abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98394134
De passie van Jannie van de Boog (1928) 6/10
Ik denk dat wat er ontzettend goed is aan de film is dat het ongeveer tachtig jaar vooruit was qua cinematografie. Ontzettend goed in elkaar gezet. Is dus vooral te wijten aan de postproductie waarom de film zo goed is.
Dit thema is in de loop van de jaren daarna al beter of meerdere keren beter behandeld. Het einde van de film is ook best wel knap gedaan aangezien ik mij afvroeg hoe ze het voor elkaar zouden krijgen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In historisch oogpunt een blijvertje, maar als film op zich eentje best nog mee kan gaan voor deze tijd.

Howling's Castle (6/10)
Mooie animaties, had hem bijna hoger geplaatst dan Spirited Away. Twee punten aftrek voor het einde. Dat is simpelweg zonde na al die minuten plezier. Verhaal wordt gewoon afgeraffeld.
pi_98394349
quote:
15s.gif Op zondag 19 juni 2011 21:41 schreef El_Matador het volgende:
Blue Valentine
Wat een film!? Ik heb hem na een uur afgezet. :{

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+
pi_98394773
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 23:40 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

O+
Het was een filmwaardig momentje... Irriteren aan de Italianen, een toffe stewardess, ja, prima. :D
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_98401943
Waar zijn alle posts van gisteren gebleven? :O
  maandag 20 juni 2011 @ 09:45:09 #185
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_98402174
Sucker Punch

Een meisje dat per ongeluk haar eigen zusje neerschiet als haar vader het zusje probeert te verkrachten wordt naar een gesticht gestuurd waar ze dmv haar rijke fantasie uit probeert te ontsnappen.

Het verhaal is erm, vrij apart om het maar zo te zeggen, de muziek soms tenenkrommend, maar beelden zijn wel erg mooi.
Verder wel stijlvol in elkaar gezet, een stel lekkere wijven in jarretels, schieten, zwaarden, bloed...

6,5/10
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  maandag 20 juni 2011 @ 09:48:06 #186
345680 Leanotsoynus
Dat klopt ja.
pi_98402230
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 21:44 schreef JDx het volgende:

[..]

Die heb ik al meerdere keren gekeken, een van de weinige films die ik een 9 geef. Begint meteen met een prachtig nummer en mooie beelden. Topfilmpje!
Zeer toffe film inderdaad. :s)
  maandag 20 juni 2011 @ 09:51:11 #187
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_98402282
Precies, waarom zijn de filmtips weggehaald? Zonde.....
  Moderator maandag 20 juni 2011 @ 09:53:44 #188
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_98402325
Dit is geen topic om te vragen naar filmtips, maar om te posten wat je pas gekeken hebt en wat je ervan vond. Dat is nou al zo vaak gemeld. Posts die vragen om tips zijn offtopic en worden verwijderd. Mocht je tips in een speciaal genre willen, open dan gewoon een nieuw topic of kijk even in de talloze tiptopics die al te vinden zijn in FTR.

Voor verdere vragen, kun je hier terecht: [Centraal] Feedback/opmerkingen/tips over FTR
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_98402328
Sunshine (2007)

Missie naar de zon om het leven op aarde te verlengen, Naar mijn idee een behoorlijk goede sci-fi thriller, af en toe wordt het net iets teveel maar ik heb bijna de hele film op het puntje van m'n stoel gezeten. Heeft natuurlijk hier en daar wat momenten dat je denkt 'dat kan toch nooit', maar het geheel stak behoorlijk goed in elkaar. Deed me sterk denken aan Event Horizon, welke ik ook zeer geslaagd vond.

Mijn cijfer: 8/10 (imdb:7,3/10)
pi_98402484
The Andromeda Strain (2008, miniserie)

omdat ik wel hou van films met een virusje dat potentieel de hele mensheid kan uitroeien deze maar opgezet.
verhaal begint simpel: satalliet stort neer, wordt meegenomen door een stel tieners die het intressant vinden en enkele momenten later is iedereen in het hele stadje dood..

