Hehe hier al 5 keer gezien ofzoquote:
Ik vond 't echt een heel sterke film, maar bij Nolan is dat geen uitzonderingquote:Op donderdag 6 januari 2011 23:43 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Hehe hier al 5 keer gezien ofzo
Wat vond je er van? Sommigen vinden hem te verwarrend/vaag ofzo, maar dat waardeer ik er juist van, geniaal werk van Nolan.
Op de special edition DVD zit geloof ik zelfs de mogelijkheid om hem chronologisch te zien, volgens mij verneukt dat echt de film.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Wat voor mij de film toch een goede 7+ maakt is een reeks van scenes nadatSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Ik vond dit indrukwekkend neergezet.Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
Eindelijk iemand die het snapt. dark knight is opzich wel goed, maar kan absoluut niet op tegen de sfeer van de oude films!quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:48 schreef JDx het volgende:
Memento is echt een geniale film, gekocht op DVD zelfs. 9.
Verder snap ik niet dat iedereen The Dark Knight zo vet vind, ik heb hem nooit afgekeken, misschien binnenkort maar eens doen dan.
Memento > Inception > Dark Knight.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 01:56 schreef FL_Freak het volgende:
[..]
Eindelijk iemand die het snapt. dark knight is opzich wel goed, maar kan absoluut niet op tegen de sfeer van de oude films!
Wat een Nolan-topicquote:Op vrijdag 7 januari 2011 03:03 schreef El_Matador het volgende:
The Dark Knight
Jezus, wat een heerlijke film. Vette actie, goed verhaal (Nolan, duh!), geweldige cast en een heel realistisch gevoel. Het lijkt allemaal net echt, dat is echt supermooi gedaan.
Toch miste ik net de perfectie die ik in mijn favorieten wel vind.
Alsnog:
8.9/10
Waar staan die getallen voor?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 03:24 schreef El_Matador het volgende:
Nolan:
18 - The Prestige
19 - The Dark Knight
Aronofsky:
1 - The Fountain
15 - Requiem for a Dream
Bron: http://www.icheckmovies.com/profile/favorites/torero/
Plaats op de ranglijstquote:
Ja, ook nog niet gezien, vanavond maar eens opzettenquote:Op vrijdag 7 januari 2011 03:27 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Dam moet ik The Fountain maar eens zien
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.melksommelier en vertrouwenspersoon fok
quote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:14 schreef Roces18 het volgende:
The Bad Lieutenant: Port of Call - New Orleans gekeken. Ik heb hem serieus afgezet na een half uur. Wat een onsamenhangende geheel. Beetje naar zijn drugsgebruik kijken who gives a shit. Wat een saai gedoe.
IDMB 6,9
Mijne 4
Juist een goede film !SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Let's drop some acid and go to a titty bar.
The Bad Lieutenant: Port of Call - New Orleans
The Bad Lieutenant: Port of Call - New Orleansdat is juist de reden dat ie zoveel gebruiktSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
tis idd een onsamenhangende film, een rode draad ontbreekt maar vond 'm wel vermakelijk
Vond je hem vet? Ik hou van horror maar heb er al heel veel gezien? Deze nog niet. Cijfer?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 16:16 schreef Arcee het volgende:
Naboer (2005)
[ afbeelding ]
Achter 'genre' staat: Horror | Mystery | Thriller. Ik zou Horror achteraan zetten. Naboer is een intrigerende film met een naargeestige sfeer. Afkomstig uit Noorwegen.
Duurt maar 75 minuten, trouwens.
inderdaad ik wil ook wel meer erover horen.. cijfer/meningquote:Op vrijdag 7 januari 2011 16:22 schreef AciD_Nightmare het volgende:
[..]
Vond je hem vet? Ik hou van horror maar heb er al heel veel gezien? Deze nog niet. Cijfer?
Des te meer reden om het aan te passen.quote:
Het is meer een thriller dan horror. Meer sadistisch dan horror. En mystery, dat ook vooral. Vreemd naargeestig. Het is zeker geen slasherhorrorfilm. Cijfer: 7.5.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 16:22 schreef AciD_Nightmare het volgende:
Vond je hem vet? Ik hou van horror maar heb er al heel veel gezien? Deze nog niet. Cijfer?
Van de gasten van The Whitest Kids U'Know. Moet je van houden denk ik. Binnenkort maar kijken.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 19:52 schreef Roces18 het volgende:
Net Miss March gezien omdat iemand hier hem ongeveer net zo goed als Superbad vond dus ik vond het dan het proberen waard. Maar wat een slappe film. Totaal niet grappig maar het is toch vermakelijk om te zien.
Valt dus ook echt niet te vergelijken met Superbad etc.
IDMB 4,9 Mijne 5,5
Ahh eindelijk iemand die hem ook op waarde kan schatten, niet zo goed als Lost in Translation, maar die gaf ik een 9,5 of 10 geloof ik. Denk dat veel er teveel van verwachten. 8,5 is een goed cijfer!quote:Op vrijdag 7 januari 2011 22:53 schreef Butterfly91 het volgende:
Somewhere
A hard-living Hollywood actor re-examines his life after his 11-year-old daughter surprises him with a visit.
Van Lost in Translation heb ik echt genoten en dit is weer net zo'n pareltje. Waar je bij LiT wordt meegezogen in het leven van twee Amerikanen in Tokyo, gebeurt dat hier bij een acteur die met zijn dochter op stap gaat (/moet). Elle Fanning (zusje van) als de 11-jarige Cleo is erg goed en de muziek is ook lekker.
IMDb: 6,6
Mijn cijfer: 8,3
Iets minder goed dan Lost in Translation idd, maar toch een zeer sterke film. Ik heb LiT een 9 gegeven geloof ik.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 22:56 schreef JDx het volgende:
[..]
Ahh eindelijk iemand die hem ook op waarde kan schatten, niet zo goed als Lost in Translation, maar die gaf ik een 9,5 of 10 geloof ik. Denk dat veel er teveel van verwachten. 8,5 is een goed cijfer!
Dat zeg ik, niet zoals LiT, maar valt ie dan meteen tegen? Je moet niet verwachten dat ie meteen weer zo goed is, maar als ie minder is dan LiT dan kan ie nog steeds enorm fijn zijn. Als iemand meer van dit soort films weet, graag!quote:Op vrijdag 7 januari 2011 23:11 schreef ChickenMan het volgende:
Somewhere tijdje geleden gekeken en vond 'm behoorlijk tegenvallen. Heel érg goed geacteerd en het zag er weer erg mooi uit maar hij raakte me niet zoals LiT dat wel deed. Jammer.
Vandaag Red gekeken, en die vond ik ook al tegenvallen. Het was een nogal saaie bedoeling, de acteurs deden allemaal hun standaard trucje en de humor was ver te zoeken. 5-je.
Dat klopt, maar hij was niet enorm fijn in mijn beleving.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 23:30 schreef JDx het volgende:
Ja echt he, vind ik ook echt lekker, helemaal inleven in die andere wereld en dan die muziek erbij, in goede kwaliteit op goede speakers enzo.
[..]
Dat zeg ik, niet zoals LiT, maar valt ie dan meteen tegen? Je moet niet verwachten dat ie meteen weer zo goed is, maar als ie minder is dan LiT dan kan ie nog steeds enorm fijn zijn. Als iemand meer van dit soort films weet, graag!
De eerste Harold and Kumarquote:Op vrijdag 7 januari 2011 20:17 schreef JDx het volgende:
Er zijn maar weinig films die in de buurt van Superbad komen, wellicht de eerste Harold & Kumar.
Pineapple Express komt er ook zeker bij net zoals Step Brothers vind ik zelf.quote:
Beetje met de verkeerde verwachtingen gekeken denk ik. Het is echt totaal geen Superbad maar wel een hele fijne film.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 17:04 schreef Roces18 het volgende:
Net Adventureland gekeken die door dezelfde fokker in de richting kwam van Superbad. Alweer niet dus. Het is wel een vermakelijk film en ze hebben wel een heerlijke soundtrack eronder. De enigste die komedie in deze film brengt is Bill Hader, maar hij krijgt weinig speeltijd. Zeker een leuk kaas-filmpje maar verwacht er niet teveel van. 6,5
Adventureland vond ik veel minder dan superbad (al is ie volgens mij wel van dezelfde makers). Vond Cyrus meer in de richting komen. Eigenlijk alle films met Jonah Hill in de hoofdrol wel. Get him to the Greek vond ik ook wel lachenquote:Op zaterdag 8 januari 2011 17:04 schreef Roces18 het volgende:
Net Adventureland gekeken die door dezelfde fokker in de richting kwam van Superbad. Alweer niet dus. Het is wel een vermakelijk film en ze hebben wel een heerlijke soundtrack eronder. De enigste die komedie in deze film brengt is Bill Hader, maar hij krijgt weinig speeltijd. Zeker een leuk kaas-filmpje maar verwacht er niet teveel van. 6,5
Geniale film is Zombieland, als mensen trouwens iets zoeken zoals Superbad, moet je imo denken aan een avontuur, een missie en een soort feestdoel. Dat ze vanalles beleven tijdens een zoektocht ofzo.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 17:11 schreef Toad het volgende:
Na Adventureland is het tijd voorZombieland
.
quote:
Ik vond beide 'sympathy' films na één keer kijken ook bij lange na niet zo goed als Oldboy, maar na meerdere keren vind ik ze toch minstens net zo briljant.quote:
Hij is ook niet vergelijkbaar, totaal anders, staat ook niet vergelijkbaar, wel net zo leuk. Die films eronder vind ik vergelijkbaar qua verhaal en avontuurvorm.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 20:12 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
![]()
en the girl next door is wel ok maar vind m totaal niet vergelijkbaar.
en adventureland is niet echt een comedy
Ik heb net ook Fantastic Planet gezien. Gave filmquote:Op vrijdag 7 januari 2011 17:42 schreef El_Matador het volgende:
Lekkere dame!
En mijn favo genres, dus ga hem zeker kijken!
Net gezien:
Fantastic Planet (originele titel: La planète sauvage), 1973
Echt een bizarre trippy sci-fi film. Typisch product van veel hippies, LSD en tekenpotloden. Gaaf om es te zien en hoewel kort gebeurt er genoeg en is er genoeg om je over te verbazen.
Geen beginnersfilm denk ik zo.
En wel voor mensen die wel es een paddo'tje nemen, zeg maar.
8.0/10 (IMDB: 7.6/10)
Gelukkig was er ook schaatsen op tvquote:Op zondag 9 januari 2011 13:56 schreef Falco het volgende:
Respect voor Gorro die naar 2,5 uur complete phoneyness kan kijken
eh ok, en wat vond je daarvan, en welk cijfer geef je het?quote:
eigenlijk maar een 8,5. ik had hem veel enger verwacht.quote:Op zondag 9 januari 2011 14:07 schreef BrandX het volgende:
[..]
eh ok, en wat vond je daarvan, en welk cijfer geef je het?
Dat is namelijk het doel van dit topic
Niet alleen maar melden dat je een of andere film gezien hebt.
thx voor de tip, moet ik ook maaris gaan zien dan!quote:Op zondag 9 januari 2011 16:19 schreef mazaru het volgende:
Jumper
[ afbeelding ]
met Hayden Christensen, Samuel L. Jackson en Rachel Bilson
David Rice (Hayden Christensen) ontdekt op jonge leeftijd dat hij een jumper is. Hij kan zichzelf van de ene naar de andere plek teleporteren. Deze speciale krachten gebruikt hij om zichzelf een luxe leven te bezorgen. Echter de Paladin organisatie onder leiding van Roland Cox (Samuel L. Jackson) maakt jacht op zulke personen. Want alleen God mag de kracht hebben om op elke plek te zijn op elk desgewenst tijdstip.
Leuke SF film.
Ik heb er met plezier naar gekeken. Lekker veel actie.
Hij krijgt van mij een 8
IMDB 5.9
ik had deel 3 nog niet gezien toen ik afterlife zag dus dat begreep ik ook niet echt, maar na het zien van het 3de deel weet je dat welquote:Op zondag 9 januari 2011 16:43 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Resident Evil: Afterlife (2010, VK, Paul W.S. Anderson)
Best aardige actie-filmpjes altijd die Resident Evil films. Één lekker chick met guns is altijd goed. Twee is nog beter. Verder bestaat het groepje overlevers o.a. uit een stoere neger, een gluiperd met een sikje, z'n Aziatische hulpje, een leuk meisje dat als zwemkampioene nog even een nat t-shirt haalt en Wentworth Miller
Het tempo zit er aardig in, waardoor de film nooit te veel inzakt. De actie is gaaf. Hoewel de effecten soms iets te duidelijk voor een greenscreen zijn gemaakt.
Ik begrijp alleen nog steeds niet waarom er in het begingevecht opeens meerdere Mila Jovovichs waren.
cijfer: 7
Deel 1 en 3 zijn de beste!quote:Op zondag 9 januari 2011 18:21 schreef planethugo het volgende:
[..]
ik had deel 3 nog niet gezien toen ik afterlife zag dus dat begreep ik ook niet echt, maar na het zien van het 3de deel weet je dat wel
ik wou die morgenavond gaan kijken, met een vreemde film.. bedoel je dat in de positieve manier? dat het een aanrader en goeie film is om te kijken?quote:Op zondag 9 januari 2011 19:42 schreef mazaru het volgende:
127 hours
[ afbeelding ]
met James Franco, Amber Tamblyn en Kate Mara
'127 Hours' vertelt het waargebeurde verhaal van bergbeklimmer Aron Ralston (James Franco). Tijdens een tocht in de bergen komt zijn arm onder een grote rots terecht waardoor hij klem komt te zitten in een diepe kloof. Aron heeft niemand verteld dat hij de bergen in is gegaan, waardoor er weinig hoop lijkt op een eventuele redding. Voor zijn ongeval ontmoette Aron nog wel twee bergwandelaars (Kate Mara & Amber Tamblyn). Zijn zij de laatste mensen die Aron ontmoette?
Pfffffffffffffffffff
Wat een vreemde film. Ik ben er doodmoe van.
Normaal gesproken zet ik een film halverwege even op pauze om even naar de keuken te gaan, of even mijn mail te checken, of whatever.
Maar met deze film heb ik alleen af en toe mijn ogen dicht gedaan, of mijn hand voor mijn ogen gedaan.
Als je de film gaat kijken, dan weet je precies op welk gedeelte.![]()
Het is een waargebeurd verhaal: http://en.wikipedia.org/wiki/Aron_Ralston waar je geboeid naar zal blijven kijken.
Hij krijgt van mij een 8.5
IMDB ook een 8.5
Wat denk jij dan als er een 8.5 gegeven wordt?quote:Op zondag 9 januari 2011 22:19 schreef casper019 het volgende:
[..]
ik wou die morgenavond gaan kijken, met een vreemde film.. bedoel je dat in de positieve manier? dat het een aanrader en goeie film is om te kijken?
Ze geeft de film een 8,5 wat denk je zelf?quote:Op zondag 9 januari 2011 22:19 schreef casper019 het volgende:
[..]
ik wou die morgenavond gaan kijken, met een vreemde film.. bedoel je dat in de positieve manier? dat het een aanrader en goeie film is om te kijken?
Ik had precies hetzelfde, snap bijna alle films wel, maar waarom die nou zo gewaardeerd wordt... hoorde lui op de middelbare school altijd al, jaaa vet cool, maar waarom wisten ze niet. Beetje overrated of zit er een heel verhaal achter?quote:Op zondag 9 januari 2011 23:03 schreef pugehenis het volgende:
The godfather (1972)
Mooie film, maar toch erg lastig om het allemaal te snappen, ik snap nog steeds niet precies wat er nou allemaal gebeurd is. En omdat het allemaal vrij langdradig is, is het nog weer lastiger om er bij te blijven. Misschien moet ik hem over een paar jaar nog maar een keer kijken.
mijn cijfer: 7
imdb: 9.2
Scott Pilgrim vs. the World (2010)
De meest rare film die ik in tijden heb gezien. Met verbazingwekkend goede effecten en martial arts erin verwerkt. Toch heel vermakelijk met die rare stijl.
mijn cijfer: 7.5
imdb : 7.9
Wat waren je verwachtingen toen je de film inging? Verwachte je een actie-gangster film? Dan kan ik snappen dat die tegenvalt. Als je een goed drama verwachte snap ik het minder.quote:Op zondag 9 januari 2011 23:06 schreef JDx het volgende:
[..]
Ik had precies hetzelfde, snap bijna alle films wel, maar waarom die nou zo gewaardeerd wordt... hoorde lui op de middelbare school altijd al, jaaa vet cool, maar waarom wisten ze niet. Beetje overrated of zit er een heel verhaal achter?
Ik had geen flauw idee watvoor film het was, en had in de buurt van die gasten uit Italie, echt van die local gangstertjes en die waren helemaal lyrisch over die film, dikke vette gangster maffia shit. Wist niet dat het een praatfilm was.quote:Op zondag 9 januari 2011 23:13 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Wat waren je verwachtingen toen je de film inging? Verwachte je een actie-gangster film? Dan kan ik snappen dat die tegenvalt. Als je een goed drama verwachte snap ik het minder.
Dat vind ik ook juist het mooie aan The Godfather. Je kunt hem meerdere keren kijken en toch steeds weer iets nieuws ontdekken. Al moet je natuurlijk wel een beetje van het maffia-genre houdenquote:Op zondag 9 januari 2011 23:03 schreef pugehenis het volgende:
The godfather (1972)
Mooie film, maar toch erg lastig om het allemaal te snappen, ik snap nog steeds niet precies wat er nou allemaal gebeurd is. En omdat het allemaal vrij langdradig is, is het nog weer lastiger om er bij te blijven. Misschien moet ik hem over een paar jaar nog maar een keer kijken.
mijn cijfer: 7
imdb: 9.2
quote:Op zondag 9 januari 2011 22:23 schreef Butterfly91 het volgende:
[..]
Ze geeft de film een 8,5 wat denk je zelf?
Op aanraden van ChickenMan (bedankt daarvoor)
Before Sunrise
A young man and woman meet on a train in Europe, and wind up spending one romantic evening together in Vienna. Unfortunately, both know that this will probably be their only night together.
Heerlijke film over twee mensen die elkaar toevallig tegenkomen en een aantal uur met elkaar doorbrengen. Je volgt ze letterlijk, dus het lijkt net of je middenin de conversaties zit. Omdat er slechts twee karakters zijn leer je ze goed kennen. Binnenkort het vervolg Before Sunset kijken.
IMDb: 8,1
Mijn cijfer: 7,8
Absoluut!quote:Op zondag 9 januari 2011 22:19 schreef casper019 het volgende:
[..]
Kijk hem maar. Dan zie je wat ik bedoel. Ik wil niet te veel van het verhaal prijs geven. Zonde van de film.quote:Op zondag 9 januari 2011 22:26 schreef casper019 het volgende:
ik wil graag weten in welke zin ze bedoeld dat het een vreemde film is!
hahah, ik heb wel gehoord dat hij best wel te pruimen is. Slechter dan deel 1 maar ze vonden hem wel goed te doen.quote:Op maandag 10 januari 2011 13:27 schreef Schenkstroop het volgende:
Death Race 2010
verhaal: prelude to death race 2008..
oordeel: toen ik in de eerste minuut die statham lookalike zag zette ik em af.
Urkel ftwquote:Op maandag 10 januari 2011 13:25 schreef Schenkstroop het volgende:
Mega Shark vs Crocosaurus
verhaal: big ass haai is nog niet dood. ondertussen beschermt een big ass aligator haar eieren. Haai gaat achter eieren aan. Aligator gaat achter haai aan.
oordeel: die neger was tering irritant (waar ken ik em van?). die tomb-raider girl met bitch attitude was tering irritant (waarom is die mannen attitude altijd nodig?). het enige waar ik van genoot zijn de beelden van crocosaurus en mega shark. dit keer is het beeld niet zo donker en zie je meer mega monsters..
cijfer: 2 (1 voor de croco 1 voor de shark.)
Ik ben het echt helemaal met je eens, op alle punten. Behalve dat het natuurlijk twee uur en tien minuten duurt. Het verhaal lijkt vaak een samenraapsel van willekeurige scene's - en kon mijn aandacht slechts met veel moeite vast houden.quote:Op maandag 10 januari 2011 00:45 schreef Karstman het volgende:
Brazil
[ afbeelding ]
Poeh ik had er toch wel wat moeite mee. Ik snap dat het maatschappijkritisch is enzo maar ik heb vind het moeilijk om door het overvolle Terry Gilliam decor heen te kijken en het rommelige verhaal te volgen. Het is een mooi decor, dat wel, maar doet wel heel erg gedateerd aan.
Het feit dat het een uur en 20 minuten duurt helpt ook niet. Eigenlijk vond ik maar iets van 3 kwartier leuk om naar te kijken, vanaf ongeveer een uur in de film. Het is een klassieker en ik blij dat ik hem gezien heb, maar het was geen onverdeeld genoegen.
De 8 van IMDB zal wel te maken hebben met historische waarde ofzo. Van mij niet meer dan een 6,5
Kijk anders zelf ook eens op IMDB?quote:Op zondag 9 januari 2011 22:26 schreef casper019 het volgende:
ik wil graag weten in welke zin ze bedoeld dat het een vreemde film is!
wat een josti ben jijquote:Op maandag 10 januari 2011 16:26 schreef Roces18 het volgende:
Machete
Ik had hem nog niet gezien, dus vandaag maar gekeken. Ik dacht dat het weer een coole Grindhouse film zou worden met epic moment zoals je die in de trailer wel zag. Maar schijn bedriegt, er kwam geen enkele epic moment in voor alleen wat "machete" kills waar je precies de mislukte special effects kon zien. Het verhaal is ook erg zwakjes bovendien en er is eigenlijk geen rede om deze ruk film te zien op een douchende Jessica Alba en een topless Lindsay Lohan na.
En WTF Steven Seagal die geownd word? Het moet niet gekker worden in deze wereld
7
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat soort momenten vind ik helemaal te gek, zulke humor past echt perfect in een film als deze.
Eens! Ik had het gevoel in 1 grote climax te zitten toen ik die film keek. Beide keren trouwens. Geluid hard, groot beeld, kaas en tequila erbij en knallen.quote:Op maandag 10 januari 2011 19:41 schreef jimjim1983 het volgende:
de hele film is een aaneenschakeling van epische momenten![]()
Ik vond ze even goed, maar van het eerste deel vond ik deze scène:quote:Op maandag 10 januari 2011 22:31 schreef Butterfly91 het volgende:
Deze vond ik misschien nog iets leuker dan het eerste deel.
Idd twee leuke lieve filmsquote:Op maandag 10 januari 2011 22:31 schreef Butterfly91 het volgende:
Before Sunset
It's nine years after Jesse and Celine first met; now, they encounter one another on the French leg of Jesse's book tour.
Het minstens net zo heerlijke vervolg op Before Sunrise. Ze gaan verder waar we de vorige keer gebleven waren (soort van). Je kent de voorgeschiedenis van de twee uit de eerste film en daar wordt nu op voortgeborduurd door middel van een tweede ontmoeting. Het geheel voelt allemaal zo natuurlijk aan.
Deze vond ik misschien nog iets leuker dan het eerste deel.
IMDb: 8,1
Mijn cijfer: 8,0
Ik kende de afloop niet en vond het net zo voorspelbaar eigenlijk. Vond het acteerwerk van Franco ook niet echt overtuigend. Ongelooflijk moeilijk om zo'n rol in je eentje te dragen, maar er zat meer in.quote:Op maandag 10 januari 2011 23:47 schreef Palomar het volgende:
127 Hours
Verhaal over iemand die tijdens het hiken met zn arm vast komt te zitten in een grot (dekt de lading wel zo'n beetje). Mooi verfilmd, alleen had ik het verhaal al meerdere keren op Discovery/NGC gezien, dus wist al hoe het af ging lopen, waardoor het soms een beetje saai/langdradig werd.
Een 7.
Heb een paar traantjes moeten laten. Mooie film.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 11:18 schreef Gorro het volgende:
[ afbeelding ]
Kirschblüten - Hanami (Doris Dörrie, 2008)
Mooie film over een ouder echtpaar uit een klein dorpje wat op bezoek gaat bij hun kinderen in Berlijn. Ze kennen elkaar niet echt meer. Na een tragische gebeurtenis neemt de film een andere wending. Qua thema lijkt de film erg veel op Tokyo Story. Zo mooi als in die film is het thema niet uitgewerkt, maar ook deze film heeft een mooie uitwerking. ****
Die voorkant verpest het inderdaad voor veel mensen om hem te kijken. Ik heb hem echter bij toeval gezien. Ik hou niet van vampierfilms, ik hou totaal niet van rock, maar deze film vond ik verrassend leuk! 7.5 volgens mij destijds.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 01:02 schreef Karstman het volgende:
Suck
[ [url=http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:mYoCwKy8j-a5EM:http://i55.tinypic.com/11rf3tj.jpg&t=1]afbeelding[/url] ]
Een vampirisctische rock horror komedie. Van het affice lijkt het echt heel dom maar ik heb me eerlijk gezegd wel vemaakt. Een kwakkelende band op zoek naar succes gooit het over een andere boeg nadat de bassiste een avontuurtje met een vampier heeft. Met optredens van grote namen uit de (rock)muziek, Iggy Pop, Moby en de Prince of Darkness zelf: Alice Cooper.
IMDB doet het met een 6 maar ik heb er vanavond een 7 voor over.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vier sterren.
De film zal vast nog wel te zien zijn op IFFR/Imagine oid.
noot voor casper: AANRADER
[ Bericht 6% gewijzigd door Toad op 11-01-2011 16:03:08 ]
quote:Op dinsdag 11 januari 2011 15:54 schreef Toad het volgende:
[ afbeelding ]
Akmareul boatda (I Saw the Devil) van Kim Ji-Woon
Wat hebben Koreanen toch met wraak? Park Chan-wook maakte eerder al een wraaktrilogie (o.a. Oldboy) en dit is weer een wraakfilm, maar dan van een andere regisseur. Visueel prachtig. De eerste scenes zijn ook spannend, maar daarna komt het verhaal, wat mij betreft, toch iets te traag op gang. De film gaat over een seriemoordenaar/verkrachter die achterna wordt gezeten door de vriend van een van zijn slachtoffers. Na 20 à 30 min komt de vaart erin. Spannend en beklemmend en met af en toe ranzige scenes. Maar ik werd goed in het verhaal meegesleurd en door wat aardige twists bleef het verhaal boeiend. Ik vind de uitwerking echt knap. Aan het einde van de film denk je ook echt:hehe hoezo noot voor casper?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vier sterren.
De film zal vast nog wel te zien zijn op IFFR/Imagine oid.
noot voor casper: AANRADER
maar lijkt me inderaad hele goeie film, hou van koreaanse spannende films... dus heb em in de ''wachtrij''
ga em deze week nog kijken en laat het je wetenthx voor de tip
Haha die moest ik nog zien op aanraden van iemand hier. Maar die andere twee namelijk Adventureland en nog eentje waren ook niet zo veel bijzonders :p.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 18:48 schreef JDx het volgende:
Cyrus
Aangezien iemand hier beweerde dat het een soort Superbad was (wat ik al niet dacht), ben ik deze film maar gaan kijken. Toen ik in het begin Fox Searchlight zag, wist ik al dat we te maken hebben met een B-film.
Toch gaan kijken met de beste bedoelingen, maar helaas... het is gewoon een saaie, langdradige en zelfs irritante dramafilm die echt helemaal niets "heeft". En in geen enkel, maar dan ook geen enkel punt lijkt op Superbad, behalve 1 zelfde acteur (Jonah), die ook nog eens een TOTAAL ander karakter speelt.
Ehmmm, een 3.
Kan niet missen he, metquote:Op maandag 10 januari 2011 22:26 schreef Toad het volgende:
@Timo Hehe, Serendipity is zo'n fijne film.Mijn favoriete romcom.
Volgens mij is er niet zo heel veel mis met de films van Fox Searchlight Pictures. Het zou me niet verbazen als 2 van hun films genomineerd worden voor beste film bij de Oscars.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 18:48 schreef JDx het volgende:
Cyrus
Aangezien iemand hier beweerde dat het een soort Superbad was (wat ik al niet dacht), ben ik deze film maar gaan kijken. Toen ik in het begin Fox Searchlight zag, wist ik al dat we te maken hebben met een B-film.
Idd niks mis met dat lijstje films. Ik vond Cyrus trouwens ook gewoon een leuke film maar het is absoluut geen superbad neequote:Op dinsdag 11 januari 2011 23:33 schreef Toad het volgende:
[..]
Volgens mij is er niet zo heel veel mis met de films van Fox Searchlight Pictures. Het zou me niet verbazen als 2 van hun films genomineerd worden voor beste film bij de Oscars.
Het is de tak waar de indie-films onder uitgebracht werden, maar jouw zin ''toen ik het Fox Searchlight Pictures logo zag wist ik al dat het een B-film was'' is nogal ongegrond, en impliceert dat je toen al meteen vooroordelen over de film had.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 23:40 schreef JDx het volgende:
Het is gewoon een dochter van 20th Century Fox waaronder ze films uitbrengen die het net niet redden bij de grote maatschappijen dacht ik.
Al zou je hoge verwachtingen over Zombieland hebben, ik vond hem best goedquote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:09 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Maar Zombieland daarentegen is best vermakelijk als je geen hoge verwachtingen hebt,
Ik sluit me hier volledig bij aan. Het personage van Jeff Bridges kwam niet eens boven zijn onverstaanbare manier van praten uit en Matt Damon was evenmin benaderbaar. Het meisje had waarschijnlijk in één van beide (of allebei) haar mentor moeten vinden maar doordat de twee (Damon en Bridges) continue uit de film werden gehaald dan wel er in werden gebracht, werd het heel verwarrend om een ontwikkeling van hun relatie te zien. Laat staan dat de potentiële chemie tussen Bridges en Damon, die nog voor een leuk subplot had kunnen zorgen, totaal niet aanwezig was en dat de dialogen daar symptomatisch voor waren.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 03:14 schreef El_Matador het volgende:
True Grit (2010)
Leuke rol van Bridges, sterk acteerwerk van de pas 14-jarige hoofdrolspeelster, maar een veel te saai verhaal in een setting waar ik gewoon minder mee kan (heb dat vaker met Coen Bros.) en helaas veel te weinig goeie Coen-humor. Een beetje tegenvallend voor Coen & Coen en ik snap die 8.3 eigenlijk niet zo.
quote:Het is reeds honderd jaar geleden dat de Titanic zonk en nu is de tweede Titanic klaar voor zijn eerste reis. Maar onderweg zorgt een tsunami ervoor dat er een gigantische ijsberg in de zee terecht komt. Deze ligt precies op de route van de Titanic 2, dus de crew en de passagiers zullen alles op alles moeten zetten om niet ten onder te gaan, zoals de eerste Titanic.
Waarom zou je dat in vredesnaam kijken? Met 90 minuten kan je ook wat leuks en goeds kijken.quote:Op woensdag 12 januari 2011 00:55 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ik heb Titanic 2 gezien![]()
Om te huilen zo slecht![]()
![]()
[ afbeelding ]
[..]
Af en toe is het wel leuk om foute films te kijken. Films die overal slecht scorenquote:Op woensdag 12 januari 2011 00:57 schreef CompanionCube het volgende:
[..]
Waarom zou je dat in vredesnaam kijken? Met 90 minuten kan je ook wat leuks en goeds kijken.
Ik zei toch dat ik dat juist niet had gedaan. En natuurlijk kan er best een goede film tussen zitten, vaak genoeg, kijk ook graag B-films, zitten soms topfilms tussen. Maar over het algemeen zijn ze wat minder of echt een aparte film. Net zoals bijvoorbeeld Paramount Vintage.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 23:50 schreef CompanionCube het volgende:
[..]
Het is de tak waar de indie-films onder uitgebracht werden, maar jouw zin ''toen ik het Fox Searchlight Pictures logo zag wist ik al dat het een B-film was'' is nogal ongegrond, en impliceert dat je toen al meteen vooroordelen over de film had.
Fox Searchlight maakt geen B-films, die maken indie-films, dat is iets heel anders. En over het algemeen zijn ze niet minder, doorgaans zijn ze zelfs beter. Paramount Vantage brengt ook gewoon arthouse uit, dat heeft ook weinig tot niets met B-films te maken. Als je die 2 samen legt, dan kunnen ze met Juno, Black Swan, No Country for Old Men, Once, There Will Be Blood, (500) Days of Summer, The Wrestler, Into the Wild, Babel, Slumdog Millionaire, 127 Hours en Little Miss Sunshine een indrukwekkend lijstje van kwaliteit voorleggen, vaak meer dan hun grotere broertjes.quote:Op woensdag 12 januari 2011 08:09 schreef JDx het volgende:
Ik zei toch dat ik dat juist niet had gedaan. En natuurlijk kan er best een goede film tussen zitten, vaak genoeg, kijk ook graag B-films, zitten soms topfilms tussen. Maar over het algemeen zijn ze wat minder of echt een aparte film. Net zoals bijvoorbeeld Paramount Vintage.
Dat is de definitie die in de jaren '20 en '30 aan films werd gegeven die niet door MGM, Warner of andere grote studio's werden gemaakt en die is hopeloos voorbijgestreefd, want die nietige studiootjes van toen zijn op geen enkele manier te vergelijken met huidige "middenklasse" studio's zoals Searchlight en wat zij brengen met films als Cyrus. Acteurs als John C. Reilly en Jonah Hill, een budget van 7 miljoen dollar, dat is absoluut niet wat bedoeld wordt met B-film. Prullen zoals Troma-films en al die troep die straight-to-video (of straight-to-dvd tegenwoordig) gaat, dat is B.quote:Op woensdag 12 januari 2011 10:08 schreef JDx het volgende:
Edit: ik zit mezelf hier te verdedigen terwijl dat dus helemaal niet hoeft.
Een B-film is een film die wordt gemaakt met een relatief klein budget en (doorgaans) nieuwe of onbekende acteurs, die is uitgebracht met weinig publiciteit.
Toevallig laatst ook deze film gestart, maar ben niet verder gekomen dan 20 minuten. Misschien was ik er niet voor in de stemming, maar ik kwam er maar niet doorheen. Nog maar eens kijken dus.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 23:25 schreef macondo het volgende:
[ afbeelding ]
Stalker (1979)
Mijn eerste film van de Russische regisseur Tarkovski, en moet er nog even over nadenken wat ik er nu van vond. Het begin was werkelijk fantastisch, met supermooie lange shots en tevens een wisseling van zwart wit naar kleur na ongeveer een half uur. Een film vol symboliek, waarvan een groot deel mij ontgaan zal zijn. In een soort afgeschermde alien "zone" bevindt zich een kamer waar je wensen vervuld worden, en de gids (Stalker) heeft de mentale kracht om twee bezoekers erheen te leiden. Lange film, en na tweederde duurde het mij toch wat te lang. Nog maar een keer kijken dan maar.
7/10
IMDB 8,1/10
Het begin van Stalker is nog in zwart wit, en inderdaad wat... minder toegankelijk. En plotseling wordt het in kleur en dat vond ik heel mooi.quote:Op woensdag 12 januari 2011 13:03 schreef Waldheini het volgende:
[..]
Toevallig laatst ook deze film gestart, maar ben niet verder gekomen dan 20 minuten. Misschien was ik er niet voor in de stemming, maar ik kwam er maar niet doorheen. Nog maar eens kijken dus.
Afgelopen dagen nog wat klassiekers van Eastwood gekeken: 'Hang 'em high' en 'Pale rider'. Blijven toch heerlijke films!
Films die ik komende dagen wil gaan kijken zijn:
L'origine http://www.imdb.com/title/tt1198385/
Caché http://www.imdb.com/title/tt0387898/
Le concert http://www.imdb.com/title/tt1320082/
en ik verheug me op box 5 van de Deense serie The Eagle
Cache is leuk maar ik vond het ook een hoop interessantdoenerij.quote:Op woensdag 12 januari 2011 13:37 schreef macondo het volgende:
[..]
Het begin van Stalker is nog in zwart wit, en inderdaad wat... minder toegankelijk. En plotseling wordt het in kleur en dat vond ik heel mooi.
Caché is grote aanrader
Mooi nummer ja. Past ook mooi bij de sfeer van de film.quote:Op maandag 10 januari 2011 23:18 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ik vond ze even goed, maar van het eerste deel vond ik deze scène:
en de muziek zo mooi.
Bedankt, ik zet hem op mijn lijstjequote:Op maandag 10 januari 2011 23:21 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Idd twee leuke lieve films![]()
Als je deze twee leuk vond, moet je 2 Days in Paris (2007) ook eens proberen. Geregiseerd door Julie Delpy zelf.
Liever dat je die spoiler weg laat mongool. Je verpest het voor de restquote:Op woensdag 12 januari 2011 09:09 schreef Karina het volgende:
L'immortel
Franse misdaad
Een man gaat naar de markt met zijn zoontje, hij zet nog even zijn auto in de parkeergarage, maar wordt daar door 8 man met kogels doorzeefd. Wonder boven wonder overleeft hij het.
De man blijkt een oud-maffiabaas te zijn die inmiddels "met pensioen" is, oud "collega's" willen hem nu uit de weg ruimen.
In eerste instantie is hij niet echt van plan wraak te nemen, maar dat verandert al snel.
Hele goede misdaadfilm, sterk verhaal, goed geacteerd en fijne actiescenes afgewisseld met ontroerende momenten.
[ afbeelding ]
127 hours
Waargebeurd drama
Een jonge, overmoedige, bergbeklimmer valt heel ongelukkig in een ravijn en komt met zijn arm vast te zitten en kan niet meer wegkomen.
Tijdens de films zie je afwisselend hoe hij probeert los te komen, beelden uit zijn verleden en hallucinaties.
Uiteindelijk moet hij toch doen wat je in het begin al lang ziet aankomen.
Goede film, alleen het eind (waar je de "echte" bergbeklimmer met zijn familie gezellig bij elkaar ziet), had van mij weggelaten mogen worden.
[ afbeelding ]
Ik vond vooral de special effects die deze film had erg leuk gedaan.quote:Op woensdag 12 januari 2011 22:15 schreef casper019 het volgende:
Jumper
[ afbeelding ]
Verenigde Staten
Thriller / Science-Fiction
88 minuten
geregisseerd door Doug Liman
met Hayden Christensen, Samuel L. Jackson en Rachel Bilson
David Rice (Hayden Christensen) ontdekt op jonge leeftijd dat hij een jumper is. Hij kan zichzelf van de ene naar de andere plek teleporteren. Deze speciale krachten gebruikt hij om zichzelf een luxe leven te bezorgen. Echter de Paladin organisatie onder leiding van Roland Cox (Samuel L. Jackson) maakt jacht op zulke personen. Want alleen God mag de kracht hebben om op elke plek te zijn op elk desgewenst tijdstip.
REDelijke actiefilm, die lekker wegkijkt en nergens verveeld. Maar er zat meer in, het idee voor de film vind ik erg sterk en goed alleen de uitwerking is helaas wat minder. Er zitten zeker een aantal erg toffe scenes in. Maar bijvoorbeeld het acteerwerk is niet super en had beter gekunt..
dus daarom geef ik de film een 6-
leuk om een keer gezien te hebben, maar meer niet
Veronica Marsquote:Op woensdag 12 januari 2011 22:42 schreef Timo20 het volgende:
Vandaag afgekeken:
Veronica Mars - Season 1
8,5/10
Beste NL'se film in mijn ogen.quote:Op woensdag 12 januari 2011 23:32 schreef t0sti het volgende:
morgen op nederland 3 de nederlandse speelfim simon. aanrader! de eerste helft komisch, de tweede helft meer drama. ik vond hem wel vermakelijk de laatste keer dat ik hem keek
had ik ook ja, in paar weken alle 3 de seizoenen gekeken, tempo zit er altijd goed in waardoor het niet snel verveeld. Jammer dat er geen seizoen 4 isquote:Op woensdag 12 januari 2011 22:42 schreef Timo20 het volgende:
Vandaag afgekeken:
Veronica Mars - Season 1
Veronica Mars
Een hele fijne serie dus met een hoog verslavingsgehalte. Snel op naar seizoen 2.
8,5/10
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je weet toch dat het een waar gebeurd verhaal is als je gaat kijken? Dus hoezo spoiler? En je herhaalt het ook nog eens een keer. Plus je kunt me er ook op een normale manier op wijzen, dan had ik het in spoilertags gezet...quote:Op woensdag 12 januari 2011 21:55 schreef FL_Freak het volgende:
[..]
Liever dat je die spoiler weg laat mongool. Je verpest het voor de rest
Vond hem wat tegenvallen als je het vergelijkt met de 'The Naked Gun'-delenquote:Op donderdag 13 januari 2011 17:23 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Airplane! (1980, VS, Jim Abrahams, David Zucker & Jerry Zucker)
Deze film wordt wel gezien als één van de eerste spoof komedies. Zoals bij alle spoof komedies worden er zoveel grappen op je af geschoten dat het succes van de film afhangt van de ratio geslaagde grappen-slechte grappen. Gelukkig zijn er bij deze genoeg goede geslaagde grappen zijn om te compenseren voor de mindere flauwe grappen.
cijfer: 7
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Verder worden we getrakteerd op een zeer goed en inventief gefilmdeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zoals ik al zei blijft het belangrijkste de emotionele kern van de film; twee eenzame zielen die elkaar vinden, in takt. Bovendien heb ik er ook gewoon van genoten. Dus het is zeker geen slechte film. Alleen net ietsje minder dan het origineel.
cijfer: 7.5
Nee, dit was mijn eerste DeMille. Ook de veel bekendere remake van The Ten Commandments heb ik nog niet gezien.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 11:49 schreef trebremmit het volgende:
Gorro heb je The Sign of the Cross van DeMille al gezien? Lang niet zo moralistisch en zelfs vrij hard en spectaculair.
Ik zoek de titel van een serie/film/programma deel 33quote:Op vrijdag 14 januari 2011 15:29 schreef rooneyelst het volgende:
Weet niet of het hier op zijn plek is maar ik heb denk ik een jaar geleden een trailer gezien van een dikke man die in zijn eentje in een trailer ging afvallen. De trailer zag er goed uit en ook zulke verhalen vind ik altijd interresant. Heeft iemand enig idee welke film dat is?
Als dit ergens ander moet..mijn excuses!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt., maar verder weinig aan![]()
8/10 voor eerste kwartier en laatste 10 minuten. 4,5/10 voor de rest van de film
Totaal 6,5#winning
einde is wel leuk om te zienquote:Op zaterdag 15 januari 2011 14:50 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ik zit nu Buried te kijken, maar ik erger me rot aan die gast en de panische telefoongesprekken.... Ik weet niet of deze verder nog trek.
Echt een film voor zenuwenlijers... haha.. ben geneigd door te spoelen. Maar ach.. ik hou het nog wel ff uit.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Sowieso vond ik zijn karakter tof. Ik heb me heerlijk vermaakt met deze film.
IMDb: 6,9
Mijn cijfer: 7,5
Ik heb de trailer gezien. En wat jij zegt is precies dezelfde reden waarom ik er maar niet aan begin.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 14:50 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ik zit nu Buried te kijken, maar ik erger me rot aan die gast en de panische telefoongesprekken.... Ik weet niet of deze verder nog trek.
Imho gewoon een kont film.... skippen die handel.quote:Op zondag 16 januari 2011 00:18 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Ik heb de trailer gezien. En wat jij zegt is precies dezelfde reden waarom ik er maar niet aan begin.
Ik hoor niks over het acteer werkquote:Op zaterdag 15 januari 2011 23:04 schreef Iemand91 het volgende:
Mijn eerste duit in het zakje:
Forrest Gump, 1994 (IMDB)
[ afbeelding ]
Dit is echt een van mijn favoriete films. Het verhaal vind ik persoonlijk origineel en ik vond het erg gaaf/komisch om al die historische dingen in de film voorbij zien te komen (van de Kennedy's tot Nixon etc.); ik heb de film nu meerdere malen gezien maar ik zie nog steeds nieuwe dingen.
Verder speelt muziek nog een grote rol in de film, heel erg veel bekende (en wat minder bekende) nummers komen langs. En natuurlijk de fantastische film score van Alan Silvestri.
Ja, ik heb een zwak voor muziek![]()
Tja, een 10 gaat een film van mij nooit krijgen maar ik geef 'm een ruime 8 of 9.
Vond het een enorm matige film vooral dat er zoveel onrealistische dingen in zaten. Zo werd een een meisje schuin door midden gesneden en viel de helft er zo af en werd een man half opgegeten maar kon wel gewoon rustig een half uur doorleven. Daarnaast lag de nadruk in deze film te veel op dansende chicks in bikini die hun tieten laten zien dan op die bloeddorstige piranha's.quote:Piranha
Elk jaar stijgt de populatie van het slaperige dorpje rondom Lake Victoria explosief van 5.000 naar 50.000 mensen, allemaal gekomen om een wild weekend te beleven. Het '4th of July' feest staat garant voor zuipend sextoerisme. Dit jaar echter, zijn katers en geklaag van de lokale bevolking niet de enige zorgen van de tijdelijke bewoners; een aardschok in Lake Victoria heeft een scheur in de bodem gemaakt waardoor een kolonie van prehistorische piranhas zich in het meer heeft genesteld. Ongekende moordmachines die door hun primitieve instinct maar één doel voor ogen hebben: jagen op alles wat beweegt en schoonstrippen tot het bot.
Vraagje: lees je bewust nooit vantevoren over een film?quote:Daarnaast lag de nadruk in deze film te veel op dansende chicks in bikini die hun tieten laten zien dan op die bloeddorstige piranha's.
Cijfer: 4,5, de hilarische slachtingen en tieten maakten wat goed.
Ook net gezien. Vond het ondanks de beperkte setting nog best goed wegkijken (beter dan 127 hours, wat al snel saai werd). Alleen wel een wat zwak verhaal en van die domme beslissingen door de hoofdpersoon zoals je ook wel eens in slechte horrorfilms ziet (zoals z'n telefoon onnodig gebruiken terwijl batterij bijna leeg isquote:Op zaterdag 15 januari 2011 14:50 schreef J0kkebr0k het volgende:
Haha, ik heb hem gister ook weer gezien. En af en toe zou ik die Jack Nicholson wel een klap voor zijn bek willen gevenquote:Op zaterdag 15 januari 2011 22:05 schreef truedestiny het volgende:
Anger Management
het blijft een leuke film Jack Nicholson die echt heel goed speelt. Adam Sandler in zijn zoveelste comedie maar het blijft echt zijn genre. en natuurlijk de bekenden zoals McEnroe en de oude burgemeester van New York Giuliani geeft nog een beetje extra vermaak aan deze film.
8,0
Dat onrealistische, tieten en hilarische slachtingen was een beetje de insteek van de film hequote:Op zondag 16 januari 2011 01:51 schreef heloef het volgende:
[..]
Vond het een enorm matige film vooral dat er zoveel onrealistische dingen in zaten. Zo werd een een meisje schuin door midden gesneden en viel de helft er zo af en werd een man half opgegeten maar kon wel gewoon rustig een half uur doorleven. Daarnaast lag de nadruk in deze film te veel op dansende chicks in bikini die hun tieten laten zien dan op die bloeddorstige piranha's.
Cijfer: 4,5, de hilarische slachtingen en tieten maakten wat goed.
Wat is je idee achter de film? in spoilers voor de restquote:Op zondag 16 januari 2011 11:43 schreef vinnypassy het volgende:
12. [ afbeelding ] Lost Highway (David Lynch, 1997) :: 8.2
Voorlopig krijgt de film een 8.2. Visueel is het typisch Lynch, ondersteund door een heerlijke regie en muziek die voor een vrijwel optimaal mysterieus effect zorgen. De balans tussen droom/werkelijkheid/fantasie/paranoia lijk ik te begrijpen en dit lijkt mij ook te kunnen, maar omdat het Lynch is lijkt het me stug dat dit al zo is. Ik laat de film dus nog even bezinken, voordat ik volledig achter mijn idee over de film ga staan. Dat het een toffe film is, staat voor mij echter buiten kijf.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 16 januari 2011 13:43 schreef vinnypassy het volgende:
Het is een tijd geleden dat ik de film heb gezien. Dus al die details weet ik niet meer, maar de gehele strekking van je theorieSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.komt heel erg overeen met die van mij.
ik blijf De Niro briljant vinden in die filmquote:Op zondag 16 januari 2011 15:35 schreef mschol het volgende:
Stardust
eindelijk mezelf eens de tijd gegeven deze te kijken..
afgezien van de voorspelbaarheid en het iet wat cheesy einde wassie best leuk
7/10
hij speelt idd een erg leuke rolquote:Op zondag 16 januari 2011 16:57 schreef BrandX het volgende:
[..]
ik blijf De Niro briljant vinden in die film
Een van de vaagste films ooit gezien, maar hij blijft gewoon geniaal! De scenes, de muziek, de verwarring, alles. Heb hem al 15+ keer gezien, maar hij blijft heerlijk. Hoewel hij wat traag begint, is de film zo bizar dat je hem MOET blijven kijken. En na 15+ keer snap ik hem nog steeds niet al heeft de laatste keer kijken met een kaasje op wel geholpen bij het begrip van de film (of denk ik dat maar...quote:Op zondag 16 januari 2011 11:43 schreef vinnypassy het volgende:
12. [ afbeelding ] Lost Highway (David Lynch, 1997) :: 8.2
Voorlopig krijgt de film een 8.2. Visueel is het typisch Lynch, ondersteund door een heerlijke regie en muziek die voor een vrijwel optimaal mysterieus effect zorgen. De balans tussen droom/werkelijkheid/fantasie/paranoia lijk ik te begrijpen en dit lijkt mij ook te kunnen, maar omdat het Lynch is lijkt het me stug dat dit al zo is. Ik laat de film dus nog even bezinken, voordat ik volledig achter mijn idee over de film ga staan. Dat het een toffe film is, staat voor mij echter buiten kijf.
Die zin wordt bijna letterlijk in de film uitgesproken?quote:Op zondag 16 januari 2011 21:24 schreef mschol het volgende:
when you meet a tall dark stranger
wazige film zonder echte leidraad naar de titel
6/10
dat klopt, maar in het verhaal opzich zie ik (op het zinnetje na) geen enkel verband met de titel,quote:Op zondag 16 januari 2011 21:59 schreef Toad het volgende:
[..]
Die zin wordt bijna letterlijk in de film uitgesproken?
Hm, op die manier. Naja, al die personages zijn nog allemaal op zoek naar die 'stranger' (een leuke partner) ook al hebben ze een relatie. Ik vond het niet echt een bijzondere film van Allen, maar hij is af en toe wel vermakelijk.quote:Op zondag 16 januari 2011 22:04 schreef mschol het volgende:
[..]
dat klopt, maar in het verhaal opzich zie ik (op het zinnetje na) geen enkel verband met de titel,
als dat de enige connectie is vind ik de titel errug zwak gekozen..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Zat echt op mn nagels te bijten op het soms
Dikke 8!Dan was Whatever Works een stuk leuker denk ik!quote:Op zondag 16 januari 2011 21:24 schreef mschol het volgende:
when you meet a tall dark stranger
wazige film zonder echte leidraad naar de titel
6/10
Veel betere horror-komedies dan die vind je niet hoor.quote:Op maandag 17 januari 2011 03:28 schreef PKRChamp het volgende:
Over vage films gesproken, ik werd getipt om deze eens te kijken en ik geloof dat ik nog nooit zo een slechte film heb gezien als deze.
Zo slecht dat hij eigenlijk weer best wel goed is, het sluit ook totaal niet aan op de eerdere films.
Ik denk dat de heer Raimi de nodige drugs had geconsumeerd toen hij dit bedacht.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Best leuk. Drie verhalen over liefde, vriendschap en volwassen worden. Een ongeschoren Ted, leuk jochie en Kate Maraquote:Sam (Josh Radnor) is een schrijver uit New York die nauwelijks rond kan komen. Hij leeft vrij van verantwoordelijkheden en is van niemand afhankelijk. Dit verandert allemaal wanneer hij een jongetje ziet die zijn familie kwijt is. Er ontstaat een vriendschap tussen het jongetje, een weeskind, die in zijn korte leven van pleeggezin naar pleeggezin verhuisd is, en Sam, die de misschien onverstandige beslissing maakt hem in huis te nemen.. Leuk filmpje om een keer gezien te hebben
Life is a waste of time. Time is a waste of life.
So let's get wasted and have the time of our lives.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.7/10
Tangled
verrassend leuk, een Disney op de oude leest geschoeid, met leuke grappen en mooie animaties.
8/10
Fast times at Ridgemont High
Klassieker, natuurlijk, leuk om al die bekende acteurs in hun jonge jaren te zien.
8/10We privileged few, who won the lottery of birth against all odds, how dare we whine at our inevitable return to that prior state from which the vast majority have never stirred?
Goeie analyse. Ik vond het ook een behoorlijke teleurstelling. Vooral de apathie van de hoofdrolspelers maakt dat er weinig ontwikkeling in de film zit en de spanningsboog ontbreekt. Ik moest een beetje denken aan In Bruge, maar dan slecht. De film had eigenlijk misschien The Quiet American moeten heten, maar die naam was al bezet.quote:Op maandag 17 januari 2011 02:28 schreef Mainport het volgende:
The American
Het gegeven is geweldig; een trage film over George Clooney die af en toe iemand afschiet in Italië. Des te groter is de deceptie als de knulligheid zich met het verstrijken van de scènes in vol ornaat ontvouwt. De dialogen deden me denken aan de klassieker Zomerhitte om meer dan een verkreukelde reden. De dunne plot, verrassend in zijn voorspelbaarheid, had ik vooraf verwacht om de minimalistische karakterschets niet te veel af te leiden.
Het grote probleem is echter dat er helemaal geen karakterschets is. George Clooney speelt een flat character waar geen enkele diepgang of ontwikkeling in te bekennen is. Als ik George Clooney nu zou moeten omschrijven, zou ik zeggen: een man van weinig woorden, niet uitgesproken vrolijk, maar als hij dan wat zegt is het willekeurig. Ik vind het een misser.
Ik heb toevallig van de week Prophete gekeken. Die was niet slecht, maar juist omdat hij zo ontzettend bejubeld werd, had ik er veel meer van verwacht.quote:Op maandag 17 januari 2011 16:01 schreef Toad het volgende:
[ afbeelding ]
Het afgelopen jaar zijn er naar mijn weten drie Europese gevangenisdrama's uitgekomen: het bejubelde Franse Un prophète, het relatief onbekende Deense R en het Spaanse Celda 211. Eigenlijk doen de films niet voor elkaar onder en zijn ze allemaal de moeite waard om te kijken. Als ik echt één van deze films zou moeten kiezen, dan zou het denk ik R zijn.
[ afbeelding ]
Maar ik ga het over Celda 211 hebben, want die heb ik pas nog gezien voor FOK! Movie Tournament 2010 - Derde Ronde. De film komt in vergelijking met de andere Europese concurrenten nog het meest in de buurt van een genrefilm/thriller. Continu is er spanning. Het verhaal gaat over een nieuwe bewaker die vast komt te zitten in een cellenblok tijdens een uitbraak. Om in leven te blijven, moet de bewaker net doen alsof hij ook een gevangene is. Goed acteerwerk van de gedetineerden; er lopen echt creepy personages tussen. De film speelt zich hoofdzakelijk in een kort tijdbestek af (ik meen een dag of 2) en af en toe zijn er vooruit- en terugblikken. Dat is direct het minpunt van de film, want die scenes zijn wel erg uitleggerig. ****
Eens. Heb sowieso een hekel aan films met van die 'wijze' kleine kinderen, of de film ophouden door tijdens een vluchtpoging per se hun teddybeer uit de auto willen halen oidquote:Op maandag 17 januari 2011 13:52 schreef Roces18 het volgende:
[ afbeelding ]
Ik irriteerde me kapot aan dat kutjoch. Ik bedoel als je opgroeid in zo'n wereld waar alles vergaan is dan is het toch normaal dat alles kapot is en overal kannibalen zijn, nee dat blaag moet de hele tijd janken terwijl die 12 jaar is ofzo. Ik had de film dus liever zonder het kind gezien
quote:Op maandag 17 januari 2011 14:11 schreef N-E-R-D het volgende:
Lang geleden dat ik The Road heb gezien maar die had toch geen open einde?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.melksommelier en vertrouwenspersoon fok
Haha, dat is echt irritant ja. Er komt trouwens een nieuwe doomsday film zag ik op IDM namelijk: Battle: Los Angeles komt uit op 11 maart in USA:quote:Op maandag 17 januari 2011 17:28 schreef Palomar het volgende:
[..]
Eens. Heb sowieso een hekel aan films met van die 'wijze' kleine kinderen, of de film ophouden door tijdens een vluchtpoging per se hun teddybeer uit de auto willen halen oid
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat mij betreft één van de beste films van 2010.
[ Bericht 4% gewijzigd door Toad op 17-01-2011 19:10:47 ]
quote:Op maandag 17 januari 2011 19:05 schreef Toad het volgende:
The Road is ook meer een verhaal over de 'liefde' tussen vader en zoon ipv. een verhaal over dat de wereld zoals wij die kennen is vergaan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat mij betreft één van de beste films van 2010.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.melksommelier en vertrouwenspersoon fok
quote:Op maandag 17 januari 2011 19:05 schreef Toad het volgende:
The Road is ook meer een verhaal over de 'liefde' tussen vader en zoon ipv. een verhaal over dat de wereld zoals wij die kennen is vergaan.Ik kan jullie maar 1 ding aanraden, lees het boek. Nog beter dan de film en het kind is ook minder irritantSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat mij betreft één van de beste films van 2010.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
Doet me licht denken aan Shaun of the Dead ga deze film zeker kijken.quote:Op maandag 17 januari 2011 22:16 schreef casper019 het volgende:
Doghouse
[ afbeelding ]
Verenigd Koninkrijk
Komedie / Horror
90 minuten
geregisseerd door Jake West
met Noel Clarke, Terry Stone en Christina Cole
Zeven mannen besluiten op excursie te gaan naar een vriend, om hem te helpen met het regelen van zijn scheiding. Als ze aankomen in een klein dorpje, komen ze erachter dat alle vrouwen die er wonen besmet zijn met een virus, waardoor ze kannibalen zijn geworden, met een hekel aan mannen.
ik vind meestal britse films niks, maar vond deze echt erg leuk!
Ik heb een aantal keer echt hardop moeten lachen, en vind de style waarin de film gemaakt is: een soort alsof het ''echt'' is erg tof en echt passen bij de film!
De film heeft me vanaf het begin tot het einde geboeid en zakte niet in, erg toffe film.
dikke 7.5! AANRADER!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |