Tarado | woensdag 17 augustus 2011 @ 17:10 | |
![]() Vorige delen: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85[F1] F1 nieuwtjes topic deel 88: Waar nieuwe regelgeving gaat gelden. 90 Openingsposts van de Grands Prix van seizoen 2011: 1. Bahrein (13 maart) 2. Australië (27 maart) 3. Maleisië (10 april) 4. China (17 april) 5. Turkije (8 mei) 6. Spanje (22 mei) 7. Monaco (29 mei) 8. Canada (12 juni) 9. Europa (Valencia, Spanje) (26 juni) 10. Groot-Brittannië (10 juli) 11. Duitsland (24 juli) 12. Hongarije (31 juli) 13. België (28 augustus) 14. Italië (11 september) 15. Singapore (25 september) 16. Japan (9 oktober) 17. Zuid-Korea (24 oktober) 18. India (30 oktober) 19. Abu Dhabi (13 november) 20. Brazilië (27 november) Openingsposts van de Grands Prix van afgelopen seizoen 2010: 1. Bahrein 2010 Formula 1 Gulf Air Bahrain Grand Prix 2. Australië 2010 Formula 1 Qantas Australian Grand Prix #1 3. Maleisië 2010 Formula 1 Petronas Malaysian Prix #1 4. China 2010 Formula 1 Chinese Grand Prix #1 5. Spanje 2010 Formula 1 Gran Premio de España Telefónica #1 6. Monaco Formula 1 Grand Prix de Monaco 2010 #1 7. Turkije 2010 Formula 1 Turkish Grand Prix #1 8. Canada Formula 1 Grand Prix du Canada 2010 9. Europa (Valencia, Spanje) 2010 Formula 1 Telefónica Grand Prix of Europe #1 10. Groot-Brittannië 2010 Formula 1 Santander British Grand Prix #1 11. Duitsland Formula 1 Grosser Preis Santander von Deutschland 2010 #1 12. Hongarije 2010 Formula 1 Hungarian Grand Prix #1 13. België 2010 Formula 1 Belgian Grand Prix #1 14. Italië Formula 1 Gran Premio Santander d'Italia 2010 #1 15. Singapore 2010 Formula 1 Singtel Singapore Grand Prix #1 16. Japan 2010 Formula 1 Japanese Grand Prix #1 17. Zuid-Korea Formula 1 Grande Prêmio Petrobras do Brasil 2010 #1 18. Brazilië Formula 1 Grande Prêmio Petrobras do Brasil 2010 #1 19. Abu Dhabi 2010 Formula 1 Etihad Airways Abu Dhabi Grand Prix #1 Eindstanden 2010 Uitslag GP van Abu Dhabi 2010 met eindstanden Coureurs en Constructeurs Teams: - Ferrari - Force India - Hispania Racing Team - Lotus Renault GP - McLaren - Mercedes GP - Red Bull Racing - Sauber - Scuderia Toro Rosso - Team Lotus - Virgin Racing - Williams Wie staan er in 2011 aan de start: Red Bull Racing WCC 2010 01. Sebastian Vettel WDC 2010 02. Mark Webber McLaren 03. Lewis Hamilton WDC 2008 04. Jenson Button WDC 2009 Ferrari 05. Fernando Alonso WDC 2005/06 06. Felipe Massa Mercedes GP 07. Michael Schumacher WDC 94/95/00/01/02/03/04 08. Nico Rosberg Lotus Renault GP 09. Nick Heidfeld (vervanger Robert Kubica) 10. Vitaly Petrov Williams 11. Rubens Barrichello 12. Pastor Maldonado Force India 14. Adrian Sutil 15. Paul Di Resta Sauber 16. Kamui Kobayashi 17. Sergio Perez Scuderia Toro Rosso 18. Sébastien Buemi 19. Jaime Alguersuari Team Lotus Naam kan eventueel nog veranderen 20. Jarno Trulli 21. Heikki Kovalainen HRT F1 Team 22. Narain Karthikeyan Daniël Ricciardo 23. Vitantonio Liuzzi Virgin Racing 24. Timo Glock 25. Jerome D'Ambrosio Voor meer info zie het [F1] Silly season 2012-topic en de voorlopige entry list 2011 van de FIA (2-12-2010). F1 nieuws portal: - FOK!sport, Formule 1-gedeelte - NewsNow - NewsNow NL - Formule1.nl - F1 Racing - F1 Today - Race Freaks - Autosport.com Onze boyz (nu of vroeger in F1 actief): - Ho-Pin Tung (Formule 1: testrijder bij Renault; GP2) - Christijan Albers (ooit coureur bij Minardi en Spyker; Le Mans Series) - Robert Doornbos (ooit testrijder voor Red Bull Racing (2006); racecoureur Minardi F1 Team (vanaf de GP van Hockenheim, Duitsland, 2005); officieel test- en reservecoureur voor Jordan GP F1 (2005); IndyCars (vanaf 2009)) Zie verder het topic over Nederlandse Talenten Official F1 Sites: - The Official Formula 1 Site - FIA - Live Timing (F1.com) Sporting Regulations Sporting Regulations 2011 Technical Regulations Technical Regulations 2011 Gerelateerde reguleringen O.a. apendices, zie Regulations pagina van FIA Testschema 2011 ![]() De kalender voor 2011 met 20 races ![]() Uitzendingen van BBC Tv-gids voor BBC One. Overzicht van Upcoming Formula 1 Events. Denk aan het uur verschil met Engeland! ![]() FOK!sport F1-gedeelte FOK! Formule 1-manager 2011 De OP is hier te vinden [ Bericht 0% gewijzigd door Tarado op 17-08-2011 17:55:37 ] | ||
Sinister-D- | woensdag 17 augustus 2011 @ 17:11 | |
topic titel ![]() | ||
Burnie88 | woensdag 17 augustus 2011 @ 17:11 | |
Wat is het rustig op transfermarkt zeg. | ||
ramon83 | woensdag 17 augustus 2011 @ 17:13 | |
Aardig gek, het was me nog niet eens opgevallen dat Jenson startnummer 3 heeft... Ik had wel verwacht dat Lewis daarmee zou rondrijden. | ||
Sinister-D- | woensdag 17 augustus 2011 @ 17:15 | |
Tja, zolang de topteams hun stoeltje gevuld houden met de huidige rijders zullen er ook weinig verschuivingen gaan zijn de komende seizoenen. Denk dat F1 Silly Season 2012 trouwens wel in de OP mag ![]() ![]() | ||
Automatic_Rock | woensdag 17 augustus 2011 @ 17:43 | |
Volgens mij rijdt Lewis daar ook mee, Jenson heeft nr4 zover ik me kan herinneren. Was het niet zo dat Jenson dit jaar met 3 zou rijden omdat het in 2010 met nr1 reed, maar dat Lewis graag een oneven getal wou hebben? Of was dat Schumacher? ![]() | ||
Tarado | woensdag 17 augustus 2011 @ 17:45 | |
Done ![]() | ||
Sinister-D- | woensdag 17 augustus 2011 @ 17:47 | |
Dat was idd Schumacher ![]() | ||
Schunckelstar | woensdag 17 augustus 2011 @ 17:48 | |
zin in spa ![]() | ||
ramon83 | woensdag 17 augustus 2011 @ 17:48 | |
Dan ben ik toch niet gek maar dan staat in in de post verkeerd dus? En dat andere geval was Schumi, hij kreeg nummer 7 omdat er nog nooit iemand kampioen was geworden met nummer 8. Maar dat is volgens mij een bullshit verhaal en hebben ze Schumi gewoon eerste rijder gemaakt (en terecht imo) | ||
Tarado | woensdag 17 augustus 2011 @ 17:56 | |
Ook veranderd ![]() | ||
Peterselieman | woensdag 17 augustus 2011 @ 17:58 | |
Schumacher heeft in zijn carrière in de Formule 1 nog nooit met een even nummer geracet en wil dat ook zo houden, omdat oneven nummers hem in het verleden succes hebben gebracht. | ||
Tarado | woensdag 17 augustus 2011 @ 18:00 | |
je hebt eenmaal oneven teveel gebruikt ![]() | ||
Googolplexian | woensdag 17 augustus 2011 @ 18:00 | |
Beetje masochist dus. | ||
Peterselieman | woensdag 17 augustus 2011 @ 18:02 | |
zo dan ![]() | ||
Tarado | woensdag 17 augustus 2011 @ 18:10 | |
![]() | ||
Peterselieman | woensdag 17 augustus 2011 @ 18:13 | |
Dat is geen Formule 1 | ||
ramon83 | woensdag 17 augustus 2011 @ 18:14 | |
Ja niet raar ook, hij was altijd eerste rijder en een groot gedeelte van zijn carrière heeft hij met startnummer 1 gereden omdat ie kampioen was... | ||
-moppie- | woensdag 17 augustus 2011 @ 18:14 | |
Maar wel Schmacher. ![]() | ||
Tarado | woensdag 17 augustus 2011 @ 18:15 | |
![]() | ||
Peterselieman | woensdag 17 augustus 2011 @ 18:19 | |
Dan is het vreemd dat hij vasthoudt aan een oneven nummer ![]() | ||
nils7 | woensdag 17 augustus 2011 @ 18:20 | |
Dat is wss. omdat ie die niet mocht kiezen ![]() | ||
Tarado | woensdag 17 augustus 2011 @ 18:26 | |
![]() | ||
RingBewoner | woensdag 17 augustus 2011 @ 19:02 | |
SPA here we come! Zeker!! Nog een week, dan zit ik in het hotel in de Ardennen. Heb er enorm zin in. | ||
kepler | woensdag 17 augustus 2011 @ 19:39 | |
Podver, wat een mooie achtervleugel ![]() | ||
RingBewoner | woensdag 17 augustus 2011 @ 20:30 | |
Erg mooi, dat zie je tegenwoordig niet meer. | ||
Bluurgh | donderdag 18 augustus 2011 @ 12:15 | |
wat een mooie auto ![]() | ||
Googolplexian | donderdag 18 augustus 2011 @ 12:25 | |
Doet me erg denken aan Wingo ![]() ![]() Vijf rechte planken maken nog geen mooie spoiler, imo. | ||
RingBewoner | donderdag 18 augustus 2011 @ 13:35 | |
Er was toch een idee om dit soort vleugels op F1 wagens te zetten:![]() Dit dus: ![]() Dus alleen boven de achterbanden? Het probleem is namelijk dat je door de bocht heen niet te dicht achter je voorganger kan rijden vanwege het verlies van downforce. [Edit: 2e foto] | ||
Weltschmerz | donderdag 18 augustus 2011 @ 13:48 | |
Ik heb nog nooit een mooie vleugel gezien op iets wat geen vogel of vliegtuig was, en waar geen muziek op gespeeld kon worden. Wat mij betreft decimeren ze het (frontaal) vleugeloppervlak geleidelijk. Iets zwaardere auto's, dikke sloffen eronder. Inhalen wordt makkelijker, en het wordt ook veiliger, hogere rechtelijnsnelheid, maar die rechte stukken zijn toch niet boeiend qua stuurmanskunst en alleen maar sneller voorbij, en daar waar het gebeurt, de bochten, nemen een groter deel van de race in beslag. Deze aerodynamica is voor de auto-industrie ook helemaal niet interessant. Ook vermoed ik dat de foutmarge breder wordt. Je kunt iets dwarser gaan zonder te spinnen, over het randje van grip gaan zal vaker tijdverlies betekenen ipv veel tijdverlies door een spin. Daardoor kunnen ze meer risico nemen, en dan zie je als kijker ook beter wie de bocht perfect neemt en wie er iets te enthousiast was. | ||
Googolplexian | donderdag 18 augustus 2011 @ 13:49 | |
Ja, was een leuk idee maar de lucht van de wielen is te onstabiel om downforce op die manier te verkrijgen. De stap achteruit was te groot. Vandaar dat vleugels altijd binnen de wielen vallen, tenzij er een carrosserie is die de lucht stabiliseert. Lijkt me. | ||
sasquatsch | donderdag 18 augustus 2011 @ 14:57 | |
Die bracht hem geen succes. Hij viel meteen in de eerste ronde uit, waarna hij naar Benetton verkastte. | ||
sasquatsch | donderdag 18 augustus 2011 @ 15:13 | |
Grond effect zou hierbij kunnen helpen (en dan niet met skirts zoals in het verleden, maar met tunnels in de sidepods en onderkant oid). De Arrows A2 reed ooit zonder achtervleugel, omdat men dacht dat het grondeffect genoeg downforce zou moeten opleveren. Alleen bleek de wagen niet stabiel en zat er zeer snel weer een achtervleugel op. ![]() | ||
Weltschmerz | donderdag 18 augustus 2011 @ 15:24 | |
Je moet het ook heel geleidelijk doen, en ook de grondeffectdownforce maximeren. Het punt is dat veel downforce alleen maar nadelen heeft tegenover meer mechanische grip. Voor de veiligheid, voor de kijkers, voor de coureurs. Dan zou ik gewoon elk jaar het toegestane frontaal oppervlak van vleugels met 10% verminderen. | ||
ramon83 | donderdag 18 augustus 2011 @ 16:06 | |
Van 2000 naar 2001 is er een grote stap gemaakt. De voorvleugel mocht hoger gemonteerd worden en de achtervleugel moest minder onderdelen bevatten m.a.w. minder horizontale/frontale oppervlakten. Dit was een poging om de snelheid te verminderen en het inhalen makkelijker te maken. Beide is toen eigenlijk mislukt omdat toen Michelin terug kwam. En zij en Bridgestone hebben toen zulke goede banden gemaakt dat die het verlies aan downforce meer dan goed gemaakt hebben, waardoor de auto's alsnog sneller waren dan het jaar ervoor. En het inhalen bleek nog net zo moeilijk als ervoor, wat de tactiek des te belangrijker maakte, dat dan weer wel. [ Bericht 0% gewijzigd door ramon83 op 18-08-2011 16:14:59 ] | ||
JohnB52 | donderdag 18 augustus 2011 @ 19:12 | |
Ook beetje f1 nieuws: trailer van de nieuwe game, waarin t seizoen tot dusver zit: Ook dat vingertje ja :-) | ||
RingBewoner | donderdag 18 augustus 2011 @ 19:39 | |
Hm.... Word spectaculair gebracht, net als de trailer vorig jaar. Ook die Dev diary's waren veelbelovend. Vond de game uiteindelijk heel gaaf, ik vind het leuk om te racen. Maar..... het viel wel tegen, het was verre van een simulator. Nou is het ook geen sim maar het arcade gehalte was knettershoog. Dit jaar mag het van mij wel wat moeilijker, als ik te vroeg op het gas ga dan wil ik er ook af schuiven. Als ik te vroeg tijdens training of kwali mijn DRS open/aanzet dan wil ik ook dat de achterkant uitbreekt. Ik ben benieuwd. | ||
Schunckelstar | donderdag 18 augustus 2011 @ 20:00 | |
veel plezier! welke tribune zit je? | ||
RingBewoner | donderdag 18 augustus 2011 @ 20:04 | |
Bronze, heb tickets gewonnen. Zal tijdens de race voornamelijk langs Kemmel richting Les combes staan. Gedurende Vrijdag en Zaterdag zal ik ook langs Pouhon en Stavelot staan. | ||
Schunckelstar | donderdag 18 augustus 2011 @ 20:11 | |
gewonnen zelfs, nice ![]() | ||
Googolplexian | donderdag 18 augustus 2011 @ 20:23 | |
Ik zie toch echt een achtervleugel ![]() Of is dat de foto van na de correctie? | ||
RingBewoner | donderdag 18 augustus 2011 @ 20:45 | |
Ja, bij vorige werkgever. Had de tickets tijdens een personeelsfeest gewonnen. Ik had iets van 25 boze mailtjes een dag later dat ik die tickets had gewonnen terwijl ik er amper een halfjaar werkte en toen nog iets van 2 of 3 week te gaan had. ![]() | ||
Bluurgh | vrijdag 19 augustus 2011 @ 01:50 | |
Als Gachot (ofzo) zich niet had misdragen had hij niet eens gereden. Maar dat weekend heeft hij zich wel op de kaart gezet en is juist daarom bij Benetton beland. Had hij dat weekend niet gereden, of was hij bij Jordan gebleven (die het seizoen erna welgeteld 1 punt behaalden en Schumacher werd in z'n Benetton 3e), dan had het misschien wel heel anders gelopen (er zijn genoeg voorbeelden van talenten die het niet gehaald hebben). Dus in dat opzicht ligt al zijn succes bij die auto ![]() | ||
sasquatsch | vrijdag 19 augustus 2011 @ 10:53 | |
Nee, voor. Dit is na de correctie: Volgens mij werd de extreem lage achtervleugel gezien als verlenging van het bodywork en niet als echte vleugel. En blijkbaar werkte het niet helemaal zoals verwacht, vandaar de correctie naar de hogere achtervleugel. Meer teams experimenteerden in 1979 (het eerste jaar dat grondeffect veelvuldig werd toegepast) met een auto zonder achtervleugel, zoals Brabham, maar zonder veel succes. ![]() [ Bericht 15% gewijzigd door sasquatsch op 19-08-2011 11:00:11 ] | ||
Swindler | vrijdag 19 augustus 2011 @ 11:01 | |
Olaf bij Ferrari: http://twitvid.com/WQWPI En:
![]() [ Bericht 83% gewijzigd door Swindler op 19-08-2011 11:06:45 ] | ||
RingBewoner | vrijdag 19 augustus 2011 @ 12:43 | |
Olaf heeft het wel mooi voor elkaar. Lekker bij Ferrari rond snuffelen. En een vrouw in de F1. Ik weet het niet, ergens ben ik voor en wil ik het graag zien. Aan de andere kant, ik heb geen zin in een coureur die langzamer is dan Chandhok. Dus als zij kan sturen, laat maar komen maar laat het wat toevoegen. | ||
Weltschmerz | vrijdag 19 augustus 2011 @ 12:59 | |
Ze is 31, dat gaat hem niet meer worden. Dat vind ik juist het mooie van autosport, vrouwen kunnen gewoon meedoen, als ze goed zijn zijn ze goed, de auto maakt geen onderscheid. Hooguit krijgen ze soms een steuntje in de rug omdat het promotioneel interessant is, maar als ze daarvan afhankelijk zijn vallen ze door de mand. Dat is ook al heel lang zo. Pat Moss, Lella Lombardi, Michelle Mouton. Het trekt wat aandacht als ze beginnen, bijna altijd positief, en dan moeten ze het gewoon zelf laten zien tegen andere rijders. | ||
Tarado | vrijdag 19 augustus 2011 @ 13:22 | |
Die Brabham ![]() | ||
Atreidez | vrijdag 19 augustus 2011 @ 13:46 | |
Vrouwen in de F1 lijkt mij geen probleem, maar laat ze eens een jaar feeder series rijden eerst dan.. GP2 is een perfecte opstap voor F1, maar er rijdt geen vrouw rond daar, dus in de F1 hoeven we dan toch ook niet snel iemand te verwachten. En hoe zit t met F2, GP3, enz.. Enige klasse met vrouwen op hoog nivo is Indycar, en daar gooien ze nou ook niet bepaald hoge ogen. Met 31 jaar mag je ook niet echt een talent meer genoemd worden, toch? ![]() | ||
ari_zahav | vrijdag 19 augustus 2011 @ 13:58 | |
Vrouwen in F1 gaat niet lukken hoor. Als het al in de 90's niet lukte dan waarom nu wel? De G-krachten zijn veel hoger nu dan die van toen. | ||
Peterselieman | vrijdag 19 augustus 2011 @ 14:01 | |
Als ze het talent hebben, dan moet dat echt geen obstakel zijn. Sterker nog, ik zou het zelfs toejuichen, omdat je zo weer een dimensie aan de Formule 1 toevoegt. Het is alleen wel zo dat de kwaliteit voorop moet staan. | ||
Googolplexian | vrijdag 19 augustus 2011 @ 14:06 | |
Vrouwelijke straaljager-piloten zijn er zat en ook astronautes ... ik zie het probleem niet. 9+ G redt je niet in een F1 ... | ||
Karstman | vrijdag 19 augustus 2011 @ 14:08 | |
Heeft Danica Patrick eigenlijk al eens F1 getest. Als ik kijk naar wat ze doet in de Indycar zou ze prima mee kunnen in een lotus of misschien nog wel beter. Lijkt me ook wel een redelijke stap voor een kleiner team, trekt veel belangstelling en sponsorgeld zou je zeggen. | ||
ari_zahav | vrijdag 19 augustus 2011 @ 14:10 | |
Danica zit liever onderuitgezakt in een nascar tegenwoordig ![]() | ||
Karstman | vrijdag 19 augustus 2011 @ 14:13 | |
Beetje in de rondte rijden de hele middag, dat kan toch iedereen ![]() | ||
ari_zahav | vrijdag 19 augustus 2011 @ 14:15 | |
Hebben jouw voorbeelden niet alleen maar G-krachten naar boven en beneden (z-axis). Met rijden heb je ze alle kanten op. En als er zelfs in the 90's er mannen waren die 1 complete race op Interlagos niet konden voltooien, dan.... | ||
Atreidez | vrijdag 19 augustus 2011 @ 14:16 | |
In een straaljager kan je niet naar links en naar rechts? ![]() Volgens mij was vroeger (het gebrek aan) stuurbekrachtiging een reden dat vrouwen het zwaar hadden.. | ||
Karstman | vrijdag 19 augustus 2011 @ 14:16 | |
in een straaljager vlieg je alleen over de z-as? | ||
ari_zahav | vrijdag 19 augustus 2011 @ 14:18 | |
Kan je met je rudder dan 5g trekken? | ||
Karstman | vrijdag 19 augustus 2011 @ 14:20 | |
Geen idee maar G-kracht is G-kracht of het nou van links rechts onder of boven komt. | ||
RingBewoner | vrijdag 19 augustus 2011 @ 14:23 | |
Ben ik niet met je eens. Daar zit wel verschil in. Als je naar links of rechts gaat krijg je veel kracht op de nek en dat moet je trainen. 3G en dat in een weekend 200 keer is zwaar. Ik denk dat ik in een weekend niet veel moeite zou hebben om 200 keer in een achtbaan te gaan die omhoog of omlaag schiet en dan met 3G, dan belast je de nek veel minder. | ||
Karstman | vrijdag 19 augustus 2011 @ 14:30 | |
Tja geen idee, klinkt logisch maar zoveel verstand heb ik er nou ook weer niet van. Het lijkt me alleen niet dat het omgaan me G-kracht nou de hoofdreden is dat er minder vrouwen autoracen dan mannen en dus ook minder in de topklasses terechtkomen. | ||
Googolplexian | vrijdag 19 augustus 2011 @ 14:37 | |
Met thrust vectoring en fly-by-wire kun je tegenwoordig wel gekkere dingen met een jachtvliegtuig. De huidige toestellen kunnen veel meer G aan dan de piloten. Wat denk je van een high speed barrel roll in een F22 Raptor? Of een Cobra manouvre in een Su-37? edit : of een spin stall? ![]() http://en.wikipedia.org/wiki/Supermaneuverability [ Bericht 12% gewijzigd door Googolplexian op 19-08-2011 14:45:14 ] | ||
sasquatsch | vrijdag 19 augustus 2011 @ 14:39 | |
Ik denk ook niet dat De Villota een F1 waardig talent is. In de IndyCar is denk ik Simona de Silvestro een talent die het wel zou kunnen maken in de F1, zeker nadat ik haar aan het begin van het seizoen heb zien rijden voor een podiumplek. Ondanks een wat mindere wagen (De HVM is niet opgewassen tegen de Penskes en Ganassi's) scoort ze zeer regelmatig een top 10 op een straten- of permanent circuit. Resultaat in de Indycar is echter geen garantie op succes in de F1. Kijk maar naar Bourdais. ![]() @Karstman: Danica heeft ooit een test van Honda aangeboden gekregen, maar die ging niet door doordat Honda zich uit de F1 terug trok. Daarbij denk ik dat ze beter thuis is op ovals dan op straten- of permanente circuits. | ||
Kleffe_Dop | vrijdag 19 augustus 2011 @ 16:34 | |
Ik heb juist uit een documentaire over straaljagerpiloten begrepen dat een vrouwenlichaam beter geschikt is om hoge en langdurige G-Krachten te weerstaan. Dit omdat de afstand hart-hersenen en de afstand hart-voeten gemiddeld genomen korter is bij een vrouw dan bij een man. Dat is weer een voordeel voor het goed in stand houden van de bloedsomloop bij die krachten. Spiermassa is een ander verhaal natuurlijk. | ||
Weltschmerz | vrijdag 19 augustus 2011 @ 16:53 | |
Het mag inmiddels toch wel duidelijk zijn dat de allerbesten uit de indycars niet of met grootse moeite meekomen in de F1 en geen toegevoegde waarde hebben. Daarom ken ik haar ook van naam. Maar ik kan je zo al wel vertellen dat ze bij lange na niet goed genoeg is. | ||
Googolplexian | vrijdag 19 augustus 2011 @ 17:00 | |
Toen ik aspirant F16-piloot was ging een verhaal in de rondte dat vrouwen hun baarmoederhals moesten laten dichtnaaien als ze straaljager-piloot wilden worden en moesten tekenen dat -indien onvruchtbaar- het nooit de schuld van de luchtmacht was. Geen idee of dit ook echt zo is ... ben nooit verder gekomen dan de op één-na-laatste test ![]() | ||
sasquatsch | vrijdag 19 augustus 2011 @ 17:06 | |
Dat geld zeker niet voor iedere coureur, zoals een Mario Andretti, Jacques Villeneuve en Juan Pablo Montoya om er maar een paar te noemen. Verder ben ik benieuwd wat een coureur als Will Power in de Formule 1 zou kunnen. Ik zie hem in de F1 best wel een kans maken. | ||
M.Melandri | vrijdag 19 augustus 2011 @ 23:56 | |
Deze caps bevestigen dat ook: http://img804.imageshack.us/img804/5022/t5apex.jpg (copy/paste deze link) http://img232.imageshack.us/img232/1745/schumachersmid.jpg (copy/paste deze link) Q3 laps van Webber en Hamilton op de Nurburgring, verschil was minimaal maar RBR duidelijk beter in de mid/high speed corners, McLaren weet het verschil weer goed te maken in de langzamere bochten waar je een goede mechanische grip nodig hebt. [ Bericht 1% gewijzigd door M.Melandri op 20-08-2011 00:08:51 ] | ||
Weltschmerz | zaterdag 20 augustus 2011 @ 13:53 | |
Dat lijkt me nogal naief. Michael Andretti, Da Matta, Zanardi, Bourdais, die kwamen gewoon tekort, konden het tempo echt niet bijbenen. Dan had je nog coureurs als JPM en JV, die er in de VS ver en ver bovenuit staken. JPM had veel moeite met een middelmatig coureur als Ralf en werd vernietigd door Raikkonen, die dan op zijn beurt Massa niet te snel af was. Hij heeft voor leuke momenten gezorgd maar uiteindelijk was het gewoon een mislukking. Niet snel genoeg, niet onbelangrijk in deze sport. JV eigenlijk hetzelfde verhaal, iets beter maar ook gewoon niet sneller dan de middelmaat van de coureurs, en tactisch en mentaal ook niet beter. Doordat hij en JPM meteen in konden stappen in de beste auto leek het nog wat. Maar als ze onderaan waren begonnen zoals de meeste Europeanen, hadden ze niet de snelheid om de topteams op te vallen. Uiteindelijk hebben ze allemaal diep teleurgesteld. Andersom zie je dat coureurs die te licht zijn voor de F1 of daarin niet opvallend gepresteerd hebben, het uitstekend doen in de VS. Van Teo Fabi tot Robert Doornbos. Dan is er maar één conclusie mogelijk en dat is dat het gewoon een lagere raceklasse is, met mindere coureurs. Ik denk dan ook niet dat er nog vaak teams zich nog vaker laten verblinden door succesverhalen uit de VS. | ||
RingBewoner | zaterdag 20 augustus 2011 @ 16:00 | |
Vandaag maar beetje begonnen met tas inpakken. Dat verhoogt de voorpret vaak. | ||
RingBewoner | zaterdag 20 augustus 2011 @ 19:33 | |
Wat doet RTL trouwens fout? Wel vorige week een of andere gay samenvatting maar morgen geen verslag van Bavaria City Racing? | ||
RingBewoner | zondag 21 augustus 2011 @ 11:40 | |
Ergens nog een stream van BCR? | ||
Tarado | zondag 21 augustus 2011 @ 11:59 | |
http://www.raceteevee.com/ geen idee of dit live is | ||
RingBewoner | zondag 21 augustus 2011 @ 12:02 | |
Tof! Dankje. | ||
Tarado | zondag 21 augustus 2011 @ 12:04 | |
Lijken gewoon amateur filmpjes die achter elkaar gezet zijn | ||
Tarado | zondag 21 augustus 2011 @ 12:05 | |
nog een link; http://www.ustream.tv/channel/bavaria-city-racing-2011 | ||
Tarado | zondag 21 augustus 2011 @ 12:08 | |
Beiden zijn niet live, misschien in een later stadium, ik ga er in ieder geval niet op wachten | ||
kepler | zondag 21 augustus 2011 @ 12:09 | |
Ik ga nu op weg naar City Racing, kijken of ik wat kan zien ![]() | ||
Tarado | zondag 21 augustus 2011 @ 12:10 | |
dat is in ieder geval live, veel plezier ![]() | ||
RingBewoner | zondag 21 augustus 2011 @ 12:17 | |
Vermoeden kreeg ik ook een beetje. Ik hoop het voor je! Veel plezier. | ||
RingBewoner | zondag 21 augustus 2011 @ 12:50 | |
http://www.formula1.com/news/headlines/2011/8/12422.html Op zich wel opmerkelijk dat Perez nog even zijn incident in Monaco aanhaalt. | ||
kepler | zondag 21 augustus 2011 @ 13:47 | |
Ik sta nu op mn fiets om wat te kunnen zien ![]() ![]() | ||
Schunckelstar | zondag 21 augustus 2011 @ 14:13 | |
ik verwacht wel mooie foto's nu ![]() | ||
Tarado | zondag 21 augustus 2011 @ 14:16 | |
![]() | ||
kepler | zondag 21 augustus 2011 @ 14:18 | |
Haha, Marc Gene rijdt zijn achterwiel er zowat af, recht voor mn neus! | ||
kepler | zondag 21 augustus 2011 @ 14:18 | |
Geen foto's helaas... | ||
Schunckelstar | zondag 21 augustus 2011 @ 14:25 | |
de telegraaf dan waarschijnlijk ![]() | ||
ElmarO | zondag 21 augustus 2011 @ 14:31 | |
Hij zei krant. | ||
beantherio | zondag 21 augustus 2011 @ 22:43 | |
TV-tip. Vannacht om 00.30 uur op BBC2: Grand Prix: The Killer Years | ||
LeXX | zondag 21 augustus 2011 @ 23:30 | |
Thx :-) Ben ook bij BCR geweest. Tot mijn verbazing geen renault... Demo's waren leuk, maar deed het lange wachten niet rechtvaardigen. Geen echt vol programma, volgende keer weer voor de buis ipv erbij... | ||
RingBewoner | zondag 21 augustus 2011 @ 23:33 | |
Voor de buis ![]() Gelukkig ben ik er volgend weekend live bij. | ||
RingBewoner | zondag 21 augustus 2011 @ 23:34 | |
H-E-L-D!!! Dankje, heb de docu ook al gedownload maar dit is toch even mooier. Was laatst ook op Canvas, maar het is zó mooi in beeld gebracht, zeker een 2e keer kijken waard. ![]() | ||
Swindler | maandag 22 augustus 2011 @ 08:36 | |
Ik blijf dat een hele nare documentaire vinden. | ||
LeXX | maandag 22 augustus 2011 @ 09:15 | |
Ik heb gisteren toen ik thuiskwam alleen het laatste kwartier gezien, met de demo van Marc Gene. Wel gelijk het meest boeiende, ik wilde weten hoe hij zijn achterwiel krom had gereden ![]() Ik ging om het geluid, maar er gaat niets boven meer dan 20 auto's achter elkaar langs te horen janken ![]() Have fun in Spa ![]() | ||
RingBewoner | maandag 22 augustus 2011 @ 16:56 | |
Is het ook. Maar aan de andere kant is ook wel interessant hoe o.a. Rindt, Scheckter en Stewart toch veel voor elkaar hebben gekregen. Dat Stewart dan vertelt dat hij ruim een halfuur heeft klemgezeten voor de ambu kwam is iets waar wij niet bij zouden kunnen. Ook het verhaal dat een coureur naar een ziekenhuis word gereden dat gesloten is, hoe erg ook, ik moest toch even een beetje lachen. Sommige beelden hadden ze van mij wel achterwege mogen laten. Ik hoef namelijk niet een verkoolde coureur te zien. | ||
RingBewoner | maandag 22 augustus 2011 @ 16:57 | |
Komt goed. Voorpret begint morgen al. Dan ga ik alvast naar vriend van mijn zusje toe die met mij mee gaat. Ik woon in Groningen en hij in Sliedrecht. Dan kunnen we woensdag lekker rustig aan doen. | ||
beantherio | maandag 22 augustus 2011 @ 19:30 | |
Die beelden van Bandini had ik nog niet eerder gezien. Tamelijk gruwelijk was dat. ![]() En die beelden van Williamson op Zandvoort kan eigenlijk niet meer zien. Afschuwelijk vanwege het ongeluk en afschuwelijk vanwege het gedrag van de omstanders. Ongelooflijk dat dat ooit mogelijk was. ![]() ![]() | ||
kepler | maandag 22 augustus 2011 @ 19:42 | |
Geen DRS in de Eau Rouge http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/formula_one/14615926.stm | ||
kepler | maandag 22 augustus 2011 @ 19:43 | |
Erg interessante analyse van een (gevonden?) telemetry-sheet van Monaco ![]() http://scarbsf1.wordpress(...)alysis-introduction/ | ||
RingBewoner | maandag 22 augustus 2011 @ 19:56 | |
Goh. | ||
Tarado | maandag 22 augustus 2011 @ 20:45 | |
jammer | ||
Tarado | maandag 22 augustus 2011 @ 20:47 | |
Ga ik morgen even rustig voor zitten ![]() | ||
kepler | maandag 22 augustus 2011 @ 21:04 | |
Voor de nerds onder ons erg interessant om te lezen ![]() ![]() | ||
RingBewoner | maandag 22 augustus 2011 @ 22:13 | |
Laat ons even weten wat je bevindingen zijn ![]() | ||
kepler | maandag 22 augustus 2011 @ 22:18 | |
Het is vooral leuk om te lezen hoe engineers rijders kunnen vergelijken. Je hebt er verder niks aan, maar gewoon een interessant kijkje in het leven van een coureur/race-engineer ![]() | ||
RingBewoner | maandag 22 augustus 2011 @ 22:29 | |
Wel waanzinnig gaaf als je het kan "lezen" en dus vergelijken. | ||
Tarado | maandag 22 augustus 2011 @ 22:48 | |
Is denk ik voor het eerst in mijn leven dat ik nerd genoemd ben ![]() | ||
koffiezwartsterk | maandag 22 augustus 2011 @ 23:23 | |
http://www.f1today.nl/201(...)otus-renault-gp.html Zou mooi zijn, Heidfeld heeft z'n tijd wel gehad, tijd voor een nieuwe generatie. | ||
koffiezwartsterk | maandag 22 augustus 2011 @ 23:26 | |
![]() | ||
LWD-Godius | maandag 22 augustus 2011 @ 23:26 | |
Maar dan toch niet Senna? ![]() | ||
koffiezwartsterk | maandag 22 augustus 2011 @ 23:28 | |
Die fransman moet eerst nog ff de GP2-titel veilig stellen. Ben wel benieuwd wat Senna kan doen in een "goede" auto. Ik heb (nog) geen hoge pet van 'm op, maar ik geef 'm nu nog het voordeel van de twijfel. | ||
Kleffe_Dop | maandag 22 augustus 2011 @ 23:32 | |
Laat hem dat doen en zet hem daarna in die Renault. Bruno Senna. ![]() | ||
RingBewoner | dinsdag 23 augustus 2011 @ 00:06 | |
F1today als bron? | ||
RingBewoner | dinsdag 23 augustus 2011 @ 00:12 | |
Rondje India on-board: | ||
koffiezwartsterk | dinsdag 23 augustus 2011 @ 00:16 | |
http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/formula_one/14624084.stm says Eddie Jordan ![]() | ||
koffiezwartsterk | dinsdag 23 augustus 2011 @ 00:18 | |
Woei, weer zo'n typische Tilke-track. | ||
RingBewoner | dinsdag 23 augustus 2011 @ 00:21 | |
Ja, volgens F1today. Klopt. 'T zal mij benieuwen. Vind het geen mooi circuit als ik de on-board zo bekijk. | ||
Peterselieman | dinsdag 23 augustus 2011 @ 00:31 | |
Het verhaal komt bij de BBC vandaan, dus imo toch behoorlijk betrouwbaar | ||
Fir3fly | dinsdag 23 augustus 2011 @ 00:31 | |
Veel lange, vloeiende bochten. I like. | ||
RingBewoner | dinsdag 23 augustus 2011 @ 00:42 | |
Oftewel, lastig inhalen. | ||
Fir3fly | dinsdag 23 augustus 2011 @ 00:45 | |
Daar zijn de twee lange rechte stukken voor, ik zie mogelijkheden in die derde bocht. | ||
RingBewoner | dinsdag 23 augustus 2011 @ 00:46 | |
Ja, maar in de vloeiende bochten krijg je achterstand. Iets met verlies van downforce enzo. | ||
Fir3fly | dinsdag 23 augustus 2011 @ 00:52 | |
Daarom zit er voor een langzamere haakse bocht. | ||
RingBewoner | dinsdag 23 augustus 2011 @ 14:49 | |
Ik ga ervandoor. Veel plezier met de race. | ||
Meike26 | dinsdag 23 augustus 2011 @ 15:52 | |
Niet dat ik het Bruno niet gun, maar ik wil die koppies van het team in de pits wel zien als Senna er bij de start gelijk uit ligt. Grosjean was idd veel betere keus geweest. Kan me niet voorstellen dat het hem niet gevraagd is. | ||
M.Melandri | dinsdag 23 augustus 2011 @ 15:55 | |
Senna brengt geld mee, dat is op dit moment beter voor Renault-Lotus dan een coureur die men moet betalen en toch niet veel extra's brengt. Grosjean laten ze gewoon de GP2 titel pakken, die zien we volgend jaar wel in de f1. | ||
Peterselieman | dinsdag 23 augustus 2011 @ 15:55 | |
Grosjean moet de GP2 titel dit seizoen winnen. Dat zal de reden zijn dat hij nog niet rijdt voor Lotus Renault GP. Overigens moet het nieuws rond Senna nog wel officieel bevestigd worden | ||
Meike26 | dinsdag 23 augustus 2011 @ 15:59 | |
Hmm, Hoeveel brengt hij mee dan ? Hij heeft wel nog een voordeel, hij zal ook meer op tv komen, of het nu door goede of slechte acties komt. Heidfeld heb ik amper gezien dit jaar dus kan haast alleen maar meer worden ![]() | ||
Netsplitter | dinsdag 23 augustus 2011 @ 16:06 | |
Wat een platte klote baan zeg. ![]() Duizend in een dozijn baan. Zonde. | ||
sasquatsch | dinsdag 23 augustus 2011 @ 16:18 | |
Grosjean zou vanaf Singapore de vrijdag testen gaan doen ipv Heidfeld, misschien dat hij dan in plaats van Senna instapt als die niet voldoende presteert. | ||
sasquatsch | dinsdag 23 augustus 2011 @ 16:36 | |
Coulthard heeft al in Austin gereden![]() | ||
Atreidez | dinsdag 23 augustus 2011 @ 16:44 | |
![]() ![]() | ||
LWD-Godius | dinsdag 23 augustus 2011 @ 16:52 | |
Geen geweldige baan inderdaad en wat heb je aan die lange rechte stukken als je op de rest van de baan sowieso full downforce nodig hebt ![]() | ||
Fir3fly | dinsdag 23 augustus 2011 @ 17:02 | |
Knap dat je dat kunt zien in een rFactor simulatie. | ||
koffiezwartsterk | dinsdag 23 augustus 2011 @ 19:08 | |
bewegende beelden uit Austin. | ||
sasquatsch | dinsdag 23 augustus 2011 @ 20:03 | |
Heidfeld stapt naar de rechter als hij wordt gedropt door Renault
| ||
koffiezwartsterk | dinsdag 23 augustus 2011 @ 20:33 | |
BBC one HD bij UPC op de kabel ![]() Helaas pas vanaf 1 september... | ||
Nieuwschierig | dinsdag 23 augustus 2011 @ 20:48 | |
Ik ga zondag naar Francorchamps, kaartje Brons, parkeren rood. Nog nooit F1 live gezien Iemand nog tips voor een goede plek en hoe laat je dan daar moet zijn? Of ubehaupt wat je kwijt wil.. ![]() [ Bericht 28% gewijzigd door Nieuwschierig op 23-08-2011 20:54:53 ] | ||
Sinister-D- | dinsdag 23 augustus 2011 @ 21:54 | |
Zometeen live interview met D'Ambrosio op één bij Villa Vantilt. Voor diegene die de Belg dus kan ontvangen. | ||
Sinister-D- | dinsdag 23 augustus 2011 @ 22:06 | |
Hoelaat? Zo vroeg mogelijk, tis nogal redelijk druk op alle kleine wegen rondom het circuit. En er is genoeg vertier voor de race mocht je te vroeg daar zijn. Tips: ga naar het F1 dorp op de parking achter de Grand Stand/Eau Rouge. De officiële merchandise stands zijn daar, waar (soms) handtekening sessies zijn. Maar ook voor merchandise net iets goedkoper dan bv online iets bestellen. En natuurlijk friet/bier/hamburger inslaan in een van de Woopy Snacks keten. Niet te vreten en veel te duur ![]() Goede plek? Busstop of La Source als je ze wilt fotograferen, daar is de snelheid wat lager. Blanchimont of bovenaan bij Kemmel voor de snelheid eens te beseffen. Eau Rouge voor eens te kunnen zien hoe ze daar gewoon omhoog schieten. Eigenlijk is het heel circuit gewoon tof om van langszij te kunnen meekijken. Zorg wel dat als je niet aan de wandel bent dat er een scherm voor je neus staat, anders krijg je dus gewoon niets van de race mee (eigenlijk ook niet als je wél voor een scherm zit ![]() Tis vooral tof om bij groepen te gaan staan waar veel verschillende team/coureur supporters staan. Dan is de sfeer gewoon geweldig ![]() | ||
Nieuwschierig | dinsdag 23 augustus 2011 @ 22:19 | |
We gaan ook niet echt om de race te volgen maar meer voor de herrie en alles er omheen. ![]() In hoeverre kun je met een Brons ticket bij de busstop, eau rouge of la source komen? Of zijn die dingen die je noemt allemaal aan de binnenkant van het circuit en voor iedereen toegankelijk? | ||
Tarado | dinsdag 23 augustus 2011 @ 22:21 | |
![]() | ||
Sinister-D- | dinsdag 23 augustus 2011 @ 22:23 | |
Daar kun je normaal gezien enkel komen via de paden aan de buitenzijde van de baan, kun je daar gewoon komen met je brons ticket. Normaal kun je enkel niet op de tribunes of paddock komen, de rest zou toegankelijk moeten zijn. Edit, kaartje bijigevoegd. Hier zie je dus waar je overal kan komen met een bronze ticket ![]() ![]() ![]() [ Bericht 20% gewijzigd door Sinister-D- op 23-08-2011 22:32:20 ] | ||
koffiezwartsterk | dinsdag 23 augustus 2011 @ 22:38 | |
Have fun! Neem oordopjes mee ![]() | ||
koffiezwartsterk | dinsdag 23 augustus 2011 @ 23:09 | |
Om alvast in de stemming te komen: https://rapidshare.com/fi(...)_2008_Final_laps.avi Laatste ronden van 2008 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | ||
JohnB52 | woensdag 24 augustus 2011 @ 08:26 | |
Net bij Wehkamp.nl F1 2011 gepreordered, voor maar 47,25 (xbox360) Zijn dr nog meer die het willen gaan spelen? Ben wel sinds n paar dagen weer begonnen met F1 2010, om in de stemming te komen ![]() | ||
Kleffe_Dop | woensdag 24 augustus 2011 @ 09:07 | |
Het geluid gaat door merg en been, bereid je maar alvast voor, want het geluid op televisie doet die wagens geen recht. ![]() | ||
Nieuwschierig | woensdag 24 augustus 2011 @ 13:22 | |
Oordoppen zal ik zeker meenemen. De TT vond ik al oorverdovend hard. Dat F1 dorp dat Sinister-D- noemde, waar ligt dat? Onderstaand kaartje staat op de site van het circuit, blijkbaar lopen zowel binnen als buiten de baan looproutes maar verder wordt ik daar niet veel wijzer van. ![]() Bij de tickets die ik toegestuurd kreeg wordt trouwens snelweg E25, afrit Werbomont aangegeven als voorkeursroute naar 'Entree Blanchimont' terwijl op de site van spagrandprix.com de E42, afrit Malmedy genoemd wordt. | ||
nils7 | woensdag 24 augustus 2011 @ 15:45 | |
Entree de ster heb je het F1 dorp nou ja merchandise kraampjes | ||
CloseToTheEdge | woensdag 24 augustus 2011 @ 17:25 | |
Afrit Malmedy is normaliter sneller, maar ik denk dat ze van de organisatie de drukte wat willen splitsen. De E42 wordt ook gebruikt door de duizenden Duitsers die naar het circuit komen en belangrijker: naar huis gaan. Reken er maar op dat je uren lang kunt wachten voordat je harder dan 5km/u kunt rijden. Vorig jaar stonden een paar bekenden van me ook op de parking bij Blanchimont. Ze zaten om 16:00 in de auto en 3,5 uur later waren ze pas van de parking af. | ||
kepler | woensdag 24 augustus 2011 @ 18:57 | |
yup, ook op de 360 ![]() | ||
kepler | woensdag 24 augustus 2011 @ 18:58 | |
Ik denk dat ik volgend jaar ook naar Spa ga, maar dan wel op de motor als ik het zo lees ![]() | ||
MK84 | woensdag 24 augustus 2011 @ 19:25 | |
Het is nu officieel dat Bruno Senna rijdt in Spa. Heidfeld deed het toch niet zo slecht? Zijn kwalificatie was niet goed, maar ze gaan toch niet verwachten dat Senna het beter gaat doen? | ||
SjaakVilleneuve | woensdag 24 augustus 2011 @ 20:03 | |
Een kat in het nauw maakt rare sprongen, financiële problemen + waardeloze leiding = ![]() Wat zal Team Lotus gaan lachen binnenkort .. ![]() | ||
Schunckelstar | woensdag 24 augustus 2011 @ 20:04 | |
ik wacht het wel eerst even af na de deceptie van 2010 ![]() | ||
JohnB52 | woensdag 24 augustus 2011 @ 20:31 | |
Zo slecht was ie niet! vermaak me er prima mee, soms jammer van de bugs, maar valt prima mee te racen. Ik heb ook F1 2009 gespeeld op de Wii, dat was wel n drama! | ||
Peterselieman | woensdag 24 augustus 2011 @ 20:33 | |
Ik verwacht dat wanneer Kubica terugkeert het wel beter zal gaan met Lotus Renault GP. Aan een team met de Pool willen sponsoren zich wel binden, aan een team met Heidfeld helaas niet. Heidfeld is degelijkheid, maar sponsoren gaan voor zichtbaarheid en spektakel. Senna brengt nu geld mee en in imo gewoon een tussenpaus en zal wat gaten in de begroting dichten. | ||
Waffle | woensdag 24 augustus 2011 @ 20:33 | |
Heidfeld deed het wat mij betreft prima. Het was geen Kubica, maar hij staat in het klassement zelfs hoger dan Petrov... | ||
ElmarO | woensdag 24 augustus 2011 @ 20:37 | |
Juist door het inzetten van Senna krijg ik mijn twijfels of Kubica wel terugkomt volgend seizoen. Heb zelf een beetje het idee dat ze proberen te kijken wie ze in 2012 naast Petrov kunnen zetten. Al waren de V10's nog harder. Eén V8 trekken mijn oren nog wel aardig. ![]() | ||
Nieuwschierig | woensdag 24 augustus 2011 @ 21:45 | |
Eigenlijk heb je dat wel bij alle evenementen, iedereen wil gelijk naar huis. Of zou er na afloop gelegenheid zijn om wat rond te struinen langs de verkoopstalletjes en pas rond 18:00 uur richting auto te gaan? | ||
Atreidez | woensdag 24 augustus 2011 @ 22:13 | |
Misschien treedt Eddie (+band) nog op ergens ![]() | ||
M.Melandri | donderdag 25 augustus 2011 @ 04:38 | |
Online is wel fun, nog meer die online spelen @ 360? | ||
M.Melandri | donderdag 25 augustus 2011 @ 04:43 | |
Is gelijkwaardig aan Petrov, kwalificatie is Petrov vaak beter en in de race Heidfeld, dan schat ik Petrov ook niet al te hoog in. In de positie van Renault snap ik het wel, financieel gaat het niet goed en sportief heb je een echte topcoureur zoals Kubica vorig jaar nodig wil je een beetje mee kunnen doen, Heidfeld kan dat toch niet brengen dan kun je beter voor wat extra cash gaan. | ||
JohnB52 | donderdag 25 augustus 2011 @ 13:31 | |
Hmm, zonder stuur ga ik daar niet aan beginnen... | ||
Salatrel | donderdag 25 augustus 2011 @ 14:16 | |
maar petrov brengt een hoop roebels binnen | ||
vosss | donderdag 25 augustus 2011 @ 15:40 | |
12 september komt Button een demo geven in het Limburgse Roggel. Alleen toegankelijk voor mensen uit gemeente Leudal. Laat ik nou net in die gemeente wonen. Helaas niet naar Spa met de camper dit jaar wegens geen geld en moeten werken, dus dan maar even dat evenementje van Vodafoon meepakken hier om de hoek ![]() | ||
SjaakVilleneuve | donderdag 25 augustus 2011 @ 17:13 | |
Waarom nou in Roggel? ![]() Ah, Glasvezel .. Liever in Weert ![]() | ||
Sinister-D- | donderdag 25 augustus 2011 @ 17:18 | |
Liever in Eijsden ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Sinister-D- op 25-08-2011 19:05:34 ] | ||
Schunckelstar | donderdag 25 augustus 2011 @ 17:31 | |
of venray ( ![]() | ||
kepler | donderdag 25 augustus 2011 @ 19:08 | |
Verhaaltje over de eerste race van Schumacher, vooral dit stukje vond ik wel mooi ![]() http://www.f1fanatic.co.u(...)chumachers-f1-debut/ | ||
vosss | donderdag 25 augustus 2011 @ 19:29 | |
Sowieso was dat wel mooi. Omdat die ene knakker in de bajes zat vroegen ze aan Schumacher of hij Spa Francorchamps kende. Dat kende Schumacher wel en daarom mocht hij invallen. Ze bedoelde echter of hij er wel eens geraced had en dat was niet zo, hij had er wel eens van gehoord ![]() | ||
kepler | donderdag 25 augustus 2011 @ 19:53 | |
Ja, dat staat er ook ![]() ![]() | ||
sasquatsch | donderdag 25 augustus 2011 @ 22:53 | |
Als Kubica terugkeert bij Renault. Het gerucht gaat dat hij het niet ziet zitten met het nieuwe management van Renault en daar weg wil. Om naar een ander team te kunnen moet hij wel laten zien nog steeds te kunnen racen en wil dus de laatste wedstrijd(en) van het seizoen kunnen rijden. Maar dat is dus een gerucht dat ik ergens (weet niet meer waar) gelezen heb. | ||
vosss | donderdag 25 augustus 2011 @ 22:55 | |
Ik ben de laatste tijd twee keer 1 maand gebanned en heb nu net weer een 3 maandenban gehad dus ik heb het even niet allemaal meer kunnen volgen hier, maar wat vinden jullie van Renault die Senna in die auto zet? Persoonlijk denk ik dat Renault financieel gezien het veel lastiger heeft dan wat wij weten en nu kiezen voor het geld en door Senna in die auto te zetten (en wellicht later Grosjean) zeer gevaarlijk spel spelen en met deze keuze VOLLEDIG gokken op de terugkeer van Kubica om de kar te trekken daar. Ik zou als ik Renault was Di Resta halen bij FI. Kan Hulk mooi aan de slag daar, Paul naar Renault, het jaar volmaken en mocht Kubica die terugkeer niet kunnen maken nog een jaartje bij Renault blijven en dan daarna als Schumi's contract erop zit richting Mercedes vertrekken. Mocht Kubica wel terug komen en mocht Schumi volgend jaar alsnog niet mee doen kan Paul dan al naar Mercedes. Dat leek mij eerlijk gezegd de beste optie voor Renault. En Grosjean, Tjsa, die gun ik ook nog wel een kans, en daar is wel een oplossing voor te vinden lijkt me. Wellicht in een Torro Rosso ofzo ![]() Wat vinden jullie van de (in mijn ogen nogal vreemde) keuze van Renault? | ||
vosss | donderdag 25 augustus 2011 @ 23:01 | |
Dat zeg ik, zet Di Resta in die auto. Die kost waarschijnlijk wel wat, maar die brengt ook wat ![]() Bij Torro Rosso ![]() Overigens wordt Di Resta in 2015 gewoon wereldkampioen. Dat jullie dat alvast weten. Bij Mercedes. Jaar ervoor pakt Rosberg de titel, eveneens voor Mercedes. Verder pakt Vettel hem in 2013 nog een keer en volgend jaar Alonso. Button en Lewis winnen hem nooit meer in hun carriere. ![]() | ||
Tarado | vrijdag 26 augustus 2011 @ 10:23 | |
GP van België - Spa Francorchamps. | ||
Karstman | vrijdag 26 augustus 2011 @ 10:30 | |
![]() | ||
Meike26 | vrijdag 26 augustus 2011 @ 10:49 | |
Nu weet ik eindelijk waar m'n glazen bol is ![]() | ||
Tarado | vrijdag 26 augustus 2011 @ 10:55 | |
Wees maar blij dat je hem kwijt bent want lijkt me een waardeloos ding ![]() | ||
sasquatsch | vrijdag 26 augustus 2011 @ 11:51 | |
Ik bedacht me net dat Genii Capitial (eigenaar van het Renault F1 team) een joint venture is aangegaan met het Braziliaanse WWI Groep. Ik denk dat daar de werkelijke reden zit van het aanstellen van Senna, omdat ze Heidfeld vinden tegenvallen. Daarnaast zou het raar zijn om een andere rijder dan een van hun testrijders (Grosjean, Senna, Tung, Charouz, etc.) op te roepen om Heidfeld te vervangen. Beste keuze zou Grosjean zijn, maar die wil (nog) niet vanwege de GP2 titel. En de anderen hebben geen F1 ervaring. Voor volgend jaar is een hele andere situatie, want daarvoor hebben ze Petrov en Kubica onder contract staan. Dan ligt het aan het herstel van Kubica wie er naast Petrov gaat rijden. Als Kubica niet fit is is imho de grootste kanshebber Grosjean. | ||
Automatic_Rock | vrijdag 26 augustus 2011 @ 12:47 | |
Vosss, beste vriend, mag je als inwoner van de prachtige gemeente Leudal niet een paar gasten meenemen?? ![]() | ||
Googolplexian | vrijdag 26 augustus 2011 @ 14:41 | |
Hamilton rijdt zonder rembehuizing ![]() Gloeiende schijven zijn even terug ![]() | ||
Meike26 | vrijdag 26 augustus 2011 @ 20:18 | |
Eigenlijk zouden ze die rembehuizingen sowieso moeyen verbieden. Die gloeiende remschijven horen toch ook bij de show, zeker in combi met regen en/of nachtraces. Misschien moeten we eerst visum aanvragen ? | ||
Atreidez | vrijdag 26 augustus 2011 @ 20:31 | |
Zou DiResta niet gewoon Schumi vervangen als die stopt.. Als dat niet aan t eind van dit seizoen is, dan wel nog ergens tijdens dit seizoen ![]() | ||
vosss | vrijdag 26 augustus 2011 @ 20:45 | |
Ik zou hem in elk geval wel naast Rosberg willen zien ![]() | ||
Peterselieman | vrijdag 26 augustus 2011 @ 20:50 | |
Di Resta doet het dit jaar gewoon goed. Dat hij mocht rijden bij Force India komt trouwens door Mercedes dat KERS bij het team van Vijay Mallya nu gratis levert. | ||
RingBewoner | vrijdag 26 augustus 2011 @ 21:32 | |
Wauw, echt een supervette dag gehad. Stond met mijn neus bovenop de schuivers van Senna en Di Resta. Echt waanzinnig. En het geluid van de Lotus Renault, niet te beschrijven. | ||
-moppie- | vrijdag 26 augustus 2011 @ 21:40 | |
Jawel, bagger scheten geluid. Beetje het zelfde idee als BAR honda 6 jaar geleden. | ||
RingBewoner | vrijdag 26 augustus 2011 @ 21:40 | |
Onzin. Klinkt fantastisch! | ||
RingBewoner | vrijdag 26 augustus 2011 @ 21:41 | |
Ik upload wel een filmpje als ik volgende week thuis ben! Oordeel dan zelf maar. Vind het echt supergaaf klinken. | ||
-moppie- | vrijdag 26 augustus 2011 @ 21:42 | |
Vorige maand in duitsland werd ik er anders niet goed van. ![]() | ||
RingBewoner | vrijdag 26 augustus 2011 @ 21:43 | |
Welke vind jij mooi dan? | ||
-moppie- | vrijdag 26 augustus 2011 @ 21:46 | |
Niet een die er voor mij echt uit sprong. Maar ik vind het geluid van een f1 auto die zijn tractie niet kwijt kan en dan begint te klapperen niet mooi. ![]() | ||
Tarado | vrijdag 26 augustus 2011 @ 22:16 | |
Nothing beats V10 ![]() | ||
rycemasta | zaterdag 27 augustus 2011 @ 00:03 | |
http://www.redbull.nl/cs/(...)uise-021243074216422 | ||
Bluurgh | zaterdag 27 augustus 2011 @ 00:06 | |
mr. bean is sneller | ||
vosss | zaterdag 27 augustus 2011 @ 05:53 | |
Vorig jaar vond ik persoonlijk de auto's van Button en Lewis het tofste klinken. Live dan bedoel ik.![]() | ||
Googolplexian | zaterdag 27 augustus 2011 @ 13:36 | |
Regen verwacht tijdens de kwali ![]() | ||
-moppie- | zaterdag 27 augustus 2011 @ 14:09 | |
Whats gebeurd met Schummie? | ||
Atreidez | zaterdag 27 augustus 2011 @ 14:28 | |
Los wiel GP van België - Spa Francorchamps. | ||
Karstman | zaterdag 27 augustus 2011 @ 14:44 | |
Ik ben met hemelvaart voor het eerst op Spa geweest, met het Spaitalia event. Het leuke is dat als ik nu zo de training bekijk ik een veel beter beeld heb van hoe de baan loopt en van waar alles is. En nog meer onder de indruk van Eau Rouge, de F1 wagens er tegenop zien vliegen als je dikke Ferrari's en Lambo's met moeite omhoog hebt zien komen. Wat me ook opvalt is dat die sportwagens allemaal remden onderaan en de F1 gewoon doorblazen. | ||
Sinister-D- | zaterdag 27 augustus 2011 @ 21:29 | |
Opmerkelijk dat dat zo lang verzwegen werd door zowel team als Webber ..... | ||
vosss | zaterdag 27 augustus 2011 @ 21:48 | |
Mooi filmpje om te zien hoe groot het verschil in snelheid is op Eau Rouge. ![]() | ||
Googolplexian | zondag 28 augustus 2011 @ 12:12 | |
![]() ![]() | ||
Tarado | zondag 28 augustus 2011 @ 13:03 | |
Formula 1 teams pick Mugello for 2012's new mid-season test By Jonathan Noble Sunday, August 28th 2011, 10:21 GMT http://www.autosport.com/news/report.php/id/94068 | ||
kepler | maandag 29 augustus 2011 @ 18:40 | |
(Let niet op de muziek ![]() Supermooi, en laten wij nu ook zo'n robot op ons werk hebben staan ![]() ![]() | ||
Fir3fly | maandag 29 augustus 2011 @ 18:48 | |
F1 op Mugello ![]() | ||
ElmarO | maandag 29 augustus 2011 @ 19:22 | |
| ||
Atreidez | maandag 29 augustus 2011 @ 20:25 | |
Alsof 1 zo'n zone op Monza al niet genoeg is.. Juist daar werd altijd wel ingehaald ![]() | ||
Nieuwschierig | maandag 29 augustus 2011 @ 21:12 | |
We zaten afgelopen zondag precies halverwege de Pouhon-bochten en het geratel van de Lotus Renault net voor de eerste bocht viel me meteen al op. Net voor de 2e bocht schakelen ze al weer op en 5 tellen later drie knallen van het drie maal terugschakelen voor de bocht naar rechts ![]() Het scherm met de TV-beelden (en een verrekijker om de namen te kunnen lezen) is echt onmisbaar om de race te kunnen volgen. | ||
vosss | dinsdag 30 augustus 2011 @ 10:21 | |
Ik vond overigens de tractioncontrol waar ze enkele jaren geleden mee reden ook best wel vet klinken als je naast de baan stond ![]() Ik ben tegen tractioncontrol, maar het klonk wel gaaf als je er live bij was ![]() | ||
vosss | dinsdag 30 augustus 2011 @ 10:25 | |
Dat dus. Ik vond dat serieus gaaf klinken. ![]() | ||
Mikkie | dinsdag 30 augustus 2011 @ 10:35 | |
Dan wordt het erg druk met inhalen inderdaad! | ||
Sally | dinsdag 30 augustus 2011 @ 17:54 | |
"F1 Test Belgium 12-07-07" -> I was there that day! ![]() Erg tof dat geluid, inderdaad ![]() Aankomend bij de parkeerplaats kon je het 'klappen' horen tussen de heuvels: gaaf ![]() ![]() ![]() (hell, eerder al: aanrijdend richting de vallei waar het circuit deels in ligt, kon je het horen ![]() ![]() Was m'n eerste (en tot nog toe enige) keer dat ik live bij Formule 1 was. Heb nog ca. 1.400 foto's gemaakt die dag ![]() oh ja, 'oordopjes mee' was een goed advies ![]() ![]() [ Bericht 11% gewijzigd door Sally op 30-08-2011 18:00:40 ] | ||
Mikkie | dinsdag 30 augustus 2011 @ 18:16 | |
Is het vaak druk bij die tests? Kun je dan gratis de tribunes op ofzo? | ||
Nieuwschierig | dinsdag 30 augustus 2011 @ 18:36 | |
Dit filmje laat redelijk realistisch horen hoe je het geluid beleeft vanaf de kant. Ook aan het begin het gejank in de verte als ze vanaf Les Combes naar beneden komen. ![]() Als het toevallig daarna even stil is hoor je ze 20 seconden later weer bij Blanchimont omhoog scheuren. | ||
Mikkie | woensdag 31 augustus 2011 @ 01:01 | |
Ik word nu al gek ![]() ![]() | ||
vosss | woensdag 31 augustus 2011 @ 10:55 | |
Die test toen in 2007 op Spa was de entree ik geloof 20 euro voor de hele dag en je kon overal komen, dus ook op alle tribunes. Plekken waar je tijdens een GP met gemak honderden euro's voor betaald. Maargoed, de kans dat we binnenkort weer eens een testdag hebben op Spa lijkt me redelijk klein ![]() PS: Sally, misschien heb ik je wel gezien toen want ik was er ook ![]() | ||
vosss | woensdag 31 augustus 2011 @ 10:56 | |
Ow en post eens een deel van die foto's Sally! Foto's zijn namelijk altijd goed ![]() | ||
Mikkie | woensdag 31 augustus 2011 @ 11:20 | |
True, maar wel leuk om een keer in de gaten te houden. Dagje Nurburgring, Hockenheim, Spa of iets anders 'in de buurt' kan de moeite zijn! | ||
Atreidez | woensdag 31 augustus 2011 @ 12:57 | |
Was dat alweer zolang geleden ![]() | ||
vosss | woensdag 31 augustus 2011 @ 12:57 | |
@Sally, waarom ben je niet vaker geweest? Ik bedoel Spa is om de hoek hier en Duitsland ook ![]() | ||
Atreidez | woensdag 31 augustus 2011 @ 12:58 | |
Die tribune was ik snel zat zeg. Dat dak hield al het geluid tegen, en zonder oordopjes was het daar echt niet gezond om te zitten ![]() | ||
vosss | woensdag 31 augustus 2011 @ 12:59 | |
Ik geloof toch niet dat dat een record is wel? Er zijn er wel meer geweest die van de laatste plaats gewonnen hebben dacht ik zo ![]() | ||
nils7 | woensdag 31 augustus 2011 @ 13:00 | |
Rubens maar heeft ie er ook 19 in gehaald daar gaat het nu om | ||
vosss | woensdag 31 augustus 2011 @ 13:00 | |
Uhuh. Wij zijn toen ook gewoon overal rondgelopen. Een keer of 4. Het hele circuit. Biertje hier, smerige hamburger daar, beetje kijken, nog een biertje, vette worst, etc etc ![]() | ||
vosss | woensdag 31 augustus 2011 @ 13:04 | |
Alonso had er 18 in Monaco 2010. Ik dacht toch echt dat er iemand eerder al is geweest die van de laatste positie is vertrokken en gewonnen heeft. Als dat was toen er 20 auto's meededen ipv 24 nu dan heeft die toch ook gewoon 19 plaatsen goed gemaakt? ![]() | ||
Sally | woensdag 31 augustus 2011 @ 13:25 | |
Zelf geen auto, en weinig centen. Dus dan wordt het alweer wat lastiger. En ik woon ook weer niet zo ver noordelijk in Nederland dat Spa ver rijden is, en de Nurburgring en Hockenheim zijn ook niet zo ver weg... Tja............ waarom eigenlijk niet? Ik ehb er een paar in een voorbeschouwing van een paar jaar geleden gebruikt, ff zoeken op FOK!sport... Edit: niet gevonden... Volgens mij was 't ook een (soort) special, over speciale bochten in de F1, ofzo... En verder: foto's uitzoeken is zo'n crime... ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Sally op 31-08-2011 14:59:31 ] | ||
Atreidez | woensdag 31 augustus 2011 @ 14:14 | |
Ik dacht Raikonen, maar dat was toen vanaf de 17e plek (japan 2005). | ||
Schunckelstar | woensdag 31 augustus 2011 @ 16:47 | |
eet dan ook ![]() ![]() ![]() | ||
Sinister-D- | woensdag 31 augustus 2011 @ 17:05 | |
Bicky moet je niet met andalouse eten, Bicky moet je gewoon met de originele Bicky Sauzen pakken ![]() ![]() | ||
Schunckelstar | woensdag 31 augustus 2011 @ 17:09 | |
die bicky-saus verneukt de hele burger ![]() dan maar een nep bicky ![]() | ||
kepler | woensdag 31 augustus 2011 @ 17:22 | |
Was dat niet Button in Canada. Die lag toen op een gegeven moment laatste toch? Of gaat het puur om de startpositie? | ||
Burnie88 | woensdag 31 augustus 2011 @ 17:35 | |
Ik mis dit best wel een beetje eigenlijk. Die uitlaatsystemen zorgen momenteel ook voor een te gek geluid, vooral bij de Renault en Mercedes. Heerlijk zo'n knerpend geluid. Bovendien is deze bolide ook fantastisch mooi als je het mij vraagt. | ||
Atreidez | woensdag 31 augustus 2011 @ 17:36 | |
Gridpositie en einduitslag gaat t om ja ![]() | ||
vosss | woensdag 31 augustus 2011 @ 18:52 | |
Toch dacht ik dat er iemand is geweest die vanaf de 20ste positie ooit gewonnen heeft. Ik zal er wel naast zitten dan ![]() | ||
LWD-Godius | woensdag 31 augustus 2011 @ 19:01 | |
Hockenheim 2000. 18e plaats gestart, race gewonnen.
| ||
ElmarO | woensdag 31 augustus 2011 @ 21:21 | |
| ||
Sinister-D- | woensdag 31 augustus 2011 @ 21:35 | |
2 dingen: 1- Australië als opener! Fuck yeah ![]() 2- Straks het 2de Amerikaanse debacle in 3 jaar. Eerst USF1GP Team America of the United nations of states ofziets ![]() ![]() ![]() Het is btw niet de eerste keer dat geruchten over een financieel probleem bij de bouw van het circuit. En waar vuur is is rook zeggen ze weleens. edit: en nu ik er aan denk, dan kan die GP mooi komen te vervallen. Komt weer een plekje vrij en kan die ingenomen worden door een Franse GP. Dan blijft Spa tenminste jaarlijks op de kalender ![]() ![]() | ||
Fir3fly | woensdag 31 augustus 2011 @ 22:03 | |
Austin gaat gewoon door hoor, ze liggen zelfs voor op schema. Al die conspiracy dingen altijd ![]() | ||
kepler | woensdag 31 augustus 2011 @ 22:47 | |
Dit zinnetje doet me vermoeden dat er niks aan de hand is ![]() De vriend van mijn tante zijn zoontje heeft een vriend, en die kent weer iemand die zegt dat Ecclestone zijn macht gaat overgeven aan Ross Brawn. Zo ken ik er nog wel 1 ![]() Verder een mooi schema, kan ik prima mee leven ![]() | ||
ramon83 | woensdag 31 augustus 2011 @ 23:42 | |
Franse GP? Beter de Turkse GP, want dat is een echt gruwelijke baan... | ||
vosss | donderdag 1 september 2011 @ 10:07 | |
Ik wil Zandvoort op de kalender ![]() | ||
Netsplitter | donderdag 1 september 2011 @ 10:10 | |
Pak een pen en schrijf 'm er op. ![]() | ||
vosss | donderdag 1 september 2011 @ 10:11 | |
![]() | ||
Sinister-D- | donderdag 1 september 2011 @ 17:11 | |
Doelde er natuurlijk op dat er die geruchten zijn dat er perse een Franse GP op de kalender moet van de FIA of Ecclestone. En dat ze die willen gaan laten afwisselen met Spa elke 2 jaar. Als ze dan perse een Franse GP willen hebben en er 1 GP moet komen te vervallen dan mag dat gerucht Turkije zijn, maar laat Spa met rust ![]() | ||
vosss | donderdag 1 september 2011 @ 17:33 | |
Vandaag post gehad met een code. Volgens mij heeft iedere inwoner van de gemeente diezelfde brief gekregen met een unieke code. Vanaf 2100 uur kan ik op een website kaartjes aanvragen, 4 per huishouden en ik ben met mij en brennie, dus dan heb ik er 2 over, mits dat reserveren goed gaat ![]() Ik ben nu aan het kijken dat ik wat extra kaartjes kan regelen van mensen die niet gaan maar wel een code hebben. De vraag is even of ze kijken naar IP-adres. Indien niet dan moet 12 kaartjes makkelijk haalbaar zijn als die site niet crashed. Een paar collega's wilde ook wel gaan, maar met een beetje geluk kan ik wel wat kaartjes overhouden voor geïnteresseerde hier als dat vanavond allemaal goed komt met reserveren. Mocht ik inderdaad kaartjes overhouden dan meldt ik het hier ![]() En die zijn uiteraard gratis. ![]() | ||
vosss | donderdag 1 september 2011 @ 17:39 | |
![]() | ||
Tarado | donderdag 1 september 2011 @ 18:05 | |
![]() | ||
kepler | donderdag 1 september 2011 @ 18:12 | |
tof, jammer dat het in Limburg is en op een maandag ![]() | ||
vosss | donderdag 1 september 2011 @ 18:35 | |
Max van 5000 kaartjes zijn beschikbaar en alleen mensen van gemeente leudal hebben een code gekregen voor kaartjes. Denk dat het wel "uitverkocht" zal zijn. Hopelijk houdt die website het en hopelijk is het gros van deze gemeente te achterlijk om te beseffen dat je er dan ook echt klokslag 2100 uur bij moet zijn. Ik heb goeie hoop in elk geval ![]() | ||
Automatic_Rock | donderdag 1 september 2011 @ 20:11 | |
Zou cool zijn!! Hoop niet dat ze bij de ingang behalve het kaartje ook nog om een bewijs vragen dat je in de gemeente woont. Ben benieuwd! | ||
Mikkie | donderdag 1 september 2011 @ 20:16 | |
Crap, was er graag bij geweest maar moet dan werken. Mocht je gemakkelijk aan kaartjes kunnen komen Vosss, dan ga ik proberen of ik nog wat kan ruilen ![]() | ||
vosss | donderdag 1 september 2011 @ 20:50 | |
Ik zit in elk geval klaar met 3 codes voor in totaal 12 kaartjes. Een aantal zijn al bezet en een aantal gaan richting collega's mocht het lukken. Wat over is gaat hier weg ![]() | ||
vosss | donderdag 1 september 2011 @ 20:52 | |
Welnee joh, een kaartje is een kaartje toch? ![]() | ||
vosss | donderdag 1 september 2011 @ 21:02 | |
Hoppa, 12 kaartjes binnen! ![]() | ||
vosss | donderdag 1 september 2011 @ 21:03 | |
Ik moet ff kijken wat overblijft voor hier, van de 12 zijn er sowieso al 4 besproken en dan moet ik ff kijken welke collega's wilde gaan. De rest kan hier weg, hoeveel er dat zijn zal ik na het weekend weten. ![]() | ||
Nieuwschierig | donderdag 1 september 2011 @ 21:04 | |
Elke keer die busstopchicane en de pit-ingang veranderen is ook lastig voor sommige coureurs. ![]() | ||
Nelis89 | donderdag 1 september 2011 @ 21:33 | |
Snel gedaan in 2m30s ![]() Gefeliciteerd ![]() | ||
RingBewoner | donderdag 1 september 2011 @ 22:24 | |
Ik heb een topweek/weekend gehad. | ||
vosss | donderdag 1 september 2011 @ 22:26 | |
Ja fuck, al mn maten is het niet gelukt. Die koekebakkers hebben ook gewoon pas om 5 over 21 geprobeerd ofzo ![]() Anyway, op dit moment zijn er sowieso 7 kaarten besproken en dat komt omdat die vrienden van mij niet snel genoeg waren. Naar alle waarschijnlijkheid willen ook nog wel een paar collega's gaan. Ik hoop in elk geval op zn minst 2 kaartjes over te houden voor hier. Daar ga ik mn best voor doen. ![]() | ||
RingBewoner | donderdag 1 september 2011 @ 22:27 | |
Ik hoop het ![]() | ||
RingBewoner | donderdag 1 september 2011 @ 22:54 | |
Filmpje!: Pas op met het volume. | ||
kepler | donderdag 1 september 2011 @ 23:18 | |
damn, die marshall heeft echt geluk dat die vangrail sterk genoeg is ![]() ![]() | ||
Waffle | vrijdag 2 september 2011 @ 00:20 | |
Is het een beetje te bereiken met openbaar vervoer? Anders heb ik wel interesse. Voor een F1 auto kom ik zelfs uit Friesland wel naar Limburg toe ![]() | ||
Peterselieman | vrijdag 2 september 2011 @ 00:36 | |
Ik zou het ook wel willen zien ![]() | ||
Nieuwschierig | vrijdag 2 september 2011 @ 08:51 | |
Mooi authentiek rauw opgenomen dat geluid. Na een paar rondjes achter de safety car kregen de motoren er ook hoorbaar meer moeite mee om lekker te blijven lopen. Daar rechts is nog een heel toeschouwersvak leeg, volgens mij was het sowieso niet erg druk op de staanplaatsen cq kont in het gras plaatsen. Ik schat een 25.000 man max. | ||
vosss | vrijdag 2 september 2011 @ 09:28 | |
Ik meende de zaterdag tijdens de kwalificatie te zien dat het veel drukker was dan vorig jaar toen ik er heen ben geweest op zaterdag. De zondag heb ik niet goed opgelet ![]() | ||
Automatic_Rock | vrijdag 2 september 2011 @ 09:48 | |
![]() | ||
sasquatsch | vrijdag 2 september 2011 @ 10:02 | |
Niet van de laatste, maar wel van de 22ste plaats. John Watson voor McLaren in 1983 van de 22ste naar de 1ste plek (21 plaatsen winst) en Niki Lauda werd in diezelfde race 2de (vanaf de 23ste startplek), dus ook 21 plaatsen winst. | ||
vosss | vrijdag 2 september 2011 @ 10:06 | |
OK zover terug had ik niet gekeken ![]() Dus geen record van Der Schumi toch? ![]() | ||
sasquatsch | vrijdag 2 september 2011 @ 10:13 | |
![]() Schumi won ooit van plek 16. | ||
sasquatsch | vrijdag 2 september 2011 @ 10:18 | |
STR verkocht aan Arabische investeerders ?
| ||
Swindler | vrijdag 2 september 2011 @ 11:59 | |
Ik voel een Toyotatje aankomen.. | ||
vosss | vrijdag 2 september 2011 @ 17:34 | |
Was ik toch mooi op tijd met die 3 codes ![]() | ||
Atreidez | vrijdag 2 september 2011 @ 17:42 | |
Hoe laat moet ik bij je zijn? | ||
LWD-Godius | zondag 4 september 2011 @ 11:41 | |
Weet iemand wat er nu met het Toyota TF110 chassis gedaan wordt en in wiens handen het nu is? Kunnen de achterhoede teams niet beter dit ontwerp als basis nemen voor het ontwerp voor hun nieuwe wagen (2012) ipv het inferieure chassis wat ze nu gebruiken? (HRT/Virgin) | ||
TommyGun | zondag 4 september 2011 @ 13:12 | |
Yup, erg mooi! Mijn filmpje overigens ![]() | ||
Sinister-D- | zondag 4 september 2011 @ 16:28 | |
Pirelli gebruikt dat chassis voor hun banden te testen/ontwerpen ![]() Edit: niet dus. Die gebruiken het '09 chassis. Als ik dit lees heeft Toyota 'm zelf nog in bezit. Bron: wiki [ Bericht 23% gewijzigd door Sinister-D- op 04-09-2011 16:35:07 ] | ||
Nieuwschierig | zondag 4 september 2011 @ 19:45 | |
Vanaf deze plek kun je mooi zie hoe hard een F1 kan remmen denk ik. Althans die Williams in je filmpje die probeert aan te sluiten gaat vol in de ankers zo te zien. Of laten ze tijdens de race alleen het gas los? Ik zat net een bocht verder trouwens. | ||
nils7 | zondag 4 september 2011 @ 21:46 | |
Vraag me af waarom honda, toyota en bmw niet gewoon als motorenleverancieren zijn gebleven. Veel minder kosten en toch nog exposure. Denk dat het echt om 19 auto's inhalen is. Als ze voor je neus uitvallen heb je ze eigenlijk niet ingehaald, ben je wel boven ze geëindigd maar ze niet voorbij gestoken ;-) | ||
TommyGun | maandag 5 september 2011 @ 13:12 | |
Remmen weet ik niet, je hoort ze daar 1 keer terugschakelen (mooi man, dat geluid van die blown difusser). | ||
sasquatsch | maandag 5 september 2011 @ 13:34 | |
Karthikeyan rijdt GP van India
| ||
Netsplitter | maandag 5 september 2011 @ 18:28 | |
Let vooral even op het vet gedrukte. ![]() F1 moet groener worden maar ze vernietigen wel banden, terwijl ze niet gebruikt zijn. ![]() WTF............. | ||
Sinister-D- | maandag 5 september 2011 @ 20:11 | |
Als we dan toch in de categorie WTF! zitten dan gooien we deze er ook nog in ![]() Tuurlijk gaat 'm dat lukken! ![]() | ||
ElmarO | maandag 5 september 2011 @ 20:14 | |
Het duurde even, maar we hebben de opvolger van Coulthard gevonden. 2012 gaat inderdaad gewoon het seizoen van Rubens worden. Kan niet missen. ![]() | ||
LWD-Godius | maandag 5 september 2011 @ 22:17 | |
Met dat chassis zou een team als HRT denk ik nog voor de Williams eindigen. | ||
Nieuwschierig | maandag 5 september 2011 @ 23:14 | |
Nou, veel minder kosten... De motor is 50% van het budget van een F1-team. En BMW zal geen motoren willen leveren die niet competitief zijn dus dan moet er ook doorontwikkeld worden met alle kosten van dien. | ||
JohnB52 | maandag 5 september 2011 @ 23:29 | |
Motoren mogen toch juist niet doorontwikkeld worden? | ||
Nieuwschierig | maandag 5 september 2011 @ 23:56 | |
Voor een nieuw seizoen toch wel? | ||
Mikkie | dinsdag 6 september 2011 @ 00:23 | |
Barri ![]() | ||
RingBewoner | dinsdag 6 september 2011 @ 01:11 | |
Dit dus. Weg met die vent evenals Trulli. Hebben eervol gereden maar kunnen duidelijk niet meer mee. Maak ruimte voor talent en ga lekker in DTM rijden ofzo. | ||
Googolplexian | dinsdag 6 september 2011 @ 09:08 | |
Een band is gemaakt voor en afgestemd op een baan. Niet gebruikt = verder onbruikbaar. Recyclen die handel, dus (moet je ze wel eerst voor vernietigen). | ||
vosss | dinsdag 6 september 2011 @ 10:06 | |
Daar zijn geen stoeltjes meer want heidfeld gaat daar al heen ![]() | ||
Atreidez | dinsdag 6 september 2011 @ 10:27 | |
Dat een compound afgestemd is op een baan kan ik me niet voorstellen. Banden zijn ook niet onbruikbaar na een weekend, maar wel onbruikbaar voor eerlijke competitie.. Kan me wel voorstellen dat voor eerlijke concurrentie je alle banden uit 1 weekend uit 1 productieproces wil hebben, zodat verschillen in productiesamenstelling, hoe klein ook, geen invloed hebben. | ||
Bluurgh | dinsdag 6 september 2011 @ 10:32 | |
Eerder op weersomstandigheden denk ik dan, ze zullen voor een droog warm land een ander soort band meenemen dan naar een koud land met hoge luchtvochtigheid ofzo. En dan kan ik me best voorstellen dat als je de banden voor land A meeneemt naar land B je ze daar na 1 rondje kapot rijdt maargoed ik heb er verder geen verstand van | ||
Netsplitter | dinsdag 6 september 2011 @ 10:40 | |
Dat was vroeger zo, maar dat is dus niet de bedoeling meer nu vanwege de kostenbesparing zo ver ik weet. Dus die banden kunnen net zo goed opgeslagen worden en gebruikt worden bij andere races. Om die dingen meteen te vernietigen is pure kapitaalvernietiging die nergens op slaat. | ||
RingBewoner | dinsdag 6 september 2011 @ 10:54 | |
Haha maar je snapt mijn punt. Barri kan vast wel ergens een talkshow vullen in Brazillie. | ||
Atreidez | dinsdag 6 september 2011 @ 10:55 | |
Maar je kan moeilijk McLaren nieuw geproduceerde banden geven, en Ferrari banden van een half jaar geleden ofzo.. Ook al hebben zilveren banden bv. altijd dezelfde samenstelling, er zullen altijd kleine verschillen zijn. | ||
JohnB52 | dinsdag 6 september 2011 @ 11:00 | |
Staat in het contract dat pirelli heeft met fia/teams. Ze willen niet dat t ene setje wat nu bij mclaren ligt, over 3 races bij ferrari ligt. Je weet niet wat mclaren er mee heeft gedaan... |