Tot zo ver is het nog behoorlijk geloofwaardig, dat slaat over naar mijn idee later in de film naar wat ongeloofwaardige dingen:
SPOILER
geen briljante miniserie maar leuke rampenfilm/miniserie (en lange met 2 uur 3 kwartier)
6.7/10
  maandag 20 juni 2011 @ 10:45:06 #191
286575 Roces18
Chef de party
pi_98403343
Flashbacks of a fool

Samenvatting
Joe Scott was ooit een beroemde acteur. Nu haalt hij alleen nog de krant met zijn wilde levensstijl, vol seks, drank en drugs. Wanneer hij hoort dat zijn jeugdvriend Boots op tragische wijze is overleden, gaan Joe’s herinneringen terug naar de laatste zomer van zijn jeugd, aan de Engelse kust. Toen was hij een jongen die slechts droomde van een carrière in Hollywood. Zijn vriendschap met Boots, zijn ontluikende seksualiteit, zijn eerste liefde… en een onbezonnen daad met vreselijke gevolgen. De dood van Boots dwingt Joe eindelijk om in het reine te komen met zijn verleden…

Een redelijk onbekende film voor het grote publiek maar het is echt waard om deze film eens te bekijken. Een hele mooie karakterstudie met een uitstekende soundtrack en visueel is het ook erg goed gedaan. Het is een redelijk rustige film maar als je er eenmaal inzit neemt die je helemaal mee. De film kan misschien traag overkomen voor sommigen maar ik vond het hierbij echt goed passen. Echt een aanrader dus!

8,5
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  maandag 20 juni 2011 @ 10:48:06 #192
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_98403415
The Adjustment Bureau

Matt Damon is een politicus die Emily Blunt ontmoet maar dat mag niet nog een keer gebeuren van een of ander vaag sci-fi groepje mannen met hoeden op. Vooraf had ik een thriller verwacht met een vleugje actie. Maar het bleek een soort romantisch drama met wat thriller elementen (achtervolgingen) te zijn. Weinig verheffende film die vlees nog vis is. En daar past het
SPOILER
einde ook wel bij. Vervelend of slecht is het niet maar boeiend ook niet.

Tegenvaller

5.5

Sucker Punch
Is al veel over geschreven, verhaal dat nergens op slaat met brute actie die ook nergens op slaat. Kon dat verhaaltje wel links van me laten liggen en heb genoten van de actie en prachtige visuele effecten.

6.8
pi_98403810
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 10:48 schreef planethugo het volgende:
The Adjustment Bureau

Tegenvaller

5.5

Ik had hetzelfde. Maar vooral om het bizarre, onuitgelegde verhaal. Ik hoorde hier dat ie goed was, maar ik vind dat die mensen wel gauw tevreden zijn.
SPOILER
SPOILER
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 20 juni 2011 @ 12:24:41 #194
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_98406430
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 10:48 schreef planethugo het volgende:
Sucker Punch
Is al veel over geschreven, verhaal dat nergens op slaat met brute actie die ook nergens op slaat. Kon dat verhaaltje wel links van me laten liggen en heb genoten van de actie en prachtige visuele effecten.

6.8
Die vond ik echt vreselijk. Soms kom je een (al dan niet zwaar) gehypete film tegen die zo bespottelijk is dat je 't bijna als een belediging ervaart, Sucker Punch was er zo eentje voor mij. Ik had dat bijvoorbeeld ook bij Hostel.

Hoe slaag je er in godsnaam in om een film over aantrekkelijke tienermeisjes in strakke pakjes die het met machinegeweren en samuraizwaarden opnemen tegen draken en nazi's zo ontzettend saai te maken?
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  maandag 20 juni 2011 @ 13:21:58 #195
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_98408302
quote:
15s.gif Op maandag 20 juni 2011 11:04 schreef El_Matador het volgende:

[..]

SPOILER
SPOILER
pi_98409047
Little Miss Sunshine

Alweer de vierde keer denk ik dat ik deze heb gekeken, en ik blijf er van genieten. Geweldige (herkenbare) personages, lekker zwartgallige humor en nog een kleine kritische blik op de maatschappij.
  maandag 20 juni 2011 @ 14:10:45 #197
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_98410435
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  maandag 20 juni 2011 @ 14:18:11 #198
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_98410755

The Secret of Kells

IMDB: Young Brendan lives in a remote medieval outpost under siege from barbarian raids. But a new life of adventure beckons when a celebrated master illuminator arrives from foreign lands carrying an ancient but unfinished book, brimming with secret wisdom and powers. To help complete the magical book, Brendan has to overcome his deepest fears on a dangerous quest that takes him into the enchanted forest where mythical creatures hide. It is here that he meets the fairy Aisling, a mysterious young wolf-girl, who helps him along the way. But with the barbarians closing in, will Brendan's determination and artistic vision illuminate the darkness and show that enlightenment is the best fortification against evil?

Ik wist aan het einde niet zo goed wat ik moest denken, behalve dat ik hem erg mooi vond gemaakt. Nu weet ik het eigenlijk nog steeds niet goed. De film is hevig gestileerd en dit wordt mooi doorgetrokken. Alles is min of meer getekend zoals dat in een het boek van Kells zou gebeuren, incl afwezigheid van perspectief en kaders. Dat is dus zeker de moeite waard. Qua verhaal vond ik hem echter warrig en wat van de hak op de tak springen. Ene moment denk je dat het voor kinderen bedoeld is (incl 'humor') en dan lijkt het weer voor volwassenen. Het heeft daarbij echter niet de universaliteit van een goede Pixar.
Als je van animatie houdt, kijk hem zeker. Ben je niet specifiek een liefhebber, dan zou ik wegblijven denk ik.

Cijfer: 7.5
IMDB: 7.5
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  maandag 20 juni 2011 @ 14:26:36 #199
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_98411176
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 09:53 schreef NutKees het volgende:
Sunshine (2007)

[ afbeelding ]

Missie naar de zon om het leven op aarde te verlengen, Naar mijn idee een behoorlijk goede sci-fi thriller, af en toe wordt het net iets teveel maar ik heb bijna de hele film op het puntje van m'n stoel gezeten. Heeft natuurlijk hier en daar wat momenten dat je denkt 'dat kan toch nooit', maar het geheel stak behoorlijk goed in elkaar. Deed me sterk denken aan Event Horizon, welke ik ook zeer geslaagd vond.

Goeie film. Pandorum is ook leuk. V/d week de bluray van Pandorum voor 6.49eur bij play.com gekocht. 'Sunshine' moet ook op mijn lijst.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  maandag 20 juni 2011 @ 14:34:20 #200
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_98411555

Priest (2011)

Oordeel: Hij is niet hoogstaand, maar zoals is gezegd moet je van het Resident-Evil genre houden om dit te kunnen waarderen. En ik waardeer dit. De special-effects zijn up-to-par. De actie spectaculair genoeg. En je ziet maar afentoe "matrix-flying-kicks-met-jumpercable"-actie. De aziatische actrice uit Nikita 2010 speelt er ook in mee. Althans dat dacht ik

Verhaal: De wereld is half vergaan door een vampieren-plaag. Echter wist een orde van priesters getrainde moordenaars intezetten tegen de plaag. En met succes. De rust leek wedergekeerd en de vampieren-plaag leek onder controle. Tot het nichtje van zo'n ex killer-priest wordt ontvoerd door vampieren, wordt de wederkerende plaag steevast ontkend.

iMDB: 5.7
Mijn Cijfer: 7.0
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_98414883
quote:
2s.gif Op maandag 20 juni 2011 12:24 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Die vond ik echt vreselijk. Soms kom je een (al dan niet zwaar) gehypete film tegen die zo bespottelijk is dat je 't bijna als een belediging ervaart, Sucker Punch was er zo eentje voor mij. Ik had dat bijvoorbeeld ook bij Hostel.

Hoe slaag je er in godsnaam in om een film over aantrekkelijke tienermeisjes in strakke pakjes die het met machinegeweren en samuraizwaarden opnemen tegen draken en nazi's zo ontzettend saai te maken?
Precies mijn gedachten toen ik deze film keek...... ik had hier ook veel meer van verwacht. Het verhaal is echt verzonnen door een crackhoer.

Mijn laatste toevoeging:

quote:
Het stel Paul en Diane Stanton heeft een ziek dochtertje Cloe, dat een longziekte heeft. Paul werkt als advocaat en wil graag dat hun dochtertje snel geholpen wordt voordat het te laat is. De donorwachtlijst lijkt eeuwig te duren en het stel hoort van een arts dat een bekende van het stel 7 jaar op de wachtlijst heeft gestaan, maar er toen ineens vanaf was. Zo komen ze erachter dat deze bekende een transplantatie in Mexico gehad heeft. Paul gaat op zoek in het corrupte Mexico, naar de dokter die dit mogelijk kan maken. Ondertussen gaat het bergafwaarts met hun dochter Cloe. Paul stelt alles in het werk om een,illegale, donor te vinden voor hun dochter. Gaat het hun lukken om hun dochtertje te redden?
Heb deze gezien na een goede recensie in dit topic. En ik moet zeggen: Hele goede film! Ook het einde is echt spannend. Ik geef hem een 8/10
Vooral na al die tegenvallende titels, eindelijk weer een goede.
  maandag 20 juni 2011 @ 16:20:37 #202
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_98416473
quote:
2s.gif Op maandag 20 juni 2011 12:24 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

saai? spektakel genoeg. Het slaat allemaal nergens op en het lijkt eerder een reclame voor een special effects bedrijf dan een film. Vooraf had ik daar ook meer van verwacht, totdat de eerste recensies binnenkwamen en nu mijn verwachtingspatroon op 0 stond. Dan kijkt het wellicht ook wat makkelijker
  maandag 20 juni 2011 @ 16:36:26 #203
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_98417256
X-Men: First Class (2011, VS, Matthew Vaughn)
\Hier hebben we dan een blockbuster met meer diepgang dan de standaard popcorn film. Maar er is ook imo te veel op aan te merken om het echt de topblockbuster van deze zomer te maken. De ontwikkeling van de twee hoofdkarakters, Xavier en Lehnsherr, en de twee kampen waar ze voorstaan, is erg goed gedaan. Alle aandacht in de film gaat daarnaartoe. De film had beter Xavier and Magneto i.p.v. X-men First Class kunnen heten. Maar doordat de film zo overduidelijk toewerkt naar het onvermijdelijk einde als tegenpolen, voelt het allemaal veel te veel als één grote introductie op wat komen gaat i.p.v. als een opzichzelfstaande film.
Terugkomend op die titel, omdat de film nou eenmaal X-men heet, worden er ook een paar B-X-men figuren (met Beast als uitzondering) uit de kast gehaald voor deze reboot. Waarvan de meeste echt complete bijfiguren zijn die verder niks toevoegen aan de film zelf.
Fassbender stak er qua acteerwerk duidelijk bovenuit. McAvoy was goed, maar liet zoals vaker op cruciale momenten te veel steken vallen. Zoals het moment dat Erik die raketten tegenhoudt en op het punt staat ze terug te lanceren. Kevin Bacon was een aangename verrassing als slechterik. Grootste tegenvaller was January Jones. De jonge Jennifer Lawrence was daarentegen een goede verrassing. Winter Bone was geen toevalstreffer lijkt het. De rest van de jonge cast is teveel opvullig om ook maar te kunnen spreken van acteren. Ook Rose Byrne heeft te weinig te doen met haar karakter, dat trouwens totaal niet leek op de Moira van de comics. (Nog een kleine persoonlijke ergenis).
Dan was de CGI ook nog eens niet altijd jut van het.
cijfer: 7
pi_98421621
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 09:53 schreef NutKees het volgende:
Sunshine (2007)

[ afbeelding ]

Woah, echt wel een van mn favorieten! Dikke 9+ krijgt ie van mij.

Bizar mooie soundtrack ook;

Event Horizon dan ook maar eens bekijken :)
  maandag 20 juni 2011 @ 18:40:33 #205
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_98422965
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 16:20 schreef planethugo het volgende:

[..]

saai? spektakel genoeg. Het slaat allemaal nergens op en het lijkt eerder een reclame voor een special effects bedrijf dan een film. Vooraf had ik daar ook meer van verwacht, totdat de eerste recensies binnenkwamen en nu mijn verwachtingspatroon op 0 stond. Dan kijkt het wellicht ook wat makkelijker
Ik vond het helemaal geen spektakel. Overdreven CGI die uit een half dozijn andere en betere films, anime's of videogames lijkt samengepikt, vormgegeven op telkens dezelfde wijze (flets covertje als soundtrack van heel veel slow-mo gedoe) en dan nog eens zo in het verhaal verwrongen dat het eigenlijk geen zak uitmaakt wat er nu juist in de scene gebeurt (want fantasie in fantasie in fantasie in dansroutine) en dan nog eens gebracht zonder enige vorm van humor of zelfrelativering. Ik vind de CGI hier trouwens ook gewoon lelijk (dus niet slecht, maar gewoon echt op een onaantrekkelijke manier kitscherig)

Desalniettemin kan ik nog net begrijpen dat iemand bereid is op dit een zesje of zo te geven, maar op (bijvoorbeeld) Moviemeter wordt echt met tienen gegooid en wordt hij door sommigen uitgeroepen tot een absoluut hoogtepunt uit de filmgeschiedenis van visionair genie Snyder. Zoiets vind ik lichtjes verontrustend.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  maandag 20 juni 2011 @ 18:43:48 #206
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_98423121
The Source Code

Zat niet echt slecht in elkaar, maar de 7.7 van IMDb haal ik er niet uit. Onnodig vaag op het einde, waardoor je met een onbevredigd gevoel achterblijft.

Een 6. En een half, misschien.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_98423571
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 18:43 schreef Mikkie het volgende:
The Source Code

Zat niet echt slecht in elkaar, maar de 7.7 van IMDb haal ik er niet uit. Onnodig vaag op het einde, waardoor je met een onbevredigd gevoel achterblijft.

Een 6. En een half, misschien.
Die begint inderdaad heel sterk en boeiend, maar op een gegeven moment zakt de boel in en word het onduidelijk en zeer onlogisch.
  maandag 20 juni 2011 @ 20:02:09 #208
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_98427511
quote:
2s.gif Op maandag 20 juni 2011 18:40 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Desalniettemin kan ik nog net begrijpen dat iemand bereid is op dit een zesje of zo te geven, maar op (bijvoorbeeld) Moviemeter wordt echt met tienen gegooid en wordt hij door sommigen uitgeroepen tot een absoluut hoogtepunt uit de filmgeschiedenis van visionair genie Snyder. Zoiets vind ik lichtjes verontrustend.
dat is idd verontrustend :D
begrijp wel wat je bedoelt en het klopt ook wel voor een deel maar al met al heb ik me er wel mee vermaakt
  maandag 20 juni 2011 @ 21:10:53 #209
286575 Roces18
Chef de party
pi_98431460
The Joneses

De nieuwste iPhone, een gloednieuwe Audi, een hippe digitale camera en de mooiste Prada jurken. Je perfecte buren hebben het allemaal en er komt steeds meer bij. Maar wat als je wist dat die buren geen echt gezin zijn, maar ingehuurd door een marketingbureau om jou de nieuwste gadgets aan te smeren?

De film kan niet kiezen tussen drama en comedy. Overigens heb ik niet gelachen, dus ik zou het toch onder een drama scharen. Het idee van de film is verder best origineel en vernieuwend maar het blijft teveel een boodschap uitzenden over de negatieve kant van het consumentisme waardoor het zich niet durft te verdiepen qua diepgang en emotie. Er zit overigens wel een goed stuk in maar dat zul je zelf maar moeten bekijken. Verder is dit een prima film geworden voor een typisch saaie maandagavond.

7
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_98435233
N.a.v. dit topic Limitless in mijn watchlist gezet :)

Een film die volgens mij geen toelichting behoeft maar die ik tot mijn grote schaamte pas afgelopen weekend gezien heb: The Shawshank Redemption.

Ik snap volkomen dat deze fimp op IMDB met 9,2/10 bovenaan de top 250 prijkt.

[ Bericht 23% gewijzigd door Serinde op 20-06-2011 22:11:12 (plaatje weg, werkt hier wel :/) ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')