Komt goed joh, je instructeur zal alles voor je uitleggen en zal waarschijnlijk het eerste deel van de les voor je schakelen en remmen. De beheersing van het voertuig heb je in 2 lessen helemaal door. Geen reden om zenuwachtig te zijn voor je eerste lesquote:Op maandag 8 augustus 2011 17:19 schreef Swomp het volgende:
Ah, er loopt hier een heus topic over.
Heb woensdag mijn eerste rijles, ben eigenlijk wel zenuwachtig... heb namelijk 0,0 ervaring.
had ik ook nietquote:Op maandag 8 augustus 2011 17:19 schreef Swomp het volgende:
Ah, er loopt hier een heus topic over.
Heb woensdag mijn eerste rijles, ben eigenlijk wel zenuwachtig... heb namelijk 0,0 ervaring.
Dat geloof ik ook wel...quote:Op maandag 8 augustus 2011 17:23 schreef Keselo het volgende:
[..]
Komt goed joh, je instructeur zal alles voor je uitleggen en zal waarschijnlijk het eerste deel van de les voor je schakelen en remmen. De beheersing van het voertuig heb je in 2 lessen helemaal door. Geen reden om zenuwachtig te zijn voor je eerste les
Vooral niet van streek raken als je motor afslaat, dat overkomt iedereen meerdere malen in zijn/haar eerste lessen. Ook niet zenuwachtig worden als je instructeur opeens een hengst aan het stuur geeft omdat je te ver naar rechts zit, heeft alles te maken met het inschatten van de breedte van het voertuig, en dit kost gewoon even om helemaal door te hebben.
huh? Dan pas schakelen? Ik vind dat idd aan de late kant. Ik deed dat in les 1 al...quote:Op maandag 8 augustus 2011 18:15 schreef ErikHoevenaars het volgende:
Heb nu mijn 7e rijles gehad. Heb alleen kunnen koppelen m.b.v. koppelingspedaal. Gebruiken van de pook moet nog komen. Wel aan de late kant, is het niet? Pas in rijles 8 mag ik de pook gebruiken..
Best vreemd inderdaad, zo moeilijk is het ook absoluut niet.quote:Op maandag 8 augustus 2011 18:15 schreef ErikHoevenaars het volgende:
Heb nu mijn 7e rijles gehad. Heb alleen kunnen koppelen m.b.v. koppelingspedaal. Gebruiken van de pook moet nog komen. Wel aan de late kant, is het niet? Pas in rijles 8 mag ik de pook gebruiken..
Volgens mijn instructeur hoefde ik dat ook niet te doen, omdat je altijd gewoon de opdracht krijgt te parkeren, en dan mag je zelf kiezen hoe. Maar ik heb vorige week tijdens mijn examen dus wel achteruit moeten inparkeren. Best gek, mijn instructeur zei ook dat hij dat nog nooit had meegemaakt. Gelukkig ging het goed.quote:Op maandag 8 augustus 2011 17:19 schreef Keselo het volgende:
Ook gaat het achteruit inparkeren niet altijd in een keer goed, maar ik geloof niet dat dat moet tijdens mijn examen.
Goed uitgerust zijn en ontspannenquote:Op maandag 8 augustus 2011 19:16 schreef Swomp het volgende:
Zijn er eigenlijk nog tips waar ik wat aan heb voor mijn eerste rijles ?![]()
![]()
Deze vraag zal vast al tig x voorbij zijn gekomen hier
Je niet op laten jagen door mensen achter je. Bij stoplichten rustig zijn. Wanneer je probeert te snel weg te rijden zul je vaak zien dat het fout gaat (motor valt stil etc).quote:Op maandag 8 augustus 2011 19:16 schreef Swomp het volgende:
Zijn er eigenlijk nog tips waar ik wat aan heb voor mijn eerste rijles ?![]()
![]()
Deze vraag zal vast al tig x voorbij zijn gekomen hier
Wat? Ik reed de eerste les gelijk weg zonder hulp van die kerel..quote:Op maandag 8 augustus 2011 18:15 schreef ErikHoevenaars het volgende:
Ruim 57 euro (Zwolle)quote:Op maandag 8 augustus 2011 19:43 schreef LUFC het volgende:
Hoeveel kost dat rijbewijs eigenlijk? Toch ook iets van 50 euro of zo.
Hier 65 (Deventer).quote:Op maandag 8 augustus 2011 19:56 schreef yosander het volgende:
[..]
Ruim 57 euro (Zwolle). Er zijn gemeenten die ruim 40 euro rekenen, maar ga maar van 50 euro uit ja.
Ja, dat zijn prima oefeningen. De investering is het ook helemaal waard, want na 10 proefexamens bestaat het gewoon niet dat je nog zakt.quote:Op maandag 8 augustus 2011 20:42 schreef Gitaarmat het volgende:
Is dit een beetje vergelijkbaar, iemand al gedaan? Heb ook een theorie-boek maar daar zitten geen examens bij.
Bij mij wel.quote:Op maandag 8 augustus 2011 20:51 schreef Keselo het volgende:
[..]
Ja, dat zijn prima oefeningen. De investering is het ook helemaal waard, want na 10 proefexamens bestaat het gewoon niet dat je nog zakt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |