King Deltonquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:53 schreef Kerftminister het volgende:
Even een van de beste albums dit jaar pluggen, al is de TT niet eens zo goed dan.
Ik weet ook niet of het een hit is (al is hij 75miljoen keer bekeken, dus past eigenlijk niet in dit Indie topic).quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:51 schreef Moody het volgende:
[..]
Is dat een hit?Nooit eerder gehoord.
Vind het nogal Japans aandoen. Beetje heel erg over-the-top en niet zo boeiend.
Duidelijk ja.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:56 schreef Norrage het volgende:
Goede TT
En een tof, goed album. Beste hiphop album van het jaar wat mij betreft
J.J. Calequote:Op dinsdag 1 oktober 2013 23:14 schreef Gitaarmat het volgende:
Iemand nog wat toffe blues achtige acts (qua sound)?
Heel recent: Het nieuwe album van Israel Nash Gripka. Gaat hoog eindigen bij mij...for sure.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 23:14 schreef Gitaarmat het volgende:
Darkside. Kennelijk lijkt een nummer op dat album op Mark Knopflerquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 23:14 schreef Gitaarmat het volgende:
Zoiets?quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 23:17 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Bedoel wat nieuwe (underground) dingen.
quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 23:17 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Bedoel wat nieuwe (underground) dingen.
Darkside - Paper Trailsquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 23:18 schreef Norrage het volgende:
[..]
Darkside. Kennelijk lijkt een nummer op dat album op Mark Knopfler
Ja! Helemaal verslaafd aan al! En dat nummer is Paper Trails geloof ik dan.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 23:18 schreef Norrage het volgende:
[..]
Darkside. Kennelijk lijkt een nummer op dat album op Mark Knopfler
quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 23:19 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Ja! Helemaal verslaafd aan al! En dat nummer is Paper Trails geloof ik dan.
Geen verkeerd album, maar Deltron was echt een ander niveau.quote:
Als ik het nu weer luister, wat een toffe sound heeft die gast zeg. Toch wel bijzonder. Wat voor van die stijl muziek weet nou zo massaal door te breken?quote:
Haalt het nog niet echt bij die eerste plaat voor me die ik ook torenhoog heb zitten. Mogelijk eens wat meer luisteren.quote:
Wij indoctrineren jou al genoeg!!! Maar heb je A Ghost is Born van Wilco al eens geprobeerd????quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 23:24 schreef Kerftminister het volgende:
O ik ga trouwens een hele hoop albums binnenhengelen, dus mocht je mij persoonlijk altijd al iets hebben willen aanraden is nu het moment.
Black Keys kwamen juist pas met hun laatste album bij het echt grote publiekquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 23:26 schreef Norrage het volgende:
[..]
Als ik het nu weer luister, wat een toffe sound heeft die gast zeg. Toch wel bijzonder. Wat voor van die stijl muziek weet nou zo massaal door te breken?Het verveelt een beetje snel, en hij gebruikt steeds hetzelfde trucje..maar goed..dat is blues sowieso wel een beetje. Black Keys vervelen ook na teveel nummers
Bombino echt tof
Deap Vallyquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 23:24 schreef Kerftminister het volgende:
O ik ga trouwens een hele hoop albums binnenhengelen, dus mocht je mij persoonlijk altijd al iets hebben willen aanraden is nu het moment.
Naja, met Brothers braken ze echt door. Maar stiekem hebben ze er heel erg lang over gedaan jaquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 23:27 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Black Keys kwamen juist pas met hun laatste album bij het echt grote publiekMag er graag naar luisteren
Was live ook een geweldige show trouwens.
Stond ik 2e rij midden, iedereen springen enzoquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 23:29 schreef Norrage het volgende:
[..]
Naja, met Brothers braken ze echt door. Maar stiekem hebben ze er heel erg lang over gedaan ja
Ik vind ze trouwens niet zoveel, op basis van bovenstaande opmerking. Maar zo op zijn tijd is het wel zeer fijn
Ach, ik luister toch zelden naar teksten, en als ik dat al doe versta ik ze nietquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 23:31 schreef Moody het volgende:
Bombino idd erg fijn. Ook prettig dat we de teksten niet verstaan, geeft toch een extra laag aan de muziek.
Brothers idd, maar Attack & Release was al een dingetje destijds hoor. Paar keer in Nederland opgetreden in 2009. Ken je het solo album van Dan Auerbach ook al? Echt geweldig.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 23:27 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Black Keys kwamen juist pas met hun laatste album bij het echt grote publiekMag er graag naar luisteren
Was live ook een geweldige show trouwens.
Hmm de eerste heeft wel echt legendarische nummers hoor. 3030 is de beste ooit naar mijn mening en Mastermind is ook echt bijna perfect. Maar denk dat Event II constanter in niveau is.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 23:26 schreef brooklyndodger het volgende:
[..]
Haalt het nog niet echt bij die eerste plaat voor me die ik ook torenhoog heb zitten. Mogelijk eens wat meer luisteren.
Ah goede reminder, moest altijd nog meer van Wilco proberen. Jesus, Etc. heb ik ondertussen al 60 keer geluisterd, maar de rest van Yankee Hotel Foxtrot pakt me toch minder.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 23:26 schreef Norrage het volgende:
[..]
Wij indoctrineren jou al genoeg!!! Maar heb je A Ghost is Born van Wilco al eens geprobeerd????
Deap Vally had ik al gehad na een tip hier, vond het niet slecht, maar zou er niet vaker naar luisteren.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 23:28 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Deap Vallysoort Black Keys + Jack White + tieten.
quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 23:35 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Hmm de eerste heeft wel echt legendarische nummers hoor. 3030 is de beste ooit naar mijn mening en Mastermind is ook echt bijna perfect. Maar denk dat Event II constanter in niveau is.
[..]
Ah goede reminder, moest altijd nog meer van Wilco proberen. Jesus, Etc. heb ik ondertussen al 60 keer geluisterd, maar de rest van Yankee Hotel Foxtrot pakt me toch minder.
[..]
Deap Vally had ik al gehad na een tip hier, vond het niet slecht, maar zou er niet vaker naar luisteren.
Alleen bij Hip-Hop vind ik het echt belangrijk dat ik de teksten versta, maar daarnaast ga ik puur af op hoe het klinkt hoor. Als ik alle muziek die ik luister ook op teksten zou beoordelen zouden een hele hoop muzikaal geniale dingen opeens niks meer waard zijn.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 23:33 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ach, ik luister toch zelden naar teksten, en als ik dat al doe versta ik ze niet
Album From Here to There komt eraan.quote:
Bombino is Afrikaans, bedoel je dat?quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 23:40 schreef Kerftminister het volgende:
Zal ik doen.
Er was trouwens ook iemand die een Keniaanse band postte laatst? Welke band was dat?
Nee Bombino komt uit Niger, ligt maar helemaal aan de andere kant van Afrikaquote:
Hey dit is leukquote:
Die vind ik al minder....quote:
Het zou sowieso geen band geweest zijn die zou beklijvenquote:
Jawel, want volgens mij had ik 'm toen gedownload en zei ik een dag later:quote:
quote:Op zondag 29 september 2013 21:52 schreef Moody het volgende:
De nieuwe Girls in Hawaii is trouwens ook erg goed
Ik kon ze van Studio Brussel, dus toen ik Pukkelpop was wel even wezen kijken, gewacht tot het nummer Misses (die ik met record store day ook op wit vinyl had gekocht trouwensquote:
Ikke.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 00:03 schreef Moody het volgende:
Gitaarmat voegt me net toe aan Last.fm. Dat moet iemand van jullie zijn
Wat voor muziek luister ik?quote:Op woensdag 2 oktober 2013 00:05 schreef Moody het volgende:
[..]
Sjok
Welkom in mijn bescheiden lijstje
Ach....de tijd dat iemand je komt opzoeken om je muzieksmaak is voorbij hoorquote:Op woensdag 2 oktober 2013 00:06 schreef Tchock het volgende:
Nee sorry, ik ben het niet. Ik heb een username die redelijk makkelijk aan mijn echte naam te linken is en daar zit ik nu aan vast dus ik kan mijn last.fm niet delen. Wil je iets zien dan moet je even om een screenshot vragen.
Ik probeer in elk geval op FOK! een beetje anoniem te blijven voor zover dat kan.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 00:07 schreef Moody het volgende:
[..]
Ach....de tijd dat iemand je komt opzoeken om je muzieksmaak is voorbij hoor
Archie Bronson outfit is wel bluesachtig.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 23:14 schreef Gitaarmat het volgende:
Tuurlijk, snap het wel. Maar iedereen is op te speuren a.d.h.v. je posts. Je hebt vast wel eens je woonplaats, leeftijd en voornaam verklapt.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 00:07 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik probeer in elk geval op FOK! een beetje anoniem te blijven voor zover dat kan.
Ik niet, ik ben MCDagoduckquote:Op woensdag 2 oktober 2013 00:08 schreef Moody het volgende:
Gitaarmat is 90% Arctic Monkeys fan. Kom op...wie is het?
quote:Op woensdag 2 oktober 2013 00:08 schreef Moody het volgende:
Zijn wij al maatjes dan?quote:Op woensdag 2 oktober 2013 00:09 schreef Kerftminister het volgende:
Ach ik heb mijn foto en voornaam op last.fm, boeit me niet zo heel veel eigenlijk.
Het is [tsjok].quote:Op woensdag 2 oktober 2013 00:10 schreef Felagund het volgende:
Ik blijft TeeSjock zeggen. [/random opmerking]
Ik vind het blijkbaar vorige album heel erg vet. The Cold Still heet 'ie denk ik.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 00:12 schreef Felagund het volgende:
Boxer Rebellion ken ik vooral van het album waarvan bovenstaand nummer is. Hebben ze daarna nog wat interessants gemaakt?
Hee...je moet wel tenminste 1 zinnetje bij een tuubje plaatsen he...anders snapt niemand er meer wat vanquote:
Gitaarnat is toch gewoon Gitaarmat?quote:Op woensdag 2 oktober 2013 00:03 schreef Moody het volgende:
Gitaarmat voegt me net toe aan Last.fm. Dat moet iemand van jullie zijn
^^ aangepast.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 00:13 schreef Moody het volgende:
[..]
Hee...je moet wel tenminste 1 zinnetje bij een tuubje plaatsen he...anders snapt niemand er meer wat van
Archive is top.quote:
Voor zover ik weet wel, JayDeeDillaNL ben ik. Last.fm profiel van mij staat ook telkens in mijn posts als je naast dat quote icoontje gaat hangen zeg maar.quote:
Godver, ik wilde net deze postenquote:Op woensdag 2 oktober 2013 00:14 schreef Maxerazzi het volgende:
Dit was toch stiekem ook wel een leuke band, hé?
Wij zijn maatjesquote:Op woensdag 2 oktober 2013 00:14 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Voor zover ik weet wel, JayDeeDillaNL ben ik. Last.fm profiel van mij staat ook telkens in mijn posts als je naast dat quote icoontje gaat hangen zeg maar.
Mooi, nu kan ik gaan slapen.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 00:00 schreef Moody het volgende:
[..]
Jawel, want volgens mij had ik 'm toen gedownload en zei ik een dag later:
[..]
"Probleem" is vaak dat je niet meer weet wie je de tip gaf. Hierbij dank dus
De Gitaarmat die in dit topic onder de naam Gitaarmat heeft gepost? Of denk je dat er meerdere gitaarmatten zijn?quote:Op woensdag 2 oktober 2013 00:14 schreef Moody het volgende:
[..]
Klinkt enigszins logisch. Wie is Gitaarmat?
Your musical compatibility is VERY HIGHquote:
Want?quote:Op woensdag 2 oktober 2013 00:17 schreef Moody het volgende:
[..]
Slaap ze!
Bedenk me net dat Slobeend best een kloontje van Dagoduck zou kunnen zijn
Ach veel meer toch?quote:Op woensdag 2 oktober 2013 00:17 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Your musical compatibility is VERY HIGH
Music you have in common includes Portugal. The Man, Peace, Janelle Monáe, Queens of the Stone Age and Elvis Costello And The Roots.
Niet slecht.
Ik kopieer gewoon die compatibility, zal vast nog wel meer bijzitten. Wel vreemd dat Elvis Costello & The Roots erbij staat, die heb ik slechts 1 keer in zijn geheel geluisterd.quote:
Ik ookquote:Op woensdag 2 oktober 2013 00:20 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ik kopieer gewoon die compatibility, zal vast nog wel meer bijzitten. Wel vreemd dat Elvis Costello & The Roots erbij staat, die heb ik slechts 1 keer in zijn geheel geluisterd.
Ja dat sowieso. Zag vandaag ook bij iemand In Flames erbijstaan, dat heb ik 1 keer geluisterd en doe ik nooit meer. Wat een pokkeherrie was dat.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 00:20 schreef Moody het volgende:
[..]
Ik ookEn aardig bevonden. Last.fm zal wel priority geven aan de recente luisterbeurten.
quote:Your musical compatibility with JayDeeDillaNL is Super
Music you have in common includes Queens of the Stone Age, Portugal. The Man, The Flaming Lips, Julia Holter and Modest Mouse.
quote:Your musical compatibility with Norrage is Super
Music you have in common includes Julia Holter, Eefje de Visser, Okkervil River, Suuns and Primal Scream.
quote:Your musical compatibility with MCDagoduck is High
Music you have in common includes Queens of the Stone Age, Arctic Monkeys, Deap Vally, Pixies and Darkside.
quote:Your musical compatibility with mctijn is Super
Music you have in common includes Portugal. The Man, Mikal Cronin, Telekinesis, Okkervil River and Primal Scream.
Bijna met iedereen super dus, behalve met DagoDuck.quote:Your musical compatibility with Gitaarmat is Super
Music you have in common includes Jon Hopkins, Suuns, Drenge, Savages and Unknown Mortal Orchestra.
Volgens mij ook, maar alsnog is het wat willekeurig soms. En vaak erg hoog als je veel artiesten hebt geluisterd, omdat er dan altijd wel artiesten tussen zit die je beiden hebt geluisterd.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 00:20 schreef Moody het volgende:
[..]
Ik ookEn aardig bevonden. Last.fm zal wel priority geven aan de recente luisterbeurten.
Dat krijg je dus met bijna 2200 artiesten.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 00:25 schreef Felagund het volgende:
[..]
Volgens mij ook, maar alsnog is het wat willekeurig soms. En vaak erg hoog als je veel artiesten hebt geluisterd, omdat er dan altijd wel artiesten tussen zit die je beiden hebt geluisterd.
Ik eentje.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 00:16 schreef Norrage het volgende:
En Tsjok is nog van de privacy tijdkoude oorlog meegemaakt? Ik heb lekker al 6 fok Facebook vriendjes
QOTSA d oet een hoop.quote:Your musical compatibility with MCDagoduck is SUPER
Music you have in common includes Queens of the Stone Age, Arctic Monkeys, Neil Young, Them Crooked Vultures and Seasick Steve.
Ik ook (Norrage dus), maar het kan zijn dat iemand van mijn vrienden/familie ook op Fok zit zonder dat ik het weet.quote:
Haha daarom houd ik dus al mijn ratings bij, weet ik iig nog wat ik er ongeveer van vond, maar het is echt onmogelijk om alles te onthouden hoor. Heb ook heel veel albums die ik me echt amper herinner.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 00:26 schreef Felagund het volgende:
Ik weet zelf bijvoorbeeld niet eens dat ik naar Deap Valley en Drenge heb geluisterd en wat voor een soort muziek ze maken.
Ik denk stiekem wel meer. Zat mensen in je kennis/vrienden-kring die op Fok zitten, waarvan je niet weet dat ze op Fok zitten. Zo kwam ik erachter dat ik soms zit te ouwehoeren met een oud-klasgenoot op Fokquote:
Dit dus.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 00:28 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik ook (Norrage dus), maar het kan zijn dat iemand van mijn vrienden/familie ook op Fok zit zonder dat ik het weet.
Ja, natuurlijk. Maar ik bedoel toegevoegd in de wetenschap dat het een FOK!ker was.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 00:28 schreef Moody het volgende:
[..]
Ik denk stiekem wel meer. Zat mensen in je kennis/vrienden-kring die op Fok zitten, waarvan je niet weet dat ze op Fok zitten. Zo kwam ik erachter dat ik soms zit te ouwehoeren met een oud-klasgenoot op Fok
Ik ook.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 00:30 schreef Kerftminister het volgende:
Wat heb ik een hekel aan Greatest Hits compilaties trouwens.
Plus dat ik vaak de niet-hits het leukste vind van een band. Ik kom Colin Zeal op geen enkele Blur compilatie tegen bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 00:31 schreef Moody het volgende:
[..]
Ik ook.
Bepaal zelf wel welke nummers "great" zijn. Zelfde heb ik vaak met "Best of albums". Je mist daardoor de hele tijdgeest van de nummers van een artiest.
Wat is het verschil? In principe is een greatest hits toch een best of album? Wat ik nog het meest irritante vind dat er meerdere best of albums van dezelfde artiest wordt uitgebracht. Dat gaat helemaal tegen het principe in van een best of album.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 00:31 schreef Moody het volgende:
[..]
Ik ook.
Bepaal zelf wel welke nummers "great" zijn. Zelfde heb ik vaak met "Best of albums". Je mist daardoor de hele tijdgeest van de nummers van een artiest.
Greatest Hits zijn enkel de hoogst chartende nummers. Best Of is een doorsnede van de discografie van die artiest, vaker ook met inspraak van de artiest zelf.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 00:35 schreef Felagund het volgende:
[..]
Wat is het verschil? In principe is een greatest hits toch een best of album? Wat ik nog het meest irritante vind dat er meerdere best of albums van dezelfde artiest wordt uitgebracht. Dat gaat helemaal tegen het principe in van een best of album.
Je hebt gelijk...is vrijwel hetzelfdequote:Op woensdag 2 oktober 2013 00:35 schreef Felagund het volgende:
[..]
Wat is het verschil? In principe is een greatest hits toch een best of album? Wat ik nog het meest irritante vind dat er meerdere best of albums van dezelfde artiest wordt uitgebracht. Dat gaat helemaal tegen het principe in van een best of album.
Nee, nog niet, is ook op een vrijdag dus nog te doen met studie/werk. Wilde sowieso nog naar Londen, dus misschien combineren.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 00:40 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Had je dit al gezien?
http://www.villageunderground.co.uk/events/portico-quartet
quote:Your musical compatibility with MCDagoduck is Low
Music you have in common includes Pearl Jam, Queens of the Stone Age, Arctic Monkeys, Franz Ferdinand and Editors.
Dat ben ik?quote:Op woensdag 2 oktober 2013 00:08 schreef Moody het volgende:
quote:
Lekker ja! Heeft ook wat dingen van Totally Enormous Extinct Dinosaurs gemixed.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 00:11 schreef Dagoduck het volgende:
Tijdens mijn zoektocht naar electronische muziek stuitte ik op dit lekkere plaatje...
Vooral live is het erg aangenaam maar de plaat doet mij ook eerlijk gezegd weinig. Het luistert bizar fijn weg en zit geweldig in elkaar maar voor mij mist het toch wat ziel en beleving.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 11:03 schreef ranja het volgende:
Ik vond Chvrches de eerste keer dat ik ze hoorde, was op tv in een uitzending van Eurosonic 2013, erg goed. De nummers die op spotify kwamen en verdwenen waren ook hoopvol. Maar het album de eerste keer viel erg tegen, paar geweldige en een paar ontzettende zeiknummers. Maar het album heb ik nog een keer beluisterd en valt me toch weer mee. Bij Jools vond ik ze ook weer erg goed. Dus ik sta nog in dubio. Moet de cd/lp toch maar hebben voor de zekerheid denk ik.
Wie is dat?quote:Op woensdag 2 oktober 2013 13:55 schreef Norrage het volgende:
De nieuwe Meindert Talma
Ook op de luisterpaal
Er wordt wel rekening gehouden met trends heb ik het idee. Ik krijg in elk geval zelden hits op muziek die ik lang geleden luisterde.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 07:57 schreef Dagoduck het volgende:
Ik heb iets van 2200 artiesten beluisterd dus dan kom je vaak al een end met super en high overeenkomst op last.fm
Inderdaad, en de 'common artists' zijn ook wel eens artiesten die je 10 keer geluisterd hebt, maar dan wel recent.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 14:06 schreef Tchock het volgende:
[..]
Er wordt wel rekening gehouden met trends heb ik het idee. Ik krijg in elk geval zelden hits op muziek die ik lang geleden luisterde.
Absoluut niet. Een excentrieke singer-songwriter met de meest vreemde grappig teksten die je kan bedenken. Beetje Blues, beetje Folk. Maar vooral weinig serieusquote:Op woensdag 2 oktober 2013 14:08 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als ik me niet vergis zo'n Excelsior-bandje van 'Beatlesque' gitaarmuziek.
Waarom zit je zo weinig in dit topic? pfffquote:Op woensdag 2 oktober 2013 14:12 schreef Gehenna het volgende:
Ik luister nu even Peter Adams, best leuke muziek. Dit was toch het topic om dat even te melden?
nouja omdat ik er altijd van uitging dat dit vooral over indie-rock ging, een genre waar ik toch vaak niet zo heel veel mee hebquote:Op woensdag 2 oktober 2013 14:14 schreef Norrage het volgende:
[..]
Waarom zit je zo weinig in dit topic? pfff
het is vooral slowchat, muziek komt zelden langs en wordt grotendeels genegeerdquote:Op woensdag 2 oktober 2013 14:16 schreef Gehenna het volgende:
nouja omdat ik er altijd van uitging dat dit vooral over indie-rock ging, een genre waar ik toch vaak niet zo heel veel mee heb
maar de slo-chat trekt me wel weer wat meer
Die wk plaat is echt goud, net als de rest van zijn werk. Taalkundig een briljante man ookquote:Op woensdag 2 oktober 2013 14:13 schreef Norrage het volgende:
Heeft ook een WK-voetbal plaat gemaakt.
Deze tekst![]()
Echt een baas. In november straks in EKKO, ik gaquote:
Twee maal in de ekko toch, hij doet ook support voor broeder dieleman(s) in decemberquote:Op woensdag 2 oktober 2013 14:40 schreef Norrage het volgende:
[..]
Echt een baas. In november straks in EKKO, ik ga
Ohja, ook nog een kerstspecial jaquote:Op woensdag 2 oktober 2013 14:41 schreef brooklyndodger het volgende:
[..]
Twee maal in de ekko toch, hij doet ook support voor broeder dieleman(s) in december
Ik vond het al vreemd, beatlesque gitaarbandjes is juist datgene wat je niet leuk vind aan excelsiorbandjes. Roosbeef zit toch ook bij Excelsior? Dus zo vreemd is het nu ook weer niet. Maar het inspireert mij nog niet echt om te luisteren.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 14:13 schreef Norrage het volgende:
[..]
Absoluut niet. Een excentrieke singer-songwriter met de meest vreemde grappig teksten die je kan bedenken. Beetje Blues, beetje Folk. Maar vooral weinig serieusBeetje een mannelijke versie van Roosbeef ofzo. Snap niet wat ie bij Excelsior doet
Heeft ook een WK-voetbal plaat gemaakt.
Deze tekst![]()
Ja Roosbeef past ook helemaal niet bij Excelsiorquote:Op woensdag 2 oktober 2013 14:51 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik vond het al vreemd, beatlesque gitaarbandjes is juist datgene wat je niet leuk vind aan excelsiorbandjes. Roosbeef zit toch ook bij Excelsior? Dus zo vreemd is het nu ook weer niet. Maar het inspireert mij nog niet echt om te luisteren.
En Spinvis en Chris Chameleon zeker ook niet?quote:Op woensdag 2 oktober 2013 15:29 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ja Roosbeef past ook helemaal niet bij Excelsior
Nee. Beetje profiteren, kut excelsiorquote:Op woensdag 2 oktober 2013 16:46 schreef Felagund het volgende:
[..]
En Spinvis en Chris Chameleon zeker ook niet?
quote:Op woensdag 2 oktober 2013 17:09 schreef Gitaarmat het volgende:
Ben ook wel benieuwd naar de nieuwe Four Tet.
Ik heb er nog nooit van gehoordquote:Op woensdag 2 oktober 2013 18:31 schreef Gehenna het volgende:
Ben nu op de helft van de nieuwe Mazzy Star plaat, leuk album, alsof er niets is veranderd in 17 jaar
quote:
Volgens mij zit hij al dik tien jaar bij Excelsior. Past er ook prima, de artiesten daar op het label zijn divers genoeg.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 14:13 schreef Norrage het volgende:
[..]
Absoluut niet. Een excentrieke singer-songwriter met de meest vreemde grappig teksten die je kan bedenken. Beetje Blues, beetje Folk. Maar vooral weinig serieusBeetje een mannelijke versie van Roosbeef ofzo. Snap niet wat ie bij Excelsior doet
![]()
Je was natuurlijk vooral verliefd op Hope. Of dat dan weer niet?quote:Op woensdag 2 oktober 2013 19:09 schreef Gehenna het volgende:
[..]Heb je oogkleppen opgehad in het slowcore topic?
Een van mijn favo (en depressiefste) bandjes uit de '90s
MUZ / Top 5 van de dag #5quote:Op woensdag 2 oktober 2013 19:22 schreef methodmich het volgende:
[..]
Je was natuurlijk vooral verliefd op Hope. Of dat dan weer niet?![]()
Dat kon ook niet missen.... Heb je haar werk met The Warm Inventions ook?quote:
quote:Op woensdag 2 oktober 2013 19:24 schreef methodmich het volgende:
[..]
Dat kon ook niet missen.... Heb je haar werk met The Warm Inventions ook?
Wel leuk bandjequote:Op woensdag 2 oktober 2013 19:25 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Ja ik weet pas sinds kort dat ze onder die naam een tijdje muziek uitbracht, maar moet het nog luisteren. Moet erg vergelijkbaar zijn met Mazzy Star hoorde ik
Ja, is wel redelijk vergelijkbaar inderdaad. Uiteindelijk draait het toch om haar loo... uh, zang.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 19:25 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Ja ik weet pas sinds kort dat ze onder die naam een tijdje muziek uitbracht, maar moet het nog luisteren. Moet erg vergelijkbaar zijn met Mazzy Star hoorde ik
Elephant Stone - Elephant Stonequote:Op woensdag 2 oktober 2013 20:04 schreef debeterebob het volgende:
De eerste plaat die me wordt aangeraden ga ik nu luisteren
Gitarist van opal. Kan echt niet kiezen welke het beste is, beide bands zijn briljant. Hope is nog steeds ook niks verjaard zag haar nog met the Warm Inventions gezien. Geweldig optreden en hard als de nete soms.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 20:47 schreef cafca het volgende:
Mazzy Star was toch gewoon Opal deel 2?
Hoewel Hope wel beter om naar te kijken én te luisteren is dan Kendra
Mooiquote:Op woensdag 2 oktober 2013 21:15 schreef Moody het volgende:
Beste nummer van het jaar tot nu toe
Ik neig toch wel naar deze:
Ja een paar keerquote:Op woensdag 2 oktober 2013 21:28 schreef kciR het volgende:
[..]
Mooi
(Had je die niet eerder al eens gepost?)
Hoe is de rest van de plaat eigenlijk? Die heb ik nooit geprobeerd.
Ook een fijn nummer. Mist voor mij alleen de "eeuwigheidswaarde". Hoe suf dat ook klinktquote:Dit is tot nu toe mijn nummer van het jaar. Verveelt nooit.
Alle 3 top!quote:Op woensdag 2 oktober 2013 22:01 schreef kciR het volgende:
En deze mogen er ook zijn, al denk ik dat veel van jullie ze te 'kaal' vinden..
Deze blijf ik ook leuk vinden
Onzin. Dat album is ook top. Gaat bij mij erg hoog eindigen, heb 'm eindeloos gedraaid 's nachts in de auto. Niet iedereen is nukkig in dit topic hequote:Op woensdag 2 oktober 2013 22:05 schreef kciR het volgende:
National er ook nog tussen staan, maar aangezien die b
Wel verstandig om alsnog deze opmerking te maken, zodat deze discussie alsnog geopend kan wordenquote:Op woensdag 2 oktober 2013 22:05 schreef kciR het volgende:
![]()
Ik had eerst Fireproof van The National er ook nog tussen staan, maar aangezien die band zo gevoelig ligt hier, laat ik die maar even achterwege
Ja, maar ik kon het toch niet laten om het niet te vermeldenquote:Op woensdag 2 oktober 2013 22:07 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Wel verstandig om alsnog deze opmerking te maken, zodat deze discussie alsnog geopend kan worden
Vind This Is The Last Time trouwens wel beter dan Fireproof. Maar het valt me op dat veel mensen een andere favoriet hebben van dat album. Zegt eigenlijk wel genoeg.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 22:08 schreef kciR het volgende:
[..]
Ja, maar ik kon het toch niet laten om het niet te vermelden
Het heeft hier een half jaar geduurd, maar het album begint langzaam te landen ;')quote:Op woensdag 2 oktober 2013 22:14 schreef Bol_Wan het volgende:
Fireproof is zeker het beste nummer van de plaat, dat deel ik zeker. Valt na meerdere luisterbeurten veel meer uit te halen dan de op het eerste gehoor leukere nummers als I Should Live in Salt en Graceless..
Vond Boxer toch echt wel beter dan High Violet, al doen de laatste 3 albums niet gek veel voor elkaar onder. Unieke band in dat opzicht.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 22:24 schreef Bol_Wan het volgende:
Niet om weer een National-discussie te beginnen (god weet dat we die hier genoeg gevoerd hebben) maar het is natuurlijk wel een beetje zo dat The National in bijna alle opzichten met High Violet het meesterwerk hadden/hebben gemaakt. Dan valt een opvolger bijna altijd tegen (voor de meeste mensen)
Kijk maar naar bands als Arctic Monkeys of The Strokes. Beide (meer dan) prima albums afgeleverd dit jaar, maar voor het grote publiek piekten ze tijdens het debuut. Dan krijg je dus bij elk album hetzelfde argument, namelijk het debuut was beter..
Zie dan ook "voor de meeste mensen". Natuurlijk is het geen absolute waarheid, dan kan ook nietquote:Op woensdag 2 oktober 2013 22:25 schreef Moody het volgende:
[..]
Vond Boxer toch echt wel beter dan High Violet, al doen de laatste 3 albums niet gek veel voor elkaar onder. Unieke band in dat opzicht.
Snap ikquote:Op woensdag 2 oktober 2013 22:27 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
Zie dan ook "voor de meeste mensen". Natuurlijk is het geen absolute waarheid, dan kan ook niet
Helemaal waar. Ik stond op BKS bij Arctic Monkeys en daar stonden toch aardig wat mensen (ik stond redelijk ver vooraan) die voor de eerste hitjes kwamen als I Bet You Look Good etc. En dat terwijl ze nu al vijf erg goede albums hebben uitgebracht. Maar ja, het is inderdaad anders dan hun debuut en daarom misschien niet meer interessant..quote:Op woensdag 2 oktober 2013 22:24 schreef Bol_Wan het volgende:
Kijk maar naar bands als Arctic Monkeys of The Strokes. Beide (meer dan) prima albums afgeleverd dit jaar, maar voor het grote publiek piekten ze tijdens het debuut. Dan krijg je dus bij elk album hetzelfde argument, namelijk het debuut was beter..
2unlimited?quote:Op woensdag 2 oktober 2013 22:45 schreef Bol_Wan het volgende:
Op het BKS was het gehalte "Oe deze ken ik! Tu-du-du-du-tu-du-tu-tu!" inderdaad erg hoog
Festivalpubliek is vaak heel irritant. Sta je te genieten van muziek, komt er een dronken dropje van 17 tussendoor die grappen zit te makenquote:Op woensdag 2 oktober 2013 22:45 schreef Bol_Wan het volgende:
Op het BKS was het gehalte "Oe deze ken ik! Tu-du-du-du-tu-du-tu-tu!" inderdaad erg hoog
bah. Of die kerels (het zijn altijd kerels) die tijdens een rustig stukje SPEELUUUH te moeten schreeuwenquote:Op woensdag 2 oktober 2013 22:49 schreef Moody het volgende:
[..]
Festivalpubliek is vaak heel irritant. Sta je te genieten van muziek, komt er een dronken dropje van 17 tussendoor die grappen zit te maken
Tijdens Perfume Genius hoorde ik vanuit alle kanten "homoooo" en "flikkerrrr" uit het publiek
In 2014 ga ik eens een Duits festival bezoeken. Veel meer onderling respect.
quote:Op woensdag 2 oktober 2013 22:49 schreef Moody het volgende:
[..]
Tijdens Perfume Genius hoorde ik vanuit alle kanten "homoooo" en "flikkerrrr" uit het publiek
Op Pukkelpop anders niets van gemerkt, wat een geweldig festival!quote:Op woensdag 2 oktober 2013 22:49 schreef Moody het volgende:
[..]
Festivalpubliek is vaak heel irritant. Sta je te genieten van muziek, komt er een dronken dropje van 17 tussendoor die grappen zit te maken
Nooit geweest, mijn klacht was tegen Werchter. Sfeer is beter dan bij Pink Pop, maar dan houdt het ook op. Ben er wel klaar mee. Tijd voor een echt relaxt festival, liefst met wat grote (indie) artiesten. Zit te denken aan een Duits festival of Roskilde.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 23:19 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Op Pukkelpop anders niets van gemerkt, wat een geweldig festival!
Vind The Quotidian Beasts eigenlijk nog mooier.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 21:32 schreef Moody het volgende:
Deze maakt het Line of Fire wel erg moeilijk:
Eens. Vind ik ook het beste nummer op die plaat.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 00:05 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Vind The Quotidian Beasts eigenlijk nog mooier.
Ook een kanshebber iddquote:Op donderdag 3 oktober 2013 00:05 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Vind The Quotidian Beasts eigenlijk nog mooier.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 3 oktober 2013 00:13 schreef Maxerazzi het volgende:
Die plaat van Israel Nash Gripka is erg lekker trouwens. Vreemd dat die hier nog niet genoemd is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook op Werchter absoluut geen last van gehad in de keren dat ik er was. Sfeer is anders (minder) dan op Pukkelpop maar wat jij beschrijft herken ik totaal niet.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 23:41 schreef Moody het volgende:
[..]
Nooit geweest, mijn klacht was tegen Werchter. Sfeer is beter dan bij Pink Pop, maar dan houdt het ook op. Ben er wel klaar mee. Tijd voor een echt relaxt festival, liefst met wat grote (indie) artiesten. Zit te denken aan een Duits festival of Roskilde.
Ik schetste geen algehele sfeer over 3 of 4 dagen, meer een aantal ergernissen die ik niet eerder op kleinere festivals of eerdere edities van RW heb meegemaakt.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 00:18 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ook op Werchter absoluut geen last van gehad in de keren dat ik er was. Sfeer is anders (minder) dan op Pukkelpop maar wat jij beschrijft herken ik totaal niet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Now which way do we go?" - Dorothy Gale
quote:Op donderdag 3 oktober 2013 01:14 schreef DO2 het volgende:
Beste nummer 2013:Je plaatje is stuk maar aan de url kan ik zien dat je een naar mannetje bent.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kan misschien een paar betere verzinnen.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 01:19 schreef DO2 het volgende:
En ook nog steeds het beste album van 2013.
Ik had het tegenovergestelde toen ik hem in Rotterdam ging zien in een heel kitscherige kerk. Ik en een maat van me waren een van de weinig aanwezigen die geen homo koppeltje waren. Bizar om in een kerk tussen een rijtje van 5 'bears' te zitten. Kreeg een versierpoging naar me hoofd van een man in de eind 30 nog prima drank en gesprek uit gekregen. Ironisch dat dit dan ook weer in Rotjeknor wasquote:Op woensdag 2 oktober 2013 22:49 schreef Moody het volgende:
Ik ben een groot Kanye liefhebber, maar dat album was vreselijk.quote:
Stond ie op BKS? Je bedoelt ITGWO?quote:Op donderdag 3 oktober 2013 08:50 schreef On het volgende:
Ik zag Perfume Genius op BKS, dat festival waar ook veel stellen met hun kinderen waren. Nu was er één stel dat hun baby meenam en dat kind heeft de eerste drie/vier nummers verziekt door er keihard doorheen te huilen. Dit was ook in een klein kerkje en de sfeer moest juist intiem/muisstil zijn. Ik snap echt niet dat je als ouder er zo lang mee wacht om weg te gaan als je merkt dat je de complete show aan het vergallen bent.
quote:In other Four Tet news, he's got a release date for his forthcoming album Beautiful Rewind, which has long been planned for just "soon". The North American pressing will be available on October 15, Hebden writes on Twitter, while several online stores will begin shipping it tomorrow, according to various stores retweeted by Hebden.
Dat is al vrij snel.quote:
quote:Op donderdag 3 oktober 2013 10:39 schreef Maxerazzi het volgende:
Nu bedenk ik me dat ik Four Tet ben vergeten in mijn albumlijst. Rounds had er zeker in gemoeten.![]()
O ja, het was nog vroeg.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 10:00 schreef Norrage het volgende:
[..]
Stond ie op BKS? Je bedoelt ITGWO?
Je bedoelt, het nieuwe album is nu al in zijn geheel te luisteren op soundcloud:quote:
That escalated quickly.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 11:59 schreef Norrage het volgende:
[..]
Je bedoelt, het nieuwe album is nu al in zijn geheel te luisteren op soundcloud:
https://soundcloud.com/four-tet/beautiful-rewind
quote:
Ik vreesde ervoor, maar hij is saai...hij is nu meer platen met dance/house vleugjes aan het maken en niet meer die geniale mix van jazz en electro van vroegerquote:
Niet van 1998?quote:
quote:
Eens. Instant tegenvaller deze plaat. Ach, gaat Darkside maar weer voor de verandering op.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 13:20 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik vreesde ervoor, maar hij is saai...hij is nu meer platen met dance/house vleugjes aan het maken en niet meer die geniale mix van jazz en electro van vroeger![]()
quote:Op donderdag 3 oktober 2013 14:25 schreef Tchock het volgende:
Hier staat trouwens Primal Scream op. Nog niet echt een kans gegeven tot nu toe maar wat ik er van gehoord heb toch wel erg vet eigenlijk.
quote:Kevin Shields has raised the notion that Britpop was part of a government conspiracy. Speaking to the Guardian in an exclusive interview, to be published online later today and in the G2 Film&Music section tomorrow, the My Bloody Valentine leader reacted angrily to a mention of the Cool Britannia phenomenon.
"Britpop was massively pushed by the government," he said. "Someday it would be interesting to read all the MI5 files on Britpop. The wool was pulled right over everyone's eyes there."
In the early years of Tony Blair's premiership, Britpop luminaries such as Noel Gallagher and Damon Albarn were vocal supporters of the Labour government, and visited 10 Downing Street. Shields said he would only have attended "on condition we could play a song".
Shields also said the time he spent with Primal Scream – he toured with them between 1999 and 2006 – was a bit of a blur. "I was terrible in my 30s," he said. "I did some silly, crazy things. That's when I really went for it in every respect. Taking drugs recreationally – lots of them. So it's all very hazy and jumbled up. I can remember the beginning and the last few gigs with Primal Scream but everything else is interchangeable.
"I once took down the name of every single member of staff on an aeroplane because I was so fucking drunk. I found this illegible piece of paper in my pocket the next day and couldn't work out what it was. I'd blacked out. But now I'm a more convivial drinker, I don't get really drunk."
quote:Op donderdag 3 oktober 2013 14:41 schreef brooklyndodger het volgende:
[..]
I WAAAAAAAAAAAAAAAAAS BLLLLLLLLLLLLLLLINDDDDD. Blijft zo goed deze plaat
Toch allang bekend dat Shields een arrogante kwal is, wel een kwal die weet hoe je muziek moet makenquote:
Ah, ja, die zie je ineens overal opduiken. Hollandse Nieuwe op 3voor12 en No Risk Disk bij de Plato.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 13:32 schreef Gitaarmat het volgende:
Vorige week Town of Saints gezien, vanavond weer. Band met potentie!
Begin is het bestequote:Op donderdag 3 oktober 2013 14:25 schreef Tchock het volgende:
Hier staat trouwens Primal Scream op. Nog niet echt een kans gegeven tot nu toe maar wat ik er van gehoord heb toch wel erg vet eigenlijk.
Al lang uitverkocht....quote:Op donderdag 3 oktober 2013 20:44 schreef kciR het volgende:
Die Israel Nash Gripka is inderdaad best leuk(ik verwachtte soort hippie muziek oid met die cover)
Hij draait nu.
Darkside liefhebbers, hebben jullie hier al kaarten voor ADE? Ze staan daar 18 oktober in het Concertgebouw zag ik net..
Ik ken Junip niet... dus ja.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 21:36 schreef Moody het volgende:
Jose Gonzalez is de zanger van Junip. Dat wist ik dus echt niet
Iemand die het wel wist? (wel eerlijk zijn)
Hé die zanger klinkt precies als die dude van die hele goede cover van The Knifequote:
Ik wist het (al valt er geen eer aan te behalen). Het is niet om hier de hipster uit te hangenquote:Op donderdag 3 oktober 2013 21:36 schreef Moody het volgende:
Jose Gonzalez (jeweetwel....van die Heartbeats cover) is de zanger van Junip. Dat wist ik dus echt niet
Nee volgens mij ook niet. Maar wist het echt niet, terwijl ik zowel Jose Gonzales als Junip best aardig vind. Hij heeft nog geen geweldige albums gemaakt, maar Line of Fire is toch wel een pareltje imo.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 21:43 schreef kciR het volgende:
[..]
Ik wist het (al valt er geen eer aan te behalen). Het is niet om hier de hipster uit te hangen
Maar solo heeft hij toch ook niets meer gedaan sinds Junip bestaat?
Ja zegquote:Op donderdag 3 oktober 2013 21:48 schreef kciR het volgende:
Dit is ook wel een fraai nummer, van het vorige album
Jaquote:Op donderdag 3 oktober 2013 21:36 schreef Moody het volgende:
Jose Gonzalez (jeweetwel....van die Heartbeats cover) is de zanger van Junip. Dat wist ik dus echt niet
Ja. Is ook de reden dat ik Junip ken. En die stem is uit duizenden te herkennen toch?quote:Op donderdag 3 oktober 2013 21:36 schreef Moody het volgende:
Ik kan dit ook erg waarderen, alleen heb ik vrijwel nooit de tijd en het bijbehorende geduld om dergelijke muziek te beluisteren. Ambient heeft een rustige omgeving en tijd nodig. Helaas.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 23:20 schreef DO2 het volgende:
Deze is ook zo belachelijk mooi. Mijn favorietje, toch wel:
Ja, die track. Een vervlogen zomernacht, het staren in de eindeloze geheimen die een donkere zee herbergt.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 23:20 schreef DO2 het volgende:
Ken dat nietquote:Op donderdag 3 oktober 2013 23:20 schreef DO2 het volgende:
Euh... Dit soort werk doet het uiteraard het beste als je in alle rust op de bank ligt. Met weinig om handen.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 23:24 schreef Moody het volgende:
Waar luister jij dit soort muziek DO2? Toch niet in de auto of op de fiets?
quote:Op donderdag 3 oktober 2013 23:32 schreef Tchock het volgende:
De hoeveelheid muziek die ik al dobberend op luchtbedden luister is veel te laag
Ja precies, situaties die zich vrijwel nooit voordoen. Wanneer lig je 45-60 minuten in de schaduw onder een boom of op een luchtbed? Ik bedoel: Er is bijna nooit een goede surrounding om veel ambient te luisteren. Zeker niet met al die andere muziek die dagelijks uitkomt. Ik heb er in ieder geval weinig geduld voor, moet ik eerlijk bekennen...quote:Op donderdag 3 oktober 2013 23:30 schreef DO2 het volgende:
[..]
Euh... Dit soort werk doet het uiteraard het beste als je in alle rust op de bank ligt. Met weinig om handen.
Maar beter nog buiten, op een broeierige dag, in de schaduw, onder een grote boom.
Of dobberend op een luchtbed, natuurlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |