quote:
quote:Op donderdag 31 maart 2011 09:11 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Oeehh het is zo leuk! Waar ga je?
quote:
Ik snap geen reet van die wikiquote:Op donderdag 31 maart 2011 11:16 schreef IJsdraakje het volgende:
Wel puh. Zo heeft de wiki bijwerken ook geen nut.
En eerste rijlessen zijn het leukst, in mijn geval alleen maar gas geven en sturen en nog geen gekut met de koppeling.
Hoelaat moest hij afrijden?quote:Op donderdag 31 maart 2011 11:50 schreef Jetfly het volgende:
Back on topic. .Neovo meteen vertellen hč!
Heerlijk gevoel! Zie jij het ook als een bevrijding? of vond je het lessen wel best?quote:
Het was kutweer om af te rijdenquote:Op donderdag 31 maart 2011 13:14 schreef misslady83 het volgende:
Lekker regenachtig weer om af te rijden..
Ik vond de lessen wel leuk maar het is wel bevrijdend als je weet dat je nu kan rijden wanneer je wilquote:Op donderdag 31 maart 2011 14:03 schreef misslady83 het volgende:
[..]
Heerlijk gevoel! Zie jij het ook als een bevrijding? of vond je het lessen wel best?
dit was mijn 2e examen.quote:Op donderdag 31 maart 2011 15:47 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Neovo, hoe vaak ben je nu op geweest? En op welk punt heb je te weinig zelfvertrouwen?
Indd. Vooral de tweede keerquote:Op donderdag 31 maart 2011 16:58 schreef Tamashii het volgende:
Arm kind. Lijkt me vreselijk om te zakken
Kut man! ik ken het gevoel, het liefst wil je het tegen niemand zeggen en er niet meer aan denken (lees: geld, tijd, etc) maar het komt toch steeds weer boven drijven... Zit niks anders op dan je rug rechten en gewoon weer door te gaan met naar een nieuw examen toewerken, de examinator heeft vast wel een aantal positieve punten opgenoemd, daar moet je gewoon weer vanuit verder werkenquote:Indd. Vooral de tweede keerWordt weer gezellig vanavond bij het eten.
Indd, maargoed, ik zal binnenkort maar weer wat rijlessen nemen. En dan maar weer een examen.quote:Op donderdag 31 maart 2011 18:24 schreef SBM22 het volgende:
[..]
Kut man! ik ken het gevoel, het liefst wil je het tegen niemand zeggen en er niet meer aan denken (lees: geld, tijd, etc) maar het komt toch steeds weer boven drijven... Zit niks anders op dan je rug rechten en gewoon weer door te gaan met naar een nieuw examen toewerken, de examinator heeft vast wel een aantal positieve punten opgenoemd, daar moet je gewoon weer vanuit verder werken
2 uur durende lessen deed ik altijd alquote:Op donderdag 31 maart 2011 19:22 schreef eengebruikersnaam het volgende:
Neem 2 uur per les. Zodat je warm loopt en slordigheden kunt bespreken en weer opnieuw proberen.
Voor de les goed eten en koffie.
Yoga? Ik ben zo stijf als een hark, dat gaat echt niet lukkenquote:
Zoals ik het lees maakt het niet uit wat de operatie precies was en hoe lang het geleden is, gekeurd moet je.quote:Op zaterdag 2 april 2011 19:38 schreef MountMan het volgende:
@.Neovo.: Doe iets relaxed: Yoga? :p
Afijn, onlangs ook begonnen met rijlessen. Heb er nu 4 gehad, les zelf in een Seat Leon wat bijzonder goed bevalt. Lijkt goed te gaan, met rechts instruren altijd te voorzichtig dus neem ze te ruim. Verder kijken, kijken en nogmaals kijkenGa ook volgende week met theorie beginnen.
Nu heb ik echter een eigen verklaring gekregen om in te vullen, en ik heb in het verleden (~3e levensjaar) een oogoperatie gehad. Mijn instructrice wist zo niet of dit er ook nog onderviel. Ik moest het maar invullen en mee naar de arts gaan. Zou de huisarts voldoende zijn, of moet ik helemaal naar een oogarts toe?
nooit van gehoord, automatisch gasquote:Op zondag 3 april 2011 19:48 schreef remmertjuh het volgende:
Ik heb vrijdag mijn eerste rijles gehadging prima, mocht gelijk alles doen. Ik les in een opel corsa uit 2011, die rijdt heel makkelijk, geef automatisch gas als je de koppeling op laat komen
geen beeld van nog hoeveel lessen ik nodig ga hebben. Ben geen beginner nl. Op 15 april staat mijn theorie-examenquote:Op zondag 3 april 2011 19:56 schreef remmertjuh het volgende:
Haha is goed, hoeveel lessen ga jij doen ? Ik heb dinsdag 12 april theorie-examen
Als ik het goed begrijp word er automatisch een beetje gas bij het ontkoppelen gegeven. Wat je normaal dus zelf zou moeten doen. Nog nooit van gehoord trouwens.quote:Op zondag 3 april 2011 20:07 schreef Chai het volgende:
*stille meelezer*
Automatisch gas? Hoe werkt dat dan? Ik zie ook niet in op wat voor manier dat handiger is?
Is dat niet bij alle diesel auto's zo? mijn lesauto ging ook rollen als ik de koppeling een beetje op liet komen. (zonder gas)quote:Op zondag 3 april 2011 20:15 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Als ik het goed begrijp word er automatisch een beetje gas bij het ontkoppelen gegeven. Wat je normaal dus zelf zou moeten doen. Nog nooit van gehoord trouwens.
Ik dacht al, dat is toch geen gas? De motor kan dat dan gewoon zonder gas ook trekken als je het rustig doet.quote:Op zondag 3 april 2011 20:22 schreef Nelis89 het volgende:
Met een diesel kan je gewoon met het stationaire toerental wegrijden. Niet dat er automatisch extra gas wordt gegeven bij het op laten komen van de koppeling
Er word geen gas bijgegeven hoor. De auto van mijn ouders (benzine) kan ook op de koppeling rijden.quote:Op zondag 3 april 2011 20:20 schreef Straalkachel het volgende:
[..]
Is dat niet bij alle diesel auto's zo? mijn lesauto ging ook rollen als ik de koppeling een beetje op liet komen. (zonder gas)
Ik wou net zeggen, ik heb twee lessen terug aardig wat tijd doorgebracht met op de koppeling rijden. (Filerijden, joy. Lang leve iemand naar de binnenstad moeten brengen op een druk moment.quote:Op zondag 3 april 2011 20:23 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Er word geen gas bijgegeven hoor. De auto van mijn ouders (benzine) kan ook op de koppeling rijden.
Bij het terugschakelen waarschijnlijk?quote:Op zondag 3 april 2011 19:48 schreef remmertjuh het volgende:
Ik heb vrijdag mijn eerste rijles gehadging prima, mocht gelijk alles doen. Ik les in een opel corsa uit 2011, die rijdt heel makkelijk, geef automatisch gas als je de koppeling op laat komen
Dit stuk.quote:Op zondag 3 april 2011 21:00 schreef remmertjuh het volgende:
Moest je 10 rotondes achter elkaar nemen, of lagen er gewoon 10 op een rijtje? Rotondes zijn trouwens helemaal niet moeilijk
Dat ziet er best fucked up uit jaquote:Op zondag 3 april 2011 21:02 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Dit stuk.
En moeilijk niet, maar wel irritant.
En dan ben je bij de laatste rotonde en dan zegt je instructeur doodleuk van "Ja, ga nu maar weer terug".quote:Op zondag 3 april 2011 21:20 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Dat ziet er best fucked up uit ja
Zo leer je het wel het snelstquote:Op zondag 3 april 2011 21:25 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
En dan ben je bij de laatste rotonde en dan zegt je instructeur doodleuk van "Ja, ga nu maar weer terug".![]()
Het doet ook wonderen voor m'n koppelingskillz.quote:Op zondag 3 april 2011 21:32 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Zo leer je het wel het snelstsnap wel dat het niet leuk is
Rotondes heb je na 2 stuks wel door tochquote:Op zondag 3 april 2011 21:32 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Zo leer je het wel het snelstsnap wel dat het niet leuk is
Ze zijn verdomd makkelijk om goed om te leren gaan met het schakelen en de koppeling.quote:Op zondag 3 april 2011 21:43 schreef remmertjuh het volgende:
[..]
Rotondes heb je na 2 stuks wel door toch?
Maar dan nog soepel schakelen (en vergeet het kijken niet!). Ik bedoel, "mijn" micra is een stuk minder luxe en geeft niet automagisch gas.quote:Op zondag 3 april 2011 22:13 schreef remmertjuh het volgende:
hmm, bij de meeste bochten en rotondes is het toch terug naar 2, gewoon hop van vier of vijf naar 2
Remmen mag op zich ook welquote:Op zondag 3 april 2011 22:13 schreef remmertjuh het volgende:
hmm, bij de meeste bochten en rotondes is het toch terug naar 2, gewoon hop van vier of vijf naar 2
Vanuit z'n vijf terug naar z'n twee zonder af te remmen, sloop je dan niet gewoon de versnellingsbak?quote:
Roep dat niet te hard, ik werd laatst thuisgebracht door eentje die even doodleuk met 70 door de bocht wou.quote:
Kijk maar hoe vaak er mensen naast de weg belanden doordat ze niet remden voor een bochtquote:Op zondag 3 april 2011 22:38 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Roep dat niet te hard, ik werd laatst thuisgebracht door eentje die even doodleuk met 70 door de bocht wou.
In z'n drie weg willen rijden is ook leuk trouwens.
Tja, sommige mensen kunnen gewoon niet inschatten. Voor de rest de vuistregel: De snelheid hangt af van je uitzicht, is je zicht vrij kun je gewoon doorrijden. Is je uitzicht beperkt, dan gas los of evt remmen..quote:Op zondag 3 april 2011 22:38 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Roep dat niet te hard, ik werd laatst thuisgebracht door eentje die even doodleuk met 70 door de bocht wou.
In z'n drie weg willen rijden is ook leuk trouwens.
Per situatie bekijken dus.quote:Op zondag 3 april 2011 22:50 schreef remmertjuh het volgende:
Het uitzicht op zijwegen en andere evt gevaarlijke situaties bedoel ik dan
Rij eens in een wat oudere auto.. Dan verkijk je, je welquote:Op zondag 3 april 2011 23:22 schreef remmertjuh het volgende:
Het viel me trouwens op dat de rem in de auto vrij fel reageert, je hoef er maar naar te kijken of je staat stil
Tja ik heb nog geen rijbewijsquote:Op zondag 3 april 2011 23:40 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Rij eens in een wat oudere auto.. Dan verkijk je, je wel
Wacht maarquote:
Ik had die 700 euro die ik had besteed aan 2 examens en extra rijlessen liever in de benzine tank gegooidquote:Op zondag 3 april 2011 23:45 schreef MelR het volgende:
hallo...weet iemand hoe het zit met Koekii?...ze heeft me een tijdje geleden bericht dat ze eind maart af moest rijden, heb er een bericht gestuurd hoe het was gegaan maar niks meer teruggehad?!...ben nieuwsgierig!overigens ben ik nog steeds superblij met mijn rijbewijs en autootje!!...dus iedereen die problemen ondervind (net als ik destijds) met afrijden...zet em op! want als je 'm hebt gehaald ben je alle problemen en examenleed zo vergeten!
Haha, ik ben van plan een Astra GSI te kopen, hopelijk zijn de remmen daarvan wel goedquote:Op maandag 4 april 2011 00:33 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Wacht maar.. Als je in een 15-20 jaar oude auto rijd waarvan de remmen al niet lekker zijn, schijt je 64 kleuren poep
.. Sowieso met goede remmen is het al niet heeel geweldig.
Moet donderdag trouwens voor examen BE
Ja, dat welquote:Op zondag 3 april 2011 21:43 schreef remmertjuh het volgende:
[..]
Rotondes heb je na 2 stuks wel door toch?
Heb geen flauw idee wat het slagingspercentage bij BE is. Mijn instructeur is eigenlijk al gepensioneerd maar werkt sinds een aantal weken weer tijdelijk. Hij zij dat er bij hem in die weken nog niemand gezakt is voor BE en dat waren er iig al 10.quote:Op maandag 4 april 2011 08:54 schreef remmertjuh het volgende:
[..]
Haha, ik ben van plan een Astra GSI te kopen, hopelijk zijn de remmen daarvan wel goed
Hmm, bijna iedereen haalt BE in 1x toch, of heb ik dat fout ?
Ik had gewoon rijlessen maar ik voelde me zenuwachtigquote:Op maandag 4 april 2011 18:33 schreef .Neovo. het volgende:
Vandaag weer een rijlesje gehad, ging super. Op het examen ben ik dus gezakt omdat ik zo zenuwachtig was.
Die TTT is niet verplicht he... Als jij je nou zeker van je zaak voelt dan zou ik het helemaal niet doen en eens vragen aan je instructeur of hij een examen kan aanvragen, het is jou geld he!quote:Op dinsdag 5 april 2011 20:44 schreef Warrick21 het volgende:
Weten jullie misschien wat de wachttijd is voor een TTT? Ik heb nu 32 lessen gehad en m'n instructeur heeft nog geen TTT aangevraagd. Ik heb geen geld voor meer dan 40 lessen, dus mag van mij nu wel een beetje meer vaart in.
Het rijden zelf gaat prima op kleine puntjes hier en daar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |