Indie Fanfare is er eentje voor de volgende.quote:
Die is sowieso een beetje overbodig geworden sinds we reeksen hebben.quote:Op zondag 13 oktober 2013 19:40 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Indie Fanfare is er eentje voor de volgende.
Trouwens, die topiclijst moet hoognodig worden bijgewerkt.
En die van Born to Run/Born to Add is natuurlijk ook express:quote:Op zondag 13 oktober 2013 19:41 schreef Tchock het volgende:
Die gejatte albums: sommige zijn wat flauw. Dat ergens een cassettebandje opstaat maakt niet dat het gejat isAnderen zijn volledig expres, bijvoorbeeld:
[ afbeelding ]
Maar sommige dingen zijn inderdaad ook schaamteloos gejat. Heel slecht
Christus wat kut. Japanners bevestigen zo vaak met hun muziek mijn vooroordelen dat het nauwelijks nog vooroordelen zijn.quote:Op zondag 13 oktober 2013 20:09 schreef Kerftminister het volgende:
Godver tijd voor iets geks uit Japan:
Dit nummer blijf ik maar opzetten, terwijl het zo fout is, het is powermetal met meisjes die nog niet eens 16 zijn die erop dansen en zingen. Mja er zitten echt vette instrumentale stukjes tussen, die effecten in de video zijn erg vet (al die geestenshizzle) en het knalt lekker, maar voor de rest.
Waarom blijf ik dit luisteren?
Dit zijn nu niet de dingen waarmee je Japan moet generaliseren. Dat Tricot album is een van de beste in het jaar daarentegen, zo muzikaal.quote:Op zondag 13 oktober 2013 20:12 schreef Tchock het volgende:
[..]
Christus wat kut. Japanners bevestigen zo vaak met hun muziek mijn vooroordelen dat het nauwelijks nog vooroordelen zijn.
Ben ik het 100% mee eens, begrijp ook niet waarom ik het luister.quote:Op zondag 13 oktober 2013 20:13 schreef DO2 het volgende:
Zo, godver, Kerft... Dat is nu wat je noemt bagger.
quote:Op zondag 13 oktober 2013 20:16 schreef Kerftminister het volgende:
Trouwens nu we toch bezig zijn, iemand nog van die enorm vette vids zoals die van net, alleen dan zonder tienermeisjes en kutmuziek, maar gewoon vette effecten, psychedelische shit en geesten ofzo?
Ging me meer om het beeld dan het geluid, maar leuke troll.quote:
Haha, Japan heeft zoveel vette experimentele dingen, lopen ze echt voor. Alleen zit er ook een hoop troep tussen, alle J-Pop is echt helemaal niks, terwijl Koreaanse pop erg goed is juist. Valt eigenlijk nog wel mee hoeveel ik eruit probeer hoor, al is het wel meer dan andere niet-Engelstalige landen. Vind zelf dat ik me meer moet verdiepen in Korea, Brazilië, Ex-Joegoslavië, Mexico, Mali en Argentinië.quote:Op zondag 13 oktober 2013 20:21 schreef Moody het volgende:
Kerft, waarom blijf je in Japan hangen? Toegegeven, de meeste hier (incl. mezelf) moet zich iets meer verdiepen in Japan. Maar het lijkt alsof je toe bent aan een nieuw land.
Tool heeft hele bijzondere video's maar ik vind de muziek bijzonder vervelendquote:Op zondag 13 oktober 2013 20:26 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Haha, Japan heeft zoveel, valt eigenlijk nog wel mee hoeveel ik eruit probeer hoor, al is het wel meer dan andere niet-Engelstalige landen. Vind zelf dat ik me meer moet verdiepen in Korea, Brazilië, Ex-Joegoslavië, Mexico, Mali en Argentinië.
Tool heeft altijd wel vette vids trouwens:
Zulke dingen vind ik enorm vet he, houd echt van creepy en vage shizzle. Ben ook een horrorfilm fan, maar dan niet van die goedkope films met jumpscares, maar échte enge shit.
Ik moet nog een keer naar Japan en Tokyo. Mijn broertje is net terug uit Japan.quote:Op zondag 13 oktober 2013 20:23 schreef Maxerazzi het volgende:
Zat ik maar weer in Tokyo een kommetje ramen noodles te verorberen met op de achtergrond AKB48.
Tja had ik eerst ook, maar begin het steeds meer te waarderen.quote:Op zondag 13 oktober 2013 20:26 schreef Tchock het volgende:
[..]
Tool heeft hele bijzondere video's maar ik vind de muziek bijzonder vervelend
Tja het is wel veel van hetzelfde, maar ik vind dat doorgaans wel vet hoor, hoe enger en vager hoe beter.quote:Op zondag 13 oktober 2013 20:27 schreef Tchock het volgende:
Bovendien slaan die video's van Tool soms enorm door. Alsof ze ze per tien bestellen: 'doe maar iets met schuddende camera, snelle wisselingen tussen verschillende belichting, mensen zonder duidelijk herkenbare gezichtsuitdrukkingen en een lekker horrorfragmentje er in'.
Dan heb ik een parel voor je.quote:Op zondag 13 oktober 2013 20:28 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Tja het is wel veel van hetzelfde, maar ik vind dat doorgaans wel vet hoor, hoe enger en vager hoe beter.
Haha die ken ik al, dat is een klassieker ja.quote:Op zondag 13 oktober 2013 20:29 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dan heb ik een parel voor je.
Fullscreen, 720p en genieten maar.
Overigens ook afschuwelijke muziek. Voor zover je het nog muziek kan noemen. Wat grappig is, want Aphex Twin heeft ook hele mooie dingen gemaakt. Volgens mij staat die man soms op en dan denkt hij weet je wat ik vandaag ga maken?quote:Op zondag 13 oktober 2013 20:30 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Haha die ken ik al, dat is een klassieker ja.
Ik heb iets meer dan 4 weken gereisd. Als 't zou lukken, doe dan vooral 6 weken, en probeer het ergens rond april/mei te doen, want dan weet je zeker dat je er bent tijdens kersenbloesemseizoen. Vanaf Tokyo richting Hiroshima/Nagasaki is wel een beetje de gebruikelijke route, maar ik kan ook de Japanse Alpen van harte aanraden. Zelf wil ik nog terug voor het noordelijke eiland, Hokkaido, maar dat zou niet je prioriteit moeten zijn bij de eerste keer Japan.quote:Op zondag 13 oktober 2013 20:26 schreef Moody het volgende:
[..]
Ik moet nog een keer naar Japan en Tokyo. Mijn broertje is net terug uit Japan.
Nog tips? Minimaal 3 weken neem ik aan? Treinreis van Noord naar Zuid? In mei/juni?
Hmm die eerste vind ik niks, die tweede vind ik een beetje een mindere versie van Go!Go!7188.quote:
In Aphex Twin moet ik me ook nog verdiepen, maar vind dit een prachtig nummer:quote:Op zondag 13 oktober 2013 20:31 schreef Tchock het volgende:
[..]
Overigens ook afschuwelijke muziek. Voor zover je het nog muziek kan noemen. Wat grappig is, want Aphex Twin heeft ook hele mooie dingen gemaakt. Volgens mij staat die man soms op en dan denkt hij weet je wat ik vandaag ga maken?
Mindere versie? Nee, veel beter juistquote:Op zondag 13 oktober 2013 20:33 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Hmm die eerste vind ik niks, die tweede vind ik een beetje een mindere versie van Go!Go!7188.
Aphex Twin maakt prachtige pianomuziek, toffe elektronica en... ja. Die ooraids die ik eerder postte.quote:Op zondag 13 oktober 2013 20:34 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
In Aphex Twin moet ik me ook nog verdiepen, maar vind dit een prachtig nummer:
Ken ik overigens omdat Kanye die gesampled heeft in Blame Game.
Zoveel muziek leren kennen door samples he.
Ok thnx.quote:Op zondag 13 oktober 2013 20:31 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Ik heb iets meer dan 4 weken gereisd. Als 't zou lukken, doe dan vooral 6 weken, en probeer het ergens rond april/mei te doen, want dan weet je zeker dat je er bent tijdens kersenbloesemseizoen. Vanaf Tokyo richting Hiroshima/Nagasaki is wel een beetje de gebruikelijke route, maar ik kan ook de Japanse Alpen van harte aanraden. Zelf wil ik nog terug voor het noordelijke eiland, Hokkaido, maar dat zou niet je prioriteit moeten zijn bij de eerste keer Japan.
Zit ook alles verspreid over albums zeker, dus niet een pianoalbum, een meukalbum, etc?quote:Op zondag 13 oktober 2013 20:37 schreef Tchock het volgende:
[..]
Aphex Twin maakt prachtige pianomuziek, toffe elektronica en... ja. Die ooraids die ik eerder postte.Ik heb het in iTunes met sterren aangeduid zodat ik het kan sorteren op fijne pianomuziek
Jep.quote:Op zondag 13 oktober 2013 20:40 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Zit ook alles verspreid over albums zeker, dus niet een pianoalbum, een meukalbum, etc?
Hmm voor een keertje is dit wel grappig, maar na een paar keren gaat dat echt irriteren lijkt me.quote:Op zondag 13 oktober 2013 20:41 schreef Tchock het volgende:
[..]
Jep.De track vóór Avril 14th bijvoorbeeld is:
Er is een reden dat we films tegenwoordig een andere soundtrack meegeven.quote:Op zondag 13 oktober 2013 20:43 schreef Kerftminister het volgende:
Zit nu aan een Kpop album met zo'n Chaplin/stille films achtige sound. Dat gaat ook al heel snel vervelen zeg, heb er na 4 nummers al genoeg van.
God wat irritant zeg idd.quote:Op zondag 13 oktober 2013 20:45 schreef Tchock het volgende:
[..]
Er is een reden dat we films tegenwoordig een andere soundtrack meegeven.
Meh dat is het ook niet helemaal.quote:
quote:Op zondag 13 oktober 2013 20:47 schreef Kerftminister het volgende:
Meh dat is het ook niet helemaal.
Geen idee, ben gewoon op zoek naar goede en leuke muziek. Enige wat ik luister uit Japan dat daar redelijk mainstream is volgens mij is One Ok Rock.quote:Op zondag 13 oktober 2013 20:50 schreef ranja het volgende:
maar stiekem ben je gewoon op zoek naar japanse mainstream/niet-indie wat dan indie lijkt omdat het uit Japan komt
Nieuwe album aardig.quote:Op zondag 13 oktober 2013 20:55 schreef Kerftminister het volgende:
Wat vinden we hier eigenlijk van Rilo Kiley? Vind dit al tijden een enorm fijn nummer, maar de rest niet echt geprobeerd:
Brrr dat vind ik zelfs eng. Krijgt ook enorm hoge ratings op RYM, snap er niks van.quote:
Ik vind het behoorlijk bizar terwijl ik best nog wat gewend ben, maar ik ga wel een keer een album van haar proberen, want ja ik probeer alles voordat ik er iets definitiefs over kan zeggen.quote:Op zondag 13 oktober 2013 21:21 schreef Z het volgende:
Vindt m'n dochtertje leuk. Het was vorig jaar critically acclaimed op sommige blogs. Ik vind het best aardig (en een tikkie bizar).
Misschien zijn ze het gewoon zelf (Crosby en Nash dus).quote:De invloeden zijn dan ook niet van de lucht. In de eerste plaats is dit te wijten aan de vele vocale en muzikale bijdragen van Wilsons vrienden en collegae Graham Nash, David Crosby, Jackson Browne, Josh Tillman ( Father John Misty), Patrick Sansone (Wilco), Dawes' Taylor Goldsmith, Mike Campbell en Benmont Tench van Tom Petty and The Heartbreakers. Voeg daar het geluid van John Lennon, Bob Dylan en een beetje The Doors aan toe en het recept van Fanfare is omschreven. Divers? Jazeker, maar dat zijn de tracks ook.
Lees meer : http://www.hifi.nl/artike(...)d.html#ixzz2hdRj1OLA
We're melt b-a-n-a-n-a from Japanquote:
Ik vind dat verreweg het beste nummer van ze, en het album waar die op staat de enige interessante van ze.quote:Op zondag 13 oktober 2013 20:55 schreef Kerftminister het volgende:
Wat vinden we hier eigenlijk van Rilo Kiley? Vind dit al tijden een enorm fijn nummer, maar de rest niet echt geprobeerd:
Ik heb ze 4 of 5x gezien, echt geweldig. Op 1x na, in De Helling, toen was het veel te hard.quote:Op zondag 13 oktober 2013 22:30 schreef brooklyndodger het volgende:
We're melt b-a-n-a-n-a from Japan. Gelukkig 2 keer live mogen mee maken wat een feest is dat zeg. Ohja ze deden de theme song voor een van de beste en idiote adult swim shows:
Patronaat en db's hier. beide keren prima geluid ookquote:Op zondag 13 oktober 2013 22:48 schreef ranja het volgende:
[..]
Ik heb ze 4 of 5x gezien, echt geweldig. Op 1x na, in De Helling, toen was het veel te hard.
DB's heb ik ze ook gezien, dat was prima uit te houdenquote:Op zondag 13 oktober 2013 22:51 schreef brooklyndodger het volgende:
Patronaat en db's hier. beide keren prima geluid ook
Downtempo, dat kon je toch wel verwachten met blake. Zelfs zijn meer elektronische tracks als CMYK zijn erg downtempo. Toen ik hem zag op pukkelpop was het ieder geval geweldig ook al liepen ook veel mensen weg omdat ze het te saai vonden.quote:Op zondag 13 oktober 2013 23:07 schreef DeMessias het volgende:
James Blake zojuist gezien. Een van de minste concerten van het jaar voor mij. Heel langdradig, weinig beleving, erg downtempo en geen samenhang tussen de nummers.
Inderdaad. Ik vond hem beide keren ook geweldig deze zomer. Op festivals zijn er altijd de Limit To Your Love-fans die eigenlijk niets kennen, maar dat is bij elke act.quote:Op zondag 13 oktober 2013 23:09 schreef brooklyndodger het volgende:
[..]
Downtempo, dat kon je toch wel verwachten met blake. Zelfs zijn meer elektronische tracks als CMYK zijn erg downtempo. Toen ik hem zag op pukkelpop was het ieder geval geweldig ook al liepen ook veel mensen weg omdat ze het te saai vonden.
Ik had geen downtempo versies verwacht van zijn eigen nummers. Op Pukkelpop vond ik het alvast ook veel beter.quote:Op zondag 13 oktober 2013 23:09 schreef brooklyndodger het volgende:
[..]
Downtempo, dat kon je toch wel verwachten met blake. Zelfs zijn meer elektronische tracks als CMYK zijn erg downtempo. Toen ik hem zag op pukkelpop was het ieder geval geweldig ook al liepen ook veel mensen weg omdat ze het te saai vonden.
Doet me denken aan DMZ night eens tijdens 5 days off, Blake deed een dj set en er was geen running order die avond. En hij opende de avond dus, veels te veel mensen te laat en gefrustreerd hilarisch beeld. Zeker als je de rest van de lineup zag(Loefah, Darkstar, Spaceape+kode9(.quote:Op zondag 13 oktober 2013 23:11 schreef Tchock het volgende:
e keren ook geweldig deze zomer. Op festivals zijn er altijd de Limit To Your Love-fans die eigenlijk niets kennen, maar dat is bij elke act.
Hahahaquote:Op zondag 13 oktober 2013 23:13 schreef brooklyndodger het volgende:
[..]
Doet me denken aan DMZ night eens tijdens 5 days off, Blake deed een dj set en er was geen running order die avond. En hij opende de avond dus, veels te veel mensen te laat en gefrustreerd hilarisch beeld. Zeker als je de rest van de lineup zag(Loefah, Darkstar, Spaceape+kode9(.
Ik vond het fantastisch gisterenquote:Op zondag 13 oktober 2013 23:11 schreef Tchock het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik vond hem beide keren ook geweldig deze zomer. Op festivals zijn er altijd de Limit To Your Love-fans die eigenlijk niets kennen, maar dat is bij elke act.
Kwam de nieuwe plaat live tot zijn recht?quote:Op zondag 13 oktober 2013 23:20 schreef Norrage het volgende:
En net terug van Gregory Porter (druk weekend ja).
Wat...een....held
Hm heb wat dingen gemist geloof, ik was nog niet verder dan Bambi's Dilemmaquote:Op zondag 13 oktober 2013 23:06 schreef brooklyndodger het volgende:
Ik vind de nieuwe melt banana trouwens geweldig, weer eens iets anders ook al vond ik dat lite album ook erg tof.
Uiteraard. Vind zijn platen sowieso weinig waard. Hij is van de live-act. Die band is gewoon te goedquote:Op zondag 13 oktober 2013 23:22 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Kwam de nieuwe plaat live tot zijn recht?
Ik moet hem ook maar eens gaan luisterenquote:Op zondag 13 oktober 2013 23:24 schreef Kerftminister het volgende:
Wat een genie die Black Milk ook he, lijkt het lied uit te gaan faden met een soulsample, komt er opeens een blaasinstrument met een vette drumsolo erachter die 30 seconden helemaal losgaat en dan gaat het weer terug naar de originele beat voor de laatste 20 seconden. Dat vergt lef.
Shit, hij komt dinsdag in Groningen, had kaarten willen kopen maar was het helemaal vergeten. Zie nu net dat het al uitverkocht is.quote:Op zondag 13 oktober 2013 23:24 schreef Norrage het volgende:
[..]
Uiteraard. Vind zijn platen sowieso weinig waard. Hij is van de live-act. Die band is gewoon te goed
quote:Op zondag 13 oktober 2013 23:24 schreef ranja het volgende:
[..]
Hm heb wat dingen gemist geloof, ik was nog niet verder dan Bambi's Dilemma
Tronic vind ik zijn beste, maar No Poison No Paradise (GO TT) is vrijdagnacht gelekt, dus als je mee wil praten kan je beter voor die gaan. Vind ze allebei fantastisch, echt een hele eigen stijl heeft Black Milk.quote:Op zondag 13 oktober 2013 23:26 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik moet hem ook maar eens gaan luisterenwelk album raad je aan?
Is dat dat Nikonreclamebandje?quote:Op maandag 14 oktober 2013 00:22 schreef Maxerazzi het volgende:
Heuh, ik zocht net even op youtube of er misschien al wat van het aankomende album van Radical Face opstond, und jawohl!
Nee, is eenmansproject van Ben Cooper. Desalniettemin is 't inderdaad bekend van de Nikon reclame.quote:
quote:
Klinkt lekkerquote:Op maandag 14 oktober 2013 00:22 schreef Maxerazzi het volgende:
Heuh, ik zocht net even op youtube of er misschien al wat van het aankomende album van Radical Face opstond, und jawohl!
Jazeker. Al jaren niet meer geluisterd, goeie reminderquote:Op maandag 14 oktober 2013 10:32 schreef Norrage het volgende:
Kennen jullie deze klassieke avant-gardistische jazz band al, uit Belgie?
quote:Op maandag 14 oktober 2013 10:40 schreef BoerBert het volgende:
Oké. Wat is die nieuwe Borsato heerlijk vernieuwend. Erg gewaagd om zomaar een moderne housebeat in zijn nummer te verstoppen. Zo veel genres in een nummer, want ook een stukje 'rap' is in deze song verborgen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het Koningslied was een voorbode van deze bagger. Ewbank kan weer beter covers van Italiaanse liedjes maken voor Marco, die waren nog enigszins te doen in de context van ideale schoonzoon met prima stem. Margarita, Dromen zijn Bedrog, Waarom Nou Jij, Je Hoeft Niet Naar Huis Vannacht etc. etc. .....allemaal coversquote:
die is niet italiaansquote:Op maandag 14 oktober 2013 11:22 schreef Moody het volgende:
Ewbank kan weer beter covers van Italiaanse liedjes maken voor Marco, die waren het beste. ( Je Hoeft Niet Naar Huis Vannacht )
Naja, 3FM speelt ook James Blunt, Passenger en de nieuwe van Coldplay. Er is daar weinig lef of kennis om nieuwe muziek te draaien. Zal ook een commercieel verhaal zijn.quote:Op maandag 14 oktober 2013 11:24 schreef BoerBert het volgende:
Ja, ik snap ook echt niet dat 3FM (ook al vind ik het maar een kakzender) hier aandacht aan geeft. Gelukkig wordt het kort erna gelijk afgekraakt.
Ah die dan nietquote:
Dat heet macht.quote:Op maandag 14 oktober 2013 11:24 schreef BoerBert het volgende:
Ja, ik snap ook echt niet dat 3FM (ook al vind ik het maar een kakzender) hier aandacht aan geeft. Gelukkig wordt het kort erna gelijk afgekraakt.
Dat zijn wel nog de nummers die nog redelijk zijn. Dit is echt drie keer niets.quote:Op maandag 14 oktober 2013 11:22 schreef Moody het volgende:
[..]
Het Koningslied was een voorbode van deze bagger. Ewbank kan weer beter covers van Italiaanse liedjes maken voor Marco, die waren nog enigszins te doen in de context van ideale schoonzoon met prima stem. Margarita, Dromen zijn Bedrog, Waarom Nou Jij, Je Hoeft Niet Naar Huis Vannacht etc. etc. .....allemaal covers
Ik kende het orgineel al toen die in Nederland in de tipparade stond, vond het een leuk nummer (zal je niet verbazen). Dus ik hou het hier toch op het orgineelquote:Op maandag 14 oktober 2013 11:25 schreef Moody het volgende:
Ah die dan niet
Ik vind de Marco-versie beter
Ik heb soms de valse hoop dat 3FM een keer wijzer is, maar ik snap eigenlijk ook niet waar ik dat vandaan haalquote:
vroeger was 3fm veel beter...quote:Op maandag 14 oktober 2013 11:28 schreef Moody het volgende:
Toch maakt 3FM af en toe wel goede programma's, maar die worden uitgezonden wanneer geen kip er naar luistert
Overdag is het enkel zoetsappige mainstream, wat ze uiteraard zelf moeten weten.
Origineel is altijd "beter", omdat anders de cover ook niet bestaan hadquote:Op maandag 14 oktober 2013 11:29 schreef ranja het volgende:
[..]
Ik kende het orgineel al toen die in Nederland in de tipparade stond, vond het een leuk nummer (zal je niet verbazen). Dus ik hou het hier toch op het orgineel
Zijn Kane en Go Back to the Zoo dan niet alternatief?quote:Op maandag 14 oktober 2013 11:28 schreef Moody het volgende:
Toch maakt 3FM af en toe wel goede programma's, maar die worden uitgezonden wanneer geen kip er naar luistert
Overdag is het enkel zoetsappige mainstream, wat ze uiteraard zelf moeten weten. Nee, eigenlijk niet. "Wij" betalen 3FM. Het is de enige grote landelijke zender op de ether die alternatieve muziek wil draaien. Draai het dan!
orgineel is lang niet altijd beter, met of zonder quotesquote:Op maandag 14 oktober 2013 11:31 schreef Moody het volgende:
Origineel is altijd "beter", omdat anders de cover ook niet bestaan had
Maar ik vind The Triplets iets teveel Luv en Dolly Dots voor mijn smaak
Pop/rock ja, wellicht ook alternatief. Misschien had ik "indie" moeten zeggenquote:Op maandag 14 oktober 2013 11:32 schreef Felagund het volgende:
[..]
Zijn Kane en Go Back to the Zoo dan niet alternatief?
Op RW hoorde ik naast me dat ze The National best een gave nieuwe band vondquote:Op maandag 14 oktober 2013 11:37 schreef Maxerazzi het volgende:
Valt wel mee, zit ook verstopt in de marketingstrategie van 3FM. Ze hebben zich ook gepositioneerd als kartrekkers voor de grotere Nederlandse festivals, waardoor er een heel nieuw publiek op aan het afkomen is.
quote:Op maandag 14 oktober 2013 11:48 schreef Z het volgende:
"Je kunt alleen maar hopen dat het publiek voelt wat John Ewbank en ik voelden toen we het maakten. We hebben twee jaar gecomponeerd en we denken dat we nu het wezen van wat we willen zeggen hebben vastgelegd."
Twee jaar!
"Altijd" is wel heel knap, wist niet dat Brandon Bloempjes en de zijne al zo lang bezig warenquote:Op maandag 14 oktober 2013 12:06 schreef Moody het volgende:
McCartney: "The Killers is altijd al een enorme inspiratiebron geweest"
Leuk albumpje welTimberlake en Bowie komen ook langs.
Maandagochtend, zullen we het daarop houden?quote:Op maandag 14 oktober 2013 12:39 schreef Moody het volgende:
[..]
Heeft-ie natuurlijk niet echt gezegd dommie
Leuk album idd, mijn favoriet blijft toch:quote:Op maandag 14 oktober 2013 14:25 schreef Moody het volgende:
Het album van Torres gaat steeds beter bevallen. Enkele goede nummers, waaronder het wonderschone Honey:
Ook een mooi nummer idd. Hele album is wel sterk. Fijn sfeertje.quote:Op maandag 14 oktober 2013 14:44 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Leuk album idd, mijn favoriet blijft toch:
Productie kan op zich wel wat beter, hoewel ik dit rauwe ook wel fijn vind.
Maar mooie liedjes schrijven kan ze zeker
quote:Op maandag 14 oktober 2013 14:44 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Leuk album idd, mijn favoriet blijft toch:
Zoveel nog in de playlist. Ben er vandaag weer aan begonnen, nadat ik 'm langs zag komen op http://prettymuchamazing.com/feature/best-albums-2013quote:Op maandag 14 oktober 2013 14:57 schreef brooklyndodger het volgende:
[..], jeeh Torrres word opgepikt. Heb deze platen nogal zitten pushen na mensen toen hij uitkwam maar niemand die echt toehapte.
Ik had 'm gehoord toen hij net uitkwam, vond het toen niet meer dan degelijk. Maar later nog een paar terug geluisterd, staan toch wel een aantal hele toffe nummers opquote:Op maandag 14 oktober 2013 14:57 schreef brooklyndodger het volgende:
[..], jeeh Torrres word opgepikt. Heb deze plaat nogal zitten pushen na mensen toen hij uitkwam maar niemand die echt toehapte.
The best is yet to comequote:Op maandag 14 oktober 2013 15:19 schreef BoerBert het volgende:
Ik zit nu twee nummers in dat nieuwe album van Jonathan Wilson en dat valt inderdaad alles behalve tegen.
Mooi zoquote:Op maandag 14 oktober 2013 15:26 schreef Moody het volgende:
[..]
The best is yet to come
Geweldig album. Wel wel mijn nr1 van dit jaar op het moment
Ik neem deze vraag niet serieusquote:Op maandag 14 oktober 2013 15:37 schreef Moody het volgende:
[..]
Giles Corey ken je ook wel neem ik aan?
Toch weet ik het nog niet helemaal met Darkside.quote:Op maandag 14 oktober 2013 15:38 schreef Norrage het volgende:
En Darkside blijft maar boven de 4.20 staan op MM he
Slechte kwaliteit....maar zo voelt een darkside concert ongeveer aan
Het eerste album staat niet op spotify, dus die ken ik nietquote:Op maandag 14 oktober 2013 15:40 schreef Moody het volgende:
[..]
Ken je deze al van het eerste album van onze Jonathan?
Oeioeioei wat mooi
quote:
Nee, dit vind ik nou niet heel boeiend.quote:Op maandag 14 oktober 2013 15:47 schreef Moody het volgende:
[..]
Luister nou en zeg ook ff oeioeioei wat mooi
Ik vind die rustige nummers van hem niet boeiendquote:Op maandag 14 oktober 2013 15:51 schreef Moody het volgende:
[..]
Alsof het zoveel verschilt van zijn nieuwste 2 platen
Okquote:Op maandag 14 oktober 2013 15:52 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik vind die rustige nummers van hem niet boeiendEn hier fluistert ie half, zit totaal geen spanning in> Nee, vind dit niks
Die vind ik wel wat leuker ja...Maar ook niet heel bijzonder...vind dit veel meer standaard en dertien in een dozijn dan de andere albums. En daar hebben het 2e en 3e album al wel een beetje last van, maar dat is net wat puntiger.quote:Op maandag 14 oktober 2013 15:56 schreef Moody het volgende:
[..]
OkIk vind het misschien wel een van zijn beste nummers
Die eerste plaat is wel erg interessant. 80 minuten lang, paar nummers van 7 tot 10 minuten. Niet alles even goed, maar enkele pareltjes.
Deze zal je beter vinden gok ik: (al schuurt het meer tegen Americana aan)
Respect voor die lui!quote:Op maandag 14 oktober 2013 16:08 schreef Dagoduck het volgende:
Naast dat sommigen van jullie albums een cijfers geven en de ander alle nummers apart een cijfer kan je ook een review schrijven van 4500 woorden van een album van 30 jaar oud![]()
http://alexwritesaboutstu(...)-re-ac-tor-1981.html
Lol. Lonerism ben je wel een jaar later meequote:Op maandag 14 oktober 2013 16:55 schreef MaJo het volgende:
Wat zijn nou de albums waar jullie de laatste maanden lyrisch over zijn? Ik lees wel mee maar heb steeds nauwelijks tijd om iets te luisteren. Nu zit ik deze week vrijwel alleen op mijn werk dus tijd om weer eens nieuwe dingen te checkenIk heb nu Lonerism opstaan, die heb ik vaak voorbij zien komen de laatste maanden
Tips zijn dus welkom
Haha klopt ja, maar ben soms wat laat met dingen. Zoals Alt Jquote:Op maandag 14 oktober 2013 17:06 schreef Norrage het volgende:
[..]
Lol. Lonerism ben je wel een jaar later mee
Ik denk dat Darkside wel vaak voorbij gekomen isEn Jonathan Wilson kan vooral jij ook wel waarderen denk ik.
QOTSA en Arctic Monkeys ken ik alquote:Op maandag 14 oktober 2013 17:10 schreef viagraap het volgende:
Laatste maanden is vrij ruim.
Moderat, QOTSA, Oneohtrix Point Never, Arctic Monkeys, King Krule, Bill Callahan schieten mij nu te binnen.
Disclosure ken ik al. Darkside wordt nu mijn volgendequote:Op maandag 14 oktober 2013 17:11 schreef Tchock het volgende:
Darkside, Moderat, Arctic Monkeys, Bonobo, Disclosure zijn hier de hoogtepunten van de afgelopen maanden.
Ja, Darkside is de hype van het moment en bijna het hele topic loopt er mee weg. Jonathan had ik specifiek aan jou aangeradenquote:Op maandag 14 oktober 2013 17:24 schreef MaJo het volgende:
Ik weet niet of ik echt dezelfde smaak heb, Tame Impala vond ik al vrij zenuwachtig en Darkside doet het niet veel beter bij mij![]()
Nu Jonathan Wilson maar eens checken.
Ik werd er maar nerveus vanquote:Op maandag 14 oktober 2013 17:25 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ja, Darkside is de hype van het moment en bijna het hele topic loopt er mee weg. Jonathan had ik specifiek aan jou aangeradenMaar hét singer-songwriter album van het jaar is Bill Callahan
![]()
![]()
BILL
Alles wat al is gezegd + o.a. deze: Elephant Stone, Cage the Elephant, Of Montreal, No Ceremony, London Grammar. Succesquote:Op maandag 14 oktober 2013 17:27 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik werd er maar nerveus vanMisschien is het niet het juiste moment van de dag ofzo
Jonathan klinkt vooralsnog tof, bijna filmmuziek! Bill Calahan is de volgende op mijn lijst
Die moet ik zeker checken als Beatles fanquote:Op maandag 14 oktober 2013 20:32 schreef Moody het volgende:
[..]
Oja, vergeet de nieuwe van Paul McCartney ook niet. Fijne plaat
Aangezien ik de zaak zowat in mijn eentje beheer kan dat wel eens kloppen jaquote:Op maandag 14 oktober 2013 20:39 schreef Moody het volgende:
[..]
Jij gaat deze week geen buitenlucht inademen denk ik
Wij zijn bevoorrechtquote:Op maandag 14 oktober 2013 20:40 schreef MaJo het volgende:
[..]
Aangezien ik de zaak zowat in mijn eentje beheer kan dat wel eens kloppen jaIk maak er dus maar het beste van
Kun je aandachtig muziek luisteren onder je werk? Dat lukt me nooit, daarom speel ik meestal radio onder werktijdquote:Op maandag 14 oktober 2013 20:46 schreef Norrage het volgende:
Ik heb muziek op tijdens mijn werk
Dus dat is 40 uur muziek per week.En dat is de muziek die ik niet mijn vrije tijd luister
Snap ik, want er luisteren meer mensen mee. Jonathan Wilson pluggen moet net kunnen toch?quote:Op maandag 14 oktober 2013 20:48 schreef Norrage het volgende:
Ik ben promovendus. Dus achter de computer beetje zitten prutsen kan prima met muziek. Maar ik kan op mijn werk maar bepaalde muziek luisteren hoor, dat dan weer wel
Nee, ik heb mijn koptelefoon op...Bij mijn afstuderen kon dat wel, gewoon mijn muziek opzetten en dat vond iedereen primaquote:Op maandag 14 oktober 2013 20:50 schreef Moody het volgende:
[..]
Snap ik, want er luisteren meer mensen mee. Jonathan Wilson pluggen moet net kunnen toch?
Ken niet veel, maar Xavier Rudd uit Australie is wel tof:quote:Op maandag 14 oktober 2013 20:51 schreef Kerftminister het volgende:
Iemand trouwens nog suggesties voor moderne muziek met traditionele instrumenten uit weet ik veel welk land, maar iig dingen die je niet zo vaak hoort?
Ben zelf erg fan van de koto en probeer veel muziek te vinden met dat erin:
[ afbeelding ]
Prachtig ding.
Didgeridoo.quote:Op maandag 14 oktober 2013 20:54 schreef Moody het volgende:
[..]
Ken niet veel, maar Xavier Rudd uit Australie is wel tof:
Food In The Belly is zijn hoogtepuntquote:Op maandag 14 oktober 2013 20:55 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Didgeridoo.
Sowieso Australische muziek met aboriginal invloeden lijkt me enorm vet, heb 5 seconden geluisterd maar hoorde al dat het leuk was. Heb je een albumnaam voor me?
Ga ik direct binnenhalen, ben zo'n fan van instrumentjes he. Daarom vind ik van die Afrikaanse albums ook zo vet vaak.quote:Op maandag 14 oktober 2013 20:56 schreef Moody het volgende:
[..]
Food In The Belly is zijn hoogtepunt
Food In The Belly is erg sterk. Als je die niets vindt, moet je 'm snel vergetenquote:Op maandag 14 oktober 2013 20:57 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ga ik direct binnenhalen, ben zo'n fan van instrumentjes he. Daarom vind ik van die Afrikaanse albums ook zo vet vaak.
Ik begin met een trouwens, als het bevalt doe ik die van vorig jaar erbij.
Je maakt me erg benieuwd.quote:Op maandag 14 oktober 2013 20:59 schreef Moody het volgende:
[..]
Food In The Belly is erg sterk. Als je die niets vindt, moet je 'm snel vergeten
Van dat album. Live in de Melkwegquote:Op maandag 14 oktober 2013 21:02 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Je maakt me erg benieuwd.Ik laat je wel weten wat ik ervan vind mocht ik eraan toekomen, denk deze week wel.
Ik neem die tips ook ff mee. Ben ook wel gecharmeerd van exotische instrumentenquote:Dit is trouwens het King Charles nummer met die steelpannen.
Zit een kleine solo ervan in, prachtig ding. Heb nog weinig succes gehad om iets te vinden met dit erin. Heb het leren kennen door Super Mario Sunshine.
Nu trouwens voor het eerst aan Superfly, dat begint ook al lekker met die bongo's/conga's hoe die dingen ook heten, vind ik ook geweldig. Daarom is Caravanserai ook zo goed van Santana.
Godverdomme, ik zette dat King Charles op, wat is dat verschrikkelijk zegquote:Op maandag 14 oktober 2013 21:02 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Je maakt me erg benieuwd.Ik laat je wel weten wat ik ervan vind mocht ik eraan toekomen, denk deze week wel.
Dit is trouwens het King Charles nummer met die steelpannen.
Zit een kleine solo ervan in, prachtig ding. Heb nog weinig succes gehad om iets te vinden met dit erin. Heb het leren kennen door Super Mario Sunshine.
Nu trouwens voor het eerst aan Superfly, dat begint ook al lekker met die bongo's/conga's hoe die dingen ook heten, vind ik ook geweldig. Daarom is Caravanserai ook zo goed van Santana.
Dat King Charles album was redelijk populair toch vorig jaar hier? Heb het iig door hier leren kennen.quote:Op maandag 14 oktober 2013 21:04 schreef Moody het volgende:
[..]
Van dat album. Live in de Melkweg
[..]
Ik neem die tips ook ff mee. Ben ook wel gecharmeerd van exotische instrumenten
Ik vind dat echt een leuk album overigens.quote:Op maandag 14 oktober 2013 21:04 schreef Norrage het volgende:
[..]
Godverdomme, ik zette dat King Charles op, wat is dat verschrikkelijk zeg
hoezo ken je het van Mario?
Ook Japanse muziek, vandaar dat je het leuk vindtquote:Op maandag 14 oktober 2013 21:10 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ik vind dat echt een leuk album overigens.
En in Mario zit dit lied waar die steelpannen inzitten:
Deze is ook zo vet, geniale soundtrack:
Ik vind lang niet alle Japanse muziek leuk.quote:Op maandag 14 oktober 2013 21:12 schreef Moody het volgende:
[..]
Ook Japanse muziek, vandaar dat je het leuk vindt
Die van Zelda zijn ook geniaal.
Er komt een allemachtige hoeveelheid meuk weer bij kerftminister vandaan vandaagquote:Op maandag 14 oktober 2013 21:35 schreef DO2 het volgende:
Allemachtig... Ik trek die shit echt niet.
Tijd om dit te compenseren dan:quote:Op maandag 14 oktober 2013 21:48 schreef Norrage het volgende:
[..]
Er komt een allemachtige hoeveelheid meuk weer bij kerftminister vandaan vandaag
Ik ben er een liefhebber van, maar ik kan dan ook redelijk wat popdingen hebben, reggaeton vind ik ook wel leuk, al is dat natuurlijk totaal niet goed.quote:Op maandag 14 oktober 2013 22:03 schreef DO2 het volgende:
Rei Momo is denk ik het enige 'exotische' album dat ik zonder problemen van voor naar achter kan luisteren.
En dan ook hooguit 3 keer in het jaar, ofzo. Heb er weinig mee, met die heup- en billenschuddende ritmes.
Live was het echt heel, heel erg goed. Met een compleet gestoorde zangeres die vierhonderd jaar geleden verbrand zou zijn als heks op basis van dat optreden en de drummer (ook van The Mars Volta) die keyboard én percussie speelde... tegelijk.quote:Op maandag 14 oktober 2013 22:11 schreef Kerftminister het volgende:
Godver zit nu aan Bosnian Rainbows, nieuwe project van Omar Rodriguez-Lopez, gitarist van At The Drive-In en The Mars Volta, maar wat een troep zeg, gewoon electropop is het.
Hmm op plaat klinkt het heel erg veilig, safe en saai. Las al een comment van iemand die het charisma van de zangeres miste. Nee het kan me totaal niet bekoren, terwijl ik een grote fan ben van The Mars Volta.quote:Op maandag 14 oktober 2013 22:13 schreef Tchock het volgende:
[..]
Live was het echt heel, heel erg goed. Met een compleet gestoorde zangeres die vierhonderd jaar geleden verbrand zou zijn als heks op basis van dat optreden en de drummer (ook van The Mars Volta) die keyboard én percussie speelde... tegelijk.
Ik heb het album nog niet geluisterd, dus daar kan ik weinig zinvols over zeggen. Ik weet alleen dat ik een uur gebiologeerd heb staan staren naar een gruwelijk goede gitarist, een zangeres die opkwam in gekleurde sokken en een lange jas en eerst net deed of ze zenuwachtig was om vervolgens de rest van het optreden kledingstukken af te rukken en anders weer aan te trekken, maniakaal op handen en voeten over het podium kroop, het publiek in sprong om bekertjes te verzamelen en die daarna om zich heen smeet, een drummer waarvan overduidelijk beide hersenhelften los van elkaar functioneerden en ... een vierde bandlid waar ik verder niets boeiends over kan vertellen.quote:Op maandag 14 oktober 2013 22:16 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Hmm op plaat klinkt het heel erg veilig, safe en saai. Las al een comment van iemand die het charisma van de zangeres miste. Nee het kan me totaal niet bekoren, terwijl ik een grote fan ben van The Mars Volta.
Hmm, ja dat geloof ik meteen. Omar is een van de beste gitaristen die op deze planeten rondlopen denk ik en die drummer heeft bij The Mars Volta ook al hele complexe stukken moeten spelen (niet zo complex als de eerste albums met Jon Theodore volgens mij hoor) en die zangeres zit echt bij zo'n feministenband die blijkbaar onder hetzelfde genre vallen als Pussy Riot.quote:Op maandag 14 oktober 2013 22:18 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik heb het album nog niet geluisterd, dus daar kan ik weinig zinvols over zeggen. Ik weet alleen dat ik een uur gebiologeerd heb staan staren naar een gruwelijk goede gitarist, een zangeres die opkwam in gekleurde sokken en een lange jas en eerst net deed of ze zenuwachtig was om vervolgens de rest van het optreden kledingstukken af te rukken en anders weer aan te trekken, maniakaal op handen en voeten over het podium kroop, het publiek in sprong om bekertjes te verzamelen en die daarna om zich heen smeet, een drummer waarvan overduidelijk beide hersenhelften los van elkaar functioneerden en ... een vierde bandlid waar ik verder niets boeiends over kan vertellen.
Dat vond Pitchfork ook van hun eerste album, hadden ze genadeloos afgekraakt, sinds toen nam ik Pitchfork niet meer serieus. Nee dat het complexe en lastige muiek is klopt, begrijp het zeker als je het iets te druk vindt, maar dat laatste vind ik niet, De-Loused in the Comatorium is mijn favoriet van hen en dat is gewoon net als zovele experimentele albums, maar dan iets anders. Vind het niet echt pretentieus overkomen hoor.quote:Op maandag 14 oktober 2013 22:22 schreef Tchock het volgende:
Over The Mars Volta gesproken, dat is iets wat ik niet kan hebben. Het is zo raar en ontoegankelijk dat ik er niet normaal naar kan luisteren. Het zijn geweldige musici maar het lijkt soms alsof ze alleen maar aan het opscheppen zijn wat ze kunnen in plaats van proberen ook fatsoenlijke muziek te maken
Pretentieus is een naar woord wat ik niet vaak gebruik, maar dit is echt het toppunt van pretentieus. Soms draait het enkel om zo snel en raar mogelijk spelen heb ik het ideequote:Op maandag 14 oktober 2013 22:25 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Dat vond Pitchfork ook van hun eerste album, hadden ze genadeloos afgekraakt, sinds toen nam ik Pitchfork niet meer serieus. Nee dat het complexe en lastige muiek is klopt, begrijp het zeker als je het iets te druk vindt, maar dat laatste vind ik niet, De-Loused in the Comatorium is mijn favoriet van hen en dat is gewoon net als zovele experimentele albums, maar dan iets anders. Vind het niet echt pretentieus overkomen hoor.
Tja dat is grotendeels gewoon jammen. Ik vind het enorm vet, elke artiest krijgt van Omar de vrijheid om te doen wat hij wil zodra hij het concept van het nummer begrijpt en de normale ritmes beheerst. Zit extreem veel werk in hun albums. Is wel wat ontoegankelijker idd, want vind je dan hiervan, dat is echt mijn favoriete nummer van ze:quote:Op maandag 14 oktober 2013 22:29 schreef Tchock het volgende:
[..]
Pretentieus is een naar woord wat ik niet vaak gebruik, maar dit is echt het toppunt van pretentieus. Soms draait het enkel om zo snel en raar mogelijk spelen heb ik het ideeBijvoorbeeld:
...wat?
Maar, disclaimer: misschien ben ik gewoon niet in staat dit te begrijpen of waarderen en ligt het niet aan The Mars Volta. Die optie wil ik wel nadrukkelijk openhouden
SNELSNELSNELSNELSNELSNEL breakquote:Op maandag 14 oktober 2013 22:46 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Tja dat is grotendeels gewoon jammen. Ik vind het enorm vet, elke artiest krijgt van Omar de vrijheid om te doen wat hij wil zodra hij het concept van het nummer begrijpt en de normale ritmes beheerst. Zit extreem veel werk in hun albums. Is wel wat ontoegankelijker idd, want vind je dan hiervan, dat is echt mijn favoriete nummer van ze:
Haha dat is dan een meningsverschil, vind ik juist enorm vet, eventjes knallen, dan de rust. Dat album gaat over iemand die zich in een coma bevindt en die gedachten die diegene dan heeft in die droom worden een beetje gevolgd, erg vet.quote:
Dit vind ik ook 12x niksquote:Op maandag 14 oktober 2013 22:46 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Tja dat is grotendeels gewoon jammen. Ik vind het enorm vet, elke artiest krijgt van Omar de vrijheid om te doen wat hij wil zodra hij het concept van het nummer begrijpt en de normale ritmes beheerst. Zit extreem veel werk in hun albums. Is wel wat ontoegankelijker idd, want vind je dan hiervan, dat is echt mijn favoriete nummer van ze:
Knap? Ja. Plezierig om naar te luisteren? Absoluut niet. Doe mij dan maar een artiest die geen 100.000 noten per minuut kan spelen maar wel een fatsoenlijk nummer kan schrijvenquote:Op maandag 14 oktober 2013 22:51 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Haha dat is dan een meningsverschil, vind ik juist enorm vet, eventjes knallen, dan de rust. Dat album gaat over iemand die zich in een coma bevindt en die gedachten die diegene dan heeft in die droom worden een beetje gevolgd, erg vet.
Tja ik ben een groot liefhebber van zeer experimenteel werk.quote:Op maandag 14 oktober 2013 22:52 schreef Tchock het volgende:
[..]
Knap? Ja. Plezierig om naar te luisteren? Absoluut niet. Doe mij dan maar een artiest die geen 100.000 noten per minuut kan spelen maar wel een fatsoenlijk nummer kan schrijven
quote:Op maandag 14 oktober 2013 22:55 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Tja ik ben een groot liefhebber van zeer experimenteel werk.
P4k moet je gewoon (bijna) altijd nuanceren.quote:Op maandag 14 oktober 2013 22:57 schreef DO2 het volgende:
The Mars Volta heeft mij ook nooit kunnen pakken.
Ik trek de vocalen heel slecht, en daarnaast vind ik 't vaak veel te bombastisch en uitgelaten.
Maar het is zeker niet zo slecht als PF het doet voorkomen.
quote:Op maandag 14 oktober 2013 22:55 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Tja ik ben een groot liefhebber van zeer experimenteel werk.
Ik lees P4k helemaal niet meer. Sites als http://prettymuchamazing.com dekken de lading veel beter op indie-gebied.quote:Op maandag 14 oktober 2013 22:58 schreef Tchock het volgende:
[..]
P4k moet je gewoon (bijna) altijd nuanceren.Beide kanten op.
Niet altijd nee, in Hip-Hop hoeft het van mij niet altijd,quote:
Die moet ik nog luisteren. Wat heeft Star Wars er mee te maken trouwens?quote:Op maandag 14 oktober 2013 23:03 schreef Tchock het volgende:
Hier staat aan voor tijdens het leren:
[ afbeelding ]
Geen ideequote:Op maandag 14 oktober 2013 23:08 schreef Felagund het volgende:
[..]
Die moet ik nog luisteren. Wat heeft Star Wars er mee te maken trouwens?
Verdomd dat is nog best een goede. Helemaal niet aan gedacht.quote:Op maandag 14 oktober 2013 23:16 schreef Norrage het volgende:
Darkside? Dat is zeg maar, van The Dark Side. Ik denk dat die hele bandnaam van Star Wars vandaan komt
Dat heb ik juist een beetje met Muse.quote:Op maandag 14 oktober 2013 22:57 schreef DO2 het volgende:
The Mars Volta heeft mij ook nooit kunnen pakken.
Ik trek de vocalen heel slecht, en daarnaast vind ik 't vaak veel te bombastisch en uitgelaten.
Maar het is zeker niet zo slecht als PF het doet voorkomen.
Dit. Maar Mars Volta heb ik ook nooit wat mee kunnen hebben.quote:Op maandag 14 oktober 2013 23:50 schreef DO2 het volgende:
Muse is vele malen erger. En veel te voorspelbaar. Pathetisch gejank.
Wat ik eigenlijk bedoel te zeggen, is dat Muse een enorme kutband is.
Origin of Symmetry was toch wel een goede plaat?quote:Op maandag 14 oktober 2013 23:50 schreef DO2 het volgende:
Nja ik vind het best jammer, want ze doen best wel wat leuke dingen, alleen het is veel te bombastisch en zogenaamd episch. Erg zonde, vind de bandleden namelijk ook sympathiek en humoristisch.quote:Op maandag 14 oktober 2013 23:50 schreef DO2 het volgende:
Ben ik het wel mee eens ja.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 00:02 schreef DO2 het volgende:
Ach, er zijn best een aantal nummers op te noemen die redelijk tot goed in mekaar steken,
maar zodra die gozer z'n muil opentrekt, haak ik sowieso af.
Vind ik toch opmerkelijk dat je TMV niks vindt maar Muse wel vet vindt.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 00:05 schreef Tchock het volgende:
Muse heeft een heleboel geweldige nummers. Sowieso een toffe band. Alleen die laatste twee albums![]()
![]()
Hoezo? Het is werkelijk totaal andere muziek.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 00:07 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Vind ik toch opmerkelijk dat je TMV niks vindt maar Muse wel vet vindt.
Ah ga weg manquote:
Weet ik welquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 00:16 schreef Moody het volgende:
[..]
Ah ga weg man
Beirut heeft een geniaal debuutalbum gemaakt en nog 3 albums die prachtige nummers bevatten.
The Flying Club Cup is de ideale instapper, maar het debuut is nog net wat beter.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 00:18 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Weet ik welIk zoek het beste album af en toe nog op
Zie nu trouwens dat ik alleen het laatste album luisterquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 00:19 schreef Moody het volgende:
[..]
The Flying Club Cup is de ideale instapper, maar het debuut is nog net wat beter.
Dan ken je deze wel:quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 00:20 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Zie nu trouwens dat ik alleen het laatste album luister
Ja dat is degene die ik het beste ken en tevens mijn favoriet isquote:
Nou, luister deze o.a. maar eens danquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 00:22 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ja dat is degene die ik het beste ken en tevens mijn favoriet is
Ah kom op. Weleens live gezien?quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 00:25 schreef Norrage het volgende:
Beirut....moet wel top 10 grootste hipsterbands ooit zijn
Ik heb er niks mee...
Die ken ik ookquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 00:24 schreef Moody het volgende:
[..]
Nou, luister deze o.a. maar eens dan
Die climax met de blazers
Live zijn ze echt geniaal.
Nee mij kan balkanmuziek me ook aan mijn broek hoestenquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 00:28 schreef Norrage het volgende:
Mjah af en toe een nummer is leuk ... Maar het genre kan me niet lang interesseren...
O als het balkanmuziek is moet ik het toch zeker proberen.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 00:30 schreef Moody het volgende:
[..]
Nee mij kan balkanmuziek me ook aan mijn broek hoesten
Maar Condon heeft wel het lef gehad om als Amerikaan dit te durven. Heb er wel respect voor. Helaas zakken ze nu weer door de mand, omdat ze zich niet vasthouden aan hun liefde
Dan moet je wel het debuutalbum pakken. Die is geniaal.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 00:31 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
O als het balkanmuziek is moet ik het toch zeker proberen.
Nee joh. Van het nieuwste album sowieso deze:quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Beirut is tof.quote:
Die wilde ik net niet posten omdat het te balkan wasquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 00:41 schreef Felagund het volgende:
[..]
Beirut is tof.Is wel meer pop dan Balkan.
Die heb ik op mijn kaart!quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 00:46 schreef Moody het volgende:
[..]
"Echter" als in "zoveel beter dan al die AM meuk die je in dit topic ziet"
Ik ken Beirut al jaren van een lieve FOK!ster die veel beter is in dingen ontdekken dan ik maar heb het nooit heel interessant gevonden.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 00:48 schreef Moody het volgende:
Ik schrik er wel van dat Beirut hier met vraagtekens begroet wordt. Waar waren jullie in 2006 toen deze topics vol stonden van Beirut?
Aan het genieten van AM-meuk. Niet veel veranderd dusquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 00:48 schreef Moody het volgende:
Ik schrik er wel van dat Beirut hier met vraagtekens begroet wordt. Waar waren jullie in 2006 toen deze topics vol stonden van Beirut?
Dat mag natuurlijk. Gehoord en matig bevonden.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 00:49 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik ken Beirut al jaren van een lieve FOK!ster die veel beter is in dingen ontdekken dan ik maar heb het nooit heel interessant gevonden.
Die kan ook op de kaart.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 00:48 schreef Moody het volgende:
Zat ik als 11/12-jarige aan de Ali B.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 00:48 schreef Moody het volgende:
In Amerika waarschijnlijk. Het land dat niet echt relevant meer is.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 00:56 schreef Moody het volgende:
Doe eens lief
Volgens mij is dit een indie topic en doe ik mijn best om indie-meuk te delen
Al is Beirut net zo mainstream als The National en Arcade Fire op het moment.
De beste indie komt uit Amerika.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 00:57 schreef debeterebob het volgende:
[..]
In Amerika waarschijnlijk. Het land dat niet echt relevant meer is.
Naja, Beirut was vorig jaar op Werchter en speelt in de Ziggo Domes van Duitsland, Engeland en Spanje. Zo heel indie zijn ze niet meerquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 00:57 schreef debeterebob het volgende:
[..]
In Amerika waarschijnlijk. Het land dat niet echt relevant meer is.
Hij is Chileens. Opgegroeid in New York. edit: Oh verrek, pas op zijn tweede naar Chili verhuisd. Dat wist ik niet.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 01:01 schreef Bol_Wan het volgende:
Een land zo groot als Amerika kan toch nooit zijn relevantie verliezen. Daar komt zóveel vandaan. De meest relevante artiest van de afgelopen 100 topics hier komt er zelfs vandaan. Onze Nicolas Jaar
Die heeft ook een Chileens bloed via zijn vader. Anders zou hij hier nooit zo populair zijn natuurlijk.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 01:01 schreef Bol_Wan het volgende:
Een land zo groot als Amerika kan toch nooit zijn relevantie verliezen. Daar komt zóveel vandaan. De meest relevante artiest van de afgelopen 100 topics hier komt er zelfs vandaan. Onze Nicolas Jaar
Arcade Fire komt uit Canada, Crystal Castles komt uit Canada, Godspeed You! Black Emperor komt uit Canada en zelfs Justin Bieber komt uit Canadaquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 01:01 schreef Bol_Wan het volgende:
Klopt wel, zelfs Duitse muziek. En Noord-Europa aardig mee, zeker als je naar metal gaat kijken.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 01:05 schreef Tchock het volgende:
Maar serieus, ik denk dat Amerika hier niet leidend is. In tegenstelling tot de mainstream-muziek. Veel Britse muziek hier, veel vaderlandse ook.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |