abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 18 juni 2011 @ 14:36:47 #126
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_98333430

Unknown (2011)

Verhaal: Een man raakt na een ongeluk enkele dagen in een coma. Als hij bijkomt blijkt zijn identiteit te worden ingenomen door een ander. Zelfs zijn vrouw met wie hij naar Berlijn afreisde onkent zijn identiteit.

Oordeel: gevoelsmatig leek de film het in het begin op "After Life" met dezelfde hoofdrolspeler Liam Neeson. Naar het einde toe ontvouwt het naar een beter in mekaar zittend verhaal met meer en meer actie. Maar niet over the top. Er mogen van mij meer van diit soort thriller-romannetjes worden verfilmd. Naast de talloze nietszeggende idiote chick-flicks en domme hangovers 2-3-4 die totaal niet grappig zijn. En totaal niet in lijn liggen met de realiteit. Liggen films als deze meer in mijn straatje van vermaak.

Mijn cijfer: 7.7
iMDB: 7.0

[ Bericht 4% gewijzigd door Schenkstroop op 18-06-2011 14:41:56 ]
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_98334162
Gelukkig ligt Unknown wel in lijn met de realiteit.
  zaterdag 18 juni 2011 @ 15:02:29 #128
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_98334307
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 14:57 schreef ChickenMan het volgende:
Gelukkig ligt Unknown wel in lijn met de realiteit.
Maar ik kijk liever dat dan die chickflicks. Trouwens een 'Unknown' pretendeert niet zoals die saaie tienerfilms dat zij de realiteit zouden weergeven.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  Moderator zaterdag 18 juni 2011 @ 15:06:54 #129
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_98334453
Hoe pretendeert The Hangover dan de realiteit te zijn?
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  zaterdag 18 juni 2011 @ 15:11:10 #130
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_98334587
Films zoals de hHangover hebben ook wel wat chickflickerigs. Een trouwerij bv. waarbij de bruidegom niet komt opdagen en dat gejank eromheen en dat denigrerende gedoe richting mannen van vrouwen etc..
pi_98334647
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 15:11 schreef Schenkstroop het volgende:
Films zoals de hHangover hebben ook wel wat chickflickerigs. Een trouwerij bv. waarbij de bruidegom niet komt opdagen en dat gejank eromheen en dat denigrerende gedoe richting mannen van vrouwen etc..
:')
  zaterdag 18 juni 2011 @ 16:58:58 #132
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_98338406
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 16:09 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Ik haal die twee altijd door elkaar. zo ook George Cloony en Nicolas Cage.
Dat heb ik ook met de Niro en Pacino. Heel apart!

Op vakantie een aantal aardige films gezien, waarvan er 3 al lange tijd op mijn to-watch-lijst stonden (de rest, waaronder I Am Number Four, The Other Guys etc waren weinig bijzonders):

72. A Single Man (Tom Ford, 2009) :: 9.0
WOW, wat een geweldige film. Om de een of andere reden stond deze hoog op mijn to-watch lijst, maar wilde ik hem steeds niet kijken. Wat een fantastisch acteerwerk van Colin Firth (stukken beter dan "The Kings Speech") en wat een geweldig donkere sfeer in de film. Samen met de muziek, de super goed gecaste tegenspelers en het verhaal is deze film in 1 klap in mijn top 10 terechtgekomen. Geweldige film, aanrader.

73. The Company Men (John Wells, 2010) :: 8.3
Een verhaal over 3 mannen die bij hetzelfde bedrijf werken en allemaal op de een of andere manier hun baan kwijtraken. Het laat het beeld zien van hard werkende mannen, die met hun loon hele families onderhouden, en de gevolgen als dat loon ineens niet meer binnenkomt. Fantastisch weergegeven, zeker het verhaal van Ben Affleck, en de impact die zoiets heeft op het hele gezien. Zeer goede bijrol van Kevin Costner. Ook de andere verhalen van oa Tommy Lee Jones zijn de moeite waard.

De film laat zien dat de grote bedrijven vooral alles doen om hun aandeel-waarde omhoog te krijgen, maar vergeten wat de gevolgen van hun bedrijfsbeleid zijn voor gewone, hardwerkende gezinnen. Mijn vriendin verliest ook op korte termijn haar baan, waardoor de film er nog eens extra in hakte. Topfilm. Een dikke 8.3.

77. Lebanon (Samuel Maoz, 2009) :: 8.2
Als laatste Lebanon. Film over de oorlog in Libanon, bezien vanuit een israelische tank. Ik heb het totaal niet op Israel en de oorlop die men daar uitvoert (en andere moordpartijen die men richting palestijnen verricht), maar Israelische ophemeling is deze film dan ook zeer zeker niet. Het laat vanuit de binnenkant van een tank heel treffend zien welke beslissingen militairen, vaak nog niet droog achter de oren, moeten maken in het heetst van de stijd. Intrigerend. Een oorlogsfilm op een andere manier in beeld gebracht. Een dikke 8!
  zaterdag 18 juni 2011 @ 17:02:12 #133
24329 KNAK
ff w88,......
pi_98338492
Super 8

Zojuist van terug gekomen

zonde van de 2 eur per kaartje .... als je S. Spielberg retro style álá ET leuk vindt is ie te doen.
IMDB 8 (??)
Van mij een 5

Ben 2x in slaap gevallen ergens in het midden :')
Mai pben rai~!
pi_98338782
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 17:02 schreef KNAK het volgende:
Super 8

Zojuist van terug gekomen

zonde van de 2 eur per kaartje .... als je S. Spielberg retro style álá ET leuk vindt is ie te doen.
IMDB 8 (??)
Van mij een 5

Ben 2x in slaap gevallen ergens in het midden :')
Toevallig net de trailer gezien. De eerste trailer met die trein leek me wel lachen. Maar nu die andere trailer gezien en ik heb een stuk minder zin om die film te bekijken.
Football. Glorious football. Dont care what it looks like.
  zaterdag 18 juni 2011 @ 17:31:27 #135
286575 Roces18
Chef de party
pi_98339448
The Squid and the Whale

Brooklyn, 1986. Bernard, ooit een succesvolle romanschrijver, en zijn vrouw Joan, een veelbelovende schrijfster, besluiten een punt achter hun huwelijk te zetten. Hun twee zonen Walt (16) en Frank (12), moeten in hun eentje uit hun verwarrende en tegenstrijdige gevoelens zien te komen. De weg naar volwassenheid wordt voor Walt een gevoelige, grappige en ontroerende ervaring terwijl die voor Frank noodgedwongen te vroeg komt...

Een erg goed neergezette scheidingsdrama/komedie met een intellectueel tintje. De humor is erg direct en misschien wel een beetje zwart maar des te leuker. Ook de lichtheid waarmee de film dit onderwerp uitlicht is weer eens wat verfrissender dan de zoveelste romcom die er gemaakt wordt. Zeker een aanrader!

8,3
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  zaterdag 18 juni 2011 @ 17:32:19 #136
24329 KNAK
ff w88,......
pi_98339474
Doe het maar niet. Moderne versie van ET. De trein zag er wel leuk uit maar dat was het enige. Voor een wat jonger publiek misschien te doen. Zonde van je (hoeveel is het in NL nu? een kaartje?) centen.
Mai pben rai~!
  zaterdag 18 juni 2011 @ 17:35:11 #137
286575 Roces18
Chef de party
pi_98339563
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 17:32 schreef KNAK het volgende:
Doe het maar niet. Moderne versie van ET. De trein zag er wel leuk uit maar dat was het enige. Voor een wat jonger publiek misschien te doen. Zonde van je (hoeveel is het in NL nu? een kaartje?) centen.
In NL kost een kaartje meestal 7,50 en 3D is een tientje
  zaterdag 18 juni 2011 @ 17:38:11 #138
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_98339660
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 17:35 schreef Roces18 het volgende:

[..]

In NL kost een kaartje meestal 7,50 en 3D is een tientje
Maak daar maar normaal ¤10,- van + eventueel toeslag voor 3D
  zaterdag 18 juni 2011 @ 18:12:53 #139
24329 KNAK
ff w88,......
pi_98340760
....tegenwoordig ook een soort van abbo voor films in NL, toch? is dat te betalen?

7 a 10 eur voor een kaartje met de kans dat je een rukfilm te zien krijgt, kansloos!

Het is dat het hier in Azie zo goedkoop is rond de 3 eur, en voor 7 eur heb je een sofa, met deken, hoog achterin. Popcorn en coke samen 2 eur en klaar.
Bij sommige theaters 0.50 eur voor de eerste paar rijen stoelen vooraan. (met wel gratis nekkramp)
Achterlijke prijzen in NL

Afijn

Priest

Gisteren gezien.
6- . Leuk als je genres zoals Resident Evil of Underworld leuk vindt.
IMDB 5.7

Ga nu Mongol kijken

Mai pben rai~!
  zaterdag 18 juni 2011 @ 21:32:20 #140
286575 Roces18
Chef de party
pi_98348119
Kicking and Screaming (2005)

Phil Weston was een klein voetballertje, die het zwaar te verduren heeft gehad onder de nukken van zijn competitieve vader Buck Weston. Als Phil jaren later wordt gevraagd om trainer te worden van het elftal van zijn zoon, besluit hij dit met veel tegenzin te doen. Ook vader Buck bemoeit zich met de competitie...

Een van de onbekendere films van Will Ferrell. Het heeft zeker zijn goede punten maar het is meer een televisiefilm geworden voor de hele familie waar ik echt niet op zit te wachten. Deze film is wel anders dan de typische tv film dankzij Will Ferrel wat een idioot _O- . En altijd dat typisch Amerikaanse zoete gedoe in elke film, ik walg er gewoon van.

quote:
Heb me gelukkig dankzij een idiote Ferrell nog aardig weten te vermaken met dit lopende band productje.
5,5
pi_98348581
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 16:58 schreef SnuggLe het volgende:

[..]

73. [ afbeelding ] The Company Men (John Wells, 2010) :: 8.3
Een verhaal over 3 mannen die bij hetzelfde bedrijf werken en allemaal op de een of andere manier hun baan kwijtraken. Het laat het beeld zien van hard werkende mannen, die met hun loon hele families onderhouden, en de gevolgen als dat loon ineens niet meer binnenkomt. Fantastisch weergegeven, zeker het verhaal van Ben Affleck, en de impact die zoiets heeft op het hele gezien. Zeer goede bijrol van Kevin Costner. Ook de andere verhalen van oa Tommy Lee Jones zijn de moeite waard.
Zeer goede film! Zeker een aanrader! De arrogantie van Affleck vond ik door hem goed gespeeld, met name om het gegeven dat ik denk dat hij ook zo in het echt is! :P

8.5
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_98349537
equilibrium.. was net op tv. Wat een kutfilm zeg, ben ook na 30 minuten ook 10 minuten eventjes in slaap gevallen omdat het zo saai was. Daarna toch weer opgepakt maar nee, echt een kutbaggerfilm.

1/10.
There are only 151 Pokémon.
pi_98349784
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 22:04 schreef Eenskijken het volgende:
equilibrium.. was net op tv. Wat een kutfilm zeg, ben ook na 30 minuten ook 10 minuten eventjes in slaap gevallen omdat het zo saai was. Daarna toch weer opgepakt maar nee, echt een kutbaggerfilm.

1/10.
:') Jij snapt het duidelijk niet
Bringing them big boy toys, I do big boy things, I make big boy noise
pi_98349942
quote:
13s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 22:11 schreef Hoogstaande het volgende:

[..]

:') Jij snapt het duidelijk niet
ik denk het ook niet. Ik lees lovende kritieken op imdb.. nouja, whatever the fuck. Ik ga m'n tijd niet verspillen aan die onzin 'kijk ons een een nieuwe toffe maatschappij gemaakt hebben'.. (nb ik vind de matrix WEL tof)
There are only 151 Pokémon.
pi_98350970
Mongol _O_ Erg tof gemaakt.

Ik heb net Public Enemy Number One deel I en II gezien. Wat een pareltjes zijn dat. Het gaat over het leven van de beruchte Jacques Mesrine. Geweldig geacteerd van Vincent Cassel. Je krijgt haast begrip voor Mesrine, maar het blijft een klootzak :P
Football. Glorious football. Dont care what it looks like.
  zaterdag 18 juni 2011 @ 23:04:40 #146
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_98352067
Days of Heaven
Oke, ik hoef dus geen Terrence Malick-films te gaan kijken. Hoeveel diepere lagen er wellicht in deze film kunnen zitten, ik vond het gewoon een trage film zondere goed acteerwerk of andere hoogtepunten. Saai zelfs, er gebeurde geen drol. En dan is de film ineens afgelopen.

Een 5.0, voor de mooie plaatjes nog dan. En dan meteen Badlands van de computer deleten en "Tree of Life" van mijn 'To Watch'-lijst schrappen.
  zondag 19 juni 2011 @ 02:07:14 #147
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_98360099

Bloodrayne - Bloodreich

Mweeehh heb me wel vermaakt. deel 1 was tof, deel 2 was bagger maar bij gebrek aan beter me toch vermaakt. Deel 3 is weer wat beter dan deel twee.. Hij is erg slecht neergezet maar wat wil je.. Ergens vond ik de incompetentie van de figuren ook weer erg realistisch.. Dus wat vind ik er eigenlijk van.. We hebben Nazi zombies al gehad, Nazi-vampieren anyone?

Mijn cijfer 6.0
  zondag 19 juni 2011 @ 09:09:07 #148
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_98362623
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 23:04 schreef SnuggLe het volgende:
Days of Heaven
Oke, ik hoef dus geen Terrence Malick-films te gaan kijken. Hoeveel diepere lagen er wellicht in deze film kunnen zitten, ik vond het gewoon een trage film zondere goed acteerwerk of andere hoogtepunten. Saai zelfs, er gebeurde geen drol. En dan is de film ineens afgelopen.

Een 5.0, voor de mooie plaatjes nog dan. En dan meteen Badlands van de computer deleten en "Tree of Life" van mijn 'To Watch'-lijst schrappen.
Badlands is nog wel te doen hoor. :')
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  zondag 19 juni 2011 @ 09:31:19 #149
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_98362730
Ik hou niet van 'nog wel te doen'-films. Die kijk ik niet eens. Ik ga er vanuit dat de film goed is, in zijn genre.
  zondag 19 juni 2011 @ 10:19:55 #150
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_98363156
Jaah, maar Badlands is ook echt goed, en naar wat ik me er van herinner, ook minder 'zweverig' dan bijvoorbeeld TT Red Line.
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')