Komt goed joh, je instructeur zal alles voor je uitleggen en zal waarschijnlijk het eerste deel van de les voor je schakelen en remmen. De beheersing van het voertuig heb je in 2 lessen helemaal door. Geen reden om zenuwachtig te zijn voor je eerste lesquote:Op maandag 8 augustus 2011 17:19 schreef Swomp het volgende:
Ah, er loopt hier een heus topic over.
Heb woensdag mijn eerste rijles, ben eigenlijk wel zenuwachtig... heb namelijk 0,0 ervaring.
had ik ook nietquote:Op maandag 8 augustus 2011 17:19 schreef Swomp het volgende:
Ah, er loopt hier een heus topic over.
Heb woensdag mijn eerste rijles, ben eigenlijk wel zenuwachtig... heb namelijk 0,0 ervaring.
Dat geloof ik ook wel...quote:Op maandag 8 augustus 2011 17:23 schreef Keselo het volgende:
[..]
Komt goed joh, je instructeur zal alles voor je uitleggen en zal waarschijnlijk het eerste deel van de les voor je schakelen en remmen. De beheersing van het voertuig heb je in 2 lessen helemaal door. Geen reden om zenuwachtig te zijn voor je eerste les
Vooral niet van streek raken als je motor afslaat, dat overkomt iedereen meerdere malen in zijn/haar eerste lessen. Ook niet zenuwachtig worden als je instructeur opeens een hengst aan het stuur geeft omdat je te ver naar rechts zit, heeft alles te maken met het inschatten van de breedte van het voertuig, en dit kost gewoon even om helemaal door te hebben.
huh? Dan pas schakelen? Ik vind dat idd aan de late kant. Ik deed dat in les 1 al...quote:Op maandag 8 augustus 2011 18:15 schreef ErikHoevenaars het volgende:
Heb nu mijn 7e rijles gehad. Heb alleen kunnen koppelen m.b.v. koppelingspedaal. Gebruiken van de pook moet nog komen. Wel aan de late kant, is het niet? Pas in rijles 8 mag ik de pook gebruiken..
Best vreemd inderdaad, zo moeilijk is het ook absoluut niet.quote:Op maandag 8 augustus 2011 18:15 schreef ErikHoevenaars het volgende:
Heb nu mijn 7e rijles gehad. Heb alleen kunnen koppelen m.b.v. koppelingspedaal. Gebruiken van de pook moet nog komen. Wel aan de late kant, is het niet? Pas in rijles 8 mag ik de pook gebruiken..
Volgens mijn instructeur hoefde ik dat ook niet te doen, omdat je altijd gewoon de opdracht krijgt te parkeren, en dan mag je zelf kiezen hoe. Maar ik heb vorige week tijdens mijn examen dus wel achteruit moeten inparkeren. Best gek, mijn instructeur zei ook dat hij dat nog nooit had meegemaakt. Gelukkig ging het goed.quote:Op maandag 8 augustus 2011 17:19 schreef Keselo het volgende:
Ook gaat het achteruit inparkeren niet altijd in een keer goed, maar ik geloof niet dat dat moet tijdens mijn examen.
Goed uitgerust zijn en ontspannenquote:Op maandag 8 augustus 2011 19:16 schreef Swomp het volgende:
Zijn er eigenlijk nog tips waar ik wat aan heb voor mijn eerste rijles ?![]()
![]()
Deze vraag zal vast al tig x voorbij zijn gekomen hier
Je niet op laten jagen door mensen achter je. Bij stoplichten rustig zijn. Wanneer je probeert te snel weg te rijden zul je vaak zien dat het fout gaat (motor valt stil etc).quote:Op maandag 8 augustus 2011 19:16 schreef Swomp het volgende:
Zijn er eigenlijk nog tips waar ik wat aan heb voor mijn eerste rijles ?![]()
![]()
Deze vraag zal vast al tig x voorbij zijn gekomen hier
Wat? Ik reed de eerste les gelijk weg zonder hulp van die kerel..quote:Op maandag 8 augustus 2011 18:15 schreef ErikHoevenaars het volgende:
Ruim 57 euro (Zwolle)quote:Op maandag 8 augustus 2011 19:43 schreef LUFC het volgende:
Hoeveel kost dat rijbewijs eigenlijk? Toch ook iets van 50 euro of zo.
Hier 65 (Deventer).quote:Op maandag 8 augustus 2011 19:56 schreef yosander het volgende:
[..]
Ruim 57 euro (Zwolle). Er zijn gemeenten die ruim 40 euro rekenen, maar ga maar van 50 euro uit ja.
Ja, dat zijn prima oefeningen. De investering is het ook helemaal waard, want na 10 proefexamens bestaat het gewoon niet dat je nog zakt.quote:Op maandag 8 augustus 2011 20:42 schreef Gitaarmat het volgende:
Is dit een beetje vergelijkbaar, iemand al gedaan? Heb ook een theorie-boek maar daar zitten geen examens bij.
Bij mij wel.quote:Op maandag 8 augustus 2011 20:51 schreef Keselo het volgende:
[..]
Ja, dat zijn prima oefeningen. De investering is het ook helemaal waard, want na 10 proefexamens bestaat het gewoon niet dat je nog zakt.
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:04 schreef Keselo het volgende:
Helaas gezakt, en niet zo'n beetje ook
Eerste 10 minuten ging het helemaal mis. Op de snelweg de afstand tot de afrit fout ingeschat, dacht dat ik nog een kilometer had en moest er toen plots af terwijl ik een vrachtwagen aan het inhalen was. Toen wat later op een landweggetje moest ik voor het eerst van mijn leven in de berm rijden, dus ik knal gewoon lekker met 40 die berm in. Ingreep.
Verder keek ik niet goed genoeg zei hij (terwijl ik iedere straat heel 'overdreven' inkeek en lette ik bij het uitstappen niet op wat er buiten de auto gebeurde.
Zou niet uit moeten maken zolang alles maar soepel is, lijkt me. Ik weet wel dat mijn kisten een minder slimme optie zijn.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:15 schreef ErikHoevenaars het volgende:
Ik weet niet waarom maar met die Adidas schoenen (hoge schoenen) kan ik heerlijker koppelen dan met lage schoenen. Is dit vreemd of geven jullie me gelijk?
Zou dat kunnen ja? Hmm, ik vond het wel vreemd dat een hoge schoen mij meer zou helpen met het koppelen dan een lage schoen..quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:34 schreef IJsdraakje het volgende:
Misschien krijgen je enkels iets meer steun met die van Adidas?
Ik krijg met mijn hoge Nikes soms juist last van mijn voeten. Vooral als ik 2 uur intensief les heb.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:15 schreef ErikHoevenaars het volgende:
Ik weet niet waarom maar met die Adidas schoenen (hoge schoenen) kan ik heerlijker koppelen dan met lage schoenen. Is dit vreemd of geven jullie me gelijk?
Wtf. Dacht dat Zwolle al tegen het maximumtarief aanzatquote:
Hoezo dat? Betalen je ouders? Het lijkt me dat als je rijbewijs garantie hebt ze je gewoon heel erg veel laten lessen voordat ze je op examen sturen, zodat je uiteindelijk nog heel erg duur uit bent. 5 lessen is immers ook gewoon 1 examen qua prijs. Ik zou hier toch wel mee zitten, het is allemaal al zo fokking duurquote:Op maandag 8 augustus 2011 18:50 schreef Nagelschaartje het volgende:
Ik volgens mij in les 3 of 4, maar ik heb lessen van 1,5 uur.
Gewoon in je eigen tempo doen hoor, het is ingewikkeld genoeg.
(ik heb wel makkelijk praten, ik heb pakket met rijbewijsgarantie, dus het interesseert me niet zo hoeveel lessen het kost. Heb ook geen idee hoeveel lessen ik nu gehad heb)
ja en boem is hoquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 19:41 schreef remmertjuh het volgende:
[..]
Succes, enne, de rem zit in het midden he
Huh. Ik dacht dat je altijd eerst een x aantal jaar in het bezit moest zijn van een rijbewijs voordat je rij-instructeur kon wordenquote:Op woensdag 10 augustus 2011 02:58 schreef Len93 het volgende:
Om 12 uur weer rijden.
Ik heb er wel de pest in dat mijn rij-instructeur op vakantie gaat. Duurt het voor mij alleen maar langer.En gezien ik de opleiding rij-instructeur wil volgen zal ik toch een rijbewijs nodig hebben voor ik kan starten met de opleiding zelf. :p
Volgens de eigenaar van de Verkeersacademie in Nieuwegein niet, althans - die gaf niet de indruk en had het 'r ook niet over.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 03:01 schreef yosander het volgende:
[..]
Huh. Ik dacht dat je altijd eerst een x aantal jaar in het bezit moest zijn van een rijbewijs voordat je rij-instructeur kon worden?
Nee, betaal het zelf. Maar ik heb een vast bedrag betaald, ongeacht het aantal lessen dat ik nodig heb. Ze kunnen me dus wel op heel veel lessen sturen, maar dat is allemaal voor hun eigen kosten. Er is uitgegaan van een aantal lessen (op basis van test) waar ik het mee zou moeten kunnen redden. Zij bepalen wanneer ik voor examens op gaan en als ik zak betalen zij de extra lessen en extra examens. het kost wel wat meer, maar ik vind het heerlijk om het op deze manier te doen. Haalt ook wat druk van het (af)rijden af.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 17:22 schreef Frontrow het volgende:
[..]
Hoezo dat? Betalen je ouders? Het lijkt me dat als je rijbewijs garantie hebt ze je gewoon heel erg veel laten lessen voordat ze je op examen sturen, zodat je uiteindelijk nog heel erg duur uit bent. 5 lessen is immers ook gewoon 1 examen qua prijs. Ik zou hier toch wel mee zitten, het is allemaal al zo fokking duur.
Morgen is het trouwens D-Day voor mij, 35 lesuren erop zitten en ik hoop dat het daarbij blijft. Laatste paar lessen gingen eigenlijk wel goed, alleen in 30 zones kan ik nog wel eens rustig 10 kilometer te hard rijden zonder dat ik het door heb en ik ben ongeveer net zo goed in achteruit inparkeren (vak) als een 45 jarige huisvrouw die autorijden maar eng vindt. Maar, ondanks dat ik nu best wel zenuwachtig begin te worden, heb ik er toch wel vertrouwen in. Het kutte is gewoon dat het helemaal zo tering duur is waardoor er extra druk op komt.
Ik les trouwens in een C5 benzine, mooie/comfortabele auto wel.
[ afbeelding ]
zo heb ik ook gelest, het pakket was wel wat duurder, maar met 4x overdoen heb ik het er dik uit!quote:Op woensdag 10 augustus 2011 06:41 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Nee, betaal het zelf. Maar ik heb een vast bedrag betaald, ongeacht het aantal lessen dat ik nodig heb. Ze kunnen me dus wel op heel veel lessen sturen, maar dat is allemaal voor hun eigen kosten. Er is uitgegaan van een aantal lessen (op basis van test) waar ik het mee zou moeten kunnen redden. Zij bepalen wanneer ik voor examens op gaan en als ik zak betalen zij de extra lessen en extra examens. het kost wel wat meer, maar ik vind het heerlijk om het op deze manier te doen. Haalt ook wat druk van het (af)rijden af.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |