SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vier sterren.
De film zal vast nog wel te zien zijn op IFFR/Imagine oid.
noot voor casper: AANRADER
[ Bericht 6% gewijzigd door Toad op 11-01-2011 16:03:08 ]
quote:Op dinsdag 11 januari 2011 15:54 schreef Toad het volgende:
[ afbeelding ]
Akmareul boatda (I Saw the Devil) van Kim Ji-Woon
Wat hebben Koreanen toch met wraak? Park Chan-wook maakte eerder al een wraaktrilogie (o.a. Oldboy) en dit is weer een wraakfilm, maar dan van een andere regisseur. Visueel prachtig. De eerste scenes zijn ook spannend, maar daarna komt het verhaal, wat mij betreft, toch iets te traag op gang. De film gaat over een seriemoordenaar/verkrachter die achterna wordt gezeten door de vriend van een van zijn slachtoffers. Na 20 à 30 min komt de vaart erin. Spannend en beklemmend en met af en toe ranzige scenes. Maar ik werd goed in het verhaal meegesleurd en door wat aardige twists bleef het verhaal boeiend. Ik vind de uitwerking echt knap. Aan het einde van de film denk je ook echt:hehe hoezo noot voor casper?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vier sterren.
De film zal vast nog wel te zien zijn op IFFR/Imagine oid.
noot voor casper: AANRADER
maar lijkt me inderaad hele goeie film, hou van koreaanse spannende films... dus heb em in de ''wachtrij''
ga em deze week nog kijken en laat het je wetenthx voor de tip
Haha die moest ik nog zien op aanraden van iemand hier. Maar die andere twee namelijk Adventureland en nog eentje waren ook niet zo veel bijzonders :p.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 18:48 schreef JDx het volgende:
Cyrus
Aangezien iemand hier beweerde dat het een soort Superbad was (wat ik al niet dacht), ben ik deze film maar gaan kijken. Toen ik in het begin Fox Searchlight zag, wist ik al dat we te maken hebben met een B-film.
Toch gaan kijken met de beste bedoelingen, maar helaas... het is gewoon een saaie, langdradige en zelfs irritante dramafilm die echt helemaal niets "heeft". En in geen enkel, maar dan ook geen enkel punt lijkt op Superbad, behalve 1 zelfde acteur (Jonah), die ook nog eens een TOTAAL ander karakter speelt.
Ehmmm, een 3.
Kan niet missen he, metquote:Op maandag 10 januari 2011 22:26 schreef Toad het volgende:
@Timo Hehe, Serendipity is zo'n fijne film.Mijn favoriete romcom.
Volgens mij is er niet zo heel veel mis met de films van Fox Searchlight Pictures. Het zou me niet verbazen als 2 van hun films genomineerd worden voor beste film bij de Oscars.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 18:48 schreef JDx het volgende:
Cyrus
Aangezien iemand hier beweerde dat het een soort Superbad was (wat ik al niet dacht), ben ik deze film maar gaan kijken. Toen ik in het begin Fox Searchlight zag, wist ik al dat we te maken hebben met een B-film.
Idd niks mis met dat lijstje films. Ik vond Cyrus trouwens ook gewoon een leuke film maar het is absoluut geen superbad neequote:Op dinsdag 11 januari 2011 23:33 schreef Toad het volgende:
[..]
Volgens mij is er niet zo heel veel mis met de films van Fox Searchlight Pictures. Het zou me niet verbazen als 2 van hun films genomineerd worden voor beste film bij de Oscars.
Het is de tak waar de indie-films onder uitgebracht werden, maar jouw zin ''toen ik het Fox Searchlight Pictures logo zag wist ik al dat het een B-film was'' is nogal ongegrond, en impliceert dat je toen al meteen vooroordelen over de film had.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 23:40 schreef JDx het volgende:
Het is gewoon een dochter van 20th Century Fox waaronder ze films uitbrengen die het net niet redden bij de grote maatschappijen dacht ik.
Al zou je hoge verwachtingen over Zombieland hebben, ik vond hem best goedquote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:09 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Maar Zombieland daarentegen is best vermakelijk als je geen hoge verwachtingen hebt,
Ik sluit me hier volledig bij aan. Het personage van Jeff Bridges kwam niet eens boven zijn onverstaanbare manier van praten uit en Matt Damon was evenmin benaderbaar. Het meisje had waarschijnlijk in één van beide (of allebei) haar mentor moeten vinden maar doordat de twee (Damon en Bridges) continue uit de film werden gehaald dan wel er in werden gebracht, werd het heel verwarrend om een ontwikkeling van hun relatie te zien. Laat staan dat de potentiële chemie tussen Bridges en Damon, die nog voor een leuk subplot had kunnen zorgen, totaal niet aanwezig was en dat de dialogen daar symptomatisch voor waren.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 03:14 schreef El_Matador het volgende:
True Grit (2010)
Leuke rol van Bridges, sterk acteerwerk van de pas 14-jarige hoofdrolspeelster, maar een veel te saai verhaal in een setting waar ik gewoon minder mee kan (heb dat vaker met Coen Bros.) en helaas veel te weinig goeie Coen-humor. Een beetje tegenvallend voor Coen & Coen en ik snap die 8.3 eigenlijk niet zo.
quote:Het is reeds honderd jaar geleden dat de Titanic zonk en nu is de tweede Titanic klaar voor zijn eerste reis. Maar onderweg zorgt een tsunami ervoor dat er een gigantische ijsberg in de zee terecht komt. Deze ligt precies op de route van de Titanic 2, dus de crew en de passagiers zullen alles op alles moeten zetten om niet ten onder te gaan, zoals de eerste Titanic.
Waarom zou je dat in vredesnaam kijken? Met 90 minuten kan je ook wat leuks en goeds kijken.quote:Op woensdag 12 januari 2011 00:55 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ik heb Titanic 2 gezien![]()
Om te huilen zo slecht![]()
![]()
[ afbeelding ]
[..]
Af en toe is het wel leuk om foute films te kijken. Films die overal slecht scorenquote:Op woensdag 12 januari 2011 00:57 schreef CompanionCube het volgende:
[..]
Waarom zou je dat in vredesnaam kijken? Met 90 minuten kan je ook wat leuks en goeds kijken.
Ik zei toch dat ik dat juist niet had gedaan. En natuurlijk kan er best een goede film tussen zitten, vaak genoeg, kijk ook graag B-films, zitten soms topfilms tussen. Maar over het algemeen zijn ze wat minder of echt een aparte film. Net zoals bijvoorbeeld Paramount Vintage.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 23:50 schreef CompanionCube het volgende:
[..]
Het is de tak waar de indie-films onder uitgebracht werden, maar jouw zin ''toen ik het Fox Searchlight Pictures logo zag wist ik al dat het een B-film was'' is nogal ongegrond, en impliceert dat je toen al meteen vooroordelen over de film had.
Fox Searchlight maakt geen B-films, die maken indie-films, dat is iets heel anders. En over het algemeen zijn ze niet minder, doorgaans zijn ze zelfs beter. Paramount Vantage brengt ook gewoon arthouse uit, dat heeft ook weinig tot niets met B-films te maken. Als je die 2 samen legt, dan kunnen ze met Juno, Black Swan, No Country for Old Men, Once, There Will Be Blood, (500) Days of Summer, The Wrestler, Into the Wild, Babel, Slumdog Millionaire, 127 Hours en Little Miss Sunshine een indrukwekkend lijstje van kwaliteit voorleggen, vaak meer dan hun grotere broertjes.quote:Op woensdag 12 januari 2011 08:09 schreef JDx het volgende:
Ik zei toch dat ik dat juist niet had gedaan. En natuurlijk kan er best een goede film tussen zitten, vaak genoeg, kijk ook graag B-films, zitten soms topfilms tussen. Maar over het algemeen zijn ze wat minder of echt een aparte film. Net zoals bijvoorbeeld Paramount Vintage.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |