Precies mijn gedachten toen ik deze film keek...... ik had hier ook veel meer van verwacht. Het verhaal is echt verzonnen door een crackhoer.quote:Op maandag 20 juni 2011 12:24 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Die vond ik echt vreselijk. Soms kom je een (al dan niet zwaar) gehypete film tegen die zo bespottelijk is dat je 't bijna als een belediging ervaart, Sucker Punch was er zo eentje voor mij. Ik had dat bijvoorbeeld ook bij Hostel.
Hoe slaag je er in godsnaam in om een film over aantrekkelijke tienermeisjes in strakke pakjes die het met machinegeweren en samuraizwaarden opnemen tegen draken en nazi's zo ontzettend saai te maken?
Heb deze gezien na een goede recensie in dit topic. En ik moet zeggen: Hele goede film! Ook het einde is echt spannend. Ik geef hem een 8/10quote:Het stel Paul en Diane Stanton heeft een ziek dochtertje Cloe, dat een longziekte heeft. Paul werkt als advocaat en wil graag dat hun dochtertje snel geholpen wordt voordat het te laat is. De donorwachtlijst lijkt eeuwig te duren en het stel hoort van een arts dat een bekende van het stel 7 jaar op de wachtlijst heeft gestaan, maar er toen ineens vanaf was. Zo komen ze erachter dat deze bekende een transplantatie in Mexico gehad heeft. Paul gaat op zoek in het corrupte Mexico, naar de dokter die dit mogelijk kan maken. Ondertussen gaat het bergafwaarts met hun dochter Cloe. Paul stelt alles in het werk om een,illegale, donor te vinden voor hun dochter. Gaat het hun lukken om hun dochtertje te redden?
saai? spektakel genoeg. Het slaat allemaal nergens op en het lijkt eerder een reclame voor een special effects bedrijf dan een film. Vooraf had ik daar ook meer van verwacht, totdat de eerste recensies binnenkwamen en nu mijn verwachtingspatroon op 0 stond. Dan kijkt het wellicht ook wat makkelijkerquote:Op maandag 20 juni 2011 12:24 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Die vond ik echt vreselijk. Soms kom je een (al dan niet zwaar) gehypete film tegen die zo bespottelijk is dat je 't bijna als een belediging ervaart, Sucker Punch was er zo eentje voor mij. Ik had dat bijvoorbeeld ook bij Hostel.
Hoe slaag je er in godsnaam in om een film over aantrekkelijke tienermeisjes in strakke pakjes die het met machinegeweren en samuraizwaarden opnemen tegen draken en nazi's zo ontzettend saai te maken?
Woah, echt wel een van mn favorieten! Dikke 9+ krijgt ie van mij.quote:Op maandag 20 juni 2011 09:53 schreef NutKees het volgende:
Sunshine (2007)
[ afbeelding ]
Missie naar de zon om het leven op aarde te verlengen, Naar mijn idee een behoorlijk goede sci-fi thriller, af en toe wordt het net iets teveel maar ik heb bijna de hele film op het puntje van m'n stoel gezeten. Heeft natuurlijk hier en daar wat momenten dat je denkt 'dat kan toch nooit', maar het geheel stak behoorlijk goed in elkaar. Deed me sterk denken aan Event Horizon, welke ik ook zeer geslaagd vond.
Mijn cijfer: 8/10 (imdb:7,3/10)
Ik vond het helemaal geen spektakel. Overdreven CGI die uit een half dozijn andere en betere films, anime's of videogames lijkt samengepikt, vormgegeven op telkens dezelfde wijze (flets covertje als soundtrack van heel veel slow-mo gedoe) en dan nog eens zo in het verhaal verwrongen dat het eigenlijk geen zak uitmaakt wat er nu juist in de scene gebeurt (want fantasie in fantasie in fantasie in dansroutine) en dan nog eens gebracht zonder enige vorm van humor of zelfrelativering. Ik vind de CGI hier trouwens ook gewoon lelijk (dus niet slecht, maar gewoon echt op een onaantrekkelijke manier kitscherig)quote:Op maandag 20 juni 2011 16:20 schreef planethugo het volgende:
[..]
saai? spektakel genoeg. Het slaat allemaal nergens op en het lijkt eerder een reclame voor een special effects bedrijf dan een film. Vooraf had ik daar ook meer van verwacht, totdat de eerste recensies binnenkwamen en nu mijn verwachtingspatroon op 0 stond. Dan kijkt het wellicht ook wat makkelijker
Die begint inderdaad heel sterk en boeiend, maar op een gegeven moment zakt de boel in en word het onduidelijk en zeer onlogisch.quote:Op maandag 20 juni 2011 18:43 schreef Mikkie het volgende:
The Source Code
Zat niet echt slecht in elkaar, maar de 7.7 van IMDb haal ik er niet uit. Onnodig vaag op het einde, waardoor je met een onbevredigd gevoel achterblijft.
Een 6. En een half, misschien.
dat is idd verontrustendquote:Op maandag 20 juni 2011 18:40 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Desalniettemin kan ik nog net begrijpen dat iemand bereid is op dit een zesje of zo te geven, maar op (bijvoorbeeld) Moviemeter wordt echt met tienen gegooid en wordt hij door sommigen uitgeroepen tot een absoluut hoogtepunt uit de filmgeschiedenis van visionair genie Snyder. Zoiets vind ik lichtjes verontrustend.
plaatje doet het niet..quote:Op maandag 20 juni 2011 22:04 schreef Serinde het volgende:
N.a.v. dit topic Limitless in mijn watchlist gezet![]()
Een film die volgens mij geen toelichting behoeft maar die ik tot mijn grote schaamte pas afgelopen weekend gezien heb:
[ afbeelding ]
Ik snap volkomen dat deze fimp op IMDB met 9,2/10 bovenaan de top 250 prijkt.
ik neem aan dat je het over de zwaar overgewaardeerde shawshank redemption hebt?quote:Op maandag 20 juni 2011 22:04 schreef Serinde het volgende:
N.a.v. dit topic Limitless in mijn watchlist gezet![]()
Een film die volgens mij geen toelichting behoeft maar die ik tot mijn grote schaamte pas afgelopen weekend gezien heb:
[ afbeelding ]
Ik snap volkomen dat deze fimp op IMDB met 9,2/10 bovenaan de top 250 prijkt.
omdat t in je cache staatquote:Op maandag 20 juni 2011 22:14 schreef Serinde het volgende:
Werkt hier wel en bij klikken op de link in je quote ook? Maar weggehaald![]()
quote:Op zondag 19 juni 2011 21:41 schreef El_Matador het volgende:
Blue Valentine
Wat een film!? Ik heb hem na een uur afgezet.
Hij stond al tijden op m'n watchlist, maar na deze post kan ik het niet langer uitstellen. Ik ben benieuwd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 16 juni 2011 22:48 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
Bedankt voor de review. Ik ga hem nu zeker niet kijken na al dat gelul hierboven.
Dan moet je toch The Thin Red Line gaan kijkenquote:Op zaterdag 18 juni 2011 23:04 schreef SnuggLe het volgende:
Days of Heaven
Oke, ik hoef dus geen Terrence Malick-films te gaan kijken. Hoeveel diepere lagen er wellicht in deze film kunnen zitten, ik vond het gewoon een trage film zondere goed acteerwerk of andere hoogtepunten. Saai zelfs, er gebeurde geen drol. En dan is de film ineens afgelopen.
Een 5.0, voor de mooie plaatjes nog dan. En dan meteen Badlands van de computer deleten en "Tree of Life" van mijn 'To Watch'-lijst schrappen.
Damn, ben er echt even stil van. Ik geef niet vaak een 9/10 bij de eerste keer kijken maar deze verdient 'm.quote:Op maandag 20 juni 2011 22:16 schreef picodealion het volgende:
[..]
Hij stond al tijden op m'n watchlist, maar na deze post kan ik het niet langer uitstellen. Ik ben benieuwd.
Vrij onbekende film, komt volgens mij ook niet in de bioscoop. Heb ook welgeteld 1 of 2 acteurs herkend.quote:A drama set centered around the war between Russia and Georgia, and focused on an American journalist, his cameraman, and a Georgian native who become caught in the crossfire.
Hoe kwam het relatiedrama op jou over als medeverse singlequote:Op dinsdag 21 juni 2011 02:25 schreef Dale. het volgende:
The Adjustment Bureau
Ontzettend rare film met ontzettend veel vragen, maar zeer vermakelijk.
Dat een complete rode lijn door de film was had ik niet verwacht, ik had uiteraard wel het 1 en ander verwacht qua love.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 02:31 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hoe kwam het relatiedrama op jou over als medeverse single?
quote:Op dinsdag 21 juni 2011 02:21 schreef Verbodsbord het volgende:
5 days of war/5 days of August(zie op internet verschillende titels voorbij komen)
http://www.imdb.com/title/tt1486193/
[..]
Heb ook welgeteld 1 of 2 acteurs herkend.
IMDB: 5,8
Mijn cijfer: 7,5
Doe dat nooit, die vind zelfs ik - als liefhebber van de trage film doorgaans - een trage kutfilm.quote:Op maandag 20 juni 2011 23:49 schreef Timo20 het volgende:
[..]
Dan moet je toch The Thin Red Line gaan kijken![]()
wie?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:22 schreef Bolter het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Rupert Friend, Emanuelle Chiquiri (oid), Richard Coyle en Dean Cain....
Als je even op imdb zou kijken zal zelfs jij ze herkennenquote:
Richard Coyle is van Prince of Persia en dergelijke en Dean Cain is superman. De rest ken ik verder ook niet.quote:
Mooi dat je hem zo goed vond! Ja, had ik dus ook. Het was vet confronterend, in een vol vliegtuig terwijl mijn eigen (ex)-relatieproblemen door mijn hoofd spookten.... Ik ga hem zeker nog es kijken! Een echt drama, netjes gedaan.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 01:20 schreef picodealion het volgende:
[..]
Damn, ben er echt even stil van. Ik geef niet vaak een 9/10 bij de eerste keer kijken maar deze verdient 'm.
ik ken ze allemaal wel maar het is toch niet zo raar als iemand ze niet herkent? het zijn geen grote acteurs ofzo.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:56 schreef Bolter het volgende:
[..]
Als je even op imdb zou kijken zal zelfs jij ze herkennen. Zie nu ook dat Heather Graham er ook in speelt, die ken je vast ook wel.
Leuke film inderdaadquote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:59 schreef El_Matador het volgende:
Garden State
Al eens gezien, deze heerlijke romantische comedy met een vertederende Nathalie Portman (wat een topactrice is dat toch!). Lekkere grappen, mooie scenes (iedereen aan de XTC en andere drugs) en leuk verhaaltje.
Een film die je lekker goed doet voelen elke keer als je hem kijkt.
8.5/10 (IMDB: 7.8/10)
Oke oke, ik herkende 4 mensen als ik erover nadenk.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:56 schreef Bolter het volgende:
[..]
Als je even op imdb zou kijken zal zelfs jij ze herkennen. Zie nu ook dat Heather Graham er ook in speelt, die ken je vast ook wel.
Maar goed heb me er verder aardig~ mee vermaakt dus de film krijgt een 6,5quote:Een simpele film die wel wat potentie heeft, maar qua uitwerking maar matig en standaard is. Het mist uitstraling, echte ontroering, sfeer en de komische noten komen ook niet echt over.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.melksommelier en vertrouwenspersoon fok
quote:Op dinsdag 21 juni 2011 16:30 schreef Roces18 het volgende:
Reign over Me
[ afbeelding ]
De film mist zo zijn sterke momenten en soms komt het ook langdradig over om een goede film te zijn. Adam Sandler is typisch getypecast hiervoor, zijn woede uitbarstingen komen in elke film van hem zo ongeveer voor dat elke acteur zijn plaats had kunnen innemen. Ook is er van zijn gezicht niet zo veel af te lezen qua emotie buiten blij of verdrietig zijn.
[..]
Maar goed heb me er verder aardig~ mee vermaakt dus de film krijgt een 6,5SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit, dus.
quote:Op dinsdag 21 juni 2011 17:22 schreef Buitendam het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@ Falco,
Welke Resident Evil bedoel je?melksommelier en vertrouwenspersoon fok
quote:Op dinsdag 21 juni 2011 18:26 schreef Roces18 het volgende:
[..]Gewoon de eerste. Ik verwacht trouwens dat ik bij de volgende delen ongeveer hetzelfde verhaaltje kan schrijven, maar dat terzijdeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@ Falco,
Welke Resident Evil bedoel je?.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
Trek dan nog maar een puntje van je cijfer af hoorquote:Op dinsdag 21 juni 2011 18:36 schreef Falco het volgende:
[..]
Gewoon de eerste. Ik verwacht trouwens dat ik bij de volgende delen ongeveer hetzelfde verhaaltje kan schrijven, maar dat terzijde.
Hehe, ik vond hem aan de andere kant echt leuk om te zien. Destijds 8,5 gegeven met deel 3 een 9.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 18:41 schreef picodealion het volgende:
[..]
Trek dan nog maar een puntje van je cijfer af hoor
Hmm misschien toch die andere delen dan eens zien. 1 vond ik wel prima, maar bij dit soort films verwacht je dat de delen daarna een beetje meeliften op de naam en kut zijn.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 19:19 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Hehe, ik vond hem aan de andere kant echt leuk om te zien. Destijds 8,5 gegeven met deel 3 een 9.
Maar deel 1 is inderdaad wel het minst goed, maar als je die niet leuk vind raad ik je aan om de rest ook niet te kijken.
Ik bedoelde juist dat voor de andere delen een puntje eraf mocht. Maar ik vond 1 al niet overweldigend.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 19:19 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Hehe, ik vond hem aan de andere kant echt leuk om te zien. Destijds 8,5 gegeven met deel 3 een 9.
Maar deel 1 is inderdaad wel het minst goed, maar als je die niet leuk vind raad ik je aan om de rest ook niet te kijken.
Ahquote:Op dinsdag 21 juni 2011 19:42 schreef picodealion het volgende:
[..]
Dat is wel een beetje het idee van dit topic.
mee eens. had lat den ratte komen al gezien en dan is deze in feite niets meer aan.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 19:47 schreef picodealion het volgende:
Zelf net gezien:
Let Me In (Matt Reeves, 2010).
[ afbeelding ]
Het origineel Låt Den Rätte Komma In vond ik echt prachtig, en ik was al heel bang dat de remake daar een totale verkrachting van zou zijn. Op aanraden (door iemand die het origineel niet had gezien) toch maar een poging gegeven, maar helaas. Het is natuurlijk sowieso erg moeilijk om een film los van zijn remake te zien.
Wellicht is het als losstaande film nog niet eens zo'n slechte, maar de hoeveelheid verhaal, dialoog en bloed dat ze hebben toegevoegd om het voor de gemiddelde bioscoopganger toegankelijker te maken vond ik echt een enorme afknapper. Ik heb meerdere keren uit frustratie maar even FOK! of facebook gecheckt omdat ik niet kon aanzien hoe sommige scenes werden verkracht.
Naast de overbodige toevoegingen miste ik overigens ook de chemie tussen de hoofdrolspelers (ze speelden prima hoor, maar het haalde het gewoon niet bij het origineel) en ook de mooie en originele camerastandpunten. Juist door hier meer te laten zien in bepaalde shots verdween een boel van het mysterie.
Pluspuntje: de kattenscene was weggelaten. Een van de weinige slappe scene's uit het origineel.
4/10
Resident Evil moet je ook in je eentje kijken. Zeker deel 1 want anders volg je er niks meer van met al die umbrella corporations en die klonen en dergelijke.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 19:41 schreef MrBarros het volgende:
heb alleen resident evil: afterlife voor een stuk gezien. We waren nml met z'n 5en, waarvan er 3 in slaap waren gepleurd. zegt genoeg?
Traag ok, maar kut?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:24 schreef kingmob het volgende:
[..]
Doe dat nooit, die vind zelfs ik - als liefhebber van de trage film doorgaans - een trage kutfilm.
in je eentje kijken? ik vond het wel een type film om met meerdere te checken.. bloed, zombies, explosies. Vrouw kan er ook mee door.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 19:53 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Resident Evil moet je ook in je eentje kijken. Zeker deel 1 want anders volg je er niks meer van met al die umbrella corporations en die klonen en dergelijke.
quote:Op dinsdag 21 juni 2011 19:53 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Resident Evil moet je ook in je eentje kijken. Zeker deel 1 want anders volg je er niks meer van met al die umbrella corporations en die klonen en dergelijke.
jaquote:Op woensdag 22 juni 2011 10:54 schreef planethugo het volgende:
[..]dat zijn toch stuk voor stuk simpele actiefilms met het verstand op 0 die je best om 3 uur snachts nog op kan zetten
Yep.quote:Op woensdag 22 juni 2011 12:10 schreef Roces18 het volgende:
@Strawberry heb je die in de bioscoop gezien of niet?
Waar zie je dat niet gebeuren dan?quote:Op woensdag 22 juni 2011 12:14 schreef El_Matador het volgende:
Kan er in het geval van plaatjes ook ajb de NAAM van de film vermeld worden. Kleine moeite, groot plezier.
imdb of moviemeter plaatjes werken nietquote:Op woensdag 22 juni 2011 20:26 schreef Ryan3 het volgende:
Trein #1
[ afbeelding ]
Verrassend aardige film, ofschoon discutabel einde.
8
Trein #2
[ afbeelding ]
Baggertrein.
1
En dat bedoel ik dus. Wat is nou godver de moeite?quote:Op woensdag 22 juni 2011 20:26 schreef Ryan3 het volgende:
Trein #1
[ afbeelding ]
Verrassend aardige film, ofschoon discutabel einde.
8
Nouja, als meer dan 6 woorden over de film schrijven al teveel moeite is, kan het bij een lange titel nog wel echt zwaar worden hoorquote:Op woensdag 22 juni 2011 20:37 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En dat bedoel ik dus. Wat is nou godver de moeite?
Dat komt er nog bij ja.quote:Op woensdag 22 juni 2011 20:38 schreef picodealion het volgende:
[..]
Nouja, als meer dam 5 woorden over de film schrijven al teveel moeite is, kan het bij een lange titel nog wel echt zwaar worden hoor.
Sluit me er helemaal bij aan alleen is mijn eindoordeel toch iets hoger. Ik geef de film een 7!quote:Op woensdag 22 juni 2011 12:03 schreef -Strawberry- het volgende:
[ afbeelding ]
Bad Teacher
Had meer van deze film verwacht. Eerste helft van de film was heel traag en het plot was flinterdun. Bij het 2e gedeelte is dat niet meer zo en komen de grappen en personages ook beter tot hun recht.
Het was leuk om Diaz in zo'n rol te zien, maar dat was een van de weinige dingen die deze film nog enigszins boeiend kon maken. De humor is heel flauw en over de top, wat je kan verwachten van een film als deze dus dat was niet erg, maar sloeg helaas de plank vaak volledig mis. Dat ze als docent de kantjes eraf loopt en nieuwe tieten wil weet de kijker op een gegeven moment wel, dat is veel te lang uitgerekt.
Geen aanrader. Leuk om thuis op de bank een keer gezien te hebben.
Het einde van de film was wel geslaagd.
6,3
Ik heb hem net ook voor een stuk gezien, maar na een uur heb ik hem afgezet. De humor is veel te simpel en daarmee niet grappig en gaan ook gauw vervelen. Meer een humorniveau a la Scary Movie 4 ofzo. De hele film is een parodie van Walk the Line met natuurlijk wat andere elementen maar de basis is ongeveer hetzelfde. De muziek is overigens wel goed hierin, maar de rest van de film is gewoon inspiratieloos en lame.quote:Op donderdag 23 juni 2011 08:40 schreef X_FoutBijRegistratie het volgende:
Walk Hard: The Dewey Cox Story ( 2007 )!!!
9.5/10.
Echt een super film, goede humor, grappig / leuke muziek.
How to train your dragon? Echt fantastisch. Zat in 5 minuten helemaal in de film en heb meerdere malen gewoon geroepen tegen het schermquote:Op donderdag 23 juni 2011 09:59 schreef mschol het volgende:
[..]
en wat vond je ervan? (in iets uitgebreidere bewoording)
Zijn jou de stille hints naar andere films en series wel opgevallen in de film? Close encounters of the third kind en X-Files enzo? Of het muziekje in de bar?quote:Op dinsdag 14 juni 2011 09:47 schreef AciD_Nightmare het volgende:
[ afbeelding ]
Paul
[..]
Leuk film maar had hem toch iets grappiger verwacht. Paul was goed geanimeerd. Verhaal was een beetje cheezy en het einde kan je al makkelijk raden. Maar hij keek lekker weg. een 6.5
100%quote:Op donderdag 23 juni 2011 11:47 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
How to train your dragon > Rio
Overgewaardeerde mainstream klote thriller.quote:Op donderdag 23 juni 2011 12:03 schreef Nober het volgende:
Heb gisteren Silence of the Lambs gekeken, da's ook een aanrader.
Wat is er dan klote aan?quote:Op donderdag 23 juni 2011 13:05 schreef picodealion het volgende:
[..]
Overgewaardeerde mainstream klote thriller.
onzinquote:Op donderdag 23 juni 2011 13:05 schreef picodealion het volgende:
[..]
Overgewaardeerde mainstream klote thriller.
gelukkig maarquote:Op donderdag 23 juni 2011 13:34 schreef picodealion het volgende:
Oh sorry, misplaatst incrowd grapje. Ik haal 2 forums door elkaar. (heb de film gewoon in m'n favorieten staan hoor, met een 9/10).
Ik vond het een enorm zijige en voorspelbare film om eerlijk te zijnquote:Op donderdag 23 juni 2011 15:05 schreef Keselo het volgende:
Good Will Hunting.
Een van de betere films die ik de laatste tijd heb gezien. Enorm sterk acteerwerk van Matt Damon, maar vooral van Robin Williams. Ze gaan allebei zo goed op in hun rol
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |