abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 19 juni 2011 @ 13:00:50 #151
286575 Roces18
Chef de party
pi_98367006
Walk the Line

Een uitstekende film over de Million Dollar Quartet met centraal Johnny Cash en June Carter maar ook kleine rolletjes over Elvis Presley en Jerry Lewis etc. Alle bekende country/rock sterren in een film. Johhny's hele leven is hier te zien van zijn jeugd tot drugsgebruik. Phoenix maar vooral Witherspoon schittert de sterren van de hemel, ze kan echt ongelooflijk goed zingen.

Natuurlijk strookt de film niet 100% voor de waarheid en is het af en toe ietwat langdradig maar het is echt een aanrader.

8,5

[ Bericht 8% gewijzigd door Roces18 op 19-06-2011 18:52:37 ]
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_98367318
Black Swan

Mooie film, en er zit meer achter dan dat je misschien nog zou denken.
Het was wel moeilijk om echt alles uit de film te begrijpen en je moet daarom de verhaallijn wel goed volgen. Het gaat niet alleen over een meisje die realiteit en waanbeelden uit elkaar kan halen.

8,5
pi_98368272
Breakfast At Tiffany's

blijft heerlijk om naar te kijken. O+ George Peppard _O_ O+
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
pi_98368296
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 22:04 schreef Eenskijken het volgende:
equilibrium.. was net op tv. Wat een kutfilm zeg, ben ook na 30 minuten ook 10 minuten eventjes in slaap gevallen omdat het zo saai was. Daarna toch weer opgepakt maar nee, echt een kutbaggerfilm.

1/10.
Hmm ik heb die film een 8,5 gegeven volgens mij, vond hem wel goed!

Gisteren Hangover 2 gezien, zoals iedereen al zegt kan hij lang niet tippen aan deel 1, toch wil ik hem niet helemaal afkraken, want het is verder "gewoon" een leuke film.

7.
pi_98368701
Flushed Away
ja, die was wel leuk, mede door het design van de personages met klei.
en wat verwijzingen naar andere animatiefilms
7.5/10

Bee Movie
Pratende beesten, hoewel ik daar normaal niet zoveel tegen heb, vond ik deze eigenlijk een beetje vervelend/irritant uitgewerkt..
kom op: een bij die praat met een mens :{
desondanks wassie toch best leuk
6.9/10
  zondag 19 juni 2011 @ 14:02:48 #156
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_98369160
Tropa de Elite 2 - O Inimigo Agora É Outro
Het verhaal speelt zich 13 jaar na het eerste deel af. Kapitein Nascimento wordt geconfronteerd met nieuwe vijanden: de milities, corrupte politieagenten die zich opdringen bij de bevolking van de sloppenwijken. Wanneer hij in aanraking komt met het 'systeem' dat Rio de Janeiro controleert komt hij er achter dat het probleem veel groter is dan hij dacht. Maar dat is niet alles. Hij moet omgaan met de uitdaging van een stad die gedomineerd wordt door criminaliteit in combinatie met de constante bezorgdheid over een puberende zoon. Wanneer zijn persoonlijke en professionele wereld botsen is het resultaat explosief.

Ik heb deel één nog niet gezien maar aangezien een vriend zei dat ik deze film moest kijken en ik het mij vanochtend opeens weer herinnerde, heb ik eerst deel twee bekeken.

Ik vind de sfeer erg goed neergezet in de film, de acteurs doen goed hun werk en ik vind de close-ups van de liquidaties (soms best grof en realistisch) ook erg goed gedaan. Ik vind het mooi hoe ze laten zien hoe de corruptie in een stad er soms aan toe kan gaan, en zowel de politieke kant als de kant van de politie en militia laten zien. Ik had graag een wat 'gewelddadiger' einde gezien maar ik vond de laatste scene in het ziekenhuis ook wel erg passend.

IMDb: 8.4/10
Mijn cijfer:8.5/10
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  zondag 19 juni 2011 @ 14:06:50 #157
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_98369308
Ik heb de film Black Swan een paar dagen terug ook gekeken, alleen moet ik tot mijn schaamte bekennen dat ik het einde niet begreep. Zal het even in een spoilertje zetten, reageren ook in spoilers :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit, dus.
  zondag 19 juni 2011 @ 14:07:50 #158
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_98369334
Tropa de Elite deel 2 is beter dan deel 1. Deel 1 is vooral 'dom schietwerk', deel 2 is meer een doordachte crime/thriller met politieke intrigues. Het hoge IMDB-cijfer is terecht, fantastische film.

Aanrader voor mensen die van actiefilms houden!
  zondag 19 juni 2011 @ 14:11:56 #159
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_98369502
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 14:07 schreef SnuggLe het volgende:
Tropa de Elite deel 2 is beter dan deel 1. Deel 1 is vooral 'dom schietwerk', deel 2 is meer een doordachte crime/thriller met politieke intrigues. Het hoge IMDB-cijfer is terecht, fantastische film.

Aanrader voor mensen die van actiefilms houden!
Deel 1 was echt wel meer dan simpel dom schietwerk.Er zat ook heel veel politiek achter. Achtergrond over het leven in de sloppenwijken en het werk van de politie enzo.
  zondag 19 juni 2011 @ 14:14:52 #160
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_98369591
Ik vond ze allebei nogal gelijkwaardig eigenlijk. Goede films, maar voor mij persoonlijk toch net iets te rommelig om het echt toppers te vinden.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zondag 19 juni 2011 @ 14:15:26 #161
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_98369614
Ik moet deel één dan ook maar snel kijken.

Wat vond je er rommelig aan?
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_98369738
quote:
14s.gif Op zondag 19 juni 2011 14:06 schreef Buitendam het volgende:
Ik heb de film Black Swan een paar dagen terug ook gekeken, alleen moet ik tot mijn schaamte bekennen dat ik het einde niet begreep. Zal het even in een spoilertje zetten, reageren ook in spoilers :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is nou juist de hele vraag!
SPOILER
  zondag 19 juni 2011 @ 14:23:32 #163
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_98369899
quote:
14s.gif Op zondag 19 juni 2011 14:15 schreef boem-dikkie het volgende:
Ik moet deel één dan ook maar snel kijken.

Wat vond je er rommelig aan?
Ik vond het qua structuur en camerawerk (ik ben dat schokkerig ADD "realistisch" camerawerk zo ontzettend beu) erg chaotisch, waardoor het erg lang duurde vooraleer ik echt in het verhaal zat. Al geldt dit vooral voor deel 1, bij deel 2 was het al iets beter.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zondag 19 juni 2011 @ 14:28:13 #164
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_98370089
quote:

SPOILER
Zelf ga ik voor de 2e uitleg.
SPOILER
  zondag 19 juni 2011 @ 14:57:05 #165
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_98371164
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 14:28 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Zelf ga ik voor de 2e uitleg.
SPOILER
Die tweede optie lijkt me inderdaad het meest logisch. Mooie film.
Dit, dus.
pi_98371207
quote:
2s.gif Op zondag 19 juni 2011 14:23 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Ik vond het qua structuur en camerawerk (ik ben dat schokkerig ADD "realistisch" camerawerk zo ontzettend beu) erg chaotisch, waardoor het erg lang duurde vooraleer ik echt in het verhaal zat. Al geldt dit vooral voor deel 1, bij deel 2 was het al iets beter.
Ik erger me altijd aan films waar de camera tijdens een shot snel in en uitzoomt. Zzzt zzzt... soms ook nog even dat scherpstellen, zooo irritant. :P
  zondag 19 juni 2011 @ 15:26:23 #167
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_98372157
Vrijdag op tv gezien:

Grease
Voor de 100.000e keer gezien maar ik vind `m nog steeds geweldig. Iedere keer opnieuw kan ik er van genieten, ook al ken ik `m van voor tot achter van buiten.
Heerlijk.

IMDB Cijfer: 7,0/10
Mijn Cijfer: 9,0/10

En, eindelijk, gisteren in de bioscoop gezien:
X-Men: First Class
Van alle films die dit jaar, en vooral deze zomer, uitkomen is `t deze waar ik het meest naar uitkeek. Aangezien Matthew Vaughn me tot nu toe met nog geen van z`n films had teleurgesteld en de trailers er erg goed zagen kon ik niet wachten tot ie eindelijk werd uitgebracht. En ook nu stelde Vaughn niet teleur.

Op ingenieuze wijze mengt hij de wereld geschiedenis, en dan de Cuba crisis in `t bijzonder, met het ontstaansverhaal van de X-Men. Vanaf het begin zit `t al gelijk goed met de actie, is het tempo hoog en dat wordt volgehouden tot aan `t einde. Ook gaat het verhaal iets dieper dan we normaal zien bij een blockbuster, al krijgen we opnieuw het inmiddels uitgekauwde thema "accepteer jezelf zoals je bent en trek je niets van anderen aan" voorgeschoteld.
De manieren waarop X-Men die we allemaal kennen tot stand komen zijn ook goed gevonden en uitgewerkt.

Over het algemeen zijn de special effects dik in orde, al leek het op sommige momenten (vooral bij de "grote" effecten zoals ontploffingen) alsof ze nog niet "af" waren. Terwijl de kleinere effecten, zoals de mutanten, er erg goed uitzagen.
De cast is erg sterk waarbij vooral held Michael Fassbender er met kop en schouders bovenuit. Ook maakt Kevin Bacon een opmerkelijke comeback als de slechterik.

Zo bewijst Vaughn opnieuw, nadat hij dat vorig jaar al deed met Kick-Ass, dat hij weet hoe hij zijn publiek een sterke blockbuster moet voorschotelen.
Sinds zijn debuut met Layer Cake is hij ver gekomen en treedt met X-Men: First Class definitief toe tot de A-list van Hollywood.

IMDB Cijfer: 8,1/10
Mijn Cijfer: 8,5/10
  zondag 19 juni 2011 @ 17:43:47 #168
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_98377583
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 14:11 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Deel 1 was echt wel meer dan simpel dom schietwerk.Er zat ook heel veel politiek achter. Achtergrond over het leven in de sloppenwijken en het werk van de politie enzo.
Je hebt een punt, het was iets meer, vandaar ook voor deel 1 een hoog cijfer. Maar deel 2 steekt er voor mij ver boven uit.
  zondag 19 juni 2011 @ 18:08:31 #169
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_98378369
Cedar Rapids

Verzekeringsagent gaat naar een een conventie en wordt daar vrienden met zijn kamergenoten. Alweer zo een komedie waar ik meer van verwacht had, net als Hall Pass en Your Highness. Er zitten wel wat geslaagde scenes in maar écht hilarisch wordt het nooit. Leuk dat 'Senator Clay 'Shiiiiiit' Davis van The Wire erin meespeelt en dat hijzelf eraan refereert maar dat komt erg geforceerd over, zoals zijn rol ( op één scene na) ook weinig toevoegt.

Waar blijven de écht hilarische komedies de laatste tijd?

6.2
  zondag 19 juni 2011 @ 19:02:39 #170
332861 MrBarros
intens en verfijnd van smaak
pi_98380113
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 18:08 schreef planethugo het volgende:
Cedar Rapids
[ afbeelding ]
Verzekeringsagent gaat naar een een conventie en wordt daar vrienden met zijn kamergenoten. Alweer zo een komedie waar ik meer van verwacht had, net als Hall Pass en Your Highness. Er zitten wel wat geslaagde scenes in maar écht hilarisch wordt het nooit. Leuk dat 'Senator Clay 'Shiiiiiit' Davis van The Wire erin meespeelt en dat hijzelf eraan refereert maar dat komt erg geforceerd over, zoals zijn rol ( op één scene na) ook weinig toevoegt.

Waar blijven de écht hilarische komedies de laatste tijd?

6.2
Ken je nog écht hilarische komedies dan? ik ken er nml maar weinig. :(
  zondag 19 juni 2011 @ 19:05:14 #171
301663 The_Eye
For his eyes are on the ways o
pi_98380193
The Way Back (2010).

Een aantal gevangenen weet tijdens de Tweede Wereldoorlog te ontsnappen uit een strafkamp in Siberië en begint aan een lange tocht naar de vrijheid. Deze tocht vol ontberingen voert hen van het koude Siberië via de Gobiwoestijn naar de Himalaya en India en zal zo'n 6400 kilometer bedragen.

Best aardig.
pi_98380444
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 19:05 schreef The_Eye het volgende:
The Way Back (2010).

Een aantal gevangenen weet tijdens de Tweede Wereldoorlog te ontsnappen uit een strafkamp in Siberië en begint aan een lange tocht naar de vrijheid. Deze tocht vol ontberingen voert hen van het koude Siberië via de Gobiwoestijn naar de Himalaya en India en zal zo'n 6400 kilometer bedragen.

Best aardig.
heb deze wel gezien, hoe eindigde deze ook alweer?
pi_98380789
quote:

SPOILER
SPOILER

[ Bericht 16% gewijzigd door Doranpowerrr op 19-06-2011 19:34:21 ]
  zondag 19 juni 2011 @ 19:36:45 #174
301663 The_Eye
For his eyes are on the ways o
pi_98381397
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 19:12 schreef dan13lv het volgende:

[..]

heb deze wel gezien, hoe eindigde deze ook alweer?
SPOILER
  zondag 19 juni 2011 @ 21:31:25 #175
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_98387537
Oh, en mag ik Reign over Me hier nog eens onder de aandacht brengen? Kwam ik net tegen, toen ik mijn oude filmverzameling keek. Valt niet onder de noemer hierboven, maar vond ik echt een zeer zeer indrukwekkende film, die ik niet kende toen ik hem keek. Verraste me zeer!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')