abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91164840

Akmareul boatda (I Saw the Devil) van Kim Ji-Woon
Wat hebben Koreanen toch met wraak? Park Chan-wook maakte eerder al een wraaktrilogie (o.a. Oldboy) en dit is weer een wraakfilm, maar dan van een andere regisseur. Visueel prachtig. De eerste scenes zijn ook spannend, maar daarna komt het verhaal, wat mij betreft, toch iets te traag op gang. De film gaat over een seriemoordenaar/verkrachter die achterna wordt gezeten door de vriend van een van zijn slachtoffers. Na 20 à 30 min komt de vaart erin. Spannend en beklemmend en met af en toe ranzige scenes. Maar ik werd goed in het verhaal meegesleurd en door wat aardige twists bleef het verhaal boeiend. Ik vind de uitwerking echt knap. Aan het einde van de film denk je ook echt:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vier sterren.

De film zal vast nog wel te zien zijn op IFFR/Imagine oid.

noot voor casper: AANRADER ;)

[ Bericht 6% gewijzigd door Toad op 11-01-2011 16:03:08 ]
  dinsdag 11 januari 2011 @ 16:51:15 #152
286575 Roces18
Chef de party
pi_91167603
Shoot Em Up

Een zwangere vrouw word achter na gezeten en de hoofdrolspeler een of andere special ops gast die gaat haar helpen. En de vrouw word doodgeknald nadat de baby is geboren en dan begint het verhaal.

Beetje matige actiefilm uit 2007 volgens mij, het is wel inventief maar het is niet zo soepeltjes allemaal. Beetje onwerkelijk net zoals sommige special effects. Hij kijkt wel best lekker weg.

Ik geef hem een 6,8
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_91168324
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 15:54 schreef Toad het volgende:
[ afbeelding ]

Akmareul boatda (I Saw the Devil) van Kim Ji-Woon
Wat hebben Koreanen toch met wraak? Park Chan-wook maakte eerder al een wraaktrilogie (o.a. Oldboy) en dit is weer een wraakfilm, maar dan van een andere regisseur. Visueel prachtig. De eerste scenes zijn ook spannend, maar daarna komt het verhaal, wat mij betreft, toch iets te traag op gang. De film gaat over een seriemoordenaar/verkrachter die achterna wordt gezeten door de vriend van een van zijn slachtoffers. Na 20 à 30 min komt de vaart erin. Spannend en beklemmend en met af en toe ranzige scenes. Maar ik werd goed in het verhaal meegesleurd en door wat aardige twists bleef het verhaal boeiend. Ik vind de uitwerking echt knap. Aan het einde van de film denk je ook echt:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vier sterren.

De film zal vast nog wel te zien zijn op IFFR/Imagine oid.

noot voor casper: AANRADER ;)
hehe hoezo noot voor casper?
maar lijkt me inderaad hele goeie film, hou van koreaanse spannende films... dus heb em in de ''wachtrij''
ga em deze week nog kijken en laat het je weten :D thx voor de tip
pi_91172686
Cyrus

Aangezien iemand hier beweerde dat het een soort Superbad was (wat ik al niet dacht), ben ik deze film maar gaan kijken. Toen ik in het begin Fox Searchlight zag, wist ik al dat we te maken hebben met een B-film.

Toch gaan kijken met de beste bedoelingen, maar helaas... het is gewoon een saaie, langdradige en zelfs irritante dramafilm die echt helemaal niets "heeft". En in geen enkel, maar dan ook geen enkel punt lijkt op Superbad, behalve 1 zelfde acteur (Jonah), die ook nog eens een TOTAAL ander karakter speelt.

Ehmmm, een 3.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 19:09:48 #155
286575 Roces18
Chef de party
pi_91173773
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 18:48 schreef JDx het volgende:
Cyrus

Aangezien iemand hier beweerde dat het een soort Superbad was (wat ik al niet dacht), ben ik deze film maar gaan kijken. Toen ik in het begin Fox Searchlight zag, wist ik al dat we te maken hebben met een B-film.

Toch gaan kijken met de beste bedoelingen, maar helaas... het is gewoon een saaie, langdradige en zelfs irritante dramafilm die echt helemaal niets "heeft". En in geen enkel, maar dan ook geen enkel punt lijkt op Superbad, behalve 1 zelfde acteur (Jonah), die ook nog eens een TOTAAL ander karakter speelt.

Ehmmm, een 3.
Haha die moest ik nog zien op aanraden van iemand hier. Maar die andere twee namelijk Adventureland en nog eentje waren ook niet zo veel bijzonders :p.

Maar Zombieland daarentegen is best vermakelijk als je geen hoge verwachtingen hebt,
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  dinsdag 11 januari 2011 @ 22:15:56 #156
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_91185053
quote:
2s.gif Op maandag 10 januari 2011 22:26 schreef Toad het volgende:
@Timo Hehe, Serendipity is zo'n fijne film. O+ Mijn favoriete romcom.
Kan niet missen he, met O+ Kate O+ :P
pi_91185136
Black House (Geomeun Jip)

Zuid-Korea
Thriller / Horror
103 minuten

geregisseerd door Terra Shin
met Jeong-min Hwang, Seon Yu en Shin-il Kang

Verzekeringsagent Jun-oh krijgt op een dag een telefoontje van een onbekend persoon die wil weten of de verzekering uitkeert bij zelfmoord. Enkele dagen later wordt Jun-oh uitgenodigd om persoonlijk bij een verzekerde op huisbezoek te komen. Jun-oh wordt daar ontvangen door een humeurige man, die Jun-oh vraagt door te lopen naar de kamer van zijn zoon. Wanneer de deur wordt geopend ziet hij de zoon dood aan een touw hangen. De volgende dag komt de vader bij Jun-oh op kantoor en vraagt naar het verzekeringsgeld. Jun-oh vindt het verdacht en vertraagt de boel met de opmerking dat eerst het rapport van de lijkschouwer ontvangen moet zijn. De vader blijft enkele dagen achter elkaar informeren naar de status tot Jun-oh het genoeg vindt en besluit het verzekeringsgeld uit te keren om van de man af te komen en de zaak af te sluiten.

goeie spannende film, maar er had iets meer ingezeten. De film begint heel erg sterk, maar iets te vroeg word duidelijk hoe het zit en daardoor zakt de spanning een beetje in. Maar alsnog een hele toffe thriller met een beetje horror. Zeker een aanrader om een keer te zien!
mooie 7.5!
pi_91186006

The Way Back van Peter Weir
Het is inmiddels al weer een tijdje geleden dat Peter Weir een film heeft gemaakt; zijn laatste film, Master and Commander, dateert alweer uit 2003. Nu waagt hij zich opnieuw aan een episch verhaal, dit keer over een groep ontsnapte gevangen uit een werkkamp van de Sovjet-Unie in Siberie. Het is een hele degelijke productie geworden: camerawerk is aardig en acteerwerk prima. Maar verder is er niet zo veel aan. De personages maken weinig karakterontwikkelingen door en op den duur -na de ontsnapping- valt de film in herhaling en wordt het saai, erg saai zelfs. Ik denk dat de grote filmstudio's geen spijt hebben dat ze geen geld in dit ambitieuze project hebben gestopt. Het is een matige film. **
  dinsdag 11 januari 2011 @ 23:25:13 #159
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_91189826

Stalker (1979)
Mijn eerste film van de Russische regisseur Tarkovski, en moet er nog even over nadenken wat ik er nu van vond. Het begin was werkelijk fantastisch, met supermooie lange shots en tevens een wisseling van zwart wit naar kleur na ongeveer een half uur. Een film vol symboliek, waarvan een groot deel mij ontgaan zal zijn. In een soort afgeschermde alien "zone" bevindt zich een kamer waar je wensen vervuld worden, en de gids (Stalker) heeft de mentale kracht om twee bezoekers erheen te leiden. Lange film, en na tweederde duurde het mij toch wat te lang. Nog maar een keer kijken dan maar.
7/10
IMDB 8,1/10

Iron Man (2008)
Wel aardig, voor een marvel film dan. Grappen zijn vaak niet leuk of vooral hilarisch voor twaalfjarigen, de explosies imponeren mij bepaald niet en het verhaal is ook niet om over naar huis te schrijven. Maar ach, in het genre wel prima.
6,5/10
IMDB 7,9/10

Celda 211 (2010)
Een fascinerende Spaanse gevangenisfilm. Het verhaal is bekend, een nieuw aangenomen bewaarder komt per ongeluk in opstand terecht en om in leven te blijven doet hij zich voor als gevangene. Harde film, gaat moeilijke keuzes niet uit de weg en de film zit goed in elkaar. Zeker niet al te plat of simpel. Grote aanrader.
8/10
IMDB 7,7/10

Overal verstand van.
pi_91190449
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 18:48 schreef JDx het volgende:
Cyrus

Volgens mij is er niet zo heel veel mis met de films van Fox Searchlight Pictures. Het zou me niet verbazen als 2 van hun films genomineerd worden voor beste film bij de Oscars.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 23:37:32 #161
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_91190728
Fox Searchlight is in de VS tegenwoordig het enige alternatief als je niet met de grote studio's wil samenwerken (en toch vrij "breed" wil releasen).
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 23:40:32 #162
62679 N-E-R-D
No-one*Ever*Really*Dies
pi_91190902
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 23:33 schreef Toad het volgende:

[..]

Volgens mij is er niet zo heel veel mis met de films van Fox Searchlight Pictures. Het zou me niet verbazen als 2 van hun films genomineerd worden voor beste film bij de Oscars.
Idd niks mis met dat lijstje films. Ik vond Cyrus trouwens ook gewoon een leuke film maar het is absoluut geen superbad nee :)
Life is a waste of time. Time is a waste of life.
So let's get wasted and have the time of our lives.
pi_91190910
Het is gewoon een dochter van 20th Century Fox waaronder ze films uitbrengen die het net niet redden bij de grote maatschappijen dacht ik.
pi_91191452
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 23:40 schreef JDx het volgende:
Het is gewoon een dochter van 20th Century Fox waaronder ze films uitbrengen die het net niet redden bij de grote maatschappijen dacht ik.
Het is de tak waar de indie-films onder uitgebracht werden, maar jouw zin ''toen ik het Fox Searchlight Pictures logo zag wist ik al dat het een B-film was'' is nogal ongegrond, en impliceert dat je toen al meteen vooroordelen over de film had.

quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 19:09 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Maar Zombieland daarentegen is best vermakelijk als je geen hoge verwachtingen hebt,
Al zou je hoge verwachtingen over Zombieland hebben, ik vond hem best goed :P

Ben helemaal niet zo van dat zombie gedoe, maar bij Zombieland was het wel tof. Alleen die intro al _O_ (alhoewel dat misschien ook is omdat ze m'n favo nummer gebruikten in de intro :P ).
pi_91191976
quote:
6s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 03:14 schreef El_Matador het volgende:
True Grit (2010)
Leuke rol van Bridges, sterk acteerwerk van de pas 14-jarige hoofdrolspeelster, maar een veel te saai verhaal in een setting waar ik gewoon minder mee kan (heb dat vaker met Coen Bros.) en helaas veel te weinig goeie Coen-humor. Een beetje tegenvallend voor Coen & Coen en ik snap die 8.3 eigenlijk niet zo.
Ik sluit me hier volledig bij aan. Het personage van Jeff Bridges kwam niet eens boven zijn onverstaanbare manier van praten uit en Matt Damon was evenmin benaderbaar. Het meisje had waarschijnlijk in één van beide (of allebei) haar mentor moeten vinden maar doordat de twee (Damon en Bridges) continue uit de film werden gehaald dan wel er in werden gebracht, werd het heel verwarrend om een ontwikkeling van hun relatie te zien. Laat staan dat de potentiële chemie tussen Bridges en Damon, die nog voor een leuk subplot had kunnen zorgen, totaal niet aanwezig was en dat de dialogen daar symptomatisch voor waren.
pi_91192479
Heb Cyrus ook gezien. Ik zou het meer omschrijven als een psychologische ontwikkelings film met een vleugje romantiek, en humor in de vorm van enkele lichte absurdische situaties. Het heeft totaal NIETS met superbad te maken. Voor zijn genre (wat ik niet verwacht had, nogmaals gezien reviews in dit topic en de trailer) vind ik het toch wel redelijk moeite waard (7+). Als comedy is het waardeloos.
#winning
pi_91194229
Ik heb Titanic 2 gezien :'(
Om te huilen zo slecht :') :'(

quote:
Het is reeds honderd jaar geleden dat de Titanic zonk en nu is de tweede Titanic klaar voor zijn eerste reis. Maar onderweg zorgt een tsunami ervoor dat er een gigantische ijsberg in de zee terecht komt. Deze ligt precies op de route van de Titanic 2, dus de crew en de passagiers zullen alles op alles moeten zetten om niet ten onder te gaan, zoals de eerste Titanic.
:@
pi_91194274
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 00:55 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ik heb Titanic 2 gezien :'(
Om te huilen zo slecht :') :'(

[ afbeelding ]

[..]

:@
Waarom zou je dat in vredesnaam kijken? Met 90 minuten kan je ook wat leuks en goeds kijken.
pi_91194344
quote:
15s.gif Op woensdag 12 januari 2011 00:57 schreef CompanionCube het volgende:

[..]

Waarom zou je dat in vredesnaam kijken? Met 90 minuten kan je ook wat leuks en goeds kijken.
Af en toe is het wel leuk om foute films te kijken. Films die overal slecht scoren :') Soms kom ik er wel 1 tegen waar ik toch heel blij mee ben die gezien te hebben....maar daar is deze er zeker niet 1 van :'(
pi_91198849
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 23:50 schreef CompanionCube het volgende:

[..]

Het is de tak waar de indie-films onder uitgebracht werden, maar jouw zin ''toen ik het Fox Searchlight Pictures logo zag wist ik al dat het een B-film was'' is nogal ongegrond, en impliceert dat je toen al meteen vooroordelen over de film had.

Ik zei toch dat ik dat juist niet had gedaan. En natuurlijk kan er best een goede film tussen zitten, vaak genoeg, kijk ook graag B-films, zitten soms topfilms tussen. Maar over het algemeen zijn ze wat minder of echt een aparte film. Net zoals bijvoorbeeld Paramount Vintage.
  Moderator woensdag 12 januari 2011 @ 09:09:05 #171
9859 crew  Karina
Woman
pi_91199786
L'immortel
Franse misdaad

Een man gaat naar de markt met zijn zoontje, hij zet nog even zijn auto in de parkeergarage, maar wordt daar door 8 man met kogels doorzeefd. Wonder boven wonder overleeft hij het.

De man blijkt een oud-maffiabaas te zijn die inmiddels "met pensioen" is, oud "collega's" willen hem nu uit de weg ruimen.

In eerste instantie is hij niet echt van plan wraak te nemen, maar dat verandert al snel.

Hele goede misdaadfilm, sterk verhaal, goed geacteerd en fijne actiescenes afgewisseld met ontroerende momenten.

127 hours
Waargebeurd drama

Een jonge, overmoedige, bergbeklimmer valt heel ongelukkig in een ravijn en komt met zijn arm vast te zitten en kan niet meer wegkomen.

Tijdens de films zie je afwisselend hoe hij probeert los te komen, beelden uit zijn verleden en hallucinaties.

Uiteindelijk moet hij toch doen wat je in het begin al lang ziet aankomen.

Goede film, alleen het eind (waar je de "echte" bergbeklimmer met zijn familie gezellig bij elkaar ziet), had van mij weggelaten mogen worden.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  woensdag 12 januari 2011 @ 09:25:39 #172
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_91200197
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 08:09 schreef JDx het volgende:
Ik zei toch dat ik dat juist niet had gedaan. En natuurlijk kan er best een goede film tussen zitten, vaak genoeg, kijk ook graag B-films, zitten soms topfilms tussen. Maar over het algemeen zijn ze wat minder of echt een aparte film. Net zoals bijvoorbeeld Paramount Vintage.
Fox Searchlight maakt geen B-films, die maken indie-films, dat is iets heel anders. En over het algemeen zijn ze niet minder, doorgaans zijn ze zelfs beter. Paramount Vantage brengt ook gewoon arthouse uit, dat heeft ook weinig tot niets met B-films te maken. Als je die 2 samen legt, dan kunnen ze met Juno, Black Swan, No Country for Old Men, Once, There Will Be Blood, (500) Days of Summer, The Wrestler, Into the Wild, Babel, Slumdog Millionaire, 127 Hours en Little Miss Sunshine een indrukwekkend lijstje van kwaliteit voorleggen, vaak meer dan hun grotere broertjes.

The Asylum, die maken B-films.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_91201452
Ik denk dat wij een andere definitie van B-films hebben, misschien moet ik het anders formuleren, ik bedoel films vaak met een minder budget en die niet gemaakt zijn als kaskraker of bioscoopfilm.

De enige films die ik echt leuk vond uit dat lijstje zijn trouwens 500 Days of Summer, Black Swan en Into the Wild en dat zijn ook films die veel vrienden van me niets aan vinden. Omdat ze wat anders zijn dan standaard bioscoopfilms. Dat bedoel ik met B-films, zal het niet meer B-films noemen.

Edit: ik zit mezelf hier te verdedigen terwijl dat dus helemaal niet hoeft.

Een B-film is een film die wordt gemaakt met een relatief klein budget en (doorgaans) nieuwe of onbekende acteurs, die is uitgebracht met weinig publiciteit.

Ik heb nog nooit reclame op tv gezien van bijvoorbeeld Cyrus, het is geen film waar enorm veel geld in is gestoken, alleen in dit geval dus geen onbekende acteur, wel een redelijk nieuwe acteur. Dat ik iets een B-film noem heeft dus niets te maken met of het een goede film is of niet.

[ Bericht 36% gewijzigd door JDx op 12-01-2011 10:22:00 ]
  woensdag 12 januari 2011 @ 10:16:52 #174
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_91201687

Fanfan la Tulipe (Christian-Jacque, 1952)
Erg charmante swashbuckler met humor. Alle ingrediënten zijn aanwezig: Een onbevreesde held bekwaam met de zwaardvechtkunst, minimaal één love interest en duidelijke scheiding tussen goed en kwaad in een historische setting. De actiescenes zijn vermakelijk, de sfeer is heerlijk ongedwongen en het tempo hoog. De satirische anti-oorlog ondertoon is ook grappig. ***½
pi_91203138
127 Hours

Mooi in beeld gebrachte film, prima geacteerd van James Franco en ondanks het beperkte verhaal wordt het niet echt saai, al waren sommige flashbacks/tripscene's een beetje overbodig. Hét moment is ook niet overdreven goor in beeld gebracht en dat past ook wel bij de film. Al weet ik niet of dit nu dé kandidaat voor de oscars gaat worden, denk het niet

8.1
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')