abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98142629

Hoe te posten in dit topic :?
Simpel! Zet de titel van de zojuist gekeken film neer, al dan niet bold plus IMDb-linkje. Vervolgens een mooie filmposter of frappant screenshot (geen gele kikkers of Moviemeterplaatjes!) en daaronder een verhaaltje wat je nu zo gaaf of niet gaaf aan de film vindt. Let op: controversiële meningen worden ten zeerste gewaardeerd! Ter afsluiting geef je de film nog de waardering in of sterren of een cijfer van 1 tot en met 10. Of je doet toch iets heel anders, dat mag ook.

Meningen en vragen over het plot dienen gemarkeerd te worden met de spoiler-tag zodat je voor anderen de film niet verpest, als men ooit besluit de film nog eens te kijken :).

Dat we elkaar mogen aansteken tot het kijken van elkaars filmkeuze ^O^

Vorige topics:
CLXIII | CLXII | CLXI | CLXII | CLXIII
CLX | CLIX | CLVIII | CLVII | CLVI | CLV | CLIV | CLIII | CLII | CLI
CL | CXLIX | CXLVIII | CXLVII | CXLVI | CXLV | CXLIV | CXLIII | CXLII | CXLI
CXL | CXXXIX | CXXXVIII | CXXXVII | CXXXVI | CXXXV | CXXXIV | CXXXIII | CXXXII | CXXXI
CXXX | CXXIX | CXXVIII | CXXVII | CXXVI | CXXV | CXXIV | CXXIII | CXXII | CXXI
CXX | CXVIX | CXVIII | CXVII | CXVI | CXV | CXIV | CXIII | CXII | CXI
CX | CIX | CVIII | CVII | CVI | CV | CIV | CIII | CII | CI
C | XCIX | XCVIII | XCVII | XCVI | XCV | XCIV | XCIII | XCII | XCI
XC | LXXXIX | LXXXVIII | LXXXVII | LXXXVI | LXXXV | LXXXIV | LXXXIII | LXXXII | LXXXI
LXXX | LXXIX | LXXVIII | LXXVII | LXXVI | LXXV | LXXIV | LXXIII | LXXII | LXXI
LXX | LXIX | LXVIII | LXVII | LXVI | LXV | LXIV | LXIII | LXII | LXI
LX | LIX | LVIII | LVII | LVI | LV | LIV | LIII | LII | LI
L | IL | XLVIII | XLVII | XLVI | XLV | XLIV | XLIII | XLII | XLI
XL | XXXIX | XXXVIII | XXXVII | XXXVI | XXXV | XXXIV | XXXIII | XXXII | XXXI
XXX | XXIX | XXVIII | XXVII | XXVI | XXV | XXIV | XXIII | XXII | XXI
XX | XIX | XVIII | XVII | XVI | XV | XIV | XIII | XII | XI
X | IX | VIII | VII | VI | V | IV | III | II | I

Wijzigingen/toevoegingen aan deze OP zijn welkom! Omdat ik dit topic niet elke dag lees kan je het beste een PM doen naar donroyco
pi_98142680
A bugs Life
Animatie over een groep mieren die geterroriseerd worden door sprinkhanen
geinig gedaan, maar geen spectaculaire actie/plottwist of wat dan ook
gewoon prima:
7/10

hoop dat de OP goed is :P
pi_98142868
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 00:19 schreef mschol het volgende:
A bugs Life
Animatie over een groep mieren die geterroriseerd worden door sprinkhanen
geinig gedaan, maar geen spectaculaire actie/plottwist of wat dan ook
gewoon prima:
7/10

hoop dat de OP goed is :P
Volgens mij prima :) ik kan glass niet vinden btw... Kan iemand mij helpen hieraan te komen?
pi_98143284
2010: Moby Dick.
http://www.imdb.com/title/tt1694508/

Het klassieke verhaal aangepast voor de moderne tijd: Kapitein Ahab jaagt met zijn nucleaire onderzeeboot op een 150 meter lange prehistorische walvis.
Zo slecht dat Herman Melville zich omdraait in zijn graf!

De 2.7 op imdb is wat mij betreft nog hoog gegrepen; een 1 is meer op zijn plaats.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 00:42:39 #5
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_98143299
The Tree of Life (2011, VS, Terrence Malick)
Net terug van The Tree of Life en ik weet eigenlijk nog niet goed wat ik ervan vind. Aan de ene kant vond ik het een mooie, serene en ontroerende film, anderzijds vond ik het allemaal wel erg pretentieus.
Dat geldt vooral voor het nu al befaamde gedeelte met de ontstaansgeschiedenis van het heelal en leven op aarde. Ik zat te wachten tot er een moment zou komen, dat het kwartje bij me zou vallen. Waardoor die scene's met terugwerkende kracht nut en/of impact zouden blijken te hebben. Maar dat bleef uit, waardoor het voor mij allemaal erg leeg bleef. Ook het einde
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
wist mij niet emotioneel te raken noch zette het me aan tot een diep nadenken.
Wat ik wel heel goed en mooi vond aan de film was het "normale" gedeelte, het grote gedeelte van het verhaal over de opgroeiende jongen en vooral de invloed van z'n strenge vader en liefhebbende moeder daarin. Hier volgt Malick weer heel goed het advies op van de oude Hitchcock, "Show, don't tell." Hierin laat hij zien wat er gebeurt zonder uit te leggen. Geeft hij ons met maar heel weinig dialogen wel gevormde gelaagde realistische karakters. In dit gedeelte kon ik wel wat met het thema van de strijd van de jongen tussen "de weg van de natuur" en "de weg van genade". Gesymboliseerd door respectievelijk z'n vader en moeder. Al vind ik het te simpel om de vader alleen als slecht en de moeder als goed te zien. De vader heeft duidelijk wel degelijk ook veel liefde voor z'n zonen en de moeder lijkt weinig te protesteren tegen de harde hand van pa. Bij
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
moest ik wel een traantje laten.
Het ziet er allemaal weer heel mooi uit. Door het gebruik van de juiste klassieke kerkmuziek en het gefluister van vragen over God en leven maakt het allemaal heel sereen. Het is één van de meest spirituele films die ik ken.
Ik ga iets (voor mijn doen) heel bijzonders doen en de film geen cijfer geven. Want ik heb geen flauw idee welk cijfer dat zou moeten zijn. Aan de ene kant is het een onvoldoende, aan de andere kant een negen. Maar dat maakt nou ook weer niet dat het totaal het gemiddelde is. Misschien dat ik er later als de film wat gezakt is erop terug kom.
pi_98144153
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 00:42 schreef Ferry_76 het volgende:
2010: Moby Dick.
http://www.imdb.com/title/tt1694508/

Het klassieke verhaal aangepast voor de moderne tijd: Kapitein Ahab jaagt met zijn nucleaire onderzeeboot op een 150 meter lange prehistorische walvis.
Zo slecht dat Herman Melville zich omdraait in zijn graf!

De 2.7 op imdb is wat mij betreft nog hoog gegrepen; een 1 is meer op zijn plaats.
ah een must see dus.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 01:52:40 #7
305862 Habberbal
Eindeloos variabel!
pi_98144673
Net The Social Network gezien. Toffe film!
We did this once.
We did this twice.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 02:01:16 #8
332861 MrBarros
intens en verfijnd van smaak
pi_98144797
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 01:23 schreef mschol het volgende:

[..]

ah een must see dus.
Krijg eigenlijk wel een gevoel van nieuwsgierigheid voor films die ZO laag scoren... Is weer eens wat anders dan een 6-7tje. =) Want hoe slecht moet een film kunnen zijn dat ie een 1 scoort.. ;)

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 01:52 schreef Habberbal het volgende:
Net The Social Network gezien. Toffe film!
Mee eens, die zit bij mij wel in de top 20. Ook al is het alleen maar op de manier dat Mark Zuckerberg speelt en lekker door heel die film lult. :P Hij kijkt echt prima weg, verhaallijn is ook in orde.
pi_98146617
The Eagle

Niet slecht, maar ook niet supergoed ofzo.
pi_98146651
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 02:01 schreef MrBarros het volgende:
Mee eens, die zit bij mij wel in de top 20. Ook al is het alleen maar op de manier dat Mark Zuckerberg speelt en lekker door heel die film lult. :P Hij kijkt echt prima weg, verhaallijn is ook in orde.
_O_
pi_98147232
Hij is al vaker genoemd:
Source Code
http://www.imdb.com/title/tt0945513/

Ik vond het een spannende, boeiende en sympathieke film.
Een 8

(mijn recensie)

[ Bericht 10% gewijzigd door sverbern op 14-06-2011 09:51:28 ]
pi_98147867

Paul

quote:
Graeme Willy (Simon Pegg) en Clive Gollings (Nick Frost) zijn twee Britse nerds die na lang sparen eindelijk een road trip door Amerika maken. De uitgestippelde route gaat langs alle beroemde plekken waar zich 'buitenaardse' dingen hebben afgespeeld: van de mysterieuze 'UFO-hangar' Area 51 tot de stad Roswell, waar in 1947 vliegende schotels gesignaleerd werden. Een wild avontuur is echter onvermijdelijk wanneer het duo langs de kant van de weg het ruimtemannetje Paul (stem van Seth Rogen) tegen het lijf loopt. Paul is ontsnapt uit een militaire basis en vraagt Graeme en Clive om hulp. Kunnen zij Paul terug naar zijn moederschip brengen voordat een drietal koelbloedige FBI-agenten hem kan oppakken..?

Leuk film maar had hem toch iets grappiger verwacht. Paul was goed geanimeerd. Verhaal was een beetje cheezy en het einde kan je al makkelijk raden. Maar hij keek lekker weg. een 6.5
pi_98147877
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 09:12 schreef sverbern het volgende:
Hij is al vaker genoemd:
Source Code

[ afbeelding ]

Ik vond het een spannende, boeiende en sympathieke film.
Een 8

(mijn recensie)
Die ga ik vanavond maar eens kijken. Lijkt me een leuke film....
  dinsdag 14 juni 2011 @ 10:25:17 #14
277865 Sejt
Ondertitel
pi_98148742
Leuk dat er toch nog best veel zijn die Drazic en Anita (en Jack) herkennen :D

Ik heb ook alle seizoenen van HBH. Blijft geweldig, zelfs na zoveel jaar. Anita :9
I love my mispoken words.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 10:31:04 #15
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_98148866
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 00:42 schreef Lonewolf2003 het volgende:
The Tree of Life (2011, VS, Terrence Malick)
Net terug van The Tree of Life en ik weet eigenlijk nog niet goed wat ik ervan vind. Aan de ene kant vond ik het een mooie, serene en ontroerende film, anderzijds vond ik het allemaal wel erg pretentieus.
Dat geldt vooral voor het nu al befaamde gedeelte met de ontstaansgeschiedenis van het heelal en leven op aarde. Ik zat te wachten tot er een moment zou komen, dat het kwartje bij me zou vallen. Waardoor die scene's met terugwerkende kracht nut en/of impact zouden blijken te hebben. Maar dat bleef uit, waardoor het voor mij allemaal erg leeg bleef. Ook het einde
SPOILER
wist mij niet emotioneel te raken noch zette het me aan tot een diep nadenken.
Wat ik wel heel goed en mooi vond aan de film was het "normale" gedeelte, het grote gedeelte van het verhaal over de opgroeiende jongen en vooral de invloed van z'n strenge vader en liefhebbende moeder daarin. Hier volgt Malick weer heel goed het advies op van de oude Hitchcock, "Show, don't tell." Hierin laat hij zien wat er gebeurt zonder uit te leggen. Geeft hij ons met maar heel weinig dialogen wel gevormde gelaagde realistische karakters. In dit gedeelte kon ik wel wat met het thema van de strijd van de jongen tussen "de weg van de natuur" en "de weg van genade". Gesymboliseerd door respectievelijk z'n vader en moeder. Al vind ik het te simpel om de vader alleen als slecht en de moeder als goed te zien. De vader heeft duidelijk wel degelijk ook veel liefde voor z'n zonen en de moeder lijkt weinig te protesteren tegen de harde hand van pa. Bij
SPOILER
moest ik wel een traantje laten.
Het ziet er allemaal weer heel mooi uit. Door het gebruik van de juiste klassieke kerkmuziek en het gefluister van vragen over God en leven maakt het allemaal heel sereen. Het is één van de meest spirituele films die ik ken.
Ik ga iets (voor mijn doen) heel bijzonders doen en de film geen cijfer geven. Want ik heb geen flauw idee welk cijfer dat zou moeten zijn. Aan de ene kant is het een onvoldoende, aan de andere kant een negen. Maar dat maakt nou ook weer niet dat het totaal het gemiddelde is. Misschien dat ik er later als de film wat gezakt is erop terug kom.
Hoe lang duurt het ontstaan van de aarde dan? dan mag evt in spoiler ;)
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_98149614
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 00:25 schreef resque het volgende:

[..]

Volgens mij prima :) ik kan glass niet vinden btw... Kan iemand mij helpen hieraan te komen?
Ik heb gewoon gegoogled op "glass short film en toen vond ik dit, gewoon fullscreen te bekijken.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_98149819
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 11:05 schreef Karstman het volgende:

[..]

Ik heb gewoon gegoogled op "glass short film en toen vond ik dit, gewoon fullscreen te bekijken.
Thnx! Gaan we vanavond even kijken. Misschien dat ik HBH kriebels ga krijgen en weer opnieuw begin aan de serie :P
  dinsdag 14 juni 2011 @ 11:36:53 #18
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_98150535
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 10:31 schreef One_conundrum het volgende:

[..]

Hoe lang duurt het ontstaan van de aarde dan? dan mag evt in spoiler ;)
Geen idee eigenlijk. Denk een kwartier ofzo. Maar het leek iig eeuwen te duren.
pi_98152047
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 02:01 schreef MrBarros het volgende:
Krijg eigenlijk wel een gevoel van nieuwsgierigheid voor films die ZO laag scoren... Is weer eens wat anders dan een 6-7tje. =) Want hoe slecht moet een film kunnen zijn dat ie een 1 scoort.. ;)
Precies, ik had een vermoeden toen ik de hoes zag, maar het bleek dus nog erger te zijn!

Alleen al dat Ahab door de burgermeester uit Spin City gespeeld wordt zeg al wel genoeg denk ik. De computer effecten zijn slecht uitgevoerd (Zie ook de trailer op Imdb) en het verhaal heeft slechts een paar pijnlijk geforceerde raakvlakken met het origineel. Het moment in de film dat

SPOILER
zeek ik bijna in mijn broek van het lachen..
pi_98152443
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 11:05 schreef Karstman het volgende:

[..]

staat ook op youtube:
kan je m mobiel bekijken :P
pi_98153827
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 12:39 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

staat ook op youtube:
kan je m mobiel bekijken :P
Jeej! even proberen haha, toch geen ruk te doen op werk :P
  dinsdag 14 juni 2011 @ 13:36:46 #23
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_98154340
Van het weekend naar de musical "La Cage Aux Folles" geweest, en ik kreeg meteen zin om "The Birdcage" weer eens te kijken.
Heel kort: 2 homo's met een travestietencabaret-club hebben een zoon die wil gaan trouwen met de dochter van een zeer conservatieve politicus.

Leuke grappen, lekker vlot, niet te lang en een heerlijk over-the-top Nathan Lane als hysterische dragqueen.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_98154354
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 13:25 schreef jimjim1983 het volgende:
hij is niks aan hoor :P
Well that was a waste of time....
pi_98154492
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 13:37 schreef resque het volgende:

[..]

Well that was a waste of time....
deze kijken om het goed te maken:
pi_98154714
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 13:40 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

deze kijken om het goed te maken:
haha die is wel leuk ja! :) thnx!
pi_98154780
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 13:47 schreef resque het volgende:

[..]

haha die is wel leuk ja! :) thnx!
heb nog een paar andere toffe shorts op mn blog staan mocht je geinteresseerd zijn (wel voornamelijk animatie):
http://inlovi.blogspot.com/search/label/short
sorry voor de spam :@
  dinsdag 14 juni 2011 @ 14:44:07 #28
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_98156519
Wat films uit de laatste weken:

The Tunnel (2011)
Zoveelste variant van de "found footage" film zoals la [REC], Blair Witch, Cloverfield... deze keer uit Australië. Er bevinden zich een hoop tunnels onder Sydney waarbij blijkbaar daklozen wonen en die beginnen te verdwijnen. Een filmcrew gaat op onderzoek uit en komt er uiteraard "iets" tegen. Erg origineel is 't niet, maar ik vond hem wel spannend met sporadisch geslaagde schrikmomenten. Op zich wel een aanrader voor fans van dit subgenre.

Arigatô-san (1936)
De Engelstalige titel is Mr. Thank You. De film gaat over een bus die heen en weer rijdt tussen Tokyo en Izu door allerlei mooie landschappen. De film is aaneenschakeling van passagiers die op de bus stappen en elk hun eigen verhaal verhaal doen. Het enige verhaal waarnaar regelmatig wordt teruggekeerd (de rode draad), draait rond een moeder en dochter, waarbij de dochter "verkocht" wordt aan een bordeel om toch maar aan geld te raken. Al bij al wel een prettig en vrij luchtig filmpje dat rustig verder kabbelt. Nauwelijks een must-see, maar toch sympathiek. De titel slaat trouwens op de chauffeur, die zegt telkens Arigato wanneer iemand hem weer laat passeren op een smal bergpad.

SPL (2005)
Films van Wilson Yip met Donnie Yen in de hoofdrol vind ik wel tof en ook deze kan ik wel waarderen. De politie van Hong Kong heeft problemen met een crimelord en moet zich zelfs tot criminaliteit verlagen om hem te pakken te krijgen. Donnie Yen doet daar uiteraard niet aan mee en trapt een hele film door lustig mensen in elkaar, want daar is hij nu eenmaal goed in. Wat volgt is een harde misdaadthriller die sporadisch aan Exiled doet denken (maar dan wel minder goed). De crimelord wordt trouwens gespeeld door Sammo Hung, vroeger zelf een actieheld en nu nog steeds verrassend snel voor zijn ondertussen indrukwekkende omvang.

The Patsy (1928)
Ik had zin in wat oude troep, dus waarom geen stille film? De hoofdrolspeelster in deze film wordt eigenlijk haar hele leven al gepest door haar moeder en zus, de enige die haar normaal behandelt, is haar vader. Dan wordt ze verliefd op de verloofde van haar zus en uiteraard leidt dat tot de nodige misverstanden. Ik vond deze film verrassend grappig voor 80 jaar oude humor, vooral dankzij hoofdrolspeelster Marion Davies. Die werd ooit weggelachen als talentloos trutje dat alleen maar rollen vond omdat ze de minnares van William Randolph Hearst (de inspiratie voor Citizen Kane) was, maar daar ben ik het dus niet mee eens, ze had iig. een goede komische timing.

Fighting (2009)
Aha, een film met mijn favoriete pispaal Channing Tatum. Channing speelt in deze film een arme jongen die plots geld kan gaan verdienen met straatgevechten. Channing is zelfs zo arm dat hij zich niet eens een persoonlijkheid of wat uitstraling kan veroorloven ;(. Gelukkig kan hij vechten... Nou ja, zijn "vechtstijl" is niet meteen overtuigend (zelfs dat kan hij niet :')), dus het is elke keer weer bizar dat hij maar blijft winnen, aangezien de andere kerel hem in mekaar lijkt te timmeren. Jammer dat Terrence Howard in dit soort troep moet meedoen.

Le maman et la putain
Dit schijnt een meesterwerk van de Nouvelle Vague te zijn. Nu moet ik toegeven dat ik zelf geen Nouvelle Vague fan ben, vooral omdat het een strekking is die zich zogezegd verzet tegen filmcliché's, maar eigenlijk zelf niet clichématiger in elkaar kon zitten. Ook hier hebben we weer zo'n zelfvoldane, egocentrische en uiteraard werkloze hoofdrolspeler die monoloog na monoloog opzet met pseudo-diepzinnige en geforceerde platitudes en daardoor plots onweerstaanbaar blijkt voor Franse vrouwen. OK, af en toe had hij wel eens iets interessants te vertellen, maar drie en een half uur van dat gedoe is toch minstens anderhalf uur te veel (al heb ik minder vaak op de klok gekeken dan verwacht). Deze film betekende blijkbaar het begin van het einde van de Nouvelle Vague, daarvoor kan ik hem alleen maar waarderen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 15:21:39 #29
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_98157965
The tunnel is legaal te downloaden via o.a. de site zelf

http://www.thetunnelmovie.net/
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_98160783
Gangsterboys

Net gekeken (nouja hij is nog niet afgelopen zelfs).
Zeer slechte film, rare verhaallijn, slechte acteurs.
Fucking irritant ook dat Yes-r de hele tijd gaat rappen en dat al zijn
maatjes uit de nl rapscene ook een rolletje hebben (fouradi, soesi b,
ruben v party squad, salah edin (enige goede rapper in dit rijtje)).
Slechtste film die ik in tijden heb gezien.
pi_98161996
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 16:22 schreef Varkensbiefstuk het volgende:
Gangsterboys

Net gekeken (nouja hij is nog niet afgelopen zelfs).
Zeer slechte film, rare verhaallijn, slechte acteurs.
Fucking irritant ook dat Yes-r de hele tijd gaat rappen en dat al zijn
maatjes uit de nl rapscene ook een rolletje hebben (fouradi, soesi b,
ruben v party squad, salah edin (enige goede rapper in dit rijtje)).
Slechtste film die ik in tijden heb gezien.
wat raar, had er echt hele hoge verwachtingen van.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 16:56:54 #32
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_98162141
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 16:53 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

wat raar, had er echt hele hoge verwachtingen van.
Ik ook :')
Dit, dus.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 17:04:39 #33
202421 Mr_DG
Areeverdairchee
pi_98162493
Crash

Verschillende verhaallijnen lopen in en door elkaar gedurende twee dagen in Los Angeles.
Een beetje jammer deze film; teveel matige acteurs en actrices, alle clichés over racisme worden weer uit de kast getrokken en uiteindelijk een verhaal dat weer typisch Amerikaans afloopt.
Ik snap ook niet waarvoor deze film een 8,0 op Imdb krijgt. Ik geef de film een 6,0
“Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today.”
pi_98163879
Misschien nog een keer kijken? Echt een toppertje hoor, Crash.

Dikke 8,5 destijds van mij.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 18:06:36 #35
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_98164854
Gaan we weer! Crash is gewoon een vieze valse sentimentele kutfilm.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_98164941
als Crash een liedje was dan zou het op skyradio worden gedraaid.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 18:12:01 #37
286575 Roces18
Chef de party
pi_98165014
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 18:06 schreef Falco het volgende:
Gaan we weer! Crash is gewoon een vieze valse sentimentele kutfilm.
haha precies ^O^
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_98165260
ik vond crash wel goed eigenlijk... :@
pi_98165613
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 18:18 schreef resque het volgende:
ik vond crash wel goed eigenlijk... :@
waarom?
pi_98165664
Kick-ass

Voor de 2e keer gezien, laatste keer was vorig jaar. Toentertijd gaf ik de film een 7, een leuke film met een matig verhaaltje en een goede dosis humor.
Nu het verhaal me al bekend was en ik eigenlijk de goede grappen al kende viel het me pas op hoe scherp en goed deze film is. Ook de tweede keer lag ik dubbel van het lachen, het is een film met tieners, maar de humor er in is net wat scherper, fouter en beter. Door zichzelf niet helemaal serieus te nemen krijg je een zeer leuke sfeer die het gedurende de hele film weet vast te houden.
Althans, op de momenten waar er humor is, want net zo snel als de humor komt wordt deze ook weer afgewisseld met snoeiharde actie. De eerste keer dat er een heftige actiescene komt (zo na 3 kwartier) verwacht je nog grappen tussendoor, maar die komen er niet. Dat wilt niet zeggen dat je zonder glimlach komt te zitten, de scènes zijn schitterend gedaan en de grofheid doet toch wel aan Tarantino's Kill Bill denken. Naarmate de film vordert wordt de film ook iets serieuzer, maar dit maakt het er niet minder om. Met name de laatste scene in een loods is een van de beste actiescènes die ik in een film heb gezien. Het einde is dan weer redelijk standaard met genoeg aansluiting voor een (uitgesteld) vervolg.
Dit pareltje geef ik nu een 9, een van de betere films die ik heb gezien.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 18:35:52 #41
202421 Mr_DG
Areeverdairchee
pi_98165975
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 17:38 schreef JDx het volgende:
Misschien nog een keer kijken? Echt een toppertje hoor, Crash.

Ik vond 1x wel genoeg moet ik zeggen...
“Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today.”
  dinsdag 14 juni 2011 @ 19:20:14 #42
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_98168015
Ik had twee mooie recensies geschreven, per ongeluk iets via google opgezocht in hetzelfde tabblad.. ik doe pijlte terug naar fok.. BOEM. wat ik heb geschreven is weg :{
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  dinsdag 14 juni 2011 @ 19:23:38 #43
286575 Roces18
Chef de party
pi_98168191
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 19:20 schreef Schenkstroop het volgende:
Ik had twee mooie recensies geschreven, per ongeluk iets via google opgezocht in hetzelfde tabblad.. ik doe pijlte terug naar fok.. BOEM. wat ik heb geschreven is weg :{
jaajaa :D
  dinsdag 14 juni 2011 @ 19:46:02 #44
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_98169443

|Limitless (2011)

Oordeel: De film was niet heel gek. Meestal erger ik me kapot aan bekende hollywood acteurs en de scripts. Maar de duurdere HW produkties blijken toch dat beetje meer kwaliteit te bezitten waardoor ik, door de oeverloze golf aan mooie mensen en semi-slimme punchlines en situatie-schetsen heen (de cliche's), toch geboeid blijf kijken.

steekwoorden: drugs, sci-fi, what-if, paccinoDe Niro, sharks

Mijn cijfer: 8
iMDB: 7.3

Stake Land

Oordeel: Deze was een aangename verassing. Als je geen hoge verwachtingen hebt (het is een B-film) valt hij echt reuze mee. Dat rondtrekken van het groepje mensen is ook niet langdradig of vervelend. het wordt goed afgewisseld met actie. Alleen het einde begreep ik niet zo. Die van Limitless trouwens ook niet.

steekwoorden: vampires, stakes, heroes, novice, drama, safe havens.

Mijn cijfer: 7.5
iMDB: 6.9

[ Bericht 0% gewijzigd door Schenkstroop op 15-06-2011 16:08:13 ]
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  dinsdag 14 juni 2011 @ 20:59:15 #45
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_98173802
Dat is De Niro :') .
2000 light years from home
  dinsdag 14 juni 2011 @ 21:05:13 #47
286575 Roces18
Chef de party
pi_98174229
Cedar Rapids [2011]

Tim Lippe (Helms) had vroeger grote dromen, maar hij woont al zijn hele leven in het saaie stadje Brown Valley, Wisonsin, met zijn verloofde Marcy Vanderhei (Sigourney Weaver). Tim's rustige leventje zal op zijn kop worden gezet als hij voor zijn werk moet afreizen naar een 'echte' stad, Cedar Rapids, Iowa, waar hij voor het eerst kennismaakt met de 'grote wereld'.

Uhm ja... Ed Helms draagt in deze film de hoofdrol die hij eigenlijk niet kan dragen. Hij is gewoon niet grappig en dat is het sleutelelement van deze film die ontbreekt. De film is ook erg voorspelbaar, je ziet alles van mijlen ver aankomen. John Reilly speelt altijd wel goed de idioot zo ook hier wat altijd vermakelijk is. Ik wou de films van Thomas Lennon zien en ik dacht dat hij hier een leuke rol in had maar schijn bedriegt hij is misschien 2 minuten in beeld geweest. Verder moet ik zeggen dat ik me er aardig mee heb vermaakt, maar deze film haalt bij lange na niet het niveau van films als superbad en dergelijke. Ed Helms is gewoon niet geschikt voor een hoofdrol.

6,5
  woensdag 15 juni 2011 @ 00:06:10 #48
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_98184952
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 18:28 schreef Adames het volgende:
Kick-ass
[ [url=http://4.bp.blogspot.com/_GthNC0edCcA/S_EZdRgf24I/AAAAAAAAAIc/rKG6fjS3ZVc/s1600/shut_up_kick-ass_poster.jpg]afbeelding
][/url]
Voor de 2e keer gezien, laatste keer was vorig jaar. Toentertijd gaf ik de film een 7, een leuke film met een matig verhaaltje en een goede dosis humor.
Nu het verhaal me al bekend was en ik eigenlijk de goede grappen al kende viel het me pas op hoe scherp en goed deze film is. Ook de tweede keer lag ik dubbel van het lachen, het is een film met tieners, maar de humor er in is net wat scherper, fouter en beter. Door zichzelf niet helemaal serieus te nemen krijg je een zeer leuke sfeer die het gedurende de hele film weet vast te houden.
Althans, op de momenten waar er humor is, want net zo snel als de humor komt wordt deze ook weer afgewisseld met snoeiharde actie. De eerste keer dat er een heftige actiescene komt (zo na 3 kwartier) verwacht je nog grappen tussendoor, maar die komen er niet. Dat wilt niet zeggen dat je zonder glimlach komt te zitten, de scènes zijn schitterend gedaan en de grofheid doet toch wel aan Tarantino's Kill Bill denken. Naarmate de film vordert wordt de film ook iets serieuzer, maar dit maakt het er niet minder om. Met name de laatste scene in een loods is een van de beste actiescènes die ik in een film heb gezien. Het einde is dan weer redelijk standaard met genoeg aansluiting voor een (uitgesteld) vervolg.
Dit pareltje geef ik nu een 9, een van de betere films die ik heb gezien.
Ik heb em net ook gezien, ik kan me wel vinden in je beoordeling.

Maar godver wat zitten er geniale verwijzingen in :D

SPOILER
  woensdag 15 juni 2011 @ 16:09:28 #49
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_98206078
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 21:04 schreef jimjim1983 het volgende:
En anders zou het Pacino zijn ;)
Ik haal die twee altijd door elkaar. zo ook George Cloony en Nicolas Cage.
pi_98206475
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 16:09 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Ik haal die twee altijd door elkaar. zo ook George Cloony en Nicolas Cage.
_O-
de niro en pacino kan ik nog enigszins voorstellen maar clooney en cage? :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')