het begin vrij oppervlakkig(alhoewel de openings scene wel meteen goed is) en wat onduidelijk. In de loop van de film word het iets duidelijker hoe het allemaal zit, maar er worden nooit echt duidelijke motieven gegeven(vooral van de vijand). Verder komen er wat cliché-film dingen voorbij, romantisch subplot is gelukkig niet zo overdreven.

IMDB: 5,8
Mijn cijfer: 7,5
pi_98447095
The Adjustment Bureau

Ontzettend rare film met ontzettend veel vragen, maar zeer vermakelijk.
pi_98447213
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 02:25 schreef Dale. het volgende:
The Adjustment Bureau

Ontzettend rare film met ontzettend veel vragen, maar zeer vermakelijk.
Hoe kwam het relatiedrama op jou over als medeverse single :{ ?

dinsdag 21 juni 2011 @ 09:38:48 #226
345680 Leanotsoynus
Dat klopt ja.
pi_98450988
quote:
12s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 02:31 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hoe kwam het relatiedrama op jou over als medeverse single :{ ?
Dat een complete rode lijn door de film was had ik niet verwacht, ik had uiteraard wel het 1 en ander verwacht qua love.

Moet wel zeggen dat ik de trailer echt heel lang geleden heb gezien, en toen hij binnenkwam ben ik meteen gaan kijken. Voor mij een beetje tegenvaller van het jaar.
  dinsdag 21 juni 2011 @ 10:22:02 #227
154880 Bolter
Awesomeness
pi_98452271
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 02:21 schreef Verbodsbord het volgende:
5 days of war/5 days of August(zie op internet verschillende titels voorbij komen :'))

http://www.imdb.com/title/tt1486193/

[..]

Heb ook welgeteld 1 of 2 acteurs herkend.

IMDB: 5,8
Mijn cijfer: 7,5

Andy Garcia, Rupert Friend, Val Kilmer, Emanuelle Chiquiri (oid), Richard Coyle en Dean Cain....
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
  dinsdag 21 juni 2011 @ 10:24:58 #228
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_98452358
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 23:49 schreef Timo20 het volgende:
[..]

Dan moet je toch The Thin Red Line gaan kijken :P ;)
Doe dat nooit, die vind zelfs ik - als liefhebber van de trage film doorgaans - een trage kutfilm.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_98453059
Gisteren ook maar eens Sucker Punch gekeken, maar die is geen plaatje, link en omschrijving waard: 4/10. Wat een belediging...
pi_98453370
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 10:22 schreef Bolter het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Rupert Friend, Emanuelle Chiquiri (oid), Richard Coyle en Dean Cain....
wie?
  dinsdag 21 juni 2011 @ 10:56:19 #231
154880 Bolter
Awesomeness
pi_98453529
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 10:52 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

wie?
Als je even op imdb zou kijken zal zelfs jij ze herkennen :*. Zie nu ook dat Heather Graham er ook in speelt, die ken je vast ook wel.
  dinsdag 21 juni 2011 @ 10:58:05 #232
286575 Roces18
Chef de party
pi_98453597
Holy Rollers

In dit misdaaddrama speelt Jesse Eisenberg (Adventureland, 2009) een jonge Joodse jongen die op zoek is naar verandering. Het loopt echter anders dan hij verwacht, aangezien hij met de verkeerde mensen omgaat. Hij belandt al snel in een wereld vol drugs en misdaad.

Een redelijk voorspelbare misdaaddrama die daarnaast ook niet vernieuwend is of iets dergelijks. Ik vind de film ook een beetje saai en langdradig op sommige momenten. Het enigste wat een beetje leuk is, is dat Amsterdam er in voorkomt, het grootste cliché als drugsstad van de wereld...
De film is overigens ook geflopt en naar mijn inziens heeft die dat ook verdient.

5,5
  dinsdag 21 juni 2011 @ 10:59:26 #233
286575 Roces18
Chef de party
pi_98453651
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 10:52 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

wie?
Richard Coyle is van Prince of Persia en dergelijke en Dean Cain is superman. De rest ken ik verder ook niet.
pi_98453653
Garden State
Al eens gezien, deze heerlijke romantische comedy met een vertederende Nathalie Portman (wat een topactrice is dat toch!). Lekkere grappen, mooie scenes (iedereen aan de XTC en andere drugs) en leuk verhaaltje.

Een film die je lekker goed doet voelen elke keer als je hem kijkt.
8.5/10 (IMDB: 7.8/10)

pi_98453700
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 01:20 schreef picodealion het volgende:

[..]

Damn, ben er echt even stil van. Ik geef niet vaak een 9/10 bij de eerste keer kijken maar deze verdient 'm.
Mooi dat je hem zo goed vond! Ja, had ik dus ook. Het was vet confronterend, in een vol vliegtuig terwijl mijn eigen (ex)-relatieproblemen door mijn hoofd spookten.... Ik ga hem zeker nog es kijken! Een echt drama, netjes gedaan.

pi_98453971
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 10:56 schreef Bolter het volgende:

[..]

Als je even op imdb zou kijken zal zelfs jij ze herkennen :*. Zie nu ook dat Heather Graham er ook in speelt, die ken je vast ook wel.
ik ken ze allemaal wel maar het is toch niet zo raar als iemand ze niet herkent? het zijn geen grote acteurs ofzo.
  dinsdag 21 juni 2011 @ 11:10:06 #237
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_98454067
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 10:59 schreef El_Matador het volgende:
Garden State
Al eens gezien, deze heerlijke romantische comedy met een vertederende Nathalie Portman (wat een topactrice is dat toch!). Lekkere grappen, mooie scenes (iedereen aan de XTC en andere drugs) en leuk verhaaltje.

Een film die je lekker goed doet voelen elke keer als je hem kijkt.
8.5/10 (IMDB: 7.8/10)
Leuke film inderdaad ^O^ Portman is ubercute
  dinsdag 21 juni 2011 @ 14:12:33 #238
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_98461173
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 10:56 schreef Bolter het volgende:

[..]

Oke oke, ik herkende 4 mensen als ik erover nadenk.

Maar dat was het punt verder niet :P
  dinsdag 21 juni 2011 @ 16:30:24 #239
286575 Roces18
Chef de party
pi_98468051
Reign over Me

De film mist zo zijn sterke momenten en soms komt het ook langdradig over om een goede film te zijn. Adam Sandler is typisch getypecast hiervoor, zijn woede uitbarstingen komen in elke film van hem zo ongeveer voor dat elke acteur zijn plaats had kunnen innemen. Ook is er van zijn gezicht niet zo veel af te lezen qua emotie buiten blij of verdrietig zijn.

quote:
Een simpele film die wel wat potentie heeft, maar qua uitwerking maar matig en standaard is. Het mist uitstraling, echte ontroering, sfeer en de komische noten komen ook niet echt over.
Maar goed heb me er verder aardig~ mee vermaakt dus de film krijgt een 6,5

SPOILER
pi_98469125
Half Past Dead

Steven Seagal, een zooi criminelen en een leuke setting. Vermakelijk tijdverdrijf bij gebrek aan beter. Erg slecht.. 4/10
  dinsdag 21 juni 2011 @ 17:22:18 #241
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_98470229
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 16:30 schreef Roces18 het volgende:
Reign over Me
[ afbeelding ]

De film mist zo zijn sterke momenten en soms komt het ook langdradig over om een goede film te zijn. Adam Sandler is typisch getypecast hiervoor, zijn woede uitbarstingen komen in elke film van hem zo ongeveer voor dat elke acteur zijn plaats had kunnen innemen. Ook is er van zijn gezicht niet zo veel af te lezen qua emotie buiten blij of verdrietig zijn.

[..]

Maar goed heb me er verder aardig~ mee vermaakt dus de film krijgt een 6,5

SPOILER
SPOILER
Dit, dus.
  dinsdag 21 juni 2011 @ 17:28:43 #242
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_98470494
Triumph des Willens

Bizar interessant natuurlijk, zo'n propaganda-docu die de nazi's en het Duitsland van voor de Tweede Wereldoorlog laat zien tijdens de partijdagen in Nürnberg. De omstreden cineaste Leni Riefenstahl heeft knappe plaatjes geschoten van indrukwekkende mensenmassa's en een handvol aardige scenes van een jeugdkamp. Toch ben ik meer onder de indruk van de Sovjet-meesters als een Eisenstein of Dovzhenko, die filmtechnisch meer deden met bijvoorbeeld opzwepende montage. Als propagandafilm vond ik dit toch een beetje flauwig en bovendien langdradig.

Inhoudelijk slaat Triumph des Willens uiteraard nergens op. De speeches van Hitler waren incoherent gezwets. Maar wanneer je bijvoorbeeld heldhaftig je jeugdige toehoorders toeschreeuwt en veel in de 'wij'-vorm brult, dan snap ik wel dat diezelfde mensen nog geen tien jaar zich kapot wilden vechten aan het Oostfront. Hoe dan ook, een fascinerend werk is dit zeker! Verplichte kost (in verkorte vorm) voor geschiedenisles zou een goed idee zijn! Cijfer: 6,5

Resident Evil
Middelmatig wegkijkertje hoor. Resident Evil biedt niets nieuws met een simpel SF-conceptje waarin zombies es weer ontwaken in filmland. Echt heel verheffend is het acteerwerk nou ook bepaald niet, eerder bedenkelijk! Maar Milla Jovovich volgen in de strijd tegen zombies is wel oke. Cijfer: 6
  dinsdag 21 juni 2011 @ 18:26:08 #243
286575 Roces18
Chef de party
pi_98472730
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 17:22 schreef Buitendam het volgende:

[..]

SPOILER
SPOILER
@ Falco,

Welke Resident Evil bedoel je?
  dinsdag 21 juni 2011 @ 18:36:31 #244
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_98473155
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 18:26 schreef Roces18 het volgende:

[..]

SPOILER
@ Falco,

Welke Resident Evil bedoel je?
Gewoon de eerste. Ik verwacht trouwens dat ik bij de volgende delen ongeveer hetzelfde verhaaltje kan schrijven, maar dat terzijde ;).
pi_98473338
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 18:36 schreef Falco het volgende:

[..]

Gewoon de eerste. Ik verwacht trouwens dat ik bij de volgende delen ongeveer hetzelfde verhaaltje kan schrijven, maar dat terzijde ;).
Trek dan nog maar een puntje van je cijfer af hoor :P
  dinsdag 21 juni 2011 @ 19:19:53 #246
286575 Roces18
Chef de party
pi_98474903
quote:
3s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 18:41 schreef picodealion het volgende:

[..]

Trek dan nog maar een puntje van je cijfer af hoor :P
Hehe, ik vond hem aan de andere kant echt leuk om te zien. Destijds 8,5 gegeven met deel 3 een 9.
Maar deel 1 is inderdaad wel het minst goed, maar als je die niet leuk vind raad ik je aan om de rest ook niet te kijken.
  dinsdag 21 juni 2011 @ 19:31:18 #247
154880 Bolter
Awesomeness
pi_98475463
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 19:19 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Hehe, ik vond hem aan de andere kant echt leuk om te zien. Destijds 8,5 gegeven met deel 3 een 9.
Maar deel 1 is inderdaad wel het minst goed, maar als je die niet leuk vind raad ik je aan om de rest ook niet te kijken.
Hmm misschien toch die andere delen dan eens zien. 1 vond ik wel prima, maar bij dit soort films verwacht je dat de delen daarna een beetje meeliften op de naam en kut zijn.
pi_98475797
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 19:19 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Ik bedoelde juist dat voor de andere delen een puntje eraf mocht. Maar ik vond 1 al niet overweldigend.
pi_98475870
The Breakfast Club
Blijft een goede classic.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_98475881
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 19:40 schreef schommelstoel het volgende:
The Breakfast Club
En?
  dinsdag 21 juni 2011 @ 19:41:47 #251
332861 MrBarros
pi_98475910
heb alleen resident evil: afterlife voor een stuk gezien. We waren nml met z'n 5en, waarvan er 3 in slaap waren gepleurd. zegt genoeg?
pi_98475923
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 19:41 schreef picodealion het volgende:

[..]

En?
En wat?
Of hij leuk is?
pi_98475938
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 19:41 schreef schommelstoel het volgende:

[..]

En wat?
Of hij leuk is?
Dat is wel een beetje het idee van dit topic :P.
pi_98476058
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 19:42 schreef picodealion het volgende:

[..]

Dat is wel een beetje het idee van dit topic :P.
Ah ;)
Nou, de film was voor zijn tijd best goed qua aspecten die ze aansneden.
Een groepje jongeren dat moet nablijven, allemaal verschillende persoonlijkheden en verhalen.

Ik heb heb lang, lang geleden ook al wel gezien.
Alleen was het wel leuk om hem toch weer is een keer te kijken.
Misschien best wel een aanrader ;)
pi_98476255
Zelf net gezien:

Let Me In (Matt Reeves, 2010).

Het origineel Låt Den Rätte Komma In vond ik echt prachtig, en ik was al heel bang dat de remake daar een totale verkrachting van zou zijn. Op aanraden (door iemand die het origineel niet had gezien) toch maar een poging gegeven, maar helaas. Het is natuurlijk sowieso erg moeilijk om een film los van zijn remake te zien.

Wellicht is het als losstaande film nog niet eens zo'n slechte, maar de hoeveelheid verhaal, dialoog en bloed dat ze hebben toegevoegd om het voor de gemiddelde bioscoopganger toegankelijker te maken vond ik echt een enorme afknapper. Ik heb meerdere keren uit frustratie maar even FOK! of facebook gecheckt omdat ik niet kon aanzien hoe sommige scenes werden verkracht.
Naast de overbodige toevoegingen miste ik overigens ook de chemie tussen de hoofdrolspelers (ze speelden prima hoor, maar het haalde het gewoon niet bij het origineel) en ook de mooie en originele camerastandpunten. Juist door hier meer te laten zien in bepaalde shots verdween een boel van het mysterie.

Pluspuntje: de kattenscene was weggelaten. Een van de weinige slappe scene's uit het origineel.

4/10
  dinsdag 21 juni 2011 @ 19:51:22 #256
332861 MrBarros
pi_98476444
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 19:47 schreef picodealion het volgende:
Zelf net gezien:

Let Me In (Matt Reeves, 2010).

[ afbeelding ]

Het origineel Låt Den Rätte Komma In vond ik echt prachtig, en ik was al heel bang dat de remake daar een totale verkrachting van zou zijn. Op aanraden (door iemand die het origineel niet had gezien) toch maar een poging gegeven, maar helaas. Het is natuurlijk sowieso erg moeilijk om een film los van zijn remake te zien.

Wellicht is het als losstaande film nog niet eens zo'n slechte, maar de hoeveelheid verhaal, dialoog en bloed dat ze hebben toegevoegd om het voor de gemiddelde bioscoopganger toegankelijker te maken vond ik echt een enorme afknapper. Ik heb meerdere keren uit frustratie maar even FOK! of facebook gecheckt omdat ik niet kon aanzien hoe sommige scenes werden verkracht.
Naast de overbodige toevoegingen miste ik overigens ook de chemie tussen de hoofdrolspelers (ze speelden prima hoor, maar het haalde het gewoon niet bij het origineel) en ook de mooie en originele camerastandpunten. Juist door hier meer te laten zien in bepaalde shots verdween een boel van het mysterie.

Pluspuntje: de kattenscene was weggelaten. Een van de weinige slappe scene's uit het origineel.

4/10
mee eens. had lat den ratte komen al gezien en dan is deze in feite niets meer aan. :)
  dinsdag 21 juni 2011 @ 19:53:25 #257
286575 Roces18
Chef de party
pi_98476552
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 19:41 schreef MrBarros het volgende:
heb alleen resident evil: afterlife voor een stuk gezien. We waren nml met z'n 5en, waarvan er 3 in slaap waren gepleurd. zegt genoeg?
Resident Evil moet je ook in je eentje kijken. Zeker deel 1 want anders volg je er niks meer van met al die umbrella corporations en die klonen en dergelijke.
pi_98476813
Zoveel remakes van buitenlandse goede films die je dan niet meer hoeft te zien...

- Loft (Vlaanderen, 2008) > Loft (NL, 2010)
- 13 Tzameti (Georgie/Frankrijk, 2005) >? 13 (US, 2010)
- Das Experiment (Duitsland, 2002) >> The Experiment (US, 2010)
- Lat den Ratte Komma In (Zweden, 2008) >? Let Me In (US, 2010)
- [Rec] (Spanje, 2007) >? Quarantine (US, 2008)

dinsdag 21 juni 2011 @ 22:26:11 #259
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_98486287
quote:
13s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 10:24 schreef kingmob het volgende:

[..]

Doe dat nooit, die vind zelfs ik - als liefhebber van de trage film doorgaans - een trage kutfilm.
Traag ok, maar kut?
  dinsdag 21 juni 2011 @ 22:26:41 #260
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_98486317
Kiss Me Deadly
Meesterlijke film noir die één van de beste MacGuffin`s aller tijden bevat. Het verhaal is spannend, meeslepend en heeft een hoog tempo. Ook de dialogen zijn snel en scherp.
Ook is de twist op het einde en uiteraard het einde zelf geniaal.
Een film (noir) van de buitencategorie, een absolute must.

IMDB Cijfer: 7,7/10
Mijn Cijfer: 8,8/10
  dinsdag 21 juni 2011 @ 22:33:51 #261
288966 Nitrouz
Voor die leventje
pi_98486775

ZOMBIE Honeymoon is op zich een leuk zombiefilmpje, met een originele insteek voor het zombiegenre. Desondanks weet het zich niet écht te onderscheiden, een leuke wegkijker is het wel.
Voor de acteerprestaties hoef je het niet te doen, maar voor de horror zelf op zich wel. Als romantisch drama is het toch wat te licht allemaal.

pi_98487670
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 19:41 schreef picodealion het volgende:

[..]

En?
"Blijft een goede classic''

Bazenreview _O_
  dinsdag 21 juni 2011 @ 23:40:42 #263
332861 MrBarros
pi_98490674
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 19:53 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Resident Evil moet je ook in je eentje kijken. Zeker deel 1 want anders volg je er niks meer van met al die umbrella corporations en die klonen en dergelijke.
in je eentje kijken? ik vond het wel een type film om met meerdere te checken.. bloed, zombies, explosies. Vrouw kan er ook mee door.
ipv. Oldboy, Donnie Darko, Mr.Nobody, Man From earth, zulk soort films.. die ik wél liever alleen kijk... zie zien me al aankomen. :D
  woensdag 22 juni 2011 @ 00:42:29 #264
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_98493675
Tucker & Dale vs Evil (2010, VS, Eli Craig)
Film die op een geinige manier eens de andere misbegrepen kant van horror-slasherfilms laat zien. Tyler Labine en Alan Tudyk zijn een leuk duo. Katrina Bowden :9~
cijfer: 6.5
pi_98494080
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_98494900
The Union: The Business About Getting High (2007)
Aardige documentaire over marihuana in de VS. Interessante historie gecombineerd met (soms foute en te positieve) informatie.

De treehugging short-cuts aan het eind hadden ze wel weg kunnen laten.

In de VS vast baanbrekend, maar voor de meeste Nederlanders denk ik niet zo schokkend.
7.0/10 (IMDB: 8.5/10???)

pi_98498737
Amores Perros (2000)

Soort van 3luik verschillende verhalen over 'liefde' die elkaar als het ware kruisen op bepaalde momenten. Denk maar aan Pulp Fiction en Snatch, maar dan anders. Begint en eindigt vrij sterk maar wordt naar mijn mening helemaal naar beneden getrokken door een saai en vooral tè dramatisch middenstuk.

Mijn cijfer: 6.5/10 (imdb: 8.2/10)
  woensdag 22 juni 2011 @ 10:54:53 #268
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_98500702
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 19:53 schreef Roces18 het volgende:

[..]

:? dat zijn toch stuk voor stuk simpele actiefilms met het verstand op 0 die je best om 3 uur snachts nog op kan zetten

Defendor

Woody Harrelson is een simpele, gestoorde maar aandoenlijke man die écht geloofd dat ie een superheld(Defendor) is die de straten schoon moet vegen met als ultieme doel de onbekende schurk 'Captain Industry'. Hij raakt bevriend met een hoertje dat van haar pooier afwil en Defedor wijsmaakt dat haar baas 'captain industry' is. Heb me goed vermaakt met deze film. Harrelson speelt goed en geloofwaardig net als de rest van de cast. Geen actie of sfeer ala kickass maar een portret van een zwakzinnige die leeft als een superheld maar ze vaker gereten krijgt dan wint.

8.0

[ Bericht 15% gewijzigd door planethugo op 22-06-2011 11:24:33 ]
  woensdag 22 juni 2011 @ 11:20:41 #269
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_98501500
I am number Four.

Zal er niet al te veel woorden aan vuil maken, wat een kakfilm.
pi_98502384
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 10:54 schreef planethugo het volgende:

[..]

:? dat zijn toch stuk voor stuk simpele actiefilms met het verstand op 0 die je best om 3 uur snachts nog op kan zetten
ja
pi_98502934

Bad Teacher
Had meer van deze film verwacht. Eerste helft van de film was heel traag en het plot was flinterdun. Bij het 2e gedeelte is dat niet meer zo en komen de grappen en personages ook beter tot hun recht.
Het was leuk om Diaz in zo'n rol te zien, maar dat was een van de weinige dingen die deze film nog enigszins boeiend kon maken. De humor is heel flauw en over de top, wat je kan verwachten van een film als deze dus dat was niet erg, maar sloeg helaas de plank vaak volledig mis. Dat ze als docent de kantjes eraf loopt en nieuwe tieten wil weet de kijker op een gegeven moment wel, dat is veel te lang uitgerekt.

Geen aanrader. Leuk om thuis op de bank een keer gezien te hebben.

Het einde van de film was wel geslaagd.

6,3

[ Bericht 0% gewijzigd door -Strawberry- op 22-06-2011 12:18:06 ]
  woensdag 22 juni 2011 @ 12:10:55 #272
286575 Roces18
Chef de party
pi_98503178
@Strawberry heb je die in de bioscoop gezien of niet?
pi_98503197
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 12:10 schreef Roces18 het volgende:
@Strawberry heb je die in de bioscoop gezien of niet?
Yep.
pi_98503311
Kan er in het geval van plaatjes ook ajb de NAAM van de film vermeld worden. Kleine moeite, groot plezier. ;)

woensdag 22 juni 2011 @ 19:32:10 #275
288966 Nitrouz
Voor die leventje
pi_98521261
quote:
14s.gif Op woensdag 22 juni 2011 12:14 schreef El_Matador het volgende:
Kan er in het geval van plaatjes ook ajb de NAAM van de film vermeld worden. Kleine moeite, groot plezier. ;)
Waar zie je dat niet gebeuren dan? :{
pi_98524195
Trein #1

Verrassend aardige film, ofschoon discutabel einde.
8

Trein #2

Baggertrein.
1

[ Bericht 19% gewijzigd door Ryan3 op 22-06-2011 20:40:54 ]
I´m back.
  woensdag 22 juni 2011 @ 20:27:19 #277
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_98524260
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 20:26 schreef Ryan3 het volgende:
Trein #1
[ afbeelding ]
8

Trein #2
[ afbeelding ]
Baggertrein.
1
imdb of moviemeter plaatjes werken niet
pi_98524820
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 20:26 schreef Ryan3 het volgende:
Trein #1
[ afbeelding ]
8
En dat bedoel ik dus. Wat is nou godver de moeite? :')

pi_98524882
quote:
15s.gif Op woensdag 22 juni 2011 20:37 schreef El_Matador het volgende:

[..]

En dat bedoel ik dus. Wat is nou godver de moeite? :')
Nouja, als meer dan 6 woorden over de film schrijven al teveel moeite is, kan het bij een lange titel nog wel echt zwaar worden hoor :').
pi_98524928
quote:
6s.gif Op woensdag 22 juni 2011 20:38 schreef picodealion het volgende:

[..]

Nouja, als meer dam 5 woorden over de film schrijven al teveel moeite is, kan het bij een lange titel nog wel echt zwaar worden hoor :').
Dat komt er nog bij ja. :N

Hoe moeilijk is het om een review te schrijven zonder iets van het verhaal te verklappen. :?

pi_98542051
Octane
Beetje vreemd verhaal en cheesy horror-thriller. De spanning is wel goed gedaan. Lekker onverwacht. Het is geen topfilm, maar ik heb me er prima mee vermaakt.

Geluid hard aan en kamer donker. Dat helpt.
7.5/10 (IMDB: 4.2/10) :D

pi_98542280
Rio :D

Daarna How To Train Your Dragon _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
  donderdag 23 juni 2011 @ 08:40:25 #283
344384 X_FoutBijRegistratie
Succesvol geregistreerd.
pi_98542977
Walk Hard: The Dewey Cox Story ( 2007 )

_O- !!!

9.5/10.
Echt een super film, goede humor, grappig / leuke muziek.
ⁿڻⁿ
pi_98543254
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 12:03 schreef -Strawberry- het volgende:
[ afbeelding ]

Bad Teacher
Had meer van deze film verwacht. Eerste helft van de film was heel traag en het plot was flinterdun. Bij het 2e gedeelte is dat niet meer zo en komen de grappen en personages ook beter tot hun recht.
Het was leuk om Diaz in zo'n rol te zien, maar dat was een van de weinige dingen die deze film nog enigszins boeiend kon maken. De humor is heel flauw en over de top, wat je kan verwachten van een film als deze dus dat was niet erg, maar sloeg helaas de plank vaak volledig mis. Dat ze als docent de kantjes eraf loopt en nieuwe tieten wil weet de kijker op een gegeven moment wel, dat is veel te lang uitgerekt.

Geen aanrader. Leuk om thuis op de bank een keer gezien te hebben.

Het einde van de film was wel geslaagd.

6,3
Sluit me er helemaal bij aan alleen is mijn eindoordeel toch iets hoger. Ik geef de film een 7!
pi_98544345
quote:
10s.gif Op donderdag 23 juni 2011 06:54 schreef Keselo het volgende:

en wat vond je ervan? (in iets uitgebreidere bewoording)
  donderdag 23 juni 2011 @ 10:07:38 #286
286575 Roces18
Chef de party
pi_98544500
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 08:40 schreef X_FoutBijRegistratie het volgende:
Walk Hard: The Dewey Cox Story ( 2007 )

_O- !!!

9.5/10.
Echt een super film, goede humor, grappig / leuke muziek.
Ik heb hem net ook voor een stuk gezien, maar na een uur heb ik hem afgezet. De humor is veel te simpel en daarmee niet grappig en gaan ook gauw vervelen. Meer een humorniveau a la Scary Movie 4 ofzo. De hele film is een parodie van Walk the Line met natuurlijk wat andere elementen maar de basis is ongeveer hetzelfde. De muziek is overigens wel goed hierin, maar de rest van de film is gewoon inspiratieloos en lame.

Helaas een 3
pi_98545009
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 09:59 schreef mschol het volgende:

[..]

en wat vond je ervan? (in iets uitgebreidere bewoording)
How to train your dragon? Echt fantastisch. Zat in 5 minuten helemaal in de film en heb meerdere malen gewoon geroepen tegen het scherm _O- . Toen de film klaar was wilde ik hem gelijk nog een keer zien. Het hele verhaal is sowieso geniaal, en vikingen _O_ (Waarschijnlijk niet de beste review ooit, maar ik krijg er na 6 koffie niks zinnigers uit _O- )

En nu net Kung Fu Panda gekeken. Kon niet slapen vannacht, dus maar films gaan kijken :')

[ Bericht 9% gewijzigd door Keselo op 23-06-2011 10:37:11 ]
pi_98545109
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 09:47 schreef AciD_Nightmare het volgende:
[ afbeelding ]

Paul

[..]

Leuk film maar had hem toch iets grappiger verwacht. Paul was goed geanimeerd. Verhaal was een beetje cheezy en het einde kan je al makkelijk raden. Maar hij keek lekker weg. een 6.5

Zijn jou de stille hints naar andere films en series wel opgevallen in de film? Close encounters of the third kind en X-Files enzo? Of het muziekje in de bar?

Maargoed mijn laatste film was ==>
Green Lantern First Flight

Officieel natuurlijk getekend, maar toch is het een "film" te noemen. Actie, humor en een redelijk verhaal maken dit voor mij een leuke wegkijk (teken)film.
Mensen die fan zijn van Marvel/ DC-comics tekenfilms zullen van deze smullen.
De films met The Green Lantern zijn wat sneller en met wat meer actie en imo leukere humor dan in andere zoals Superman.
Alleen beetje jammer dat het verhaal niet geheel klopt met andere (Hal Jordan) Green Lantern tekenfilms.

Rating IMDB 7.1/10.
Rating moi : 7,5/10

Synopisis :
"When pilot Hal Jordan accepts a mysterious, powerful ring from a dying alien creature, it transforms him into a Green Lantern - one of an elite force of heroes. These heroes patrol the universe to ensure peace and justice under the leadership of the Guardians of the Universe. Unsure of their newest recruit, the Guardians assign Hal to their most-honored Green Lantern Sinestro for training, unaware that Sinestro wants to overthrow the Guardians and create a new order he'll control. It's a battle of might and willpower as Hall must prove his worth by defeating Sinestro to save the Green Lantern Corps"

http://www.imdb.com/title/tt1384590/
pi_98547384
quote:
10s.gif Op donderdag 23 juni 2011 06:54 schreef Keselo het volgende:

How to train your dragon > Rio
  donderdag 23 juni 2011 @ 11:52:32 #290
34299 davako
-GATGCTGTTGAA-
pi_98547603
Na het lezen van dit topic heb ik Limitless gekeken. En vele andere volgen de aankomende weken.

Wat een film is dit! Een van de betere films die ik de afgelopen maanden heb gekeken. De film is zo snel en dynamisch. Ook is de film erg mooi geschoten. Het zit wat tegen science-fiction aan maar ook weer niet helemaal. Ik kan hem niet snel in een categorie plaatsen. Maar duidelijk een aanrader!

imdb cijfer: 7.3
Mijn cijfer: 8.5
All I do, is sit down at the typewriter, and start hittin' the keys. Getting them in the right order, that's the trick. That's the trick.
pi_98548019
Limitless pilletje geslikt? :) Ik heb 'm ook gezien en geef het ook een voldoende.

Heb gisteren Silence of the Lambs gekeken, da's ook een aanrader. ;)
pi_98549874
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 11:47 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

How to train your dragon > Rio
100%
pi_98550320
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 12:03 schreef Nober het volgende:
Heb gisteren Silence of the Lambs gekeken, da's ook een aanrader. ;)
Overgewaardeerde mainstream klote thriller.
pi_98550349
quote:
6s.gif Op donderdag 23 juni 2011 13:05 schreef picodealion het volgende:

[..]

Wat is er dan klote aan?
pi_98550503
quote:
6s.gif Op donderdag 23 juni 2011 13:05 schreef picodealion het volgende:

[..]

onzin
pi_98551488
Oh sorry, misplaatst incrowd grapje. Ik haal 2 forums door elkaar :'). (heb de film gewoon in m'n favorieten staan hoor, met een 9/10).
pi_98551528
quote:
11s.gif Op donderdag 23 juni 2011 13:34 schreef picodealion het volgende:
Oh sorry, misplaatst incrowd grapje. Ik haal 2 forums door elkaar :'). (heb de film gewoon in m'n favorieten staan hoor, met een 9/10).
gelukkig maar :P
pi_98552013
The Godfather (1972)
Eindelijk deze filmklassieker aller klassiekers gekeken.

Een schitterende film, met een gouden (jonge) cast van acteurs die allemaal groot zouden gaan worden na deze prent. Het drama, de details, camerawerk en het verhaal zijn erg mooi gedaan.

Ik heb alleen met het thema mafia als gehele filmthema minder. Als onderdeel, prima, maar als hele film; mij net te veel. En dan duurt deze 2:45. Dat is echt teveel van het goede.

Twee van mijn topfilms (nummer 2 en 6); True Romance en The Devil's Advocate zijn sterk geinspireerd door The Godfather (wie niet destijds, lijkt me) en bieden meer dan alleen een mafiaverhaal. Pacino was in The Devil's Advocate nog een slagje beter al speelt hij hier op zijn 32e (mooie leeftijd) de sterren van de hemel.

Maar uiteraard een standaard in de filmgeschiedenis samen met Taxi Driver, ook de ontdekking van een andere Italiaanse grootmacht. De Niro. Zelfde cijfer.

8.9/10 (IMDB: 9.2/10) (2e)

[ Bericht 1% gewijzigd door El_Matador op 23-06-2011 13:59:06 ]

pi_98555453
Good Will Hunting.

Een van de betere films die ik de laatste tijd heb gezien. Enorm sterk acteerwerk van Matt Damon, maar vooral van Robin Williams. Ze gaan allebei zo goed op in hun rol _O_
pi_98555548
quote:
14s.gif Op donderdag 23 juni 2011 15:05 schreef Keselo het volgende:
Good Will Hunting.

Een van de betere films die ik de laatste tijd heb gezien. Enorm sterk acteerwerk van Matt Damon, maar vooral van Robin Williams. Ze gaan allebei zo goed op in hun rol _O_
Ik vond het een enorm zijige en voorspelbare film om eerlijk te zijn :@.
  donderdag 23 juni 2011 @ 15:18:00 #301
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_98556089
:Y
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')